De ce naiba este asa scump -160.000 lei/Lt.
Am cumparat 2 lt. sa fie ca cine stie la ce pret o mai ajunge.
i96nds
21 Oct 2004, 09:16
Eu imi aduc aminte de 104.000 insa nu sunt sigur.... E Glaceol RX tip D.
L-am luat de pe Mihai Bravu, spre Obor.
COMAUTOGLOB-PANTELIMON-GLACEOL RX-TIP D/ BIDON NEGRU.
GLACEOL RX-TIP D/ BIDON NEGRU - Autocenter Venerei - 140.000 - direct de la mecanic (sigilat)
Nu cumva ala care l-ai cumparat tu e verde la culoare ? Daca da, afla ca n-ai asa ceva in motor ci Glacelf (mai ieftin cu citeva zeci de mii). Si eu am ramas la fel de surprins
Verde este, made in Belgia scria pe bidon , pai nu tipul asta de antigel se foloseste, scrie si in cartea tehnica.
Ba da, tipul asta e recomandat de producator, tipul asta era bagat in DSN. Spune-mi, lichidul de racire din vasul tau de expansiune nu e portocaliu ?
SwatKat
22 Oct 2004, 08:35
la mine era verde la inceput
QUOTE(SwatKat @ 22 Oct 2004, 09:35)
la mine era verde la inceput
Da' matale ce masina ai, daca nu e cu deranj prea mare ?
SwatKat
22 Oct 2004, 08:39
clima aprilie 2004 - IPSO
SwatKat
22 Oct 2004, 08:42
Tu ce masina ai? La tine era alta culoare?
Dupa cum vezi, su avatarul meu se afla specificat tipul de masina. Oricum, am o Scala din Mai 2003. Da, la mine este roz-portocaliu.
Tot verzuliu era antigelul si la mine.
Stiti unde se gasesc testere pentru antigel ca eu pana acuma nu am gasit decat acele densimetre de baterie.
Slider
22 Oct 2004, 09:09
Off topic!
Asa ca SwatCat pentru a evita asfel de discutii iti poti prezenta tipul de masina pe care o detii accesind My controls - Personal profile si apoi edit profile info.
Tudor B
22 Oct 2004, 09:13
Si la mine antigelul cand am luat masina era de culoare verde, acum dupa 8 k km este portocaliu, la kaspersky a ramas tot verde si are cred ca peste 10 k km, masina mai veche ca a mea cu 3-4 luni.
QUOTE(Tudor B @ 22 Oct 2004, 10:13)
Si la mine antigelul cand am luat masina era de culoare verde, acum dupa 8 k km este portocaliu, la kaspersky a ramas tot verde si are cred ca peste 10 k km, masina mai veche ca a mea cu 3-4 luni.
NU vreau sa te jignesc dar....esti sigur ca nu te gindesti la fosta DSN cind zici ca era verde?
Tudor B
22 Oct 2004, 09:20
Nu ma jignesti deloc. La DSN am schimbat vreo 4 radiatoare asa ca chiar nu stiu ce culoare avea antigelul, la un moment dat a bagat si antigel castrol, asa ca dsnul iese din discutie. Slz cumparata in martie 2004 avea antigelul verde si treptat si-a schimbat culoarea, nu am probleme ci distingerea culorilor, la inceput era un verde deschis, trust me.
Pai nu era vorba de probleme la distingerea culorilor ca daca ai fi avut probleme atunci aveai si acum ( sau invers), chestia e ca eu n-am auzit ca lichidul de racire sa-si schimbe culoarea pe masura utilizarii si stiu f. sigur ca al meu era tot portocaliu si acu' 20.800 km
Tudor B
22 Oct 2004, 09:33
Treaba e cat se poate de reala, verde la inceput, acum portocaliu, sper ca nu am ceva probleme la motorisca.
SwatKat
22 Oct 2004, 10:32
OFF: (ultimul) Am avut detaliile despre masina cand m-am inscris pe forum prin mai-iunie (acu dupa schimbare vad ca nu mai sunt). Scuze, completez acu!
al meu a fost portocaliu de la inceput feb 2004 si tot portocaliu a ramas.Da' s-a cam dus o parte din el.Adicatelea a ajuns aproape de minim.Ma gandesc sa completez la loc ca vine si iarna.Da' de care iau?Care-i treaba, sunt doua tipuri?unu verde si unu portocaliu?E vreo diferenta intre ele?
