Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce ulei folositi la Novele voastre
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Danny20
astept pareri?
ahyle_blue_eyes
Il am pe masina de vreo 8000 km si nu am nici o problema!Dar totusi foloseste functia"search" ca mai exista un topic asemanator!
mihai0070
daca o sa cauti putin o sa gasesti ...
uite incepe de aici poate reusesti sa iti faci o parere


http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=67567&hl=


eu folosesc acum vara BP 20w50 si este ok ...
am folosit si Mobil 1 5w40 si 10w40 ...

eu nu il tin mai mult de 5000 km
codrin_ando
E bun ...am deja putin peste 1000 de km cu el si e inca transparent...fata de altele care deja incepeau sa se inegreasca la 1000km.
cris2dum
Ma intereseaza doar ca informatie : am inteles ca la motoarele trecute pe gaz ar trebuii un altfel de ulei . M-ai subtire , am inteles , ptr ca pe gaz arderea e uscata ; asta ar fi explicatia . Intrebarea mea , daca e intradevar adevarat, ce tip de ulei trebuie???
mihai0070
Eu am GPL si merg acum pe BP 20w50 visco 2000 ... in am in motor de 2500 km doar de bucuresti ... si merge ok si pe caldurile astea am presiune 1.7 ~2 atm indiferent cat de incins este motorul ...

(traversez bucurestiul zilnic din berceni in militari pe autostrada si retur ... deci personal spun ca face fata cu brio )
gti98
Am mai facut mentiune si altadata: inegrirea uleiului e un fenomen normal, datorat actiunii aditivilor detergenti, al caror rol e de a impiedica colmatarea canalelor de ungere cu produse de descompunere ( a uleiului ce raceste punctele fierbinti ) si funingine din scaparile pe langa segmenti.
Vascozitatea e doar unul din parametrii uleiurilor; motoarele moderne, dispunand de tehnologii si materiale mai...performante, se ung cu uleiuri de vascozitate mai redusa (tolerante mai reduse, spatii mai mici, cerita de a patrunde in aceste spatii...)
O alta caracteristica e stabilitatea termica (rezistenta la temperaturi inalte) caracteristica ceruta de motoarele moderne, cu puteri specifice ridicate (un motor care dezvolta 75CP la 1557cmc difera destul de mult de unul care produce aceeasi putere cu 1200-1300cmc!) Uleiurile sintetice (siliconice) au performante superioare, dar si un pret...superior!
In concluzie, opinia la care subscriu si eu, ar fi: Pentru motoarele "Sierra", care au echipat Daciile pana la Nova (de la SuperNova se utilizeaza motorul "de Clio"), e adecvat un ulei mineral, multigrad, 15w40 pentru "all season" sau, pentru cei care circula suficient, 10W30 iarna, 20W40 sau chiar 20W50 vara. Daca doriti sa menajati motorul, mai degraba decat sa-i puneti un ulei scump, care nu e solicitat in masura posibilitatilor lui, mai bine scurtati intervalele de schimbare, inlocuiti filtrul de ulei la fiecare schimbare de ulei (nu la a doua, cum recomanda constructorul); parcursul recomandat poate fi si sub 5000km, necesitatea de schimbare fiind cel mai bine pusa in evidenta de valoarea pH-ului (uleiul trece de la alcalin la acid - pH-ul scade sub 7- dar aceasta determinare e dificila in practica)
Personal utilizez un aditiv cu MbS2 (bisulfura de molibden) (un flacon de 300 ml ma costa 22 Ron si il utilizez cate jumatate la fiecare schimb de ulei; cei carora le place uleiul transparent nu-l vor utiliza, face uleiul NEGRU de nou!, dar se pare ca aduce un real efect de lubrefiere "remanenta").
Sa auzim de bine!
apollo
gti , nu stiu de unde scoti "citatele" acestea, dar incearca sa explici in posturi cat mai scurte si la obiect.


crezi ca sta cineva cu hartia de turnesol ca sa vada ph-ul uleiului?nu cred.

cel mai bine e sa scurtezi postarile ca sa citim si noi ceva importan si nu romane.
nu mi-o lua in nume de rau,dar ca si la celelalte topicuri ai scris o gramada din care m-a interesat 10% smile.gif
paulica
QUOTE(codrin_ando @ 28 Jun 2007, 23:55)
E bun ...am deja putin  peste 1000 de km cu el si e inca transparent...fata de altele care deja incepeau sa se inegreasca la 1000km.
*


Are dreptate Gti98. Uleiul trebuie sa se innegreasca.

