Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: discuri ventilate pe 1.4 mpi
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
dydycom
Salutare,

in primul rand daca topicul e mai mult de genul un post intr-un topic...rog moderatorii sa il ataseze unde cred de cuvinta...daca mai exista altul ...la fel

sa incep:

discurile mele...(1.4 laureat) aveau ceva uzura asa ca m-am decis sa le schimb...
cum cele de fab costa cca 80 eur...am zis sa imi pun ventilate...
m-am interesat de ceva preturi si am ajuns la 580 ron setul, ventilate si gaurite Zimmerman ...de la Nick..
imi mai trebuiau si etriere...asa ca le-am luat si pe alea...de la cineva rolleyes.gif cu 100 ron amandoua....care nu erau pereche....vestea buna este ca se pot desface si folosi doar pistonasele pt actionare iar suportii cei noi.
De ce?
pt ca discurile au alte dimensiuni...adica sunt mai groase(20.9mm) fapt de care trebuie tinut cont cand cumparati etrierele.

poze sper sa puna bassfreak...el e fotograful smile.gif

ce am cautat sa obtin si ce am obtinut de fapt:

o franare pe ansamblu buna....
si am obtinut urmatoarele:

la viteza mica forta de apasare pe pedala trebuie sa fie mai mica intrucat rotile au tendinta de a se bloca...dar la viteza mare >80km/h franarea este mai eficace ( asa mi se pare)

acum...nu exista discuri de abs si fara abs sau alte tipuri de idei de genul...ceea ce difera este portfuzeta,rulmentul si planetara....
han_1.6 mpi
felicitari ! asta chiar e un pas catre tunning "cu cap".

ce zici si de frane cu disc pe spate ?
dydycom
am vazutr pe aici...cineva cu discuri de megane, inca cercetez....apropo..astea se regasesc pe multe masini renault....clio..megane...cand vin din concediu..pun lista
cristyyy2003
OFF: Cred ca ar trebui schimbat titlul topicului...io am inteles initial ca s-au schimbat la modul general, din uzina.
ON: Keep up za good work!
bassfreak
iata si pozele
cosmin19871
Vreau sa imi pun discuri pe spate pe golanca. Din ce am inteles de la niste "baieti" (nu sunt mecanici...) se pun discurile de pe fata (alea din fabrica) pe spate si pe fata se monteaza unele noi. Nu am avut timp deocamdata sa trec pe la vre-un service sa intreb...
Ma intereseaza cat de multa se modifica performantele masinii si daca nu se umfla astia de la Dacia si ma scot din garantie. Mai am cca. un an de zile.
A mai facut/incercat cineva ceva de genu asta? Si cam cat costa...?
Supapa_jR
Daca esti adeptul modificarilor fara iesire din garantie...las-o balta si monteaza aripioara de rehin la locul ei...
Daca nu...vezi daca se potriveste puntea de megane sau clio cu discuri de spate...in principiu ar trebui sa mearga.
vis-a-vis
QUOTE(cristyyy2003 @ 14 Jul 2007, 00:35)
OFF: Cred ca ar trebui schimbat titlul topicului...io am inteles initial ca s-au schimbat la modul general, din uzina.
ON: Keep up za good work!
*

Si eu tot d-aia am intrat, sa vaz minunea. biggrin.gif
Alecs_TGA
ventilate sau perforate??? ce etrieri ai achizitionat? de la ce masina??
ventilate sunt alea de pe loganul disesel.........
sorin1983
QUOTE(Alecs_TGA @ 23 Jul 2007, 22:07)
ventilate sau perforate???  ce etrieri ai achizitionat? de la ce masina??
ventilate sunt alea de pe loganul disesel.........
*



smile.gif))))

si alea de pe oltcit cum sunt? biggrin.gif
IRONICK
QUOTE(dydycom @ 13 Jul 2007, 23:53)
poze sper sa puna bassfreak...el e fotograful smile.gif
Da franele lui bassfreak nu le-ai rezolvat ? Ca stiam ca avea probleme pe fata ...
dydycom
Salutare, cu Bassfreak nu am mai vb.
Astea sunt ventilate ca si cele de diesel si in plus sunt si gaurite....ca de aia am schimbat si etrierii pt ca discurile sunt mai groase cca 26cm in comparatie cu 11 cat e standard la benzinare....
Lostboy
Poti sa pui niste poze cu cele (discurile) vechi?
dydycom
asta e tot ce am
Lostboy
ok.
ideea era sa vad cat de uzate erau cele vechi.
colombina29
ITP-ul ce-o sa zica?
zanga
Daca tin franele la ITP nici nu se uita la discuri...
dex lada
se pot monta discuri ventilate de pe logan van ?

ca in datele tehnice scrie ca are discuri ventilate pe fata si benzinarul de 1.4 .

care ar fi codul pt ele ?

