Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NU PORNESTE LA CALD
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
GoGu
Am o DSN Confort din aprilie 2001 cu 27000 km la bord.

Faza e ca de la o vreme incoace o apuca (uneori) o toana: nu porneste la prima cheie (si interesant e ca face faza cu motorul cald, nu dimineatza la prima pornire). Porneste dupa doo-trei chei destul de lungi. Ce poate fi?
DSops
Am avut si eu asa. Curatare contacte senzor turatie.
fanelaru
Aceeasi problema o am si eu de vreo saptamina. O sa curat contactele si va tin la curent.
andu77
unde sunt senzorii astia ca sa-i curat si eu.

am gasit aici: http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=1626
Liviu
Andu77, exact ala e senzorul (din linkul care l-ai pus).

Pozitia lui exacta este pe laterala dreapta a motorului (cum te uiti dinspre botul masinii) putin deasupra cutiei de viteze.



De vina pentru nepornirea motorului cald mai poate fi si mufa de la aprinderea electronica. Aveti grija sa o curatati si pe aceea (o spun din experienta).
LucescuC
Gogu,vedem sambata ce putem face.Ii dam noi de capat 8)
Marty
Mai era o discutie pe sectiunea de SLZ si acolo se mai sugera si scoaterea busonului de la rezervorul de benzina si punerea lui la loc. Cica din nu stiu ce cauze straine de dimensiunea in care traim, se creeaza vacuum si nu mai ai benzina pe teava.
LucescuC
Nu vad cum s-ar putea crea depresiune in rezervor,cand,mai ales vara,daca scoti busonul se aude un fasait.Deci in rezervor se creeaza presiune.Si mugetul e tot din cauza presiunii din rezervor,asa stiu eu.
paulp
Ciprian, problema lui Gogu cred ca e rezolvata de vreun an. Ia uite ce data are cind a postat :twisted: .

Dar totusi o sa-l intrebam miine daca mai porneste :wink:
GoGu
Hihi...simpatica faza biggrin.gif

Scuze de off-topic, da' nu m-am putut abtine... mesajul din capu' topicului a fost primul meu mesaj pe forumu' asta :wink:
Ake
oricum mersi, ca de trei zile imi face si mie asa, si nu descopeream rezolvarea altfel...ca nu-mi iese "Search-ul" pe forumul asta . maine ma apuc sa umblu la contactele alea.
andu77
Am scos si senzorul de turatie si mufa bobinei de inductie insa mufele astea doua izoleaza asa de bine incat nu am avut ce sa curat - contactele electrice erau perfect curate(nu inteleg ce ati curatat voi la aceste mufe!?)! Am completet nivelul apei din baterie. La bornele bateriei s-a format o spuma alb-verzuie ... as fi vrut sa debransez bateria ca sa le curat insa nu sunt sigur cum se face. La carte scrie ca debransezi mai intai borna negativa si apoi cea pozitiva. Intrebarea mea e nu ma curentez? Nu am cheie cu maner izolat!!! Apoi tot la carte scrie sa ungi bornele cu unsoare antiacida - ca de exemplu?
Liviu
ca sa scoti bateria nu iti trebuie cheie cu maner izolat .. de curentat nu tecurentezi .. acolo sunt doar 12V ... la tensiunea asta poti desface bornele si cu limba ca de abia simti smile.gif
GolfIII
Eu n-as prea conta pe asta. Eu stiam ca efectul daunator il are amperajul si nu voltajul. Te poti electrocuta si la 1 V daca are suficient amperaj. Oricum, evita sa atingi electrozii in acelasi timp cu mainile si, de asemenea, cand umbli la borna pozitiva ai grija sa nu atingi ceva de pe sasiul masinii cu cheia ca apar scantei. Eu niciodata nu-mi amintesc asta la timp si o patesc aproape de fiecare data... :shock: Daca ai grija de asta poti sa pui si limba, cum a zis Liviu, si tot nu simti nimic.
Clapagiul
[quote="GolfIII"]Eu stiam ca efectul daunator il are amperajul si nu voltajul. Te poti electrocuta si la 1 V daca are suficient amperaj.quote]



Baterile pentru masini sunt surse de tensiune constanta.

Ele pot da amperaj de ordinul catorva sute de amperi. Insa nu il vor da decat in functie de rezistenta aplicata pentru ca tensiunea este constanta.

