Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: RULMENTI LOGAN
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
fbtarantula
Daca stie cineva cat costa un rulment spate LOGAN si daca cei de Supernova, S[B]olenta se potrivesc la LOGAN. Multumesc anticipat!
Alexu7
Duamniiiiii. Da` tu ai solenta, supernova sau logan ? ?
doctorasul
Cel de Logan costa 120 ron.
Flores
Sal! Stie cineva daca se potrivesc rulmentii de Clio sau Kangoo, la Logan? Am incercat sa gasesc originali la dealer dar dureaza minim doua saptamani pana ii aduc...... mad.gif
Merci!
Flores
Am gasit pana la urma niste rulmenti aftermarket, dar mai e o problema, sunt rulmeti pentru masini cu ABS, ca numai din astea se comercializeaza pe aici.......... sad.gif
Deci, stie cineva care e diferenta intre rulmenti pentru Logan cu ABS si cei pentru Logan fara? Ma intereseaza pentru puntea fata!
Merci!
klaus
Pai cred ca aia cu ABS au rozeta cu dinti pentru masurarea vitezei. Nu cred ca-s alte diferente.
prody
Pe fata eu cred ca ABS-ul masoara viteza rotii la planetara , daca nu cumva capul planetarei cu ABS este mai gros, rulmentul e la fel.
Flores
Multumesc pentru clarificari! M-am mai interesat intre timp si o pereche de rulmenti fata ma costa in jur de 300E cu tot cu montaj. Mi se pare cam mult, service-ul e unul de cartier fara prea mari pretentii, nu prea stiau cu ce se mananca Loganul............
Stie cineva cat costa in Ro rulmentii+manopera?
Merci mult!
culmesm
In jur de 70-80 ron Bucata
ice cube
In vara am schimbat un rulment spate la logan. Este acelasi tip de rulment ca la Supernova si m-a costat 29 lei rulmentul. Fabricat la Alexandria.
bogdan_90
cat tin rulmentii? ca tot aud lumea ca a schimbat eu am 100.000 km si n-am schimbat niciunul.
IRONICK
tin
GBC
La 55.000km am schimbat rulmentul de la roata dreapa spate. Practic e primul defect aparut la masina. Acum (pe la 60.000km) a cedat probabil si senzorul/contacul de lumini pentru mers cu spatele - oricum becul nu se mai aprinde dar inca nu m-am uitat ce e. Din lene am decis eu ca e contactul, in felul asta nu a mai fost nevoie ies afara sa verific fire, contacte, bec etc pe tantarii astia.
Deci revenind, primul rulment a cedat la 55 kkm. Asteptam cu interes!
vectorinterauto
87 lei rulment optimal si199rulment skf
rtBK
si care-i diferenta dintre cele 2?
DMP
Firma
EUGEN2008
skf e furnizorul de la care se aprovizioneaza Dacia , diferenta ar mai fii durata de viata , in continuare calitatea e in functie de pret tongue.gif
YRX
Rulmentii de origine sunt SNR, nu SKF, am vrea noi SKF.... biggrin.gif
DMP
Cei SKF sunt foarte scumpi.
SNR se gasesc si in targ la Vitan la "patura" la preturi mici.
erty
QUOTE(YRX @ 14 Jan 2010, 08:37)
Rulmentii de origine sunt SNR, nu SKF, am vrea noi SKF.... biggrin.gif
*




