Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Roata de rezerva din otel?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
dragoss
Salut!

Ce parere aveti despre faptul ca Loganul are roata de rezerva de otel, chiar daca masina este dotata (din fabrica) cu jante de aliaj?

Dealer-ul mi-a replicat.. "O folositi pana la prima vulcanizare..."
"Da merci... insa daca sunt in concediu...?"
Sau alta situatie delicata?
Mie mi se pare o prostie... ce parere aveti?








mache2k
roata de rezerva a fost si va fi ... de rezerva...
mie personal mi se pare normal sa fie de otel...
Nu cred ca e caz singular , ma indoiesc ca alte firme au roata de rezerva cu janta de aliaj ...
parpanel
Parere ...proasta smile.gif)
Nu inteleg ce rost are intrebarea asta aici. Nu cred ca este cineva multumit de asta.
l@u
Cate topicuri mai deschizi ?
tatabobu
Exista dealeri care-ti ofera masina fara roata de rezerva (cu set de reparat pana).
Exista dealeri acre-ti ofera masina cu roata de rezerva de dimensiuni reduse.
Exista dealeri care-ti ofera masina cu roata de rezerva de tabla.
Exista dealeri care-ti ofera si roata de rezerva din aliaj, daca dai un ban in plus.
Toate astea se pot gasi la aceeasi masina (vezi SEAT, de exemplu). Vrei rezerva de aliaj? Cumpara-ti.
Kojak
QUOTE(tatabobu @ 17 May 2007, 18:10)
Vrei rezerva de aliaj? Cumpara-ti.
*


Punctul pe "I" ! tongue.gif
GoGu
Si daca esti in concediu iti pica galoanele daca mergi pe o roata cu janta de tabla de aceeasi dimensiune si cu acelasi tip de pneu cu celelalte? In concediu e Ramadan, nu poti face pana (macar pt. motivul de a avea o roata de rezerva functionala din nou)? Gizas...
Da, alte marci iti dau in standard o roata mai mica de rezerva, sa te tarai pana la vulcanizare (sa vezi ce comica roata de rezerva are Chryslerul 300C, zici ca e de jucarie fata de celelalte care sunt pe janta de 18" ).
zodrac
Si la alea e si limitata viteza cu care poti merge, macar cu asta de tabla circuli normal.
Vinti
La BMW nu se mai da roata de rezerva cel putin la e90 aia ce-o face daca fac pana biggrin.gif macar la Logan iti da una din aliaj / otel
hondaneagra
e o lupta intre ei si noi
noi avem pretentii sa capatam cat mai mulkte pentru ce platim,ei vor sa castige cat mai mult financiar de pe urma vanzarii..deci sa dea mai putin
mi se pare normal sa dea roata de otel..
pana la urma e o roata care sta sub un carton/mocheta in portbagaj, nu stiu gagicile de ea biggrin.gif ..nu da rau estetic ,decat pe drumul pana la vulcanizare...asa ca....relax...

Asi
chill.. eu am roata de rezerva 145/80/r15 (la o dimensiune nominala de 195/60/r15).. din tabla.. asa ca nu va mai plangeti..
sau stiu bmw-uri care au frumos o carte de vizita unde scrie un nr de telefon de la tractari.

mi se pare perfect normal. (doar n-or fi toti strainezii astia dusi cu capu .. exista si rationamente de ce nu se da roata de rezerva normala/sau nu se da deloc.. .
sorin1983
QUOTE(Asi @ 18 May 2007, 15:22)
chill.. eu am roata de rezerva 145/80/r15 din tabla..sau stiu bmw-uri care au frumos o carte de vizita unde scrie un nr de telefon de la tractari.

mi se pare perfect normal...exista si rationamente de ce nu se da roata de rezerva normala/sau nu se da deloc.. .
*


mie mi`ar conveni sa fie si de lemn doar sa nu raman in strada ca vita....sau in fundul cine stie carei tari, paduri, ulite etc unde am ajuns cu masina si era singurul cui din toata regiunea.