Ele doar pot sa deie acel amperaj insa tensiunea fiind constanta totul depinde de rezistenta.



Pielea uda are cativa megaohmi si I=U/R. Sa zicem 1megaohm (1000000ohmi). Deci la 1V constant avem I=0,000001A si nu 200 cat poate bateria sa ofere. Abia de la 30-40V in sus se simte ceva pe piele. Pe limba insa se simt si 5V dar asta nu insemna ca voi simti ceva daca ating cu limba o singura borna. Tensiunea este diferenta de potential.



P.S.: Cheia are aproape 0 ohmi deci va trece prin ea cam tot ce poate bateria, adica toti acei 200A. Normal ca este periculos.
EvilOne
Heh, Golf3, nu e chiar asa. Nu e nici un pericol sa atingi bornele bateriei.



Intii deconectezi negativ si dupa aia pozitiv insa nu e obligatoriu si nici extrem de important. Chestia aia verzuie o cureti cu o cirpa uda si dup aia cu niste smirghel. Atentie sa nu mai ramina treaba d-aia verzuie, ala e un oxid si nu e bun acolo. Dupa aia pui frumos bornele la loc (+ intii si dupa aia -) si dai pe acolo cu destula vaselina.



Treaba e gata.
clr
Recomandare: dupa ce cureti bine bornele toarna miere de albine. Si eu pateam la fel la veche berlina. Unii amici mi - au recomandat sa pun vaselina. Ce - i drept a incetinit efectul de depunere, dar dupa ce am pus miere de albine nu am mai avut nici cea mai mica problema
gutu
Salut tuturor !

De curand am descoperit acest site. EXCELENT
Imi cer scuze daca s-a mai discutat aceasta problema si nu am reusit sa gasesc topicul (va asigur ca de 4 zile tot caut).

Problema este urmatoarea : uneori (50% din cazuri), NUMAI LA CALD imi porneste foarte greu, aleatoriu, la a 5 - 10 cheie, in conditiile in care la primele chei tin normal contactul (2,3 secunde) apoi din ce in ce mai mult.
Acest fenomen se intampla la un interval de 2-3 min. pana la 3-4 ore de la oprire.
Dupa ce porneste totul functioneaza perfect.
NICIODATA nu am avut probleme cu motorul RECE sau pornita IMEDIAT dupa oprire.
Bujiile perfecte, bateria buna.

Pentru statistica :
DSN Clima, 2 ani, 68.000 km
Benzina : CO95 PECO (99%) si CO95 SHELL (1%), bine'nteles fara plumb.
Schimbat : 1 cap de bara stanga (culmea nu ala cu gropile de pe dreapta)
3 actuatoare o data acum un an (a inceput sa caraie unul - din cele
schimbate)
1 toba finala
1 pompa centrala frana pe garantie (trebuia aerisita la 6-7 mii de km
si frana tinea la jumatate. NU S-A REZOLVAT, deci nu pompa e
defecta, dar m-am obijnuit.
1 calorifer la 1an si 10 luni (60.000 km) dar "plangea" de o luna.
Toate reviziile ... CA LA CARTE - adica am stat cu cartea de revizie in
mana ... schimba aia (eu) ... pai nu trebuie (ei) .... uite aici (eu).
Probleme actuale : bate planetara pe stanga, ureche rupta la opritorul usii stanga fata ( din prima saptamana), dislocat "cuiul" din caroserie dreapta care tine telescopul capotei bortbagaj, scartaie volanul, scaunele fata si ceva pe la cric - dar am vazut pe forum cum pot sa le rezolv.
Nici o modificare, nimic.
M-au distrat topicurile cu viteza ... - 180 ia cel putin o data pe saptamana (in tara, cam in 4-5 km) ... ca sa-i curat injectoarele (cand sunt cu sotia si cei doi copii in masina) - 160 viteza de croaziera 2-3 ore, macar o data pe saptamana. Viteza de top, ATENTIE 195 km/ora pe autostrada in Turcia, cu 4 persoane in masina + aer conditionat + bagaje, benzina era cea pusa la plecare din Romania. De unde stiu viteza ... de la ceilalti prieteni cu ROVER 420i din 2000, lipiti in spate. Masina avea vreo 6.000 de km si cam o luna de la cumparare. Ca nu mintea vitezometrul de la Rover e inutil sa va spun ... in plus mai am un Renault 25, asa ca stiu ce e viteza ... chiar si de 220.

