Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema schimator viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
lvl100

De fapt e vorba de inelul acela de plastic de sub burduf si care tine arcul de pe schimbator.
De cand am luat masina, in marsarier intra greu. In celelalte viteze intra fara nici un fel de probleme. Am citit si pe alte topice si probabil ca se poate repara relativ usor faza cu intratul, era vorba parca de ceva bucsi de schimbat, pentru ca in rest cutia merge frumos. Iar cu marsarierul deja m-am obisnuit, il bag frumos dupa ce am invatat ce "efect in miscare" sa-i dau. smile.gif

Dar ce nu am inteles eu ce cu inelul acela. Are vreun rol practic, afecteaza ceva mai profund, sau e doar sa tina inelul de la maciulia schimbatorului in tensiune ?
Intreb asta pentru ca normal, creatia geniului autobilistic roman, inelusul de plastic firav care tine 2 parti metalice culisante + un arc greu, incredibil dar a cedat.
Iar acum nu stiu ce sa cred. De intrat in marsarier intra ca inainte chiar daca nu mai am de ce sa trag in sus.
Intrebarea e, daca bag in marsarier fara inelul ala pot sa stric ceva in cutie, sau se poate schimba marsarierul si fara el si fara sa apara vreo problema pe termen lung.
C a t a l i n
Acel inel, când funcționează normal, cu ajutorul acelui arc, ridică alte 2 inele ce se află sub burduful manetei...

Deci, fără să ridici inelul acela, maneta nu se duce la maxim în stânga, și astfel intră ușor treptele I și II.
Când ridici inelul, maneta merge maxim spre stânga, permițând să intre în R...

E o protecție contra cuplării accidentale a marche arrierului...
codrin_ando
Da, are rol doar de a proteja cuplarea R din gresela si la repezela can vrei sa dai a 2a.

Personal am eliminat complet acel inel (care e defapt un cilndru de plastic ce imbraca tija la schimbator, treminandu-se cu un inel) am taiat schimbatorul , am pus alta husa si alta nuca...si e mai elegant de 1000 de ori. biggrin.gif

Manevrabilitatea a ramas la fel pentru mine...si doar pt mine ...pt ca masina nu prea vede mai mult de un sofer(adica eu tongue.gif ).
Trebuie de avut grija la schibare in tr 2 sa nu trageti prea mult inspre voi (sa intre in R)pentru ca o sa auziti un carait ...cam neplacut si cam destructiv pt cutie...in rest toate cele bune ....si parerea mea ca ofera masinii un aer mai sportiv.

DRUM INTINS !!! biggrin.gif
mihai0070
Asa cum au spus si colegii de mai sus ... inelul ridica in partea de jos un alt inel mult mai gros si putin mai lat ... inelul de jos ...culiseaza pe o piedica care permite ghidarea manetei sa intre in 1 si in 2 ... cand ridici inelul ... inelul de jos se ridica si el si calca peste ghidajul de 1 si 2 ...si iti permite deplasarea manetei in stanga cu vre-o 2 cm mai mult decat normal si cupleaza R ... fara aceasta siguranta ... cam riscati sa cuplati R si sa caraiti cutia ... asa ca recomand repunerea in functiune a inelului ...chiar daca ati micsorat schimbatorul ... (incercati unul de renault ... are inel mult mai elegant decat nova ...)



codrin_ando esti pescar rolleyes.gif
lvl100
Multumesc pentru lamuriri.

Oricum pentru a fi sigur ca nu apar probleme i-am tras ca meseriasul 3 picaturi de superglue si l-am rezolvat smile.gif Dar macar acum am inteles si eu care e toata smecheria cu inelul ala.
mihai0070
Spune cineva ca dacia nu este moderna ...tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.