Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Evacuarea performanta BORLA
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
TBonu
Am citit pe aici dar nu prea am inteles exact daca scade sau nu consumul benzinei si daca da cu cat si defapt care ar fi mai buna. Multumesc.
Supapa_jR
oameni buni...nu mai cumparati rahaturile BORLA care costa mai mult decat fac....nu...nu influenteaza cu nimic...poate ca va consuma cu vreo 50 de ml mai putin...daca or fi si aia...influenteaza doar sunetul...care nici ala nu e prea stralucit...mai bine cauta ceva evacuare serioasa din inox serios nu fasia aia de la borla
pastrama
QUOTE(TBonu @ 5 Aug 2007, 23:29)
scade sau nu consumul
*


Nu scade.
TBonu
deci nu scade. Bun vroiam sa stiu o treaba.

OFF Topic : Voi primit mailuri cu replyuri?? ca eu am bifata casuta aia dar nu primesc nimic.
dandrei
gasesc undeva o toba din inox,care sa nu faca prea mult zgomot?m-ar interesa sa fie de la remus.unde gasesc firma?
driverx
QUOTE(TBonu @ 6 Aug 2007, 09:37)
deci nu scade. Bun vroiam sa stiu o treaba.
....
*



Cred ca iti puteai si tu raspunde la intrebarea asta dar daca gandeai putin. Oare producatorul sau chiar TOTI producatorii nu ar pune "evacuare performanta Borla" daca aceasta chiar avea un efect pozitiv cel putin in privinta consumului? Oare tu ce crezi? Oare tu crezi ca s-ar mai chinui sa complice electronica motoarelor pentru a mai stroarce putina eficienta in privinta consumului cand o simpla teava ar rezolva problemele, cel putin dupa unele minti odihnite de tuningareti care is in stare sa isi bage orice wishful thinking bullshit in ei sa creada ca au masina mai deosebita, mai performanta?
TBonu
sincer ma gandeam la asta dar ca sa fiu sigur merita sa intreb nu??
marius80_eugen
Parerea mea din proprie experienta si din faptul ca am asa ceva pe masina si anume evacuare Sport Borla pe 50 mm : scade consumul si creste performantele + bonus un sound sportiv f decent . Spun asta dupa 1 an jumate de folosire !

Daca nu aveti asa ceva pe masina sau nu sunteti in stare sa fiti expliciti cu privire la intrebarile puse de altii nu mai enuntati niste concluzii care se vor universal valabile !

Eu vorbesc de evacuarea proiectata de cei de la Borla Pitesti impreuna cu cei de la Dacia , care este autorizata RAR , este complet din INOX de dupa catalizator pana la sfarsit , care este direct-flow si care este performanta !
Performantele produselor Borla originale le puteti observa si pe alte masini ca Cielo , Tico , DSN si multe altele , care in timp chiar au aratat ce pot sa faca acele motoare cu o evacuare mai performanta . Faptul ca pentru unii nu merita sa investesti intr-o evacuare performanta , asta este o alta mancare de peste si nu are de-a face cu performanta .
raqzvan
Ce fraieri astie de isi pun GPLeu sau cumpara diesel-uri... in loc sa ia Solentza. Cu "evacuare performanta BORLA", care "este complet din INOX de dupa catalizator pana la sfarsit , care este direct-flow si care este performanta !" , cu chiptuning (care scade si el consumul, nu?!), si cu filtru de aer "SPORT" ajungi sa ai un Ferrari, cu consum de scuter de 49cmc. smile.gif
Binenteles iti mai trebuie:
- Duralube (creste performantele, protejeaza motorul);
- FuelMax - magnetii aia care se pun pe alimentare (scade consumul);
- eleron (pentru stabilitate peste 200km/h);
- CD/DVD agatat de oglinda retrovizoare (antiradar);
- cruciulita agatata de oglinda retrovizoare (creste performantele, protejeaza motorul, antiradar). biggrin.gif
driverx
raqzvan

