Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Alte jante pe Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
DjurdjaK
salut..as vrea sa stiu daca ar merge sa pun niste jenti de 16" cu niste gume 205/55 ...asta pe spate...si pe fata sa fie tot de 16", dar cu 195/55...intrebare e daca apar probleme la directie, articulatii etc.
leuzzo
si daca o incarci mai mult ce faci... te risti?
DjurdjaK
pai mult de 3 pers nu o s fie in masina...maxim..si nu cred ca o sa conteze chiar asa de mult...tinand cont ca e destul de inalta
LBDah
Dupa cat am cautat pe net ( si pe mine ma cam mananca sa-mi pun niste pneuri mai late si jante pe 16'') echivalentul ca dimensiune (diametru) pentru ce avem pe LGN (185/65 R15) ar fi 205/50 R16. Insa cam trebuie sa bagi mana in buzunar daca vrei si niste pneuri de calitate (PIrelli, Nokian...sa nu mai zic de Yokohama).
In attach e un convertor pt pneuri.

Acum jantele de 16 pot fi 7J (7 inchi = 177.799 mm) sau 7,5J (190.4999)
Cele de 205 ar merge mult mai bine pe 7,5J. Ideea este ca trebuie sa gasim jante pe 4 prezoane si la aceeasi dimensiune, care nu stiu care e (trebuie sa iau rigla sa vad). Pe net, pe la firmele de tunning o janta de aliaj costa cam 110-160EUR asa mai de bun simt, iar gumele tot cam la fel. Oricum tot montajul trebuie facut de baieti care se pricep si fac calculele bine pentru a nu avea surprize.

Eu unul acum nu am bani dar in primavara ma bate tare gandul sa o "comit" chiar daca multi pot spune ca nu face pentru LGN si pt strazile din Bucuresti sa bagi 1000 EUR sad.gif in trenul de rulaj. Dar pan la urma fiecare cu...viciile lui. Noi sa fim sanatosi , nu?!!! biggrin.gif
GeorgeB
coreeeeect, nu conteaza ca e inalta !!! dar decupajul aripii conteaza , NU ?
Sony
Nu conteaza nici inaltimea nici decupajul aripii atat timp cat ii pui jante de diametru mai mare si pneuri cu talon mai jos astfel incat diametrul final sa fie acelasi cu cel al dotarii standard. Daca este diferit apare problema erorilor vitezometrului si kilometrajului.
Prin schimarea rotilor nu se urmareste implementarea unora de draggster. Sau depinde de proprietar! smile.gif
Marty
Baieti:
Daca va freaca pasiunea sa va puneti roti pe 16", 17", 23".mai tineti cont si de off-setul rotii, sa nu va treziti ca va freaca roata de amortizor sau de o componenta aflata in parte interioara a balonajului aripii!!! nu numai partea exterioara a aripii nu trebuie sa frece, mai sunt si alte chestii pe acolo care pot freca in cazul folosirii unei gume mai late!
MMihai
Cred ca merg 205 fara probleme dar pune si pe fata la fel. Se poate ca rotile din fata sa fie mai late dar mai inguste nu e bine..
turatii
Pentru amatorii de schimbat jante cu diametrul mai mare: arata bine dar pierdeti la demaraj. Fara modificarea rapoartelor din cutia de viteze, orice crestere a diametrului jantei (chiar si cu pastrarea diametrului rotii prin adoptarea unor pneuri de talie mai joasa), duce la pierderea de s la demaraj. Sa nu ziceti ca nu ati stiut...
sstanescu
Scuze, dar p-asta n-am inteles-o... Cum adica "chiar si cu pastrarea diametrului rotii prin adoptarea unor pneuri de talie mai joasa" se pierde la demaraj? Simte masina ca are jenti mai mari si se face mai puturoasa? Daca se modifica latimea cauciucului si deci si rezistenta la rostogolire poate. Daca modificam diametrul rotii, poate iar. Insa daca ramane diametrul la fel?!?
klaus
Probabil de la frecarea cu ... vantul. wink.gif
andrei_logan
merg jante pe 17'' cu un cauciuc 215/45/17 si fata si spate (merge si mai lat).
asa am pus eu si este totul ok.
turatii
QUOTE(sstanescu @ 26 Oct 2004, 15:11)
Scuze, dar p-asta n-am inteles-o... Cum adica "chiar si cu pastrarea diametrului rotii prin adoptarea unor pneuri de talie mai joasa" se pierde la demaraj? Simte masina ca are jenti mai mari si se face mai puturoasa? Daca se modifica latimea cauciucului si deci si rezistenta la rostogolire poate. Daca modificam diametrul rotii, poate iar. Insa daca ramane diametrul la fel?!?
*



