Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: inaltatoare arcuri fata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
nelu_1985
am cautat destul si nu am gasit nimic din ce m-ar interesa....., as vrea sa imi dati niste idei cu privire la inaltarea masinii de fata. daca stiti un model de arcuri cu care sa stea mai sus sau daca se pot pune cumva inaltatoare dinalea cum exista pt arcurile de spate. ce parere aveti?
daca nu am postat bine rog un moderator sa stearga topicul smile.gif
driverx
Da' de ce ai face prostia asta? Cauti sa ai masina mai instabila?

Sau...ai arcurile slabe? Pai schimba-le, nu veni cu romanisme dinastea.
nelu_1985
pana la urma le schimb, cred ca o sa stea bine pe cele noi
Muttley
Teuri amortizor de dacie papuc, arcuri de dacie papuc, pneuri 175/80R13
horsewhisperer27
e suficient sa pui numai arcuri de papuc din cele enumerate, dar nu ar fi rau sa o inalti si de spate dupa aia, o sa stea botul mai sus altminteri.

eu am raspuns la intrebarea initiatorului, nu comentez dezavantajele, ai fost scrose mai sus.

iarna si la urcat borduri, etc vei avea insa mai putine batai de cap.
succes.
aalinte
t-uri de papuc , dar o sa stea masina cocotata de fata si o sa fie mai instabila si o sa ai o mare gaura in buzunar pentru ca: o sa se duca foarte repede directia , deoarece nu mai vin la locul lor toate componentele si o sa traga de toate cele. totusi incearca cu niste amortizoare si cu niste arcuri noi si o sa fie mult mai bine decat cu inaltatoare.
nelu_1985
baieti pana la urma am rezolvat, am schimbat arcurile si telescoapele cu unele noi noute si sta masina exact asa cum vreau eu, mersi oricum pt raspunsuri . erau doar pe spate schimbate inainte si deaceea nu imi placea cum sta, dar acuma e super
ydaniel
un vecin de-al meu si-a facut in urma cu 3 ani:arcuri de fata pe spate +inaltatoare la arc si amortizor=garda la sol cam cat la aro:)
tgg2k
este unul prin CJ cu o dacie visinie... data viitoare cand il intalnesc ii fac poza si vi-l arat.

cred ca sistemul e cel de care zice ydaniel. e ridicata de spate in ultimul hal... mijlocul barii spate e la nivelul unde incepe capota mea. blink.gif
ydaniel
iti dai seama cate tone de cartofi baga in ea>
CriSTI68
lumea cauta lowrider tu vrei sa ii ridici garda de sol
sobolan
QUOTE(Adrianno @ 5 Jun 2007, 15:17)
lumea cauta lowrider
*



si eu la fel wink.gif
CriSTI68
la mine nu mai e cazul, 6 saci de nisip si 3 de ciment si sa rezolvat demult tongue.gif
ionutctn
Ca tot se discuta aici despre arcuri, am si eu o problema. Vreau sa schimb arcurile de pe spate ca s-a cam carat cu masina, ma rog sunt proaste, sunt duse, masina sta lasata de spate chiar fara nici un bagaj in portbagaj.
Problema este ca vreau sa pun arcuri de fata pe spate pentru motivul ca sunt mai solide (rezista mai mult in timp) daca mai cari una alta. Am avut si la dacia veche dar au fost taiate 1 spira si jumate. Eu acum as vrea sa pun arcurile de fata intregi pe spate (netaiate). Cum sa procedez???
a. arcurile de fata pe care le-am cumparat sa le pun pe fata iar cele care sunt acum pe masina de fata (mai uzate) sa le trec pe spate??? Asta sa nu stea prea ridicata de spate....sau
b. arcurile de fata pe care le-am cumparat sa le pun intregi direct pe spate? Nu sta prea ridicata? Cam cat e diferenta de inaltime fata de alea de spate daca le pun intregi???? Eu am si butelie de gaz in portbagaj si aia sta cam incarcata la mine mai mereu.
sobolan
daca pui arcuri de fata intregi pe spate o sa te trezesti ca , conduci o caruta...pardon de expr. dar am vazut si condus asa ceva...atat doar ca facea drifturi marfa...in rest sad.gif
nelu_1985
cu arcuri de fata pe spate o sa mergi cu maxim 60 de km/h, daca mergi mai tare o sa ai impresia ca sari de pe drum si apropo daca chiar vrei sa montezi arcuri de fata pe spate sa sti ca intregi nu le poti monta nici cum, doar taiate
aalinte
ionutctn - stai linistit si pune-ti arcuri de fata pe spate. io asa am si la amortizoare am pus inaltatoare pentru ca nu am taiat arcurile. o sa ai o senzatie putin ciudata la inceput pentru ca ai impresia ca fuge de spate dar nu e asa. io asa am si pot sa merg linistit cu masina si la viteza de 130km/h din punctul asta de vedere(nu merg io cu asa viteza ca am dacie si am frane de dacie nu ca nu ar tine dar....), dar merg constant cu 90-100.Ai grija dupa montare cum abordezi gropile pentru ca io am rupt trei amortizoare pana s-au mai muiat arcurile.asa ca mergi usor prin gropi cat se poate de usor. daca folosesti masina sa cari o sa fi foarte mandru cand o sa vezi cat pui pe ea si sta tot ca o dacie obisnuita fara nimic in portbagaj:P
sobolan
QUOTE(aalinte @ 5 Jun 2007, 18:44)
. daca folosesti masina sa cari o sa fi foarte mandru cand o sa vezi cat pui pe ea
*