Apollo nu fi rau.

Personal recomand 10 W 40, pt. cei care nu fac mai mult de 10-12 km pe an, schimbat filtrul de fiecare data si eventual aditiv cu MoS2 (nu MbS2 cum zice Gti!).
gti98
Scuze! Mea culpa!
Imi fac autocritica si promit sa ma-ndrept!
Sa auzim de bine!
liviu_buc
eu folosesc elf 15w4o de care sunt f multumit...merge perfect motorul,am deja 5ooo km cu el si nu da semne de oboseala...
apollo
QUOTE(paulica @ 15 Aug 2007, 10:27)

Apollo nu fi rau.

*





dar nu sunt rau.sincer eu n-am inteles nimic din acel post.

eu folosesc 15w40 MOL
diaconuliviu
QUOTE(apollo @ 14 Aug 2007, 21:52)
gti ,  nu stiu de unde scoti "citatele" acestea, dar incearca sa explici in posturi cat mai scurte si la obiect.
crezi ca sta cineva cu hartia de turnesol ca sa vada ph-ul uleiului?nu cred.

cel mai bine e sa scurtezi postarile ca sa citim si noi ceva importan  si nu romane.
nu mi-o lua in nume de rau,dar ca si la celelalte topicuri ai scris o gramada din care m-a interesat 10% smile.gif


daca pe tine nu te intereseaza decit 10% din postul ala care, sa ne fie iertat, mai complet si mai corect nu poate fi (asa incit sa fie priceput si fenomenul in sine), nu mai zic nimic; in cazul asta nici nu-si are rost topicul pentru tine ci o simpla remarca: ia tabelul cu uleiul recomandat de producator, e scurt si la obiect.

QUOTE(apollo @ 15 Aug 2007, 20:53)
dar nu sunt rau.sincer eu n-am inteles nimic din acel post.

eu folosesc 15w40 MOL

A, ca n-ai inteles nimic, e altceva.
De fapt, ma intrebam ce e de neinteles: ca un ulei trebuie sa se innegreasca din cauza "detergentei"? Ca NU NUMAI viscozitatile sint importante ci SI stabilitatea termica? Ca e mai bine sa schimbi filtrul de ulei la fiecare schimb de ulei? Ca la un ulei mai dubios poti folosi aditiv cu MoS2?

Pai numai din postul lui GTI se pot trage atitea concluzii de alegere a uleiului incit intrebari de genul "am luat uleiul X, de doi lei, e bun?" ar disparea, nu s-ar mai pune.

A, ca paranteza, la un ulei innegrit, care si asa coloreaza spre negru orice hirtie, cred ca hirtia de turnesol nu poate fi folosita la pH ulei. Se degradeaza culoarea.
mastersync
eu am bagat aral w50 sau ceva de genu asta . w50 / 20 sau nu mai stiu smile.gif ca n`am facut decat odata schimbul . sunt incepator smile.gif
paulica
Master nu mai cheltui banii pe Aral. Nu zic probabil e de la mama lui. Dar pune pe cineva sa-ti aduca de afara 10W40, sau daca iti "ciupe" mult ulei incearca 15W50.
cris2dum
Daca ajuta la ceva .
Executron
Ce parere aveti de acest ulei pentru motorul meu?

http://www.oilshop.ro/uleimotor/product_in...&products_id=37

Mentionez ca masina are 57k km, nu prea mananca ulei (la un moment dat am masurat ca mi-a mancat 250ml/1000 km, dar am calculat gresit... e ceva de genu 150 ml/1000 km ulei 5w30 castrol pe care il am acum.

