QUOTE(Zippy @ 19 Aug 2007, 23:09)
tobele mele au 4 ani si nu dau semne de oboseala.
Sincer, daca cei de la Borla mi-ar demonstra ca inoxul lor imi dau 4 cp in plus mi-as pune si eu.
Si sound-ul "sport" l-as intelege pe masini de 150+ cp..cred ca e foarte placut sa faci un drum de 600 km cu sunetul "sport" sub tine.
Depinde in ce regim le-ai folosit ! Fostul proprietar a mers in fiecare zi , 2 ani , cate 25 de km . Eu dupa jumatate de an a trebuit sa schimb finala , fiind gaurita si dupa doua "plombari" am decis sa shimb toata evacuarea . De ce conteaza cat si cum a mers ? Pentru ca la pornire dimineata , cand motorul , evacuare si catalizatorul sunt reci se elimina mult condes , care este creat de catalizator si de diferenta intre temperatura gazelor care iese si temperatura evacuarii . Catalizaotrul abia dupa ce atinge o anumita temperatura incepe sa functioneze in parametrii si gazele sunt "mai putin nocive " Ei bine , daca masina merge pe distante mici mult timp , cu pauze intre deplasari se formeaza mai mult condens , care contine si multe alte substante care ajung sa corodeze mult mai repede evacuarea si mai ales finala unde se opresc , ne apucand sa fie evacuate . Pentru mai multe detalii intrebati pe cineva cu cunostinte mai multe de chimie , ce face catalizatorul .
Poti castiga mai mult in plus daca mai faci sia lte modificari si nu numai evacuarea , dar ce vrei tu este sa nu-ti asumi nici un risc si sa castigi acea putere . S-a demonstrat si am prieteni care si-au pus chair si pe Tico , Cielo , DSN si au castigat acea putere in plus ! Daca pui o evacuare buna , e placut sa auzi acel sunet sport , dar daca pui o porcarie "compatibila" pe un motor de 150 CP te alegi cu un zgomot enervant pentru tine si ceilalti care te aud !
Am facut si mai multi kilometrii si daca ati fi citi posturile imediat dupa ce mi-am schimbat evacuarea ati fi citit ca nu se aude asa cum auziti voi BMW-urile tunate in targ , ci mult mai grav si jos , acel sunet sportiv auzindu-se dupa 3000 - 4000 rpm !
Sunetul incepe sa se auda bine dupa ce traseul se incalzeste putin , altfel dimineata nu faci nici un fel de deosebire . Spun asta ca am avut destue discutii cu tatal meu referitor la evacuare , iar masina mea este si de familie , nu numai de nebunii .
QUOTE(2dor @ 20 Aug 2007, 07:32)
Oo da Zippy sa vezi ce frumos e sa ai acel sunet "sport" sub tine, mai ales pe distante lungi, o sa te ia capul de la huruit. Bine acum depinde de traseu, eu am avut doar finala sport de la Borla, si era aia mica. Suna frumos dar nu deranjant.
Da , am mers cu un prieten cu o DSN care nu mai avea deloc intermediara si pot spune ca te doare capul , dar traseele Sport Borla , pentru 1310 / DSN / SLZ / LGN sunt legale , cu autorizatie RAR si nu deranjeaza asa cum credeti voi . Credeti ca Borla isi ia autorizatiile pe zgomotoace ?
QUOTE(IRONICK @ 20 Aug 2007, 20:44)
Sau masini sub 6 secunde ... in rest pe rahaturi de 1.4 mi se pare un mare fas. Penibil.
Daca schimbi o evacuare a stock a unei masini care ia suta sub 6 sec ( cu cea stock) cu una Borla sau una sport necalculata pentru acel motor si acea masina faci cea mai mare greseala ! Evacuarea trebuie calculata si nu pusa cat mai mare , fluxul de aer de evacuare avand un rol hotarator in mersul motorului , trebuind sa existe o contra-presiune a gazelor !
QUOTE(Reed @ 20 Aug 2007, 21:01)
Deci: ca sa faci ca o anumita cantitate de fluid sa curga mai repede si mai :usor" printr-o teava trebuie sa:
1. maresti diametrul tevi si/sau
2. sa cresti presiunea si/sau
3. sa-i maresti temperatura si/sau
4. sa faci curgerea cit mai lineara
1. Este mai mare si anume de 50 in loc de 45 stock
2 Se creste presiunea prin instalarea unui filtru de aer sport , astfel acela permitand un flux mai mare de aer admis in motor decat admisia stock deci si permite un flux de aer mai mare al gazelor de evacuare !
3. temperatura evacuarii Sport Borla de Inox pe 50 mm atinge si functioneaza la temperaturi mai mari decat cea stock , de tabla !
4. traseul este direct flow , adica nu se intampina nici un fel de site in calea evacuarii gazelor !