intrebari: ce e asa normal sa nu ti se dea deloc? sau ca masina sa nu fie prevazuta cu roata de rezerva? ce rationamente au ei?
hash
Cat la suta din timp cari roata de rezerva cu tine complet degeaba ? 99,99% ? Si care-i probabilitatea sa gasesti un cui aiurea aruncat pe strada ?! A ? Eu in 14 ani de condus am avut o singura pana, si aia pe strada unde locuiesc.
sorin1983
ce probabilitate ar fi ca exact atunci cand nu o ai sa faci pana? ar fi cam aceeasi? smile.gif)
testike
eu in 2 ani si 8 luni nu am folosit deloc roata de rezerva
sper sa nici nu o folosesc cel putin inca atat timp
madhorsefuzzy
Sa se dea, sa se dea ... ca o mai imperecheaza unul altul cu inca 3 la fel si are si el cauciucuri bune. wink.gif

Audi A4 2.0 aspirat model 2002 roata de rezerva din aliaj. Unii se respecta.
A folosit-o prietenul asta al meu cand avea pe masina gumele de iarna cu jante de tabla. Ce prost s-a simtit atunci ... radmasa.gif
einstein1984
BMW-urile au anvelope runflat! Adica merg si cu presiune 0 pana la vulcanizare. Iar o anvelopa normala nu trebuie sa rasufle de la 1 cui!
Marty
QUOTE(dragoss @ 17 May 2007, 16:59)
Dealer-ul mi-a replicat.. "O folositi pana la prima vulcanizare..."
"Da merci... insa daca sunt in concediu...?"
*

Daca esti in concediu.... CE? Sau odata cu tine intra toate vulcanizarile din lume-n concediu?


QUOTE(einstein1984 @ 18 May 2007, 18:39)
BMW-urile au anvelope runflat!
*

Asta de unde ai mai scos-o, de pe forumu' de troleibuze?

QUOTE
Iar o anvelopa normala nu trebuie sa rasufle de la 1 cui!
Si cam de la cite cuie-n sus are voie sa rasufle o anvelopa normala?
sorin1983
poate de la un fier beton de 16 biggrin.gif
vis-a-vis
Depinde de marimea cuiului biggrin.gif
adip
QUOTE(dragoss @ 17 May 2007, 17:59)
Ce parere aveti despre faptul ca Loganul are roata de rezerva de otel, chiar daca masina este dotata (din fabrica) cu jante de aliaj?
Inainte de a intreba ai verificat cumva cum se procedeaza la alte marci / modele? Cum arata roata de rezerva la altii?
einstein1984
QUOTE(Marty @ 18 May 2007, 20:00)
Daca esti in concediu.... CE? Sau odata cu tine intra toate vulcanizarile din lume-n concediu?
Asta de unde ai mai scos-o, de pe forumu' de troleibuze?

Si cam de la cite cuie-n sus are voie sa rasufle o anvelopa normala?
*


Mai Marty neceredinciosu' (sau neinformatu', nu stiu cum e), ia uita-te tu sa vezi ca Z4 de exemplu are anvelope Potenza RE050 RFT. Si seria 3 cred ca are in standard kit Tyre-fit, cu care poti repara o pana provocata prin intepare si reumfla anvelopa.
Am vazut anvelopa Michelin cu un cui de 15 cm lungime in ea care nu rasufla (stratul de ermetizare din interior isi facea treaba). Daca scoteai cuiul normal ca rasufla, asta s-a facut abia la vulcanizare. O anvelopa buna te lasa in drum daca e taiata, daca face explozie sau daca janta e deformata atat de rau ca nu mai poate etansa.
sorin1983
deci in concluzie loganul are anvelope praf... pt ca iti dau roata de rezerva biggrin.gif
GoGu
E exact ce am spus si in topicul cu service-urile... Unii compara Loganul (o masina modesta, low-cost in esenta) cu tot soiu' de avioane (de la umezitoru' Passat la Audi, BMW si alte avioane cauzatoare de polutii) combinate cu inchipuiri despre ce si cum ar trebui sa aiba o masina dintr-o anumita categorie...

