Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: troncanit la pornire
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
antistene
cand pornesc se aude o troncanit.
am schimbat planetare.
am schimbat bara stabilizatoare.
astept un raspuns cu ce ar putea fi .
am fost la o gramada de mecanici si nu ii dau de cap.
da-ti si voi un service bun sau mecanic bun.
multumesc anticipat.
C a t a l i n
Când pornești motorul sau când pornești de pe loc? biggrin.gif

Tampoanele / suporții motorului și cutiei de viteze sunt ok?
andrei_2006
S-ar putea sa fie ceva in cutia de viteze. Du-te la cei de la Motor Grup, poate gasesc ei problema.
antistene
am fost la motor grup.
cand pornesc de pe loc.
nu m-am uitat la suporti.
o sa ma uit.
mersi
YR-ZBG
se aude si in mers cand subturezi ??

daca da: bagate sub masina si da doi pumni la catalitica (fagure spart in interior)

daca nu:... nu stiu.
icsu
Salut ! Am acelasi troncanit la pornire dar si in frana de motor.Am schimbat planetare, pivoti, bucse de bascula, bieleta antibasculare, bucse bara stabilizatoare, scutul nu atinge de nimic. Zgomotul mi se pare ca se aude cand de pe stanga, cand de pe dreapta, cand de pe ambele parti, bineinteles pe fata.
Zgomotul se manifesta astfel : trag frana de mana, dau sa plec in fata cu treapta 1 de viteza...face "trosc". Oricat as forta in fata dupa "trosc" nu mai face. Apoi dau cu spatele in aceeasi situatie ..."trosc"..fortez si nu mai face. La fel si in mers accelerat/frana de motor.
Dupa cate am schimbat eu zic ca nu a mai ramas decat ambreiajul (dar nu are cum sa faca si la mers inapoi, ca doar nu se invarte invers) sau ceea ce pare mai plauzibil - ceva in cutia de viteze, probabil diferentialul...Problema e ca a inceput sa faca din ce in ce mai des si la sarcini din ce in ce mai mici. Daca suspend o roata de pe fata si invart de ea inainte/inapoi (stiu ca v-am mai stresat cu invartitul ) se aude exact zgomotul in cauza, dar nu imi pot da seama de unde...e undeva in zona cutie/ambreiaj.
Daca ati inteles ceva sper sa primesc si eu cateva indicatii de pe aici, daca se poate de la cei care au patit ceva asemanator. Va multumesc.
antistene
la mine am gasit problema.
era slabit surubul care tine roata de rezerva.
din cauza asta facea ca dracu.
icsu incearca sa strangi surubul ala,ca aceasi senzatie am avut si eu ca bate de peste tot. dar mai poate fi si scutul care atinge.
luciank
La mine a fost scutul de vina cand auzeam trosneli la plecarea de pe loc. Lipsea o piulita de la unul din suruburi. La o inspectie vizuala totul parea in regula, scutul nu atingea motorul nicaieri dar se manifesta foarte zgomotos la pornire. Am schimbat si o planetara care ar mai fi mers mult si bine sad.gif pana am gasit problema.
icsu
Face si cu scutul dat jos..roata de rezerva o tin in portbagaj, nu mai am surubul acela.
nh1980ro
Verifica tampoanele de prindere a tobelor de evacuare. Sunt niste romburi obosite de 2RON si daca se rup evacuarea se plimba pe sub masina.
mvali
La fel se aude si la mine la plecare de pe loc cu a I-a face poc si abea am schimbat planetara, bucsile la bara stabilizatoare, bieleta antitorsiune, pivotu a fost verificat (au tras de in el in service si e ok), suportii motor ok, romburile care tin tobele ok, scutu are distantiere si nu bate. numai ca la mine se aude numai pe stanga. Acum stiu ca DSN si solenza au ambreiaj diferit deci ar trebui sa fie altceva..
nh1980ro
Pai discul de ambreiaj are niste arculete ca sa amortizeze socul in caz ca cuplezi foarte brusc. Ia incearca sa cuplezi ambreiajul ceva mai usor. E destul de greu sa cuplezi ambreiajul usor pentru ca are cursa de cuplaj foarte scurta, dar cu putin antrenament reusesti. Si dupa asta vezi daca mai cloncane.. smile.gif
mvali
Am tras in seara aceasta in toate felurile de roata s inu se manifesta zgomotul in nici un fel. Nu am nici un joc suspect la roata. A si ce este mai important la mine zgomotul se aude cand motorul este cald, la rece nu are nimic. huh.gif Si cu motorul rece oricat a'si pleca tare sau incet din ambreiaj zgomotul nu se aude.
klaus
cu uleiul in cutie cum stai?
mvali
Uleiul din CV l'am schimbat in service cand am inlocuit planetara. Am verificat periodic si nu curge pe la planetara.
Merlucius
Si eu am un troncanit/pocnet puternic de cateva zile de cand am venit de la munte, e sigur pe partea dreapta-spate, pare a fi roata dar m-am uitat pe la ea, am dat-o jos si tot nu am vazut nimic. La ce sa ma mai uit? Face uraaaat, dar numai la demaraje mai bruste si cu alti oameni in afara de sofer in ea biggrin.gif
daniM
i-a dat careva de cap?si la mine e la fel. mai nou.cind plec de pe loc,cind turez ,cind subturez,parca e o piesa care da in ceva in fata
alex_axn
am avut eu acesta problema(se auzea un pocnet la plecarea de pe loc...): era tamponul de la motor slabit- acela de pe stanga pozitionat sub suportul de baterie. se da suportul de baterie jos si apoi se vede o piulita ... care probabil e slabita.
se strange si ar trebui ca masina sa fie ca noua smile.gif