Razi tu razi, da' o sa iti treaca in ziua in care o sa te faca o solenza in timp ce tu mergi frumos cu viteza legala. Ce o sa te faca ala la stop, de nu o sa te vezi, o sa iti vina sa iti bagi capul in pamant. Iti dai seama ce va creste inima in ala si va lua totul ca pe o re-confirmare a performantelor deosebite bagate in toate tampeniile generatoare de wishful thinking sau chestii care costa de 20-100 ori de mai mult decat fac cu adevarat doar pentru un plus de performanta de 0.5%-1% care oricum nu sunt prea perceptibili de catre om.
marius80_eugen
Ia sa vedem daca va luati vreunu vre-un warn ! Ca de misto-uri ne-am cam saturat ... de mult timp !
Ati fost off-topic si faceti misto la altii care incearca sa explice anumite lucruri .
klaus
marius80_eugen, de un an si ceva, singura modificare pe care ai facut-o la motor este doar evacuarea?
Ar putea exista si alte modificari care ar putea avea influentele pe care le zici, sau doar evacuarea ai schimbat-o?
Si cum ai constatat reducerea consumului?
2dor
marius80_eugen eu spun ca nu ar avea de ce sa ia warn vreunul din cei care fac misto de "ceva la misto". Am avut si eu pe Solenza o evacuare Borla si in afara de un sunet frumos altceva nu am observat. A ba da am observat ca masina trage muuulllt mai bine si ca fuge mai tare, dar stii de ce am observat asta? Pentru ca zgomotul era asa frumos incat aveai impresia ca esti cu un Subaru Impreza(poate ai auzit cum face unul cand accelereaza) si atat, masina saraca nu tragea mai tare ca nu avea de unde. Iar chestia cu consumul de benzina e ceva la fel de SF, poate ti-ai schimbat stilul de condus, poate bagi benzina din alta parte, poate benzina are alta calitate, si lista poate continua.
bolek_bolek
@ marius80_eugen:
Daca facem schimb de trasee de evacuare (eu am din aia standard, si nu are inca nici un fel de gauri sau deformari, deci e absolut ok!) si dupa ce mergi exact in acelasi mod cu evacuarea standard, si fara sa modifici absolut nimic altceva la masina, si o sa consumi la fel cum consumai cu evacuarea ta de inox, esti de acord la sfarsit sa imi lasi mie evacuarea aia ?????

Nu de alta, dar ma tem ca chiptuningul tau a adus plusul de economie pe care il lauzi, si nu teava aia de inox...
TBonu
Deci eu oricum am inteles ideea nu merita sa dai de 10 ori mai mult pe o evacuare din inox (sper sa nu ma insel la preturi inox: 800 lei tabla, sau ce e aia, 80 lei ) pentu un consum mai mic cu 500 de ml la 100 si cu un catār doi in plus (ca ce am eu la solenza nu sunt cai).
marius80_eugen
Traseul de evacuare este unul din pasii pentru o masina mai performanta si economica . Prima impresie la schimbarea traseului este ca motorul "rasufla" mult mai usor . Relantiul a scazut putin si cresterea in ture se realizeaza mult mai rapid decat cu traseul normal .
Nu am spus ca NUMAI evacuare scade consumul , dar si ea ajuta . Cat ? Nici nu ma agit sa spun cat , pentru ca astfel de discutii nu isi au rostul .
2dor - "masina saraca nu tragea mai tare ca nu avea de unde " - asta poate e problema la masina ta si nu faptul ca schimbarea evacuarii nu ti-a transformat-o intr-un McLaren .
bolek - prin schimbarea evacuarii nu numai ca masina nu va merge asa cum imi merge acum , dar chiar daca o fortez este posibil sa nu obtin performatele de acum , ceea ce se traduce printr-un consum mai mare .
TBonu - te inseli tare ! Pretul pentru o evacuare completa Borla Sport pe 50 mm este de aprox 680 ron . Daca iei tot traseul stoc tot te duce la 2,5 mil . Deci socoteala aia a ta cu de 10 ori mai mare este ridicola . Ciudat cum poti sa-ti spui parerea fara sa te interesezi de preturi !
Concluzia mea : castigi putere , scade putin consumul , motorul merge mai lejer , sound-ul sport , rezistenta in timp peste 5 ani !!! , perfect legala ( este autorizata RAR ) .
Alegerea vostra va apartine , concluziile la fel , comentariile referitoare la pret si daca merita sincer sunt de prisos . Eu am ales , mi-am permis , sunt multumit si recomand . Bafta tuturor !
klaus
Marius, ai zis ca:
QUOTE(marius80_eugen @ 15 Aug 2007, 18:17)
Parerea mea din proprie experienta si din faptul ca am asa ceva pe masina si anume evacuare Sport Borla pe 50 mm : scade consumul si creste performantele + bonus un sound sportiv f decent . Spun asta dupa 1 an jumate de folosire !
*