Trebuiesc si alti etrieri ?

si pe spate van-ul are tamburi de 9" smile.gif care trebuie sa mearga sigur montat si pe berlina smile.gif ca are de 8 " dry.gif si gata inca o imbunatatire la sistemul de franre.
klaus
QUOTE(dydycom @ 13 Jul 2007, 23:53)
imi mai trebuiau si etriere...asa ca le-am luat si pe alea...de la cineva rolleyes.gif  cu 100 ron amandoua....care nu erau pereche....vestea buna este ca se pot desface si folosi doar pistonasele pt actionare iar suportii cei noi.
De ce?
pt ca discurile au alte dimensiuni...adica sunt mai groase(20.9mm) fapt de care trebuie tinut cont cand cumparati etrierele.
*

Dsign
Hai ca dupa jumatate de ora de cautat printre Imbunatatiri, am dat de topicul asta...

Interesant, sunt zeci de topicuri despre plasme, despre alarme, despre geamuri fumurii, despre bara ph2 pe ph1, tapiterie ph2 pe ph1, adica tot felul de maruntisuri care s-ar putea concentra in 2-3 topicuri, iar subiectele care trateaza frane, suspensii, directie se gasesc la fundul listei...


In fine, vroiam sa va arat ce imbunatatiri am adus eu Loganului Preference:

Initial, am inlocuit discurile pline cu unele ventilate sport, Tarox G88. A trebuit sa inlocuiesc etrierii

De curind, adica ieri, am inlocuit din nou etrierii si am montat unii de la Logan Van/Pick-up, care sunt mai mari si mai fortosi.

Poze cu etrierii vechi si cei noi + discurile Tarox dupa un an si jumatate de utilizare intensa (am schimbat placutele de 3 ori pana acum)
einstein1984
Pai razatoarea aia oricum consuma placutele mai repede.
Dsign
Nu e chiar asa... Ultimele placute, cu compozitie foarte moale, m-au tinut 4000 km in regim de franari nebunesti, la limita aderentei. A fost o perioada in care am mers aiurea rau...


Mai bine sa consume placutele in regimul asta decit sa nu franeze cum trebuie sau sa cedeze dupa 2 frane mai puternice (cum se intimpla cu discurile pline, neventilate)
einstein1984
Nu zic ca nu or fi bune discurile, insa nici vreun 760i (si ala are un disc de frana cat farfuria), nici camioanele sau trenurile nu au discuri gaurite sau crestate. Ci doar ventilate.
Gaurile si fantele pe discurile de frana or fi folositoare la masinile de curse, cu placute racing care dau gaze si se glazeaza, insa la masini si placute de strada nu cred ca ajuta cu ceva. Adica nu ajuta la franare, ca la marketing ajuta.
Dsign
Ce-mi place cand se dau unii cunoscatori, fara ca macar sa incerce sa-si demonstreze teoriile smile.gif


How about fantele alea micute elimina praful ala negru si urit?
How about Ferrari, Lamborghini, etc?

N-o fi Loganul meu un Ferrari, insa nici sa spui ca discurile astea nu ajuta (fara ca macar sa incerci asa ceva) nu se face...

Singurul meu regret este ca nu am ABS si inca o masina cu aceleasi incaltari ca sa-ti pot demonstra.





PS: eram sigur ca se va gasi un "meserias" care sa comenteze ceva aiurea. Ok, voi renunta la a mai posta ceva despre modificari, ma voi referi strict la numarul de km, la schimbul de ulei, si la cata benzina am bagat ieri, ca vad ca asta asteapta lumea sa citeasca aici.
alexis
Dsign don't take it personal. Si eu la ligheanul meu am tot facut modificari. Pentru mine e masina ideala pentru cei carora le place sa mestereasca. Pe mine asta m-a atras la ea (in afara pretului evident): imi parea 'neterminata', parca-ti cerea sa-i aduci imbunatatiri. Singura mea limitare a fost de natura bugetara...
Eu unul ti-am citit cu interes contributiile.
Dsign
Ca un mic off-topic: ma deranjeaza ca observatiile de mai sus au venit din partea unui om cu o baza teoretica buna, un om care mi-a facut o impresie buna prin scrierile lui de aici (inca nu l-am cunoscut personal pe stimabilul ainjtain)

Tot off-topic, cand mi-am pus chederul sub capota, au venit niste voci care au comentat ca nu se va mai raci motorul bine ... radmasa.gif


Acum on topic, pareri la cald : de dimineata, frana brusca sa evit un caine neglijent, blocat doar roata dreapta fata, botul spre bordura, noroc cu cainele speriat de scrasnitul pneului, care a fugit mai repede... Pfiuu, am scapat!

