Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cauciucuri iarna pe timp de vara
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
kalyyyyyy
Imi cer scuze prealabil daca exista un astfel de topic,eu nu l-am gasit.Din ce date am adunat de pe alte topicuri diverse am inteles urmatoarele:
1 cauciucurile de iarna sunt mai moi,deci vara ar trebui sa fie si mai moi,in concluzie sa creasca aderenta,ma intereseaza frinarea in special.
2 cauciucurile de iarna au un astfell de profil incat zgomotul de rulare este mai mare la drum lung

Intrebarea mea este daca cineva a experimentat aceasta si cam cat de repede s-au uzat.Deasemenea as dori sa aflu daca pe jante normale pot pune cauciucuri mai late(165 in loc de 155) si cam cat de des se leaga politia rar de aceasta modificare.Daca se poate si niste recomandari privitor la marca as aprecia.
tarzy
cauciucurile de iarna cresc aderenta atat la franare cat si la mers normal => uzura mai avansata, consum sporit, disconfort datorita zgomotului.

in plus eficienta la franare vara este influentaia si de suprafata "efectiva" de cauciuc care intra in contact cu asfaltul (la cele de vara suprafat este ceva mai mare). iarna e un pic diferit - sunt recomandate cauciucurile cu "asperitati" care sa faca aderenta pe zapada&asfalt inghetat. oricum aici e o discutie de "doctoranzi".

chiar daca jantele permit cauciucuri mai late trebuie sa ai grija ca acele marimi sa fie precizate si-n acte (CIV + talon) altfel nu o sa treci ITP-ul si-n plus risti sa iei si amenda.

eu nu am "experimentat" mersul vara cu cauciucuri de iarna dar ce pot sa spun este ca la viteze mari (> 100 Km/h) masina trage mult mai bine cand e incaltata de vara.

o marca buna de cauciucuri in sectorl low cost este Debica atat de vara cat si de iarna.

argon
Cauciucurile de iarna au alta compozitie(teoretic, cu astea ieftine cred ca e tot aia), sunt facute sa stea la consistenta ideeala iarna, cand e frig, vara vor fii prea moi(nu presiunea, ci cauciucul din componenta), si d'aia se uzeaza mult mai repede.
CriSTI68
da cati din voi schimba iarna cauciucurile de vara cu cele de iarna ?? eu unul vara imi iau 2 seturi de cauciucuri de vara si merg cu ele pana se tocesc, singura data cand am avut cauciucuri de iarna a fost cand am luat masina, si atunci nu a stat mai mult de o luna pe ea ca am shimbat vechile jante cu unele mai late
unikat45
eu am debica frigo deci de iarna..le am de pe la sfarsitul lui martie... nu pot spune ca sunt mai zgomotoase sau mai putin zgomotoase decat cele de vara..oricum la calitatea drumurilor noastre...inca eu nu simt mare lucru...singura deosebire constatate a fost aderenta mai buna pe suprafete umede, noroi, iarba etc..
tarzy
QUOTE(Adrianno @ 7 May 2007, 12:21)
da cati din voi schimba iarna cauciucurile de vara cu cele de iarna ?? eu unul vara imi iau 2 seturi de cauciucuri de vara si merg cu ele pana se tocesc, singura data cand am avut cauciucuri de iarna a fost cand am luat masina, si atunci nu a stat mai mult de o luna pe ea ca am shimbat vechile jante cu unele mai late
*



eu, eu schimb cauciucurile la "sezon"

pba de anul asta e ca au crescut exagerat preturile la servicii, ptr un schimbat de gume+echilibrat am dat 80 lei, mi se pare imens de mult, asa ca pe viitor o sa-mi cumpar un set de jante si asta e .... toamna si primavara o sa fac un pic de gimnastica smile.gif



QUOTE(unikat45 @ 7 May 2007, 14:56)
eu am debica frigo deci de iarna..le am de pe la sfarsitul lui martie... nu pot spune ca sunt mai zgomotoase sau mai putin zgomotoase decat cele de vara..oricum la calitatea drumurilor noastre...inca eu nu simt mare lucru...singura deosebire constatate a fost aderenta mai buna pe suprafete umede, noroi, iarba etc..
*



zgomotul si "infranare' sunt evidente la viteze mari, peste 100 km/h.

eu de exemplu cu debica Frigo 2 (iarna) la 4000 ture am cca 130 Km/h. cu Magangoni vanto (vara) la aceasi turatie am > 140. vorbesc de mers pe autostrda
kaspersky
Eu am umblat toata iarna cu niste Kleber Krisalp 3 (de iarna), totu' a fost ok (pe zapada sint superbune). Prin februarie am luat o groapa mai nasoala si mi-am luat adio de la cauciucul din stinga fata. Cum n-am mai gasit acelasi model si aveam un Barum Brilantis singurel, l-am pus pe ala in locul celui decedat. Problema e ca inca nu mi-am pus cauciucurile de vara si zilele trecute a fost destul de caldut si a plouat am observat ca pe suprafata umeda Kleberu' de iarna tindea sa derapeze la frinare pe cind pocnitoarea de Barum prezenta aderenta.
Taxon
eu tin pe fata o pereche de pirelli snowcontrol (155 cu 13) de vreo 3 ani (aka ~40-45 Mm).
luate cica sh, erau ca noi (cred ca nu rulasera decit o iarna), dupa atita timp inca arata mai mult decit bine (poze la cerere).
e drept, sint cam "burtoase" vara si ceva mai zgomotoase, dar nu ma deranjeaza, mai ales ca intre timp pe spate am tocit deja a doua pereche (asta din urma e kumho, ziceti pas daca va intilniti cu asa ceva).
EUROPE_
QUOTE(kalyyyyyy @ 7 May 2007, 09:08)
1[...]
2 [...]
Intrebarea mea este daca cineva a experimentat aceasta si cam cat de repede s-au uzat.
*Daca se poate si niste recomandari privitor la marca as aprecia.
*