asa e...puneti cat mai mult pe dacie ...fabricantu a fost prost....nu a gandit-o bine... 168.gif 168.gif 168.gif

personal recomand arcuri de fata cu o spira jumate taiata...se taie cu flexu o spira juma dupa aia se indoie un pic capatul la autogen si se monteaza fara inaltator de telescop...masina o sa aiba aceeasi garda la sol doar ca o sa se lase mai greu...asa am eu wink.gif din cauza ca arcurile originale(fiind proaste) s-au lasat.....
RMS
Pentru spate eu mi-am luat arcuri suplimentare, mai subtiri decat cele originale, se monteaza usor de 2 oameni in maxim 1 ora, costa mai putin, fara adaptari, taiat cu flexu, indoit cu autogenu, masina sta foarte bine (bineinteles putin mai rau decat cu arcuri noi), la inceput e mai rau dar dupa ce se inmoaie un pic e bine. Eu am facut asta din lipsa de fonduri dar vad ca merge foarte bine, o pot incarca mai mult si nici la ITP nu au fost probleme.
Muttley
Voi nu sunteti zdraveni cu arcurile astea tari pe spate.

Inaltand fundu', masina nu mai are pic de stabilitate.
Amortizoarele se fac zdrente, le omorati.
Unde mai pui ca frana pe spate e compromisa cand o inaltati. Si chiar daca reusiti sa refaceti reglajul din limitator, odata incarcata cu bolovani masina n-o sa se mai lase de fund actionand asupra limitatorului. Si o sa mergeti cu tone de incarcare pe spate fara sa aveti frane pe acea punte.

Va recomand si eu ceva... Lasati-le-n pace!
sobolan
QUOTE(Muttley @ 6 Jun 2007, 11:37)
Voi nu sunteti zdraveni cu arcurile astea tari pe spate.

Va recomand si eu ceva... Lasati-le-n pace!
*



corect....sau daca faceti ceva sa fie treaba cu cap facuta nu tot felu de inventii si arcuri duble ca sa carati sacii cu cartofi fara sa se lase radmasa.gif
PH-06-BOA
Bine si frumos,e atunci cand pragul e paralel cu carosabilul.Daca-i de fata mai jos,si spirele arcurilor sunt prea apropiate,solutia,ar fi schimbarea arcurilor sau spingluirea lor(cele noi s-a dovedit a fi mai proaste uneori).Daca arcul se prezinta bine,o varianta ar fi schimbarea T-eului,dar in cazul in care cutia si motorul sunt un pic mai jos,planetara va atinge de lonjeron la hopuri,sau la ridicarea pe cric.Alta ar fi taierea flansei de pe amortizor(pe strung) si prin adaugarea unui inel inaltator,se sudeaza flansa mai sus cu 10-15 mm,cat e nevoie.E vorba de flansa care sustine talerul de-i asezat arcul. La spate pentru ridicare,se pot folosi arcuri de camera de franare de Raba(daca masina e folosita la carat) prin taierea unei spire si jumatate,(cheltuieli aproape zero), dar sunt mai rigide decat arcurile de fata. Cele de fata se pot monta pe spate prin,sau fara taierea spirelor(fara,respectiv cu adaugare de inaltatoare la amortizoare),sau arcuri de Brec,care-s cele mai indicate.Proba pentru cursa optima a amotizorului, o puteti face,ridicand de spatele masinii 6-7 cm (privind distanta intre partea de sus a rotii si aripa),fara ca roata sa se desprinda de carosabil.Daca ridicand de spate,dupa 1-2 cm tinde sa se ridice si roata,trebuie adaugate inaltatoare la amortizoare,altfel bucsa-distantier din amortizor se va sparge (e din mat. plastic)si va intra la supape,tinandu-le deschise,rotile topaind....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.