Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Carburator Dublu Corp
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
niq
Dupa cate vad eu pe aici toata lumea se vaita de carburatorul dublucrop al novei.. smile.gif adevaru e ca si eu sunt in acelas trend si mi s-a pus pata pe el.. vreau sa-l skimb cu unu normal de dacie.. cam cat m-ar costa toata afacerea asta?Nu de altceva dar nova asta am de gand sa i-o dau tatei dupa ce imi iau kia cee`d .multumesc
mihai0070
te costa :
carburatorul de 1400
flansa de adaptare
pata calda
furtune
coliere
filtru de aer nou
carcasa filtru aer
pompa benzina (daca nu vezi cum faci cu returul)



si vre-o 4 ore de munca

preturi depinde de unde iei si cum negociezi dar mai mult de 150 ron nu cred ca duce ... asta daca iei carb SH si nu nou ca ala este mai scump

daca iei carb SH ... cumpara un kit de reparatie carb ...nu este scump


apropo am Nova GT cu carb 1400 merge super ok pe langa cel de 1600
bafta ... si nu uita mai foloseste si cautarea ca s-a discutat mult
apollo
pe langa flansa , nu uita de acele 2 prezoane.

nu uita sa desfunzi returul de la pompa de benzina.tu acum ai returul din carburator.

filtrul il poti tine pe acelasi.ai uitat mihai?

de ce 4 ore?in maxim o ora sau chiar jumate de ora ai rezolvat tot.

mai mult o sa dureze sa faci reglajele.

in medie te-ar ajunge asa:

carburator SH - 50RON
flansa + prezoane - 13RON
*pompa benzina - 35RON(*daca vrei sa ii schimbi pompa.aici tu alegi.
garnitura de sub talpa carburatorului - 2RON
Pata calda nu mai e nevoie sa o legi daca pastrezi filtrul de aer al ei.pui pata doar ca distantier.
niq
mersi.. oricum sa vad.. cum fac... ca nu mai tine cu carburatorul asta .. consum mult... si prost.. sad.gif
mihai0070
apollo toata stima biggrin.gif

merge si cu filtru de nova ... chiar am uitat si pata calda este doar o solutie ..merge si fara ... biggrin.gif

tnx apollo ...
bertro
nici eu nu-ti recomanda pata calda din magazin. sunt proaste, nu sunt plane => aer fals pe langa ele la greu. Eu am pus un T pe furtunul de la servo si am ramificat pe acolo intrarea in galerie.
mihai0070
QUOTE(bertro @ 21 May 2007, 18:22)
nici eu nu-ti recomanda pata calda din magazin. sunt proaste, nu sunt plane => aer fals pe langa ele la greu. Eu am pus un T pe furtunul de la servo si am ramificat pe acolo intrarea in galerie.
*




Pai deasta exista garniturile mari de carb ... se pun intre panta calda si galerie si intre pata calda si carburator ... tocmai ca sa asigure planitatea ... pata calda este buna la 2 lucruri :
daca are 2 stuturi ... asigura incalzirea amestecului ... pentru o evaporare mai usoara ...(amestec cu aerul mai rapid)
daca are 3 stuturi ... atunci mai are si o dusa calibrata pentru aer ... care asigura un consum mai mic la relanti cat si in sarcina ... acel aer este si la varinata UIS ... care creaza acea mica turbionare ...
bertro
n-au nicio sansa garniturile in fata "valurilor" in care era turnata suprafata flansei. cred ca o indrept doar daca o pun pe polizor, dar mi-e lene. stutul de aer, dupa cum am zis, nu l-am eliminat ci doar l-am mutat pe stutul in care intra si servo.
mihai0070
Inseamna ca sunt fericit ... a mea este super plana biggrin.gif
apostol cristian
dar filtru de aer de care trebuie la carburator de 1400?