Flavian
22 Oct 2004, 12:01
QUOTE(Marty @ 22 Oct 2004, 09:46)
Dupa cum vezi, su avatarul meu se afla specificat tipul de masina. Oricum, am o Scala din Mai 2003. Da, la mine este roz-portocaliu.
Ahaaaaa. De aici vine B 88 ROZ.
QUOTE(zzero @ 22 Oct 2004, 12:42)
al meu a fost portocaliu de la inceput feb 2004 si tot portocaliu a ramas.Da' s-a cam dus o parte din el.Adicatelea a ajuns aproape de minim.Ma gandesc sa completez la loc ca vine si iarna.Da' de care iau?Care-i treaba, sunt doua tipuri?unu verde si unu portocaliu?E vreo diferenta intre ele?
Da! Unu-i verde si altu-i portocaliu!
Daca vrei d-ala portocaliu vezi ca trebuie sa cumperi Glacelf (e mai ieftin decit Glaceolul de origine).
Chiar nu imi pasa ce culoare are...verde, portocaliu, roz bombon.Vreau doar sa se "pupe" cu asta care il am eu in instalatie.Ma refeream la proprietatile lor daca difera.
Oricum THX Marty!!!
Tudor B
22 Oct 2004, 14:19
Atunci eu ce sa bag in instalatie daca a fost verde si acum e portocaliu?
sstanescu
22 Oct 2004, 14:25
bogdan_o
3 Jun 2005, 20:20
Eu am luat azi un bidon cu 120k de lamagazinul de pe Mihai Bravu.
Cand m-am uitat pe eticheta, am vazut un lucru foarte interesant. Contrar parerii multora (inclusiv a mea) Glaceolul concentrat are punctul de firbere mai ridicat decat daca este diluat. Concentrat,fierbe la 170 grd Celsius. Deci, poate ca diluat o avea el punctul de inghet mai scazut, dar punctul de firbere e clar mai ridicat daca se afla in concentratie mai mare. Asa ca vara e mai bine sa se mearga cu o concentratie mi mare a antigelului.
moSSad
30 Aug 2005, 16:03
of...
sunt newbie si nu inteleg
pot sa pun linistit glaceol pana intre min si max, sau trebe sa`l si diluez?
daca trebe diluat, cat glaceol sa pun, si cata apa....pls reply...ca la prosti
pentru o cantitate atit de mica poti pune nediluat;
altfel scrie pe sticla cum sa-l diluezi.
Citeste si tu pe eticheta, ca de ex. antigelul pentru dacia era gata diluat la un moment dat (intre timp nu am mai prestat...), iar cel pentru renault era de doua ori mai concentrat. Deci, desi era acelasi antigel, unul era mai diluat.
verde la inceput.. verde pastelat spre alb.. deschis.. ceva de genu... acum e un pic portocaliu .. luat de pe mihai bravu acum ceva timp cu vro 160 parca.. e verde deschis..
luat 1l din CJ 18 lei, nivel intre min si max.
tatabobu
5 Sep 2005, 09:16
QUOTE(AMZ @ 22 Oct 2004, 10:04)
Stiti unde se gasesc testere pentru antigel ca eu pana acuma nu am gasit decat acele densimetre de baterie.
Gasesti la Augsburg.
@ Marty: eu am patit-o cu schimbarea culorii, orice fel de antigel turnam in dacie (albastru, verde, portocaliu) in 100 de kilometri se facea ruginiu
Antigelul acum costa 14 ron, de ce - n-am idee. Schimbarea culorii nu are nici o importanta decit DACA in acelasi timp nu devine si foarte tulbure aceasta aratind ca exista reactii chimice cu unele componente de aceea se impune folosirea Glaceolului, in rest... proportia de 1:1 e recomandata NU si obligatorie, de preferat sa nu se depaseasca 70% pt ca doar pierdeti bani si mai scadeti capacitatea calorica care la glicocol e mai mica decit la apa.
marius80_eugen
22 Mar 2006, 14:38
Deci pana la urma sa cumpar din cel Original Dacia sau nu ? Ala e super ok sau nu ? Ca si la mine e murdar si trebuie schimbat cat de curand . Ma gandeam la antigel Total ... era cam 160.000/L .
balamuc
23 Mar 2006, 23:13
QUOTE(marius80_eugen @ 22 Mar 2006, 14:38)
Deci pana la urma sa cumpar din cel Original Dacia sau nu ? Ala e super ok sau nu ? Ca si la mine e murdar si trebuie schimbat cat de curand . Ma gandeam la antigel Total ... era cam 160.000/L .