Pe centura, in limita spatiului, am tot incercat frana, pedala se ducea in jos mult prea usor, iar roata din dreapta se incapatina sa se blocheze, provocand reactii ciudate ale masinii.

La sfarsitul programului, a trebuit sa ajung in 45 min din Popesti Leordeni in Floreasca. Mission Accomplished! Rezultat al maltratarii franelor prin traficul plin de idioti si cretini: franele tin excelent, egal, reactioneaza la cea mai fina apasare a pedalei, in caz de franare de la peste 80km/h pe uscat, discurile musca literalmente din placute.

Am mers un pic pe A2, pana la km20. Franari repetate si lungi de la peste 130km/h, apoi de la aceleasi viteze franari bruste, la limita aderentei. Fading-ul nu mai apare nici macar dupa 10 serii de astfel de tratamente barbare.


Concluzie: noii etrieri imbunatatesc considerabil performantele sitemului de franare, cu conditia ca elementul de contact cu solul, anvelopa, sa fie de calitate si in buna stare
einstein1984
Eu as vrea doar un logan cu discuri ventilate de fabrica si cu aceleasi placute, etrieri si gume. Sa vezi ca nu e nici o diferenta.
http://www.corvettetopia.com/Articles/The-...ed/Default.aspx
Discurile de porsche sunt doar gaurite si ventilate, si din cate stiu eu si alea de Ferrari si Lambo (ma poti contrazice daca simti nevoia). Cele cu fante sunt o inventie pentru piata de tuning (inca n-am vazut producator serios sau echipa de curse sa le foloseasca) si pentru producatorii de placute.
bogdan_90
ca sunt mai bune ca nu sunt, eu nu stiu nu sunt cunoscator, dar satisfactia care o ai dupa ce faci ceva la masina ...asta conteaza la mine sa ma simt eu bine.
Dsign
In spatele scaunului meu se afla acum un EVO IX de raliu, care, ghici ce, are discuri striate. Nu am nimic la indemana sa fac poze, doar telefonul...

Inca o chestie, la asta striatiile sunt invers, in raspar, sa pape si mai rau placutele smile.gif

EDIT: sunt la fel si pe fata si pe spate. Oare astia la raliu chiar tin cont de "marketing", sau tin cont de eficienta?

einstein1984
Astia isi cam permit sa le schimbe la o cursa (desi daca erau de 300 mm pe fata, erau versiunea de macadam, unde fantele se justifica pentru eliminat namolul). Ma rog, am vazut ca si brembo au in oferta discuri striate in gama racing, insa cu ceva mai putine fante decat vad la ale tale.
Ce compozitie de placute folosesti, de origine?
dr_mKe
Gaurile din discuri ajuta la evacuarea peliculei de apa pe ploaie sau a gazului eliberat din placute la temperaturi foarte mari. In teorie, o masina de strada ar trebui sa aiba discurile dimensionate corespunzator pentru ca in nici o circumstanta sa nu depaseasca pragul de 600 grade celsius, considerat pragul pana la care nu apar nici un fel de probleme cu frictiunea sau componentele sistemului de rulare. In plus, gaurile reprezinta puncte de stres unde pot aparea fisuri la discurile care nu sunt de cea mai buna calitate.
Santurile din discuri ajuta si la apa si la gaze, dar cel mai important rad urgent stratul de glazura care poate aparea pe suprafata placutelor la utilizare intensiva. Dezavantajul consta in uzura mare a placutelor.
Cat de mult sau cat de putin se modifica franare cu discuri perforate o sa pot relata direct de la sursa dupa ce-mi montez noile discuri perforate. Actualele discuri de uzina, desi noi (7000 km) au facut deja cateva fisuri radiale de 4-5 mm, dupa care au incetat sa mai bata la franare. Fisurile sunt concentrate pe 2 sectoare pe fiecare disc. Au aparut dupa ce am incins franele rau, discuri violet si placute fumegande.
In mod cert o imbunatatire a franarii pe discuri de dimensiuni standard se obtine cu placute mai "veninoase", furtune cu manta otelita, lichid de frana cu punct de fierbere mai bun. Dezavantaj, creste mult uzura discurilor cu placute veninoase, care nu au obiceiul sa nu prinda optim la rece tongue.gif

