Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Stergatoare enervante
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
cristimm
Salut. Este vorba de faptul ca atunci cand vreau sa stropesc parbtizul, pornesc stergatoarele automat. Personal ma enerveaza foarte mult acest lucru (cred ca nu sunt singurul) in special cand nu e apa in borcan sau e inghetata si stergatoarele freaca degeaba pe uscat.



Stie cineva cum se poate renunta la aceasta dependenta?



Multumesc anticipat.
AlexV
printr-o modificare substantiala a releului de la stergatoare sau sa iti pui un alt buton care sa actioneze direct stropitorii.
clr
Nu stiu daca e standard sau nu, dar la mine stergatoarele pornesc la cca 1 secunda dupa ce actionez stropitoarele. Daca am grija sa nu tin apasat prea mult stergatoarele nu pornesc. Mi - a fost de folos in special iarna, cand daca vedeam ca sunt inghetate le lasam in pace
ashu
Mai baieti, asa e la orice masina normala, cand stropesti parbrizul pleaca si stergatoarele. Mai devreme se plangeau altii ca pleaca prea tarziu stergatoarele, acu voi va plangeti ca pleaca. E greu sa multumesti pe toata lumea, mai ales cand cerintele se bat cap in cap. Orisicat, chiar nu vad de ce sa nu functioneze asa, motivu ca ingheata lichidu e cam aberant, e 50 de mii un bidon de trei litri cu lichid de stropit parbrizu care ingheata la -30 sau -35, mai mult decat suficient.
AlexV
ashu, oameni au dreptate. ei vor o facilitate personalizata si intreaba cum se face, nu? eu nu vreau sa faca cum vor ei, dar eu sunt eu, ei sunt ei.
Maro
Ashu -le ai dreptate!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Da' ce sa faci dom'ne daca lumea are nervii slabi!

Īn alta ordine de idei, problema se poate rezolva modificānd releul de temporizare! Daca vrei sa nu mai plece deloc, trebe sa tai un contact īn interior! Care anume, nu mai stiu exact!!! :oops: :oops:

Succes
cristimm
QUOTE(\"ashu\")
Mai baieti, asa e la orice masina normala, cand stropesti parbrizul pleaca si stergatoarele. Mai devreme se plangeau altii ca pleaca prea tarziu stergatoarele, acu voi va plangeti ca pleaca. E greu sa multumesti pe toata lumea, mai ales cand cerintele se bat cap in cap. Orisicat, chiar nu vad de ce sa nu functioneze asa, motivu ca ingheata lichidu e cam aberant, e 50 de mii un bidon de trei litri cu lichid de stropit parbrizu care ingheata la -30 sau -35, mai mult decat suficient.


Faptul ca asa e la orice masina normala il stiu foarte bine dar asta nu ma incalzeste cu nimic. In general ma deranjeaza orice fel de dependenta (vezi lampa ceata din spate care nu se aprinde decat daca ai faza scurta).

Automatizarile de genul asta sunt foarte utile pentru un tip comod (eventual pentru o femeie) dar personal vreau sa pot actiona cum vreau eu toate accesoriile masinii.

Despre lichid chiar daca nu ingheata este foarte posibil sa se termine fara sa iti dai seama decat prea tarziu cand stergatoarele freaca pe uscat.



Multumesc celor care m-au ajutat dar as vrea mai multe detalii. Unde se afla amplasat acest releu? Ce contact trebuie taiat?
AlexV
releul se afla sub bord langa coloana de directie, prins intr-un surub. este alb de obicei. care contact trebuie sa il tai nu stiu, si nici nu stiu daca poti sa tai un contact si sa mai mearga pe pozitia temporizare. releul ala are mai multe circuite in el. unu cand e activata stopirea si unu cand e activata temporizarea, dar sigur iesirile spre motorul stergatoarelor sunt aceeasi. ar trebui sa tai in releu comanda spre motor cand e activata stropirea. cu un voltmetru cred ca poti sa descoperi usor. eu o sa imi pun temporizare de cielo ca de scenic e prea scumpa (dar e mai marfa) si daca pana atunci nu ti-ai rezolvat problema incerc sa aflu. (nu stiu cand o sa fac modificarea)



bafta
Lukas
Partea "dureroasa" nu este ca ar pleca sau nu stergatoarele cand dai cu apa pe parbriz, ca ar trebui sau nu sa plece, ci faptul ca la unele DSN pleaca iar la altele nu. Oare cand vom putea lua 2 masini la intamplare de la dacia si vor avea toate optiunile identice si vor merge la fel?
Bogdan
Vezi, asta e diferenta dintre romani si japonezi...romanii fac masini cu personalitate 168.gif
Lukas
Care nu sunt apreciate nicaieri laugh.gif laugh.gif
LProdan
Domnilor, eu eram cel ce se plingea ca nu pleaca stergatoarele cind stropesc parbrizul, decit dupa vreo 2-3 secunde. As face oricind schimb cu un temporizator care sa actioneze stergatoarele instantaneu la stropire, asa cum e pe alte masini.



