Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Detectoare & radare - generalitati
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > In Car Entertainment > Detectoare Radar
Pages: 1, 2
GoGu
1) Despre "radare":
Denumirea corecta pentru radar este "cinemometru", este un dispozitiv pentru inregistrarea vitezei de deplasare a vehiculelor, masurare care se poate face utilizand mai multe abordari/principii:

a) Radar Doppler (cu microunde) - cel mai cunoscut caz

Se bazeaza pe efectul Doppler - link si este detectabil de catre detectoarele radar. Functie de implementare, putere de emisie, conditii de trafic si teren (si, evident de detector) poate fi detectat de la cativa km pana la cativa metri.

Radarele pot fi fixe/stationare (pe masina, trepied, stalp, pod sau "pistol") sau mobile (pe masina).

Principalele masuri luate de constructorii de radare Doppler impotriva detectoarelor sunt:

i) Fotoradar: e un radar ce emite cu putere foarte scazuta iar fasciculul este indreptat in diagonala drumului - in cazul celor pe trepied sau pe masina sau in jos - in cazul celor montate pe stalpi/ poduri. Din aceste cauze -fasciculul nu e trimis cu putere mare de-a lungul drumului- se detecteaza destul de greu/ aproape. Opereaza doar stationar.

ii) Instant-on : este posibilitatea de a porni radarul in momentul in care masina vizata este aproape, masurarea facandu-se in timp f. scurt. Chiar daca detectorul va alerta, va fi prea tarziu. Acest mod de functionare e cel default pt. "pistoalele" radar.
In practica s-a dovedit ca timpul de auto-calibrare al radarului da o posibilitate de "scapare" pt. masina vizata... Ulterior a fost dezvoltat modul POP (in esenta un instant-on foarte scurt) care nici macar nu e "simtit" de o parte a detectoarelor. POP nu constituie proba in instanta datorita erorilor mari.

Benzile (frecventele) in care emit radarele sunt standardizate: X, K, Ka, Ku
• X-band 10.525 GHz ±25 MHz

• K-band 24.150 GHz ±100 MHz

• Ka-band 34.700 GHz ± 1300 MHz

• Ku-band 13.400 GHZ ± 25MHz


b ) LIDAR (laser) foloseste laserul in locul undelor radio. Constructiv sunt sub forma de "pistol" si functioneaza doaar instant-on. Detectabil de catre detectoare radar care au si detectie laser dar de obicei, in cele mai multe cazuri, alerta = amenda.

c) Dispozitive cu bucla inductiva = sunt fixe, nedetectabile de catre detectoarele radar. Masurarea vitezei se face prin intermediul unor bucle inductive =bobine (loops) ingropate in asfalt. De obicei li se poate vedea conturul pe sosea.

d) Alte metode: ex. VASCAR/Stalcar (cronometrare intre doua repere intre care se cunoaste distanta), nedetectabila, bineinteles.


La noi in tara, la acest moment, se folosesc radare (fixe, mobile, fotoradare) produse de MPH (Python) fix, mobil, pe masina, Traffipax (speedophot) - fotoradar, fix, pe masina, Gatso fix, pe trepied si pe stalpi si Sagem (Mesta) -fotoradar, toate in banda K, precum si dispozitive fixe cu bucla inductiva.


2) Despre detectoare:

Principalele calitati ale unui detector sunt: sensibilitatea (distanta de detectie) si filtrarea alarmelor false si timpul de raspuns.

Principalii producatori de detectoare sunt (in ordinea performantei, dupa unii primele 2 locuri sunt inversate):

- Valentine Research (producatorul lui Valentine One)
- Beltronics / Escort (Belscort cum ii alinta unii smile.gif )
- Whistler
- Cobra

Mai exista si alti producatori, insa nu am auzit de realizari notabile. Cei de mai sus sunt cei care conteaza.

E util ca un detector sa aiba posibilitatea anularii oricarei benzi, pentru a evita alarmele false in benzile neutilizate intr-o anumita zona.

Datorita constructiei tip superheterodina a detectoarelor acestea au "scapari" ale oscilatorului de frecventa intermediara. Deci si detectoarele emit ceva, drept pentru care pot fi detectate de catre detectoarele de detectoare (RDD-uri). Cele mai cunoscute RDD-uri sunt Interceptor VG2 (impotriva caruia cam toate detectoarele sustin ca sunt imune, realitatea fiind cam alta) si Spectre (ajuns la versiunea 3) care detecteaza tot ce misca. Exista un singur detector momentan nedetectabil de catre orice RDD, este vorba de BEL STI Driver.