Cum ti-ai dat seama ca evacuarea sport scade consumul daca zici ca ai facut si alte modificari care impreuna cu evacuarea au dus la scaderea consumului?
Cum ai identificat ca tocmai evacuarea aia a avut si ea un rol in scaderea consumului?
Si cum ti-ai explica asta?
Plus cum ti-ai explica treaba cu "scazutul relantiului", relanti care e reglat si comandat de UCE injectie intre anumite valori clare?
driverx
QUOTE(klaus @ 17 Aug 2007, 18:39)
Plus cum ti-ai explica treaba cu "scazutul relantiului", relanti care e reglat si comandat de UCE injectie intre anumite valori clare?
*



Detecteaza evacuarile sport si schimba regimul motorului la relantiu.
Reed
smile.gif buna gluma diverix -asta s-ar intimpla daca Slz ar avea EGR (are oare? -nu are). Evacuarea sport scade rezistenta la iesire a gazelor si astfes va creste puterea efectiva cu vreo 3-4 CP si prin asta scade RELATIV si consumul.
klaus
Pai si pe ce principiu scade consumul?
TBonu
Sa lasam la o parte consumul de banzina ca nu cred ca ai cumpara o evacuare sport dand o diferenta de 430 ron doar pentru a avea o scadere a consumului de cativa ml la suta. Cam care ar fi alt avantaj ca eu sa imi justific alcesti 430 lei?? Sa zicem ca ar fi un zgomot frumos, dar nu merita sa dai banii astia doar pentru atat. marius80_eugen ai spus ca evacuarea din inox tine peste 5 ani una normala cat tine??
klaus
De solenza? 2 ani daca ai noroc.
Reed
Am spus ca ai o scadere RELATIVA de consum adica fiinca puterea creste cu citiva CP, pentru a obtine aceleasi performante va trebui sa apesi mai putin pe acceleratie.
Ati intrebat la ce bun?? pai daca 3-4CP in plus nu sunt buni la nimic nu mai am comentarii.
TBonu
Deci poti sa zici ca isi scoate banii doar prin faptul ca dureaza de 3 ori mai mult.

Avantaje: - crestere de putere
- durabilitate sporita
- sunet placut

Ar mai fii alt ceva?? Pana la urma merita diferenta de bani?
klaus
Deci de fapt esapamentul sport nu scade consumul in mod obiectiv pe aceeasi plaja de turatii si sarcina, ci este ceva ce ar putea sa se intample, datorita schimbarii modului de condus a soferului (ceva subiectiv).
Asta zici, sau n-am inteles eu bine?
TBonu
Asta am inteles si eu deci daia nu am mai pus la avantaje consumul de benzina.
CataOlar
QUOTE(klaus @ 18 Aug 2007, 14:11)
De solenza? 2 ani daca ai noroc.
*