Foloseste acel antigel care-ti spune in cartea tehnica.
Nu utiliza altul ca am vazut ca poate avea urmari destul de neplacute.
marius80_eugen
24 Mar 2006, 10:33
Pai in sfarsit m-am hotarat si voi lua de origine Dacia la 155.000 / L .
Nu stiu daca am inteles eu corect sau nu din posturile anterioare , dar antigelul nu ajunge din roz in verde si apoi in murdar !!! El are una din aceste culori si apoi in timp se murdareste ...
Si in cartea tehnica scrie sa se foloseasca numai un anumit fel de antigel si ma gandesc eu ca romanasii si francezii au testat instalatia de racire numai cu acel tip de antigel, iar altul care corodeaza mai tare mi-e sa nu-mi faca neplaceri ... de asta ma gandesc ca prea prost nu poate fi calitativ cel romanesc si sper ca si asta este precum uleiul , adica o marca mai de calitate pusa in bidoane romanesti ...
CIPTUNING
30 Mar 2006, 18:35
Spuneti-mi si mie, va rog, pe unde se goleste antigelul din instalatie? M-am orientat bine la furtunul din partea dreapta jos a radiatorului? Pare punctul cel mai coborat al instalatiei. SLZ nu pare a avea robinet la radiator ca la unele berline. Mersi.
marius80_eugen
12 May 2006, 14:43
Am schimbat antigelul si garnitura de la termostat . Antigelul vechi se da jos pe la conducta din drepta radiatorului si apoi se lasa in jos , pentru a curge cat mai mult . Nu uita sa dai drumul la calorifer ( sa se duca si ala ) . Mare grija la nenorocirile de coliere !!! Dupa ce se scurge tot , il mai lasi putin si apoi , pui la loc conducta si exact inainte de a te apuca sa pui antigel si apa distilata dai drumul la capacelul care se afla pe conducta care vine de la termostat la borcan . Abia dupa ce ajunge lichid acolo si se duce aerul il inchizi de tot si comletezi incet in borcan . Dupa ce se stabilizeaza nivelul dai drumul la motor si completezi incet in borcan . Ai rabdare sa se incalzeasca bine si sa decupleze termostatul si sa porneasca si GMV-ul , pentru ca numai atunci se face circuitul complet . Dupa pornirea motorului la mine a mai intrat aproape inca 600 ml , deci e bine sa ai rabdare . La sfarsit sa lasi nivelul la maxim si dupa primele drumuri verifici , mai dai drumul la capac si daca este cazul , completezi . Eu am procedat asa in primele 4 zile si acum sunt f multumit si de racire si de incalzire . La umplerea circuitului am pus un L antigel , unul apa si tot asa . Mi-a intrat cam 4.5 - 5 L in total .
danygaro
12 Jul 2006, 13:51
Sa nu se supere administratorii, dar topicurile sunt cam "varza". Nu mai departe decat zilele trecute era un topic in care se discuta despre celebrul lichid de racire ( unde de altfel am postat si eu cateva idei), dar si cand trebuie a fi schimbat. Nu am mai reusit sa dau de acest topic, nu stiu ce s-a intamplat ... .
Oricum, voiam sa prezint raspunsul "OFICIAL" al Dacia vis a vis de problema schimbarii lichidului de racire cum s-a vehiculat aici la 60.000 km sau 2 ani
Buna ziua,
Va multumim pentru increderea pe care ne-ati acordat-o apeland la serviciile noastre.
Referitor la intrebarea dumneavoastra, va comunicam faptul ca materialele consumabile pentru Dacia Solenza se vor schimba la intervalul specificat in km, interval notat in Carnetul de Intretinere si de Garantii pentru autoturismul respectiv.
Ramanem deschisi in continuare pentru orice solicitari si sugestii in legatura cu produsele si serviciile oferite de firma noastra. Ne puteti contacta la adresa de e-mail vocea.clientului@daciagroup.com sau folosind formularul de contact de pe site-ul www.dacia.ro, ori la numarul de telefon 0248 500 000, fax 0248 500 076, de luni pana vineri intre orele 8- 20 si sambata intre orele 8-16 . Ne puteti scrie si prin posta, la adresa:
Automobile Dacia SA - Vocea Clientului Dacia, str. Uzinei nr. 1, Mioveni, jud. Arges, cod 115400.