cand am avut acesta problema mi s-a mai zis si de bucsa anti-basculare. e sub motor, in zona catalizatorului, dar intind sa cred ca e suportul acela slabit smile.gif

incearca asta si astept un raspuns, ca sunt curios:)
icsu
Eu nu i-am dat de cap nici pana acum. Ce-i drept ca nici nu m-am dus in service pt ca nu am bani de desfacut cutia si schimbat ce e pe acolo. Zgomotul provine sigur din grupul diferential. Un mecanic "nea gica" spunea ca e posibil sa fie sarite nus` ce sigurante ale diferentialului..nu stiu daca e posibil. Eu tind sa cred ca e problema similara de la Logan.
daniM
alex nu am ajuns sa ma uit unde zici,sper ca maine.nu e din cutie se aude clar ca e ceva afara,icsu.
alex_axn
asta vroiam sa zic si eu icsului... si eu ma gandeam ca ar fi ceva din cutie.. am mai intrebat pe unul pe altul, si mi-au mai spus ca ar putea fi cutia.. dar asa pe nevazute, nu au de unde sa stie..

asa ca mergi la service, platesti o constatare, care e pana in 50 de lei si vezi macar ce are.

eu am platit constatarea, a mers un tehnician dacia cu mine, care nu stia exact ce are, a spus mecanicilor in service cam ce crede, si apoi s-au apucat sa traga de articulatii, amortizoare, una alta, pana i-a venit unuia ideea de a umbla la baterie acoolo...

nu am mai platit nimic in plus in afara de constatare ca nu au schimbat nimic sau ceva de genul, doar au strans surubul ala... am mai dat un vin celui care a descoperit smile.gif separat