dry.gif inseamna ca eu sunt norocosul .... din 2004, de cand am masina, nu a fost cazul sa se atinga cineva de evacuarea solnitzei...n-are treaba nici la ora actuala, si nici nu prevad sa aiba curand, la cum arata
Reed
Nu Klaus. Am spus ca o evacuare de diam. crescut aduce un plus de putere si prin aceasta pt a atinge si a mentine ACEEASI viteza ca inainte in ACELEASI conditii este necesar un consum mai mic. Asta e una iar a doua este ca atingerea acelorasi performante se face intr-un timp mai scurt.
TBonu
reed dar asta tu zici teoretic nu ca practic nu cred ca acei 2-3 caluti iti reduce timpul de acceleratie asa de mult incat chiar sa se simta un consum mai mic de benzina.
klaus
Daca s-ar putea, aveti niste linkuri catre pagini de productori de sisteme de evacuare care sustin si argumenteaza o astfel de afirmatie?
Reed
Klaus, eu NU fac reclama la producatori pt. ca nu am nici un beneficiu din asta.
De ce se reduce consumul? simplu: pentru ca deoarece se "recupereaza" 3-4 CP asta inseamna ca eficienta motorului creste si din asta se deduce ca pentru a ajunge si a mentine o anumita viteza masina va avea nevoie de o putere livrata mai mica astfel si CONUMUL va scadea. Daca tii mortis la calcule le fac si pe acelea.
klaus
Si aia 3-5 CP se "recupereaza" la turatii joase? acolo unde au loc accelerarile normale?
Sau trebuie ajuns in gama de turatii mai ridicata ca sa "apara" si caii aia in plus (ma rog, am eu ceva retineri ca sunt 3-4, dar teoretic vorbind sa zicem ca asa sunt)?
driverx
Nu trebuie sa fi expert in tuning bullshit sa iti dai seama (daca ai minte si vrei sa judeci obiectiv) ca oricat ar calcula Borlashit sau alti producatori de iluzii acele tobe, ele nu ar obtine o crestere de 3-4 CP la regimuri normale. Daca ar fi asa (ca la o adica nu ar fi imposibil, nu?) atunci ar insemna ca orice masina cu evacuare stock efectiv nu ar putea respira la turatii mari si efectiv nu s-ar face o evacuare completa si corecta a gazelor. Iar eu pe asta NU o cred, puteti veni cu tot felul de bullshituri de nivelul lui marius80_eugen care parca citeaza tampenii din carti.

La turatii mari, probabil acele tobe, mai ales fara intermediara ar avea un plus fata de evacuarile sport care sunt gandite sa amortizeze cat mai mult zgomotul. Dar castigul mi-ar fi greu sa il simt..sincer. E aceasi bullshit care doar tunerii il inghit ca si cu filtrele sport. Am mers de nevoie si fara filtru si in afara de un sunet mai nervos, nu era nici un beneficiu. Deci daca pe direct, super liber si in natura motorul nu s-a descurcat mai bine, atunci cum dracu ar face-o cu un bullshit conic de luat ochii si banii fraierilor?
vladousse
va rog sa ma ajutati .....nu stiu cum sa deschid la cheie locsorul unde se baga bateria....va rog sa ma ajutatzi.... referitor la solenza
klaus
Use the "search", Luke...
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=52627&hl=
Zippy
tobele mele au 4 ani si nu dau semne de oboseala.
Sincer, daca cei de la Borla mi-ar demonstra ca inoxul lor imi dau 4 cp in plus mi-as pune si eu.
Si sound-ul "sport" l-as intelege pe masini de 150+ cp..cred ca e foarte placut sa faci un drum de 600 km cu sunetul "sport" sub tine.
2dor
Oo da Zippy sa vezi ce frumos e sa ai acel sunet "sport" sub tine, mai ales pe distante lungi, o sa te ia capul de la huruit. Bine acum depinde de traseu, eu am avut doar finala sport de la Borla, si era aia mica. Suna frumos dar nu deranjant.
ionutctn
Mai scuze ca intervin desi se discuta despre Solenza si eu am 1310. Intrebarea mea este legat de 1310: esapamentul din inox facut de borla pentru 1310 isi merita banii? Adica e o asa mare diferenta ca durata de functionare in ani ca sa merite diferenta de bani fata de unele de uzina??? Practic daca sunt din tabla de inox si nu le lovesti de vreo piatra/bordura ar trebuie sa nu se corodeze niciodata sau oricum sa te tina cel putin 10 ani. Cat costa pentru daci 1310 pentru carburatie (fara catalizator)? Nu ma intereseaza sound sau crestere de putere doar sa ma tina foarte multi ani.
Cu scuzele de rigoare ca am intervenit va rog niste raspunsuri daca se poate.
TBonu
http://www.borla.ro/gama_dacia.htm

Uite aici suna-i si intreaba-i cat costa, restul de intrebari se discuta aici.

