Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Catalizator infundat?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
mihaivasc
Saptamana trecuta pe un drum rau de pamant am atins jos si mi s-a aprins becul de injectie. Am oprit motorul am pornit din nou si totu ok. Totusi ieri mergand din nou pe un drum mai rau cu viteza mica (aprox 30km/h) am observat ca se manifesta uneori ca si o dacie pe carburator cu jiglerele infundate. Adica uneori parca nu ar primi suficienta benzina, iar dupa isi da drumu dintr-o data. Mi s-a mai aprins si becul de injectie in mod repetat pentru 1 minut 2 dupa care se stingea. La viteza mare nu prea se manifesta, oricum nu erau asa sesizabile socurile. Cineva mi-a zis ca ar fi catalizatorul infundat, problema frecventa in cazul soferilor incepatori... biggrin.gif. Se poate sa se desfunde daca supun motorul la turatii mari in mers (gen 3500)?
apollo
Catalizatorul nu tine de gaze?
Nu prea ma pricep cine stie ce, dar eu asa stiu.


Ma gandesc la varianta sa nu fi atins vreo conducta de benzina.
De aici tragi tu concluziile smile.gif
mihaivasc
Nu tocmai acesta este rolul catalizatorului de a filtra gazele? Imi zicea cineva ca se si poate scoate cu totul numai ca dupa aceea nu se va mai incadra masina in standardele de poluare euro2. Oricum intrebarea care ma intereseaza era faza cu turatia daca poate sa aiba vreun efect benefic...
C a t a l i n
Verifică sonda Lambda...E tot pe eșapament, înainte de catalizator...Poate e spartă... Deasemenea, poate ai spart catalizatorul (e ceramic) și a obturat țeava de eșapament...
volint
schimba filtrul de benzina

Spor!!
mihaivasc
Stiti sa-mi spuneti si mie ce rol are sonda Lambda? Scuze daca intrebarea e prea usoara...Merci
C a t a l i n
În manualul instalației de injecție Bosch e o explicație mai academică...

Varianta mea smile.gif : masoară concentrația de oxigen din gazele de evacuare, prin datele primite de la sonda, calculatorul de injectie corectând astfel amestecul aer-benzină ce intră în motor...
Ov
io am avut catalizatorul infundat (la un moment dat nici nu mai pornea motorul) si nici chip de bec de injectie aprins in bord !

ahyle_blue_eyes
nova mea facea cam la fel.....dar cred ca era din cauza filtrului de aer!apasam pe acceleratie si tebuia sa astept cateva secunde pana se accelera......I-am bagat unul sport si raspunde foarte bine la accelerari bruste.
mihaivasc
Referitor la problema mea care inca nu am remediat-o... Ledul (!) poate sa aiba legatura cu catalizatorul? Sau mai bine zis ce inseamna cand sta aprins tot timpul in mers? Si inca ceva : are cineva idee cat ar costa un catalizator de nova GTI. O sa ma duc maine la un mecanic si sa stiu la ce sa ma astept sad.gif . Merci!
apollo
acel semn (!) se apinde atunci cand :

Nu mai a lichid de frana in borcan.
Placutele sunt duse, in caz de ai senzor pe placute.
Contactii de la acel plutitor de la borcanul cu lichidul de frana sunt dusi sau au ramas cuplati.

Sonda ICP de pe pompa de frana.Gol de aer pe instalatie
ahyle_blue_eyes
QUOTE(mihaivasc @ 26 Apr 2007, 11:50)
? Si inca ceva : are cineva idee cat ar costa un catalizator de nova GTI. . Merci!
*


