Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Deschidere Electrica Portbagaj
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
AL
Este un fel de tutorial.... daca o faceti voi, atentie la garantie!... daca o fac cei din service Dacia si spun ca nu se poate monta decat daca se renunta la deschiderea cu ajutorul cheii, aratati-le poza de mai jos... si cereti-le sa faca asa... evident, daca va convine sa renuntati la deschiderea cu cheie si sa pastrati doar deschiderea electrica, acest topic nu va este de folos... wink.gif


(din pacate, intampin probleme la atasarea fisierului... dupa ce se vor rezolva, voi pune si poza... scuze si sper sa reveniti sa o vedeti)
stefan19
Sunt foarte interesat de aceasta problema, sper sa reusesti sa atasezi pozele. Am intampinat aceleasi dificultati, vreau sa vad ce solutie ai gasit. Oare este posibil ca pe langa deschiderea din telecomanda sa pui si un buton in masina ? gen cielo ?
AL
QUOTE(stefan19 @ 11 Oct 2004, 21:57)
Sunt foarte interesat de aceasta problema, sper sa reusesti sa atasezi pozele. Am intampinat aceleasi dificultati, vreau sa vad ce solutie ai gasit. Oare este posibil ca pe langa deschiderea din telecomanda sa pui si un buton in masina ? gen cielo ?
*



Poza mea rezolva doar problema mecanica...

De la actuator trebuie dus un fir pana undeva in interiorul masinii.... acest fir se trece printr-un buton (buton fara retinere, precum cel de sonerie) si se ataseaza la o sursa de tensiune permanenta (+12V). Al doilea fir al actuatorului se leaga la masa, eventual la un surub al capotei portbagajului.

Daca se doreste deschidere din alarma, totul depinde de tipul alarmei... acestea au un contact de unde se comanda deschiderea.... insa va trebui un releu... in acest caz, firul de la alarma comanda releul iar firul de la actuator trece prin circuitul de forta al releului si se continua catre +12V pemanent.

Daca pe langa comanda din alarma se doreste si un buton, se foloseste un plus permanent cu care se comanda releul, in paralel cu circuitul de comanda care vine de la alarma... trebuie insa montata o dioda pe acel circuit care vine de la alarma, care sa nu permita ca +12V care comanda releul sa treca spre alarma!

(scuze, am scris cam "popular", dar sper sa se inteleaga)
stefan19
Se intelege si este foarte corect, daca vrei sa deschizi din telecomanda + un buton in masina ( pe ambition cred ca ar merge folosit butonul fals din spatele celui de blocare geamuri spate ) trebuie separat circuitul pentru telecomanda de cel pentru buton ( dioda ) !
Ai posibilitate sa pui o poza de pe masina, cum ai fixat actuator-ul in capacul portbagajului ?
maxx
( pe ambition cred ca ar merge folosit butonul fals din spatele celui de blocare geamuri spate )