Dar pana la urma auzi zgomotul in habitaclu la cate zgomote sunt in masina?? Eu nu prea cred.
paulica
Ia cautati voi evacuari si la Stelco Romania, ca cica sunt mai jos la pret ca Borla.
IRONICK
QUOTE(Zippy @ 20 Aug 2007, 00:09)
Si sound-ul "sport" l-as intelege pe masini de 150+ cp
Sau masini sub 6 secunde ... in rest pe rahaturi de 1.4 mi se pare un mare fas. Penibil.
Reed
Deci: ca sa faci ca o anumita cantitate de fluid sa curga mai repede si mai :usor" printr-o teava trebuie sa:
1. maresti diametrul tevi si/sau
2. sa cresti presiunea si/sau
3. sa-i maresti temperatura si/sau
4. sa faci curgerea cit mai lineara
Problematica de fata se refera la pct. 1. La "sound" nu ma refer ca nu ma intereseaza, daca vreti sound montati o "turbina" pe capatul tevii.
Driverx cistigul de putere la turatia de cuplu maxim CHIAR este de 3-4 CP cel putin; la turatii joase nu se prea cistiga nimic dar la turatii joase si consumul este mic asa ca iese din schema. Cit priveste filtrele sport si mai ales cele cu aductie de "aer rece" suntf. functionale deoarece micsoreaza "inertia" data de filtrele obisnuite (+tevaria contorsionata) la acceleratie si asta e un fapt demonstrabil si nu Bshit.
...klaus, accelerarea inseamna...cresterea turatiei spre cea de cuplu maxim (3800rpm la Slz daca nu ma insel) asa ca , da, acel cistig exista.
Dar solutiile de crestere a puterii le-am expus in topicul de tuning asa ca nu ma mai repet.
klaus
Daca maresti diametrul tevii, atunci fuidul se va misca mai incet, ceea ce va insemna ca va avea timp sa se raceasca mai tare. Asta va insemna ca fluidul va fi mai dens. Ori fluidul mai dens este mai greu de impins.
De asemenea fluidul mai rece incepe sa faca si turbulente, lucru nedorit la o evacuare. La realizarea de turbulente poate contribui cu varf si indesat si un diametru mai mare al tevii de evacuare.
De asemenea, deplasarea fluidului prin tevi depinde si de coturi si forme curbe, cu cat mai putine cu atat mai bine.
Sunteti voi convinsi ca un esapament "sport" evita astfel de probleme? Si apoi se pune problema consumului si a cresterii de putere...
2dor
Oricum pentru a se vedea ceva la toba trebuie un traseu direct flow plus scos catalizator, iar un traseu direct flow va fi o tinta pentru politie la ce zgomot face. Iar filtrul da mareste si ala puterea, daca la un Mitsubishi EVO de 480 CP pe dyno, cu filtrul sport s-au scos doar 10 CP...
Reed
Da Klaus, ma asteptam sa pui problema temperaturii gazelor de evacuare. Ai dreptate intr-un fel dar tinind seama ca este necesara (din motive de securitate) scaderea temperaturii acestor gaze atunci scaderea rezistentei la inaintare a fluidelor se obtine si prin cresterea diametrului tevii.
klaus
Ideea era alta, dar sa o inchid acum ca nu m-am facut prea bine inteles.
Ati facut vreunul din voi test STIINTIFIC (cum ar fi un dyno) ca o evacuare sport pe SLZ aduce plus de putere? Sau un test cat de cat stiintific ca scade consumul? Sau aveti rezultatul de la vreun astfel de test?
Ca din catea am zis doar eu ar rezulta ca multe lucruri pot chiar scadea randamentul unei evacuari "sport".
Si dupa ce s-o vedea ca intr-adevar creste puterea sau cuplu sau mai stiu eu ce, ramane de vazut daca scade si consumul.

