ydaniel
3 May 2007, 21:42
dati-va o parere:)astept
andutzu
3 May 2007, 22:12
Aral.
valeriu ciprian
4 May 2007, 18:50
Oricare ...DOT 4 strain doar dupa ce golesti instalatia de franare.
ydaniel
8 May 2007, 14:40
am TEXTAR.multumita lui ford_v6
Alex 23
18 May 2007, 11:46
DOT 3 facut de Lifrom!
ydaniel
21 May 2007, 10:15
nu vreau sa mai aud de lifrom sau guzu chim-fabryo
Si eu am lifrom dot3 si pare sa fie in regula.
Tu stii ceva ce nu stim noi?
ydaniel
21 May 2007, 20:53
dA.E SLAB CALITATIV;))
omegabear
26 May 2007, 00:06
...cel mai bun lichid de frana?
Dar cea mai buna bere?
Daca asteptati un anume tip de la o anume marca, eu nu cred ca vom afla vreodata. Pot in schimb sa va spun ca am avut nu-s ce supermarca DOT4 si n-am avut nu-s ce superfrana. Mai mult decat atat, a iesit si-o bucata de garnitura si-a blocat pistonasul etrierului, evident infranand roata (stanga fata). In service dupa ce mi-au pus etrieri noi si placute mi-au pus un DOT 3 ordinar de mi s-a facut rau, dar am frana. Frana adevarata cum n-am avut niciodata. As putea sa spun, chiar, ca lichidul de frana influenteaza cel mai putin frana.
Un lichid de frana bun trebuie sa-si pastreze proprietatile vreme indelungata, pentru ca proprietatile necesare le are. Chiar si DOT 3. Pentru condus normal. Pentru raliuri de munte trebuie mai bun, dar asta este altceva iar noi discutam totusi despre Dacia, nu?
Mai degraba cred ca era mai indicat... cel mai prost lichid de frana. Alea care se uzeaza (absorb apa) repede sau sint expirate, botezate sau contrafacute. Stiam ca lichidul de frana se strica (isi pierde proprietatile) chiar si atunci cand sta destupat destul de mult. Sa inteleg ca lifrom-ul ar intra aici?
ydaniel
28 May 2007, 10:11
stai asa.eu vorbeam de lichid si de frane in stare bune,nu uzuri mari si piese defecte:)
omegabear
28 May 2007, 14:19
Scuze, dar nu scrie si nici nu se deduce de nicaieri. Am crezut ca se doreste o marca si un tip anume de lichid de frana care, vezi Doamne, ar fi cel mai bun pentru berlina. Iar parerea mea este ca la instalatia berlinei merge bine orice DOT 3 pentru condus normal sau DOT 4 pentru necesitati mai mari (frana frecventa). Imi aratam indoiala de a fi descoperita o marca anume care ar fi minunata pentru berlina normala. Ma rog, este opinia mea formata din ce-am citit pe forum si-am experimentat pe teren. Poate ma insel si exista "cel mai bun lichid de frana" Eu mi-am spus doar parerea: toate-s bune, daca sint in garantie. Dar daca exista ala nemaipomenit, il vreau si eu.
ageana
28 May 2007, 14:25
OMV, multumit de el. Nu stiu ce face un lichid de frana bun sau rau, dar asta si-a pastrat proprietatile, nu mi-a pierdut (bine, stiu ca asta nu e datorita lichidului).
costinasd.
10 Jun 2007, 13:13
DOT 3 (pt disc + tambur ) sau DOT 4 Pt disc integral
ydaniel
11 Jun 2007, 12:36
zi marca;)
costinasd.
17 Jun 2007, 22:10
DOT 3 de la omv, za best. Al meu frate la BMW-u lui baga DOT 4 ca e tot numai discuri
ydaniel
18 Jun 2007, 17:45
eu tot cu textar tin:) 1l=20 lei:)
banicutz
22 Sep 2007, 16:10
DOT 5.1 de la OMV... L_am pus pe dacie din '73 si functioneaza perfect...
tatabobu
22 Sep 2007, 17:50
Banicutz, bine ca n-ai pus dot5. O beleai in cazul ala
$$ilvviu
22 Sep 2007, 18:00
La dacie merge dot 3 care e mai ieftin. N-are rost sa puneti dot 4.
Eu la rabla pun cel mai ieftin lichid si n-am avut niciodata probleme cu franele.
Pe laguna am pus dot4 Bosch, la 15 lei juma de litru. Daca gaseam mai ieftin puneam.
Oricum nu vad cum influenteaza lichidul de frana capacitatea de franare. Poate ma lumineaza si pe mine unu mai meserias.
Cel mai ieftin pun dintotdeauna, mai exact Lifrom, nu am avut probleme.
