Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ax Inferior Volan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Piese auto - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Ares
Salutare!
Am fost ieri cu masina intr-o plimbare si intamplator am pus un amic mecanic sa o asculte putin... La gropile mai serioase / denivelari a inceput sa aiba un zgomot destul de "interesant" care se aude de undeva de sub volan... Verdictul - ax inferior volan - trebuie schimbat...
Acum vin si eu cu intrebarea - a mai patit-o cineva? Cam cat costa minunea? E grava problema sau pot sa mai merg cu ea asa pana cand o fi momentu' pentru o vizita la service?
alex
E o problema comuna de DSN. Costa o caruta de bani (~2.000.000 lei) si exista sanse mari sa se repete problema la 1-2 ani.
Pentru prelungirea vietii lui cineva de pe forum (Andu) mi-a recomandat sa ung crucea cardanica care se gaseste in compartimentrul motor.
Mai multe detalii gasesti la http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...volan++inferior
RIon
La o revizie mi s-a spus ca am aceeasi problema - care se accentueaza la intoarcerea volanului pe loc - dar am gasit doar crucea cardanica la vreo 330 000 si am mai ramas cu ceva bani:)
clr
Pana acum nu - mi aduc aminte sa se fi spus pe forum ca se poate schimba numai crucea cardanica. Da si tu niste detalii, ar fi util de stiut.
Ake
Eu l-am schimbat acum cateva luni si la recomandarea mecanicului am spus cand l-am ridicat de la magazie ca nu vreau factura si m-a costat cu tot cu schimbat 1,2 mil. E drept ca nu am garantie in felul asta, dar si 800k nu-s de ici de colo plus ca piesa avea abtibildul ala de "peise de origine" asa ca nu mi s-a parut periculos. Schimbatul n-a durat mai mult de 20-30 minute.
VladG
Ake, unde ai facut schimbul asta, ca as fi si eu interesat?
RIon
Trebuie gasita doar crucea, eu am stiut unde sa caut, dar si mecanicul care sa se preteze la aceasta operatiune. In CJ va pot spune unde il gasiti. Altundeva, eventual la DaciaService, dar acolo nu va accepta piese din afara, nu?
VladG
Am vazut ieri in Vitan ax volan inferior, facut de acelasi producator cu cel original.

Pret la magazin Dacia de pe Mihai Bravu: 2.004.000
Pret la magazin Vitan : 1.650.000

Ofera si 18 luni garantie.
Am vazut piesa si ce mi s-a parut interesant e ca avea montat pe ea un fel de con de cauciuc, cum au planetarele. Nu stiu daca acesta e folosit sa protejeze crucea inferioara, cea expusa, sau are alt rol...

Cei care ati cumparat mai de mult, avea axul acest con?
Ake
QUOTE(VladG @ 11 Oct 2004, 12:41)
Pret la magazin Dacia de pe Mihai Bravu: 2.004.000
Pret la magazin Vitan                            : 1.650.000


Mamaaa, ce s-au mai scumpit. Acum cateva luni (mai iunie, nu mai tin minte cand am schimbat eu asta) era mult mai putin. Asa de tare s-au scumpit toate piesele in ultima vreme?

QUOTE(VladG @ 11 Oct 2004, 12:41)
Cei care ati cumparat mai de mult, avea axul acest con?


Eu nu-mi aduc aminte sa fi avut vre-un cauciuc pe el. Era facut cred integral dintr-un aliaj auriu. Chiar m-am mirat ca nu arata a otel.
VladG
QUOTE(Ake @ 11 Oct 2004, 17:40)
Eu nu-mi aduc aminte sa fi avut vre-un cauciuc pe el. Era facut cred integral dintr-un aliaj auriu. Chiar m-am mirat ca nu arata a otel.
*



Da, era din ceva auriu. Poate era doar o protectie anticoroziune.
Poate s-au gandit si la o protectie a crucii aleia si de aia au pus cauciucul pe el...
Liviu
Conul acela din cauciuc trebuie musai sa fie pe ax smile.gif ...
E vorba de fapt de un capac din cauciuc care vine montat in podeaua masinii, exact acolo pe unde trece axul smile.gif ...

Un ax volan inferior, de origine, trebuie sa aiba acel "con" din cauciuc smile.gif ...