Eu doar am pornit de la afirmatia categorica "toba sport scade consumul", dar nu am vazut si justificare ei. Cel putin pentru mine justificarile aduse in sprijinul acelei afirmatii au lacune serioase.
Daca cei care isi pun toba sport le considera "fundamentate" si traiesc impliniti la gandul ca au si putere si consum mai mic, atunci e foarte bine, sa ignore intrebarile pe care eu mi le-am pus aici, pentru ca atunci o sa se simta mai bine stiind in sufletul lor ca "au dreptate".
Reed
Nu klaus, toba si catalizatorul "sport" se bazeaza pe premisa ca scazind rezistenta la inaintare a gazelor de evacuare vei scadea implicit acel "T2" din formula randamentului motorului Otto si implicit vei creste randamentul . Subliniez: aceasta afirmatie este valabila in cazul motorului de Slz dar, alte motoare ce au EGR (Exhaust Gases Recirculation) NU pot beneficia de ea pt ca au nevoie de o oarecare presiune pe teava de evacuare.
marius80_eugen
QUOTE(Zippy @ 19 Aug 2007, 23:09)
tobele mele au 4 ani si nu dau semne de oboseala.
Sincer, daca cei de la Borla mi-ar demonstra ca inoxul lor imi dau 4 cp in plus mi-as pune si eu.
Si sound-ul "sport" l-as intelege pe masini de 150+ cp..cred ca e foarte placut sa faci un drum de 600 km cu sunetul "sport" sub tine.
*


Depinde in ce regim le-ai folosit ! Fostul proprietar a mers in fiecare zi , 2 ani , cate 25 de km . Eu dupa jumatate de an a trebuit sa schimb finala , fiind gaurita si dupa doua "plombari" am decis sa shimb toata evacuarea . De ce conteaza cat si cum a mers ? Pentru ca la pornire dimineata , cand motorul , evacuare si catalizatorul sunt reci se elimina mult condes , care este creat de catalizator si de diferenta intre temperatura gazelor care iese si temperatura evacuarii . Catalizaotrul abia dupa ce atinge o anumita temperatura incepe sa functioneze in parametrii si gazele sunt "mai putin nocive " Ei bine , daca masina merge pe distante mici mult timp , cu pauze intre deplasari se formeaza mai mult condens , care contine si multe alte substante care ajung sa corodeze mult mai repede evacuarea si mai ales finala unde se opresc , ne apucand sa fie evacuate . Pentru mai multe detalii intrebati pe cineva cu cunostinte mai multe de chimie , ce face catalizatorul .
Poti castiga mai mult in plus daca mai faci sia lte modificari si nu numai evacuarea , dar ce vrei tu este sa nu-ti asumi nici un risc si sa castigi acea putere . S-a demonstrat si am prieteni care si-au pus chair si pe Tico , Cielo , DSN si au castigat acea putere in plus ! Daca pui o evacuare buna , e placut sa auzi acel sunet sport , dar daca pui o porcarie "compatibila" pe un motor de 150 CP te alegi cu un zgomot enervant pentru tine si ceilalti care te aud !
Am facut si mai multi kilometrii si daca ati fi citi posturile imediat dupa ce mi-am schimbat evacuarea ati fi citit ca nu se aude asa cum auziti voi BMW-urile tunate in targ , ci mult mai grav si jos , acel sunet sportiv auzindu-se dupa 3000 - 4000 rpm !
Sunetul incepe sa se auda bine dupa ce traseul se incalzeste putin , altfel dimineata nu faci nici un fel de deosebire . Spun asta ca am avut destue discutii cu tatal meu referitor la evacuare , iar masina mea este si de familie , nu numai de nebunii .