Si daca trebuie, spre exemplu, sa schimb un butuc pe fata, si implicit si rulmentul, ce ma sfatuiti sa fac? Sa cumpar eu un SKF si butucul din service (adica ~2mil+4mil butucul) sau sa iau din service "de origine" (adica ~ 4mil rulment+4mil butuc - preturi a la Meridian Vest)?
EUGEN2008
asa ar fii ideal daca nu vrei sa desfaci iar dupa cateva mii de km ca huruie rulmentu sau in cazul celor cu ABS ca s-a aprins martorul din bord din cauza panglicii magnetice care nu citeste corect. Calitatea e din pacate un lux care costa.
Gigi Dobrescu
uite k eu am fost la mecanic cu ea ieri,trebuie sa schimb ambii rulmenti pe fata,iar pt k nu se aprinde marcharrier-ul tre sa cumpar o sonda care ma costa ceva bani bani(ma asteptam si eu saraca de mine la vreo doua trei sute (vb de sonda aia): radmasa.gif .Sunt totusi confuza..nush ce sa fac sa-i iau rulmenti de Dacia Renault.cred k sunt mai buni..voi ce ziceti am uitat sa zic am o Solenza Clima.Multumesc
testike
Stie cineva daca exista rulmenti spate pentru Logan diferiti pentru modelele cu ABS si fara ABS?
Am fost la 3 magazine, si peste tot ziceau ca au doar un singur cod pentru spate, si pentru ABS sunt la fel la si la modelele fara ABS. Numai pe fata gaseau 2 coduri cu/fara ABS.
Var rog sa-mi spuneti daca stiti cumva si daca stanga/dreapta sunt diferiti..
Am cumparat un rulment deja sa-l montez pentru spate stanga, si nu m-as duce sa pierd timpul in service cu el daca nu e bun.
aditã
mare atentie la coduri!AM SCHIMBAT 2 rulmenti din cauza codului gresit!
mesterii din service m-au asigurat ca nooo domne merge orice rulment de logan!
la 90 la ora pica abs-ul!
a trebuit sa ma duc la un service mai "spalat" sa imi dea codul corect!
testike
Merci pentru sfat, s-au uitat de cod pentru masina mea, ar trebui sa fie in regula. Scria pe forum nu stiu daca pe topicul asta de un caz nu stiu daca al tau - la dci am inteles ca e diferit rulmentul.

Dar din pacate nu stiu pe spate cum e treaba, am tot cautat pe internet si peste tot am gasit numai un singur tip de rulment, nu e specificat ca si pe fata cu/fara ABS..
ursachemihai
rulmentii spate cu ABS nu difera ca marime de ceilalti fara. Diferenta o face etansarea de pe partea dinspre butuc (acea protectie contine coroana pentru ABS.
La fel si pentru fata.
codul pentru spate e DAC 2552, iar pentru spate 562398 (cod nemtesc) poate va ajuta acestea in cazul in care cineva de la magazin nu stie ce sa va dea.
YRX
Rulmentii pe spate n-au nici o treaba cu ABS-ul. Coroana magnetica este presata pe tambur.
Pentru schimbare trebuie sa aveti 2 bucsi la presa, de 49 de mm grosime la scoatere si de 50mm la presarea celui nou. Cea de 49mm e critica, alta mai mare nu intra in tambur iar alta mai mica nu apasa pe camasa exterioara a rulmentului.
radian
...
testike
Multumesc pentru raspunsuri ursachemihai si YRX!
Aveam drum chiar Luni dimineata la service, si mi-au fost de mare ajutor. smile.gif
Am inteles si eu in sfarsit cum e treaba cu ABS-ul pe spate, la magazine peste tot m-au zapacit ba credeau ca nu este ABS etc.

Codul de pe rulment e 3525, am gasit produsul si pe site-ul producatorului unde apare si corespondentul Dacia si Renault, cred ca e in regula:

http://www.ms-shop.eu/offer-getSpecificOffer-2823

Multumesc inca o data ! wink.gif
Boss
Salut, am inteles ca sunt doua modele de rulmenti dupa serie, unu pentru masinile pana in 2007 si altu dupa 2007.
Am cumparat un rulment fata dreapta pentru logan 2005 cu abs, klaxcar 22010Z, aveti idee daca se potriveste ?
Va multumesc !
Boss
Am schimbat rulment, cap bara, flanse amortizor.
Piesele au costat 260 lei: rulment 80, cap bara 40 si 2 flanse cu rulment 140.
Manopera a fost 350 de lei.
Inca n-am avut ocazia sa testez abs-ul, nu mi s-a aprins nici un martor in bord.
Cred ca rulmentul e bun, am scapat de huruit, masina se comporta foarte bine.
O posibila cauza a defectiuinii a fost geometria care nu era facuta dupa ce-am schimbat un cap de bara pe partea dreapta.
Mulumesc ptr ajutor.
GabrielD
Postez si aici ce am scris in alt forum, poate e mai util aici, scuze daca e inutil, puteti sterge.
http://www.daciaclub.ro/zgomot-la-rulare-t...0-p3039768.html


