Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia nova gti 1.6
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
smecheras
Mdap...cu cateva zile inainte cautam sa maresc puterea motorului sa pun turbo si compresoare si alte chestii pe dacia mea .... se pare ca avea dreptate catalin...nu prea se merita (no hard feelings ok cata?)
Prefer sa imi fac masinuta sa mearga cat mai bine din punct de vedere tehnic si apoi sa ii inbunatatesc cat de cat aspectul si ATAT!
poate dupa ce vand vreun pamant din ghiveciul de pe balcon si iau miliarde de euro sa imi iau o masina straina(de buna) si sa ma "joc" un pic cu modificatul motorului de dacie

Asa...am cateva probleme care sincer ma sacaie si imi creaza mari disconforturi in timpul mersului

1.nu prea imi sta relantiul....adica...sta in 900(mi-a zis cineva ca este normal...) insa trepideaza....simt cum motorul nu merge rotund...mi se intampla si pe loc...si in timpul mersului cand calc ambreiajul si decuplez motorul...simt un trepdat(zguduit puternic sad.gif ) foarte iritant
ma gandeam ca sa nu fie de la bujii...le-am schimbat acm vreo 5 mii km...dar am luat brisk(am zis sa schimb pe cele bosch sa vad daca merg mai bine)
zicea cineva ca ar fi de la injectie din calculator....desi nu prea cred...este posibil?

2.de la o vreme(4-5 zile) simt volanul tare....foarte tare....adica directia...cand misc de el scartaie(am auzit ca ar avea un manson ceva acolo sau nush ce...trebuie uns??) directia a inceput sa mearga mai greu ca inainte sad.gif

3. imi cam papa ulei...dupa ce i-am schimbat garnitura de chiuloasa(se arsese, intrase apa in baia de ulei si imi umpluse un cilindru-cel din dreapta) a inceput sa imi manance ulei...cam 500ml-1l la 5000km ...ce e drept m-am si infipt un pic in ea o perioada...pierderi vizibile nu am

4.rugina...stiu ca este dacie si este normal...ei bine as vrea sa o fac sa dispara...mi-a aparut rugina urat la chederele de la geamurile din spate de sus...si s-a cam corodat acea margine...nu este vizibila insamereu se strange pulbere de rugina si meeu curat acolo ca se umple chederu de rugina...ce metode imi recomandati?...

5. acum am cauciucuri 175/70/13 si in maxim o luna vreau sa le schimb...ma gandeam sa pun 180...este recomandat?? in primul rand vreau pur estetic....apoi ma gandesc ca am si o stabilitate mai buna....

astept cateva sfaturi...
C a t a l i n
Pentru ralanti, verifică întâi supapa și furtunul ce vin la servofrână, să nu fie cumva fisurate, iar apoi fișele...

Pentru volan, vezi la pedale, unde iese axul volanului spre compartimentul motor, există un manșon de cauciuc. Pe el sunt 2 jumatăți de semering de plastic, le scoți, și le ungi cu vasilină din abundență. Manșonul se fixează destul de greu la loc, deci mai bine nu îl scoți de pe poziție, doar bagă vasilină în el. Deasemenea poți unge și articulațiile axului spre caseta de direcție, întâi cu spray WD40 și apoi cu vasilină. Scoate burdufurile de la capetele casetei de direcție și bagă vasilină și acolo. Verifică să nu fie rupte și să intre praf...

Cu uleiul... În carte se spune că este o problemă doar dacă motorul mănâncă mai mult de 1 litru la 1000 km.... biggrin.gif Pare enorm, știu... Oricum nu e cazul la tine, ulei consumă în funcție de cât de uzat este motorul, și de regimul de exploatare, dar mai ales de vâscozitate... Recomand 15w40.

paulica
Hai s-o luam tot pe puncte asa cum ai zis tu si-ti pun eu niste intrebari si in functie de raspuns mai vedem.
1. La relanti "dârdia" si inaite de a schimba garnitura de chiulasa?
Lasa-le naiba de Brisk, am avut si eu. Nu sunt rele dar nu prea se pupa cu injectia. Cauta echivalentele Champion, (daca ai pastrat bujiile Bosch te duci cu una si dupa codul de 10 cifre care este pe ea iti cauta Champioane) pe mine m-au costat 30 RON/set. Daca te tine cauta NGK dar.....14 ron/buc.
Eu n-am scapat nici acum de "dârdiala" si am schimbat simeringuri la supape, am curatat pe la motorasul de relanti, am dat cu spray de circuite elctronice in stutul de tur, am verificat fisele la bujii, si tot imi afuma un cilindru bujia. Se poate sa fie segmentii "aliniati" ca la armata, si scapa doar un pic. Se poate sa fie si avansul mare si e belea la reglat avansul.
O data am patit-o dupa ce am bagat benzina de la Petrom de 95, dârdia rau. Asta poate fi coincidenta.Si eu ii pun si 100 ml izopropilic la fiecare 15 l benzina pe care i bag, si tot mai dârdie.
2. La sectiunea de Tutoriale exista un topic la lui Paulp. Fa ce zice acolo. E cam greu da' te descurci tu.
3. Uita-te bine la capacul de la culbutori si la simeringul de la distributie. Asta e jos unde fulia de la arborele motor inauntru. vezi sa nu dea pe acolo. Si mai vezi la simeringul de la palier dar asta da spre CV, de fapt spre ambreiaj.
4. Hai sa ne intelegem. Rugina este la partea de sus a geamurilor sub cauciucurile care "ghideaza" geamul. Alea se numesc culise. Culisele in ce stare sunt? Ar trebui schimbate? Oricum sa nu te puie 243.gif sa pui vaselina pe sub ele ca faci ca mine si le schimbi volens-nolens. Poate cureti rugina dai cu ce trebuie (tinichigiu) si dupa incerci sa pui glicerina (la farmacie).
5. Uite un link sa-ti calculezi cauciucurile.
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Dar parerile sunt impartite sa stii. Mai cauta pe forum.
Bafta
post-336-1110552475.gif
Iti trimit pe PM un link sa te duci sa-ti faci evacuare.
liviu_buc
ce se poate intampla daca mergi cu joja de ulei la trei sferturi din nivel timp de vreo 3oo-4oo km?
C a t a l i n
Ce întrebare e asta? blink.gif
smecheras
hmm...ca sa iti raspund la intrebare io am mers vreo 100 km cu doar un litru de ulei...doamne fereste nu zic ca este bine...insa in mers nu se simtea...fa-i si tu schimbul...