Eu sunt la a doua vara cu cauciucuri de iarna, din noiembrie 2005 si pana acum numai cu ele am mers. Inca nu s-au tocit, nu dau semne de oboseala ( semne de oboseala are sistemul de franare, pt. ca trebuie sa schimb placutele ).
Tot ce mai pot spune e ca au o aderenta foarte buna la: carosabil umed, nisip, noroi ( pentru ca am experimentat si asta ) etc... Cauciucurile sunt Bridgestone 155/55 ( nu fac reclama ). Cred ca ma vor tine vara asta fara probleme.
Si la viteze mari zgomotul e mai mare, insa eu m-am obisnuit, nu ma deranjeaza.

*Nu are rost sa scriu de doua ori ce marca ti-as recomanda rolleyes.gif .
dariusz
daca mergeti cu cauciucuri de iarna vara , pe carosabil umed(eventual si ceva belti autohtone) si mai aveti si ceva viteza apare mult mai usor fenomenul de acvaplanare
omegabear
"daca mergeti cu cauciucuri de iarna vara , pe carosabil umed(eventual si ceva belti autohtone) si mai aveti si ceva viteza apare mult mai usor fenomenul de acvaplanare"

...pai nu prea cred. Acvaplanarea apare la anvelope fara profil, tocite, netede, lisa. Nu pot sa cred c-as putea acvaplana cu senilele mele Debica Frigo. Unde mai pui ca sint si unidirectionale. Adica nu alunec pe zapada si mazga dar alunec pe apa?

Cu anvelope de iarna am observat ca mai degraba pierde aderenta pe astfalt perfect uscat si curat decat pe astfalt umed, ud sau cu nisip, noroi etc.

Eu cred ca anvelopele de iarna folosite vara sant mai zgomotoase, se tocesc mai repede si maresc un pic consumul de carburant. Dar sint superbe pe portiuni offroad. Per total ceva confort mai scazut si costuri mai mari. Dar oricum la peste 100 Km/h, Dacia este suficient de zgomotoasa ea, ca sa mai aud rulajul pneurilor pe sosea. Iar de tinut, tin catva ani. Mai degraba o sa te plictisesti de ele si-o sa vrei altele noi.

Anvelope de iarna, vara? Eu cred ca se poate cu cateva compromisuri.
Anvelope all season. Nu mi-au placut nici vara nici iarna.
Anvelope de vara, iarna. Nu. Nici macar cu lanturi.
horsewhisperer27
va recomand sa faceti niste teste, vara , pe caldura, cu niste masini cu esp si cauciucuri de iarna montate!

sa vedeti cat este de "suparat" esp-ul si cat de sensibil intra in actiune!
incercati de asemenea si veti observa ca abs-ul este mai sensibil, si intra in actiune mai repede!

da, se poate vara cu cauciucuri de iarna!
da, cu compromisuri!
compromisul poate fi si un accident!

la o frana brusca la 140kmh diferenta poate fi devastatoare!
as inchide acest topic inainte sa mai apara binevoitori care sa incurajeze folosirea pneurilor neadecvate sezonului!

drive safe!
tarzy
QUOTE(omegabear @ 26 May 2007, 00:52)
"daca mergeti cu cauciucuri de iarna vara , pe carosabil umed(eventual si ceva belti autohtone) si mai aveti si ceva viteza apare mult mai usor fenomenul de acvaplanare"

...pai nu prea cred. Acvaplanarea apare la anvelope fara profil, tocite, netede, lisa. Nu pot sa cred c-as putea acvaplana cu senilele mele Debica Frigo. Unde mai pui ca sint si unidirectionale. Adica nu alunec pe zapada si mazga dar alunec pe apa?

..................
*




hmmmm .... cred totusi ca e posibil ca vara sa alunece mai bine pe asafalt ud. de ce? datorita profilului, anvelopele de iarna sunt mai "cramponater" adica suprafata de contact intre cauciuc si roata e formata din suprafete mai mici intrerupta ale crampoanelor, nu exista suprafata continua, lucru bun ioarna cand trebuie sa se "agate" de asfalt.
omegabear
"da, se poate vara cu cauciucuri de iarna!
da, cu compromisuri!
compromisul poate fi si un accident!"