Bafta!
VladG
QUOTE(Liviu @ 11 Oct 2004, 19:02)
Conul acela din cauciuc trebuie musai sa fie pe ax smile.gif ...
E vorba de fapt de un capac din cauciuc care vine montat in podeaua masinii, exact acolo pe unde trece axul smile.gif ...

Un ax volan inferior, de origine, trebuie sa aiba acel "con" din cauciuc smile.gif ...

Bafta!
*



Aha, deci nu e ceva pentru protectia crucii cardanice.
Si eu care credeam ca au facut ceva pentru problema asta...sad.gif
gabriels
QUOTE(VladG @ 12 Oct 2004, 11:15)
Aha, deci nu e ceva pentru protectia crucii cardanice.
Si eu care credeam ca au facut ceva pentru problema asta...sad.gif
*



Salut Baietzi,

Am intrat si eu in acest club pentru ca va urmaresc de mai mult timp discutiile foarte interesante si utile in acelasi timp. Ce vreau sa av spun este ca si eu ma confrunt cu aceeasi problema a axului volan, a sistemului acela timpit tip cardan. Am studiat mai atent acea cupla a axului volan care face legatura cu caseta de directie. Dragi prieteni, nu mi-a venit sa cred ca acea cruce metalica din interiorul cuplei are la extremitatile ei plastic, sau ceva asemanantor. Acest plastic dupa ce se uzeaza transmite volanului acel zgomot metalic de care se pling toti confratii nostri cu DSN. Cred ca sistem mai prost nu am vazut. Este normal ca la un anumit timp, nu foarte mult, acest plastic sa cedeze si cum este de asteptat sa-ti faca la creierul mic. Incerc sa gasesc o metoda sa remediez aceasta porcarie pe care au facut-o ... cine a facut-o pentru ca acest fenomen sa nu se repete "asa des". Nu gasesc normal ca dupa ce schimbi aceasta piesa la un interval de 1 sau 2 ani, dupa cum spunea mai sus un coleg, sa o schimbi din nou cheltuind bani si nu putini.
Gata, m-am racorit! cool.gif
neamih
merge pus axul fara reglaj de SLZ??? ala are cruce dinaia cardanica? sau vine direct drept??? adica scapam de defectiune sau nu???
alex_sb
Am desfacut si eu de curiozitate imbinarea cardanica a unui ax inferior defect; cauza defectiunii o constituie imbatrinirea materialului din care sint facute garniturile acelea de care pomenea gabriel mai sus ... Problema e ca ele nu mai etanseaza si patrunde praful si umezeala in spatiul in care se afla cei 17 (pe numarate smile.gif ) cilindri micuti de metal care-s un fel de role de rulment, si care tind sa se 'incalece' din cauza prafului cind se invirte volanul. De aici rezulta in prima faza 'ingreunarea' rotirii volanului, apoi jocul. Eu sint in prima faza ... mentinuta in limite normale de vreo 6 luni cu spray WD40.
Solutia o reprezinta 'inchiderea' imbinarii cardanice cu un manson de cauciuc plin cu vaselina; nu stiu daca a pus-o cineva in practica pina acum, parca pomenea Paulp ceva de genul asta mai demult.

Daca e cineva interesat, pot sa postez poze cu imbinarea aia desfacuta.
Mihai007
QUOTE(alex_sb @ 7 Dec 2004, 19:21)
Am desfacut si eu de curiozitate imbinarea cardanica a unui ax inferior defect; cauza defectiunii o constituie imbatrinirea materialului din care sint facute garniturile acelea de care pomenea gabriel mai sus ...  Daca e cineva interesat, pot sa postez poze cu imbinarea aia desfacuta.
*



Am ajuns si eu dupa 4 ani / 42.000 km la problema cu axul inferior al volanului.
Stand pe loc si dand usor de volan stanga-dreapta (ca si cand as verifica jocul volanului) se aude crucea cardanica a axului inferior facand acel zgomot neplacut.
In mers, chiar la mici denivelari, cloncane de ma innebuneste...
Trebuie sa schimb piesa.
Dupa ce am studiat istoricul problemei am inteles ca exista 2 variante :
1. se schimba DOAR crucea cardanica a axului inferior
2. se schimba INTREG axul inferior

A facut cineva de curand operatiunea aceasta?