Culmea este ca problema pare fara rezolvare, nici cu VC, nici cu service-urile n-am reusit sa inlocuiesc %^&* aia de temporizator. Si cred ca il voi desfiinta si in loc voi pune de ala vechi de berlina, la care frecventa stergatoarelor era reglabila si care functiona cum trebuie.
ashu
lprodan, la fel e si la mine si io cred ca asa e la toata lumea (sau cel putin asta incearca Dacia, acuma ca nu se comporta la toti asa e altceva smile.gif smile.gif ). Explicatia care mi-a fost data in servis e ca intai trebuie sa stropeasca lichidu bine geamu si apoi sa plece stergatoarele, ca sa nu se frece de un geam prafuit si sa se zgarzie. Acuma io ce sa zic, pare rational, cu doua amendamente: duzele avand doar o gaura jetul nu acopera tot parbrizul, ci doar se sparcaie pe mijlocu sau, asa ca protectia asta nu functioneaza decat in parte. Al doilea: la orice masina "normala" e suficient sa apesi o data pe stropire si apoi isi face singura programul: stropeste, pleaca stergatoarele, mai da lichid, mai da cu stergatoarele, etc. Io asa eram obisnuit si din cauza asta credeam ca sunt defecte ca nu pleaca (ca si tine). M-am dus in servis si cand a pus nenea mielu mana au plecat, nu intelegeam de ce. Abia cand le-am actionat si io si-a dat ala seama cu ce gresesc, ca io le dadeam un impuls si gata, sparcaia un jet scurt si atat.

Io nu stiu de ce ar fi atat de greu sa faci un astfel de program, am auzit ca pe Alfa Romeo parca, dupa ce stropeste si sterge mai sta cateva secunde si mai da o data cu stergatoarele peste parbriz ca sa stearga firicelele alea de apa care revin pe parbriz dupa ce-l stropesti :wink: O chestie misto, ca stim cu totiii ca intotdeauna e nevoie de asta. Si io nu consider ca asta inseamna sa n-ai controlul, ci ca e un gadget care iti face viata mai usoara (sau mai confortabila) ca multe alte chestii la fel (nu cred ca Alfa Romeo e masina de femeie). Cam asta ar fi.
AlexV
ashu la toate masinile pe care le-am avut si le am nu face asa. cat ti pe ala apasat stropeste, pe urma mai merg stergatoaele inca vreo 4 curse. sunt de acord ca acum masinile au senzor de ploaie si alte alea, dar nu stropeste nici una la impuls (nu de nivel mediu cel putin). si mai este o chestiune pe care nu a mentionat-o nimeni. stergatoarele la dacia nu raman la jumatate daca scoti contactul. niciodata nu se intampla. dar la ORICE masina straina da. pana si la jaguar raman.

releul ala merge uimitor de bine, nu face la stropit ba 4 curse ba 5, ba nu porneste ba porneste singur. e f bine facut.



parerea mea
LProdan
Nu am nimic cu releul de la stergatoare, problema e cea mentionata anterior, ca acest releu nu functioneaza la fel pe toate DSN-urile. Am prieteni la care merge asa cum vreau eu (dai un impuls, stropeste si pleaca si stergatoarele) iar in cartea tehnica a masinii scrie ca la actionarea stropitorii stergatoarele efectueaza 3-4 curse. Ceea ce nu pot pricepe este eterna atitudine romaneasca de a schimba din mers comportamentul fara a schimba si specificatiile, totul urmat de explicatii semidocte de genul "asa e mai bine". S-ar putea sa nu fiu singurul care nu vrea "mai bine" ci vrea binele ala scris negru pe alb in cartulie.