Am aflat cauza accidentelor! Nu mai folositi anvelope de iarna vara ca faceti accident! Eu cred ca este cam exagerat... auzisem cum ca sint cauze frecvente ale accidentelor de tipul: neatentia, viteza prea mare si neadaptata la conditiile de trafic si vreme, neacordarea de prioritate, depasiri riscante.... As putea considera periculoase anvelopele extrem de tocite, cu galme sau neechilibrate... dar alea de iarna sa fie vinovate de vreun accident? Eu ma indoiesc. Conduc cu atentie, respect regulile de circulatie, masina fara probleme tehnice - crampoanele cauciucurilor mele de iarna este ultima mea grija. De altfel nici la RAR si nici la ITP nu-i intereseaza decat dimensiunea corecta si un minim de adancime a profilului. Iar daca la ITP a iesit frana foarte bine din prima de ce m-as ingrijora. Eu am invatat ca daca vrei sa nu ai accident trebuie sa casti bine ochii la trafic si sa conduci cu o viteza la care esti in stare sa-ti controlezi autovehiculul. Eu nu va spun sa circulati vara cu cauciucuri de iarna. Eu o fac si compromisul existent si acceptat este uzura lor prematura. O sa ma tina 2-3 ani in loc de 5-6 poate.

"la o frana brusca la 140kmh diferenta poate fi devastatoare!"

Asta o cred. Cu Dacia si probabil cu orice fel de anvelopa.
Nu circul cu 140km/h decat rar pe autostrada si atunci nu cred ca sint nevoit sa pun frana brusca. De altfel am pus doar 2 frane bruste in peste 20000 km parcursi, dar in oras si la aproximativ 50km/h si nu s-a intamplat nimic periculos.

"as inchide acest topic inainte sa mai apara binevoitori care sa incurajeze folosirea pneurilor neadecvate sezonului!"

sint de acord sa-i certam pe fitosii cu masini tari si anvelope de vara care blocau DN1 asta iarna la primele ninsori si care tipau ca n-a curatat zapada primaria. Dar vara?
Ma intreb ce faceau parintii nostri cu Dacia si doar 1-2 tipuri de anvelopa (alea Victoria) Fara iarna, vara, all season... Le dadeati interzis pe sosea? Eu am tot Dacia si sper sa nu ma amendeze nimeni ca circul cu anvelope de iarna, vara. Si nici sa vina vremurile cu cauciucuri de primavara, vara, toamna si iarna... sau doamne fereste pe lunile anului.


"hmmmm .... cred totusi ca e posibil ca vara sa alunece mai bine pe asafalt ud. de ce? datorita profilului, anvelopele de iarna sunt mai "cramponater" adica suprafata de contact intre cauciuc si roata e formata din suprafete mai mici intrerupta ale crampoanelor, nu exista suprafata continua, lucru bun ioarna cand trebuie sa se "agate" de asfalt."

era vorba de acvaplanare nu de derapare si tocmai de acceaia nu apare fenomenul. Din cauza crampoanelor si a presiunii ceva mai mari exercitate de greutatea masinii pe o suprafata mai mica. Si acvaplanarea nu este derapare. Acvaplanarea este alunecare pe apa si ca se produca trebuie viteza si o suprafata neteda (surf, ski nautic etc) nu crampoane. Adicalea, zic eu, profilul ala de vara in cazul in care este tocit rau, la viteza mare, suprafata anvelopei incepe sa apara ca o placa neteda si aluneca pe un strat fin de apa, nu o mai poate arunca prin santurile prevazute de profil.

Poate ne lamureste si pe noi cineva mai documentat si mai avizat.
horsewhisperer27
si eu mi-am pus de multe ori intrebarea "cum se puteamerge acum 20 de ani fara atatea tipuri de cauciucuri?"

se putea...
in primul rand se mergea muult mai putin.
masinile erau altele.
la siguranta se gandea cineva?


se putea fara multe, dar asta nu inseamna ca era si bine!

eu chiar azi eram pe autostrada, mergeam lejer cu 145-148 la ora, si un papuc incarcat cu nu stiu ce mi-a intrat in depasire.
masina mea are putin peste 1 tona jumatate.situatia a fost controlabila, dar aproape de limita.abs-ul si-a facut treaba, si fiind perfect uscat si aderenta optima, randamentul a fost excelent.


nu stiu cum ar fi fost cu nokian-urile de iarna, dar nici nu vreau sa incerc.cel mai mic accident ma costa(si nu numai pe mine) minim cat 2 seturi complete de cauciucuri.asa am gandit cand am investit in pneuri e iarna/vara, si nu cred deloc ce lucrurile stau altfel.


comparatia cu itp-ul este irelevanta.s-a mai discutat pe aici pe forum, ca in strainatate daca nu ai pneuri potrivite, societatea de asigurari nu te despagubeste in caz de accident.si bine face!

eu nu pun baza pe circul astora cu itp-ul.imi vad de masina cum stiu eu!

pe vremuri(nu-mi amintesc la ultimele) nu ii interesa nici uzura placutelor de frana.asta crezi ca inseamna ca daca pleci de la itp mergi de nu te doare capul?

e greseala ca nu ii intereseaza profilul de vara/iarna.sper sa se remedieze in curand.ar fi mai important decat saraciile alea de stingatoare goale sau de truse sanitare!
omegabear
Eu credeam ca discutam despre Dacia Berlina, Papuc, Nova, ca sintem la CLT. Si pe vremuri tot astea erau. Si daca conduc o berlina vara pe autostrada incaltata cu anvelope de iarna am sa pastrez cel putin 70 de metri fata de masina din fata si casc bine ochii. Dar se intampla ca desi circul cu 120-140 km/h ma depasesc toate masinile. Eu nu alerg ca nebunu' si nici n-am cu ce s-o fac daca-mi vine. Asa ca nici nu am pretentii de pilot sau de super masina.