Pentru Alex_sb : posteaza pozele respective
Mihai_E
io l-am schimbat acum fro 2 saptamini la Meridian. 2.000.000 lei tot axul, cumparat din tirg.
Mihai007
QUOTE(Mihai_E @ 11 Apr 2005, 16:00)
io l-am schimbat acum fro 2 saptamini la Meridian. 2.000.000 lei tot axul, cumparat din tirg.
*



ok... si manopera?
inteleg ca mai ieftin nu ai gasit nici tu : sa schimbi doar crucea cardanica.... cum zicea cineva
tse
La mine troncanea doar la viraj stinga.
un meserias "uns" mi-a facut un cadou:
<Dai trei sute si scapi de doua milioane>
<Dau>
Si a tras trei ciocane la podea, si n-a mai facut.
<Daca ti-l schimbam, tot trageam trei ciocane>

Si nu mai face. Dar nu mai am curajul sa mai umblu la reglajul pe inaltime al volanului, ca va lucra din nou.

Nu prea este stiintific, dar merge.
Mihai_E
QUOTE(Mihai007 @ 11 Apr 2005, 16:08)
ok... si manopera?
inteleg ca mai ieftin nu ai gasit nici tu : sa schimbi doar crucea cardanica.... cum zicea cineva
*



pai manopera nu stiu sa-ti zic, c-am facut mai multe.
problema cu crucea aia este urmatoarea: rezolvi partea cu invirtitul greoi al volanului, dar partea cu tronconitul ramine pentru ca troncane sub volan (la capatul celalalt al axului) si acolo n-ai ce sa mai schimbi.
paulp
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=15991
mai vedeti aici, poate e o idee wink.gif
Mihai007
QUOTE(Mihai_E @ 11 Apr 2005, 16:14)
pai manopera nu stiu sa-ti zic, c-am facut mai multe.
problema cu crucea aia este urmatoarea: rezolvi partea cu invirtitul greoi al volanului, dar partea cu tronconitul ramine pentru ca troncane sub volan (la capatul celalalt al axului) si acolo n-ai ce sa mai schimbi.
*



uite ca, dupa parerea unora, exista si posibilitatea inlocuirii crucii cardanice Nova/SuperNova cu o cruce D1310 ( Ax Inferior D1310). wacko.gif

... nu stiu, zau, ce sa mai cred
Mihai_E
io sincer as prefera sa schimb toata coloana de directie cu una de 1300 da nu cred ca se poate.
taica-miu are o D1300 din 1980. nici nu va puteti inchipui cit de usor se poate misca volanu la masinuta aia, fata de DSN zici ca are servo.
alex_sb
Mihai_E, spuneai ca "troncanitul ramine pentru ca troncane sub volan (la capatul celalalt al axului) si acolo n-ai ce sa mai schimbi."
A aparut si la mine acest troncanit, care provine din zona superioara a axului (imediat sub volan) - cel putin asa mi se pare mie. Poti
explica despre ce este vorba ? Ce se intimpla acolo ?

Iata si o poza cu imbinarea cardanica de deasupra casetei de directie:

[attachmentid=8029]
Mihai_E
pai, axul inferior se prinde de axul superior sub volan tot cu o cruce cardanica dar care nu se poate schimba separat (ca aia de jos de la caseta de directie), fiind solidara cu tot axul. asa ca daca a inceput sa troncane tre sa schimbi axul cu totu.
alex_sb
Crucea cardanica de sub volan e ok - nici nu prea are cum sa se strice. Oricum, mergind pe un drum denivelat am constatat ca nu vibreaza axul si nici imbinarea asta cardanica - am tinut mina pe ea in mers (la 10km/h), si totusi troncanea ceva in zona ...
furiarosie
de curand am schimbat cauciucurile de pe fata, iar imediat ce am dat masina jos de pe elevator am constatat ca volanul se misca mult mai greu; cu timpul pe langa miscarea f grea, au aparut si miscari neregulate in cursa volanului. am uns in interiorul axului pt directie, dar NIMIC.
e posibil sa fi intrat ceva mizerie printr-un rulment?
daca da, care?
Mihai_E
QUOTE(alex_sb @ 14 Apr 2005, 11:31)
Crucea cardanica de sub volan e ok - nici nu prea are cum sa se strice. Oricum, mergind pe un drum denivelat am constatat ca nu vibreaza axul si nici imbinarea asta cardanica - am tinut mina pe ea in mers (la 10km/h), si totusi troncanea ceva in zona ...
*



