Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Un tacanit la Logan - la voi e?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4
Andy-LGN
Am facut azi un drum pe autostrada.

La intoarcere am observat un tacanit (ca de avans la vechea la Nova) initial in treapta 5 cand acceleram. Am scos masina din viteza aproximativ 5 secunde dupa care am introdus-o in treapta a cincea. La accelerare acum nu se mai auzea acel tacanit.

In Bucuresti aceeasi problema dar de data aceasta in fiecare treapta cand accelerez si turez motorul pentru a schimba in treapta superioara.

A MAI PATIT CINEVA CEVA ASEMANATOR. SE PRICEPE CINEVA SI IMI POATE SPUNE DE LA CE ESTE ACEL TACANIT ENERVANT?
dragOn
Băi!!! Voi vreți să mă speriați???? Sau ce????
Ake
Aoleu Andy-LGN ! Daca ce spui tu e pe bune, incep sa cred ca astia de la Dacia au marit cadenta de fabricatie de la 200 la 400 pe zi, avand ordin sa stranga toate suruburile pana la jumatate.

Am o singura problema. Se pare ca o sa apuc revizia de 60.000 cu SN. Asa ca ii rog si pe cei care nu au probleme sa posteze, macar sa spuna "Eu nu am probleme tehnice" .Poate ma razgandesc.
Andy-LGN
QUOTE
Aoleu Andy-LGN ! Daca ce spui tu e pe bune, incep sa cred ca astia de la Dacia au marit cadenta de fabricatie de la 200 la 400 pe zi, avand ordin sa stranga toate suruburile pana la jumatate.  
Am o singura problema. Se pare ca o sa apuc revizia de 60.000 cu SN. Asa ca ii rog si pe cei care nu au probleme sa posteze, macar sa spuna \"Eu nu am probleme tehnice\" .Poate ma razgandesc.






Masina mea a fost produsa in perioada in care ieseau din fabrica doar 60 de masini pe zi. S-ar putea sa nu fie vreo problema.Poate ca este un tacanit normal in anumite conditii de rodaj si alte chestii. SPER smile.gif

II ROG PE CEI CARE AU MAI INTALNIT ACEASTA PROBLEMA SAU CARE STIU DESPRE CE E VORBA SA MA LAMUREASCA SI PE MINE
rasatus
QUOTE
Asa ca ii rog si pe cei care nu au probleme sa posteze, macar sa spuna \"Eu nu am probleme tehnice\" .Poate ma razgandesc.




eu nu am probleme de nici un fel.
51GGS
zgomotul respectiv il am si eu pe DSN doar la schimbat vitezele cand accelerez si cuplez viteza respectiva, ba chiar si la frana de motor pt. scurt timp.

Zgomotul din cate am inteles de la alti soferi ar fi de la cablul de kilometraj, o ungere mai proasta, cica ar fi un cablu care se roteste intr-o teaca si mai freaca uneori.

Poate ma insel dar s-ar putea sa fie o explicatie!
klaus
51GGS, eu traiesc cu o impresie vaga, ca Logan-ul nu are cablu de kilometraj, ci ... senzor
Andy-LGN
QUOTE
51GGS, eu traiesc cu o impresie vaga, ca Logan-ul nu are cablu de kilometraj, ci ... senzor






Sunetul seamana putin cu acel tacanit subtil de cablu de kilometraj insa cred ca Loganul are senzor din moment ce afisajul nu mai este pe celebrele rotite ci este electronic.

Repet- ESTE UN TACANIT CA DE AVANS PE VECHEA NOVA INSA ESTE MULT MULT MAI SUBTIL. SE AUDE DOAR DACA ESTI F ATENT !



Astept in continuare pareril voastre
tuna
Da de unde vine acel tacanit, de la motor, de la roti, din alta parte?