Despre montajul detectorului:

Montajul sus avantajeaza receptia radar, montajul jos avantajeaza receptia laser.
Detectorul trebuie montat a.i. "burta" acestuia sa fie paralela cu soseaua si sa "vada" drumul neobstructionat de obiecte metalice. Parbrizele atermice afecteaza receptia radar. Din punct de vedere al radarului nu e nici o problema cu parbrizele colorate, parasolare sau "zone punctate". Acestea afecteaza doar receptia laser.

Nu lasati detectoarele in masina, nu le prieste statul in soare/ temperaturi ridicate (ca sa nu vorbesc de riscul de furt). Un montaj discret e preferabil din toate punctele de vedere (in nici un caz nu veti starni simpatia politistilor cu detectorul in mijlocul parbrizului...)
ionut16031987
Uite ce nu am inteles eu: in orice manual de utilizare a detectorului de radar se mentioneaza si recomanda pozitionarea acestuia in partea de jos a parbrizului cat mai aproapre posibil de bord fara ca "vederea"acestuia sa fie obstructionata de obstacole din metal.
Asa deci, pana la urma pe cine sa credem? smile.gif
DomnulK
eu sunt pentru varianta cat mai sus.
GoGu
Despre radar

Despre foto-radar
GoGu
Desi am mai pus animatiile astea undeva in topicul despre detectoare, o mai fac o data:

Deci, cum functioneaza fotoradarul si de ce e el asa scarbos (putere mica, ~20 mW iar fasciculul radar e in diagonala drumului sau in jos, in acelasi sens cu sensul de mers monitorizat-daca fasciculul ar fi indreptat spre masinile "urmarite" atunci detectia s-ar face mult mai usor...).

1) Fotoradar montat pe stalp
http://www.gatsometer.com/scrivo/asset.php?id=42534

2) Fotoradar montat pe masina
http://www.gatsometer.com/scrivo/asset.php?id=42532

3) Fotoradar pe trepied
http://www.gatsometer.com/scrivo/asset.php?id=42533

Astea 3 de mai sus sunt variatiuni pe aceeasi tema, fascicul in diagonala soselei.

4) Fotoradar montat deasupra soselei, indreptat in jos (radar parabolic)
http://www.gatsometer.com/scrivo/asset.php?id=42531

De mentionat ca in unele state legea prevede ca pe poza facuta de aceste fotoradare sa apara si figura soferului, asa ca, desi ar exista alte solutii, pt. a indeplini aceasta cerinta -poza din fata, nu din spate- fotoradarul se monteaza invers, cu fasciculul spre sensul monitorizat, astfel incat detectia se face ceva mai usor happy.gif

GoGu
Cateva poze, sper sa le gasiti interesante:

1) Un PV "datorat" radarului fix de la Tureni. "Vinovatul" e Fordul Fiesta, unghiul pozei spune totul despre modul de functionare si distanta de masurare (te "ia" dupa ce treci de el, la vreo 50m). Acolo abia tipa si multe detectoare. De pe sensul celalalt se detecteaza mai devreme, dar nu are rost, nu e sensul monitorizat.

[attachmentid=1627424353]

poza apartine lui ionyde@softpedia

2) Ce contine un radar fix (in poze e cel de la Cosereni). Pozele si comentariile apartin lui Speedo@softpedia

[attachmentid=1627424354][attachmentid=1627424355]

3) Niste poze cu "vedeta" Speedophot. Se observa antena radarului aflata sub numarul de inmatriculare (confectionat din plastic), antena statiei radio de pe cupola (care, cateodata, ajuta la "detectarea" radarului inaintea detectorului smile.gif ), faptul ca e cam vechi (sunt luate SH cu siguranta), ca are discriminator de sens (ledul acela galben arata selectia aceluiasi sens cu radarul, cel mai eficient mod, dar poate masura si viteza masinilor care se apropie), ca e pus pe manual (ledul rosu, probabil asa opereaza toti, nu face poze, doar dau prin statie viteza afisata cu rosu, daca ar fi pe automat ar face si poza automat la trecerea cu viteza peste cea setata) si ca are moduri de lucru pt. masini, camioane sau mixt (discerne intre cea mai mare si cea mai rapida "tinta"). Deasupra este camera foto Robot, cu film.

Pozele apartin lui alexpreda@softpedia

[attachmentid=1627424360][attachmentid=1627424361][attachmentid=1627424362]
[attachmentid=1627424363][attachmentid=1627424364]


etm
Salut!

Tocmai ce m-am mai uitat pe site-ul BRML si bine am facut ...... pe 06.12.2007 BRML a dat Aprobarea de model pt "Aparat pentru masuarea vitezei de circulatie a autovehiculelor [Cinemometru] tip PoliScan", produs de Vitronic.
Cautand cu Google am vazut mai multe variante: unii zic de banda Ka, altii de Laser...
Stie cineva mai multe ?