io iti spun ca la mine aia troncanea, la tine o fi altceva
Marius81
Eu am aceeasi problema de aproximativ 6000 km si am mers cu ea asa fiindca era doar zgomotul. Acum a inceput sa faca urat de tot ....cand iau curba ramane volanul blocat pe pozitia repectiva si trebuie sa trag de el mai ceva ca la sala ca sa merg si eu ca oamenii , plus ca atunci cand fac manevre pe loc pocneste ca toate alea de zici ca raman cu el in mana. Maine o sa ma duc in Vitan sa cumpar unul nou asa ca o sa va zic si pe la ce pret a mai ajuns........Sper ca nu a trecut de 2 milioane biggrin.gif
Marius81
Zis si facut ....fost in Vitan.....gasit ax volan la Ovidiu (prelata galbena) la 1.850.000. Am primit de la mai multi care vindeau ax volan acelasi sfat .....sa cumpar un manson (burduf) de cauciuc si sa-l prind peste axul inferior cu 2 coliere , sa il umplu cu vaselina si nu mai am treaba cu el ... ... sper cel putin ... rolleyes.gif
bogdan-s
Referitor la problema directie. La mine nu se aude nici un fel de pocnituri, scartaieli sau alte zgomote anormale. Volanul se roteste usor fara a fi nevoie de multa forta. In schimb jocul la volan este destul de mare. uneori simt ca are tendinta sa schimbe traiectoria fara sa misc volanul huh.gif
Am pus pe cineva sa miste stanga-dreapta de volan si eu mi-am bagat urechea pe langa caseta de directie. Se auzeau niste clantaneli care pareau a fi un joc undeva. Mie imi parea ca se auzeau din caseta de directie. E posibil sa ma fi inselat si sa se auda de la crucea cardanica a axului ?
A avut cineva uzura in caseta ? Cum se manifesta ?
Mihai007
QUOTE(bogdan-s @ 18 Apr 2005, 15:39)
Referitor la problema directie. La mine nu se aude nici un fel de pocnituri, scartaieli sau alte zgomote anormale. Volanul se roteste usor fara a fi nevoie de multa forta. In schimb jocul la volan este destul de mare. uneori simt ca are tendinta sa schimbe traiectoria fara sa misc volanul  huh.gif
  Am pus pe cineva sa miste stanga-dreapta de volan si eu mi-am bagat urechea pe langa caseta de directie. Se auzeau niste clantaneli care pareau a fi un joc undeva. Mie imi parea ca se auzeau din caseta de directie. E posibil sa ma fi inselat si sa se auda de la crucea cardanica a axului ?
  A avut cineva uzura in caseta ? Cum se manifesta ?
*



probabil ai citit ce era scris pe forum referitor la asta.
Caseta de directie si crucea cardanica a axului inferior sunt una langa alta.
Vezi imaginea [attachmentid=8179] pe care a postat-o PaulP.
La acea cruce cardanica intra mult praf si se blocheaza rulmentii, apoi tot invartind de volan incep sa apara trosniturile pentru ca sar rolele rulmentilor ...dupa care apare jocul in volan cu zbarnaielile de rigoare la trecerea peste denivelari. Vezi foto [attachmentid=8180] postata de Alex_SB.

Am intrebat zilele trecute la un magazin de piese Dacia din Militari daca au cruce cardanica pt ax inferior DSN si mi-au spus ca se facea la Satu-Mare dar nu se mai face. Un ax cu totul era acolo ceva mai mult de 2 mil dar ca poate sa-mi aduca cu 1,6 mil daca fac comanda. wink.gif .... nu prea stiu ce sa fac
Eu mai caut inca doar crucea cardanica respectiva.
bogdan-s
Am vazut ca sunt una lana alta si tocmai citind topicul asta am inceput sa cred ca e posibil sa ma fi inselat. Daca e din caseta e mai scump decat 2 mil cat face axul asta ?
Ma gandesc cum o fi daca ambele au buba wacko.gif
Mihai007
anul trecut la CNCD era 2,6 mil lei o caseta de directie am postat tot eu.