Cred ca raspunsurile vor fi legate de senzorul de turatie - am gasit topicurile cu localizarea, poze, etc. DAR ... timp nu prea am, si nici incredere in cei de la service ... asa ca VREAU sa fiu eu sigur daca poate sa fie si din alta parte nu sa ma abureasca aia (oricum prima faza o sa-i pun sa-mi curete senzorul) ma mai plimb cateva zile ... si daca mai face ? Pe unde-i mai pun sa umble ?

Multumesc pentru raspunsuri si pentru parcurgerea topicului, primul fiind, m-am simtit dator sa fie mai "informativ".
gutu
Am uitat ceva !

De cateva ori, am fost nevoit sa o imping ... o lua in 2-3 metrii.


Stiu figura cu pericolul de rupere al curelei, si de aici supape indoite, rectificat chiuloase ...
Nu dau sfatul acesta pentru nimeni, dar daca ramai in pana de curent poti sa o impingi linistit, am mai avut si un R19 tot pe curea ... l-am mai impins si pe R25 (1 la volan si 3 la impins).
IMPORTANT ESTE SA NU O TRAGI ... prietenii stiu de ce.

Ov
pai, daca impinsa o lua repede, inseamna ca e o problema de scanteie care e slaba.

ori ai bobina de inductie (sau ce e in locul ei) dusa
ori iti fura curent demarorul cand dai la cheie

problema e ca daca ii tot dai si nu porneste si o mai si impingi, inainte de cureaua de distributie o sa-ti capoteze catalizatorul care se va umple de gaze nearse.
clr
La mine la o problema similara a fost de la senzorul de turatie. Dupa ce l -am curatat n - am mai avut nici o problema cu pornirea la cald
gutu
Pt. Ov : Iti multumesc de atentie ... numai ca am specificat NUMAI LA CALD. La rece NICIODATA.

Pt . clr : M-am gandit eu ... dar senzorul ala (murdar) ce treaba are CALD/RECE. Daca ar fi numai de la asta ar trebuii sa patesc aceiasi treaba si la rece. Nu te gandi ca mai trimit si alti senzori informatii la calc. si daca e rece nu-l mai intereseaza de senzorul de turatie ... la R19, dupa ce mesterisem nustiu ce, de pe o zi pe alta, am uitat sa cuplez senzorul - deci cu motorul RECE - si bine'nteles calculatorul taiase injectia. Totusi, iti mai aduci aminte, la tine NUMAI LA CALD se intampla, sau si la RECE ?
Daca o pateai si la rece ... macar si numai de cateva ori ... inteleg, ori calcu e bulit ... si urmez eu, ori alta sonda ceva ...

Oricum, maine o sa ma duc la curatat senzorul si va tin la curent !
djonexx
La mine problema era doar la rece - iesisera/se slabisera niste mufe de pe la motor (cea de la senzorul de turatie era una dintre ele). Erau vreo 5-6 defectiuni memorate de computerul de injectie (scurtcircuite, contacte aiurea, etc), care au aparut imediat pe laptopul de diagnostic.

GolfIII
Pai daca spui cald/rece nu ti-a trecut prin cap ca ar putea fi senzorul de temperatura? Deconecteaza-l cu motorul cald si vezi daca-ti porneste. Desi in mod normal n-ar trebui sa mearga la rece, nu la cald...
clr
QUOTE(gutu @ 22 Oct 2004, 20:39)
Pt . clr : M-am gandit eu ... dar senzorul ala (murdar) ce treaba are CALD/RECE. Daca ar fi numai de la asta ar trebuii sa patesc aceiasi treaba si la rece.
*



La mine facea numai la cald excl.gif . La rece pornea fara nici o problema. Habar n-am care era motivul, dar dupa ce am curatat senzorul n - am mai avut nici o problema.
gutu
Al dracu' senzor, in ce sedinta ma bagase !

L-am curatat (cheie de 10, spray, smirghel fin in cap si pe laterala, spray din nou si carpa uscata), si de 3 zile nu am mai avut probleme. Sper sa nu mai am ... de aici.

Nici acum nu-mi explic ce legatura are faptul ca facea probleme numai la CALD. Dar din moment ce chiar si la RECE calculatorul citeste informatii de la senzor (ati vazut ca fara el nu porneste) singura varianta ... ar fi ca dupa o perioada de timp (noi zicem motor RECE) se demagnetiza cititorul (care mai mult ca sigur este miezul unei bobine, si coroana de pe volanta are rolul unui rotor, impreuna functionand ca un dinam ce transmite curentul/tensiunea la calculator) iar la o perioada scurta de timp de la functionare (noi zicem motor CALD) pilitura aia ecrana cititorul=miezul bobinei.