Intrebare simpla: la cusele de dragstere, care sunt cele mai rapide scule de accelerat cu roti, de pe fata pamantului, a vazut careva jante de diametru mare? Sau in F1? V-as lasa sa va ganditi, dar mai bine va explic babeste acum: cu cat roata (deci nu janta), are diametrul mai mare, cu atat scade acceleratia si creste viteza maxima ce se poate atinge cu o transmisie standard, nemodificata. Daca inaltimea pneului se creste, de ex de la 50 la 60, cu pastrarea diametrului rotii (nu al jantei), creste capacitatea de accelerare, datorita capacitatii mai bune a pneului de a adera la sol. Si invers, dar creste viteza maxima! Nu intru mai in amanunt, nu am inventat eu chestia asta: documentare se gaseste din belsug pe net sau in cartile de specialitate.
Oricum, atentie, daca vreti performante si spart in figuri, pastrati diametrul de origine al jantei! Daca vreti look, puneti 17", o sa aveti o stabilitate o idee imbunatatita, chiar si un feeling mai sportiv la volan. Dar o sa pierdeti cursa in favoarea unuia cu jante de tabla de 15". Nu modificati dupa ureche! Tunerii care modifica masini si pun jante de 17-19" modifica intotdeauna rapoartele de transmisie in conjunctie cu diametrul jantelor si diferentialul folosit!
Ma repet: sa nu ziceti ca nu v-am spus!
klaus
Vazusem eu un documentar ca la dragstere era o treaba cu maritul volumului gazului din pneu la frecare, care ducea la o aderenta mai buna, sau asa ceva...
sstanescu
turatii, daca ar fi sa o luam logic, mai intai stabilesti diametrul rotii. Aici ai restrictii mecanice (nu incape o roata prea mare in aripa) si eventuale modificari dinamice ale masinii. Janta (daca e sa vorbim de sporturi cu motor) se alege ca un compromis intre necesarul de amortizare al balonului (ca altfel ar alerga toti la curse cu un cm de cauciuc pe janta mare) si deformarile pe care acesta le suporta la solicitarile dinamice. Pentru modificarea petei de contact un factor mult mai important este latimea cauciucului.

Ce sustii tu acum ("Daca inaltimea pneului se creste, de ex de la 50 la 60, cu pastrarea diametrului rotii (nu al jantei), creste capacitatea de accelerare, datorita capacitatii mai bune a pneului de a adera la sol.") ar fi cam asa:

Pneu 1: xxx/50 R yy
Pneu 2: xxx/60 R zz
Diametru pneu 1 = Diametru pneu 2
yy > zz (evident, la 1 avem balon mai mic deci janta trebuie sa fie mai mare)
Eu sustin ca petele de contact vor fi aproximativ la fel atata timp cat latimea cauciucului este aceeasi (la fel si incarcarea, umflarea).

Al doilea lucru: un pneu cu pata mare de contact va genera in egala masura frecare mai mare la rostogolire. Mai mult, considerand o greutate constanta a masinii, greutatea ce revine unei roti se va distribui pe o suprafata mai mare. Daca consideram ca ai destula putere, e posibil ca la un cauciuc cu pata mare sa poti pierde mai usor aderenta, are el suprafata mai mare dar nu mai este apasat suficient pe asfalt (s-a tot dat pe aici un exemplu foarte bun: cauciucurile ce se folosesc la raliu pe gheata/zapada).

Parerea mea este ca la fiecare masina, cauciucurile nu se pun chiar dupa ureche, ci avand in vedere necesitatile de stabilitate, masa masinii, putere, utilizare (pista, strada, all-season sau doar fugarit pe uscat) etc
turatii
Pai eu ce am zis?!? Ca nu se pun dupa ureche. Chestia cu petele de contact nu e chiar cum zici tu, citeste si postul lui Klaus, sa vezi ca sunt mai multe variabile...
andrei_logan
Eu am pastrat inaltimea rotii aproape identica (este mai mare cu 2 mm)
Eu zic ca este bine.
Sony
QUOTE(andrei_logan @ 28 Oct 2004, 15:42)
Eu am pastrat inaltimea rotii aproape identica (este mai mare cu 2 mm)
Eu zic ca este bine.
*


Fa niste masuratori comparative si zi-ne si noua cum stau lucrurile. Demaraj, eroare vitezometru, consum. 090.gif
dios
QUOTE(turatii @ 26 Oct 2004, 14:58)
Pentru amatorii de schimbat jante cu diametrul mai mare: arata bine dar pierdeti la demaraj. Fara modificarea rapoartelor din cutia de viteze, orice crestere a diametrului jantei (chiar si cu pastrarea diametrului rotii prin adoptarea unor pneuri de talie mai joasa), duce la pierderea de s la demaraj. Sa nu ziceti ca nu ati stiut...
*