Eu nu sint impotriva anvelopelor de vara, vara. Evident ca sint cele mai bune. Dar la berlina mea si la condusul meu normal si precaut sint acceptabile si cele de iarna. Am vrut sa-mi iau de vara dar nu pot sta cu cele de iarna pe balcon. Am mai avut ca varianta echiparea cu all season, dar matadoarele experimentate erau mai slabute vara decat astea de iarna... Poate trebuia sa incerc alta marca, dar pe cuvant, sint multumit cu ce am acum. Sau sa-mi pun de vara ieftine si proaste? Montana de vara cum se comporta la frana violenta la 140km/h? Credeti ca mai bine ca Debica Frigo Navigator? Eu sper sa nu fie nevoie niciodata, si conduc de asa maniera.

ITP este totusi o inspectie tehnica si nu m-a interesat decat faptul ca pe aparatul lor aveam frana foarte buna cu acele anvelope!

Societatile de asigurari cauta orice chichita sa nu te despagubeasca. Faptul ca o societate de asigurari din Germania (de exemplu) nu te despagubeste in urma unui accident pentru ca aveai anvelope de iarna, vara, nu certifica in nici un fel pericolul folosirii acestor anvelope in acel sezon. Este pur si simplu stupid. Dar este dreptul lor si greseala ta este ca nu ai citit contractul. Ei nu te despagubesc nici daca bei o bere la volan in parcare si te loveste o masina. (fara sa fi condus sau sa fi avut vreo intentie). Daca este iarna, dar temperatura intr-o anumita zi este de 25 grade C, sa zicem, ce faci ca nu mai sint bune anvelopele de iarna pe care le ai? De la 10 grade in sus isi pierd calitatile. Probabil la 100km/h va frana in 46 metri in loc de 43. Dai fuguta si le schimbi cu cele de vara? Ca trei metri conteaza, practic face diferenta intre a opri in spatele sau in masina din fata. Cred ca nu. Si nu o sa pateasca nimeni nimic pentru ca nu vei frana violent in ultima fractiune de secunda ci usor cu trei secunde mai inainte.

Cand o sa fiu bogat o sa-mi cumpar masina (C5, A5, Honda Civic sau Mazda Hakaze) si o sa am 2 seturi anvelope de iarna si vara in garajul de 70 mp (cu mic atelier). Doar Michelin. Deocamdata ma multumesc cu berlina mea incaltata cu Debica Frigo unidirectional.

Initiatorul acestui topic intreba daca cineva a experimentat condusul vara cu cauciucuri de iarna si cam cat de repede s-au uzat. Raspunsul meu mai la obiect ar fi: Da. Eu la berlina mea si dupa aproape un an nu se vade uzura inca.

scuze de limbarita care m-a apucat dar m-am simtit frustrat ca eu care sint atent si ingaduitor cu toata lumea in trafic sint acuzat ca pun in pericol pe altii cu cauciucurile mele de iarna cand altii care nici nu stiu de existenta noasta circula cu 4 cauciucuri diferite sau cu galme, cu probleme de directie sau juma' de frana si ma depasesc in oras cu 90 la ora ca sa-mi franeze in fata ca faceau de fapt dreapta. Fara sa semnalizeze si le merge doar un bec pe frana. Si nu le pasa. Iar eu trec zambind mai departe.


unikat45
misto "discurs" si in mare parte real pentru majoritatea posesorilor de dacii...
asa cum am mai zis si eu am de iarna luate ca all seasons....si tot debica frigo.. asa cum aflu de la tine sunt ok..sper sa fie si la mine..
tarzy
nu prea isi are rost comparatia cu dacia incaltata cu victoria de acum > 20 ani.

pe atunci erau altele conditiile de trafic, alte limite de viteze, alte "posibilitati" - puteai sa ai bani cu carul dar degeaba ca nu gaseai decat gume de-un singur fel.


in plus nu cred ca aici se "acuza" ci doar se discuta. nu e o crima sa mergi cu cauciucuri de iarna vara dar e clar ca e mai bine (mai sigur si chiar mai economic) sa folosesti sezoniere sau all-sezon.
ptr all sezon eu la berlina foloseam debica navigator, le-am gasit foarte bune dar numai pana la 100 Km/h.

in p[lus, nu vreau sa swocotesc banii nimanui, dar ptr dimensiuni de dacie cauciucurile sunt relativ ieftine, cu 100 roni gasesti cauciucuri noi nerasapate de calitatea mediu spre buna (debica, sava, etc). un set cde cauciucri face oricumn mai putin cyhiar si decat o mica interventie tinighigerie+vopsit
horsewhisperer27
exact asta voiam sa spun si eu, tarzy!

ma bucur ca a inteles cineva!

comparatia cu franarea la itp o gasesc irelevanta deorece o frana pe autostrada, cu pneurile calde,pe asfalf incins la +40 grade NU se compara cu franarea pe stand!

de montana nu discutam, sunt execrabile.

dar faza cu distanta de 70 metri iar e discutabila, pentru ca nu stii cand ti se baga in fata unu care merge mult mai incet, si il apuca depasirea.
la acest gen de situatii ma refeream.
tu ai 110, el are 65, si vrea sa depaseasca un camion!atat.


acum sigur, se poate si altfel: am o cunostinta cu o fabia care nu iese din oras, si in oras face 100 km/luna, maxim.

sigur ca a ramas cu pneurile de iarna, merge usurel si nu are treaba!
omegabear
QUOTE(horsewhisperer27 @ 26 May 2007, 01:10)
......
as inchide acest topic inainte sa mai apara binevoitori care sa incurajeze folosirea pneurilor neadecvate sezonului!

drive safe!
*



mie mi s-a parut mai mult decat o discutie. Poate sint prea sensibil.

