Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Iran vrea sa exporte Samand in Romania...
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
DigitalScribe
http://www.hotnews.ro/articol_73337-Atac-l...or-de-Logan.htm

QUOTE
[...]Nu vrem Logan, dar va dam Samand

O parte a analistilor de pe piata auto considera ca intentia celor de la Iran Khodro explica problemele pe care le-a intampinat Renault cu Logan-ul in Iran. Compania iraniana nu ar fi dorit sa comercializeze modelul Logan in Iran pentru ca acesta sa nu intre in concurenta cu modelul propriu Samand. Modelul Samand este considerat, la fel ca Logan in Romania, masina nationala in Iran.
cristi.r
Asa, veniti la nenea !
Ia sa vedem ce masini faceti voi pe-acolo prin Iran sau Belarus sau pe unde le-ati face ...
deconectat
1761 cm3, euro 2, injectie multipunct, 100CP, 6.6l/100km (cutia manuala)/7.3l (cutia automata). Portbagajul are 500l si masina cantareste 1.2t. Are frane cu disc pe fata si tamburi pe spate. ABS-ul este optional.

QUOTE
Fuel tank capacity: 50 liters
Capacity of fuel tank : 70 lit

#  Out-of-town(based on ECE R84 standard): 9.2
# Combined (based on ECE R101 standard): 8.5
# Constant speed 90 km/h(based on ECE R84 standard):6.8
# Constant speed 120 km/h(based on ECE R84 standard):9.2

SUSPENSION

    * Front : MacPherson strut
    * Rear : Torsion beam axle

In this automobile, the most modern systems of safety and comfort have been anticipated, including seat belts for all passengers, central lock, powered window winders, air conditioner, radio cassette player, left and right wing mirrors adjustable from the interior, etc.

It will be even of higher quality than Peugeot 405 (link).
cristi.r
Datele astea de unde sunt luate ? De la ei de pe site ?

Euro 2 ? Hmm ...
6.8 la 90 la ora ? Hmm ...
StefanT
QUOTE(valentin.dumitran @ 21 May 2007, 19:22)
#  Out-of-town(based on ECE R84 standard): 9.2
# Combined (based on ECE R101 standard): 8.5
*


Adica ia mai mult in afara (9.2) decat mixt (8.5)? blink.gif
Sau si la aia se masoare nr de kilometri cu un litru de benzina? (Caz in care mi se pare enorm)..
deconectat
Datele sunt luate de pe site-ul lor, iar acolo nu am inteles nici eu.

Mie mi-a placut comparatia cu Peugeot 405, care e tot de la ei de pe site! smile.gif
Zippy
Cateva poze cu Samand:

[attachmentid=54653] [attachmentid=54654] [attachmentid=54655] [attachmentid=54656] [attachmentid=54657] [attachmentid=54658]
claghi
http://www.ikco.com/default.aspx
R19/16v
Mie mi se pare cel putin decenta masina, bordul chiar imi place!
Pedalele's de la daewoo, comutatoarele pentru faruri si semnalizatoare le-am mai vazut pe undeva nedumerire.gif iar daca are un pret competitiv, parerea mea e ca se va vinde binisor in .ro.
prody
Cred ca nici romanii nu prea mai inghit asa ceva.
Cypher4laguna
Zau de ar da cineva banii pe asa ceva... si daca luam si taxa de prima inmatriculare pentru Euro 2... biggrin.gif

Poate asa ceva as lua:

http://www.ikco.com/products/pars.aspx
diesel_power
1.8 litri si 100cp e jenant. Pai renault scoate 100cp din 1.4 litri si chiar din 1.2 cu turbo.
Cu euro2 efectiv nu au voie sa vanda masini noi in UE, doar daca le upgradeaza la Euro4.
sorin1983
ce misto smile.gif inca se mai fabrica 405 biggrin.gif
soren imi place smile.gif) si mai ales numele biggrin.gif
eminescu0
care e faza cu producatorul asta? de cine apartine, reno sau pejo ?
Samand ala mie imi aduce cu Albea... cam in urma iranienii aia, cam rupti de lume.
sorin1983
saracii iranieni smile.gif)) numai noi suntem brusc in randul lumii biggrin.gif
R19/16v
toata partea aceea a lumii e asa...
2 airbaguri sunt un lux...
ABSul la fel
EURO2 e standardul lor...


deconectat
Sa nu uitam ca are cele mai moderne dotari pentru siguranta, cum ar fi centuri pentru toate locurile si stergatoare de parbriz! biggrin.gif (asa zice pe site-ul producatorului, pe bune! tongue.gif )

