Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Borna de '+' OXIDATA (poze)
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
Florin Constantinescu
Salutare dragi colegi de suferinta biggrin.gif



Toate bune si frumoase, au pus un capacel rosu la borna de '+' de la baterie.... SUPERB!



Dar zilele trecute l-am scos sa vad ce fel de borna este (Pb, Cu, Fe etc) cand ce sa vezi OXID venind de jos! :shock:



Nu pot decat sa ma gandesc ca scapa ceva acid pe la borna (intre plasticul bateriei si borna o fi vreun por!)



Stiu ca acest OXID se spala cu apa si se da cu smirghel, dar ce asi putea pune sa nu mai apara in timp?

Unii spun 'VASELINA' sau chiar MIERE de albine! Astept sugestii!



SFAT: Aruncati capacelul acela rosu si verificati-va borna de +! icon_twisted.gif



A gasit cineva ceva asemanator?

Cred ca daca mai stateam 2-3 luni asa (oxidat biggrin.gif ) ma trezeam ca nu-mi mai face contact borna... si de aici o groaza de probleme cu incarcarea, calculatorul etc!!! icon_twisted.gif
BBC
Eu ung bornele cu vaselina. La 1300, unde bateria are 9 (noua) ani cam lunar ma uitam atat la nivelul de electrolit cat si la aspectul bornelor.

Verifica si tu nivelul de electrolit; nu trebuie sa scada sub nivelul placilor ca se va sulfata elementul (si apoi adio baterie).
AlexV
nu ai scapari de acid pe la borna ci e contactul prost. trebuie curatat bine de tot. se oxideaza in cauza contactului care nu este foarte bine realizat. cica cu vaselina merge, dar oare nu cumva scapi de oxidare fara sa imbunatatesti calitatea contactului electric???
LProdan
Explicatia are, din cite stiu, doua aspecte:

1. contact imperfect dintre borna si fisa. Un contact perfect nu se poate realiza, fiind vorba despre imperfectiuni la nivel microscopic dar scopul vaselinei este de a imbunatati contactul.

2. orice contact intre 2 metale diferite duce la oxidare. Este vorba despre potentialul electro-chimic diferit al celor doua materiale si care da nastere unui curent electric de indata ce apare un electrolit intre ele. Si aici apa de condens este suficienta. Curentul rezultat nu e mare dar e suficient sa produca oxidare in timp.



Cea mai buna solutie este ungerea bornei cu putina vaselina. Sint curios daca gresesc.
BBC
Nu vad ce legatura are contactul electric cu formarea de OXIZI.

Oxizii se formeaza datorita acidului (prezent sub forma de vapori).

Nu cred ca un contact electric imperfect poate forma "florile" de pe borne.
Anonymous
prezenta tensiunii , a curentului , a diferentei de potential datorat metalelor diferite se formeaza un proces de electroliza.
DSops
Din pacate inclin sa cred ca este si o problema de acizi. Aveam aceeasi problema pe berlina, pana cand am pus o baterie Bosch fara intretinere, dupa care nu s-a mai oxidat. Oricum Rombatul mai are de invatat. Deoarece asa face toate, recomand curatat si uns cu vaselina la 2..3 luni o data. Am incercat si eu cu miere si am gasit un morman de furnici si viespi moarte lipite pe borna.
AlexV
oxizi nu apar de la acid ci de la curentul care trece prim materiale. daca ati lipit cu un ciocan vechi de lipit fire (din acela cu sarma de cupru) ati vazut ca dupa un timp mai lung de folosire se oxidau contactele si nu mai mergea. acolo nu este nici un acid. o baterie bosch nu face oxizi pentru ca terminalele sunt mult mai bune. mult mult mai bune.

eu nu cred ca vaselina imbunatateste contactul electric. nu e logic. dar probabil face ca oxizi sa nu mai apara. vaselina ar trebui sa fie un bun conducator de curent electric ceea ce e imposibil. parerea mea e ca previne formarea de oxizi , dar nu rezolva problema contactului mai mult decat imperfect.
bondoo7
chestia cu borna oxidata e valabila la orice baterie, unele insa au plumbul din borna tratat antioxidare si fenomenul este mult incetinit dar nu complet eliminat (am avut o baterie Tudor fara intretinere si dupa aprox un an a inceput sa "infloreasca" borna), vaselina si mierea de albine au calitati antioxidante deci rolul este clar....
clr
Nu am avut problema asta la DSN, dar la vechea dacie pateam si eu la fel. Periodic se oxida. Dupa ce am inceput sa o ung cu vaselina, procesul a fost mult incetinit, dar tot se forma in timp. Apoi, la recomandarea unui prieten am pus miere de albine. Habar nu am care este cauza dar efectiv din momentul acela problema a fost rezolvata, nemaiaparand pic de oxid timp de cca un an de zile (dupa care am vandut masina).
Gaby
Eu am dat cu MIERE acu' 5 ani la berlina (cand am luat-o) si pana acum nu a aparut nici o urma de oxid.

La DSN am dat cu miere imediat ce am luat-o (dec. 2001) si totul e OK.
Anonymous
eu am dat cu o vaselina siliconica cu proprietati electrice care se foloseste in electronica
Alberto
Ce-i drept de aparut tot apare, indicat este sa verifici periodic.



O zi buna tuturor

DSN Confort
AlexV
cel mai bine e sa miscati borna aceea pana cele doua profile se potrivesc cat mai bine. asa o sa scada oxizi care se produc. dupa cum a zis cineva mai sus vaselina are efect antioxidant, deci nu conductiv. si trebuie foarte bine stransa borna.
bondoo7
btw, cand apar oxizi pe borna e bine sa verificati nivelul elecrolitului (e un semn ca scade) cu cat apare mai mult si mai des oxidul pe borna cu atat nivelul electrolitului e mai redus (e cam mult de explicat de ce si nici nu prea am timp....)
djtzeava
eu am curatat iar a aparut mai daoua in *****masi mi-a aparut asta vara cand am fost la mare . merge si asa cu borna oxidata pun mana si o sa schimb bateria .ce vreti de la ROMBAT icon_twisted.gif
djtzeava
daca ii fac poza la borna mea va cruciti de ce e acolo a lui florin nu e nimic pe langa a mea laugh.gif laugh.gif e dezastru la mine laugh.gif
Anonymous
Florin, incearca cu niste ulei de motor !
AlexV
am vazut parca in targ o solutie care este speciala pentru borne. de la 2+2 parca. nu pot sa spun mai multe ca nu m-am uitat, scuze.
razvan_78
merge sa dau cu spray cu vasilina?
AR-18-MOS
Vasilina e moldoveanca?
M.C.
Sorsa lu' Vasîli,uãi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.