Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Symbol 16V vs. Skoda Fabia 1.2
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2
prody
Mesajul urmator este scris de un coleg de-al meu de serviciu,el nu are net acasa, se afla in fata unei alegeri destul de delicate, recunosc ca nici eu nu reusesc sa gasesc ceva convingator in favoarea unei variante, oscilam de la una la alta, azi gasim ceva bun la una, maine ceva mai bun la cealalta, poimaine ne place cate un SH, etc. smile.gif
Raspunsurile voastre o sa le salvez pe o memorie portabila si o sa i le prezint.


Salutare!
Deoarece este posibil ca peste vreo doua saptamani sa cumpar o masina noua va supun dezbaterii urmatoarea dilema in care ma aflu.In primul rand, nimic nu este sigur : s-ar putea ca tentatia unui SH gen Golf4 su Passat 1.9tdi sa fie foarte mare si sa ii cedez smile.gif. Insa daca voi lua o masina noua, cu siguranta ma voi afla intr-un impas din care nu prea reusesc sa ies nici in momentul de fata. Bugetul este 11000 euro,cash, alegerea este intre doua masini noi : Renault Symbol Expresion 1.4 16V 98 - 100 CP sau Skoda Fabia Sedan Avantaj 1.2 64 CP (72 CP cu un mic tunning smile.gif).Nicio sansa de a lua o Fabia de 1.4 deoarece costa cu vreo 2000 de euro mai mult.Un aspect ciudat, nemaiintalnit de mine la nicio alta marca : la Skoda, motorizarea 1.4 tdi e putin mai ieftina decat 1.4 mpi!
Deoarece am mers cu ambele, iar dotarile si costurile de intretinere par aproxamtiv egale, iata cum vad lucrurile:
Avantaje Clio,de fapt un mare avantaj, : motorul este cu mult peste cel in trei pistoane de la Fabia, reprize excelente si la viteze mari, poti face lejer o depasire de la 100 la 130 km/h, eu in afara nu prea circul cu viteze mai mari de 110 - 115 km/h dar nici nu imi place sa tremur in depasiri, in oras(unde de altfel circul cel mai mult) nu sunt diferente majore, Fabia e destul de vioaie (ce-i drept ca am testat un HB, care cred ca e mai usor decat Sedanul); la Renault pot opta pentru garantie extinsa 4 ani la multe componente, un aspect destul de linistitor, la Fabia nu am decat 2 ani fara limita de km. Mentionez ca nu depasesc 16000 km/an.
Avantaje Fabia : aspectul general,calitatea interiorului si a finisajelor mi se pare clar peste Renault, imi place foarte mult bordul spartan de la Fabia, masina sta mai bine in curbe datorita suspensiei ceva mai rigide, Clio cam are ceva tendinte de barca, postul de conducere si scaunele de la Fabia sunt mai bine gandite - m-am simtit mai bine decat in Clio, nu in ultimul rand,legendele spun ca mecanica VW este clar superioara celor de la Renault pe termen lung si mie personal parca imi inspira mai multa incredere;
La exterior nici una nu e vreo frumusete asa ca nu are rost sa insistam asupra acestui aspect.

Ca diferente de optiuni : la Fabia nu ma tine bugetul pentru a opta si pentru CD-Player sau geamuri si oglinzi electrice, am optat in schimb, printre altele, pentru tempomat, pachet de drumuri grele,pachet piele partiala,alarma din fabrica; la Clio pot opta destul de ieftin (o suta si ceva de euroi) chiar si pentru climatronic .

Stiu ca exista multe alte optiuni la banii astia , dar nu are rost sa intram in discutii inutile, am studiat si alte oferte, pur si simplu, ca masini noi, astea doua ma atrag momentan cel mai mult.
Deci : daca pe lume nu ar exista decat aceste doua masini smile.gif,voi pentru care ati opta? De ce?

