Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cel mai bun lichid de frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
ydaniel
dati-va o parere:)astept biggrin.gif
andutzu
Aral.
valeriu ciprian
Oricare ...DOT 4 strain doar dupa ce golesti instalatia de franare.
ydaniel
worship.gif am TEXTAR.multumita lui ford_v6
Alex 23
DOT 3 facut de Lifrom!
ydaniel
nu vreau sa mai aud de lifrom sau guzu chim-fabryo
aho
Si eu am lifrom dot3 si pare sa fie in regula.
Tu stii ceva ce nu stim noi?
ydaniel
dA.E SLAB CALITATIV;))
omegabear
...cel mai bun lichid de frana?
Dar cea mai buna bere?

Daca asteptati un anume tip de la o anume marca, eu nu cred ca vom afla vreodata. Pot in schimb sa va spun ca am avut nu-s ce supermarca DOT4 si n-am avut nu-s ce superfrana. Mai mult decat atat, a iesit si-o bucata de garnitura si-a blocat pistonasul etrierului, evident infranand roata (stanga fata). In service dupa ce mi-au pus etrieri noi si placute mi-au pus un DOT 3 ordinar de mi s-a facut rau, dar am frana. Frana adevarata cum n-am avut niciodata. As putea sa spun, chiar, ca lichidul de frana influenteaza cel mai putin frana.
Un lichid de frana bun trebuie sa-si pastreze proprietatile vreme indelungata, pentru ca proprietatile necesare le are. Chiar si DOT 3. Pentru condus normal. Pentru raliuri de munte trebuie mai bun, dar asta este altceva iar noi discutam totusi despre Dacia, nu?

Mai degraba cred ca era mai indicat... cel mai prost lichid de frana. Alea care se uzeaza (absorb apa) repede sau sint expirate, botezate sau contrafacute. Stiam ca lichidul de frana se strica (isi pierde proprietatile) chiar si atunci cand sta destupat destul de mult. Sa inteleg ca lifrom-ul ar intra aici?
ydaniel
stai asa.eu vorbeam de lichid si de frane in stare bune,nu uzuri mari si piese defecte:)
omegabear
Scuze, dar nu scrie si nici nu se deduce de nicaieri. Am crezut ca se doreste o marca si un tip anume de lichid de frana care, vezi Doamne, ar fi cel mai bun pentru berlina. Iar parerea mea este ca la instalatia berlinei merge bine orice DOT 3 pentru condus normal sau DOT 4 pentru necesitati mai mari (frana frecventa). Imi aratam indoiala de a fi descoperita o marca anume care ar fi minunata pentru berlina normala. Ma rog, este opinia mea formata din ce-am citit pe forum si-am experimentat pe teren. Poate ma insel si exista "cel mai bun lichid de frana" Eu mi-am spus doar parerea: toate-s bune, daca sint in garantie. Dar daca exista ala nemaipomenit, il vreau si eu.
ageana
OMV, multumit de el. Nu stiu ce face un lichid de frana bun sau rau, dar asta si-a pastrat proprietatile, nu mi-a pierdut (bine, stiu ca asta nu e datorita lichidului).
costinasd.
DOT 3 (pt disc + tambur ) sau DOT 4 Pt disc integral
ydaniel
zi marca;)
costinasd.
DOT 3 de la omv, za best. Al meu frate la BMW-u lui baga DOT 4 ca e tot numai discuri biggrin.gif
ydaniel
eu tot cu textar tin:) 1l=20 lei:)
banicutz
DOT 5.1 de la OMV... L_am pus pe dacie din '73 si functioneaza perfect...wink.gif
tatabobu
Banicutz, bine ca n-ai pus dot5. O beleai in cazul ala smile.gif
$$ilvviu
La dacie merge dot 3 care e mai ieftin. N-are rost sa puneti dot 4.
Eu la rabla pun cel mai ieftin lichid si n-am avut niciodata probleme cu franele.
Pe laguna am pus dot4 Bosch, la 15 lei juma de litru. Daca gaseam mai ieftin puneam.
Oricum nu vad cum influenteaza lichidul de frana capacitatea de franare. Poate ma lumineaza si pe mine unu mai meserias. smile.gif
argon
Cel mai ieftin pun dintotdeauna, mai exact Lifrom, nu am avut probleme.
