Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Releu Incarcare Firul Df
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gcristi
Intrebarea este unde trebuie pus firul DF de la releul de incarcare , eu am luat de curand un releu electronic cu care lam inlocuit pe cel vechi (mecanic) problema este ca la cel mecanic erau legate doar 3 fire adica masa si inca 2 unu care avea tensiunea de la baterie si am constatat ca era a+ si celalalt care se duce la + de la alternator dar nu inteleg unde trebuie sa pun firul df pe alternator si cum nu am inteles asta mam abtinut sa il leg , culmea este ca am masurat cu aparatul de masura si imi da o tensiune intre 14-14,5 volti ceea ce ma face sa cred ca merge si asa fara acel fir DF totusi ma poate lamuri cineva ce e cu el ?.

Va multumesc.
cristi_21us
cel putin eu cred ca ai facut mare prostie ca l-ai schimbat pe ala mecanic cu cel electronic.eu mi-am cumparat unu mecanic.daca ala mecanic nu avea probleme nu trebuia sa il schimbi.
gcristi
Pai tocma ca avea probleme , nu-mi tinea aeroterma de exemplu la ralanti se ducea acu pe rosu la faruri stop pe frana la fel , asta in schimb e ok ramane pe la 14 v cu sarcina cu tot dar nu stiu ce e cu firul df unde trebuie sa il pun , daca trebuie ... pe el scrie clar ca sa nu pun firul df la masa ca se distruge releul desi in schema la ei este fix la minusul bateriei asa ca nu inteleg poate ma lamureste cineva si pe mine...
nelu
Firul DF este firul pentru excitatie.
Trebuie sa afli daca releul electronic pe care l-ai cumparat este pentru infasurarea excitatie legata cu un capat permanent la + sau la masa.
Un releu electronic este mult mai fiabil decat unul electromecanic in conditiile in care nu ai probleme cu legatura catre caroserie a alternatorului (sau contact imperfect la borna +) sau cu bateria (bateria netezeste toate varfurile de tensiune care apar in instalatie; daca este sulfatata sau contactele la borne sunt oxidate, varfurile de tensiune sunt mari ca amplitudine si pot distruge regulatorul electronic).
gcristi
Asa am citi si eu ca este pentru excitatie intrebarea este unde se leaga el clar pe alternator nu stie nimeni ?
johnsws
scuze am postat de 2 ori, sa sterga cineva acest post blush.gif multumesc!
johnsws
pai alternatorul are 3 borne una +, una - (astea 2 cu piulita) si mai are una pe lateral, prinsa pe plasticul ala care tine carbunii si care este un papuc tata; in acest papuc se infige firul de excitatie terminat cu un papuc mama. releul electronic e mult mai precis si fiabil decat cel mecanic.
gcristi
QUOTE(johnsws @ 12 Oct 2004, 12:41)
pai alternatorul are 3 borne una +, una - (astea 2 cu piulita) si mai are una pe lateral, prinsa pe plasticul ala care tine carbunii si care este un papuc tata; in acest papuc se infige firul de excitatie terminat cu un papuc mama. releul electronic e mult mai precis si fiabil decat cel mecanic.
*



K merci de raspuns banuiam ca acolo ar trebui sa fie df numa ca eu deja am infipt un fir acolo care nu stiu pe unde o ajunge o sa il scot si o sa pun df-u sa vedem ce se intimpla.
B31AYZ
Salut ,

Am de 2 zile o problema ciudata cu incarcarea bateriei .Initial am avut probleme cu semnalizarea pe partea dreapta fata dupa ce am curatat si izolat cu silicon blocul cu semnalizarea si pozitia de pe dreapta in sensul ca , cand dadeam semnal dreapta nu indica nici la bord si nici becul de semnal nu mergeam .Am miscat un pic firele pe dedesupt si si-a revenit .
Acum problema este ca atunci cand pun semnalul dreapta creste tensiunea de incarcare la baterie de la 14.3 - 14.7 V la 15-15.2 V si se apeinde si ledul rosu de la un indicator de incarcare al bateriei montat separat .
Cand accelerez scade tensiunea de incarcare la 14.7 V .La relanti sare de 15V.Chiar daca apind pozitiile tensiunea de incarcare nu scade decat daca aprind si farurile .
E ceva destul de anormal. Pana acum nu am avut nici o problema pana sa nu umblu la semnalizare partea dreapta fata.
Mentionez ca am turometru cu volmetru si asa am vazut.Chestia nasoala este ca la peste 15 V , indicatorul de bord de incarcare al bateriei scade trece spre stanga la 15V sau ramane la jumatate pe verde ca si cand nu ar fi nimic .Asta cred ca e faza ciudata.
Este posibil ca dintr-o masa proasta sau scurt releul de incarcare sa incerce sa debiteze curent mai mult la baterie ?
johnsws
eu as zice ca-i releul, sau vreo legatura proasta pe circuit intre releu, alternator si baterie. ai releu electromagnetic sau electronic?
gcristi
QUOTE(johnsws @ 18 Nov 2004, 10:38)
eu as zice ca-i releul, sau vreo legatura proasta pe circuit intre releu, alternator si baterie. ai releu electromagnetic sau electronic?
*