sorry da nu stiu unde-i butonu' asta ???
AL
Din pacate nu am cum sa fac o poza cu actuatorul... deoarece, asa cum se vede din datele mele de sub avatar, sunt in asteptarea Loganului.... schita si solutia le-am aplicat insa la Matiz, al carui sistem de deschidere este similar... locasul mecanismelor de pe capota difera insa si trebuie gandita solutia exacta... eu am propus doar solutia de principiu.... dupa ce voi intra in posesia Loganului, cu siguranta o voi aplica la masina mea ! Daca vreti o poza a modului demontare la Matiz, o voi face si o voi posta aici...
stefan19
Pe ambition, langa frana de mana, in stanga parca, este butonul blocare geamuri spate, dupa el mai este unul fals, identic, care cred ca s-ar potrivi foarte bine pentru deschiderea portbagajului.
Pentru AL, am inteles schema dar nu este suficient pentru ai lamuri pe " baietii" de la service, ei sustin ca nu se poate si in momentul asta nu pot sa ma apuc sa experimentez pe masina mea. Oricum trebuie gasita o solutie, este enervant ca pentru a deschide portbagajul trebuie sa scoti cheia din contact, eventual sa opresti motorul...
vad
vedeti ca in vitan se monteaza deschidere de prtbagaj fara sa se renunte la butuc, eu merg saptamnaa viitoare (dupa ce iau banii) sa imi monteze deschiderea!
CristiZ
Este foarte simplu de montat, pentru cineva care stie cate ceva despre alarme si inchideri. Este acolo o tija actionata de butuc. Actuatorul tre' sa faca ce face si tija aceea. La urmatoarea inchidere pe care o montej pe logan poate reusesc sa fac o poza. Oricum, e foarte simplu si NU trebuie renuntat la deschiderea din cheie...
vad
am montata chiar astazi in vitan la firma respectiva deschiderae de portbagaj, destul de dragut sa deschizi din telecomanda, insa alarma mea (codealarm) nu deschide portbagajul instant (chesti de securitate zic ei) ci numai dupa ce tii aproximtiv 3 secunde butonul apasat, in rest nu mi s-a parut mare chestie, decat faptul ca au trebuit sa mai dea 3 gauri in plus pt prinderea lui !
Dsign
mie mi-a zis cineva ca imi poate monta modul de deschidere la portbagaj, din telecomanda alarmei cu 800 000 lei. e mult, e putin?
CristiZ
E mult.. max 600
vad
QUOTE(Dsign @ 22 Oct 2004, 22:53)
mie mi-a zis cineva ca imi poate monta modul de deschidere la portbagaj, din telecomanda alarmei  cu 800 000 lei. e mult, e putin?
*


eu am dat cu tot cu montaj 650 000 era ceva de genul open truck (cred ca weste un sistem universal)!
stefan19
Va rog mult, cei care v-ati pus actuatorul pentru deschis portbagaj sa-i faceti o poza !
Nu pot ajunge in vitan pentru lucrare, o pot face aici pe la 650.000, dar baietii nu au mai montat si nu vreau sa facem experiente pe a mea.
Chestia cu 3 sec pentru deschis portbagajul este corecta, se evita deschiderea accidentala !
Si-a pus careva si buton in interior pentru deschis portbagajul ?
Andy LGN
Latin Efe ia 1 200 000 pe deschidere portbagaj

Unde pot monta si eu la un service agreat de cei de la Dacia? Sa nu pierd garantia la alarma biggrin.gif
Dsign
dar chiar nu ai vazut? au scris baietii mai sus... la o adica, daca ii maninca pe ei mai tare, nu le pasa daca e service autorizat sau nu... daca nu montezi la ei, esti un nimic, nici nu se uita la tine... timpitii naibii!!!!

oricum nu va mai stresati atita pt garantia asta...se pare ca vom trai din dat/primit spagi toata viata noastra
thesys
QUOTE(vad @ 22 Oct 2004, 20:18)
am montata chiar astazi in vitan la firma respectiva deschiderae de portbagaj, destul de dragut sa deschizi din telecomanda, insa alarma mea (codealarm) nu deschide portbagajul instant (chesti de securitate zic ei) ci numai dupa ce tii aproximtiv 3 secunde butonul apasat, in rest nu mi s-a parut mare chestie, decat faptul ca au trebuit sa mai dea 3 gauri in plus pt prinderea lui !
*




Deoarece si eu urmaresc cu real interes acest subiect, m-ar interesa anumite aspecte, avand in vedere ca ti-ai montat un asemenea dispozitiv.
Ce m-ar interesa:
1.alarma o aveai montata dineinte?
2.firma din vitan,care ti-a atasat dispoziticul de deschidere a portbagajului din telecomanda, ti-a configurat si telecomanda?(stiu ca se poate face chestia asta)
3.ti s-a pastrat si butucul pt deschiderea cu cheia ?
4.ai pierdut garantia la ceva?(tabla, circuit electric, alarma.. etc..)
si daca ai idee...
4.la acea firma se poate adapta deschiderea portbagajului si din interior?