Dar de stricat la caseta de directie se sctrica (in general) doar bucsa de teflon pe care am luat-o din Vitan cu 70.000 lei.
bogdan-s
Mda, cred ca am sa ma iau de axul inferior si daca problema persista.... mai vedem si pe la caseta. Se poate rezolva fara service schimbarea axului inferior ? A facut cineva asta de unul singur? Care-i manopera la service pentru inlocuirea axului inferior ?
paulp
E foarte simplu de schimbat. 2 chei de 10, fixe si un pic de indeminare.
Desfaci surubul care tine crucea sub bord, desfaci surubul care tine crucea la caseta, scoti din podea mansonul de cauciuc, telescopezi axul si voila.
La pus la loc ai grija sa pastrezi volanul in aceeasi pozitie, sau il scoti si pe asta si-l pui cum trebuie.
Inainte de a pune axul nou iei un manson de bieleta, il tragi pe crucea de jos, il umpli cu vaselin, ii pui coliere la capete si apoi pui axul la loc.

In service nu stiu cit ti-ar lua, dar nu dureaza mai mult de juma de ora totul daca faci tu.
Marius81
Acum 30 de minute tocmai am schimbat si eu, i-am pus manson , coliere , etc. Treaba mi-a luat cam 90 de minute lucrand in 2 persoane. Chiar nu mi s-a parut greu sa-l schimb.....poate in timp o sa mai fie nevoie sa desfac colierele sa mai bag ceva vaselina , dar nu cred. Merge masinuta acum de parca am servo biggrin.gif
bogdan-s
QUOTE
E foarte simplu de schimbat. 2 chei de 10, fixe si un pic de indeminare.
Desfaci surubul care tine crucea sub bord, desfaci surubul care tine crucea la caseta, scoti din podea mansonul de cauciuc, telescopezi axul si voila.
La pus la loc ai grija sa pastrezi volanul in aceeasi pozitie, sau il scoti si pe asta si-l pui cum trebuie.
Inainte de a pune axul nou iei un manson de bieleta, il tragi pe crucea de jos, il umpli cu vaselin, ii pui coliere la capete si apoi pui axul la loc.


worship.gif Multumesc paulp chiar aveam nevoie de sfatul asta. Acum sa vedem cum e vremea in weekend poate ma lasa sa ma ocup de asta.

Mai sus in topic aparuse dilema ax de culoare galbena vs. ax de culoare gri. S-a mai dat un verdict final la treaba asta ? Sau singura varianta e cel de culoare galbena ?
paulp
La DSN, axul e galben, profil dreptunghiular, si se telescopeaza.
La Nova, axul gri, rotund si nu se telescopeaza.
Cam asta e diferenta.

Pretul e la fel la ambele.
alex_sb
Ar trebui sa-mi schimb si eu axul, dar am oarecari retineri. O intrebare: cum se fixeaza burduful cu vaselina deasupra casetei de directie ? Acolo e cam putin spatiu de manevra - se trage si peste surubul care fixeaza crucea de caseta ? Alta intrebare: e necesar sa lucrez pe dedesubtul masinii sau se poate doar prin compartimentul motor ?
vlad.vulpe
Referitor la cele citite in acest topic, va rog sa ma ajutati si pe mine cu o problema, care banuiesc ca ar fi de la axul volan, dar vreau sa aflu pareri mai indreptatite de la voi :

In momentul in care vreau sa fac o parcare laterala cu spatele ( adiica iau total dreapta de volan si dau in spate) imi apare un zgomot ca o pocnitura de udeva.Aceasta se aude o singura data cand incep sa dau cu spatele.

Zgomotul aceste nu se aude de fiecare data, dar l-am mai auzit o data cand vroiam sa intorc masina si am dat cu spatele, tot asa si am auzit.

Cred ca aparita zgomotului are legatura cu viteza cu care fac operatiunile (luat total dreapta si dat repede in spate).

Credeti ca este tot de la axul volan, sau este altecva ?