bafta, si mai repejor spre service ca daca se desface de tot tamponul ala, mi-e ca afecteaza si altceva..
icsu
Mda.. Dar din pacate am verificat si tampoanele de prindere a motorului si nu-i de acolo..o sa ma duc sa fac o constatare.
daniM
am verificat tampoanele si le-am strins ,dar tot asa face.nu stiu ce ar putea fi.la service nu m-as duce,nu prea le au cu meseria,si ma pun sa schimb piese aiurea pe la ea.mi-au zis de fapt ca ar fi suportul de motor de sub ea,ala rasucit,care e linga catalizator,dar m-am bagat sub ea si e totul ok.dar cu ocazia asta am restrins suruburile de la rotile spate care sint in spatele tamburilor,alea fac la felde urit daca se desfac
nh1980ro
Eu am auzit niste pocnituri dubioase la o Nova si proveneau de la directie, ori caseta , ori rulmentii aia de la amortizoare.
Mai bine verificati si chestia asta.
La Nova aia se auzea doar o data si apoi nu se mai auzea si nu se auzea nici tot timpul.
daniM
nu mai stiu ce sa-i fac,pe bune.o sa o vind asa.am ridicat-o ,am incercat cu cheia fiecare surub si piulita,la Dacia nu o duc ca schimba aia tot ce vor, iar un mecanic care sa se priceapa la Solenza nu cunosc.mentionez ca se aude un troncanit cind accelerez sau cind reduc viteza,pe fata
ador13
Incearca sa verifici si suportul bateriei.
Eu l-am gasit spart pe al meu, nu stiu din ce motiv, dar genera niste troncaneli de m-au bagat in sperieti.
ovidiu87
Are si tatal meu o solenza si tot asa se auzeau zgomote , la plecarea de pe loc si nu stia ce are , se auzea mai tare cu motorul cald...era de la catalizator,avea fagurele ala din el dezlipit,se plimba si vibra tare de tot la pornire si la plecari de pe loc "la limita" ,cand da sa moara motoru . sunt 2 solutii in aceasta cauza ori alt catalizator ,ori taiat un capac pe catalizator cu flexu si fixat bine fagurele de ceramica din interior si apoi sudat capacu la loc.
CIPTUNING
La tine a dat rezultate solutia asta cu aranjarea pieselor de ceramica? Sau ai auzit pe cineva sa ii fi reusit faza asta? Te intreb pentru ca, parerea unanima pana la tine, era ca daca exista mai mult de o bucata de ceramica in catalizator, adica 2,3 bucati sparte... ori pui altul, ori il golesti de tot. De lipit sau aranjat piesele, nu se mai pune problema...
nh1980ro
El probabil zice ca s-a dezlipit tot blocul de ceramica.
Daca se sparge la revedere, altul nou.
YR-ZBG
Salut...
Aud ceva nou (pt mine) si interesant. Deci daca ceramica ar fi desprinsa exista posibilitatea refixarii ei?

Eu am schimbat catalitica exact pt ca era ceramica sparta si zdranganea. Normal am acasa catalitica veche in care se aude de parca ar fi un bolovan. Daca o "decupez" exista posibilitatea reabiliarii ?...

ps. eu eram convins ca singura varinta e golirea ei si...spaga la ITP la revizie.
nh1980ro
Daca ai lovituri evidente pe catalizator, de la vreo groapa luata de pe strazile patriei, se poate schimba si pe CASCO.
YR-ZBG
N-are nici o urma de lovitura...asa am luat-o de la fostu'....da pe vremea aia nu stiam de unde provine zdranganeala aia...ziceam ca e pt ca subturez motorul...tarziu am aflat...cand mi-a zis nenea la ITP ca am ceva probleme ca sunt la limita cu noxele...

Si atunci am ajuns la concluzia ca scap si de zgomote si de stresul cu ITP-ul...si am luat una noua...(cam scump....da' asta e)
nh1980ro
Dar daca nu esti atent la un moment dat poti sa ai lovituri..biggrin.gif si atunci poti sa schimbi.
YR-ZBG
Ei si tu...."daca vrei poti..."