Multumesc la toti de mai sus, si bine'nteles initiatorilor si administratorilor acestui site.


Succese !
silver
Si la mine la cald facea la fel, dar la cald insemna la mine cand era cald afara, adica in mijlocul verii, nu pornea si nu pornea, pina la urma in service rezolvarea a fost curatarea unui contact intre doua fire de pe linga motor care nu dadea scanteie la bujii si de atunci nu mai am probleme...
oxy
Asta cu mierea de albine e cea mai buna gluma (sau nu e gluma ?) sincer chiar vreau sa stiu. blink.gif
TibiCraciun
QUOTE(oxy @ 14 Feb 2005, 12:09)
Asta cu mierea de albine e cea mai buna gluma (sau nu e gluma ?) sincer chiar vreau sa stiu. blink.gif
*



si eu stiu de faza cu mierea. s-ar putea sa fie doar un mit, eu n-am verificat, dar daca clr zice ca merge...nu e exclus ca mierea sa aiba ceva efecte antioxidante, inhibitoare, neutralizante etc. sa le scriem la aia de la "mithbusters" tongue.gif
bogdan_o
Nu, nu e deloc mit. Chiar ajuta. Care or fi reactiile chimice, habar nu am, dar ideea e ca functioneaza.
klaus
Confirm si eu ca nu e mit, ci e realitate. Realitate pe care am si folosit-o de altfel...
iulian sn2001
De vreo 6 luni ma confrunt cu cea mai idioata problema legata de motor.Cand este foarte frig afara(cum era dimineata) mororul porneste ca in prima tinerete(adik foarte repede).Daca vin cu masina de la drum...si nu apuca sa se raceasca motorul porneste la fel de repede.
Acum problema.Cu cat este mai cald afara cu atat porneste mai greu motorul.Se aude ca invarte....dar..nu porneste .Se kinuie aproximativ..5..6.7 secunde pana sa porneasca.
Am skimbat bujiile...bobina de inductie..filtrul de benzina...si tot degeaba.
Mai nou(nu stiu daca are legatura cu pornirea motorului) cand ii fac plinul se prelinge benzina pe exteriorul rezervorului.Nu picura...doar se prelinge putin si miroase mai ceva ca la PECO.
Cine imi poate spune si mie cum este posibil sa porneasca imediat atunci cand este ger si mai deloc cand este cald?
Multumesc anticipat.
klaus
1. Ai cotul de umplere fisurat. Trebuie schimbat. motiv pentru care intra mizerie in rezervor si iti consuma mai mult ca nu-si face treaba sistemul de recuperare a vaporilot.
2. Schimba benzina. Si vezi daca nu ai pierderi si pe alimentare. De asemenea verifica si senzorul de turatie (mufarea lui) si senzorul de temperatura.
DAVIDK
Am avut si eu problema cu pornirea la cald. Senzorul de turatie nu prea se defecteaza, dar se oxideaza mufa lui. Misca putin de mufa in sus-jos si apoi vezi daca pleaca mai bine.
iulian sn2001
Klaus ai dreptate.Dupa ce am citit postul tau am coborat si m-am uitat sub masina.Benzina pe prelinge pe cotul ala de plastic.Benzina...ok o sa o skimb.Acum ca sa iti raspund si tie si lui david am curatat senzorul de turatie acum 2 luni.
Ma gandesc daca ma poate ajuta cineva cu informtii despre senzorul de temperatura.Ar putea sa fie ala de vina?
Ps.Unde este situat si cum se scoate.? Cred ca stiu care este dar nu sunt sigur ca este ala. unsure.gif
mosu86
Senzorul ECT( engine coolant temperature),injectoare defecte(se scoate mufa de la fiecare injector se masoara pe rezistenta,valoricuprinse 13,5-15,5),regulatorul de presiune sau in cel mai rau caz pentru tine, ECM.
iulian sn2001
QUOTE(mosu86 @ 20 Feb 2009, 13:51)
Senzorul ECT( engine coolant temperature),injectoare defecte(se scoate mufa de la fiecare injector se masoara pe rezistenta,valoricuprinse 13,5-15,5),regulatorul de presiune  sau in cel mai rau caz pentru tine, ECM.
*



