Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turatie motor
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
the king 13
Cateodata la decelerare , intersectii , semafoare cand o aduc in punctul mort , motorul nu-si revine la turatia de ralanti , ci ramane turat la cca 1900 ture/min.Stie cineva care e cauza ? mad.gif
klaus
Un cablu de acceleratie blocat?
the king 13
nu cablul de acceleratie , nu e blocat
varzaru
s-ar putea ca, convertorul catalitic sau sonda lambda sa aibe defectiuni. sau poate amindoua.daca e asa te rupe la bani . in jur de 3o de mil
varzaru
sau s-ar putea ca una din supape sa bata mai repede ph34r.gif
the king 13
Motorul merge perfect doar ca , cateodate ramane turat , masina fiind in stationare la punctul mort .Daca o bag intr-o viteza si merg un metru isi revine la ralanti.Stiti careva cauza ?
is11fiz
QUOTE(the king 13 @ 18 Oct 2004, 14:48)
Motorul merge perfect doar ca , cateodate ramane turat , masina fiind in stationare la punctul mort .Daca o bag intr-o viteza si merg un metru isi revine la ralanti.Stiti careva cauza ?
*



Motorasul pas cu pas, 90%. Destul de probabil doar contactele de la mufa acestuia. Mai pot fi si injectoare infundate sau alte probleme, dar nu cred. Bafta!
Varu
vezi si pedala de acceleratie. poate ramine intepenita cumva.
AL
Daca esti sigur ca partea mecanica de comanda a acceleratiei (pedala, cablu, clapeta) nu raman blocate, atunci trebuie sa te concentrezi asupra a doua lucruri:
1. potentiometrul clapetei > este cel care preia informatia despre cat de mult este apasata pedala de acceleratie si o transmite la competerul de injectie... potentiometrul poate transmite un mesaj eronat.
2. elementul de executie, ansamblul "motoras pas cu pas" care datorita prafului se poate gripa si poate ramane intr-o pozitie intermediara, regland un relanti foarte mare.

Damonteaza filtrul de aer si urmareste aceste doua elemente, ambele fiind montate pe admisia de aer ("corp clapeta").

bafta!
the king 13
[quote=AL,19 Oct 2004, 10:45]
Daca esti sigur ca partea mecanica de comanda a acceleratiei (pedala, cablu, clapeta) nu raman blocate, atunci trebuie sa te concentrezi asupra a doua lucruri:
1. potentiometrul clapetei > este cel care preia informatia despre cat de mult este apasata pedala de acceleratie si o transmite la competerul de injectie... potentiometrul poate transmite un mesaj eronat.
2. elementul de executie, ansamblul "motoras pas cu pas" care datorita prafului se poate gripa si poate ramane intr-o pozitie intermediara, regland un relanti foarte mare.

Damonteaza filtrul de aer si urmareste aceste doua elemente, ambele fiind montate pe admisia de aer ("corp clapeta").

bafta!


Multumesc foarte mult ! O sa incerc . Esti un domn.
MariusWsW
Ma bag ca am fost patit...Se desface capacul cu tot cu filtru de aer...se da jos corpul clapeta.Dupa ce desfaci de la capat cablul de acceleratie.Tragi de el si iese e simplu de tot.desfaci motorasul pas cu pas(mama lui) are 2 suruburi jmekere...se desfac usor.Nu uita sa-i faci un semn sa nu il montezi pe dos.Si apoi vei vedea cata mizerie e pe capatul lui.Te vei minuna.Nu uita sa cureti si corpul clapeta cu carpa.E plin si ala de ulei amestecat cu tone de praf.apoi il pui la loc.ATENTIE.motorasul trebuie calat asa:
pornesti motorul fara sa accelerezi timp de 1 minut...dupa ceas.Apoi lasi cam 10-15 secunde motorul oprit dupa care il pornesti din nou.Isi face o cursa singur de recunoastere a noii pozitii.Altfel va merge mai prost motorul decat ti-a mers vreodata.cand scoti mufa de la motoras sa scoti mai intai borna de la baterie cu 15 minute inainte ca ca(,) calculatorul sa nu inregistreze ca ai umblat la el.Sa ai spor
Bafta
danber815
anul trecut a inceput SN sa -mi faca probleme, crestea turatia brusc pana la 3-4000 rot , o perioada destul de lunga 2-3 luni , dar cand si cand, apoi mi s-a rupt cablul de la acceleratie si problemele cu turatia au disparut
Acum de cateva zile a inceput din nou sa se tureze(n.b :merg prin oras fara sa apas pe acceleratie) m-am uitat la cablul de acceleratie nu are nimic, am curat cu o carpa senzorul de turatie, problema persista.