In ce priveste Loganelul, chiar si la cel cu discuri pline, distanta de oprire la rece este mediocra, undeva la 50 m de la 100 kmh, dar se pastreaza chiar si cu franele fumegande Efortul la pedala ramane constant. Singura problema este temperatura excesiva la care se ajunge si efectele ei pe componentele sistemului de franare. Dupa o treaba de genul asta sfarsesti cu un strat zdravan de glazura pe placute tongue.gif Iar galzura asta nu are coeficient de frictiune bun tongue.gif

In concluzie, daca nu instalezi discuri mai mari in diametru, nu se poate cu s*** in c*r si sufletul in rai 168.gif
Dsign
Lasa, ca am simtit pe pielea mea (sau era gata gata sa simt, multumesc lui Dumnezeu ca am scapat teafar) ce inseamna sa iasa fum din frane si acestea sa nu mai asculte dupa doar 2-3 viraje, la coborirea de dupa Predeal, spre Brasov. Era liber si eu ma grabeam un picut... Discurile pline nu au ajutat.

Dupa ce am montat discurile cu striatii, am reusit sa fumeg franele abia dupa 20 min de utilizare intensa pe Cheia-Brasov, insa acestea inca isi faceau treaba. Partea nasoala e ca vaselina de pe ghidajele de etrieri n-a mai catadicsit sa stea la locul ei, astfel ca era gata gata sa ma aleg cu o gripare de etrier de toata frumusetea

@einstein, faptul ca nu utilizez masina in competitii ma indeamna sa folosesc placute absolut normale, pentru a proteja discurile. Se consuma repede ce-i drept, insa stiu ca am un avantaj fata de ceilalti in cazul in care deodata, in fata masinii, apar legendarele personaje : baba, pisica si cainele.
kmn
Salut
@Dsign cat au costat etrieri si de unde i-ai luat?,
merci anticipat.
dr_mKe
Probabil depinde de model. Pe 1.6 cu abs si discuri pline au tinut nesperat. Periferia discului devenise rosiatica, placute praf dupa, dar masina s-a oprit ok si nici nu a ramas fara ABS. Pedala mai avea mult pana in podea, iar distanta nu mi s-a parut mai mare.
Insa, pe un drum pe care nu atingi viteze mari, peste 80 la ora si sa le mentii putin, racirea are de suferit enorm.
Evident depinde si de cat de repede retorgradezi sa ajuti putin cu motorul, sau de jante, o masina cu jante din tabla si capace supraincalzeste franele mult mai repede, cat de uzate sunt placutele, etc.
La supraincalzire pelicula de gaz interpusa intre placuta si disc poate si eliminata prin mici miscari de pulsare a pedalei. Lungeste distanta, dar mai reduce din fading.

Eu si cu un stimabil de pe forum am ajuns de mai multe ori cu pedala in podea, vara trecuta, pe coborari in Alpi. Faceam pauze de racit franele biggrin.gif
IRONICK
Din cauza asta s-au inventat carenaje cu canalele de dirijare a aerului catre frane.
einstein1984
Si culmea e ca sunt mai ieftine decat un set de discuri! tongue.gif
Dsign
hehehe, ce sa zici si tu acum... tot sa mi-o bagi! Inca nu poti sa mi-o bagi, ca nu mi-a cazut cureaua tongue.gif


Unii de pe aici s-au p..at pe ele de carenaje si si-au pus direct tuburi. Din bara pana in dreptul disculrilor/etrierilor
einstein1984
Dsign, nu toata lumea vrea bage atatia bani in masina cat ai bagat tu. Un set de discuri ventilate pana nu ai pus si gume mai bune (nu neaparat mai mari, cat de o calitate mai buna) pe masina nu prea au nici un rost. Asta ca sa nu mai zic de jante de aliaj sau de carenajele mai sus mentionate.
Tu ai modificat masina pentru cum o utilizezi (si ai facut asta destul de mult cap), insa pentru cineva care nu franeaza mult si des cat sa inroseasca discurile nu prea renteaza sa dea din prima 450 de roni pe discuri zimerman (un exemplu, stiu ca tu ai Tarox), 2 milioane pe etrieri noi, alte 2 pe placute noi pentru ei.
Dsign
Aici ai dreptate maxima. Pai de ce crezi ca m-am apucat de frane? Ca anvelopele stateau pe asfalt iar franele plangeau...
dr_mKe
La frane se potriveste foarte bine sloganul american "the bigger, the better". Un sistem cu tot cu etrier, fie de la Tarox fie de la Brembo te cam punea pe butuci raportat la valoarea de piata a masinii. Flexibilele de frana nu ti-ar surade sa le schimbi cu unele cu manta otelita ? Se imbunatateste dozajul la pedala in primul rand.