QUOTE(2dor @ 20 Aug 2007, 07:32)
Oo da Zippy sa vezi ce frumos e sa ai acel sunet "sport" sub tine, mai ales pe distante lungi, o sa te ia capul de la huruit. Bine acum depinde de traseu, eu am avut doar finala sport de la Borla, si era aia mica. Suna frumos dar nu deranjant.
*


Da , am mers cu un prieten cu o DSN care nu mai avea deloc intermediara si pot spune ca te doare capul , dar traseele Sport Borla , pentru 1310 / DSN / SLZ / LGN sunt legale , cu autorizatie RAR si nu deranjeaza asa cum credeti voi . Credeti ca Borla isi ia autorizatiile pe zgomotoace ?

QUOTE(IRONICK @ 20 Aug 2007, 20:44)
Sau masini sub 6 secunde ... in rest pe rahaturi de 1.4 mi se pare un mare fas. Penibil.
*


Daca schimbi o evacuare a stock a unei masini care ia suta sub 6 sec ( cu cea stock) cu una Borla sau una sport necalculata pentru acel motor si acea masina faci cea mai mare greseala ! Evacuarea trebuie calculata si nu pusa cat mai mare , fluxul de aer de evacuare avand un rol hotarator in mersul motorului , trebuind sa existe o contra-presiune a gazelor !

QUOTE(Reed @ 20 Aug 2007, 21:01)
Deci: ca sa faci ca o anumita cantitate de fluid sa curga mai repede si mai :usor" printr-o teava trebuie sa:
1. maresti diametrul tevi si/sau
2. sa cresti presiunea si/sau
3. sa-i maresti temperatura si/sau
4. sa faci curgerea cit mai lineara
*


1. Este mai mare si anume de 50 in loc de 45 stock
2 Se creste presiunea prin instalarea unui filtru de aer sport , astfel acela permitand un flux mai mare de aer admis in motor decat admisia stock deci si permite un flux de aer mai mare al gazelor de evacuare !
3. temperatura evacuarii Sport Borla de Inox pe 50 mm atinge si functioneaza la temperaturi mai mari decat cea stock , de tabla !
4. traseul este direct flow , adica nu se intampina nici un fel de site in calea evacuarii gazelor !


QUOTE(klaus @ 20 Aug 2007, 21:57)
Daca maresti diametrul tevii, atunci fuidul se va misca mai incet, ceea ce va insemna ca va avea timp sa se raceasca mai tare. Asta va insemna ca fluidul va fi mai dens. Ori fluidul mai dens este mai greu de impins.
De asemenea fluidul mai rece incepe sa faca si turbulente, lucru nedorit la o evacuare. La realizarea de turbulente poate contribui cu varf si indesat si un diametru mai mare al tevii de evacuare.
De asemenea, deplasarea fluidului prin tevi depinde si de coturi si forme curbe, cu cat mai putine cu atat mai bine.
Sunteti voi convinsi ca un esapament "sport" evita astfel de probleme? Si apoi se pune problema consumului si a cresterii de putere...
*


Singurele turbulente care se observa sunt exact la tips , in momentul in care este la relanti sau in frana de motor , in momentul schimbarii treptei , dupa care scade uniform pana la relanti . Fluidul este aer si nu are timp sa se racesca pentru ca evacuare se incalzeste mult mai mult decat cea stock de tabla !

QUOTE(2dor @ 21 Aug 2007, 07:17)
Oricum pentru a se vedea ceva la toba trebuie un traseu direct flow plus scos catalizator, iar un traseu direct flow va fi o tinta pentru politie la ce zgomot face. Iar filtrul da mareste si ala puterea, daca la un Mitsubishi EVO de 480 CP pe dyno, cu filtrul sport s-au scos doar 10 CP...
*


Traseul este direct flow !!! NU ai de ce sa scoti catalizatorul pentru ca masina castiga acea putere legal ! Eu ieri mi-am luat ITP-ul pe bune ! MIthubishiul ala este tunat direct din fabrica si nu ai ce filtru sa-i mai pui tu ! Crezi ca aia baga hartie de filtru de cafea in filtrele stock ca la noi ? De unde stiu ca e direct flow ? Ca eu am carat evacuare la Borla PItesti si am fost de fgata cand au montat-o ! Prin finala se vedea dintr-o parte in alta , iar dupa instalare la prima pedala mai serioasa i-am tras una la un mecanic cu o bucata de catalizator cat un ou , deci eu aveam initial si evacuare in catalizator partial infundata ! Fagurele de marimea unui ou il am inca !