multumesc anticipat, si cred ca si altii ar vrea sa afle raspunsuri la unele intrebari...
bafta,
Dsign
pai avea alarma, telecomanda era setata sa faca chestia asta daca e apasata mai mult, butucul nu are nici o legatura cu actuatorul, deci a ramas, de garantie nu-ti face probleme ca suntem in romania cu mecanici si servisuri romanesti ia r despre deschidere din interior nu stiu sa raspund... ca asta vreau sa stiu si io...
alte intrebari?
Doru
Alarma pe care am montat-o eu pe loganul prietenei mele are un buton pt deschiderea portbagajului,iar cei de la firma mi-au zis ca se poate atasa ulterior modulul pt 800 k pastrandu-se butucul cu iala functional( e vorba de alarm service '96 , un sediu pe drumul sarii si unul pe bd. nicolae grigorescu).Chiar inainte de mine se montase unul tot pe logan care functiona bine din cate am vazut eu la probe.
LBDah
Hello. Sambata am fost la baieti de mai sus si mi-am pus un MP3 player si acuatorul. Mi-au "legat" comanda de deschidere pe AUX-ul de pe telecomanda de la alarma (un VIPER Responder cu pornire automata). Lucraza super OK. laugh.gif Iar firul mi l-au tras printr-un cadru de sustinere de la portbagaj. M-a costat 1.100.000 = montatul MP3-Playerului + Acuator si montajul acestuia.

O sa fac niste poze sa le pun pe topic.
Dsign
de ei era vorba cind am intrebat daca 800 000 este un pret mare
se pare ca v-ati luat teapa... un mp3 player iti monteaza si var-miu care are 13 ani!!!!!
si n-o bagati p-aia cu garantia iar ca ma banez singur 166.gif popa.gif
vad
QUOTE(thesys @ 27 Oct 2004, 23:17)
Deoarece si eu urmaresc cu real interes acest subiect, m-ar interesa anumite aspecte, avand in vedere ca ti-ai montat un asemenea dispozitiv.
Ce m-ar interesa:
1.alarma o aveai montata dineinte?
2.firma din vitan,care ti-a atasat dispoziticul de deschidere a portbagajului din telecomanda, ti-a configurat si telecomanda?(stiu ca se poate face chestia asta)
3.ti s-a pastrat si butucul pt deschiderea cu cheia ?
4.ai pierdut garantia la ceva?(tabla, circuit electric, alarma.. etc..)
si daca ai idee...
4.la acea firma se poate adapta deschiderea portbagajului si din interior?

multumesc anticipat, si cred ca si altii ar vrea sa afle raspunsuri la unele intrebari...
bafta,
*


1. alarma mi-am montat-o la dealer (ca nu am vrut sa pierd garantia la masina, insa in cele din urma am aflat ca acea garantie a fost pierduta din punct de vedere al dacia pitesti), deci, daca patesc ceva merg tot la ei cu garantia, mai ales ca alarma are garantie nelimitata,
2. alarma avea aceasta optiune, ei nu au facut altceva decat sa conecteze firul de la modul, ce l-a tras prin gaurile portbagajului (are ca un fel de locas in tabla) , cum spunem acel fir l-au conectat in unitatea centrala a alarmei ce era prevazuta pt asa ceva, (insa ca o problema dubioasa, daca alarma este conectata si deschid portbagajul din telecomanda nu se dezactiveaza si alarma ci incepe sa sune), da se deschide si din cheie portbagajul, cand deschid se aude parca si motorasul ca cupleaza, probabil acea parghie culiseaza o data cu deschidere din cheie si motorasul,
3. in principiu am pierdut garantia la toata partea electrica ce tine de alarma, atata din cauza dealer-ului cat si datorita faptului ca deschiderea de portbagaj a fost montata in alt atelier decat al delerului ce a montat alarma, oricum daca am probleme cu ea merg la baieti da deschiderea jos si apoi la garantie ca nu au de unde sa stie aia ca eu am avut asa ceva montat.
4. orice deschidere de portbagaj (parerea mea) trebuie sa aiba si un buton din interior ce sa dea alimentare pe acel fir ce merge in spate, sarind peste unitatea alarmei, insa eu inca nu l-am montat pt ca atunci nu gaseam un loc anume unde sa dea baietii gaura si sa il monteze.
dode
Am montat si eu asa ceva pe masina cu 800.000 ca era duminica si baietii plecau. pentru asta am dat 150.000 in plus. Spaga lor. Am pus pe buton ca nu am alarma.
vad
cool.gif la mine nu se vede motorasul, e ascuns acolo (nici nu stii ca are asa ceva) rolleyes.gif
Dsign
pai ti-ai luat cita teapa cu treaba asta... daca nu ai alarma. asta ti-o faceai singur acasa.
dode
QUOTE
pai ti-ai luat cita teapa cu treaba asta... daca nu ai alarma. asta ti-o faceai singur acasa.