Va multumesc, parerile voastre chiar vor fi importante pentru mine.
Vali

MiticaLGN
Poate e un pic offtopic, dar daca te-ai uitat la Symbol de ce nu ai luat si Logan Prestige in calcul? Sunt cam aceiasi chestie.
Ontopic: e foarte grea alegerea si tine pur de preferintele individuale. Mie personal nu imi plac TDI-urile. Dar nu imi place nici Symbol-ul ca design. Asa ca listen to your heart smile.gif
prody
Nu e vorba de niciun tdi aici, ambele sunt benzinare...sau te refereai la VW second...
guliver
As inclina spre clio. La banii astia te poti uita si la oferta de la opel astra clasic( e destul de chel . dar la banii astia...).
argon
SPune-i sa cedeze tentatiei unui SH nemtesc blush.gif Eu as inclina spre un Golf 4 variant, si mai raman si bani.
prody
Faza e ca banii astia sunt cam tot ce a adunat si daca ia un SH nemtesc, nu prea il tin curelele in cazul vreunei belele..
argon
Atunci Kia Ceed's smile.gif
OAP
QUOTE(prody @ 7 May 2007, 19:08)
Deci : daca pe lume nu ar exista decat aceste doua masini smile.gif,voi pentru care ati opta? 
*


Skoda, dar cum pe lume a aparut Loganul si vad ca esti limitat clar de buget ia in calcul "prestige-ul", asta daca nu iti plac dci-urile
prody
Desi ii cam place Loganul meu, asta e un tip din ala mai fudul, parca i-ar sta mai bine in ceva nonromanesc smile.gif. In prezent are o Lancia Dedra 1.6b din 1993, o mare belea de altfel smile.gif. Oricum, a gasit client la ea.
OAP
QUOTE(prody @ 7 May 2007, 19:45)
Desi ii cam place Loganul meu, asta e un tip din ala mai fudul, parca i-ar sta mai bine in ceva nonromanesc smile.gif
*


pai Loganul nu e romanesc biggrin.gif , sau sa il ia de la rusi
ag02cws
Clio pentru ca e mai puternica.
CGB
la 11.300 maxim ia un symbol dinamique+climatronic. si are jante aliaj, abs, cdplayer+6 boxe, clima, volan si scaun reglabil...etc.
n-as mai lua renault, dar decat fabia in 3 pistoane....
Ichebau
de luat in seama este si hyunday accent; masina de conceptie mai noua decat fabia si symbol.
daca ar fi sa aleg intre fabia si symbol as alege fabia fara discutie, calitate mai buna plus o lista de optionale bogata. nu as opta insa pt motorizarea de 1,2 64cp, e putin pt mersul in afara sau mai ales pt urcat pe munte.
eu zic sa te uiti la un accent, un 1,4 benzina~ 100cp bine dotat ajunge puitn peste 11.000 ddp.
prody
De fapt masinile cu reducerile pe care i le-au promis dealerii il costa cam vreo 10600-10700, restul vrea sa ii cheltuie pe acte,huse, covorase, alea-alea smile.gif. Plus ca la Symbol vrea garantie 4 ani si vopsea metalizata.
Ichebau, ne-am gandit la Hyundai dar nu ne place la niciunul, asta este ! smile.gif
ssilviu
Mai bine se scoate de inca 800 de euro si ia kia ceed de 1,4 109 cai,ac, geamuri, olginzi electrice, mp3, 6 airbaguri si garantie 7 ani.
prody
Va rog, ramaneti on-topic, am studiat amandoi toate ofertele de pe piata foarte bine, pur si simplu omului pe astea i s-a pus pata, cica ii plac de cand au aparut, acum nu-stiu-cati ani, deh, prima dragoste... smile.gif
Zippy
Motorul ala de pe Fabia a fost "premiat" ca cel mai prost motor al anului.Decat Clio symbol mai bine logan chel.

Mai pune 800 euro peste aia 11.000 si isi ia KIA CEE`D cu motor 1.4 110 cp si dotari mai mult decat decente: AC, geamuri electrice, ABS+EBD(+discuri de frana pe toate rotile!), computer bord, 6 airbaguri, mp3+6 boxe, oglinzi electrice incalzite. E o masina noua, conceputa recent, se bate in clasa cu Golf 5 si Opel Astra.Portbagajul are 300 litri, consumul dat de producator: Urban (l / 100 km): 7.6, Extra-urban (l / 100 km): 5.2, Combinat (l / 100 km): 6.1 .
Are garantie 7 ani !!! Producatorii au testat-o si spun ca va avea 4-5 stele euroNCAP. Si arata foarte decent.