Daca ai releu mecanic afla ca asa pateam si eu cand aprindeam faza scurta imi crestea tensiunea la 16 v !! deci daca e mecanic schimbal.
diaconuliviu
QUOTE(gcristi @ 18 Nov 2004, 10:23)
Daca ai releu mecanic afla ca asa pateam si eu cand aprindeam faza scurta imi crestea tensiunea la 16 v !! deci daca e mecanic schimbal.
*



Verifica si traseele de masa, e posibil sa ai si masa proasta pe undeva, daca nu, releul, mai ales tip mecanic
B31AYZ
QUOTE(B31AYZ @ 17 Nov 2004, 14:06)
Salut ,

Am de 2 zile o problema ciudata cu incarcarea bateriei .Initial am avut probleme cu semnalizarea pe partea dreapta fata dupa ce am curatat si izolat cu silicon blocul cu semnalizarea si pozitia de pe dreapta in sensul ca , cand dadeam semnal dreapta nu indica nici la bord si nici becul de semnal nu mergeam .Am miscat un pic firele pe dedesupt si si-a revenit .
Acum problema este ca atunci cand pun semnalul dreapta creste tensiunea de incarcare la baterie de la 14.3 - 14.7 V la 15-15.2 V si se apeinde si ledul rosu de la un indicator de incarcare al bateriei montat separat .
Cand accelerez scade tensiunea de incarcare la 14.7 V .La relanti sare de 15V.Chiar daca apind pozitiile tensiunea de incarcare nu scade decat daca aprind si farurile .
E ceva destul de anormal. Pana acum nu am avut nici o problema pana sa nu umblu la semnalizare partea dreapta fata.
Mentionez ca am turometru cu volmetru si asa am vazut.Chestia nasoala este ca la peste 15 V , indicatorul de bord de incarcare al bateriei scade trece spre stanga la 15V sau ramane la jumatate pe verde ca si cand nu ar fi nimic .Asta cred ca e faza ciudata.
Este posibil ca dintr-o masa proasta sau scurt releul de incarcare sa incerce sa debiteze curent mai mult la baterie ?
*



Am releleu electronic cu reglaj .Este model vechi .Se gaseste foarte greu . Ma deranjeaza ca l-a apucat asa dintr-o data.
B31AYZ
QUOTE(diaconuliviu @ 18 Nov 2004, 12:38)
Verifica si traseele de masa, e posibil sa ai si masa proasta pe undeva, daca nu, releul, mai ales tip mecanic
*



Sper sa fie de la masa .Dar nu stiu cum sa-mi dau seama de unde .Este posibil de la soclu semnalizare dreapta ? unde am avut problema dupa ce am umblat pe acolo.
EvilOne
S-ar putea sa fie si releul stricat. Rezolva problema urgent ca altfel o sa ai nevoie si de o baterie noua, mai ales acum iarna se merge cu consumatori la greu.
teodor
Releul de incarcare electronic se strica daca in timp ce motorul este pornit si scoti o borna de la baterie, si cica cam tot ce ai relee pe masina se pot duce draqului daca scoti o borna de pe baterie.
Faza asta mi sa explicat cand am inlocuit releul de incarcare mecanic cu cel electronic.
dragos.a
PT lamurirea releului cu 3 fire ...sunt in comert in special la centrele care vand acumulatori auto un tip de releu electronic 'cu pastila termica' asa este denumirea care al treilea fir se leaga la alternator si are urmatoarea sarcina:in functie de cum este afara iarna incarca mai mult iar vara incarca mai putin pt a evita fieberea bateriei sau evaporarea prematura a apei distilate,iar a 2 a functie pe care o are in functie de consumatorii care sunt in functiune incarca mai mult sau ramane fix pe pozitie acul de bord.PS: eu am asa ceva pe masina batranului de 4 ani si l-am luat odata cu bateria de 66A si merge fara probleme.
diaconuliviu
QUOTE(dragos.a @ 18 Nov 2004, 14:29)
PT lamurirea releului cu 3 fire ...sunt in comert in special la centrele care vand acumulatori auto un tip de releu electronic 'cu pastila termica' asa este denumirea care al treilea fir se leaga la alternator si are urmatoarea sarcina:in functie de cum este afara iarna incarca mai mult iar vara incarca mai putin pt a evita fieberea bateriei sau evaporarea prematura a apei distilate,iar a 2 a functie pe care o are in functie de consumatorii care sunt in functiune incarca mai mult sau ramane  fix pe pozitie acul de bord.PS: eu am asa ceva pe masina batranului de 4 ani si l-am luat odata cu bateria de 66A si merge fara probleme.
*


Nu ai "scanat" si schema de pe circuit?
Ar fi interesant sa vedem in ce consta minunea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.