Ce fac frate, ma chitrosez la 800.000 lei? Mare teapa, ce sa spun!!



QUOTE
la mine nu se vede motorasul, e ascuns acolo (nici nu stii ca are asa ceva)


Vad la tine este motoras. Asta este exact sau aproape asemanator cu cel din schema lui ALL.

Si pentru Klaus: In targ la Vitan cum intri pe partea cu Dambovita, in fata este un restaurant. Exact in spatele restaurantului.
Dsign
frate este teapa atit timp cit nu ai alarma. si eu as fi dat banii astia ca sa imi pun deschiderea pe telecomanda de la alarma. nu ti-a zis nime ca esti chitros de 800 000, nu te mai aprinde atit. faza e ca treaba aia nu ar trebui sa coste mai mult de 300 000. e 150 000 actuatorul si max 30 000 cablul + butonul. deci? pe viitor pune si tu poze mai mari sa intelegem si noi ceva din ele
eu mi-am facut treaba cu un actuator mai vechi de renault 25 (mersi ov), si nu am avut timp sa-l bibilesc, asa ca nu a iesit prea estetic. treaba e ca nu ocupa spatiu ca un actuator din ala gen butoias.
klaus
Cred ca am sa pun si eu pe aici modul de fixare la al meu actuator de portbagaj, care mi s-a parut cel mai discret dintre ca am vazut pe acilea.
Adica este montat direct pe tabla interioara a usii de portbagaj, in partea stanga cum te uiti din spatele masinii, intre tablele usii (de nu se vede aproape deloc).
Ceea ce nu am vazut pe aici mentionat si as vrea eu sa punctez, este ca nu se poate monta actuatorul cu priza pe sarma ce pleaca de la incuietoare, care nu se deplaseaza decat cu cheia in butuc.
Din acest motiv, sarma de la actuator se pune independenta in zavorul portbagajului, nelegata de sarma de la butucul cheii. Cred ca acesta este de fapt si motivul pentru care zavorul cheii arata altfel decat cel de DSN/SLZ pe interior (are o ureche ovoidala - relativ - si nu rotunda ca la DSN/SLZ).
In al treilea rand, eu as indica si instalarea unui releu pe traseul actuatorului la cele cu buton mic si discret (care nu fac fata curentilor de intensitate mai mare)
dode
QUOTE
frate este teapa atit timp cit nu ai alarma. si eu as fi dat banii astia ca sa imi pun deschiderea pe telecomanda de la alarma. nu ti-a zis nime ca esti chitros de 800 000, nu te mai aprinde atit. faza e ca treaba aia nu ar trebui sa coste mai mult de 300 000. e 150 000 actuatorul si max 30 000 cablul + butonul. deci? pe viitor pune si tu poze mai mari sa intelegem si noi ceva din ele