29 May 2007, 07:46:
ca eu ma filtrul ala de la carburatorul ei ..dar e modificat prost


29 May 2007, 07:47:
si cum si unde trebuie montat filtrul de aer?



29 May 2007, 07:51:
si m-ai am multe intrebari:de ce nu orneste decat cu socul tras chiar si acum ?
mihai0070
Poti sa il pastrezi pe cel original sau poti lua o carcasa de filtru de 1400 si atunci vezi un de poti sa o adaptezi ...
apostol cristian
trebuie sa o incalzesc vreo 5 min. si dupa ce plec pana se incalzeste bine motorul merge in suturi
mihai0070
Carburatia reglata prost ... ce carb ai ?
ce consum ai ?
daca ai amestec sarac atunci sigur porneste doar cu soc cand este rece motorul
apostol cristian
e normal asa sa o incalzesc asa mult mihai?te rog ajuta-ma si pe mine cu niste sfaturi


29 May 2007, 07:55:
carburator de dacia

29 May 2007, 07:57:
puteti sa ma ajutati cu niste sfaturi va rog?
mihai0070
Da se poate sa din moment ce ne mai dai si detalii :
Cum merge cand este cald
Cum consuma
Cum se accelereaza
Cat tragi socul
Ai termostat
fara soc cum face


????
apollo
QUOTE(mihai0070 @ 29 May 2007, 08:00)
Da se poate sa din moment ce ne mai dai si detalii :
Cum merge cand este cald
Cum consuma
Cum se accelereaza
Cat tragi socul
Ai termostat
fara soc cum face
????
*




Eu cu a mea nu pot pleca de pe loc din cauza ca am cu probleme supapa.

Motorul fiind rece si mergand in 3 , nu poate sa o ia din loc ca moare imediat.Doar foarte turata.

Am mai umblat la amestec si acum parca e mai bine.
mihai0070
Dap apollo si asta poate fi o cauza ... de verificat fise ... care poate la rece nu lucreaza , bujii deasemenea ... capac delco umezit ??? sau uzat ... chiar si amestecul daca este prea sarac si motorul mai este si rece ...
apollo
M-i se pare si normal sa mearga mai prost la rece.

1.Avem carburator de 1310.
2.Benzina intra in galerie sub forma , mai mult lichida, decat vapori.De aici rezulta ca terebuie incalzita ca benzina sub forma lichida sa se transforme in vapori.Asta pentru cei care nu au UIS si Turbinator din ala.

3.Vorba ta Mihai , sa nu prinda delcoul umezeala si o bujie sa nu primeasca scanteie.Pe parcurs ce se incalzeste, dispare umezeala si masina isi revine.
bertro
e normal sa trebuiasca soc la pornire si vara, pentru a imbogati putin amestecul cat sa stea motorul pornit. imediat dupa aceea il bagi la loc. zice si prin manuale (si pe folia aia autocolanta, daca o mai ai pe parbriz). E la fel de normal ca motorul sa nu functioneze in parametri optimi pana nu ajunge la temperatura normala.

recomand sa nu incalzesti motorul pe loc. tragi putin socul cat sa ai relanti stabil si pornesti la drum. se incalzeste mult mai repede.
mihai0070
diferenta fata de iarna, vara motorul trebuie sa porneasca fara soc ... socul il ajuta sa aiba relanti stabil ... iarna masina abia ca sta sau nu sta deloc la relanti fara soc ... wink.gif
apollo
QUOTE(mihai0070 @ 31 May 2007, 07:29)
diferenta fata de iarna, vara motorul trebuie sa porneasca fara soc ... socul il ajuta sa aiba relanti stabil ... iarna masina abia ca sta sau nu sta deloc la relanti fara soc ...  wink.gif
*




A mea si iarna si vara face la fel.

Pana nu trece de prima linie alba temperatura apei, nu e stabila la relanti.
mihai0070
Am inteles apollo dar la mine nu sta stabila pana nu trece de a 2 a liniuta adica 40sau 50* cat o fi acolo biggrin.gif
apollo
QUOTE(mihai0070 @ 1 Jun 2007, 08:26)
Am inteles apollo dar la mine nu sta stabila pana nu trece de a 2 a liniuta adica 40sau 50* cat o fi acolo  biggrin.gif
*




nici la mine nu e prea stabila.

zic asa ca sta in 500-600RPM dar e asa de silentioasa incat nu-mi vine sa cred.
mihai0070
EEE acuma daca este stabila la 500-600 rpm ... ai motor bun ... nu ca al meu ... care scoate un zgomot ... de diesel ... (un mecanic zice ca sunt tachetii, altul ca bate un piston, altul ca axa, altul ca bate o biela huh.gif nu mai stiu ce sa cred) recomandarea unui prieten mai bun a fost lasa-l asa ca daca merge este ok ...
c_brati
QUOTE(apollo @ 31 May 2007, 20:42)
A mea si iarna si vara face la fel.