Catalizator 750-850 Ron
mihaivasc
Esti sigur ca nu ai pus cu un zero in plus? Cineva imi zicea ca la un vectra tot cu euro 2 l-a costat 2 milioane cu totul. Sa fie de 4 ori mai scump in cazul batranelor dacii... blink.gif
ahyle_blue_eyes
Asta e cel mia ieftin pe care l-am vazut smile.gif
Nu e prima oara cand vad un pret de catalizator.
200 Ron e numai finala(de inox) la o nova(injectie).
mihaivasc
Preturile pt catalizatori de nova sunt intr-adevar foarte ridicate. Mi s-au oferit 2 variante alternative si as vrea sa aud si parerea unor cunoscatori mai buni ca mine oricum:
1. Sa renunt cu totul la catalizator (solutia cea mai ieftina)- cineva zicea ca creste consumul cu 10-15% si uzura motorului la fel.
2. Un catalizator universal Bosal euro 2 - euro 3(cica lideri pe piata in asa ceva) pret 3,5 milioane cu manopera inclusa. Garantie 2 ani.
Catalizatorul de nova nou am inteles ca la punctul Dacia din oras (Cluj) e pe la 12 milioane... blink.gif
argon
QUOTE(mihaivasc @ 27 Apr 2007, 10:19)
1. Sa renunt cu totul la catalizator (solutia cea mai ieftina)- cineva zicea ca creste consumul cu 10-15% si uzura motorului la fel.

*



Nu o sa mai iei veci ITP-ul, si la controale in trafic o sa ramai fara talon + o amenda babana. COnsumul nu creste, nici uzura, in schimb o sa-ti creasca puterea rolleyes.gif wink.gif
mihaivasc
Ideea era sa fie scos doar continutul ceramic si butoiasul metalic sa fie montat la loc ceea ce nu ar fi prea vizibil decat eventual la testele de gaze. Si eu as prefera varianta a 2-a dar nu stiu daca e ok catalizatorul acela pt nove. Ma poate ajuta cineva cu un sfat?
Multumesc!
argon
La ITP se face test de gaze, la controalele ocazionale din trafic, de asemenea.
Ov
io am avut la berlina catalizatorul scos.

1. consumul scade (insignifiant)
2. puterea creste (epsilon)
3. uzura motorului: radmasa.gif (nu vad nici o legatura)
4. noxele n-o sa-ti mai iasa NICIODATA

teoretic ar merge orice catalizator de pe o masina E2 (chiar si unu SH) dar cine se risca ? ca sa verifici ca merge, montezi noul catalizator si te duci frumusel la un stand ITP si iti faci testul de noxe.
mihaivasc
Credeti ca simtomele descrise mai sus pot sa apara din cauza aprinderii. Tocmai am vb cu mecanicul si zicea ca, catalizatorul e infundat in proportie de ~40% si ca nu ar trebui sa se manifeste asa din cauza lui. La aprindere ce ar putea fi? Ce ar trebui verificat?
Merci!
Ov
chiar sunt curios cum a determinat mecanicul gradul de infundare. Asta-i o tampenie, dar ma rog.

Cum ziceam si mai sus, nu cred ca al tau catalizator are ceva. Cauta problema in alta parte. Daca ti se aprinde becul de la injectie (becul cu un injector desenat pe el, NU ala cu !) du-te la un service dacia si verifica cu tester-ul codul de eroare stocat in calculator !
mihaivasc
Dupa cum ziceam si cand am deschis topicul cineva imi zicea ca problema unui catalizator infundat partial se poate rezolva prin turatii mari. Asa ca tinant motorul turat pe loc pe la 4000 a inceput sa scoata fum negru si bucatele de funingine pe esapament. L-am mai turat si in sarcina constant pe la 3500 pe un drum intins si acum merge ca nou. Cica din cauza ca am tendinta sa circul cu motorul subturat. Sper sa tina rezolvarea ca cu mecanicii nu prea faci treaba numa iau banii degeaba... dry.gif
ahyle_blue_eyes
Si yo merg subturat ....dar vad ca masinei ii place.....nu-mi face nici o problema!Totusi o sa schimb strategia de dragul catalizatorului wink.gif
paulica
QUOTE(Ov @ 27 Apr 2007, 11:49)
....chiar sunt curios cum a determinat mecanicul gradul de infundare. Asta-i o tampenie, dar ma rog.
*