QUOTE(klaus @ 21 Aug 2007, 12:20)
Ideea era alta, dar sa o inchid acum ca nu m-am facut prea bine inteles.
Ati facut vreunul din voi test STIINTIFIC (cum ar fi un dyno) ca o evacuare sport pe SLZ aduce plus de putere? Sau un test cat de cat stiintific ca scade consumul? Sau aveti rezultatul de la vreun astfel de test?
Ca din catea am zis doar eu ar rezulta ca multe lucruri pot chiar scadea randamentul unei evacuari "sport".
Si dupa ce s-o vedea ca intr-adevar creste puterea sau cuplu sau mai stiu eu ce, ramane de vazut daca scade si consumul.

Eu doar am pornit de la afirmatia categorica "toba sport scade consumul", dar nu am vazut si justificare ei. Cel putin pentru mine justificarile aduse in sprijinul acelei afirmatii au lacune serioase.
Daca cei care isi pun toba sport le considera "fundamentate" si traiesc impliniti la gandul ca au si putere si consum mai mic, atunci e foarte bine, sa ignore intrebarile pe care eu mi le-am pus aici, pentru ca atunci o sa se simta mai bine stiind in sufletul lor ca "au dreptate".
*


S-au facut teste pe Dyno de cativa prieteni si de multi din cluburi de racing ! Castigul de putere este evident !
Se scade randamentul motorului sau a evacuarii daca acea evacuare nu e calculata corect sau pui mai multe decat trebuie . Am vazut clar la un Logan de 1.4 care si=a pus evacuare dubla ca si-a batut joc de mototului ala . NU mai statea la relanti corect , fluctua nasol , motorul se auzea bine numai peste 1300 de ture . In schimb pe un 1.6 era alta treaba si ala chiar daduse banii cu folos .
Este o granita intre o evacuare prea mare si cea stock , astfel incat nu trebuie sa exagerezi ! Nu te apuci sa pui pe o SLZ care are stock de 45 , una de 60 , si nici pe un Tico de 35 , una de 55 . E clar ca bine nu vor iesi , mai ales daca mai renunti si la intermediara sau la catalizator care are .
Daca este corect calculata castigi putere , ceva cuplu , ceva economie si un sunet mai sportiv . Daca nu este calculata corect , pierzi relatiul lin , pierzi puterea si cuplul de al turatii mici si masina va avea viata numai la turatii inalte ( peste 4000 ture ) , iar consumul deja iese din discutie , fiind obligat sa mergi numai la turatii mari .
Exista si catalizator sport , dar castigul de putere este dat de evacuare si nu de acel catalizator , la fel se intampla si cu serpisorii , care la fel , nu merita sa-i schimbi daca nu modifici serios motorul , altfel avand doar caracter estetic !
La motoarele in 16V castigul este mult mai amplificat atat la evacuare cat si la admisie !
klaus
QUOTE(marius80_eugen @ 22 Aug 2007, 02:14)
Fluidul este aer si nu are timp sa se racesca pentru ca evacuare se incalzeste mult mai mult decat cea stock de tabla !
*
Faptul ca teava se incalzeste mult mai mult asta denota de fapt ca pierde mult mai multa caldura. Adica exact ce trebuia evitat.
bolek_bolek
Hmmm, inca un placebo-tuning pentru solenza? mai repet si eu intrebarea , a masurat vreunu de pe forum plusul de performanta la 1.4mpi?

Va rog frumos, nu ma luati si voi ca in reclamele alea cu avantaje "de pana la..." si preturi "incepand cu...".

Concret: la dacia mea , cu evacuare de X mm, de inox , firma Y , care costa Z lei, am scos cu ea N CP in plus , la motor de M cmc.

Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.