OK, scuze!
Cand o sa pun alarma o sa functioneze si pe telecomanda nu este o problema. O sa fac pozele mai mari sa se vada. Am facut cu telul si avea rezolutie mica
Sony
Dsign, impunator mai este actuatorul tau! wink.gif
Ov
eu i l-am dat 04.gif
VeNoM386
Uite-l si pe al meu. L-am pus la dacoserv impreuna cu alarma
klaus
Adaug aici modul de pozitionare a sarmelor de deschidere yala portbagaj, dat fiind ca, asa cum am mai mentionat, sarma ce vine de la butuc nu se poate misca fara cheie in butuc
Dsign
asa am facut si eu, am observat chestia asta.

in legatura cu gabaritul actuatorului, am mai spus ca nu este estetic din cauza ca m-am grabit.

klaus, ce rol are mocheta de pe capacul portabagajului? ca am vrut si eu sa-mi pun, blana de capota am facut-o si am capatat experienta...
mimunku
Am reusit sa-mi montez personal deschiderea la portbagaj multumita indicatiilor, tips-urilor si fotografiilor postate aici de klaus, VeNoM386 si Dsign (thanks all smile.gif ). O sa revin cu fotografii de la fata locului.
mimunku
Uite si pozele cu acuatorul montat.
saruman
De unde se poate cumpara actuatorul asta?
Dsign
saruman, s-a mai spus de mii de ori, inclusiv pe topicul asta: in tirg se gasesc actuatoare la bucata de diferite tipuri si marimi. pret: de la 150 k lei in sus
saruman
Thanks!
ICET
Va arat si eu cum am montat acuantorul,pozitia tijelor si totul cu o estetica placuta!!
CristiZ
Actuatoarele se pot monta si fara sa se vada deloc... am sa fac si o poza.... Am montat motorasul de vro 2 saptamani si il folosesc zilnic fara probleme...
Dsign
cum se face vremea mai frumoasa o sa-l pun si eu pe ala al meu ascuns undeva... prima data m-am gindit ca n-o sa mearga dar...

si daca vrei sa fie si mai estetic, merge trasa o folie de izopren peste...
bassfreak
Idee deschidere automata completa:

Observatie: daca se regleaza arcurile de la portbagaj in pozitia in care sunt cat mai tensionate, imediat ce se actioneaza deschiderea, se va ridica automat capacul portbagajului
Problema: ridicarea se face cu viteza prea mare si se pot rupe tampoanele de cauciuc ce opresc miscarea sau se pot deforma ceva piese din cauza socului
Idee solutie: montarea unor amortizoare in plus fata de arcuri, care sa se opuna miscarii rapide, asemanatoare cu cele de hayon poate ar da un efect de deschidere motorizata.

Impreuna cu deschiderea electrica din telecomanda, ar fi ceva foarte util si de efect.


klaus
Mentionez si eu modul de montare al actuatorului, pentru ca data viitoare sa stiti ce sa cereti de la blambecii care vi-l monteaza. Recomand de asemenea si analiza modului de instalare prezentat de ICET
rdesign
QUOTE(klaus @ 28 Dec 2004, 16:14)
Mentionez si eu modul de montare al actuatorului, pentru ca data viitoare sa stiti ce sa cereti de la blambecii care vi-l monteaza. Recomand de asemenea si analiza modului de instalare prezentat de ICET
*



Am sesizat faptul ca esti priceput in domeniul electric. Eu vreau sa montez personal deschiderea portbagajului pentru acuratetea lucrarii, "meseriasii" fiind mai tot timpul grabiti. Ma intereseaza daca ai montat releu si siguranta separata. De asemenea de unde ai tras "plusul permanent" si daca cutia de sigurante se poate demonta din bord pentru a avea acces in spatele acesteia. Ca varianta eu am ales electromagnetul de Cielo (ce sa fac, sunt din Craiova) iar ca buton de actionare, butonul de Laguna 2 de actionare a inchiderii centralizte ce se potriveste in locasul fals de langa frana de mana, are iluminare si sigla corespunzatoare.
rdesign
QUOTE(bassfreak @ 28 Dec 2004, 15:55)
Idee deschidere automata completa:

Observatie: daca se regleaza arcurile de la portbagaj in pozitia in care sunt cat mai tensionate, imediat ce se actioneaza deschiderea, se va ridica automat capacul portbagajului
Problema: ridicarea se face cu viteza prea mare si se pot rupe tampoanele de cauciuc ce opresc miscarea sau se pot deforma ceva piese din cauza socului
Idee solutie: montarea unor amortizoare in plus fata de arcuri, care sa se opuna miscarii rapide, asemanatoare cu cele de hayon poate ar da un efect de deschidere motorizata.

