Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: burduf planetara... ciupit
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3
chriss80
Salutare...din nou...trebuia sa deschid un topic nou...e un subiect nou...schimband placutele de frana...am observat ceva vaselina pe aripa interioara....am investigat burduful de la planetara....e ciupit un pic sad.gif dar imi arunca pe acolo...Si nu cred ca e prea bine...
Am fost la un service, mi-au povestit ceva de genul...."ca sa schimbam burduful de langa fuzeta(caci de acela e vb) trebuie sa depresam planetara din cutie iar cand o sa o depresam...vom strica si burduful de langa cutie si acesta e cam scump ... cam 1mil si ceva! ca are un rulment! fata de cel de langa fuzeta care e cam 300mii... " sad.gif E adevarat? sau exista si alti mesteri mai priceputi...manopera ieftina ca ptr un service "de cartier" 300mii.
Pot sa lipesc cumva burduful intepat cu vreo solutie tip moment sau picatura?....ceva puternic ca sa evit o gramada de bani si timp si...
Vreau sa umplu cu o seringa cu vaselina intai burduful...Mentionez ca ciupitura are in diametru vreo 3mm cel mult...
Multumesc...
Reed
smile.gif NU e un subiect nou, s-a mai discutat, dar e greu cu searchul... in fine, daca planetara nu bate la viraje strinse artunci inlocuirea e simpla si nu trebuie facuta musai prin teava de esapament smile.gif) , se poate scoate simplu planetara si inlocui burduful... cost 35RON burduful + 15Ron vaselina (sau mai mult) +.... cit cere mesterul.
deconectat
Daca mesterul nu se pricepe (sau nu are o presa speciala) iti strica rulmentul si trebuie schimbat si ala; daca se pricepe, nu e nici o problema.
CIPTUNING
Si prin cea mai mica ciupitura iti arunca toata vaselina afara, datorita caldurii,vitezei de rotatie si a virajelor. Nu prea poti sa-l lipesti pt ca are are urme de vaselina si a motivelor de mai sus. Si nici nu are rost. Deja nu prea mai are vaselina inauntru, deci grabeste-te sa-l schimbi ca-ti moare planetara daca mergi asa si atunci sa vezi costuri.. Eu l-am schimbat ieri: burduf 4 roni, manopera 15 roni. Service cu presa si scule profesionale. La planetara stanga, pt schimbarea burdufului trebuie dat jos uleiul din cutie.La dreapta nu. Burduful cu rulment de la cutie mi-l oferea tanti de la magazin pe post de burduf la fuzeta, cu 69 roni, de origine renault...Preturi de provincie.. biggrin.gif
BoomPunk
Are dreptate CIPTUNING,nu costa deloc o asa avere sa-l schimbi,trebuie doar sa gasesti service-ul care sa aiba mesteri sa stie ce fac si sa aiba sculele necesare.Si eu am auzit de preturi apropiate de ce-a zis el,dar daca e vorba de planetara stanga,ai grija sa-ti iei totusi si niste ulei de cutie,cred ca mai trebuie completat,cand se scoate din cutie planetara stiu ca mai pierzi ulei.Dar....asigura-te inainte sa faci toate astea ca nu a inceput sa bata deloc,daca deja bate...e in agonie si n-o sa te tina mult nici daca schimbi burduful.
mark``
Cum se pote verifica uleiul din cutie?
BoomPunk
pai....prin scoaterea busonului de alimentare?O surubelnita micuta si subtire pe care-o vari inauntru putin de tot.Daca iese imediat cu ulei,e clar ca e la nivel.Practic daca ai lasa masina intr-o panta cu frana de mana trasa,ti-ar curge uleiul din cutie daca ai scoate busonul.
[attachmentid=54480]
Busonul este cel negru din poza,il poti vedea daca te uiti de sus,prin fata masinii,printre cutie si radiator.uita-te atent,poate fi plin de praf si poti sa-l ratezi la o privire fugara. rolleyes.gif
YR-ZBG
nu e deloc complicat...practic poti sa faci treaba si singur
singura cheie care se gaseste mai rar e o tubulara de 32 (parca) pentru piulita de pe mijlocul rotii in rest in max. o ora ai timp si de o bere.
iti recomand sa incerci un alt service...eu deja am schimbat de vreo 8 ori burdufurile...si desi nu imi place trebuie sa recunosc ca la capitolul asta se merita kitul renault (vreo 27 RON) ...pentru ca burdufurile alea de 4-5 RON se duc intr-o luna mai ales daca ai parte un pic de noroaie si praf.
benkenobi
[quote=valentin.dumitran,20 May 2007, 10:49]
Daca mesterul nu se pricepe (sau nu are o presa speciala) iti strica rulmentul si trebuie schimbat si ala; daca se pricepe, nu e nici o problema.