O discutie ampla despre ea AICI


Propune-i colegului tau si oferta asta si daca va alege Kia Cee`D, il costa o bere pontul meu tongue.gif

L.E: in timp ce scriam postul, vad ca au scris si altii inaintea mea.Ok, imi cer scuze pentru offtopic, dintre Fabia si Symbol mai bine Symbol!
Giurisici Fabian
[quote=Zippy,7 May 2007, 19:09]
Motorul ala de pe Fabia a fost "premiat" ca cel mai prost motor al anului.
subscriu ,am vazut o skoda cu motor 1,2 HTP ,motorul mergea si era capota ridicata,m-am speriat cat de urat mergea la ralanti,tremura ca toate alea pai la capitolul asta loganul e parfum.
argon
Poate era defect..de aia avea si capota ridicata...am vazut si Logane cu relantiul dubios din diverse motive.

prody
Poate avea "tremurat constructiv" din categoria "asa face toate Fabiile." biggrin.gif
Giurisici Fabian
nu era nimic defect masina merge perfect e a unui amic dar la ralanti asa face
are 3 cilindrii nu a mai avut bani si de al patrulea radmasa.gif
FireChief
symbol
Sony
Eu as opta pentru masina mai puternica! Adica pentru Symbol.
Giurisici Fabian
eu am vazut clio simbol asta cu face lift sau imbunatatiri la aspectul vizual si chiar mi-a placut la interior cum arata ,mai putin la exterior (luneta aia ma scoate din sarite cu cocoasa aia) in rest masina mi se pare ok.
Kunt
Symbol clar, pt motorul ala...


aphophis
symbol clar. pare mai dotat, motorul e clar superior, trebuie sa fii masochist sa iei skoda. Mai ales ca la modelul ce se vinde acum, interiorul pare la fel de reusit la renault ca si la skoda.
adip
Motorul ala pe Fabia e o gluma proasta, nu as da 11000ddp pe trotineta aia niciodata.
Alydor
Am condus si fabia si symbol.... La symbol se simt cei 4 cilindrii pe care ii are motorul, plus etajarea net superioara a cutiei de viteza. La fabia daca urci predealu mai mult de a 3 nu poti sa ii dai, plus ca trebuie sa faci curse a II-a, a III-a...In schimb cu symbolul urci lejer cu a 4.... La depasiri cand ai bagat piciorul in acceleratie simti ca merge.La fabia ...mai greu... Un aspect deloc de neglijat ar fi garantia de 4 ani... ceea ce cantareste muuuult in favoarea Symbolului.Sa nu mai zicem de restul optionalelor (climatronic, mp3 player... etc) care la fabia nu te tine sa le iei... Ar mai fi de discutat confortul pe care ti-l ofera masina. La fabia pe bancheta din spate daca pui 3 oameni cei din laterale o sa stea cu o buca in aer ca e destul de prost gandita ca si spatiu. La Symbol mai ai loc si sa te misti...
Nu zic ca nu sunt bune Fabia.... dar intre fabia si clio as alege clio... si daca ar fi sa aleg intre cele doua si logan as alege clar un Logan DCI Full Option...In primul rand pentru spatiu interior (care este cat la cele doua la un loc) si apoi pentru consumul pe care il are tractorasu' ...
E drept ca nu sunt din ala cu fitze si ca nu imi trebuie masina care sa prinda 100 in 3.23 de secunde...Acum fiecare cum gandeste...


Suma respectelor, Alydor
LemonDemon
Logan 1.6 16v sau Kia .Daca este mai "mandru" din fire si nu are decat 11.000 eur ii sugerez sa castige la loto ca sa isi cumpere o masina pe masura.
Amedeus
Simbol. Fabia aia e prea anemica. Noul Simbol arata deja bine la interior. Asta daca nu se razgandeste si ia un Logan rolleyes.gif care la spatiu interior le depaseste pe astea doua.
Laurentziu83
QUOTE(MiticaLGN @ 7 May 2007, 19:26)
Poate e un pic offtopic, dar daca te-ai uitat la Symbol de ce nu ai luat si Logan Prestige in calcul? Sunt cam aceiasi chestie.
Ontopic: e foarte grea alegerea si tine pur de preferintele individuale. Mie personal nu imi plac TDI-urile. Dar nu imi place nici Symbol-ul ca design. Asa ca listen to your heart smile.gif
*


Decat Prestige-ul mai degraba iei o Nubira. Ambele sunt prea scumpe, dar macar Nubira e mai teapana pe sosea si ai alta prestanta cand cobori din ea. Vorbim de peste 10 mii de euro, nu de clasa de sub, unde intra Loganul.