Pana nu trece de prima linie alba temperatura apei, nu e stabila la relanti.
*


asa este ; si eu am aceeasi problema si am auzit-o si la altii.Deci e o problema din fabrica si n-ai ce face. Atata timp cat merge stau linistit chiar daca consuma mai mult cu socu' tras
apollo
cat timp e galeria pe care sta carburatorul rece, sau apa e rece (ptr pata calda) masina va avea un relanti instabil.

Benzina ajunge in piston sub forma lichida-aprindere mai greoaie
Cand e cald motorul benzina se face vapori mai mult si cu puterea cu care trage carburatorul ,benzina tinde mai mult spre vapori.

Mult mai repede se aprind vaporii de benzina decat benzina lichida
danyut
sal
eu am carb dublu pe masina si o pornesc de fiecare data cu socul tras[dupa o zi de stat sau mai mult] ,pe care nu il tin nici un minut si pot sa plec [vara].lipsa de putere se manifesta si la mine cateva sute de metri dupa care imi creste relantiul la 900-1000 se stabilizeaza si acolo ramane,eu sunt partial multumit de carb dublu, pe care il voi schimba cu un weber dublu .
problema mea cred ca este setul motor care imi cam afuma bujiile are cam 70 000 ????

oricum daca este bine reglat carb +aprindere+2 filtre de benzina +fara mers pe rosu la benzina +etc nu o sa ai probleme cu el
mihai0070
Si eu sunt de acord ca, carburatorul este ok ... dar am avut experiente proaste cu el dealungul timpului ... experiente pe care nu le mai am cu asta de 1400 ...

Dar imi mai aduc aminte de cel de 1600 o data la 2 ani ... pentru cateva ore ... asa ca este la loc de cinste in balcon biggrin.gif
codrin_ando
Stie cineva cum se poate regla socul ca atunci cand pleci cu motorul rece sa nu tremure?

Pentru ca am constatat odata cu venirea frigului ca dimineata cand pornesc, sau cand sta mult oprita, pentru cateva secunde merge frumos cu socul tras pana pe la jumate, putin mai bagat. Dupa aceea incepe sa tremure, de fapt mai bine zis parca se inneaca, oare vine mai multa benzina si nu mai face fata sa o arda?Chiar daca il bag mai mult dar nu complet la fel face.Trebuie sa o turez mai mult, cred ca sa se elimine surplusul de benzina din cilindri, apoi o ia.
Deci, intreb de unde se poate regla amestecul ca sa nu se inece (sau ce o fi) la rece cu socul semi-tras??
Inainte trageam socul in mers si se accelera frumos dimineata....acu parca nu mai are putere sad.gif
apollo
pai atunci cand ii tragi socul, ii inchizi aerul si merge pe benzina.in momentul cand tragi socul, el are o tija care actioneaza acceleratia.ori acea parghie e deformata ori amestecul nu e bun.

cred ca nu are destula benzina ca sa mearga cu socul tras.

si la mine mai face probleme.dar dimineata cand il trag, trebuie sa ii dau cateva pedale ca sa stea turata dupa ce se incalzeste si ii trag socul, nu mai sta turata.
MIHAI8888
daca aveti carb de 1300 carfil are un surub la baza aproape de pata calda perpendicular pe axa motorului se regleaza relantiul de acolo
ala ii da aer sub clapeta de acceleratie si daca merge innecat ii mai dai aer
(desfaci surubul) daca tremura are prea mult si il mai strangi
cam asta e
daca se infunda sau ceva faceti faza aia cred ca o stiti dar o spun totusi turati la maxim si obturati difuzoru de la carburator cu podu palmei
repetati de 2,3 ori si veti vedea diferenta
djasu82
Ala e surubul de amestec AER + BLENZINA pentru stabilirea relantiului wink.gif
apollo
mihai, ala e surub de amestec.

relantiul il reglezi din avans si de la surubul de la acceleratie.

cel de amestec, odata reglat...asa ramane.

invarti de el pana merge motorul rotund.

celelalte reglaje le faci de unde am zis prima data smile.gif


djasu82 - acum am vazut sad.gif
djasu82
Asadar e cum am spus eu acum doua zile cum se regleaza carburatorul ... avansul .... .Din poza se vede ca clapeta de aceleratie ai reglezi surubul in asa fel ea sa stea perpendicular pe ultima gaurica de progresiune . Surubul de amestec aer benzina se regleaza pentru o omogenizare mai bine a amestecului se simte printr-o turatie un pic ridicata a motorului , iar cu avansul sprea dreapta in asa fel sa nu ai rateuri in toba sau pe turometru se observa cum creste sau scade turatia in loc sa fie uniforma.
apollo
de ce la mine, avansul, sta in punctul 0 sa zic asa mult spre dreapta.