Multumesc
Marius81
QUOTE
Ar trebui sa-mi schimb si eu axul, dar am oarecari retineri. O intrebare: cum se fixeaza burduful cu vaselina deasupra casetei de directie ? Acolo e cam putin spatiu de manevra - se trage si peste surubul care fixeaza crucea de caseta ? Alta intrebare: e necesar sa lucrez pe dedesubtul masinii sau se poate doar prin compartimentul motor ?


1. Burduful il pui pe ax inainte sa-l montezi inapoi pe axul care intra in caseta de directie
2. treci axul prin caroserie , strangi surubul care este in compartimentul motor
3. tragi burduful peste surubul tocmai strans si il prinzi cu un colier de plastic
4. il umpli cu vaselina cat se poate
5. il tragi cat mai aproape de garnitura din podea a axului si strangi cel de-al 2-lea colier
6. strangi surubul de sus al axului si ai terminat
bogdan-s
QUOTE
E foarte simplu de schimbat. 2 chei de 10, fixe si un pic de indeminare.
Desfaci surubul care tine crucea sub bord, desfaci surubul care tine crucea la caseta, scoti din podea mansonul de cauciuc, telescopezi axul si voila.
La pus la loc ai grija sa pastrezi volanul in aceeasi pozitie, sau il scoti si pe asta si-l pui cum trebuie.
Inainte de a pune axul nou iei un manson de bieleta, il tragi pe crucea de jos, il umpli cu vaselin, ii pui coliere la capete si apoi pui axul la loc.


Mesaj pentru cei care vor sa faca operatia pentru prima data cu propriile maini :
paulp a scris tot ce trebuie facut dar iuteala mea de privire a omis ceea ce era cel mai important : telescopezi axul . M-am chinuit o gramada pana am reusit sa scot axul vechi. Dupa ce l-am scos cand l-am pus pe cel nou am constatat cu stupoare ca era prea scurt. Ofticat ca dadusem 1,8 milioane pe un ax care nu e bun m-m hotarat sa ma duc a doua zi sa fac scandal la magazin. Numai ca dupa ce am hotarat sa-l pun la loc pe cel vechi am constatat cu si mai multa uimire ca traiam un adevarat scenariu SF. Si acesta devenise prea scurt laugh.gif . Dupa ore intregi de analiza, chinuiala, incercari, nervi, frustrare ... cand s-a facut intuneric am renuntat si am hotarat sa caut un mecanic a doua zi.
A doua zi din prostie am tras de capete si am constatat ca axul e telescopic, moment in care am dat in alta stare de nervi, injuraturi urmate de relaxare, si intr-adevar operatia a durat jumatate de ora cu tot cu chinuiala de a aseza un burduf peste crucea inferioara si fixarea cu niste bride de plastic.

MORALA : NU faceti ca mine. Cititi cu ATENTIE sfaturile de pe forum ca este unii pe aici care spune bine ce spune.... care este rolleyes.gif

Acum radeti si voi de idiotenia mea dar bagati la cap. wub.gif
capu14rox
de vreo cateva zile a inceput sa imi troncane ceva in fata, am verificat dar toate is in regula, cred ca este de la axul volanului, are si umpik de joc, poate sa imi spuna cineva cam cat mai pot merge asa cu el (in siguranta) ca nu prea stau bine cu bani acuma.cu multumiri
Maskatu
Mai bine consulti un service (mecanic) sa iti spuna exact ce si cum. Din spatele monitorului nu avem cum sa dam pronosticuri, mai ales in legatura cu piese ce tin de siguranta masinii !

Spor
capu14rox
am fost la mecanic dar el mi-a spus ca nu se poate intampla nimik si cand nu pot sa mai suport cum suna (tot mai tare) atuncea sa il schimb. mersi

10 Mar 2010, 18:39:
eram curios de alte pareri in legatura cu siguranta, daca se poate rupe ceva, este slabit ceva si se poate rupe?stima
FuNnYSLZ
Salut,ma poate lamuri si pe mine ce e asta din volan,de sub capac? blink.gif(chestia cu galben)
vladut88
salut acea este panglica pt airbag ne avand airbag ea a ramas asa in volan
FuNnYSLZ
Aha,ok ms
capu14rox
poate sa imi spuna si mie cineva cat costa un ax inferior, am gasit la 350 ron si mi se pare cam mult
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.