Eu sunt curios de scrie de 3 ori in prezentarea masinii ca nu are nici o legatura cu Paykan...
claus
mie mi se pare super haioasa masina..
ma rog.. departe de mine gandul ca as putea da vreun ban pe ea tongue.gif
pastrama
Mie mi se pare ca seamana cu Lada...nu stiu de ce. huh.gif
Zippy
arata ca o masina de conceptie veche, cu fata gen vectra 92/albeea 2005 si spate de mitsu lancer. Pare foarte proasta la siguranta. Daca aduc asa ceva in Romania, cred ca vor vinde fix 1 masina pe luna, cam ca Aro asa..
claus
zippy.. depinde enorm de mult si la ce pret vor s-o vanda la noi..
Zippy
Oricum..eu n-as da bani pe o masina fabricata de un concern-corcitura Peugeot-Renault-Lada-Tata care inca mai fabrica Peugeot 405, Peugeot RD, si Pars (un fel de pejo 205 cu fund).Astea-s masini de pe vremea cand era bunicu` padurar tanar.
padual
Avand in vedere ca sunt destul de capbili sa fabrice ultramodernul Logan si cu un motor mai performant decat la noi - e drept euro2 - nu cred ca se justifica expresia de concern corcitura cu conotatii negative, si nu cred nici ca acele concerne care au fost enumerate acolo au multe in comun. Ia uitati ce misca Loganul lor-Tondar90:

Displacement : 1598 cc
Bore x stroke : 79.5 x 80.5 mm
Compression ratio : 9.8:1
Max output : 110 hp@5750 rpm
Max torque : 148 Nm@3750 rpm
Fuel system : Multi-point injection
No. of valves : 16, DOHC
Emission level : Euro II
Acceleration, 0-100 km/h : 10.2 s
Top speed : 187 km/h
Transmission : 5-speed manual
Consumption, urban : 9.2 l/100 km
Consumption, extra-urban : 5.9 l/100 km
Consumption, combined : 7.1 l/100 km
Turning circle : 10.5 m

Ei fac fix ce se cere la ei in iran si pe pietele pe care activeaza - India,Rusia, etc. Ca va place voua sau nu modelul pe care ar vrea sa ilvanda la noi e alta poveste. Daca ar fi pe la 6000E cred ca multi s-ar mai gandi daca sa isi ia o astra din 2000 cu peste 200.000km, sau sa ia un Samand.

Asta ati vazut: "ABS (Anti-Lock braking system) type: 4 channels with EBD ( Electronic Brake Distribution) force system
ABS Model: MK 20E ( Continental Teves)"

Si inca ceva...cate modele produc ei, si cate noi, si cate fabrici are Dacia, si cate Iran khordo? ce sa mai zic ca pana acum 3-4 ani la noi nici ca lux nu gaseai 2 airbaguri pe Dacia, iar nemaintalnitele dotari de siguranta erau tot centuri pentru toate locurile si tetiere.
Zippy
Loganul ala misca 110 cp tocmai pentru ca e Euro 2, restrictiile sunt mai putine, isi permit sa aiba un motor mai performant dar mai poluant.

Si 6000 euro n-o sa fie, stai linistit, estimez cel putin 8000 euro..

5100 euro e Matiz nou chel si jumate cat Samandul ca dimensiuni si jumate ca motor! Dar matizul e masina buna, trainica, de Samand n-am auzit nimic.
padual
8000 ar insemna cat un logan, si daca ar fi asa difernta s-ar face la optionale. Designul e pur subiectiv daca ar atrage mai mult sau nu, dar sa nu uitam ca berlina s-a produs pana mai acum 4 ani, si nu cred ca designul ei era punctul forte.

aruncati un ochi aici:
http://www.ikco.com/products/Gallery/sarir...paper/car10.jpg
dassy
@zippy Peugeot 405 si RD sunt de fapt 405, iar Peugeot Pars e un 405 cu facelift si cu imbunatatiri la capitolul suspensie/stabilitate... oricum mult mai bun decat dacia
deconectat
Google zice ca in Iran un litru de benzina costa cam 0.25 RON. La pretul asta, nu cred ca s-au agitat prea tare sa faca un motor care sa consume putin. Deasemenea, Iranul are porobleme grave cu poluarea si au incercat sa faca o masina care sa nu polueze...si le-a iesit un euro2.

Tot google zice:
"Iran's economic isolation has left them pretty self-reliant and resilient too (comparisons with South Africa's industry in the 60s and 70s are not out of place)."
"Most of Tehran's nearly 2 million cars are over 20 years old, with poor fuel efficiency and lacking catalytic converters and the ability to use lead-free gasoline. Many of these cars are domestically produced Paykans, manufactured by the Iran Khodro company. Leaky engines and cars spewing black smoke are a familiar sight contributing to the city's hazardous air pollution, as well as its infamous traffic snarls.[...]
With an abundance of oil in Iran, petroleum products are subsidized, and their cheap cost deprives producers of incentives to make them more fuel-efficient."