am schimbat burdufurile la planetare (ambele planetare) n exact 20 minute. nu a fost nevoie sa fie scoase planetarele din cutie.s-a procedat astfel:
intai au fost scoase rotile, apoi au fost scoase planetarele din fuzete. s-au taiat cu un cuter burdufurile gaurite si s-au indepartat dupa care s-a procedat la curatarea vaselinei uzate ( ce mai ramasese in burdufurile sparte).
pe o presa pneumatica s-a introdus noul burduf apoi presa a fost deschisa astfel incat diametrele burdufului s-au marit la o cota care a permis trecerea lui peste tripoda. apoi presa a fost inchisa burduful revenind la dimensiunea initiala. presa a fost scoasa, s-a introdus vaselina noua, s-au fixat colierele de etansare.
idem la roata stanga. in acest fel nu am fost nevoit sa completez ulei in cutie, pentru ca planetara nu a fost scoasa din cutie.
trebuie sa mentionez ca burdufurile sunt fabricate in Germania, se vand cu coliere si cu punguta de vaselina si sunt din cauciuc natural.costa 40 ron setul. nu stiu unde se gasesc ( fratele meu le-a procurat). am incercat sa largesc cu presa respectiva un burduf luat de la magazinul de piese si .... s-a rupt.
operatiunea a facut-o fratele meu (mecanic auto, pe elevator fluture, flosind si pistol pneumatic pentru prezoanele rotilor si a durat fix 20 min. asa cum am spus.
credeti-ma ca am ramas masca ca toti cei care au asistat la aceasta operatiune.
BoomPunk
Pai intreaba-l si tu exact cum a facut rost de ele,cred ca nu-s doar eu interesat sa aflu...
benkenobi
[quote=BoomPunk,23 May 2007, 15:39]
Pai intreaba-l si tu exact cum a facut rost de ele,cred ca nu-s doar eu interesat sa aflu...

treaba sta asa: burdufurile sunt aduse din Germania si se gasesc doar la service-ul in cauza. din pacate acesta este in Targoviste. fara presa respectiva nu faci nimic. si presa tot din Germania este. nu stiu exact cum se numeste dar daca ma duc in weck-end la Targoviste poate o fotografiez si postez pozele. si poate aflu si ceva date referitoare la burdufurile in cauza. stiu doar ca la acel service ( unde lucreaza si fratele meu) se folosesc doar aceste burdufuri si se monteaza numai la masini de fite. si se ofera garantie nelimitata. sunt foarte moi si se intind ca un elastic. asa ceva nu am mai vazut pana cand am montat la masina mea.
metrix4you
e interesant ce zici

eu am schimbat burduful de la planetara stanga ... dar a trebuit sa scot uleiul din cutie (defapt un mecanic smile.gif) ) si treaba a mers foarte repede pt ca am vazut ca era destul de priceput mecanicul si avea si ceva scule.
Toata treaba a durat aprox 40 min - cu scos ulei , demontat planetara , schimbat burduf , montat planetara si completat ulei.

Treaba fost destul de ieftina 150.000 lei burduful + 40.000 cutia de vaselina grafitata + 200.000 manopera.

Sunt multumit ... si inca arata bine burduful
horsewhisperer27
care este numele service ului din targoviste?
benkenobi
[quote=horsewhisperer27,23 May 2007, 23:40]
care este numele service ului din targoviste?


SC KENNOMOTORS SRL din Targoviste. un pret recent: 80 ron pentru un set burduf+coliere+vaselina +montaj.
tel.0722-535193. nu fac reclama.
trebie precizat ca fara presa pneumatica de lagit burduful, acesta nu se poate monta.
i96nds
Foarte ciudat, s-a dublat intre timp pretul ???? Tocmai ca shimbarea se face foarte usor, nu e nevoie de multa munca. Deci manopera ar trebui sa nu fie asa de scumpa, nu?
YR-ZBG
pentru cei dornici sa incerce sa schimbe singurei burdufurile dinspre roata...studiati materialul anexat.

