Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fisa bujie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
cristihbrother
Salut
Am si eu o intrebare pentru cunoscatori
Am observat ca o fisa de la bujie (cea din stanga, mai mica) se incalzeste mai tare decat celelalte, nu pot tine mana pe ea.
Care ar fi cauza? E grav?
Mersi
virtualu
contact prost.. ori cureti ori cel mai bine o schimbi.. dar intrai fa schimb cu alta fisa si vezi daca mai face!
cristihbrother
QUOTE(virtualu @ 25 Jun 2007, 15:54)
contact prost.. ori cureti ori cel mai bine o schimbi.. dar intrai fa schimb cu alta fisa si vezi daca mai face!
*



OK
Pot schimba fisa "defecta" cu cea de langa ea care e tot asa mica? Nu cauzeaza la nimic schimbul asta?
Deci problema e din fisa, poate fi injectorul? Bujiile sunt schimbate acum cateva luni.
Mersi si astept un raspuns
virtualu
nu cauzeaza nimic.. numai sa schimbi fisa cu totu.. nu numai un cap! biggrin.gif
cristihbrother
QUOTE(virtualu @ 25 Jun 2007, 16:54)
nu cauzeaza nimic.. numai sa schimbi fisa cu totu.. nu numai un cap!  biggrin.gif
*



bine zici, poate o faceam lata !!!
De curatat , cum o pot curata
Mersi
O seara buna
virtualu
cu spray de contacte, dar pana la urma poate asa trebuie sa se incalzeasca, sincer nu am pus mana la ale mele sa vad.. sa vedem ce mai zic si ceilalti! biggrin.gif
bygy007
fisa se incalzeste din doua motive ori este proasta ori curentul se scurge la masa pe undeva

banuiesc ca fisa este din aia rezistiva si se comporta ca o rezistenta care circula curent prin ea valoarea trebuie sa fie pina in 10K
Stefan_B
Ori se incalzeste bujia pt ca amestecul in cilindru e prea sarac (injector infundat). Tb demontata bujia si vazut culoarea electrodului.
cristihbrother
QUOTE(Stefan_B @ 26 Jun 2007, 12:32)
Ori se incalzeste bujia pt ca amestecul in cilindru e prea sarac (injector infundat). Tb demontata bujia si vazut culoarea electrodului.
*



ok

o sa scot bujia sa o verific, cum trebuie sa fie culoarea electrodului in mod normal si cum e atunci cand e ceva defect?
mersi
GIC
Ciocolatiu. Daca e alba -> amestec sarac, daca e neagra si afumata -> amestec bogat, daca e neagra cu depuneri -> papa ulei. Pune pozele aici sa vedem si noi.
cristihbrother
QUOTE(GIC @ 26 Jun 2007, 14:23)
Ciocolatiu. Daca e alba -> amestec sarac, daca e neagra si afumata -> amestec bogat, daca e neagra cu depuneri -> papa ulei. Pune pozele aici sa vedem si noi.
*



Am scos o bujie, cea din stanga, care mi se parea mie ca se incalzeste mai tare decat celelealte (nu poti tine mana pe ea!) si arata in felul urmator.(vezi foto)
E de bine? Am mai scos alta si parca e cam la fel, deci nu stiu ce sa zic. Sa curat totusi fisele cu spray de contact? la ambele capete?
Mersi
einstein1984
In a doua poza nu prea se vede electrodul central, ca izolatorul lui e ala care trebuie sa fie caramiziu. Mie unul prima imi pare cam alba........
Curata fisele cu spray de contacte la ambele mufe.
cristihbrother
QUOTE(einstein1984 @ 26 Jun 2007, 17:20)
In a doua poza nu prea se vede electrodul central, ca izolatorul lui e ala care trebuie sa fie caramiziu. Mie unul prima imi pare cam alba........
  Curata fisele cu spray de contacte la ambele mufe.
*



pur si simplu, scot fisele, dau cu spray la capete si le pun la loc? nu are nimic daca se uda de la spray,nu?
mersi
GIC
Le dai cu spray si le pui la loc. Citi km ai facut cu bujiile ca mi se par noi.
Daca tot nu esti sigur care e problema schimba setul de fise de un prieten, care e dispus si, care are SRN, SLZ, LGN, Clio..... (nu neaparat toate biggrin.gif , dar care merge bine) si vezi cum se comporta masina ta si a lui in aceste conditii. Daca testul e neconcludent cu fisele incercati cu bujiile schimbate, apoi cu bobina, si asa mai departe pina gasesti buba. Ideea e sa nu schimbati decit cite o singura piesa pina gasiti problema.
cristihbrother
QUOTE(GIC @ 27 Jun 2007, 08:46)
Le dai cu spray si le pui la loc. Citi km ai facut cu bujiile ca mi se par noi.
Daca tot nu esti sigur care e problema schimba setul de fise de un prieten, care e dispus si, care are SRN, SLZ, LGN, Clio..... (nu neaparat toate  biggrin.gif , dar care merge bine) si vezi cum se comporta masina ta si a lui in aceste conditii. Daca testul e neconcludent cu fisele incercati cu bujiile schimbate, apoi cu bobina, si asa mai departe pina gasesti buba. Ideea e sa nu schimbati decit cite o singura piesa pina gasiti problema.
*



Bujiile le-am schimbat acum cateva luni, cred ca am facut 1000-2000 km (cred).
Sunt Eyquem, crezi ca sunt cam slabute? Am schimbat fisa 3 si fisa 4 intre ele, si tot ultima din stanga, adica 4 ( vechea 3) se incalzeste mai mult decat celelalte...nu stiu ce sa mai zic.
GIC
Bujiile n-au apucat sa se "murdareasca". Despre calitatea bujiilor nu ma pronunt (inca nu am schimbat nici una la mine, de fapt nici nu stiu ce tip am). Din pacate nu pot sa te ajut mai mult decit am scris mai sus. Oricum pare problema de contact prost sau bobina cu pricina cu bube (desi e putin probabil). Distanta intre electrozii bujiilor e egala intre ele? Este ce-a mentionata in carte (0.9mm), desi m-ar mira ca asta sa afecteze pre mult temperatura bujiei.

LE: Ai schimbat si bujiile intre ele? Daca nu incearca si asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.