Ca daca ce spui tu e ceva pe la motor..........toti posesorii de Logan vor face asa.. :isteric:
Andy-LGN
QUOTE
Da de unde vine acel tacanit, de la motor, de la roti, din alta parte?  
Ca daca ce spui tu e ceva pe la motor..........toti posesorii de Logan vor face asa.. :isteric:






Pai tacanitul vine din directia motorului exact cand apas acceleratia -cam intre 1700-2500 rpm. REPET este un tacanit subtil ,f greu sezizabil
costi
tacheti ?
klaus
Incearca sa faci o depistare a sursei. Deschide capota si trage de cablu de acceleratie, de sub filtru de aer, in partea drepata spate (spre habitaclu) si vezi cam de unde provine.

Sau daca esti din Bucuresti, vin-o la intalnire si vedem noi 8)
Doru
Vezi sa nu ai vreo pietricica prinsa in cauciuc...
Andy-LGN
QUOTE
Incearca sa faci o depistare a sursei. Deschide capota si trage de cablu de acceleratie, de sub filtru de aer, in partea drepata spate (spre habitaclu) si vezi cam de unde provine.

Sau daca esti din Bucuresti, vin-o la intalnire si vedem noi 8)






Pai zgomotul isi face remarcata prezenta doar in timpul mersului la respectiva turatie. Daca masina e la punctul mort nu se aude nimic chiar daca accelerez

O sa incerc sa vad pe loc daca se mai aude zgomotul daca nu poate ne intalnim biggrin.gif (daca te pricepi) smile.gif tongue.gif .
Andy-LGN
QUOTE
Vezi sa nu ai vreo pietricica prinsa in cauciuc...








Cu pietricele si bucati de plastic in cauciuc am tras 2 sperieturi pana acum tongue.gif

De data aceasta zgomotul parca este altul. Oricum sa stii ca ma duc sa vad daca e vorba despre vreo pietricica biggrin.gif







Cu toate astea tacanitul este de undeva de la motor il simt cand accelerez. Daca decelerez zgomotul nu se mai aude, deci nu e chestia de roti invartite ci de acceleratie.
Marius
Si daca accelerezi mai lent cum e ?

Mie imi suna a celebrul sunet de la solenza de la 2000-2100 turatii. (daca ai mers cu solenza il cunosti)

Or fi schimbat ei evacuarea dar poate au uitat de tabla aia dintre catalizator si motor. laugh.gif
Ov
Andy-LGN, nu cumva tacanitul este intre volan si scaun ? 8)
Andy-LGN
QUOTE
Andy-LGN, nu cumva tacanitul este intre volan si scaun ?  8)




Poate in alte conditii as fi continuat pe linie umoristica insa nu prea am chef de asa ceva. TACANITUL este la motor. Eu sunt bine merci nu am astfel de probleme. Apropo vezi ca pe alte forumuri sunt si rubrici de umor.Ai nimerit din greseala la o rubrica destinata problemelor :shock:



Este exact sunetul specific tachetilor. Dar tachetii isi accentueaza sunetul in timpul accelerarii? Nu mai stiu cine zicea ca nu ar avea tacheti biggrin.gif
GeorgeB
daca veneai aseara la intalnire te rezolvam :wink:
Andy-LGN
QUOTE
daca veneai aseara la intalnire te rezolvam  :wink:








Imi scapa mie ceva ? DESPRE CE INTALNIRI E VORBA PANA LA URMA CA NU PREA INTELEG biggrin.gif
kaspersky
QUOTE
QUOTE
daca veneai aseara la intalnire te rezolvam  :wink:








Imi scapa mie ceva ? DESPRE CE INTALNIRI E VORBA PANA LA URMA CA NU PREA INTELEG biggrin.gif


vezi: http://www.daciaclub.ro/intalnire.php
Ziggy2k1ro
QUOTE


Nu mai stiu cine zicea ca nu ar avea tacheti  


Da' ce are???? :inger: biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Sony
Probabil are arbore cu came in cap.
FLEX
Pai sigur ca are axa cu came in cap, dar de la axa cu came la supape cine transmite miscarea? TACHETUL cel batrin!
saruman
Si ce mai tacheti are!!! Motoarele Loganului au fost "imbunatatite", culbutorii cei scumpi, cu role, de pe motoarele originale fiind inlocuiti cu mai domesticii culbutori cu PATINA. Mai ieftin, nu? sad.gif Cat despre fiabilitate, parca mai este cineva interesat....
geo.meg
Mai baieti , voi nu stiati , asa e boala tuturor renaulturilor , se aud in disperare .Iar solutia de a trece de la role la cele cu patine nu a rezolvat prea multe , deoarece cele cu role sunt mai galagioase dar cu frecare mult mia mica, si cele cu patine AR FI TREBUIT sa fie mai putin zgomotase DAR vor avea o uzura mai mare in timp daca nu este folosit un ulei mai calitativ > Exclus Dacia OIL .