aceiasi procedura de inlocuire a burdufului si pe stanga si pe dreapta, ...procedura de demontare a planetarei este diferita (pe stanga mai sunt inca 3 suruburi + golire-reumplere cutie viteze cu ulei)

kiddo
ieri am remarcat ca, pe interior, roata dreapta era plina de vaselina. concluzie, mers in servcie (autonesti) si inlocuit burduful. costuri 50 ron (burduf + vaselina pieces d origines), 63.5 ron (manopera). singura nedumerire...s-a demontat planetara dreapta si, pentru a inlocui burduful bulit (cel dinspre roata) a trebuit sa fie dat jos si cel din extremitatea opusa, cel care vine spre cutie. e o problema? mentionez ca cel dinspre cutie nu a fost inlocuit, ci doar dat jos de pe planetara pentru a permit introducerea celui care pierdea vaselina.
ador13
QUOTE(deconectat @ 20 May 2007, 09:49)
Daca mesterul nu se pricepe (sau nu are o presa speciala) iti strica rulmentul si trebuie schimbat si ala; daca se pricepe, nu e nici o problema.
*



Pai nu prea ii trebuie presa speciala; nici nu trebuie sa umble la rulment.
Cu o sticla de plastic de 1,5 L la care ii tai partea superioara si cea inferioara si faci un fel de palnie, pe care o dai cu vaselina pe deasupra .. treci aproximativ usor burduful peste rulment. tongue.gif

Eu am cumparat burduf de planetara de Nova, care a costat 8 ron + o cutiuta de vaselina grafitata 4 ron.
benkenobi
QUOTE(ador13 @ 8 May 2008, 22:58)
Pai nu prea ii trebuie presa speciala; nici nu trebuie sa umble la rulment.
Cu o sticla de plastic de 1,5 L la care ii tai partea superioara si cea inferioara si faci un fel de palnie, pe care o dai cu vaselina pe deasupra .. treci aproximativ usor burduful peste rulment.  tongue.gif

Eu am cumparat burduf de planetara de Nova, care a costat 8 ron + o cutiuta de vaselina grafitata 4 ron.
*



ai reusit sa treci un burduf peste tripoda in acest fel?
si era buduf romanesc?
eu am incercat sa largesc cu presa pneumatica un burduf de origine si s-a spart. apoi am luat burdufuri nemtesti ( foarte elastice ) si am facut operatia de montare pe masina fara sa scot planetarele din cutie. am folosit presa pneunmatica bineinteles.
skyuro
Merge treaba cu sticla de plastic eventual scufunzi tot burduful in ulei si il intorci pe dos inainte.Eu am facut asta cu un burduf noname cel mai ieftin posibil de pe piata faza e ca vaselina din interior grabeste procesul de imbartranire si crapa repede
YR-ZBG
Eu vad ca omul zice:
"Pai nu prea ii trebuie presa speciala; nici nu trebuie sa umble la rulment.
Cu o sticla de plastic de 1,5 L la care ii tai partea superioara si cea inferioara si faci un fel de palnie, pe care o dai cu vaselina pe deasupra .. treci aproximativ usor burduful peste rulment."

Iar voi vorbiti despre trecerea burdufului peste tripoda care este total diferita ca dimensiuni fata de rulment.
Pentru trecerea peste tripoda trebuie burduf de calitate si ori presa ori un dispozitiv ca cel indicat de producator in materialul anexat de mine ceva mai sus.
korsarul_negru
Am sa deviez un pic cursul discutiei dar am considerat k acesta este cel mai potrivit topic.
Am observat k se aude un mic "poc" la roata din stanga fatza cand accelerez in treapta 1 si cand franez (dar nu chiar la fiecare accelerare si franare) in schimb zgomotul isi face mult mai frecvent auzita prezentza pe piatra cubica de ex. Prima oara m-am gandit la pivot (desi nu are nici un an de cand l-am schimbat), dar cand am incercat sa verific dk roata are joc pe langa faptul k pivotul e ok si nu exista nici un joc, am observat burduful planetarei fiind sfasiat, ohmy.gif avand o taietura de vreo 5-6 cm.
Acum intrebarea mea este dk burduful este singura cauza si dk il remediez o sa fie ok sau mai sunt si alte cauze ???
YR-ZBG
In mod sigur nu burduful face poc.
Dar daca ai mers multisor cu el asa, acolo intra praf si particule de nisip, vaselina e aruncata in aripa si planetara are grav de suferit.

