Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CUTIA DE VITEZE
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
razvanpetrica
Am si eu o mare problema. Imi intra foarte greu in viteza si caraie in toate treptele plus ca in a 5-a imi mai si fluiera. Problema e ca nici motorul oprit nu pot schimba treptele cum ar fi normal, iar dimineata daca pornesc motorul in viteza cu pedala de ambreiaj apasata, parca iese motorul din tampoane (imi da un soc foarte puternic). Daca ma poate ajuta cineva ...
mihai0070
fluieratul ca fluieratul dar parerea mea schimba uleiul din cutie si mai strange-i ambreajul ...
razvanpetrica
Uleiul l-am schimbat iar un prieten mi-a spus ca ambreiajul e strans.
tgg2k
Bine ai venit pe forum.

ar trebui sa te gandesti sa schimbi ambreiajul sau macar placa de presiune. dar mai intai incepe cu lucrurile simple: schimbatorul sa nu aiba joc la bucsi si cam toata timoneria sa fie in regula.
razvanpetrica
Merci. Bine v-am gasit.
O sa-i schimb timoneria pt inceput. Sper sa dea rezultate ca bani de placa si disc ...
tgg2k
pai... nu stiu cum sa te indrum aici... idee e urmatoarea: daca nu sunt duse placa si discul (si e dusa doar timonetria), le vei cumpara si schimba aproape degeaba desi simptomele cam incolo te indreapta...

eu am luat kit de uzina (placa de presiune, disc ambreiaj, rulment de presiune) la 200 RON. cu un prieten de nadejde le-am schimbat in curte in cateva ore. pt dacia ta, cred ca iesi undeva la 250 RON, discul si placa fiind mai mari.
razvanpetrica
Problema e ca eu sunt pe dinafara cu mecanica. Dar daca spui ca ar fi 250 RON + vreo 100 RON la service ar fi destul de profitabil.
mihai0070
Investitia in ambreaj se merita ca doar nu il schimbi la fiecate 10000 km ... posibil sa fie timoneria dereglata ... mergi la un service si cere o constatare ... pretul este max 10 ron
Minel
Eu am urmatoarea problema ,am cutie in 5 viteze si pana acum se prelingea un pic de ulei de pe cutie la imbinrea cu motorul si la locul unde intra tija de la schimbator in cutie (sper sa fie destul de explicit,daca nu intervin cu scuzele de rigoare ) si o las pe la ora 18 in parcare si la 9 dimineata a doua zi e o pata de ulei de vreo 4-5 cm diametru .Ce anume ar trebui sa verific sa sa strang ca sa nu mai am probleme cu scurgerea de ulei huh.gif ,acum 3 luni am schimbat uleiul in cutie si am bagat 2 litri ulei de cuti cu 5,5 Ron litrul ,va multumesc !!!
mihai0070
sa schimbi semeringutile de la tija de comanda din cutie ... aceasi problema o am si eu dar sa stii ca pierzi cam 200 ml de ulei in 3 sau 4 luni ... asa ca poti sta linistit ....
mariusd29
salut!am si eu o problema cu cutia de viteze sau cu ambreajul.Cind mototrul este oprit intra foarte frumos in viteza dupa ce pornesc motorul intra foarte greu in viteza 12345 iar in la mersul inapoi caraie.Ce ar putea avea ?unde sa umblu si lace sa ma uit?
va multumesc anticipat
diaconuliviu
Ulei in cutie si reglajul si/sau starea ambreiajului.
slaiciprian
QUOTE(mariusd29 @ 25 Oct 2007, 08:29)
salut!am si eu o problema cu cutia de viteze sau cu ambreajul.Cind mototrul este oprit intra foarte frumos in viteza dupa ce pornesc motorul intra foarte greu in viteza 12345 iar in la mersul inapoi caraie.Ce ar putea avea ?unde sa umblu si lace sa ma uit?
va multumesc anticipat
*



unde este prins cablul de ambreiaj, la motor, gasesti o piulita care se strange cu cheia de 10. e un pic incomod sa ajungi la ea, dar o vezi.
o strangi, (daca tii cheia spre faruri, strangi dinspre motor spre caroserie).
nu mult, trebuie sa fie stransa incat sa intre usor in viteze, cu motorul pornit, dar in marsharier sa caraie putin. daca strangi prea mult, strici placa de presiune.
daca strangi, e bine, apoi dupa un timp problema revine, strangi iar si mai adaugi o piulita.
io strang la doua trei zile, ca am pus cablu nou, si tot isi da drumul...si stiu sa dau sfaturi la altii...dar eu...
p.s. daca nu e corect, cine se pricepe, sa zica. io sunt membru invatzacel, poate gresesc.
Cristi_an_81
Apropo de schimbat trI, trII, cand am luat masina de la socru mi-a trebuit 2 sapt sa gasesc trII, mi-a spus e ca intra mai ciudat , trebuia sa trag putin spre scaunul meu, cate odata intra alteori nu si o turam=> direct trIII, la fel facea si in mers daca reduceam si bagam in trII sau I ma chinuiam de injuram pe toti sfintii, alteori cand plecam de pe loc imi intra in marsarrier, credeam ca are cutia ceva, cand m-am uitat sub masina am vazut ca patina sau pastila sau cum ii mai spun altii are partea de plastic care trebuia sa dirijeze maneta ca atunci cand bagi in trII sa nu intre in marsarrier, dupa ce am schimbat patina fericire merge belea , in ideea ca poate functiona si la altii.
Am atasat niste poze.
http://i236.photobucket.com/albums/ff97/Cr..._schimbator.jpg
http://i236.photobucket.com/albums/ff97/Cr...mers_inapoi.jpg

salutare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.