Asta cama asa e!!
Mihai, apropo de led-ul avertizare injectie, când se aprinde nu da sa se opreasca?
Ia mai vezi p-aici:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=48578&hl=
Bafta
ahyle_blue_eyes
A inceput sa aiba aceleasi probleme masina mea cu cea pe care a descris-o initiatorul topicului!Vreau sa scot catalizatorul si sa pun locul lui o tzeava!
1.Ce avantaje dezavantaje am?
2.Problema cu noxele la itp sau verificari in trafic ,no problem!Pastrez catalizatorul si il pun cand am nevoie sa iau itp!
2.gasesc la magazine auto tevi pe care sa le inlocuiesc?sau cumpar esapament de nova (carburatie) ,asta daca se poate pune pe injectie?
Ms !!!
argon
la itp sa zicem ca-l pui, dar la control in trafic cum naiba il pui? crezi ca aia sunt tembeli?
nambanidealtceva
Nu iti da niciun avantaj scoaterea catalizatorului... iti spun pentru ca eu am unul gol.. cel original s-a rupt si nu am avut bani pe moment sa imi iau altul.. si asa am ramas, dar mai am doar 10 luni pana la ITP. masina NU trage mai bine, NU consuma mai putin in schimb noxele clar nu ies bine (am verificat la service..). Teava de esapament se innegreste, asa ca daca e de vreun control ceva, merg tintit... Sfatul meu e sa astepti pana spre ITP si sa iti cumperi unul..
ahyle_blue_eyes
QUOTE(argon @ 9 Jul 2007, 11:03)
la itp sa zicem ca-l pui, dar la control in trafic cum naiba il pui? crezi ca aia sunt tembeli?
*