Deci, ramane 60.000 km ... sau cum am stabilit... ?
guliver
12 Jul 2006, 15:34
Si-a facut cineva schimbul de antigel, cum se procedeaza, se dilueaza Glaceolul cu ceva, sau pur si simplu se schimba cu unul nou?Cat intra la slz?Cu lichidul de frana e la fel?
danygaro
12 Jul 2006, 16:27
Pt. Guliver:
Circuitul de racire = 6 litri
Lichidul de racire este realizat din amestecul in cantitati egale de Glaceol RX tip D (3 litrii) si apa distilata (demineralizata) (tot 3 litrii). Daca amestecul este realizat in acest procentaj (50% apa + 50% Galceol), lichidul de racire rezista pana la minus 37 grade Celsius. Asa zice cartea si pe spatele bidonului cu Glaceol. Pret per bidon de 1 litru , aproximati 15 RON. Oricum s-a "varsat multa cerneala" pe marginea acestui topic.
QUOTE(guliver @ 12 Jul 2006, 18:34)
Si-a facut cineva schimbul de antigel, cum se procedeaza, se dilueaza Glaceolul cu ceva, sau pur si simplu se schimba cu unul nou?Cat intra la slz?Cu lichidul de frana e la fel?
50% Glaceol verde(tipD) cu apa distilata . Problema care am intampinat-o si eu ca nu se pot scoate toti 6 l dacat daca dai jos si pompa. Au intrat numai 5l de amestec.
La lichidul de frana la service din TM mi-u recomandat sa nu il schimb decat daca vreau sa schimb si saboti si garnituri cilindri pe spate altfel risc sa am tot felul de blocaje scurgeri de lichid etc.Asta era din experienta lor .Mai mare daraua decat ocaua
Cu stima bion
i96nds
17 Jul 2006, 15:30
bion, esti norocos... la mine au reusit sa scoata doar 4 litri din 6. Au desfacut in partea de jos a radiatorului. Ei, oricum a fost totusi improspatat in proportie de 67%.
Am schimbat si lichidul de frana si e OK acum, e anormal de curat...
marius80_eugen
21 Aug 2006, 09:39
Eeeee , pai vedeti ca e alta viata ? Si eu am facut schimbarile astea si pe caldurile astea ma felicit singur cand vad ca temperatura la apa sta constanta maxim doar la jumate si nu mai creste .
Offtopic: Uleiul din cutia de viteze se poate scoate cu totul ??? Cum ? Stiu ca se completeaza , dar eu vreau sa-l schimb cu totul ca mare cost nu ar fi , mai ales ca abia dupa 60.000 km as vrea sa-l mai schimb o data . Iarna deja se cunoaste la diferentele de temp .
bolek_bolek
23 Aug 2006, 20:00
QUOTE(marius80_eugen @ 21 Aug 2006, 10:39)
Offtopic: Uleiul din cutia de viteze se poate scoate cu totul ??? Cum ?
Vezi ca sub cutie e un buson cu cap de cheie patrata in interior, si daca ai destula
rabdare curge tot, ca ala e punctul cel mai jos al cutiei.
Danilk
31 Aug 2006, 16:18
Preturi la antigel...ca tot vine iarna.....Antigel Dacia Glaceol RX tip D...pret 175.000 lei/litru, antigel Total Glacelf Supra...180.000/litru....antigel Texaco 200.000lei/litru.
Vlad21
29 Oct 2007, 14:59
Salut baieti vreau si eu sa scot toata apa de pe instalatie si sa pun antigel si apa sau numai antigel diluat .ma intereseaza cum sa procedez daca stie cineva.cum scot apa din instalatie si ce antigel sa cumpar .pun numai antigel diluat in toata instalatia sau concentrat + apa.Astept raspuns cu toata stima Vlad
david79
30 Oct 2007, 10:26
desfaci colierul de la radiator, din partea stanga jos. o sa curga vre-o 4 litrii de lichid. Daca desfaci termostatul , te uiti in lungul furtunului dat jos, este prins in 3 suruburi la 120 grd intr-o carcasa de plastic, o sa iti mai curga aproape 1 litru.
1 litru ramane in bloc, in partea de jos a motorului, nu ai cum sa il scoti.
pui totul la loc , apoi torni amestecul de 1/1 antigel glaceol + apa pana se stabilizeaza in vas, pornesti motorul 10 min, pana se aeriseste instalatia, o sa mai coboare nivelul in borcan.
e posibil la un moment dat sa iti porneasca GMV-ul pe treapta II , nu e problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.