A, mai e ceva. Dupa telefoane la VC mi s-a spus ca vor cerceta problema, ca vor trimite 'expertul'. Daca tot s-au facut DSN-uri care functionau dupa specificatii ce era asa de mare lucru sa aleaga un temporizator dupa gustul meu si sa mi-l schimbe? E oare de preferat pentru o uzina sa trimita un asa zis expert in loc sa faca economie de transport+diurna+ cine_mai_stie_ce si sa faca un client fericit?
ashu
AlexV, imi pare rau dar trebuie sa te contrazic. Eu mai am un Peugeot 206 pe care l-am condus ceva vreme inainte sa iau Dacia asta (acuma il conduce nevasta-mea :cry: :cry: ) si la masina aia stropitoarele pleaca la impuls, atat in fata cat si in spate. Si consider ca e o masina de nivel mediu. Nu stiu la ce te referi cand zici ca stergatoarele raman la jumatate cand scoti contactu, daca te referi la jumatatea geamului sa stii ca nu ai dreptate. La 206, daca scoti contactul stergatoarele raman ori jos ori sus, depinde unde le prinzi. Deci daca tocmai urcau continua cursa pana ajung sus si se opresc in pozitie verticala. Daca te refereai la jumatatea cursei atunci ai dreptate. :wink:
AlexV
ashu 206 este o masina mai nou, care are unele imbunatatiri. am si precizat ca exista excepti dar nu clasa masini conteaza. jaguar e clasa lux.

daca raman in pozitie verticala atunci sunt mai proaste decat cele de la pasat. releul este alimentat dar nu termina cursa. la pasat si jaguar releul nu mi e alimentat si se opresc brusc.
Mihai_E
La mine aproape stropeste si imediat pleaca si stergatoarele (aproape simultan) si ma enerveana ca n-are timp sa se ude ca lumea parbrizu'.
cristimm
EM, exact asta ma deranjeaza si pe mine. Vreau sa ud bine parbrizul si dupa aceea sa pornesc sstergatoarele singur.
LProdan
Mi-am rezolvat problema si am postat si pe celalalt forum, ca sa se stie. Acolo altcineva postase un apropos nu teribil de placut pentru cei de la VC care citesc forumul. Daca chiar exista miracole la Dacia (asta cred eu ca ar corespunde folosirii Internet-ului, in acest context) atunci poate isi vor aduce aminte de un anume client (adica eu ;-)) care i-a 'deranjat' cu urmatoarea problema. Se facea ca releul temporizator nu actiona stergatoarele in momentul stropirii parbrizului ci MUUUULT dupa, cind parbrizul era complet inundat. Le-am cerut inlocuirea acelui releu, nu cu unul nou, ci cu unul bun, care sa functioneze conform manualului scris de EI.



Ei bine, am rezolvat problema. Mi-am luat un alt releu, care merge perfect. Singura diferenta fata de cel original este data fabricatiei, originalul e din oct.2002 iar cel cumparat din 2001. Adica specificatiile tehnice ale acestui releu au fost schimbate iar noua/mie ni se livreaza explicatii pedante cum ca e mai bine ca parbrizul sa fie bine umezit inainte de actioanrea stergatoarelor. Un singur lucru am sa le transmit celor de la Pitesti, oarecum rectificat: DESTEPTILOR!



Na, c-am spus-o!
cbadescu
de unde ai cumparat releul ala din TM, ca vreau si eu

merci
LProdan
He, he, de la Ciclop. Mi-au dat si garantie pe el cu conditia ca sa-l montez in 'service autorizat RAR' biggrin.gif A costat 150klei.
Bob
Salut! Am o problema cu stergatoarele. Pe la 110-120 stergatoarele nu mai sterg cum trebuie. Lasa apa pe parbriz. Le-am schimbat cu unele straine si nimic nou. Ce se poate face?
bogdan_o
Incearca sa schimbi arcurile de la baza bratelor stergatoarelor cu unele mai tari si sa inlocuiesti lamelele cu unele mai moi. Cele mai bune (din pacate si cele mai scumpe) stergatoare sunt Bosch. Despre arcuri, cred ca gasesti in Vitan, daca nu, incearca sa adaptezi. Fii atent ca nu cumva presiunea sa fie foarte mare pentru ca atunci o sa strici repede lamelele si o sa inceapa sa scartaie cand stergi parbrizul.



P.S. Nu ti-as recomanda totusi sa mergi cu 120 km/h pe ploaie si nici sa iti cureti parbrizul. laugh.gif
Bob
Merci mult. O sa incerc sa vad ce pot face. Lamele stergatoarelor sint destul de moi. O sa lucrez la arcuri.



Ce sa fac daca am talpa mare?

Asta e. biggrin.gif
AlexV
eu am pus stergatoare valeo de 45. 250k lei. sunt super. nu scartaie deloc si sterg super rau de tot.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.