QUOTE(klaus @ 20 Aug 2007, 21:57)
Daca maresti diametrul tevii, atunci fuidul se va misca mai incet, ceea ce va insemna ca va avea timp sa se raceasca mai tare. Asta va insemna ca fluidul va fi mai dens. Ori fluidul mai dens este mai greu de impins.
De asemenea fluidul mai rece incepe sa faca si turbulente, lucru nedorit la o evacuare. La realizarea de turbulente poate contribui cu varf si indesat si un diametru mai mare al tevii de evacuare.
De asemenea, deplasarea fluidului prin tevi depinde si de coturi si forme curbe, cu cat mai putine cu atat mai bine.
Sunteti voi convinsi ca un esapament "sport" evita astfel de probleme? Si apoi se pune problema consumului si a cresterii de putere...
Singurele turbulente care se observa sunt exact la tips , in momentul in care este la relanti sau in frana de motor , in momentul schimbarii treptei , dupa care scade uniform pana la relanti . Fluidul este aer si nu are timp sa se racesca pentru ca evacuare se incalzeste mult mai mult decat cea stock de tabla !
QUOTE(2dor @ 21 Aug 2007, 07:17)
Oricum pentru a se vedea ceva la toba trebuie un traseu direct flow plus scos catalizator, iar un traseu direct flow va fi o tinta pentru politie la ce zgomot face. Iar filtrul da mareste si ala puterea, daca la un Mitsubishi EVO de 480 CP pe dyno, cu filtrul sport s-au scos doar 10 CP...
Traseul este direct flow !!! NU ai de ce sa scoti catalizatorul pentru ca masina castiga acea putere legal ! Eu ieri mi-am luat ITP-ul pe bune ! MIthubishiul ala este tunat direct din fabrica si nu ai ce filtru sa-i mai pui tu ! Crezi ca aia baga hartie de filtru de cafea in filtrele stock ca la noi ? De unde stiu ca e direct flow ? Ca eu am carat evacuare la Borla PItesti si am fost de fgata cand au montat-o ! Prin finala se vedea dintr-o parte in alta , iar dupa instalare la prima pedala mai serioasa i-am tras una la un mecanic cu o bucata de catalizator cat un ou , deci eu aveam initial si evacuare in catalizator partial infundata ! Fagurele de marimea unui ou il am inca !
QUOTE(klaus @ 21 Aug 2007, 12:20)
Ideea era alta, dar sa o inchid acum ca nu m-am facut prea bine inteles.
Ati facut vreunul din voi test STIINTIFIC (cum ar fi un dyno) ca o evacuare sport pe SLZ aduce plus de putere? Sau un test cat de cat stiintific ca scade consumul? Sau aveti rezultatul de la vreun astfel de test?
Ca din catea am zis doar eu ar rezulta ca multe lucruri pot chiar scadea randamentul unei evacuari "sport".
Si dupa ce s-o vedea ca intr-adevar creste puterea sau cuplu sau mai stiu eu ce, ramane de vazut daca scade si consumul.
Eu doar am pornit de la afirmatia categorica "toba sport scade consumul", dar nu am vazut si justificare ei. Cel putin pentru mine justificarile aduse in sprijinul acelei afirmatii au lacune serioase.
Daca cei care isi pun toba sport le considera "fundamentate" si traiesc impliniti la gandul ca au si putere si consum mai mic, atunci e foarte bine, sa ignore intrebarile pe care eu mi le-am pus aici, pentru ca atunci o sa se simta mai bine stiind in sufletul lor ca "au dreptate".
S-au facut teste pe Dyno de cativa prieteni si de multi din cluburi de racing ! Castigul de putere este evident !
Se scade randamentul motorului sau a evacuarii daca acea evacuare nu e calculata corect sau pui mai multe decat trebuie . Am vazut clar la un Logan de 1.4 care si=a pus evacuare dubla ca si-a batut joc de mototului ala . NU mai statea la relanti corect , fluctua nasol , motorul se auzea bine numai peste 1300 de ture . In schimb pe un 1.6 era alta treaba si ala chiar daduse banii cu folos .
Este o granita intre o evacuare prea mare si cea stock , astfel incat nu trebuie sa exagerezi ! Nu te apuci sa pui pe o SLZ care are stock de 45 , una de 60 , si nici pe un Tico de 35 , una de 55 . E clar ca bine nu vor iesi , mai ales daca mai renunti si la intermediara sau la catalizator care are .
Daca este corect calculata castigi putere , ceva cuplu , ceva economie si un sunet mai sportiv . Daca nu este calculata corect , pierzi relatiul lin , pierzi puterea si cuplul de al turatii mici si masina va avea viata numai la turatii inalte ( peste 4000 ture ) , iar consumul deja iese din discutie , fiind obligat sa mergi numai la turatii mari .
Exista si catalizator sport , dar castigul de putere este dat de evacuare si nu de acel catalizator , la fel se intampla si cu serpisorii , care la fel , nu merita sa-i schimbi daca nu modifici serios motorul , altfel avand doar caracter estetic !
La motoarele in 16V castigul este mult mai amplificat atat la evacuare cat si la admisie !