La control in trafic dupa ce-mi iau amenda,respectiv certificatul,merg si-mi montez catalizatorul apoi ma duc la itp sa-l recuperez!
C a t a l i n
E mai bune să înlocuiești catalizatorul cu țeavă, decât să lași carcasa lui goală...apar probleme de detentă (motorul poate merge chiar mai prost decât înainte smile.gif ) și un zgomot enervant...
nambanidealtceva
e doar o solutie intermediara.. deocamdata merge foarte bine.. dar am de gand sa imi pun catalizator nou, dau un ban dar macar nu stau cu frica si nu dau spaga la ITP (daca s-o mai putea...)
Aleks
Ei ! nu se poate ... cum sa nu se poata ... numai la juma' de an de europenizare ... sa fim seriosi.
mihaivasc
Pentru o perioada a mers fara probleme, insa acum a inceput din nou sa faca figuri. De data aceasta nu s-a mai rezolvat prin turatii. Se aprinde ledul de injectie si intr-adevar da sa se opreasca cum zicea paulica. Nu cred ca functioneaza toate bujiile constant. Ledul de injectie poate sa se aprinda si din aceasta cauza?
paulica
Eu am facut un test de injectie acu aprox 1,5 luni. Rezultat: sonda lambda dusa. Nu mai era in parametrii deloc. Asa ca mi-a si scos-o mecanicul din circuit. Acum mai tremura motorul in plaja de turatii 110-1400 rpm. Acceleratiile nu sunt deloc mai bune. Ba chiar se mai "pune in unghii" câteodata. Oricum e mai complicata treaba la injectie, si eu mai am o banuiala ca nici bobina nu mai este in parametrii.
Ce pot sa-ti spun este ca erorile inmagazinate in memoria calc. erau numai de la sonda lambda, deci când mi se aprindea si mie LED-ul de la injectie era de la sonda.
mihaivasc
In cazul meu la relanti variaza turatia de la 500 la 1500. Uneori moare motorul daca nu calc acceleratia. In momentul in care turatia este scazuta nu se intampla nimic daca scot fisele de la 2 dintre bujii. O sa ma duc si la un test pt injectie insa nu am gasit nici un service unde sa aibe tester de Nova decat la reprezentanta Dacia unde te cam usuca de bani. Paulica ai idee cat te-a costat sa o pui pe tester... asa sa-mi fac o idee.
paulica
Cost 595k. Dar am aflat a doua zi de la un coleg ca m-ar fi trimis la cineva si il faceam pe naspa. Problema e alta un test CLIP iti arata doar codurile erorilor si daca sonda mai merge cum trebuie. Sau daca e dusa de tot. Bine mai masoara ei si presiunea la pompa de benzina. Dar sa se uite si ei cu un strobo la forma jetul care iese din injector sau altea alea pauza.
Deci ca sa faci un test complet faci un test CLIP si ii pui sa se uite si cu strobo la jetul de benzina, dupa care iei un prieten electronist cu osciloscop, un alt prieten mecanic, manualul de injectie, o lada cu bere (obligatoriu) si un week-end puneti osul la treba.
Bafta
mihaivasc
S-a facut si testul. Rezultatul: problema e cu potentiometrul corp clapeta. La dacia service nu schimba decat cu tot corpul injector sau ceva de genul mi-au zis si costa undeva la 12 milioane sad.gif . Ma poate ajuta cineva cu un sfat pentru o solutie mai ieftina? si eventual cu o explicatie in legatura cu rolul acestui potentiomentru. Multumesc!
mihaivasc
Sper sa nu fie probleme ca postez succesiv, insa v-as ruga daca detineti niste poze cu acel potentiometru sa le atasati sa-mi dau seama cum arata. S-ar puutea cumva sa se remedieze/amelioreze problema si prin curatarea bornelor acelui potentiometru? Si inca ceva smile.gif stie cineva unde e amplasat mai exact?
C a t a l i n
N-ai manual? Caută-mă... smile.gif
paulica
Mihai din câte am auzit eu e belea sa umbli la pot. De fapt eu un dublu pot. Si se pare ca o data desfacut PA. Sper sa nu fie adevarat.
uNicu'
Salut prieteni,
Vin si eu cu "durerea" mea...
Supernova mea nu mai are vlaga! Nu pot face o depasire... m-am tarait azi cu 60 - 80 Km/H... La 100 km/h abia, abia ajungea (mai mult la vale)
I-am schimbat bujiile (c-asa m-a-nvatat "cineva") cam degeaba...
Am "sunat un amic"...I-am spus ca sina (sau habar n-am cum se cheama) de la scaunul din dreapta s-a incalzit e aproape fierbinte...
[/I]"Catalizatorul" zice amicul! "Il taiem, sudam o teava, si merge struna!"
Ce-am mai constatat...
La inceput un soi de trepidatii la schimbatorul de viteza...apoi - poate mi s-a parut-parca a crescut consumul...
Motorul nu mai mergea "rotund"
Cand mi-a scos un "mester" fisa de la primele doua bujii din dreapta a scazut semnificativ turatia motorului, la cele din stanga...puteam sa le las fara ...ca se-auzea la fel ca si atunci cand erau puse...
Pe deasupra am mai intrat ieri si pe un drum in panta de ala criminal pe care tocmai trecuse un utilaj de ala cu lama si scosese toate pietroaiele inafara, ca nici n-aveai pe unde sa te feresti...Poate c-oi fi dat si cu "burta" de vreo piatra...
Cine-mi pune si mie un "diagnostic"?
Multumiri anticipate!
ahyle_blue_eyes
Pai ai facut ceva cu catalizatorul?De acolo s-ar putea sa fie buba,asta in cazul in care iti merg toate bujiile,dar daca spui ca cele 2 din stanga nu functioneaza e normal sa traga greu motorul(ca trag doar 2 pistoane) plus ca asa creste si consumul si motorul nu mai merge normal!De la faptul ca 2 bujii nu functioneaza se poate infunda catalizatorul!
uNicu'
Evident, n-am facut nimic...nici cu catalizatoru' nici cu altceva ca abia azi mi s-a intamplat...nici macar nu am ajuns la un mester adevarat!
Din punct devedere logic aveti pefecta dreptate, stimate domn...
Tehnic insa nu prea stiu cum stau lucrurile...Eu m-am gandit initial la injector... (da' nu ma pricep deloc... numai din ce-am mai citit pe forum)
ahyle_blue_eyes
Injectorul numai dozeaza cantitatea de benzina n-are treaba cu fisele de la bujii(care probabil la tine nu primesc curent sau sunt intretrupte pe'undeva)
C a t a l i n
S-avem pardon, injectoarele, că, fiind SN, are vreo 4... smile.gif

E clar o problemă pe partea de aprindere, deci verifică bobina (defapt sunt 2 bobine în acea carcasă pătrată, fiecare asigură curent pentru 2 bujii)
uNicu'
Nu stiu daca e vorba despre bobinele respective...
Cand a scos "mesterul" fisele dadeau scantei "consistente" toate ca de-aia a zis ca trebuie sa schimb bujiile!
Oricum, merci!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.