Deci este foarte posibil ca din cauza burdufului rupt sa se fi dus planetara.
Oricum burduful trebuie inlocuit urgent, si daca ai noroc...poate planetara e ok si zgomotul e din alta parte. (placute, suruburile etrierului slabite, suruburile de la oala amortizorului slabite...etc)

Deci primul lucru inlocuieste burduful, si cu ocazia asta cand cureti vaselina veche ca sa o pui pe cea noua, un mecanic cu mana sensibila poate sa iti spuna daca planetara are joc.
apostuviorel
Acum 7 luni am schimbat burduful din drepata(l-am gasit rupt). Acum..am schimbat cauciucurile de pe fata si am gasit asa:
-burduf dreapta iesit de la locul lui
-burduf stanga rupt sad.gif(
Pun si eu o intrebare mai de incepator!
Au masinile astea o problema cu burdufu ?

nh1980ro
Pai burdfurile sunt facute de mai multe firmulite.. smile.gif
Tre sa ai grija sa fie de calitate mai buna.
Si tre sa ai grija pe unde umbli cu masina (gen pietricele care pot sari pe bratul rotii si sa intepe burduful, pentru ca e foarte aproape burduful de brat).
apostuviorel
Burduf de origine+2 cleme+vaselina pe care scrie renault 22ron in Galati.
ianacosti
Burduf de origine planetara stanga (roata) - 28 ron
Burduf de origine planetara stanga (cutie) -28 ron

Au si coliere si vaselina in cutii.
Eu le-am luat de la un magazin din Brasov din capatul Calea Bucuresti,
langa Captain Nemo. E cel mai fain magazin, au de toate si vanzatoarea este super
draguta, indiferent daca e coada sta si explica clientului tot ce vrea sa stie.
Au program si duminica.

Referitor la manopera am sunat la un service si e 80 ron manopera si
monteaza doar burduful stricat fara sa-l strice pe cel bun si recupereaza si uleiul din cutie.

La ASV AUTO Ghimbav e 50 ron constatarea si 100 ron manopera.

Maine il schimb si va zic si pareri despre operatie si service.
ursul_bipolar
Schimbat burduf planetara pe partea dreapta sambata dimineata in service. Pret burduf + 2 cleme + vaselina (set renault) 26.5 ron + manopera 25 ron. Am mers cu el ciupit vreo 5000 km, dar am avut noroc si planetara nu a avut nimic, nu recomand la nimeni sa faca ce am facut eu. Vaselina era aruncata cam jumatate pe amortizor si pe aripa. Cand au scos burduful stricat mai era ceva vaselina, a fost ok ca nu era pic de mizerie acolo, desi am mers si pe drumuri cu pietris si praf.
YR-ZBG
Banuiesc ca au spalat si inlocuit vaselina...
Spun asta pt. ca sunt destui "meseriasi" care doar completeaza cu vaselina fara sa o curete pe cea veche aflata in tripoda.
ursul_bipolar
Da, au curatat absolut totul pe acolo ca am stat langa ei. Nu i-am lasat sa faca "prostii". Au schimbat vaselina si la burduful dispre cutia de viteze ca mai aveam eu inca un tub de vaselina.
dmhyou
am schimbat burdufurile la planetara STANGA
ext 21lei; int 90lei de fabrica
manopera 70 lei(Bv-strLunga)

draggeo
QUOTE(chriss80 @ 20 May 2007, 07:45)
Salutare...din nou...trebuia sa deschid un topic nou...e un subiect nou...schimband placutele de frana...am observat ceva vaselina pe aripa interioara....am investigat burduful de la planetara....e ciupit un pic  sad.gif  dar imi arunca pe acolo...Si nu cred ca e prea bine...
Am fost la un service, mi-au povestit ceva de genul...."ca sa schimbam burduful de langa fuzeta(caci de acela e vb) trebuie sa depresam planetara din cutie iar cand o sa o depresam...vom strica si burduful de langa cutie si acesta e cam scump ... cam 1mil si ceva! ca are un rulment! fata de cel de langa fuzeta care e cam 300mii... " sad.gif  E adevarat? sau exista si alti mesteri mai priceputi...manopera ieftina ca ptr un service "de cartier" 300mii.
Pot sa lipesc cumva burduful intepat cu vreo solutie tip moment sau picatura?....ceva puternic ca sa evit o gramada de bani si timp si...
Vreau sa umplu cu o seringa cu vaselina intai burduful...Mentionez ca ciupitura are in diametru vreo 3mm cel mult...
Multumesc...
*