Tati eu sunt sudor co2 nu mecanic.Ce inseamna ECM? unsure.gif
mosu86
QUOTE(iulian sn2001 @ 20 Feb 2009, 14:56)
Tati eu sunt sudor co2 nu mecanic.Ce inseamna ECM? unsure.gif
*


calculatorul masinii,impropriu spus calculator mai bine unitatea de comanda, sper din suflet sa nu fie pb din asta.
klaus
E, si acum ca sa nu ramana neintelegeri pe aici, sa incercam o explicatie mai realista.
Pornirea intarizata a motorulu poate fi data de lipsa de benzina sau de lipsa de scanteie la momentul necesar.
Lipsa de scanteie e data in genere de o problema cu senzorul de turatie, dar poate fi o problema si de bobina, insa s-ar manifesta si de la incalzirea motorului in mers, nu de la incalzirea motoruli ca e mai cald afara.
De asemena o scanteie deficitara si un reglaj deficitar al amestecului poate fi dat de o citire incorecta a temperaturii apei.

Legat de alimentare, lipsa benzinei dupa ce se pune contactul (si pompa a amorsat circuitul, deci e benzina pe rampa) e dat fie de vapori pe rampa (benzina vaporizata) care nu se injecteaza si pana iese pe injectoare acea benzina sub forma de vapori nu porneste masina. Vaporii se pot crea daca circuitul nu e suficient de etans sau daca benzina e o benzina de iarna (care e mai volatila ca sa permita o plecare OK la temperaturi scazute, dar care nu e foarte buna pt temperaturi mai ridicate). deci de aici necesitatea schimbarii benzinei si verificarii circuituli de alimentare (care ar fi simptome ce ar aparea numai la stationare la temperaturi mai ridicate, nu in mers)
De asemenea lipsa benzinei (coroborata si cu lipsa scanteii) poate fi data de o necomandare a injectoarelor, in lipsa semnalului de la senzorul de turatie (care repet, trebuie reparat in sensul imbunatatirii contactelor in mufa).

In caz de regulator defect ar trebui sa se manifeste si in alte conditii (motor cald dupa o oprire de ex, ba chiar si motor rece).
In caz de injectoare cu probleme s-ar manifesta si la relanti, si al porniri la rece, si la porniri la cald .

Treaba cu UCE injectie defect e o poveste de adormit copii. Ala se defecteaza foarte greu, iar tabelele si algoritmii de calcul nu i se sterg din memorie de la o ploaie, ce naiba. Asa ca daca pui un UCE nou-nout care are aceleasi tabele si aceeiasi algoritmi, ce dracu o sa dea? Pai aceleasi manifestari... Ca altii sunt factorii.
Gabus
Bine v-am gasit! Am o DSN 2003 Clima.Cand este motorul rece..porneste foarte bine.Dupa ce s-a incalzit nu mai porneste sad.gif .Electromotorul invarte...dar nu porneste.O las sa se raceasca...porneste fara probleme.Masinuta are 40000 km.
Vreo sugestie?
Multumesc.
djasu82
poate nu-ti mai da scanteie si atunci schimbi bobina de inductie mai poate fi si de la pompa de benzina , fai un diagnostic si verifica toti senzorii , injectoarele .
Gabus
Atunci , n-ar mai porni deloc.....dar cand se raceste...porneste.Si...inca ceva....chestia asta este aleatorie.......ba porneste....ba nu mai vrea sa porneasca cand este cald motorul.
x_dadu
senzoru de rotatie l-ai verificat/curatat !
VyRuZ
Am avut aceeași problemă și a fost vina senzorului de turație. Curăță-l și vei avea, cel mai probabil, o surpriză plăcută.
Gabus
Multumesc pentru raspunsurile pe care le-ati dat. O sa fac ceea ce mi-ati recomandat si va tin la curent cu ceea ce s-a rezolvat......sau nu.
Multumesc.
alinHR
Bobina de inductie mai mult ca sigur.
AndreyIan
Sal si eu am aceasi problema a inceput iri sami faca ba porneste ba nu porneste se stinge becu am chei de logan .
Unde ar fi senzoru de turatie??
Se aude in dr la motor un tacanit de scanteie si atunci porneste cand nu se aude tacanitu nu porneste sa fie bobina??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.