De la ce sa fie : fisele de bujii , filtrul de benzina( ca nu stiu cand a fost schimbat)?

Acum a aparut si alta problema : cred ca la telescopul din stg fata a curs uleiul si am un scartait drepta spate la hopuri - sa fie din cauza telescopului din stg fata??
dadu221
daca pe fata le ai originale (amortizoarele care este) atunci ele este pe gaz .. care este. Daca se tureaza fara sa apesi acceleratia (si nu ramane tuaratya doar dupa ce iei piciorul de pe acceleratie) trebuie sa fie de undeva de la aer ma gandesc sau de la motorasul pas cu pas. Avand in vedere ca acceleratia comanmda aerul iar calculatorul in fct de aer baga benzina rezultand turatia ma gandesc ca fie iti trage aer fals pe undeva (nu ai asezat bine corpul clapeta pe soclul lui sau vreuna din garnituri e dusa sau ai apucat sa umbli pe la injectoare si din cauza garniturilor mai trage cate un aer pe acolo sau mai stiu eu pe unde). De asemenea daca nu sunt informat gresit mai stiu ca atunci cand iei piciorul de pe acceleratie motorasul pas cu pas joaca si el un rol pe acolo pe undeva chiar daca nu e motorul rece . deci poate fi si de acolo. De aprindere sigur nu-i ... cel putin nu de la fise bujii sau bujii. Multa bafta!
danber815
nu am umblat eu deloc la masina, poate fostul..sigur , dar anul trecut a avut aceleasi probleme , au trecut si au revenit - pornesc cu cheia si motorul se tureaza la 2000 rot scade la 1000 , creste la 2-3000, cateodata si la 4000 rot fara sa fiu in masina nu apas pe nici o pedala sau vreun buton-, daca merg si bag in viteza ,mai scade putin nu mai are amploarea intre diferenta de turatie adica de max 500-700 rot intre min si maxim, dar pe loc scade si la 500 de rot
pe unde e amplasat motorasul pas cu pas?
daca am vazut ulei la telescopul stg fata inseamna ca e schimbat? daca e defect atunci la hopuri se aude zgomot in dreapta spate?
pastrama
Motorasul pas cu pas...daca vrei sa afli ce si cum...SEARCH.
klaus
Turarea nu este de la senzorul de turatie.
Mai degraba de la aer fals.
Daca turarea apare la relanti, probabilitatea mare este sa fie de la motorasul pas cu pas.
De asemenea poate ca ar tb sa arunci un ochi si pe senzorul de temperatura
david79
aceeasi problema o aveam, chiar cu motoras pas cu pas nou.
S-a rezolvat de o saptamana, dupa ce am schimbat senzorul de temperatura.
Mai poate fi chiar si corpul clapetei
tuneam
Salut, aceeasi pb o am si eu, se tura din senin. Am schimbat motorasul pas cu pas sambata, si face la fel. NU stiu ce pisici sa aiba. Senzorul de temp se schimba/repara?

Liviu
ca sa completez un pic, scartaiala aia din dreapta spate este de la repartitorul de frana ... da-i cu niste wd40 pe el (din belsug) si nu o sa iti mai faca galagie smile.gif . E vorba de fapt de tija de reglare a repartitorului.

Repartitorul asta este situat sub ptragul dr spate, langa articulatia puntii spate (se vede usor daca pui masina pe rampa).