"........
Salutare tuturor!
Am citit acest thread in intregime si altele din forum care ar putea avea legatura cu problema mea.
Insa nu reusesc sa imi dau seama care este cauza problemei.
Sa incep cu inceputul.
In septembrie anul trecut am venit in Romania si am facut revizia a 4-a, ITPul si am schimbat cauciucurile vechi cu unele noi, de iarna. Si cele vechi erau tot de iarna dar se cam tocisera si tatal meu a insistat sa le schimb. Am pus Barum Polaris.
Apoi am plecat inapoi in Anglia. Pe drum, noile cauciucuri de iarna, desi era vara, nu au facut zgomot care sa ma deranjeze. Am sesizat doar o trepidatie, o vibratie destul de puternica cam pe la 100 km/ora dar dupa ce treceam de acea viteza disparea la o viteza mai mare.
Am trecut iarna cu bine avand cauciucurile de iarna, caci aici zapada i-a luat cam prin surprindere pe englezi.
Cam prin martie am inceput sa aud un zgomot ce incepea de la 110 km/ora. Era ca o trepidatie care se accentua cu cresterea vitezei. Am zis ca e de la cauciucurile de iarna si am incercat sa merg sub aceasta viteza. Fac naveta si merg cam 30 km pe zi.
Zgomotul a crescut de atunci in intensitate treptat si la un moment dat facea ca un vuiet de avion, care incepea cam pe la 90 km/ora. Asta cam prin aprilie-mai.
Cam in urma cu o luna, zgomotul incepea sa se simta de la 70km/ora si pe la 90km/ora deja e aproape insuportabil, de fapt sunt niste trepidatii, tremura elemente din masina pe care nu le-am auzit pana acum trepidand niciodata, cum ar fi ceva in portiera stanga fata, cam la incuietoare.
De o saptamana-doua incoace am inceput sa aud si ceva ca o bataie, care se aude incepand cam cu 40-50km/ora, parca se aude in dreapta fata, si pe drum drept si in curba la stanga si in curba la dreapta. parca in curba la dreapta se aude putin mai tare. Apoi pe la 60km/ora incepe sa se auda acel zgomot ca un vuit, ca un avion, intai incet, apoi tot mai tare, cu trepidatii si de la 90 km/ora e foarte intens si aproape insuportabil. Acest vuit, zgomot cu trepidatii puternice acopera zgomotul de bataie, care e destul de infundat. cam pe la 100 km/ora directia parca e cam nesigura.Cand revin la o viteza mai mica incepe din nou sa se auda bataia, pe masura ce scade vuietul.
Nu imi dau seama daca bataia aceea se transforma in vuiet si apoi in trepidatii, sau daca sunt 2 zgomote diferite, de cauze diferite.
Vuietul cu trepidatii pe care il simt dupa 70 km/ora se mentine la fel chiar daca opresc motorul, am incercat. Cand franez nu se accentueaza, ci dispare treptat pe masura ce scade viteza masinii, la fel cum a aparut. Daca virez stanga sau dreapta se mentine la fel.
Mai mentionez ca la inceputul lui mai masina statuse 2 saptamani in parcare cu frana de mana trasa cat am fost plecat si dupa ce am lasat frana de mana jos desi era in panta nu s-a miscat. apoi cand am dat sa pornesc din loc s-a miscat greu, parca era blocata si s-au auzit 2 pocnituri, parca fusesra rotile inghetate, desi aprilie a fost neobisnuit de cald in Anglia.
As mai mentiona ca am studiat cu atentie acu cateva zile rotile si am observat ca roata din stanga fata, anvelopa, e mult mai uzata(mai are cam 4 mm profil) ca cea din dreapta fata si mai ales pe marginea din exterior. Per total, ambele roti fata sunt mai uzate ca cele din spate, care au acelasi grad de uzura. toate rotile par sa fie uzate mai ales pe marginea exterioara.
Astazi am inlocuit roata din stanga fata cu rezerva, care are anvelopa de vara, Continental 3 Contact, care e doar putin uzata. Am fost la un service, au inlocuit-o, au verificat apoi presiunea si nu au zis nimic. Desi nu mai vazusera masina ca asta vreodata.
Apoi am facut o proba sa vad cum merge si cum se aude. Parca sa zic ca nu s-a schimbat mare lucru, bataia tot se aude si apoi la viteza pest 70 km/ora incepe vuietul si apoi devine enervant, cu trepidatii.
Apoi am verificat si presiunea la celelalte 3 roti si toate erau sub normal, erau cam la 25-27 psi. Le-am adus pe cele din fata la 29 psi si cele din spate la 32 psi, asa cum scrie pe marginea portierei.
Apoi am facut alta proba si parca mergea putin mai bine masina, parca era mai saltareata cumva si parca tragea mai bine, dar zgomotul tot cam la fel.
Nu stiu ce poate fi.
Anvelopele de iarna?
Unul sau mai multi rulmenti?
Vreo planetara?
Ceva legat de frana de mana?