Masina are deseori porniri la rece, drumuri scurte.

Ma gandeam la un ulei sintetic pentru protectia motorului si unul subtire pentru ca am drumuri scurte, actualmente tot 5w30 am (cred) in motor. (am doar bidonul "de completare" 5w30 dar nu mai stiu ce a fost pus initial in masina, presupun ca tot asta ca altfel ar fi aiurea)

Pareri? smile.gif
C a t a l i n
După cum poți citi în manual, 5W30 este recomandat pentru temperaturi exterioare mai mici de 25 grade C.
Parerea mea e că îți va mânca acel ulei...

Eu acum am Castrol Magnatec 15W40. Motorul are 135.000 km.
Executron
15w40 nu este prea vascos pentru mersul mult "la rece" a motorul cum se intampla la mine?

De asta mie mi-e frica sad.gif

Si in acelasi timp masina o folosesc si iarna si nu as vrea sa fiu nevoit sa am ulei de motor de iarna/de vara.
C a t a l i n
Eu zic că nu... De 10 ani și 135.000 km același ulei Castrol 15W40 a văzut (exceptând prima revizie), înainte GTX, GTX Protection +, și acum Magnatec, schimbat la maxim 10.000 km.
gti98
Chiar si cei cu experienta vasta (argon, catalin marinarul, si altii pe care ii nedreptatesc acum neamintindu-mi numele lor) au evitat concluzia: cu exceptia unor greseli prea grosolane ca sa fie rezonabila (ulei de iarna 0W30 folosit la +50 de grade e ceea ce-mi vine acuma in minte!), uleiul pe care-l folosim ne face treaba in 99% din situatii.
Putem sa-i punem un ulei performant si scump, dar personal cred ca-i util mai ales pentru siguranta psihologica ca am facut tot ce s-a putut mai bine;
Putem merge si pe varianta unui ulei mai ieftior, dar schimbat mai des

Grav este: a) sa ramanem fara ulei (aprinderea becului rosu)
cool.gif sa continuam a folosi uleiul care a trecut prin "focul" unei arderi a garniturii de chiulasa ( e bine sa ne gandim ce parcurs avem si daca am avut o fierbere simpla - pentru uleiuri minerale)
c) mai ales la motoarele mai uzate, scaparile de gaze in carter contamineaza uleiul cu benzina si funingine; condensul care insoteste variatiile mari de temperatura - mai ales iarna, contamineaza cu apa - "mucii" de iarna care apar la tubul de recuperare a gazelor; se poate spune ca uleiul se "uzeaza", prin oxidare si stand (adica prin timp, inaintea acumularii numarului de kilometri, la masinile care circula putin sau rar)
In cartea tehnica a Daciei, recomandarea era de maxim 4 luni intre schimburile de ulei!!!
La cealalta extrema, am vazut la o cunostinta, (Renault Twingo) un ulei pentru 60k km sau 2 ani!!
Sigur ca un ulei mai performant (si mai scump) are stabilitate mai buna in timp, dar si ala trebuie schimbat.

PS Recitind post-urile de pe acest thread, am intalnit exprimarea unor nemultumiri privitoare la lungimea post-urilor mele. Imi fac incaodata autocritica, dar opinia mea e ca o afirmatie ar trebui argumentata si explicata. Orice se realizeaza cu munca, si personal nu mi s-a parut un efort chiar asa de mare sa citesc mai mult de 2 propozitii simple.
Toate cele bune!!!
Anonim5
pun si eu o intrebare cam offtopic.. sper sa nu va suparati..biggrin.gif.. pt motor am inteles cam ce ulei ar trebui sa folosesc.. dar pt cutia de viteze ce uleiuri folositi si recomandati??biggrin.gif
Executron
Am inteles. Atunci ii voi introduce 15w40. smile.gif Observ ca e si semnificativ mai ieftin smile.gif

@gti98. LOL cine a zis ca posturile lungi sunt proaste? Mi s-a parut f. util postul tau. smile.gif

27 Jan 2008, 21:52:
@Anonim 5

Pentru uleiul din cutie vezi aici http://www.daciaclub.ro/CV-NOVA-t90666.html
smile.gif
apollo
15W40 ii pun.La ultimul schimb i-am pus si aditiv cu teflon si e bun.