QUOTE(unikat45 @ 27 May 2007, 00:32)
misto "discurs" si in mare parte real pentru majoritatea posesorilor de dacii...
asa cum am mai zis  si eu am de iarna luate ca all seasons....si tot debica frigo.. asa cum aflu de la tine sunt ok..sper sa fie si la mine..
*



Multumesc. Daca condusul este mai degraba preventiv decat agresiv (sportiv) eu nu vad nici o problema.

QUOTE(tarzy @ 27 May 2007, 05:30)
nu prea isi are rost comparatia cu dacia incaltata cu victoria de acum > 20 ani.
............
in p[lus, nu vreau sa swocotesc banii nimanui, dar ptr dimensiuni de dacie cauciucurile sunt relativ ieftine, cu 100 roni gasesti cauciucuri noi nerasapate de calitatea mediu spre buna (debica, sava, etc). un set cde cauciucri face oricumn mai putin cyhiar si decat o mica interventie tinighigerie+vopsit
*



La fel afirmatia la modul general ca esti pericol cu anvelope de iarna, vara. Si exemplificarea fortata cu viteza prea mare si frana prea brusca...

Am bani de cauciucuri de vara (n-am adus niciodata argumentul material in discutie) dar nu am unde sa depozitez pe cele de iarna. Doar pe balcon unde este exclus ca nu mai e spatiu. Unii stau la bloc si n-au rude la case sau spatii la subsol. Eu n-am gasit o solutie cu depozitatul...

QUOTE(horsewhisperer27 @ 27 May 2007, 13:51)
.....
comparatia cu franarea la itp o gasesc irelevanta deorece o frana pe autostrada, cu pneurile calde,pe asfalf incins la +40 grade NU se compara cu franarea pe stand!
.............
*



Iar eu am gasit-o relevanta in privinta faptului ca ITP-ul mi-a certificat dreptul de a conduce autovehicolul pe drumurile publice chiar si cu anvelope de iarna. Restul sint conditii de trafic si promit sa adaptez viteza si distanta fata de autovehiculul din fata in functie de aceste conditii. "pe asfalf incins la +40 grade NU se compara cu franarea pe stand!" nu se compara nici pe o suprafata cu nisip sau ulei sau mai stiu eu ce... dar vom fi atenti, nu?

Imi cer scuze daca parerile mele au deranjat pe cineva. Si-o sa-ncerc sa nu mai fiu asa sensibil.

Eu as fi vrut sa aflu daca exista persoane care au folosit multa vreme numai anvelope de iarna pe post de all season si cat au rezistat. Deasemeni daca a patit vreodata ceva din cauza lor. Cunosc un tip care are pe un A6 asa ceva de vreo 3 ani si nu a avut nici-o problema desi conduce agresiv. Nu par nici uzate. Iar la mine (desi am putina experienta cu ele) deocamdata mi-au fost mai de folos. Bine-bine, eu unul mai des urc pe drumuri forestiere la munte, dacat s-alerg pe A2 la mare.
horsewhisperer27
ai ce ai cu itp-ul.
foarte bine, in parte e corect, dar nimeni nu detine adevarul absolut.

eu unul nu as da stampila unei masini care face itp vara si e incaltata cu pneuri de iarna.luati-o cum vreti!

in ce priveste A6-le, stiu si eu pe cineva care merge de ani intregi numai cu gume de vara.tot asa, nu a patit nimic niciodata.asta este un argument????

nu voi mai posta aici, nu sunt pus pe contraziceri, fiecare face cum crede el ca este bine.

in functie de cat au indicele treadwear de mare cauciucurile se uzeaza mai repede sau mai greu.si caldura contribuie la uzarea lor prematura.
dar daca nu faci km multi, cu viteze ridicate, or sa te tina cu doar putini km mai putin.

succes!
omegabear
Multumesc pentru atitudinea mai toleranta. Desi tot nu m-ati lasa pe sosea cu anvelopele de iarna.

Despre A6 nu vroiam sa-l aduc ca argument. Era un fapt. O situatie cunoscuta de mine pe are o aduceam la cunostinta si celorlalti in scopul de a afla daca mai sint situatii similare.