La restul problemelor au raspuns deja "antevorbitorii" smile.gif.
tuneam
Nu ma lamureste nimeni in legatura cu senzorul de temp?
DragosP
Senzorul de temp se schimbă; nu prea ai ce repara la el. Doar dacă n-ai rupte fire, în rest...
tuneam
Un estimat de pret are cineva pt acest senzor?
Simti69
Am o intrebare in legatura cu turatia la motorul de Supernova. Ieri, m-a sicanat un sofer al unei Berline, franandu-mi brusc in fata, iar cand am vrut sa-l depasesc, a inceput si el sa accelereze. Am ajuns in treapta a treia la 5000 de ture si cu greu am reusit sa trec de el. La turatia aceea mi s-a parut ca zgomotul produs de motor este foarte mare. Ce as dori sa stiu: Am gresit fortand motorul la asemenea turatie intr-o treapta inferioara ? Va avea efecte nocive in timp acest lucru? In speranta ca nu am repetat topicul si daca am facut-o imi cer mii de scuze, va multumesc! sad.gif
preghicialex
Sunt unii care asa merg ei de felul lor tot timpul, schimba la rosu. Motorul rezista tratamentului, dar viata lui este simtitor mai scurta. Mai patesc si eu de astea cand vreau sa ma scot intr-o depasire sau ceva ... si ii dau 110 in a 3-a.
Iuliutz
Motorul are pus din fabrica un limitator de turatie. Daca mergi tot timpul turat, o sa afecteze in timp, dar daca ii dai in depasiri nu cred sa afecteze ceva. Eu ii dau frecvent 4000 sau peste 4000 de ture in depasiri, daca vreau sa intru repede in coloana. Limitarea turatiilor este de unde incepe grila rosie pe turometru.
Offtopic. Daca eram in locut tau, dupa ce il depaseam pe imbecil ii taiam fata si ii bagam si o frana brusca ca sa se puna cu nasul in volan
deconectat
Motorul nu pateste nimic. Incearca sa schimbi undeva pe la 4500 de ture daca vrei sa accelerezi repede.

Off topic: Nu are rost sa te enervezi.
roland
Daca nu o faci prea des nu are nimic. Nu sunt motoare vechi care sa cedeze imediat la asa ceva.
Totusi, ciudat ca ai avut asa dificultati in a trece de berlina. E diferenta de aproape 15 cai intre voi si motorul Renault se tureaza mai repede decat cel de pe berlina. Si timpii de ajungere la 100km/h sunt bine diferiti. Cred ca ai schimbat prea repede a treia, trebuia sa mergi si cu a doua pana spre 4000 ture, poate, si nu aveai probleme.
Simti69
De obicei nu raspund acestor provocari inutile, dar de data astanu am avut de ales. Va multumesc pentru raspunsuri!


29 Oct 2007, 11:24:
Poate sunt eu prea fricos sa nu uzez motorul prea repede si de aceea imi fac astfel de probleme
roland
Nu ne-ai spus cand ai schimbat din a 2-a in a 3-a. De curiozitate...
Oricum, faza cu depasitul si bagatul brusc de frana nu mai intra la categoria "nu a pastrat distanta regulamentara" ci intra la categoria "ai franat brusc fara motiv" si de vina ai fi tu, cel din fata. N-are rost sa platesti amenzi sau sa ramai fara carnet din cauza unor frustrati care se cred smecheri si se joaca pe drum.
Iuliutz
Bun. Atunci as fi sunat la 112 si as fi comunicat unui echipaj sa il opreasca.
QUOTE
m-a sicanat un sofer al unei Berline, franandu-mi brusc in fata, iar cand am vrut sa-l depasesc, a inceput si el sa accelereze
roland
Da, cred ca e cel mai civilizat lucru pe care il poti face. Din pacate, daca n-ai avut camera video la tine, n-are cum sa-l acuze politia, in lipsa unei probe (el va nega).
Va trebui sa ne civilizam toti si sa nu facem chestii d-astea (sicane) si nici sa nu le raspundem.
Aleks
Păi, ce-i aia "frânat brusc fără motiv" ? Unde apare în Codul Rutier ?

P.S. Vezi semnătura. smile.gif
Iuliutz
Este suficient sa il opreasca si pe mine in rand cu el ca sa pot sa ma tiganesc un pic cu el. Daca mai am si cativa martori e mai bine. A fost un caz in oras cand a intrat unu in depasire la autobuz si dupa ce a depasit a franat brusc. Soferul de la autobuz a sunat la politie si politia l-a oprit. Soferul a avut martori pe pasageri si ala a luat o ditamai amenda

29 Oct 2007, 10:44:
QUOTE
obligatia oricarui participant la trafic de a nu-si continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea îi obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa-si modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca;
Aleks
O fi luat pentru conducere imprudentă. Dar "frânat fără motiv"? Pot avea orice motiv. Mi-a intrat o viespe-n habitaclu, s-a aprins becul roșu de presiune a uleiului... etc. Doamne ! Găsesc 10 "motive" instantaneu !

Și ce? Avea autobuzul din spate prioritate de trecere? A fost un caz de "obrăznicie" și "conducere periculoasă", nu altceva.