on topic...

am uitat sa adug un punct la dilemele mele tongue.gif
din cand in cand mai merge si mama cu masina si la ea a-1-a e tot una cu a 3...deci pleaca ceva de genu 3-2-3-4-5...sau 3-2-5-4-5...nu stiu cum reuseste insa i-am cam interzis sa mai mearga cu masina(e un dezastru total)
de la o vreme mi se cam ridicase ambreiajul...adica tinea sus rau...
si un amic care zicea ca se pricepe mi l-a coborat un pic de la piulita aia de acolo...acum merge fara probleme...intra mult mai bine in viteza...si plec si eu ca omu de la semafor...
oare afecteaza cu ceva ca am umblat acolo??..adica nu stiu sa nu se uzeze ceva???...ma gandesc ca daca are reglaj acolo e normal sa umbli la el(in limita bunului simt) fara sa afecteze ceva...
apollo
atata timp cat iti intra bine in viteza, nu are ce sa-ti uzeze.

de acolo se face reglajul ca daca era prea slabit, cand bagai in treapta ori nu-ti intra ori cârâia rau de tot.

daca e prea strans, ambreiajul tine prea sus,daca nu ma insel cu sanse de patinare,deci uzura.sa tina undeva cat de cat jos sau la mijloc.

eu asa stiu.acum nu bag mana in foc.poate isi ma da cineva cu parerea.

bafta
smecheras
mdap...dupa ce am strans ambreiajul din reglajul ala...mergea super..nu avea treaba...ei bine in seara asta s-a dus drq...a inceput sa patineze...l-am mai strans un pic...si-a mai revenit...insa nu cresc de 2000 de ture sad.gif
sunt distrus
cat o fi un ambreiaj nou?
se potriveste de la alt tip de masina??adica sa fie mai rezistent
C a t a l i n
Ambreiajul este suficient de rezistent, dar uzarea lui depinde de reglaj și mai ales de șofer.

Dacă ți l-a strâns așa încât furca nu mai are acel joc liber de 3mm, atunci ți-a patinat până s-a dus...
smecheras
doamneeee...acuma merge ...nu are probleme...am ramas masca sa mor io...:-|
sa fie oare un inceput de sfarsit?sad.gif
smecheras
am rezolvat-o cu ambreiajul...am schimbat tot(placa,disc,rulment)
mi-a zis cineva ca ar merge curatat injectorul...cica cu jet nush cum...
este o operatiune simpla sau ma duc la mecanic...cine stie cat imi ia si ala...ma gandesc ca asta ar fi motivul trepidatiei, desi am observat o chestie...de fiecare data cand pornesc aeroterma incepe acel trepidat...ma rog...aproape...paletele de la aeroterma sunt echilibrate cu niste cleme...o sa incerc s scot papucu de la termocupla sa vad daca tot trepideaza...daca nu...nu stiu ce sa mai fac...
mastersync
QUOTE(smecheras @ 24 Aug 2007, 02:00)
am rezolvat-o cu ambreiajul...am schimbat tot(placa,disc,rulment)
mi-a zis cineva ca ar merge curatat injectorul...cica cu jet nush cum...
este o operatiune simpla sau ma duc la mecanic...cine stie cat imi ia si ala...ma gandesc ca asta ar fi motivul trepidatiei, desi am observat o chestie...de fiecare data cand pornesc aeroterma incepe acel trepidat...ma rog...aproape...paletele de la aeroterma sunt echilibrate cu niste cleme...o sa incerc s scot papucu de la termocupla sa vad daca tot trepideaza...daca nu...nu stiu ce sa mai fac...
*




de curiozitate , cat te`a costat placa discul si rulmentul ?

nu de alta ...dar ...eu tocmai am schimbat cutia , si nush cum mi`a reglat mecanicul ambreiajul , am mers fara probleme 2 saptamani , chiar am facut 2-3 mii de km , dar acum ..se aude un frecat nush cum sa explic .. ca si cum ar freca un fier pe fier . se aude doar in mers , de preferat in a 1-a , a 2-a , si a 3-a cred . marsalier , a 4`a si a5`a nu cred ca se aude . cand calc ambreiajul iar nu se aude , doar daca sta masina pe loc , daca masina merge , se aude . si inca ceva , in a 5`a ...turatia nu se mai aude cum se aude la restul vitezelor , se aude un fel de fluierat . sa fie de la filtru de aer ? nu l`am schimbat de cand am cumparat masina , si e cam prafuit , m`a sfatuit cineva sa`l schimb :|
smecheras
vroiam sa pun si preturile pt eventualii interesati dar am uitat
discu e 75 ro si placa 170 ron
filtru de aer schimba-l neaparat
nu e foarte scump 2-3 sute de mii...dar va merge mai bine dupa...
mastersync
ms mult smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.