Imi aduce aminte de un nene cu figura de dealer de cartofi & varza ce se scarpina in cap la service si tot mormaia nemultumit: Cum sa platesc? (era vorba de o revizie) Da' am garantie... radmasa.gif
einstein1984
E si normal ca de la o anvelopa de 2 milioane sa nu ai pretentii ca de la una de 10 milioane, mai ales cu starea drumurilor pe la noi. De aceea si exsita roata de rezerva, care sa zici merci ca e standard, daca aparatorile de noroi de la aripi si manerele din interior sunt optionale
Asi
roata de rezerva.. ar trebui sa fie in functie de masina..

ce face o rata de rezerva la un ferrari/pagani/lamborghini??? atarna greu,
pe de alta parte la raliul paris-dakar isi iau cate 2-3roti de rezerva.. toate normale(atat de normale cat sunt si celelate.. numa normale nu-s)

de ce motocicletele n-au roata de rezerva???
in fine ajungem la dacie.. e foarte bine ca se da roata de rezerva, si cu asta ar trebui sa multumeasca toata lumea..

iar masinile gen audi/vw/mercedes/bmw etc.. astea din cate stiu eu.. ori n-au deloc, ori un repairkit, ori o roata de alte dimensiuni.. mai subtire etc, ori roata normala dar de tabla, iar optional contra cost dau si janta de aliaj ..
alinushy
da gume runflat ce au domne, in afara de PRET, nu vrei sa cari roata de rezerva, da nici sa ramai ca bou-n drum(cum zicea un coleg mai sus) ia-ti deastea
iete niste siteuri:
http://www.kfztech.de/kfztechnik/fahrwerk/reifen/runflat.htm
http://www.pirellityre.com/web/car-suv-van...at/default.page
Asi
ia o d-asta ca nu mai faci pana asa de usor.. daca totusi reusesti sa ramai in drum din cauza anvelopei ar trebui sa te intereseze totusi altele decat anvelopa..

http://officespam.chattablogs.com/archives...lin-tweel-1.jpg
http://www.sportbilen.se/bilder/bilder/mic...ortbilen.se.jpg


articol pe larg aici : http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...pera%26rls%3Den
ady85btz
zi mersi ca-ti da si din tabla la dimensiuni normale....la alte marci-mult mai renumite iti da rezerva cat roata de roaba cu janta din tabla cu care nu poti depasi 60km si nu poti merge prea multi km wink.gif
Laurentziu83
In romania e un MUST o roata de rezerva, fie ea si ingusta. Nici un kit de reparatie n-o sa poata sa-ti repare vreo anvelopa taiata intr-o sina de tramvai sau bucata de potcoava.
Normal mi se pare ca roata de rezerva sa fie identica cu celelalte, nu mai subtire sau mai stiu eu ce. Eu poate imi planificasem sa merg cu o viteza medie de 120 la ora cu masina, pentru ca trebuie sa ajung in t ore cine stie unde. De ce trebuie ca o nenorocita de pana sa fie tratata de producator ca ditamai starea de avarie si sa merg cu maxim 60-80 pana la prima vulcanizare? Sau fac pana la 10 noaptea cand plec acasa si mai am 250 de km de facut in noaptea aia? Ce fac, merg cu 60 la ora si ajung dimineata?

La rotile de aliaj e problema ca nu se vand la bucata, ci la set, deci nu poti sa-ti iei aftermarket janta de aliaj sa pui la rezerva.
vis-a-vis
Si daca MUSTU' se transforma-n VIN?
hash
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 May 2007, 18:44)
La rotile de aliaj e problema ca nu se vand la bucata, ci la set, deci nu poti sa-ti iei aftermarket janta de aliaj sa pui la rezerva.
*



Ete na! Si eu atunci cum am reusit sa iau la bucata, de la dealer ?! blink.gif
tarzy
QUOTE(dragoss @ 17 May 2007, 16:59)
Salut!

Ce parere aveti despre faptul ca Loganul are roata de rezerva de otel, chiar daca masina este dotata (din fabrica) cu jante de aliaj?