Acu sincer ca sa lovesti catalitica mai intai indoi binisor scutu'....deci trebe sa fi si neatent si cam grabit...daca ma intelegi.
ovidiu87
La taicamiu s a dezlipit toata ceramica,nu s a spart in bucati.a facut un capac pe catalizator cu flexu ,i i a facut un fel de suporti din electrod si i a sudat in interioru catalizatorului,apoi i a indoit cu patentu astfel incat sa impinga ceramica la locul ei.in interioru catalizatorului sunt 2 bucati de ceramica,una la intrarea in catalizator si alta la iesirea din catalizator.le a fixat pe ambele si de 2 ani nu a mai avut probleme cu zgomotu de la catalizator.
marius80_eugen
Si daca le scoti de tot acele bucati de ceramica ? Face zgomot mai tare sau nu mai reusesti sa-l sudezi la loc ? Nu ma intereseaza noxele momentan .
psychoo
nu te sfatuiesc sa le scoti de tot...face un zgomot foarte urat cand ajung gazele in toba aia goala pentru ca rezoneaza tabla pe ea. cel mai nasol se aude la acceleratii si nu este zgomot dinacela de tobe sport ci un "partzait" deranjant
nh1980ro
Ce sa mai zicem de poluare si de faptul ca la un control de rutina al ARR ramai fara certificatul de inmatriculare.. smile.gif
mubongo
Zgomote la plecarea de pe loc se pot auzi si de la placutele de frana care lovesc in etrier...
daniM
Eu am rezolvat-o in final!Era un drac de surub de la suportul de motor de sub baterie care nu l-am vazut.A mai mers o tura strans si nu mai troncane.
marius80_eugen
QUOTE(nh1980ro @ 19 Mar 2008, 21:42)
Ce sa mai zicem de poluare si de faptul ca la un control de rutina al ARR ramai fara certificatul de inmatriculare.. smile.gif
*



Shhhh , nu se stie ! In primul rand trebuie sa "banuiasca " ceva . Apoi RAR-ul si ITP-ul e facut pentru inca 2 ani , iar certificatul ti-l recuperezi dupa un test de noxe si atat . sa nu uitam ca talonul ti-l pierzi si numai daca se uita la cauciucuri , ca nici jumate din cei de aici nu mai folosesc marimile din talon .
Parerea mea este ca la un control de rutina , din 100 de masina trase pe dreapta in Bucuresti in trafic de "bara la bara" nu iau testul nici jumate la cat de imbacsite sunt catalizatoarele , benzina proasta si mersul ala care iti omoara viata motorului .
Eu nu inteleg cum poate un "drac de surub" de sub baterie sa se auda atat de tare ...
O alta rezolvare cu catalizatorul ar fi unul sport , care te trece de teste si este mai sport , ajutand prin faptul ca gazele ies mai usor din el , dar costa peste 3,5 mil si momentan ma descurc cu ce am .
icsu
Rezolvat problema cu troncanitul. Dupa ce m-am plimbat pe la vreo 3 "mecanici" care vroiau sa-mi desfaca cutia, am ajuns la "Nea Viorel", un service prin Berceni (a nu se considera reclama) unde am schimbat distributia. I-am aratat unui mecanic de acolo cum face si in 5 minute mi-a strans suruburile indicate mai jos. S-a facut liniste. Sunt fericit. smile.gif
miki_slz
Unde sunt suruburile alea 4 pe care ti le-a strans?
nh1980ro
Sunt indicate in poza cu sageti.
E vorba de suruburile care tin suportul de pe caroserie a bieletei antirotire.
miki_slz
"suportul de pe caroserie a bieletei antirotire" Asta ma interesa . Mersi mult!! O sa studiez 090.gif problema cum prind putin timp liber.
poeluci
Aceste zgomote la pornire sau la demarj in viteza de pe loc le-am avut si eu datorita scutului care l-am indoit in cateva gropi prin care am trecut (cu talent) pentru a ajunge la o partida de pescuit. blush.gif
Remediat in 2 minute (indreptat si mai ales distantat) pe o rampa cu ajutorul unei lopeti Lineman pe care de regula o folosesc la scos rame !!!
Deci atentie la scut atunci cand aveti asemenea zgomote !!! wink.gif
miki_slz
La naiba. Nu sti uce sa ii mai fac. Nu este nici de la cele 4 suruburi. Ma enerveaza la culme. Imi da sentimentul ca rotile pleaca si caroseria ramane cand torncane.
marius80_eugen
Eu nu vad nicaieri unde ti-ai descris tu problema !
Deci unde , cum si in ce moment face zgomot ???
miki_slz
Cand plec de pe loc face POC , cand franez face POC. Am ridicat-o am scuturat-o de toate rotile nimic. Am schimbat bucsi bara stabilizatoare si tot acelasi lucru face.
bogdan_90
asa face si la mine la logan, maimutele din service au zic ca e un troncanit tehnologic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.