este foarte adevarat.
si eu am avut aceeasi problema de curand si am fost nevoit sa schimb burduful de la planetara. m-a costat 960mii numai burduful fara reparatie. Da are rulment in el.
benkenobi
daca citeai atent ceva mai in urma vedeai ca nu este necesar sa scoti planetara din cutia de viteze pentru schimbarea burdufului de la fuzeta.
mie mi-au trebuit fix 20 minute sa schimb burdufurile la ambele roti ( urcat masina pe elevator, dat rotile jos, schimbat burdufuri, si remontat roti si dat jos masina).
burdufurile au costat 80 lei cu tot cu manopera. se asigura si vaselina la plicutet, si bineinteles cele doua coliere de schimb.. totul import germania.
bolek_bolek
Pai, da, pentru ca burdufurile tale incap prin capatul de la roata fara sa se rupa cool.gif alea standard...nu prea...
birkof
benkenobi operatie reusita de tine sau intr-un service specializat?
Daca e service, recomanda-ni-l si noua. Aceeasi problema am si eu, si nu vreau sa stric planetara.

Toate bune.
cipoc
cumparat burduf de firma:27 ron cu inele si vaselina
schimbat 40 ron(pe partea stanga)+10 ron spaga
ovidiu87
Planetara din Dreapta cum se scoate afara din cutia de viteze?ma refer la burduful de pe cutie ,cum are prinderea?se poate strica ceva la demontare?
razvan solenza
planetara de pe dreapta nu are nici un fel de siguranta pur si simplu tragi de ea
NYCKO22
planetara dreapta nu are nici o siguranta , cum era la daciile vechi, tragi de planetara si ea teoretic trebuie sa iasa din cutia de viteze !!!!
CIPTUNING
Nu are burduful prins pe cutie ca cea din stanga. Nu se strica nimic si nici nu curge uleiul din cutie. Mai complicat este este pe stanga, unde acel burduf cu semering, prins de cutie se poate deteriora in urma scoaterii si trebuie inlocuit, nefiind prea ieftin, plus ca trebuie si dat jos uleiul din cutie.. Depinde insa de mana mesterului, la mine nu a patit nimic.
ovidiu87
ok.multumesc de raspunsuri . am intrebat inainte sa ma apuc de schimbat ca la cea de pe stanga abia abia am reusit sa schimb burduful dinspre fuzeta din cauza burdufului de pe cutie:D
PS : sa nu va induca in eroare poza de la profil ,am si solenza si dacia 1310
sabinmq
Salut,
pe postul de planetare Solenza, prin octombrie am spus cum se procedeaza. Mai adauga ca cele trei suruburi care prind burduful de cutie trebuie stranse la cuplu, cu cheia dinamometrica-vazi in manualul de reparatii (cam 2,5 daNm daca tin bine minte). Burduful dinspre cutie trebuie pozitionat cu atentie ca altfel nu va sta bine si nu etanseaza...Preventiv am dat pe burduful dinpre cutie cu Gasket (un fel de silicon rosu pt etansare). Am introdus burduful, l-am strans la cupul si am asteptat cam o ora.....apoi am turnat uleiul de cutie, am monatai totul si facut proba. Vezi si interventiile ulterioare, ale mele si ale colegilor si cred ca te lamuresti. Nu este greu dar trebuie scule, timp si indemanare.
Sa ai bafta!
valipopa
Burduful schimbat la planetara din dreapta a tinut fix un an. si am dat pe el 7 lei. l-am montat singur, desfacand tripoda si burduful de langa cutie. Acum am ambele burdufe rupte, vaselina aruncata la greu peste tot....

