Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pilot automat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
paulca
Ideea de pilot automat mi-a venit mergind pe autostrada ( in Italia ) dupa 300 km cind nu-mi mai simteam piciorul drept. Vreau sa fac un " pilot automat" cam cum au masinile suparate, care mentine viteza chiar de nu se apasa acceleratia ( in anumite limite )
M-am gindit la o piesa culisanta pe 2 ghidaje legata de pedala de acceleratie respectiv de clapeta adica cablul de acceleratie taiat si piesa intercalata. Aceasta piesa o fac sa se blocheza in orice pozitie cu o frina electrica suficient de puternica comandata de un buton in apropierea volanului. Teoretic ar merge asa: frina un levier cu cauciuc care se preseaza pe piesa mobila actionata de un motor electric nereversibil gen stergator de parbriz care mentine frina chiar daca dupa 1 sec. se intrerupe alimentarea ( temporizator) iar eliberarea frinei sa se faca prin inversarea alimentarii, tot prin acel buton de pe bord si/sau comanda electrica de la intrerupatorul lampii de frinare
Acum teoretic e simplu, prectic sint curios ce ziceti si voi ca pot sa fie niste aspecte tehnice care sa-mi scape. M-am gindit si la ceva motor pas cu pas dar comanda e f. complicata si iese din discutie.
Insist ca intreberea este : CUM sa-l fac si nu DACA sa-l fac asa ca cei care vor sa spuna ca e o prostie, tiganie , ca nu e nevoie, ca nu sint normal la cap etc. sa aiba amabilitatea sa nu raspunda
Va multumesc pentru idei anticipat si va tin la curent.
Apropos : cum senumeste chestia asta la masinile bengoase?
Gheorghedracu
Cruise control?
brigada_diverse
nu pot sa nu ma abtin sa nu fac un comment, dar ideea este buna(pentru distante mari).

daca am inteles eu bine, tu vrei, ca atunci cand apesi pe buton sa se blocheze acceleratia in pozitia curenta, si cand apesi iar butonul sa se deblocheze?

o sa mai intreb un coleg care a vrut sa faca asa ceva, sa vad ce idei are...

mi se pare ca am o schema, cu un buton fara retinere, care atunci cand apesi misca motoru intr-un sens, si cand apesi iar misca in celalalt sens...daca te-ar ajuta.

nu ar fi bine, totusi, cand pui frana sa se deblocheze automat acceleratia?
paulca
Pai tocmai asta e ideea ca sa se deblocheze atunci cind apas frina masinii si se aprind lampile de frina , sa iau comanda de la acel intrerupator
YO4RLP
Ideea nu-i rea smile.gif
Personal, ma gandisem la o alta dracie: pedala actionata de greutatea piciorului. Adica pedala este amplasata in podea, ridicata la un anumit unghi. Pe masura ce dai piciorul mai in fata, sporeste apasarea. Tragi piciorul mai in spate, scade apasarea. Dispare astfel acea miscare a gleznei care ne face tuturor probleme.
einstein1984
Sistemul e mai mult decat periculos. Un scurt e de ajuns ca sa te lase cu accelaratia blocata pe deschis....
paulca
si ce daca? pun frina , moare motorul si gata.
IRONICK
QUOTE(YO4RLP @ 8 Aug 2007, 09:24)
Pe masura ce dai piciorul mai in fata, sporeste apasarea. Tragi piciorul mai in spate, scade apasarea
Nici asta nu este o idee rea, doar ca trebuie sa o faci invers. In spate accelerezi si in fata reduci. Aceeasi directie ca la motociclete ...
YO4RLP
Am vazut pe la tv, ca vechile Ford T aveau pentru comanda acceleratiei, o maneta sub volan ...
IRONICK
Si U65 are acceleratie de mana sub volan. Doar ca este tractor ...
C a t a l i n
Dacă se referea doar la greutatea tălpii ce se sprijiină pe suprafața pedalei, a spus bine... duci piciorul mai în față, mai mult din suprafața tălpii apasă "pasiv" pe pedală, deci ea coboară, și accelerează...


Eu fac asta de mult...
driverx
QUOTE(einstein1984 @ 8 Aug 2007, 10:22)
Sistemul e mai mult decat periculos. Un scurt e de ajuns ca sa te lase cu accelaratia blocata pe deschis....
*



Total de acord. Ca sa nu mai zic ca la cel mai mic deal scade destul viteza, neexistand nici pe departe notiunea de reglaje adaptive. Cand o ia la vale nu mai zic....zero frana de motor. radmasa.gif

Si einstein1984.....scurtu nu e nici macar cea mai mare problema. Sa vezi de se blocheaza mecanismu sa vezi de nu merge ceva in circuitul electric (Cancel-ul la franare). Parca il si vad pe om ca franeaza de urgenta, apasa ambreiajul, ramane fara frana de motor, se blocheaza rotile, ramane fara directie, toate astea in timp ce motorul e turat undeva la vreo 5000 rot/min in gol. Daca si opreste motorul (daca apuca) mai ramane si fara servo frana, asta daca masina e dotata cu asa ceva radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Practic....nu e un sistem care sa permita functionarea masinii in conditii de siguranta daca acesta se defecteaza.