Nici mie nu-mi plac situatiile contradictorii, iar daca totusi citesc si scriu in acest topic este pentru ca vreau sa aflu, exact, cat e de rau sau de acceptabil, sa folosesti anvelope de iarna, vara. Sa stiu concret, (sau cat mai multe pareri) daca mai pot circula asa, sau este neaparat necesar sa-mi caut un loc de depozitare (ca nu le arunc) si sa-mi iau ceva de vara... ca tocmai a inceput.


tatabobu
Am vazut un service auto care ofera asa ceva (ara un afis cu "anvelopele sunt ale clientilor"). Pe Virtutii, cum vii dinspre Crangasi spre pasajul Lujerului, dupa garle treci de MacD si de un PetromV (fost Mol, fost Shell). Imediat dupa e o starda, si pe aia primul service pe dreapta avea afisul asta. Poate-ti renteaza sa strici o intrebare.
horsewhisperer27
doar nu crezi asta, nu?
sevice ul ala se numeste cumva, il stiu, nu fac reclama.
dar am vaga banuiala ca acei clienti sunt totusi cunoscuti/amici ai patronilor, ai asta e o favoare, pentru care eu unul nu as da bani in mod special.
succes!
tatabobu
Habar n-am care-i treaba. S-ar putea sa ofere si pentru altii, loc ar fi suficient pentru vreo 10 randuri de anvelope.
tarzy
exista pe piata astfel de servicii - pastrarea de anvelope ptr extrasezon

@omegabear - ma bucur ca ai inceput sa te lamuresti. a ... si nu o mai lyua asa personal, nu te i-a nimeni de guler ca umbli in cisme si vara, doar ti s-a atras atentia ca nu e prea indicat atata tot.

oricum ai ridicat o pba interesanta - spatiu de stocare - eu am boxa la subsol nu mi-am batut capul cu treaba asta. ce ma seaca insa mpe mine sunt costurile ptr montare/demontare/echilibrat care sunt in plina crestere. anul trecut in aprilie a fost 40 lei, asta toamna 80 ... in primavara asta m-am dus la altii unde-a fost 60 ... cat o fi la tomana? probabil bat in 100 ..... asa ca in 2 ani dau 200-250 lei numai pe manopera ... nu e putin chiar deloc
omegabear
Eu ma gandisem sa platesc doar prima data pentru montat si echilibrat, dar pe jenti noi. Cheltuiala mai mare dar astfel le schimb pe sezon, singur, destul de usor, in plus nu se mai uzeaza sau ciupeste banda aia (ca nu stiu cum ii zice) a anvelopei cu demontat/montat pe janta.

Cu lasatul lor prin nu stiu ce depozite... nu stiu ce sa zic... parca nu-mi vine. Nu tin in mod deosebit la lucruri (nici nu-mi bat joc de ele) dar imi place sa le am la indemana. Sper sa-mi gasesc si sa cumpar (poate chiar anul asta) o casuta pe la tara si-atunci o sa-mi fac garaj cu mic atelier. smile.gif
Muttley
Sa impartasesc si eu din experienta, desi cred c-am facut-o si cu alte ocazii...

Am pe masina de 4 ani si 25.000 km Debica Navigator M+S (mud + snow). Cand le-am luat am facut comparatie cu Passio care erau de vara si am constatat ca astea ale mele au un cauciuc semnificativ mai moale. Aceleasi probleme mi le faceam si eu la vremea aia, si anume ca fiind mai moi se vor toci mai repede. Da' de unde! Profilul e inca suficient de adanc. Ce-i drept, la cele de pe fata (permutare fata-spate n-am facut niciodata) e mai uzat. Tin sa spun ca intotdeauna am mentinut presiunea constanta indiferent de anotimp la 2 atm. Unghiurile la masina le fac periodic. Poate de asta n-am avut uzuri anormale. Inaintea fiecarei ierni am uns flancurile cu nitroglicerina ca sa nu imbatraneasca materialul. Poate din cauza asta s-au mentinut asa bine. Iar de zgomot nici nu se pune problema.
Deci din punctul meu de vedere sunt excelente astea te tip M+S. Nu se uzeaza mai repede si nici nu fac zgomot. Cu conditia sa le intretineti corespunzator. wink.gif
horsewhisperer27
in 25000 de cate ori ai facut geometria ca sa zici periodic? smile.gif

glicerina de pe flancuri suna a idee interesanta, dar nu vad o legatura directa cu uzura profilului,,,,
Muttley
Am facut-o de 2 ori. Imediat dupa incaltarea masinii si dupa 20.000.

Am pomenit de glicerina pt ca m-apucasem de insiruit operatiile de intretinere. Chiar daca n-are legatura cu uzura benzii de rulare.
horsewhisperer27
am inteles...la berlina eu faceam geometria la 20000...

la breaku din 99 in 90000 am facut geometria odata..
la solenza in 80000km niciodata...