Dupa multe masuratori si dezbateri am ramas pe dimensiunea standard de disc, doar ca fiind mai de calitate au sa suporte placute mai abrazive. Actualele "de uzina", destul de noi, sub 10.000 km, au binevoit sa inceapa sa se fisureze de vre-o saptamana. Deci cine n-are discurile fisurate, nu conduce destul de rapid radmasa.gif s-ar putea zice.

user posted imageuser posted image
Dsign
La SN aveam si eu aceeasi problema
YRX
Da' cum conduceti fratilor, de reusiti sa albastriti discurile? blink.gif
Garniturile de pe etrieri si lichidul de frana mai sunt la locul lor?
Am facut si eu ceva drumuri care necesitau franari multe si dese, dar la sfarsitul lor aveam franele la locul lor (discurile standard)
einstein1984
dr_mke conduce.... sportiv. De Dsign nu stiu.
IRONICK
QUOTE(YRX @ 2 Jul 2009, 08:42)
Da' cum conduceti fratilor, de reusiti sa albastriti discurile?  blink.gif
Prost!
einstein1984
Nu e vorba de nefolosirea franei de motor, e vorba de mers mai repede la vale decat ai face-o in treapta a 2-a.
Dsign
Daca ai folosit frana intens si apoi ai trecut prin ditai baltoaca, poti sa te ca.i pe ele de discuri, oricat de noi ar fi.

Eu m-am obisnuit sa conduc prost, adica agresiv, accelerari bruste, in ture multe, frane de motor cu retrogradari, etc. La coborare, niciodata nu stau pe liber.

@einstein, Predeal-Paraul Rece-Rasnov fac cu treptele 2, 3 si 4 foarte rar. In treapta a2a se merge cu 90 km/h, e suficient sa incerci 3 franari violente de la viteza asta si ai nenorocit deja niste discuri de fabrica, mai ales de SN.

Daca e liber (noaptea) parcurg respectivul traseu in timp foarte scurt si il termin cu frane fumegande.



Am reusit sa pasuiesc placutele noi si vreau sa spun ca pe autostrada deja se simte altfel la franarile violente de la viteze >120km/h.
"The bigger, the better" se aplica in cazul de fata.
dr_mKe
Asa ca IRONICK -ule, o franare de urgenta pe autostrada la 130 kmh cu viteza legala si 3 in masina sa zicem, este peste cap sa albastresti discurile. Deci mai usor cu calificativele "prost".
Unora le place condusul sportiv pe diverse drumuri virajate de munte (de preferat) necirculate. Einstein are cateva mii de km pe post de copilot tongue.gif si-mi stie foarte bine apucaturile. In afara de cateva ocazii in care am derapat la viteze cam maricele nu cred ca poate spune despre mine ca brutalizez masina. Pana si racirea franelor o fac progresiv ca sa evit ovalizarea, fisurile, etc.

Ieri dupa un program de 12 ore suprapline la spital, am iesit si eu pe una din specialele raliului hunedoarei sa ma relaxez biggrin.gif Cand am fotografiat discurile erau racite pe jumatate, puteai tine mana pe janta. Cand am terminat 2 speciale periferia discului tindea spre rosu tongue.gif

Lichidul de frana tine pentru ca nimic nu m-a oprit sa pun unul mai rasarit. Garniturile sunt in stare perfecta tongue.gif
IRONICK
Numai sumahari pe aici bai nene.
dr_mKe
Hakkineni, te rog biggrin.gif

Ca picanterie, intorcandu-ne noi din vacanta, cu conu' einstein la bord, am fost nevoit sa trag o frana de urgenta pe autostrada cam din 160 kmh pana la oprire. Conditii din lumea reala, exploatare normala. Ghici in ce stare erau franele, in afara de fumul din placute ? Un minunat fading cu pedala in podea. SN este o masina cu frane subdimensionate si cu racire proasta din cauza lipsei fantelor de aerisire din carenajele rotilor.

Sa nu confundam condusul sportiv in limitele bunului simt cu inconstienta altora.
driverx
QUOTE(dr_mKe @ 2 Jul 2009, 13:01)
Hakkineni, te rog  biggrin.gif
SN... 160 kmh

..


...cu inconstienta altora.
*




A altora? blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.