zic,,cumpar burdufe de origine, ca altfel iau teapa ca fraierul si mai si muncesc degeaba... Am gasit burdufe de origine renault, 70ron setul (burduf, colier vaselina)..numai ca sunt din plastic! blink.gif asa ca nu se pot monta decat prin desfacerea burdufelor de sus. Nu m-am lamurit deloc.. ca sa scoti burduful cu rulment de la planetara stanga,, iti trebuie vreo presa savanta, sau se poate cu o presa simpla de scos rulmenti..(cu 3 brate)? Nu de alta dar partea exterioara a rulmentului e din plastic ceva, si tare mie sa nu faca plici..
rratzoiusexos
hai sa ti zic.in primul rand pune cate un ban de o parte pentru ca daca ai asteptat prea mult cu burdufurile sparte o sa te lase planetarele...iti mai dau 5000 km,sau poate mai mult in finctie de cum ai mers.problema e ca planetarele sunt f sensibile..in special furca aia dinspre roata sau cum se cheama...asa...in service dacia iti spun aia sa schimbi rulmentu pe care ti cer 120 lei,+ burduf 35 lei si + manopera minim 50 lei.daca te chinui,si fara presa,doar cu o menghina si o cheie mai mare si un ciocan,incerci sa l scoti..fff usor si cu migala,probabil o sa se rupa plasticul ala de protectie dar nu i bai.sa folosesti burduf de origine ca alea de 7 lei tin putin ,nu si mentin forma.ai mare grija sa nu prinda aer and le bagi,si sa nu le ciupesti din greseala,pt ca atunci cand prinzi colierul pe ele o sa folosesti probabil o surubelnita pentru a intra ala...spor la treba si scuze ca nu am raspuns exclusiv la subiect
Bullix
Perfect adevarat. Burduf dus si mers asa ==> planetara imbolnavita. In curand o sa-i spui pa-pa, am patit-o si eu, am schimbat burdufurile relativ repede dar dupa cateva drumuri mai in forta au inceput sa cante. Intre timp s-au transformat in masina de percutie de muzica techno... si apoi pa sad.gif
damianforu
Maine 11-06-2009 ma duc la service sa schimb burduf planetara stanga ca este spart. Costa 38 ron burdf roata si 140ron cel de la cutie + manopera 60 ron. La Dacoserv cereau manopera 150 ron doar ptr cel de la roata fara a-l strica pe cel de la cutie, dar nu garanteaza ca-l vor scoate intact si vor fi costurile si mai ridicate daca totusi inlocuieste si partea de la cutie. Tin sa precizez ca am mai schimbat odata burduful de la aceeasi planetara, iar acel semering l-a batut usor si cu rabdare de vreo 2 ore pana a iesit si nu a fost nevoie sal cumpar. Acum dupa 20 luni si vreo 20 - 25 mi km reiau operatiunea ptr ca planetara nu bate deloc. Mai vb dupa
valipopa
Mare vrajeala cu scosul rulmentului. Intr-adevar se face praf,,camasa e subtire, parca e din tabla, si se face varza daca te pui pe el chiar cu presa. Smecheria e ca nu e nevoie sa-l scoti!!! happy.gif

Se desface colierul metalic, se scoate burduful, si se pune un gat de sticla de plastic peste el. se unge cu putin ulei sau cel mai bine cu vaselina cu care vine in chit noul burduf de la fuzeta,, si se trage peste rulment. Am facut eu asta cu un burduf de 7 lei si a mers perfect.

Cauza din care se prapadesc burdufele astea ieftine, este in majoritatea cazurilor vaselina care se pune inauntru! Fiecare pune ce vaselina gaseste (de rulmenti) si asta ataca cauciucul.
Cel de origine vine la chit, cu vaselina neutra care nu face praf burduful,,,nu ca ar fi din cine stie ce supercauciuc minune.
benkenobi
am mai spus si o repet- exista o presa pneumatica pe care se baga burduful. presa se deschise , gaura budufului se mareste si trece de tripoda.
dar ai nevoie de un burduf mai special ( mult mai moale si mai elastic).
eu am schimbat ambele burdifuri de la fuzete in 20 minute cu tot cu montat roti
manopera zero. burduf cu vaselina si coliere-40 lei. total 80 lei si 20 minute de munca.
spor la treaba
rratzoiusexos
cauza pt care se prapadesc burdufurile alea e tocmai ca dai 7 lei pe ele.ia pune ti u din ala de origine si ai sa vezi ca te tine cat te tine o planetara.
CIPTUNING
QUOTE(valipopa @ 15 Jun 2009, 17:45)
Cauza din care se prapadesc burdufele astea ieftine, este in majoritatea cazurilor vaselina care se pune inauntru! Fiecare pune ce vaselina gaseste (de rulmenti) si asta ataca cauciucul.
Cel de origine vine la chit, cu vaselina neutra care nu face praf burduful,,,nu ca ar fi din cine stie ce supercauciuc minune.
*



Daca faci din vaselina pusa de noi, o cauza generala de rupere a cauciucului, atunci de ce se rup si cele de origine care au vaselina neutra, pusa de fabrica? blink.gif
Pentru trecerea rulmentului peste tripoda exista un SDV special in service, nu neaparat acea presa. Ati mai vazut in alte ateliere acea presa, despre care se spunea ce se gaseste doar la Targoviste?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.