Si eu cam sustin Simbol-ul. Motorul de 1.2 pe Fabia e o gluma proasta, se preteaza doar pentru soacre care merg doar la cumparaturi cu masina.
OAP
Dupa mai multi km (peste 300) cu Loganul am avut senzatia aia de coborat de pe vapor, asta din cauza suspensiilor moi si a drumurilor denivelate de la noi. Acum cateva zile am mers peste 100km cu un Renault clio si aveam impresia ca imi rupe spatele pe drumuri proaste (suspensii mai dure), drept pentru care as recomanda Logan. Stiu ca e pe alaturi recomandarea, da 11000 de euro si cu mandria fac exact un fas.


LE: "cum unii are mintea odihnita si nu are ce face umbla la reputatii, drept pentru care mia luat doi puncte la reputatie pentru postul asta. poate doar mintea lui odihnita stie de ce".
PS eventualele dezacorduri gramaticale au fost imperios necesare pentru a intelege si specimenul ceva.
LC_TM
Subscriu la chestia cu suspensiile mai rigide pe symbol,am fost si eu cu unul acum ceva vreme si era cam rigid ptr gustul meu,la logan suspensia e ok ptr drumurile din Romania.

Daca e sa aleg doar intre Symbol si Fabia,as alege Symbol,de ce?
Garantia de 4 ani,diferite optionale(climatronicul nu m-ar interesa,imi e destul AC-ul manual),motorul muuuult peste 1.2 HTP.
IsNa
QUOTE(Zippy @ 7 May 2007, 21:09)
Motorul ala de pe Fabia a fost "premiat" ca cel mai prost motor al anului.
*



De catre ce autoritate? Ca se vinde in draci...

Si e prost... de ce? Ca nu satisface ambitiile de shumahar ale unora? Sau sunt probleme de calitate/fiabilitate frecvente? Ca eu n-am auzit...

On topic: daca circula mai multin oras, Fabia e mai potrivita. E mai scurta (parcare), consuma mai putin (daca nu o conduci "ambitios"), si service-ul e mai ieftin ca la Renault. In plus, ai spus si tu, confortul in interior e mai bun.
Daca merge mult la drum lung, atunci sunt de preferat puterea mai mare si portbagajul mai mare ale Symbolului. Dar decat Symbol, si eu as spune mai bine Logan.
WUB
Daca mai astepti un pic o sa apara Noua Fabie si pretul pt modelul actual o sa scada, cred ca o sa iti iei in aceasi bani o Fabie cu motor mai puternic. Poate si noua Fabie o sa vina cu oferte de pret. Deci rabdare.
argon
QUOTE(IsNa @ 8 May 2007, 12:19)
De catre ce autoritate? Ca se vinde in draci...
*



Nu conteaza, stilul romanesc e "crede si nu cerceta"


QUOTE(IsNa @ 8 May 2007, 12:19)
Si e prost... de ce? Ca nu satisface ambitiile de shumahar ale unora? Sau sunt probleme de calitate/fiabilitate frecvente? Ca eu n-am auzit...
*




N'auzisi mai sus, ca are ralantiul nasol biggrin.gif
lucian_v
QUOTE(argon @ 7 May 2007, 19:53)
Poate era defect..de aia avea si capota ridicata...am vazut si Logane cu relantiul dubios din diverse motive.
*


Eu nu te cred, sincer... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
IsNa
Mai, e nasoala rau cu ralatiu' asta... tongue.gif
marksman
O fi picat in baia de ulei.

QUOTE(argon @ 7 May 2007, 20:53)
[...]am vazut si Logane cu relantiul dubios din diverse motive.
*



Ia detaliaza matale un pic...
adip
Sa revenim la topic.
QUOTE(IsNa @ 8 May 2007, 13:19)
Si e prost... de ce? Ca nu satisface ambitiile de shumahar ale unora?
Cel putin eu nu am spus ca e prost, ci doar ca e o gluma de prost gust. Intrebare pentru tine:
Tu ai da 11000 euroi pe o masina care trage la fel ca o dacie 1300? Dar sa-mi raspunzi sincer, cu da sau nu. Fara "c-o fi", "c-o pati", "ca de fapt are sange de vw in ea", "ca e misto la interior". Tu ai cumpara cu 11000 EU in care sa amesteci toata ziua cu levierul schimbatorului de viteze?
P.S. vw e oricum o gluma proasta la calitate de multa vreme, asta cu masinile nemtesti de calitate e deja preistorica smile.gif
IsNa
Daca as vrea o masina cu care sa circul preponderent in oras, nicicum nu as lua un motor peste 1.2.
N-am condus Fabia 1.2, dar am condus de cateva ori un 107 cu motor 1.0, si in oras nu am simtit deloc lipsa de putere.
Nu zic ca toti trebuie sa se simta multumiti cu 60CP, dar si sa zici ca e gluma proasta e exagerat.