Cand merg in oras, incet, nu se aude nimic. Doar pe la 40-50 km /ora uneori se aude bataia, dar nu mereu.

O sa incerca sa inregistrez zgomotul si sa il pun aici pe forum, daca e posibil, poate ma ajuta cineva sa imi dau seama ce este si ce sa fac. Am citit acum pe acest thread si am inteles ca daca e un rulment uzat se poate sparge si poate fi fatal, iar eu merg zilnic cu masina pe autostrada, deci nu pot sa risc.
Totusi maine o sa incerc sa inregistrez sunetul.

Daca e vorba de rulment o sa pun pe cineva sa mi-l trimita din Romania si o sa vad daca astia de aici se pricep sa il schimbe.

Multumesc anticipat pentru sfaturi si sugestii.
Imi cer scuze dac sunt off topic si ce am prezentat nu tine de rulment.
........................

"....Am ridicat masina pe cric pentru fiecare roata si am invartit rotile cu mana:
-roata stanga spate merge lin, nu se aude nimic, nu trepida cand am pus mana pe articulatie
-roata dreapta spate face un huruit si merge mai greu si se simte o trepidatie la pus mana pe articulatie
-rotile din fata merg mai greu ca cele din spate, poate pentru ca sunt mai grele (discurile si planetarele)?!
iar la roata dreapta fata se aude un usor pacanit, dar care parca vine mai dinspre motor, nu din centrul rotii unde ar fi rulmentul
ambele roti fata nu merg continuu, ci au un punct in rotatie unde parca se freaca ceva, o fi placutele, discul?!

Din ce am citit in acest forum, cred ca ar fi rulmentul de vina din dreapta spate.

Va rog frumos, daca poate cineva sa confirme si daca puteti sa imi spuneti daca se potrivesc rulmenti de la alte model, eventual Renault poate, caci aici nu gasesc rulmenti de Logan la nici un dealer sau service.

Sau daca puteti sa imi spuneti ce indicativ are acest rulment ca sa il caut.

Loganul meu este 1.4 MPI Laureate Plus cu ABS din 2006.

Multumesc mult!!!

.........................