Nu prea seamana cu situatia din Romania unde majoritatea isi doresc o masina cu un consum cat mai mic.
Faptul ca au proiectat singuri o masina fara ajutorul unu producator strain pentru a inlocui vechiul Paykan imi aduce aminte de momentul in care uzinele Dacia au facut Nova.

Nu cred ca aceasta masina este potrivita pentru piata din Romania, cel putin nu cu motorul/dotarile pe care le-am gasit la ei pe site, insa totul depinde de pret.
DFA
Samand-ul nu o să se vândă în România/Europa dacă nu-l fac Euro4 și asta va costa bani. Nu mai vorbesc de rețeaua de service, piese de schimb și de distribuție/vânzare...
A mai vândut Iranul vreo mașină în Europa?
Arhimede
E mai interesant samand coupe
argon
QUOTE(diesel_power @ 21 May 2007, 20:03)
1.8 litri si 100cp e jenant. Pai renault scoate 100cp din 1.4 litri si chiar din 1.2 cu turbo.
Cu euro2 efectiv nu au voie sa vanda masini noi in UE, doar daca le upgradeaza la Euro4.
*




Conform caror norme e jenant? nu e mai jenant decat 1,6 si 90 de cai ce se pune pe Logan.

pe genul asta de masini Low-cost e normal sa se puna motoare depasite moral...n'ai vrea sa bage varfu' de gama?! blink.gif

iar despre norma euro, cand o fi Iranul in Europa, atunci sa-l criticati, cand o sa-l exporte, garantat va fi echipat pentru destinatia finala, euro4, in cazul Europei.
nh1980ro
Mie mi se pare ca seamana foarte bine cu Peugeot 405 sedan.
Euro2->Euro4 e o diferenta destul de mica de pret, dar care afecteaza performantele motorului.
SUPERCAR
cam greu cu norme Euro 2,mai ales pretul taxei de prima inmatriculare.
ga!nusha
nu o sa se aduca cu euro2...(daca o sa se aduca)
minny
Masina nu arata rau. Daca o sa se vanda insa e un mare semn de intrebare. Dacia a intrat usor in paine si ca cei din vest au vazut-o de fapt ca un Renault mai ieftin. In schimb daca de maine se vinde in Romania samandozaurul asta ... nu stiu ... dar am o retinere sa dau 8000 de euro pe o astfel de masina. Cred ca tot la masina nationala as ramane. Desigur sunt bune alternativele .... dar hm ...
P.S. Mi-a ramas gandul la cat costa benzina acolo ... ce viata de rahat ...
argon
Legal e imposibil sa se aduca, nu e voie sa se comercializeze in UE masini noi <E4. Tocmai d'aia a trecut si Dacia la E4 de la inceputul anului, obligata legal, nu ca nu mai putea de grija mediului.
Cypher4laguna
Dar ca o inmatriculeaza careva Euro 2 in Belarus si o aduc in Romanica ca second-hand (la 0 km) s-a gandit cineva??? biggrin.gif
BOG
Sau poate ca de la anuntarea intentiei de a veni pe piata romaneasca si pana la sosirea propriu zisa s-ar putea sa inlocuiasca motoarele...chiar cu unele de la reno? Si minny nu cred ca ai vrea sa traiesti in Iran..chiar daca benzina e aproape gratis....
DigitalScribe
QUOTE(Cypher4laguna @ 22 May 2007, 14:53)
Dar ca o inmatriculeaza careva Euro 2 in Belarus si o aduc in Romanica ca second-hand (la 0 km) s-a gandit cineva??? biggrin.gif
*


Nu merge pentru ca e considerat import din afara UE.
Inainte de a intra in UE in RO nu se putea inmatricula nimic decat de la Euro3 in sus. SH-urile sub Euro3 care se pot aduce acum din afara Ro pot proveni doar din UE deci degeaba inmatriculezi in Belarus sleep.gif
minny
O inmatriculezi in Belarus si pentru senzatii tari declari ca ai o bomba in portbagaj cand vrei sa treci granita smile.gif Acum serios vorbind, cine naiba ar inamtricula acolo o masina ? Cine stie daca se poate sa o faci ca persoana straina ... si toate aste apentru ce ... pentru o masina cel putin dubioasa la prima vedere ...Si daca s-ar si putea importa (desi DigitalScribe zice ca nu merge) cred ca te indoaie EURO 2 la motor de 1.8.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.