:vmad:
Andy-LGN
QUOTE
Mai  baieti , voi nu stiati , asa e boala tuturor renaulturilor , se aud in disperare .Iar solutia de a trece de la role la cele cu patine nu a rezolvat prea multe , deoarece cele cu role sunt mai galagioase dar cu frecare mult mia mica, si cele cu patine AR FI TREBUIT sa fie mai putin zgomotase  DAR vor avea o uzura mai mare in timp daca nu este folosit un ulei mai calitativ > Exclus  Dacia OIL .  


:vmad:








Bun si ce ULEI imi recomandati???

Ma int4ereseaza daca ELF-ul este bun. Daca nu ve rog sa imi dati cateva exemple de uleiuri bune. biggrin.gif
autopanda
Eu am un LGN LAUREATE 1,4 MPI nu se aude nici un tacanit .Totul este ok pana acum si sper sa ramana asa :popa:
Blizzzard
Laureat 1.6, nu se aude nici un zgomot ! doar semnul de incepator mai bate in geam !
calin.c
e posibil sa fie subturat motorul si se misca in tapoane de acolo sa se auda zgomotul mai ales ca zici ca numa in a 5 a in celelalte viteze motorul are putere mai mare .e posibil si avansul ca la masinile cu delcou numai ca aici nu se poate regla sau si benzina proasta

nu-ti face probleme ca maina nu are nimic
Andy-LGN
QUOTE
e posibil sa fie subturat motorul si se misca in tapoane de acolo sa se auda zgomotul mai ales ca zici ca numa in a 5 a  in celelalte viteze motorul are putere mai mare .e posibil si avansul ca la masinile cu delcou numai ca aici nu se poate regla sau si benzina proasta  
nu-ti  face probleme ca maina nu are nimic






Am spus ca prima data am observat in treapta a V-a. Ulterior mi-am dat seama ca zgomotul se aude IN TOATE TREPTELE ATUNCI CAND "BAG PICIORUL IN EA" (CUM SE SPUNE), DECI CAND ACCELEREZ. DUPA ACCELERARE DACA MAI SLABESC PUTIN PEDALA NU SE MAI AUDE IAR APOI REVINE ACEL ZGOMOT DACA ACCELEREZ.

Am bagat benzina de 95 fara plumb de la OMW (nu aveau de 98 sau probabil nu am vazut eu). Dupa ce am auzit ca s-ar putea sa fie de la benzina am fost si am completat pana la plin cu 18 l de benzina cu cifra octanica 100 (cea de la omw)[/b]
geo.meg
Uleiuri bune exista dar nu la noi in tara deoarece sunt contrafacute cam 99% din ele . Sa nu bagi in motor : MOBIL , ELF , DACIA Oil dar poti incerca cu Aral , Castrol asta daca sunt imbuteliate in afara .

Iar cu benzina incearca sa alimentezi cu o cira octainca cat mai mare si de la o benzinarie de renume si vezi si cum merge motorul .
Andy-LGN
QUOTE
Uleiuri bune exista dar nu la noi in tara deoarece sunt contrafacute cam 99% din ele . Sa nu bagi in motor : MOBIL , ELF , DACIA Oil   dar poti incerca cu Aral , Castrol  asta daca sunt imbuteliate in afara .

Iar cu benzina incearca sa alimentezi cu o cira octainca cat mai mare  si de la o benzinarie de renume si vezi si cum merge motorul .