Dealer-ul mi-a replicat.. "O folositi pana la prima vulcanizare..."
"Da merci... insa daca sunt in concediu...?"
Sau alta situatie delicata?
Mie mi se pare o prostie... ce parere aveti?
*




roata de rezerva ... dupa cum ii spune si numele este "DE REZERVA" - adica mergi cu ea pana la prima vulcanizare unde remediezi problema, daca ai noroc repari anvelopa "originala" daca nu cumperi alta noua iar pe aia de rezerva o speli si-o pui frumos la locul ei.
este nerecomandat si chiar periculos sa ciorc ului cu rezerva - anevelopele se uzeaza relativ unifor iar daca tu pui rezerva noua .... o sa trebuiasca sa te tii mai ferm de volan.

nu7 stiu unde-ti faci tu concediile dar vulcanizari exista mai peste tot si-n plus multe au si program non stop. ce ar trebnuii sa ai in vedere este doar un cash reprezentant costul unui reparat+schimb de anvelopa (eventual si-o anvelopa). ptr LGN un 200 lei ar fi suficient
bj
total de acord cu Marty.

einstein: particularizarea nu duce la generalizare! i.e. daca unele modele de BMW au diverse solutii alternative (run on flat, kit depanare, etc) nu inseamna ca toate au! sau poate au! pe forumul de troleibuze! wink.gif
IsNa
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 May 2007, 20:44)
De ce trebuie ca o nenorocita de pana sa fie tratata de producator ca ditamai starea de avarie si sa merg cu maxim 60-80 pana la prima vulcanizare?
*



Pt. ca nu toti producatorii sunt dispusi sa reproiecteze masina pt. Romania. O roata de dim. normala nu incape in locasul proiectat pt. roata mica. Iar pt. tarile din vest merita economisit spatiul ala, avand in vedere ca faci pana f.f.f. rar.
Daca cumperi masina nemteasca, trebuie sa intelegi ca e proiectata pt. Germania, unde se vand 1 milion, si nu pt. Ro, unde se vand 1000.
Laurentziu83
Proiectantii de obicei fac locul ala pentru o roata normala, deoarece se foloseste un spatiu liber al masinii (doar rezervorul ar putea sa foloseasca spatiul ala...), nu costa prea mult sa faca spatiul ala mai mare, de cele mai multe ori gasesti in spatiul ala un kit de reparatii, o trusa medicala, triunghi, etc, pe care le-as muta la nevoie in alta parte numai sa am o roata buna.
cristi.r
Eu, in 35.000 km, am facut o singura pana si aia pe platforma Mittal Steel, unde gasesti pe jos cuie, sarme, suruburi s.a. la tot pasul. Si asta cu Matadoarele stock.
Asa ca, daca gumele-s noi si ai grija cat de cat pe unde mergi (adica nu off-road) este foarte posibil sa nu faci pana prea des.
DragosP
Eu așa am la DSN-ul meu, încă din 2002. Nu văd care-i problema, atâta timp cât eu, în atâția ani n-am făcut nici măcar o pană.
Ci_co
Dragi tovarasi si compatrioti dacioti una mare bucata intrebare deci ...de ce Otomobile dacia a pus la o masina echipata cu jenti pe 14, roata de rezerva pe 13 ??? Am un prieten care are solenza si tot vorbeam noi de roti imi spun el ca are jenti de magneziu originale pe 14'' dar roata de rezerva este pe 13'' blink.gif si de tabla (asta nu era o buba mare biggrin.gif) dar este mai mica de ce au facut ei magaria asta ???

Nu era chestia aia ca nu e bine sa poi pe masina cauciucuri diferite ca dimensiune ???

V-am salutat,
Ci_co
argon
poate desi era pe 13 avea talonul mai mare, si diametrul era identic cu cele de 14 de pe masina tongue.gif
b64chr
La SLZ Scala rotile normale sunt 165/65/14, cea de rezerva 165/70/13.
Diferenta de diametru nu e foarte mare. Daca rezerva o pui in spate nu se simte absolut deloc.
klaus
@dragoss: la ce masina cu jenti de aliaj "din fabrica" ai vazut roata de rezerva din aliaj?
Un exemplu-doua din ce ai vazut poate ca ar fi interesant. Evident, daca el exista...
thunder
Nu vad care este problema daca janta de la roata de rezerva este mai mica (ma refer la diametru) decat jantele de pe masina. Asa am si eu la masina, jante pe 17" cu rezerva pe 16" din tabla.
Puteam sa-mi iau si janta de aliaj pt. rezerva, dar nu vad de ce m-as plimba cu 273Euro (cat trebuia sa dau in plus) in portbagaj.
driverx
Pai, tu nu vezi de ce pentru ca tu vezi ca ar fi util sa faci altceva cu banii aia. Altii ar prefera sa se plimbe cu 100E (sau 98 mai exact cat era o janta sinaia) in portbagaj.

