Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Danny20
a dat cineva cutia jos fara a da si motorul la nova 1,6 GTI?????

13 Jul 2007, 20:54:
ma dar nimeni nu stie......chiar nu ati umblat nici unu'????
Mircea977
Nu merge.Eu am avut probleme la cutie si a trebuit sa dau jos motorul ca sa scoata cutia asta din cauza ca e pus transversal.Dar daca ai de schimbat chitul de ambreiaj se poate schimba si fara sa dai motorul sau cutia jos.
Danny20
nu am de schimbat semeringul de la priza cutiei(si rulmentu...si nu-l gasesc nicaieri)

13 Jul 2007, 21:04:
acum stateam si ma gandeam...ce ne facem noi cu novele k pe unde te duci(cel putin in IASI), toti o trag k e cam greu cu piesele de Nova......oare de ce?
C a t a l i n
De ce? Pentru că sunt relativ puține mașini, deci cerere de piese destul de mică, și în plus, modelul acesta nu se mai fabrică de mulți ani...
Georginho
Sunt foarte bune masinile si nu prea pica piesele... d'aia nu se gasesc piese! smile.gif)
gabi1
QUOTE(Mircea977 @ 13 Jul 2007, 21:58)
Nu merge.Eu am avut probleme la cutie si a trebuit sa dau jos motorul ca sa scoata cutia asta din cauza ca e pus transversal.Dar daca ai de schimbat chitul de ambreiaj se poate schimba si fara sa dai motorul sau cutia jos.
*



Cum se schimba kitul de ambreaj fara sa dai nimic jos?
Mircea977
iti desface cutia de motor da cutia putin in spate ca are loc si iti schimba kitul de ambreiaj.
einstein1984
La masinile cu motor transversal nu prea merge treaba ca la 1300.
cris2dum
Sal salut.gif ! Nu poti umbla la cutie fara sa dai motorul jos , decat daca vrei o lucrare de mantuiala , si cred ca nu vrei . Tocmai din acest motiv este motorul si cutia sunt prevazute cu acele inele de prindere naughty.gif Priveste partea buna : cu ocazia asta poti verifica tot ambreajul ca doar tot trebuie sa desfaci acolo victorie.gif
anndi
se poate scoate cutia, dar trebuie desfacut jugul, in schimb motorul fara cutie iese. spor la treaba.
gti98
Vise!

Am verificat PERSONAL! Tot personal am demontat motorul de vreo 5-6 ori (prima si poate a doua oara e mai greu, dup-aia e chiar placut!!!)
Iar pentru "inlocuit simeringul de la priza cutiei de viteze" trebuie demontata TOATA cutia !!!! Simeringul in sine costa vreo...1RON, dar... Daca vrei sa te documentezi, vezi ca am scris un tutorial pe tema asta (nu sunt prea bun la calculatoare sa stiu sa-ti dau direct link-ul....ma rog, asta-i) Dupa ce il citesti, daca te incumeti, sa stii ca: 1) se poate face, ba chiar de un singur om (!), desigur cu conditia sa existe scule (macaraua e mai rara!), ceva cunostinte, timp si elan.....2) se pot economisi, in conditiile de mai sus, vreo 400-1000RON (in functie de tariful service-ului) si cateodata chiar mai mult, dar cu conditia sa fii mai bun ca mecanicul....3) cu ocazia asta se pot rezolva o droaie de probleme "colaterale": inlocuit bucse si carbuni la alternator, inlocuit (eventual) simeringuri la motor (simeringul "palier" din spatele volantei necesita demontarea motorului), revizie si reparatie la ambreiaj, si mai gasesti si altele, dupa caz...

Bafta!!!!
volint
QUOTE(gti98 @ 20 Jul 2007, 20:08)
Vise!

Am verificat PERSONAL! Tot personal am demontat motorul de vreo 5-6 ori (prima si poate a doua oara e mai greu, dup-aia e chiar placut!!!)
Iar pentru "inlocuit simeringul de la priza cutiei de viteze" trebuie demontata TOATA cutia !!!!  Simeringul in sine costa vreo...1RON, dar... Daca vrei sa te documentezi, vezi ca am scris un tutorial pe tema asta (nu sunt prea bun la calculatoare sa stiu sa-ti dau direct link-ul....ma rog, asta-i) Dupa ce il citesti, daca te incumeti, sa stii ca: 1) se poate face, ba chiar de un singur om (!), desigur cu conditia sa existe scule (macaraua e mai rara!), ceva cunostinte, timp si elan.....2) se pot economisi, in conditiile de mai sus, vreo 400-1000RON (in functie de tariful service-ului) si cateodata chiar mai mult, dar cu conditia sa fii mai bun ca mecanicul....3) cu ocazia asta se pot rezolva o droaie de probleme "colaterale": inlocuit bucse si carbuni la alternator, inlocuit (eventual) simeringuri la motor (simeringul "palier" din spatele volantei necesita demontarea motorului), revizie si reparatie la ambreiaj, si mai gasesti si altele, dupa caz...

Bafta!!!!
*





Subscriu 110 %

Spor!!..
mastersync
ce tot spuneti ca nu poti da cutia jos fara motor ? se desface jugul , se scot planetarele , sunt vreo 5-6 suruburi de dat jos , plus cele de la cutie , scoti electromotoru ,pui 2 capre la jumatea masinii , putin mai spre fata , slabesti suruburile din partea dreapta , pe astea 2 din stanga le dai jos de tot , scoti directia aia de la volan , tija de la maneta de viteze , si apoi apesi cu picioru pe rahatu ala de sta roata , si se face spatiu intre caroserie si jug , si iese cutia fara probleme , e deajuns 2 insi , unu sa`ti apese cu picioru pe aia de vine roata , si tu scoti cutia dupa ce ai demontat tot pe langa ea , ( bateria , suportu la baterie , cablu de la ambreiaj ...etc .) si o scoti singur , nu e chiar asa de grea .am testat eu si`a mers 100 % e greu prima data , eu am dato` de vreo 5 ori jos , intr`o zi. am avut ceva ghinion cu ce`am gasit in ea , am gasit defecte pe rand , intai un pinion ( 3-4 marsalier ) , apoi cu axu la marsalier , apoi tot cu axu , era putin mai gros si nu culisa cum trebuie , apoi cu carcasa , era putin stramba smile.gif intr`un final am facuto si merge brici , intra in toate vitezele cu 2 degete . good luck
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.