La cutie am pus T90 romanesc.Parca asa se numeste.Are un an de zile uleiul si nu am nicio problema la cutie.

Trebuie sa ii pun altul de curand
Executron
Salutare!

Eh uite ca mi-am facut si eu timp (cam tarziu) si trebuie sa ma hotarasca ce ulei de motor ii bag pana la urma.

Dupa o discutie cu mecanicul care s-a ingrijit de ea din anul in care a iesit din fabrica, operand toate schimbarile de lichide/consumabile am ramas la uleiul 10W40, el zicand ca si 10w40 sau 15w40 e f. ok pt masinuta. (din pacate s-a mutat la Midocar si nu mai pot face schimburile de ulei la el).

Mi-a mentionat de asemenea ca folosea ulei ori Elf ori Aral. De aceea am ramas la urmatoarele variante :

http://www.oilshop.ro/uleimotor/product_in...&products_id=83

http://www.oilshop.ro/uleimotor/product_in...&products_id=85

http://www.oilshop.ro/uleimotor/product_in...roducts_id=1546

Diferenta de pret intre ele este irelevanta asa ca din punct de vedere calitativ as dori o recomandare.

Multumesc!
Executron
Achizitionat azi ulei motor 10W40 Aral Bluetronic. 1 mil 4 litrii smile.gif
mihaivasc
Am si eu o intrebare referitoare la schimbul de ulei nova gti 99. Precizari: are ~110kkm, nu consuma ulei aproape deloc (la 6000km am completat cam 100ml insa nu era neaparat necesar...), uleiul este innegrit insa nu ma pricep la cum ar trebui sa fie... Este Mobil1. Cam la cati km ar trebui facut schimbul? Am observat ca se si incalzeste motorul cam tare (acum a dat si caldura), dar faptul ca-i vechi uleiul poate sa aibe urmari de genu?
cris2dum
Eu fac schimbul de ulei la 9000 - 10000 km . De innegrit el oricum se innegreste chiar daca este Mobil , Aral , Elf . Sfatul meu : la fiecare schimb de ulei , schimba filtru de ulei si pe cel de aer . Acum fiecare face cum il taie capul happy.gif . Ce ar trebuii sa inteleg prin " Am observat ca se si incalzeste motorul cam tare (acum a dat si caldura) " ???
mihai0070
La nova uleiul se schimba la 5000 km filtru de ulei la 10000 km , conform graficului de revizii,[B]



mihaivasc
Cu incalzitu motorului: ma intrebam daca poate sa fie o cauza a imbatranirii uleiului? (asta pt cultura mea generala).
C a t a l i n
Dacă s-ar fi încălzit doar motorul, la aceeași temperatură exterioară, poate...

Dar la căldurile din ultima vreme, mă îndoiesc că ai fi putut determina ceva obiectiv...
siirm
Folosesc in nova mea 20W50 BP si merge excelent.
Un schimb ma costa 52 ulei, 9 filtru si 9 lei solutie spalat motor si-l fac la 5000 km.
Mentionez ca uleiul se pastreaza foarte curat datorita flash-ului.
b77csd
Bref: 15W40 API SJ sau mai mult (SL, SK etc) sau ACEA A2 sau mai mult (A3)

QUOTE(apollo @ 15 Aug 2007, 22:53)
dar nu sunt rau.sincer eu n-am inteles nimic din acel post.
*


nu cred ca e vina lui gti98
mar10may
cine tine la masina schimba uleiul la motor la 5000 de km.la fel si filtrru,indiferent ca e mobil 1 0w40 care are un interval de schimb de 25000 de km.faza cu uleiul care se schimba la 60 000 de km sau 2 ani la renault twingo inclin sa cred ca era vorba de uleiul de la cutie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.