N-are treaba diametrul jantei ci diametrul exterior al rotii , trebuie sa fie egal cu cel standard.
Problema cea mare e latimea rotii care e posibil sa deranjeze aparatoarea la bracare maxima .
Oricum chestia cu schimbatul rotilor e interesanta si zic eu ca ar merita pentru look!!!
JohnyBe
Pai normal arata mult mai fain loganu' cu alte jante si roti.
Si daca diametrul exterior si latimea rotii raman la fel nu cred va fi nici o diferenta la demaraj cauzata de diametrul jantei.
Singura diferenta poate fi de la calitatea cauciucului.
Octav
Salut! Am montat pe Logan Jante de 17" cu anvelope 215/45 ZR 17 si se potrivesc perfect! Nu deranjeaza nici la bracaj maxim , nici la incarcare maxima. Diametru exterior al rotii este identic cu cel original de 185/65 R 15. Numai ca ATENTIE MAXIMA ...trebuie sa fiti atenti la gropile din Scumpa noastra patrie care sunt destul de multe ( ma refer la cele mari) sau sa le asigurati Casco.....(chiar merita)
In rest masina arata super si sta foarte bine pe sosea , doar ca simte orice mica pietricica de pe asfalt.

P.S. - am pus si niste poze pt cei interesati....
Adrian_Solenza
frumos! Si la bani?
Octav
Ca pret , 400E jantele noi si 350E cauciucuri noi.......TOTAL:750E
Alecs_TGA
ce parere aveti despre jentile astea??? cum vi se par ca am degand sa imi iau??
Manuel
Sunt naspa. Stiu ca gusturile nu se discuta, de aia subliniez ca e doar parerea mea personala; asadar... oribile.
Ake
Doar pentru ca ai intrebat: sunt urate. chair urate rau
Alecs_TGA
de ce?? smile.gif nu ma supar!
mie imi plac pentru ca nu stau sub masina adica au ET undeva pe la 15-18 deci sunt iesite inafara si par a fi mai solide (rezistente la gropi), si da sunt model mai vechi adica cu unele asemanatoare au fost dotate golfurile 2 GTI smile.gif dar sunt si ieftine! un prieten si-a luat cu 200E SH. si vin frumos (pe solenta)
Manuel
Dupa cum am zis, important e sa-ti placa tie. Eu unul prefer niste jante mai aerisite. Oricum, bafta la cumparaturi! smile.gif
Alecs_TGA
oricum nu sunt nici eu 100% hotarat c amai am o oferta si imi mai trebuiesc si niste bani!! o alta optiune ar fi astea!!
tazzz
Octav: jantele alea arata chiar foarte bine pe masina wink.gif sa le porti sanatos...

Alecs_TGA: si mie imi place modelul de jante, alea de mai sus cu care au fo echipage golf-urile...stau bine si pe nova/supernova...dar pe logan nu stiu cum ar arata...

oricum arata mai bine dacat astea in 3 spite...
f_ionik
QUOTE(Octav @ 10 Jul 2005, 21:21)
Ca pret , 400E jantele noi si 350E cauciucuri noi.......TOTAL:750E
*



De unde le-ai cumparat?
Octav
Jantele le-am luat din Germania noi-noute si preturile sunt intre 80E-250E / buc.Sunt si la oferte cu tot cu gume...
ice cube
QUOTE(Alecs_TGA @ 11 Jul 2005, 21:53)
oricum nu sunt nici eu 100% hotarat c amai am o oferta si imi mai trebuiesc si niste bani!! o alta optiune ar fi astea!!
*



Mie alea in trei spite mi se par oribile. Primele pe care le-ai postat sunt acceptabile. Parerea mea.
Flores
Ce ziceti de astea? Jante Proline Design 6.5X15, cu gume Bridgestone !95/50R15, 500E ! Merita? A mai auzit cineva de marca asta de jante?
Manuel
Cum naiba sa nu merite? Numai cauciucurile fac cel putin 300. Eu am dat 400 numai pe jante (Alessio).
Flores
Oferta asta am gasit-o in Olanda la niste turcaleti, toate par noi dar la pretul asta, ......sa nu iau vreo teapa!
http://www.mauritstenhaaf.nl/
ice cube
Dar sistemul de prindere se potriveste? Ma refer la distanta dintre prezoane.
Flores
Ei au zis ca merge la Renault Clio, de Logan n-au auzit inca, o sa merg zilele aste sa le vad si sa le probez! Din poze ma ingrijoreaza mai mult gaura din mijloc unde trebuie sa intre butucul si faptul ca nu am auzit nimic de firma care la fabrica!
Flores
Iata si rezultatul! Jantele cu pneuri Goodyear 195/65R15, 550E! Diferenta, pierdut un pic parca la demaraj, volanul se manevreaza o idee mai greu, zgomot mult redus la rulare si cam atat pana acum, pe ansamblu sunt multumit!
ValentinnoRossi2005
QUOTE(Flores @ 26 Aug 2005, 16:59)
Jantele cu pneuri Goodyear 195/65R15,  550E!
*