De altfel, Fabia s-a fabricat chiar si cu un motor de 1.0, si s-a vandut binisor in Cehia si Austria, adica in tari care cam stiu ce-i o masina...
prody
O Fabia Sedan e grea a naibii pe langa Peugeot-ul ala 107 de care zici tu.
Zippy
IsNa
QUOTE
De catre ce autoritate? Ca se vinde in draci...


Uite AICI

Va trebuie cont pentru a intra pe forumul respectiv, asa ca atasez 2 print-screen-uri pentru a va edifica.

argon:
QUOTE
Nu conteaza, stilul romanesc e "crede si nu cerceta"

huh.gif Ti-as zice vreo cateva dar am prostul obicei de a respecta oamenii mai in varsta ca mine.

[attachmentid=53166] [attachmentid=53167]



argon
QUOTE(Illusi0n @ 8 May 2007, 15:07)
Ia detaliaza matale un pic...
*




Ce sa detaliez? orice masina poate avea ralantiul instabil din cauza unor defectiuni, cum ar fi motorasul pas cu pas, infectoare defecte etc, ce e asa complicat? biggrin.gif

Cauta matale pe la probleme tehnice, pentru lamuriri suplimentare de posibile defectiuni, si batai ale motorului .


@zippy: foarte credibil site-ul ala, ce sa spun...chiar ma gandeam ca rezultatul a fost dat de o entitate cu oarecare prestanta, dar garajul.ro? sa fim seriosi wacko.gif cu alte cuvinte , daca 2000 de pusti care sufera de lipsa de ocupatie pe internet(care cel mai probabil neam de tribu' lor nu a pus piciorul in Fabia dar nu le place cum suna ca are 3 pistoane), admiratori de anume marci , voteaza o masina pe un site de mana a doua, nu inseamna ca asa e...intelegi?
Zippy
QUOTE
daca 2000 de pusti care sufera de lipsa de ocupatie pe internet, admiratori de anume marci , voteaza o masina pe un site de mana a doua, nu inseamna ca asa e...intelegi?


Sunt sigur ca exact din cei 5000 si ceva de votanti, 2000 pusti au votat Skoda fabia 1.2 HTP ca avand cel mai prost motor. Pustii de care vorbesti tu ii vei gasi pe patrutuningpunctro si nu pe garajul.ro. Vorba ta cred ca ti se potriveste mai mult tie decat mie:crede si nu cerceta.

Chiar nu vreau sa ma cert cu tine pentru ca este inutil, asa ca ma retrag.
argon
Nu e nici o cearta, e o discutie, si parerea mea este ca votul de pe garajul.ro nu are absolut nici o relevanta !

Chiar sunt curios CATI din cei 2000 de votanti s-au suit vreodata intr-o Fabia 1,2 HTP huh.gif
Zippy
eu n-am votat dar m-am urcat (am condus vreo 100km Focsani - Brasov) si nu m-a impresionat deloc (3 persoane in masina+bagaje). Motorul da impresia ca se gatuie, pentru depasiri sigure trebuie retrogradat si turat excesiv, pantele si serpentinele se abordeaza greu si in treapta 3. 120 prinde destul de lejer dar peste urca greu.
Si era hatchback nu sedan cum vrea colegul domnului Prody.O fi buna de oras,nu zic nu, dar mie nu mi-a placut.
MiticaLGN
QUOTE(Laurentziu83 @ 8 May 2007, 08:35)
Decat Prestige-ul mai degraba iei o Nubira. Ambele sunt prea scumpe, dar macar Nubira e mai teapana pe sosea si ai alta prestanta cand cobori din ea. Vorbim de peste 10 mii de euro, nu de clasa de sub, unde intra Loganul.
*


Nu prea ma prind cum vine asta cu prestanta pe care o ai cand cobori din Nubira dar ma rog.. asta e o chestie subiectiva. Dar.. se mai vinde Nubira noua? Te referi la o Nubira SH?
Asa daca e vorba de SH ia un VW ceva si avem si prestanta neindoielnica la banii astia
biggrin.gif
argon
Adica, cand iesi din Nubira la costum da bine, cand iesi din Logan la costum... nu se potrive unsure.gif Mai potrivit e trelingu' didibao laugh.gif
prody
Sa nu uitam ca regele Mihai s-a dat jos in costum din Logan, nu din Nubira smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.