la passat prima data la 100000km...
corbex
Din cauza ca merg foarte mult pe drumuri de macadam (la mine week-end inseamna mers "pe munte" nu "la munte", am oarece alergie la anvelopele de vara, cu care m-am chinuit uneori sa plec de pe loc de pe o suprafata cu iarba umeda si o inclinatie de 2-3 grade. Am facut mai mult de 150.000 km cu anvelope de iarna folosite ca anvelope unice. Ideea de baza e ca iarna, pe noroi, pe zapada, pe mizga, anvelopele de iarna sint net superioare, iar vara, daca nu faci cu tot dinadinsul pe nebunul la abordarea serpentinelor, sint aproape la fel de bune ca si cele de vara, Pe ploaie tot cele de iarna sint mai bune, din cauza santurilor mai dese si mai late, care permit evacuarea mai rapida a apei de sub anvelopa. Nu punem in discutie viteze de 140 si peste. asta-i deja o iresponsabilitate cu dacia, indiferent de cauciucurile cu care e incaltata. Singururele argumente strict tehnice impotriva folosirii anvelopelr de iarna vaRA SINT:
Uzura ceva mai rapida, dar nu exagerat de rapida (depinde de calitatea anvelopei) datorata
a) suprafetei mai mici de contact intre anvelopa si asfalt (santuri mai multe=suprafata de rulare mai mica), care face ca toate frecarile sa fie suportate de aceasta suprafata redusa. si e vorba de frecarile normale, de rulare, frecarile datorate fortei centrifuge, in curbe, frecarile rezultate in urma frinarii, frecarile datorate acceleratiei.
cool.gif consistenta mai moale a anvelopei
Una peste alta, pe un asfalt uscat si cald, aderenta este suficienta cu anvelopele de iarna, iar pe celelalte suprapfete, e net superioara. Daca nu participati la raliuri sau liniute, nu va faceti griji din cauza asta, Folositi-le!
horsewhisperer27
nu creste si distanta de franare vara cu anvelope de iarna parca?
argon
Chiar scade din cauza aderentei mai bune. Din pacate se uzeaza destul de repede, intr-o vara daca faci 10 000-15 000 km s-au dus naibii gumele de iarna.

PS: mai am de adaugat la dezavantaje zgomotul de rulare mai pronuntat+consum usor marit. Clar nu merita sa folosesti vara gume de iarna.
horsewhisperer27
io nu prea cred ca au aderenta mai buna, sunt muult prea moi, la un asfalt incins de 60 de grade nu prea au cum sa aiba aderenta mai buna!

da poate ma insel eu...ar trebui sa mergem vara cu gume de iarna si ar fi traficul mai sigur?
argon
E ca si cum ai scade presiunea la gumele de vara, aderenta creste, dar degeaba , daca la o frana mai violenta fara ABS le distrugi... am prins si o perioada mai calda cu gumele de iarna, si demarajul e mai bun, nu am mai reusit sa plec cu scart in aceleasi conditii in care cu cele de vara puteam.
horsewhisperer27
nu cred pana nu vad! tongue.gif
argumente stiintifice pt care aderenta la gumele de iarna e mai buna decat la cele de vara ....VARA!


eu daca am abs, sa merg vara tot cu gumele de acum?faceti glume, nu? smile.gif
dr_mKe
Gumele de iarna sunt net inferioare celor de vara VARA. Vorbim de asfalt si nu de macadam. E vorba de propritatile cauciului folosit. Cel din gumele de iarna se comporta mai prost la temperaturi peste 7-10 grade decat cel din gumele de vara. Nu sustin eu asta ca mare specialist, ci mai toate revistele auto cu greutate din europa, concluzie la care au ajuns dupa teste riguroase. Nu profilul face totul, in ecuatie intra si compozitia.
Gumele de vara peste 7 grade, cele de iarna sub 7 grade temperatura exterioara. Toti marii producatorii de anvelope/automobile recomanda asa.
Mai exista nelamuriri ?

Macadamul si iarba sunt cazuri speciale, unde profilul cauciucului de iarna este net superior. Rezultate foarte bune se obtin si cu lanturi, mai putin asupra vopselei de pe praguri tongue.gif Metoda este incomoda si deosebit de "murdara" mai ales pe teren ud
horsewhisperer27
nu te supara, ai postat asa, ca sa scrii ceva?

stim toti(cred) povestea celor 7-10 grade, a compozitiei, etc.


totusi mai sus discutia a alunecat usor spre prblema stricta a aderentei pe timp de vara in cazul anvelopelor de iarna.

ceva argumente fix in sensul asta ai?
nu consum, nu zgomot la rulare, etc!


ce se intampla la o frana!

ai argumente la obiect?

dr_mKe
Nu te supara tongue.gif ai creat acest topic doar de dragul de a face un thread nou ?
Dupa cum poti sa-ti dai si singur seama toti avem echipamente profesionale de masura, cel putin o pista de incercari la dispozitie si un buget excedentar.
Proba de rezistenta la burn-out ma mir ca nu pretinzi blink.gif
Ce se intampla la o frana ? N-are legatura cu aderenta ? radmasa.gif
You're wasted charge.gif
horsewhisperer27
1. se vede ca nu ai citit prima pagina(din cele 2 pe care le are topicul), pentru ca ai fi observat ca ......NU l-am deschis eu!buna dimineata!

2.nici cuvantul "aderenta" nu l-am gasit in postul tau precedent.

3.nu pretind nimanui nimic.dar postul tau contine doar generalitati.atat.
nu era vorba cand se pun gume de iarna si cand de vara, ci erau pe aici colegi care sustineau ca cele de iarna nu au alt dezavantaj vara decat uzura majora, iar eu ziceam ca dupa mine creste si distanta e franare.

4.succes! eu sunt "wasted"!
omegabear
peste tot am gasit scris ca distanta de franare poate fi chiar cu 10 m mai lunga la cauciucurile de iarna folosite vara, in comparatie cu cele de vara. Totusi sint destui cei ce declara ca au observat ca anvelopele de iarna au aderenta mai buna vara pe astfalt fata de cele de vara.