LOL acum am de la ei Dacia Oil. Dar ELF-ul ce are ca doar e firma de renume in chestiile astea. Dar daca fac rost de la cineva din domeniu de ulei ELF (ulei pe care sa il iau pe increderea persoanei respective) ?
florinc
Nu cred ca ai de unde sa faci rost de ulei bun in Romania, chiar daca persoana respectiva lucreaza in domeniu mai bine nu incerca ELF ca nu e prea grozav.

Mai bine ARAL, care este ambalat in Germania.
Liviu
Andy-LGN,



Spune-ne te rog cati Km are masina ta.

Iti cer aceasta informatie pentru ca pana la cca 3000 Km un motor inca se poate considera in rodaj. In timpul rodajului (dar cel mai frecvent in prima mie de Km) apar tot felul de sunete in functie de cum se "aseaza" motorul.



Oricum, in mare, din ceea ce descrii tu, ar fi un sunet de tacheti (e pacat ca au scos culbutorii cu role) si este posibil sa fie sunetul rodarii patinelor de la tachetii respectivi. In mod sigur o influenta asupra zgomotului produs de motoarele noi o are si ULEIUL DE RODAJ. Caci tu acum in motor nu ai un ulei "normal" (cel putin cei cu DSN nu aveau).

Dar nu iti pot spune cu certitudine pana nu vad (ascult) la fata locului.



Daca poti, vino la intalnirea de joi (de exemplu joia asta care vine) si o sa ascultam putin motorul. Nu am idee de ce alte chestii in afara de tacheti au mai schimbat astia la motoarele de pe LGN (dpdv mecanic).



Bafta!
Andy-LGN
Deocamdata am 420 km cu ea, ma gandeam sa ii schimb uleiul dar din ce vad ca spui mai bine il las pe acesta poate este DE RODAJ smile.gif.

Cred ca voi veni la intalnirea de joi din Bucuresti macar pt o ora si sper ca si tu sa auzi ceea ce aud eu biggrin.gif

Pana acum tatal meu nu a auzit nici un zgomot insa un prieten de-al meu (care a fost cu mine pana la pitesti) a auzit acel tacanit.

Am observat ca si atunci cand este motorul pornit (l-am ascultat capota fiind ridicata) se aude acel zgomot de tacheti.

Ceea ce ma surprinde este ca atunci cand masina sta pe loc si accelerez nu se aude ci DOAR atunci cand este in viteza si "trage"
geo.meg
Ceea ce ma surprinde este ca atunci cand masina sta pe loc si accelerez nu se aude ci DOAR atunci cand este in viteza si "trage





E o problema ,ca pana nu trec cei 300 km care sunt de rodaj , te pacalesti cu multe zgomote care nu stii de unde vin .

Daca tachetii nu se aud la relanti si se aud in mers este foarte ciudat deoarece in mod normal un tachet care bate se aude si la relanti si in turatie .

Uleiul lasa-l macar pna la 3-4 mii km dupa care schimba-l(sa vezi ce negru va fi ) cu unul mai bun . Si inca ceva nu incerca sa faci pe viteazul cu masina turatii mari mers sportiv acum cat este in rodaj deoarece nu prea ii face bine motorului.

Totusi ar fi bine sa vi joia viitoare la intalnire ca doar sunetul ne poate da raspunsul la intrebarea ta. .
geo.meg
Am o intrebare pt Andi-LGN : Dimineata cu mototrul rece se aude vreun zgomot ciudat care sa semene cu cel descris de tine ?
Andy-LGN
QUOTE
Am o intrebare pt  Andi-LGN :  Dimineata cu mototrul rece se aude vreun zgomot ciudat care sa semene cu cel descris de tine ?






Se aude zgomotul specific unui diesel mai silentios (care este deja binecunoscut )

Nu conduc sportiv dar zgomotul se aude doar la accelerare.

Cand masina este pe loc si asculti motorul se aude un zgoot de tacheti identic cu tacanitul sin timpul mersului. Insa DACA ACCELEREZ CU MASINA PE LOC NU SE AUDE ASA CUM SE AUDE IN MERS
Rareshel
Am patit aceasi chestie la Solentza, dar trebuie sa recunosc ca eu merg sportiv cu ea, dar dupa ce am schimbat uleiul si am aplicat un tratament si-a revenit si de atunci nu am mai avut probleme.
gaston
QUOTE


Am o intrebare pt Andi-LGN : Dimineata cu mototrul rece se aude vreun zgomot ciudat care sa semene cu cel descris de tine ?