Merced
22 Sep 2007, 19:33
Am avut Agip, acum am Lifrom ca a trebuit sa schimb garnitura de la pompa si dus a fost Agipul. Eu diferente nu am simtit in favoarea mult mai scumpului Agip.
2+2 DOT 4 l-am testat pe Dacia 1300 si 1310, renault 5 , trabant, skoda 120L, Fiat 126p, Dacia 1100. Astea-s masinile pe care le-am avut de-al lungul anilor. Nu am avut nici o problema cu lichidul asta de frana.
In schimb despre Lifrom nu am deloc cuvinte de lauda, manca garniturile in 2-3 saptamani. Pana am trecut pe 2+2.
DOT3 nu prea recomand, eventual la cei care stau prin orase fara dealuri mari prin jur. Tinde sa fiarba prea rapid, si pierzi franele daca franezi mult. Cine a coborat dealul Feleacului din Cluj stie despre ce e vorba de exemplu.
Merced
23 Sep 2007, 17:25
Cu cu Agip Dot 3 am coborat prin toata tara, inclusiv Transfagaraseanul de doua ori si n-am ramas fara frane.
Nici cu Lifrom-ul vad ca n-am patit asta, si am mai coborat de la Balea si de atunci. Dot 3 si ala. Si Dot 3 e recomandat in Dacii din cate-mi aduc aminte.
eu am ramas fara frane cu lifrom, cand am coborat cu masina in care erau 5 persoane. Pana am ajuns jos, pedala era jos, abia mai frana. Dupa ce am ajuns acasa am verificat placutele de frana, sa vad urme de "glazing" (nu stiu termenul in romana). Nu erau, deci placutele erau ok. Dimineata m-am dus la masina sa vad ce mai pot face, si surpriza, pedala prindea sus, totul era ok. Deci banuiesc ca lichidul de frana a fiert. Era DOT 3. L-am schimbat cu celalalt tip de lichid mentionat in postul meu anterior, si fenomenul nu s-a mai intamplat. De asta am scris ce am scris.
ca sa ramai fara frane la o coborare tine mai mult de discuri si placute, nu de lichid. parerea mea.
ydaniel
23 Sep 2007, 19:11
lifrom,si cel de la guzu chim sunt varza.
tatabobu
23 Sep 2007, 19:15
Argon, te contrazic. Ramai fara frane cand iti fierbe lichidul de frana. Cu aceleasi placute si discuri, si la acelasi regim de folosire a franelor, un dot3 va fierbe mai devreme decat un dot4. Conteaza insa foarte mult cata apa a tras lichidul de frana in el, ca o concentratie de 10% apa in lichid iti scade pana sub 3 sferturi temperatura de fierbere fata de unul proaspat din bidon.
Merced
23 Sep 2007, 20:48
Eu nu stiu cum reusiti unii sa nu folositi frana de motor la maximul sau potential si omorati franele. Am patit in masina unui prieten cand eram incepatori, el era la volan si vroia sa coboare 20 de km cu motorul oprit din rationamente economice cica. In 10 kilometri eram intr-adevar aproape fara frana. Dar eu cu rabla mea care a stat un an nemiscata timp in care pierduse putin lichid pe care oricum l-am completat, rabla la care nu umblasem la garnituri sau sau la placute(una chiar scartaia de cand am plecat de acasa), la nimic de genul asta am coborat de la Balea si nu numai, fara sa raman fara frane, inclusiv cu 5 insi in masina+bagaje. Asta cu Dot 3. Daca mergeti cu piciorul pe frana tot drumul si nu va folositi de motor, pai puteti baga ce Dot vreti ca tot o sa ramaneti pana la urma fara frane.
ydaniel
24 Sep 2007, 21:19
daca ai lichid dot 4-sintetic,placute si saboti ferodo si discuri brembo nu e nici o problema;)
Merced
24 Sep 2007, 21:54
Te astept la Balea si vedem daca e vreo problema. Si ca sa facem totul mai interesant mai ia 4 insi cu tine si niste bagaje.
Ai avea curaj sa cobori cu ea pe liber pana nu se mai duce, adica cu putin noroc si drum liber si 20 de kilometri?
Eu zic ca nu-i recomandat.
M-am mai uitat pe sticlele de lichid de frana, si spre surprinderea mea avea in masina DOT 4 de la Agip. Si azi am mai facut niste coborari bara la bara si am pus niste frane pe ultimul moment si parca ma doare sufletul s-o spun dar tineau mai bine franele cu Agipul DOT 4. De fapt e impropriu spus, dar in orice caz parca altfel se simtea pedala.
ydaniel
24 Sep 2007, 21:56
nu fac experimente din astea:) am chinuit destul scuteru:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.