Banuiesc ca adevarul este cumva la mijloc: anvelopele de iarna au aderenta ceva mai ridicata datorita profilului, adica greutatea masinii asezata pe o suprafata mai mica (crampoane) = presiune mai mare pe suprafata de contact. Dar intervine si materialul mai moale al anvelopei, care la viteza mica ajuta marind un pic aderenta, dar o frana brusca la viteza mare si aderenta se va rupe mai usor.

Daca se discuta despre distanta de franare la viteze medii, fara ruperea aderentei, eu cred ca anvelopele de iarna pot avea un minuscul avantaj in sensul unei distante ceva mai mici fata de cele de vara. Dar nesemnificativ.

Daca se discuta despre lungimea darelor de cauciuc lasate pe astfalt, adica viteza mare si talpa in frana cu blocarea rotilor, cred ca este evident de ce cauciucul anvelopei de iarna va aluneca mai mult.

Fiecare privind din unghiul sau are dreptate, ideal ar fi sa se priveasca din toate unghiurile sau macar sa se vorbeasca despre acelasi lucru in aceiasi limba.
argon
Eu nu am citit niciunde, nu am auzit niciunde, am observat ceea ce am declarat, poate ar fi cazul sa incercati cei care aveti dubii, ca nu e adevarat intotdeauna ce scrie in reviste, si ce se aude de la altii in diverse teorii.

Deci reiau, pe vreme calda cu gume de iarna distanta de franare a scazut, rotile nu mai blocheaza pe asfalt asa repede ca si cu gume de vara, de asemenea demarajul s-a imbunatatit, nu se mai pierde aderenta prea usor pe asfalt(nu iarba sau macadam), fie uscat fie ud. Nu vorbesc de temperaturi de cod portocaliu, ci de temperaturi normale, 20-30 de grade.
horsewhisperer27
si eu tot pe baza observatiilor am inecput discutia: in aceleasi conditii (ma rog, comparabile) abs-ul intra mai repede cu cauciucurile de iarna!
concluzia?
omegabear
or fi foarte uzate... sau imbatranite sau pur si simplu proaste. Cum intra ABS-ul daca comparam: anvelope de iarna Dunlop SP Winter Sport M3 sau Michelin Alpin A3 cu vechime de maxim un an iar de vara ceva Montana de peste 10 ani ? Si atentie alea cu tinte tot de iarna sint! Si chiar daca intra mai repede abs-ul tot va ingheta la frana tare.

Generalitati de genul de-alea sau de-astea nu prea cred ca se pot compara. Argoane, ce gume ai?
horsewhisperer27
nu, ai exagerat comparatia.
cauciucurile mele nu erau nici vechi, nici uzate.

era vara asta(cauciucurile luate in iarna dinaintea ei), si dupa aia mi-am luat unele de vara, care erau fabricate de cateva saptamani!nu m-am gandit sa precizez asta, m-am gandit ca e un fel de premiza, dar tu ai speculat aceasta lipsa tongue.gif !


asa, si dupa ce le-am pus pe cele de vara distanta de franare a scazut semnificativ!

p.s. nici proaste nu sunt, crede-ma! wink.gif
dr_mKe
Pentru ca compozitia benzii de rulare la gumele de iarna este fabricata dintr-un compus cu aderenta optima pe o anumita banda de temperatura, iar vara este indeplinita aceasta conditie. Idem pt gume de vara iarna pe asfalt perfect uscat.
E buna explicatia sau o dam iar delir ?
horsewhisperer27
explicatia este logica, da problema consta in ceea ce sustin alti colegi, intelegi?smile.gif

p.s. te-ai prins intre timp ca nu eu am deschis topicul? biggrin.gif
EUROPE_
QUOTE(argon @ 5 Jan 2008, 10:35)
Deci reiau, pe vreme calda cu gume de iarna distanta de franare a scazut, rotile nu mai blocheaza pe asfalt asa repede ca si cu gume de vara, de asemenea demarajul s-a imbunatatit, nu se mai pierde aderenta prea usor pe asfalt(nu iarba sau macadam), fie uscat fie ud.  Nu vorbesc de temperaturi de cod portocaliu, ci de temperaturi normale, 20-30 de grade.
*


Sustin ceea ce a spun @argon aici!
Cu anvelopele de iarna, vara pe asfalt uscat eu nu pot pleca cu demaraj, am incercat in toate felurile.
Iar la franare n-am avut niciodata probleme daca nu blochez rotile. Eu nu stiu de unde ideea asta a voastra cu franarea brusca!? Pai eu zic ca e normal sa te duci ca pe sanie daca blochezi rotile indiferent ce cauciuc folosesti.
La testele de franare pe care eu le-am facut personal vara cu cauciucuri de iarna, pe mine m-au surprins, de multe ori chiar vroiam sa blochez rotile, pana sa reusesc asta deja eram oprit, aveam sanse mari sa blochez o roata daca ajungeam cu ea pe nisipul de pe marginea drumului.
Sa nu mai vorbesc la ce viteze luam virajele. Cred ca am sanse mari sa trec si vara asta tot cu ele.

Si o poza cu profilul cauciucului. O sa incerc sa fac o poza mai de aproape.
djasu82
Se pliaza foarte bine pe asflat da cauciucurile de iarna dar nu se stie cat te tin ca se mainca repede cauciul fiind mai moale nu dur ca cel de vara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.