Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Accelerometre si aplicatiile lor?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Gheorghedracu
O deraiere de la un topic abordat pe aicea m-a aruncat in urmarirea unei noi intrebari, asa cum vedeti in titlu. Am cautat pe internet (unde altundeva?) si am gasit ceva literatura. Ma gindesc ca poate exista pe aicea electronisti sau cine stie ce alti profesionisti care s-au uitat la problema asta mai atent.

Iata link-ul cel mai interesant gasit in eforturile mele:

http://www.sparkfun.com/datasheets/Components/ADXL330_0.pdf

cred ca de aici poate sa inceapa o discutie interesanta.
O sa revin si eu dupa ce ma lamuresc un pic.

Asta din cauza ca e enervant cit de putine detalii dau cei de la G-tech despre cum functioneaza sculele lor (partea de detectie ma intereseaza in special). Ba chiar am senzatia ca au cam sabotat forumul unde se discuta performanta aparatului lor, caci orice as face, nu pot sa-l deschid si sunt redirectionat pe website-ul companiei unde sunt invitat sa cumpar produsul cu pricina. Asta chiar e nesimtire!
Iata linkul pe care nu-l pot deschide:

http://www.gtechproforums.com/forums/showt...hp?threadid=899
einstein1984
Elementar, dragul meu gheorghe. E un accelerometru rezistiv. Are un pendul (o masa seismica si o lamela elastica cu marci tensometrice rezistive pe el) ce se balangane la accelerarea masinii. Asta, spre deosebire de un accelerometru piezoelectric masoare si acceleratii cu valoare f mici.
Avand accelaratie masinii, integrezi si obtii viteza si mai integrezi odarta si rezulta distanta parcursa. E un fel de a masura ieftin, dar pe dupa mana, fiind mai precis sa aflii distanta cu o roata a 5-a si sa derivezi pentru a obtine restul. G-techul are probleme cu viteze constante, cand accelaratia e 0.
Oricum, de la o scula de 200 de usd nu poti cere precizie ca de la un sistem gps profi de 20 000 de euro sau de la o "roata a 5-a" fara contact de 10 000 de euro.
einstein1984
Da, dar ala masoara pozitii in timpul mersului, nu performante dinamice.
Gheorghedracu
M-am mai uitat un pic pe net si am gasit o descriere mai concreta a unui tip de senzor. Nu stiu daca asta e prezent in toate integratele care sunt folosite ca accelerometre, asa ca informatia trebuie luata cu atentia de rigoare.

Ocai. Senzorul asta e un condensator dublu construit pe integratul respectiv. Totul este siliciu crescut in matele integratului. Condensatorul are doua armaturi fixe, si una mobila intre ele. Aceasta armatura mobila este supusa acceleratiei si pendulind intre celelalte doua, modifica capacitatea in ambele etaje. Aceaste doua capacitati sunt "citite" si integrate pentru a furniza valoarea acceleratiei. Cit de precisa e masuratoarea, nu stiu, aicea trebuie studiata problema. Dar ca idee, ce sa zic, e interesant.

Doua sau trei asemenea accelerometre asezate convenabil pot furniza date in trei dimensiuni (sau doua, daca e de ajuns). Exista insa riscul ca orientarea defectuoasa o sa dea erori.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.