[...]
C a t a l i n
Cineva a încercat altceva, ce arată cel puțin mai bine...

"Cruise control universal Made in Romania, si cu limitare de viteza"

http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=64209&hl=
IRONICK
QUOTE(Catalin Marinarul @ 8 Aug 2007, 11:38)
Dacă se referea doar la greutatea tălpii ce se sprijiină pe suprafața pedalei, a spus bine...
Intradevar m-am grabit, ca eu intelesesem ceva gen carucior.
diaconuliviu
Cruise control nu mentine acceleratia intr-un punct fix ci o apasa sau relaxeaza incit sa mentina viteza constanta. Sistemul se face chiar cu acel motor pas cu pas, existent pe masinile mai noi, pe injectie.
ydaniel
smile.gif caramida nu va mai place:)?
CriSTI68
schimbati masina si gata, maine poimaine vedem un topic cu ABS pe aici smile.gif)
vis-a-vis
Citind aici, m-am gandit cum as face eu un soi de pilot automat.
Pedala de acceleratie ar avea drept ax un clichet, care in mers normal sa fie decuplat, cuplandu-se cu ajutorul unei parghii de la bord prin cablu cu camasa sau pur si simplu cu un actuator si buton. Apasand pe pedala, se mareste putin viteza la fiecare dinte al clichetului. Decuplarea clichetului sa se faca mecanic la apasarea pedalei.

Asta ar fi o solutie simpla, fara reglaje, ci doar acceleratie constanta.

O imbunatatire ar mai fi un reglaj fin cu un soi de reostat mecanic, in genul celor de faruri, care sa "traga" de clichet. De asemenea acest reglaj fin se poate face in functie de turatie cu ajutorul unor motorase, relee ca la masinile telecomandate.
Adica: ai cuplat clichetul, reglezi cu un reostat sau cu 2 butoane digitale, turatie optima, iar motorasele trag de clichet mentinand turatia.

Sper sa inspire pe cineva ideile mele biggrin.gif
Ovidiu Comănescu
QUOTE
schimbati masina si gata, maine poimaine vedem un topic cu ABS pe aici

nu se stie, totul e posibil.

Oricum "Cruise control universal Made in Romania" din link-ul pus de Catalin mi sa parut foarte interesant, cum putem lua legatura cu respectivul, daca Catalin ne mai poate da cateva informatii daca a mai discutat cu el.
C a t a l i n
Nu, omul nu a mai scris nimic...
Ovidiu Comănescu
Si nu poti lua legatura cu el in nici un fel?
C a t a l i n
Exact prin aceleași metode ca și voi toți, prin MP sau e-mail, odată ce vă logați cu același user de pe daciaclub și pe forumul reno... smile.gif

Eu i-am pus niște întrebări acolo, dar din ce am dedus, omul e foarte secretos, dar sistemul eu zic că l-am ghicit...

Eu personal nu mi-aș pune pe mașină... biggrin.gif
Ovidiu Comănescu
ahaaa, deci cu aceeasi parola si user se poate intra si pe reno, eiii uite asta nu am stiut. Dupa parerea ta ce nu este in regula, de nu vrei sa-ti pui?
C a t a l i n
Au fost multe cazuri prin străinătate, pe net am citit parcă, de mașini echipate din fabrică cu acest sistem cruise control (deci cu mult mai multe sisteme de protecție, ce anulează orice comandă la apăsarea frânei de exemplu), care fie nu au funcționat corect, fie nu au fost utilizate corect, și astfel s-au produs accidente, i cum acest sistem se utilizează de obicei la viteze mari de croazieră, urmările au fost grave...

Un sistem făcut artizanal mărește acest pericol... În teorie sună bine, în practică e mai greu...
Ovidiu Comănescu
da Catalin ai dreptate, atunci mai bine, dupa 1 ora doua de mers mai bine trag pe dreapta, e mai sanatos, sa vad poate reusesc sa fac o intelegere cu reumatismul de la genunchi. biggrin.gif
vis-a-vis
QUOTE(Catalin Marinarul @ 8 Aug 2007, 20:41)
Eu i-am pus niște întrebări acolo, dar din ce am dedus, omul e foarte secretos, dar sistemul eu zic că l-am ghicit...

*

Eu zic ca-i de-a dreptul nesimtit... a pus o poza cu un mecanism, n-a demostrat ca functioneaza si a lasat impresia ca nu mai e nimeni ca el...
Ce ma seaca secretosii astia care doar se lauda... mai bine lipsa...
C a t a l i n
Glumețule.. biggrin.gif

Atunci să le producă în serie și să le vândă...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.