la alcineva sta fix drept si masina merge bine.difera de la masina la masina?
djasu82
NU difera de la masina la masina ci iti trebuie un fel de pinion surub de tras avansul asa cum doresti tu . Asta doar la service o poti rezolva
apollo
"laso brea ca merge asa."

i-am schimbat uleiul cu unu 20W50 si aditiv cu teflon.

vreau sa zic ca nu mai aud motorul si presiunea de abia scade. smile.gif
djasu82
Nu crezi ca uleiul pe care tu l-ai pus e gros???? si mai e si mineral biggrin.gif de ce nu i-ai dat 10w40 ELF competition , nu ai mai trebuie aditiv , aditivul ingroase si mai mult ori cum te tine 3500 - 4000 de km bafta.
apollo
ultimul ulei a fost MOL 15W40 si l-am schimbat la 11.200KM

nici macar negru nu era.nivelul era bun si maxim 1L am pus in 11.000 de km
MIHAI8888
20w40 e ulei de vara pt dacie de iarna e recomandat 15w40
10w... e semisintetic eu spun ca nu se merita
ca nu e motorul de dacie cine stie ce motor iar daca bagi prea subtire o sa curga peste tot si ti-l mai si papa
la mine cand uleiul isi pierde proprietatile incepe sa curga eu am facut si eu zilele astea schimbul si iam pus agip F1 15w40
apollo
si iarna trecuta la fel am avut.se comporta destul de bine

a mers asa...asa va merge.depinde de la motor la motor.
ovidiumuresan
Salut baieti sint si eu nou pe forumul asta, am cautat problema mea insa nu am gasit...incep cu inceputul, sa ma prezint: numele meu este Ovidiu si locuiesc in Cluj Napoca momentan, iar de loc sint din Tirnaveni, un orasel aproape de Tirgu Mures. Detin o Dacie 1310 T din 1996 cu motor de 1.6 l si carburator dublu corp (ala pacatos). Dacia a mers foarte bine din 1999 de cind o detine familia mea, surprinzator...in oras mai existau vreo 4 Dacii dinastea la vremea aia (din cite stiu eu), insa toate aveau carbul schimbat cu cel clasic de Dacie 1300 sau 1400...Al meu a mers foarte bine, cu consum extraurban de 5,5 - 6 l/100 km (!!!). Conduc destul de economic in afara orasului... De vreun an incoace a inceput sa`mi faca probleme, ce se manifesta in felul urmator: la un mers constant la aprox. 2000 rpm in momentul cind accelerez are un moment de pauza care este insotita de un tremurat puternic, dupa care isi da drumul si trage cum trebuie. Mentionez ca in ultima vreme are si un mers in regim de ralanti foarte instabil, urmat de trepidatii puternice iar apoi inevitabil oprirea motorului. Am reglat/verificat aprinderea (am un vecin priceput cu tot felul de aparate). A venit un altul la mine ce a zis ca e de la o supapa. Am verificat compresia, pe fiecare cilindru am 12 atmosfere (motorul are undeva la 130.000 km deci e bine zic eu). Am spalat carburatorul, l-am suflat cu vecinul de mai sus. Acum porneste foarte repede la rece, trage mult mai bine, ca in vremurile bune, totodata i`am reglat si culbutorii. Dar nu am scapat de tremuratul ala si ralanti-ul instabil (ba e 1300 rpm, ba e 800-900, ba se opreste). Deja ma duce si pe mine gindul sa-i adaptez un simplu-corp de dacie 1400....Poate ma puteti ajuta cu vreun sfat, as aprecia. Mersi mult.
apollo
verifica electrovalva de la spatele carburatorului.cea care are un papuc pe ea.
ovidiumuresan
Electrovalva aia demult nu mai are nici un rol la mine, e inlocuita cu una de skoda care am pus`o doar ca sa umple locul ala cu ceva. Cea de skoda e mai scurta deci poate sa ramina in orice pozitie ca tot nu obtureaza canalul. Am avut mari probleme cu aia, am cumparat nustiu cite acum vreo 6 ani si niciuna nu a fost de treaba. Cu cea de skoda (care nu functioneaza, nici macar nu e alimentata) a mers ani de zile fara probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.