Merced
Am avut Agip, acum am Lifrom ca a trebuit sa schimb garnitura de la pompa si dus a fost Agipul. Eu diferente nu am simtit in favoarea mult mai scumpului Agip. dry.gif
tibip
2+2 DOT 4 l-am testat pe Dacia 1300 si 1310, renault 5 , trabant, skoda 120L, Fiat 126p, Dacia 1100. Astea-s masinile pe care le-am avut de-al lungul anilor. Nu am avut nici o problema cu lichidul asta de frana.
In schimb despre Lifrom nu am deloc cuvinte de lauda, manca garniturile in 2-3 saptamani. Pana am trecut pe 2+2.
DOT3 nu prea recomand, eventual la cei care stau prin orase fara dealuri mari prin jur. Tinde sa fiarba prea rapid, si pierzi franele daca franezi mult. Cine a coborat dealul Feleacului din Cluj stie despre ce e vorba de exemplu.
Merced
Cu cu Agip Dot 3 am coborat prin toata tara, inclusiv Transfagaraseanul de doua ori si n-am ramas fara frane. dry.gif Nici cu Lifrom-ul vad ca n-am patit asta, si am mai coborat de la Balea si de atunci. Dot 3 si ala. Si Dot 3 e recomandat in Dacii din cate-mi aduc aminte.
tibip
eu am ramas fara frane cu lifrom, cand am coborat cu masina in care erau 5 persoane. Pana am ajuns jos, pedala era jos, abia mai frana. Dupa ce am ajuns acasa am verificat placutele de frana, sa vad urme de "glazing" (nu stiu termenul in romana). Nu erau, deci placutele erau ok. Dimineata m-am dus la masina sa vad ce mai pot face, si surpriza, pedala prindea sus, totul era ok. Deci banuiesc ca lichidul de frana a fiert. Era DOT 3. L-am schimbat cu celalalt tip de lichid mentionat in postul meu anterior, si fenomenul nu s-a mai intamplat. De asta am scris ce am scris.
argon
ca sa ramai fara frane la o coborare tine mai mult de discuri si placute, nu de lichid. parerea mea.
ydaniel
lifrom,si cel de la guzu chim sunt varza.
tatabobu
Argon, te contrazic. Ramai fara frane cand iti fierbe lichidul de frana. Cu aceleasi placute si discuri, si la acelasi regim de folosire a franelor, un dot3 va fierbe mai devreme decat un dot4. Conteaza insa foarte mult cata apa a tras lichidul de frana in el, ca o concentratie de 10% apa in lichid iti scade pana sub 3 sferturi temperatura de fierbere fata de unul proaspat din bidon.
Merced
Eu nu stiu cum reusiti unii sa nu folositi frana de motor la maximul sau potential si omorati franele. Am patit in masina unui prieten cand eram incepatori, el era la volan si vroia sa coboare 20 de km cu motorul oprit din rationamente economice cica. In 10 kilometri eram intr-adevar aproape fara frana. Dar eu cu rabla mea care a stat un an nemiscata timp in care pierduse putin lichid pe care oricum l-am completat, rabla la care nu umblasem la garnituri sau sau la placute(una chiar scartaia de cand am plecat de acasa), la nimic de genul asta am coborat de la Balea si nu numai, fara sa raman fara frane, inclusiv cu 5 insi in masina+bagaje. Asta cu Dot 3. Daca mergeti cu piciorul pe frana tot drumul si nu va folositi de motor, pai puteti baga ce Dot vreti ca tot o sa ramaneti pana la urma fara frane.
ydaniel
daca ai lichid dot 4-sintetic,placute si saboti ferodo si discuri brembo nu e nici o problema;)
Merced
Te astept la Balea si vedem daca e vreo problema. Si ca sa facem totul mai interesant mai ia 4 insi cu tine si niste bagaje. biggrin.gif Ai avea curaj sa cobori cu ea pe liber pana nu se mai duce, adica cu putin noroc si drum liber si 20 de kilometri? biggrin.gif Eu zic ca nu-i recomandat.
M-am mai uitat pe sticlele de lichid de frana, si spre surprinderea mea avea in masina DOT 4 de la Agip. Si azi am mai facut niste coborari bara la bara si am pus niste frane pe ultimul moment si parca ma doare sufletul s-o spun dar tineau mai bine franele cu Agipul DOT 4. De fapt e impropriu spus, dar in orice caz parca altfel se simtea pedala. blush.gif
ydaniel
nu fac experimente din astea:) am chinuit destul scuteru:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.