Impreuna cu deschiderea electrica din telecomanda, ar fi ceva foarte util si de efect.
*



Va supun atentiei ca, la un dealer, am vazut un logan cu luneta sparta. Proprietarul acuza ca luneta s-a spart "din senin" dar cei de la service nu erau de acord si ii cred pe buna dreptate. La baza lunetei, vopseaua era sarita si tabla era usor indoita, exact acolo unde tampoanele din cauciuc de limitare a cursei capotei de portbagaj, tusau pe interior. Mai mult decat probabil, capota portbagajului a fost deschisa violent sau, in timp ce era deschisa, a fost data peste cap de un curent de aer puternic. Asa ca fara un amortizor de cursa puteti ramane fara luneta.
klaus
E cu releu si cu microswitch, plusul fiind luat de pe firul de plus de la UCH.
Microswitchul (pe post de buton) este montat deasupra butonului de reglaj faruri.
Firul de la actuator este tras prin una din "balamalele" usii portbagajului.
rdesign
QUOTE(klaus @ 28 Dec 2004, 21:49)
E cu releu si cu microswitch, plusul fiind luat de pe firul de plus de la UCH.
Microswitchul (pe post de buton) este montat deasupra butonului de reglaj faruri.
Firul de la actuator este tras prin una din "balamalele" usii portbagajului.
*



Thanks a lot.
ICET
QUOTE(rdesign @ 28 Dec 2004, 20:38)
Am sesizat faptul ca esti priceput in domeniul electric.  Eu vreau sa montez personal deschiderea portbagajului  pentru acuratetea lucrarii, "meseriasii" fiind mai tot timpul grabiti.  Ma intereseaza daca ai montat releu si siguranta separata. De asemenea de unde ai tras "plusul permanent" si daca cutia de sigurante se poate demonta din bord pentru a avea acces in spatele acesteia. Ca varianta eu am ales electromagnetul de Cielo (ce sa fac, sunt din Craiova) iar ca buton de actionare, butonul de Laguna 2 de actionare a inchiderii centralizte ce se potriveste in locasul fals de langa frana de mana, are iluminare si sigla corespunzatoare.
*


Se poate demonta cutia de sigurante si sa se faca direct de acolo legatura asta in cazul in care nu aveti aceasta optiune pe alarma!Asa cum spunea si klaus trebuie neaparat releu!Atentie la acoantor cind il montati,se incadreaza perfect in nervura de intarire de la portbagaj,firul de plus este tras prin bratul de deschidere si poate fi la culoarea masinii sa nu se observe prea tare,dar a fost putina chinuiala la reglare!Am vrut sa fie firul de masa pe interior sa nu se observe..........dar nu a vrut sa functione decit daca a fost pus pe afara!Mare atentie cind modelati tija!
ps pentru cei care nu se pricep sa o faca singuri sau daca cei care va monteza alarma fac chestia asta inestetic,parerea mea e sa refuzati acest montaj!
mimunku
Atentie, pentru aceia care si-au montat acuatorul lateral (ascuns), riscati sa vi se distruga acuatorul in scurt timp, bineinteles asta depinde si de cat de des il folositi, motivul fiind un efort suplimentar la actionarea cremalierei acuatorului (care este facuta din plastic). Acuatorul folosit de noi este destinat pentru deschiderea usilor si nu a portbagajului !!! Asadar, daca montajul este facut astfel incat acesta sa actioneze sub un anumit unghi, uzura si efortul conduc la distrugerea acuatorului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.