25 Jun 2011, 16:24:
Uraaa, am rezolvat problema!

Cu supozitia ca ar fi de vina rulmentul din dreapta spate, am fost la Euro Car Parts in Ipswich unde dupa ce au luat datele masinii si au cautat pe calculator au gasit ca au in stoc rulmentul respectiv. Costa 39 de lire si se numeste SKF Wheel bearing kit VKBA 3525 (kit ClioMK2 1.2 1.4), Made in Spain. Mai scrie pe cutie:
XA-534588
VKBA1-SE1
108X40X99
2008-10 VER.4

Codul intern de magazin e 628745120, BIN:CO2841


Ca sa fiu sigur ca e rulmentul de vina am fost la un service Safeway Garage Service unde m-au trimis cei de la E C P, undeva intr-un parc de depozite, bagat undeva in spate.
Au ridicat-o sus, a dat mecanicul o invartitura la roata din spate si concluzia imediata: "This bearing is gone."
Deci asta era, rulmentul. M-am dus inappoi, am cumparat rulmentul, cand m-am intors deja il daduse pe cel vechi jos, l-a pus pe cel nou, apus roata la loc si gata. manopera a costa 40 lire in total.
Deci 79 lire cu totul, dar nu se mai aude nimic, nici un zgomot acum, nimic.

Multumesc celor care au dat indicatii in despre cum se verifica in mers zgomotul de la rulmenti si cu masina pe cric vibratiile in roti. Multumesc tuturor care au dorit sa impartaseasca experienta lor si altora.

Cod rulment spate Logan cu ABS 1.4 MPI il gasiti aici:

http://www.ms-shop.eu/offer-getSpecificOffer-2823
http://www.ms-shop.eu/offer-getSpecificOffer-2823
..............."
biggrin.gif
ice cube
Azi am schimbat un rulment pe spate. La reprezentanta, rulment original 236 lei. La magazin, 190 lei original de Logan si 63 lei, original, de uzina, pentru Solenza. Sunt similare. Am pus de ala pentru Solenza.
YRX
Mda, cam mult la de Logan, e la banii de SKF.
tribunul
Daca trebuie sa schimbi un rulment de la roata spate, e recomandat sa-i schimbi pe amandoi? masina are 100k km si 9 ani.
YRX
Nu neaparat, dar verifica-i pe amandoi sa nu rontaie.
testike
Nu e recomandat, se schimba doar cand se strica.
Si mie mi s-a stricat unul pe la 50mii, si celalalt inca nu are probleme dupa alte 50 mii/6 ani. Din pacate l-am cumparat, si il tin degeaba in portbagaj.
tribunul
Pt. 100 lei in plus, daca tot ma duc cu masina in service, ii schimb pe ambii.
Cel care face figuri e spate dreapta.

Cei ambalati cu DACIA sunt SNR?
fuzzzy
Iti recomand SKF, eu am dat in toamna 90 lei pe bucata.
tribunul
Am comandat SNR, daca cei de origine sunt SNR, pt. mine e suficient, sper sa nu fiu nevoit sa mai tin masina inca 9 ani.
fuzzzy
Sunt ok si SNR..
Kojak
Da, aia de origine sunt SNR.
george_c_ro
intrebare :

dupa schimbare rulment roata fata se recomanda si geometria rotilor ?

multumesc.
Danut 88
Nu e novoie de geometrie. Aigrija sa stranga planetara la cuplu, vezi ca e destul de mare acel cuplu.
george_c_ro
multumesc smile.gif
Fanez
Depinde cat de tare strange planetara ca prea stransa inseamna uzura rulmenti.. Eu am schimbat rulmentii noi dupa 10.000 km ca asa a strans nea mecanicless.
gabi_g
Piulita se strange la cuplu prescris. Neaparat dinamometrica.
surube
Cat e valoarea cuplului pe rulment fata si cat pe rulment spate?
user123


Fata - 280 NM

Spate 175-180 NM
surube
A folosit careva dintre voi rulmenti din plastic , garantati pe viata ,nu au nevoie de vaselina, se gasesc in Bucuresti si Arad ( igus.ro ) radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.