Oricum, începem să fim off-topic. smile.gif
CristiRzR
Parerea mea e ca a suna la 112 pentru asa ceva e inutil din 2 motive: nu este chiar o urgenta (daca iese cu bataie, atunci e) si al doilea, voi chiar credeti ca politistii lasa cafelele in pace si incep sa-l caute pe respectivul?
On topic: eu de 70000 de km pot sa zic ca am turat motorul pana in limitare de prea multe ori, cate-odata inutil, chiar si pe liber si spre uimirea si bucuria mea am realizat ca acest motor este unul exceptional de fiabil deoarece nu am nici un fel de probleme si nu consuma ulei deloc!
iuly89ct
Aleks daca ai sa citesti codul rutier asta din decembrie 2006 ai sa gasesti pe undeva ca "este interzis sa franezi brusc fara motiv".dar este interpretabil,pt ca poti gasi motive de genul:ti-a intrat pe sensul de mers un biciclist,un pieton mergea prea in interiorul carosabilului...chestii de-astea
roland
Art. 122. – Se interzice conducătorilor de vehicule să reducă brusc viteza ori să efectueze o oprire neașteptată, fără motiv întemeiat.

Din Regulament de aplicare a Ordonanței de urgență privind circulația pe drumurile publice.

Suficient de clar?
Aleks
@roland: î-î (adică nu, nu e suficient de clar); tocmai alea trei cuvințele din final bagă ceață la greu.

"iuly89ct: l-am citit, și asta spuneam și eu: nesimțiții care fac chestii de-astea găsesc motive cu grămada; de obicei, polițaiul tre' să probeze în instanță că respecitvul a frînat "fără motiv" și de obicei se ajunge în instanță pentru că nesimțiții contestă, că deh, au timp liber berechet să umble prin tribunale, altfel n-ar mai conduce-n felul ăsta.

Îmi mențin părerea că pentru polițai e aproape imposibil să probeze frînarea "fără motiv" - poate doar pe drumuri europene/autostrăzi, dar chiar și acolo e greu (cîini, pisici etc).

În schimb, îl poate ușor "prinde" pe tema "conducerii periculoase", "agresive" ori cum mai este ea numită în Codul Rutier.

S-o lăsăm, oricum, cu off-topicul, da ? Sau s-o mutăm prin alte părți, mai calde.
iuly89ct
readuc putin topicul la viata pt ca am o intrebare asemanatoare.
de putin timp,de vreo 2 sapt am inceput sa ma dau la motor,pt ca vreau sa-mi iau alta masina si stiu ca va ajunge pe maini "proaste",niste baieti care lucreaza la mine si nu prea au ei grija de masina.si am zis ca decat s-o manance ei de vie,macar sa-i folosesc eu potentialul ca tot am avut grija de ea si am bagat o gramada de bani si timp in ea.

precizez ca mai schimb a 2a si a 3a pe la 5000-5250 de ture si incepe sa vina in habitaclu un miros de incins,ars.e normal asa ceva?eu stiu ca e turatie mare si ca il suprasolicit,dar la 5000 nu e chiar pe rosu,si doar e facut sa traga si acolo.
voi ce ziceti?
pastrama
N-are nici pe dracu`!
iuly89ct
QUOTE(pastrama @ 27 Feb 2008, 03:07)
N-are nici pe dracu`!
*


cam ambiguu raspunsul: mai ales ca e cu "!" ca incheiere. alte pareri?
CristiRzR
Vorba lu` pastrama, n-are nici pe draq...motorul e super fiabil:
Am masina de noua si pot sa zic ca in 5 ani a acumulat cel putin 5 minute de 6500rpm. Motorul acesta m-a uimit si pe mine si pe prietenii mei care stiu ce faceam cu masina...acum stau si ma gandesc cand voi face o segmentare, avand in vedere ca la cei 80.000 de km ai mei nu papa pic de ulei.
P.S.: wub.gif E7J
pastrama
QUOTE(iuly89ct @ 27 Feb 2008, 23:42)
cam ambiguu raspunsul: mai ales ca e cu "!" ca incheiere.
*


Ce te faceai daca incheiam cu "?" ? radmasa.gif
Reckno
pot sa iti zic eu ca e de la planetare...sunt uzate si ce simti tu e miros de burduf incins si metal rosu wink.gif

aceeasi problema am avut-o si eu cand mergeam peste 150 km/h si dupa ce am schimbat planetarele nu am mai simtit nici un miros
iuly89ct
QUOTE(pastrama @ 29 Feb 2008, 02:04)
Ce te faceai daca incheiam cu "?" ? radmasa.gif
*


nu mai puneam problema de ambiguitate,ci ma gandeam ca poate esti tu nesigur pe tine:) va multumesc pt raspunsuri, o sa o calc fara vreo indoiala pe viitor;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.