sal Flores ! felicitari de achizitie si sa le stapanesti sanatos; ce vreau sa te intreb: aveau baietii acolo si jante pe R16 sau R 17 acelasi model ? daca da la ce pret ?
Flores
Merci de urare, au o gramada de jante, la oferta mai au unele model ca al meu dar pe 17, cu gume Dunlop Sport 205/40R17 la 850 Euro.
Alecs_TGA
frumoase jentile!! de ce nu ai optat pt alte dimensuni la cauciucuri!! eu daca as avea bani mi-as fi luat jenti mai mari! dar daca as fi luat pe 15 as fi pus caucucuri pe fata 195/60/15 (am) si pe spate 205/55/15 (am nevoie) smile.gif dar daca nu am bani stau cu tablele!! oricum dragute foc jentile!!
Smudo
Alecs ai luat jante? ATS-urile alea sint clasice rau, dar si cele mai frumoase din toate pe care le-am vazut aici. La fel, e chestie de gusturi. Sau pe aici alea cu spite le vad mult prea mult pe strada si de aia nu imi plac. ATS-urile alea arata interesant pentru ca par la prima vedere a fi din otel, dar pe urma vezi ca sint de aliaj. Mi se par aiurea celelalte pentru ca nu trebuie neaparat sa sara in ochi ce ai tu pe masina...
Flores
QUOTE(Alecs_TGA @ 27 Aug 2005, 00:47)
frumoase jentile!! de ce nu ai optat pt alte dimensuni la cauciucuri!! eu daca as avea bani mi-as fi luat jenti mai mari! dar daca as fi luat pe 15 as fi pus caucucuri pe fata 195/60/15 (am) si pe spate 205/55/15 (am nevoie) smile.gif dar daca nu am bani stau cu tablele!! oricum dragute foc jentile!!
*



Am mers pe principiul ca nu vreau sa pun gume mai late de 195, nu cred ca isi au rostul, si cum la jentile pe 16 sau 17 nu sunt pneuri de 195 am optat pentru marimea asta.Initial vroiam sa-mi iau numai cauciucuri pentru ca nu am reusit sa echilibrez nici cum Montanele, dar am gasit oferta asta, si am zi de ce nu!
ADY
Sa le stapanesti sanatos

P.S :Pentru 16 gasesti cauciucuri de 195
Alecs_TGA
smudo
din lipsa de capital nu mi-am mai luat jantile sad.gifsad.gif dar daca ar fi sa imi iau mi-as lua tot ceva cu buza si cu un et sub 30!!!!
ATS-urile sunt model vechi (golf 2) dar sunt foarte rezistente la drumurile noastre!
kurupt
QUOTE
par a fi mai solide (rezistente la gropi),

Nu neaparat sunt mai rezistente daca sunt mai pline, asta depinde de prosesul de fabricatie cum a fost obtinut geanta [prin turnare, prin presare] si de materialul folosit la fabricare. Daca le cumperi, ai grija sa nu fie lovite, sa nu aiba urme de reparatii, uitete foarte atent sa nu aiba crapaturi subtiri!
Alecs_TGA
da dar nu le-am cumparat ca sper sa mai strang niste bani si sa iau pe 16 ceva!
Smudo
Alex, aia la magazinul cu jante nu au cumva 2 bucati ATS (alea de golf 2) cu anvelope montate pe ele? In locul tau as fi fost curios cum se vad jantele alea montate pe masina, macar 2 (pe-o parte, sa vezi cum arata masina din profil cu ele). Sincer, mie alea imi plac cel mai mult, poate si pentru ca imi place mult golf 2, si de aia, dar cum am zis si mai devreme, e chestie de gust. Vazusem mai demult unele pe net care erau chiar din otel (sau tabla cum se mai spune), in schimb erau date cu crom sau cu nichel, aratau supeeeeeeer. Uita-te daca gasesti asa ceva, cit costa, dar trebuie sa ai mare grija sa le pastrezi cam mereu curate ca sa arate binisor. Daca vrei o sa caut ceva pe net sa iti arat exemplu, sper sa mai gasesc.
P.S.: Nu stiu cit de bune sint astea de tabla si date cu crom, adica nu stiu cum pot fi cromate si cit de rezistent e stratul ala care vine dat peste tabla, daca se ciobeste sau chestii din astea. Si la fel nu stiu cit de bine ar sta alea pe LGN, dar poate se merita sa te gindesti si la varianta asta. Repet, e parerea ma.
Mr.Symbol
Are cineva idee cine importa jantele RIAL?
Am tot cautat pe net dar nu am gasit nimic.
Au niste modele dragute si preturile sunt mai accesibile.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.