Cei care se plang de asa ceva. Faceti un test. Mergeti la casa de schimb valutar, schimbati niste in lei in fix 100E dupa care mergeti la masina, deschideti portbagaju, ridicati mocheta si cu atentie asezati bancnotele pe janta de tabla care ati primit-o o data cu masina.....asezati mocheta inapoi, inchideti portbagajul si plimbati-va cu masina.

Faceti testul asta macar 3 luni, sa nu va atingeti de bani in perioada asta. Dupa ce incheiati acest test probabil o sa va dati seama de ce ati primit asa masina, si ce ok este ea asa cum e. Asta daca nu o sa uitati de acei bani, si o sa ii uitati acolo. Rezultatul e .. the same....
madhorsefuzzy
QUOTE(klaus @ 22 May 2007, 13:49)
@dragoss: la ce masina cu jenti de aliaj "din fabrica" ai vazut roata de rezerva din aliaj?
Un exemplu-doua din ce ai vazut poate ca ar fi interesant. Evident, daca el exista...


QUOTE(madhorsefuzzy @ 18 May 2007, 16:56)
Audi A4 2.0 aspirat model 2002 roata de rezerva din aliaj.


Jante de aliaj din fabrica.
Spun si eu ce am vazut la un prieten de-al meu, asta neinsemnand ca nu costa masina mult mai mult decat un Logan.
Poate a vazut omul acelasi model si a intrat la idei. biggrin.gif
os
@klaus: si la a masina mea e la fel (jante de aluminiu inclusiv la rezerva) - asa a fost, n-am ales eu special ca n-as fi pus pret pe asta. Vezi si mai jos.

In opinia mea este o cheltuiala inutila, o janta de tabla (de otel sau de aluminiu) e exact la fel de buna. Din pacate nu cred ca fabricantii iti dau sansa sa alegi.
klaus
Mai carcotasilor, lasati omul sa se exprime.
Am si eu curiozitati sa vad cu ce face lumea comparatii, ca un astfel de topic mie mi-ar spune ca s-a vazut pe alte masini ca e asa si loganul ar face exceptie.
Si ca sa mai restrang din adresabilitatea intrebarii, ca vad ca au aparut repede ulii hulpavi care mai de care cu masini premium ( tongue.gif ):

@dragoss: La ce masina cu jenti de aliaj "din fabrica" ai vazut roata de rezerva din aliaj, in afara de Audi? Dintre astea mai pamantene, de pana in 20.000 euro.
GoGu
Klaus, am un contraexemplu: am fost odata cu Liviu la Bucuresti, cu un Clio Extreme "de imprumut".
Am facut pana, ocazie cu care am constatat ca rezerva era pe janta de aliaj. Oricum, chitros frantuzul, ca sa compenseze faptul asta, una din rotile montate pe masina (intamplator cea cu pana) era cu janta de tabla + capac wink.gif
Vezi ca se poate, de ce contrazici omul?
Asi
mercedes C200 2006, rezerva e din aliaj, si costa diferenta de pret 100 de euro,
si mai multe maisini mai mult sau mai putin nepamantene au rezeva din aliaj.. atat ca e contra cost.. iar daca e contra cost oricine se duce sa isi cumpere o janta de aliaj(da se dau si la bucata.. alea de origine.. cele de la nusce firma.. nu stiu, dar alea de origine se dau sigur la bucata.. cam la orice masina.. )
Asi
reinvii topicu pentru a va informa ca la mercedes B200cdi mi-a dat roata de rezerva tip bicicleta (145/r16), dar mi-a dat si un tire-kit fix sau cum s-o numi.. un rahatel cu o solutie, un dop tip vulcanizare, un soi de surubelnita pt introducerea dopului, un spray de umflat anvelopa (1utilizare) si bineteles.. manusi sa nu te murdaresti biggrin.gif
eu zic ca e suficient.. chiar si cu roata aia de bicicleta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.