Am un prieten cu Renault Clio. El are problema asta la masina la rece.Dupa c ese incalzeste nu mai face. By GEO poti sami zici si mie care e problema.

Scuze pt OFF TOPIC. e acelasi motor de aia mam bagat si io...
Andy-LGN
QUOTE
QUOTE


Am o intrebare pt Andi-LGN : Dimineata cu mototrul rece se aude vreun zgomot ciudat care sa semene cu cel descris de tine ?



Am un prieten cu Renault Clio. El are problema asta la masina la rece.Dupa c ese incalzeste nu mai face. By GEO poti sami zici si mie care e problema.

Scuze pt OFF TOPIC. e acelasi motor de aia mam bagat si io...




Motorul meu de 1.6 nu este cel de pe Clio. Cel de 1.4 este folosit pe Clio iar cel de 1.6 a fost folosit pe megane 1

Dar este acelasi principiu, iti multumesc pt informatie numai ca al meu scoate respectivul zgomot cand este cald, in timpul mersului
autopanda
Se poate schimba uleiul la LGN inainte de prima verificare fara sa-ti pierzi garantia la motor? Se poate pune alt tip de ulei mai bun decat DACIA OIL fara sa-ti pierzi garantia la motor in cazul in care refuzi DACIA OIL si vrei sa-l schimbi cu ceva mai bun?
Marty
Andy-LGN, din cite vad eu, esti singurul care se plinge de treaba asta, deci motorul tau s-ar putea sa aiba ceva (mai mult sau mai putin minor). Du-te la un service si prezinta-le problema, vezi ce spun si ei.
asarban
NU's de ce eu am o idee fixa ca ar fi de la injectoare.
collinro2
Andy LGN, eu la Cielo am uneori sunetul asta, exact in conditiile pe care le-ai descris tu. Dar motorul meu are aproape 100 000 km. La relanti, cu capota deschisa, se aude un tacanit discret, dar e dat de injectoare, ce se deschid/inchid pe rind, in functie de comenzile ECU. In mers, problema e de la tacheti. Tacanitul se aude mai tare in acceleratie cind motorul e inca rece (dimineata), si e mai pregnant iarna. Dupa ce se incalzeste motorul, nu se mai aude decit la acceleratie brusca. Repet, al meu are 100 000 de km, fara interventii. La un motor nou, nu stiu ce sa zic...
Mr.Tech
Mai fratilor, nu mai confundatii TACHETII cu CULBUTORII! Sint elemente tehnice diferite...
gibi_gi
Nu imi dau seama cum e zgomotul de care zici. La mine se aude din cand in cand (sau poate incontinuu dar nu observ eu din cauza ventilatorului, casului, etc - oricum nu fac legatura cu acceleratia sau relanti-ul) un zgomot ca de lant de bicicleta, sau cam asa ceva. Eu am zis ca e ceea ce se numeste pe aici "zgomot ca de diesel". Nu bag mana in foc ca e la fel ca la tine...
driverx
Andy-LGN,



Asa am zis si eu ca Elf e ulei, dar dupa 1 an mi sa dus pinionul de sub delcou, am dat jos si baia de ulei si am constatat ca uleiu era guma de mestecat si nu vroia sa curga din baie.....Mi-am varzarit motorul destul cu el, dupa aia mi-am batut joc de el cu Hexol, dar acuma tre sa strang chiulasa si nu stiu ce ulei sa bag in ea...



:shock:
geo.meg
Problema cu motorul rece e simpla . Uleiul dimineata este gros , pompa chiar daca ajunge la presiunea normala , uleiul nu are capacitatea de ungere ca atunci cand e mai subtire si multe componente ale motorului nu au ungere decat dupa un interva de cateva secunde . Dimineata e bine sa nu fie turat imediat motorul ,se mai asteapta cateva secude pana dispar acele zgomote si dupa aia e bun de drum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.