Bafta!
Vanzatorul de Iluzii
http://www.vitronic.de/en/verkehr/poliscan...eedemstrongsup/

(este in engleza)

Laser frate...
etm
@Vanzatorul de Iluzii: ai dreptate, nu ajunsesem pana acolo cu cautarile.....

Ms mult de raspuns,

Bafta!
GoGu
@etm: foarte interesanta observatia ta.
Despre respectivul radar cred ca ai primit un raspuns competent pe topicul despre detectoare de pe softpedia (in esenta e vorba de un LIDAR, in configuratie fixa, constant-on; daca apare in lista de aprobari de model nu e musai sa-l vedem si pe strada, pesemne ca cineva doreste sa participe la vreo licitatie cu acest echipament. vom trai si vom vedea).
etm
GoGu,

eu nu prea cred ca cei din Cj care l-au importat si au obtinut Apr. de Model au facut-o doar ca sa poata participa la o licitatie..... tare mi-e frica de faptul ca au facut toate aceste demersuri dupa ce au avut o comanda ferma (sau poate o licitatie castigata deja - la modul legal ma refer).

Bafta!
GoGu
Da, e oficial, avem Lidar fix, pe DN1 intre Sebes si Sibiu, in loc. Sacel.
E vorba de o instalatie Vitronic, vezi foto:

[attachmentid=1627431325][attachmentid=1627431326]

Fotografiile apartin lui liciniu@softpedia.

Imi face impresia ca laserul e indreptat in sens opus sensului monitorizat (in acelasi mod in care Speedophot-ul sau Gatso are indreptat radarul), astfel ca detectia in timp util se face doar din reflexii.
DFA vad ca l-a adaugat deja la lista sa de radare fixe...
GoGu
In ceea ce priveste utilizarea detectoarelor in Europa cei de pe softpedia s-au apucat sa scrie e-mailuri pe la ambasade si ministere straine pt. a afla regimul acestor dispozitive.

Pana acum sunt oficiale urmatoarele:

- Slovacia - permise
- Austria - permise
- Ungaria - permise

- Croatia - interzise

Topicul e aici.
paulp
Bulgaria? Grecia?
Amedeus
Germania interzise (pana si activarea avertizarii la camerele fixe, pe dispozitivul de navigare GPS excl.gif )
GoGu
Promisesem in topicul despre radare fixe si pozitia lor GPS o poza cu radarul fix de la Bacau.
[attachmentid=1627438525]

E cu microunde (a urlat detectorul, cam din scurt, ce-i drept) si nu am vazut urme de bucle inductive pe acolo.
Ce ma intriga e constructia sa, e mai mic decat GATSO-urile pe care le stiu (poza e din UK da' nu conteaza, e pt. exemplificare):
[attachmentid=1627438526]

Se observa si la cel din Bacau cele 3 "ferestre" dar dupa latimea cutiei si pozitionarea ferestrei de antena deduc ca e vorba de o antena mai mica, nu obisnuita antena GATSO (exact cea folosita si pe Speedophot)... Stie cineva cine e fabricantul draciei?

Am gasit o poza foarte buna pt. exemplificarea functionarii radarelor fixe tip GATSO, cu microunde (Speedophot-ul e EXACT aceeasi treaba doar ca e montat pe un autoturism, antena pe bara in dreptul numarului iar camera foto pe bord, blitzul fiind afara pe un trepied). Spun ca poza e foarte buna pt. ca se vad si marcajele de calibrare pe asfalt. "Completarile" de pe poza imi apartin:

[attachmentid=1627438529]

Masurarea vitezei se face in zona verde (am figurat si unghiul f. mic de deschidere al fasciculului radar).
Multe detectoare incep sa alerteze in zona figurata -ochiometric laugh.gif - cu rosu (daca sunt unii factori ajutatori, dupa cum cred ca e parapetul din poza ce genereaza reflexii, s-ar putea cred detecta putin mai bine), deci cam tarziu sleep.gif
Unghiul mic al fasciculului, puterea mica de emisie, precum si faptul ca e orientat in sensul de mers monitorizat fac panaramele astea de radare destul de greu de detectat. Noroc cu GPS-ul...
GoGu
Despre unele din radarele fixe de la noi am mai dat detalii (cu poze) aici.
costi
"Multi dintre noi nu stiu ce drepturi au atunci cand sunt opriti de politie sub pretextul depasirii vitezei legale. In cele ce urmeaza va prezentam sapte reguli, publicate pe site-ul e-transport.ro, pe care trebuie sa le respectati atunci cand sunteti opriti din acest motiv:

1. In momentul in care politistul va opreste pentru depasirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE sa aiba asupra lui si sa va prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, buletinul de

verificare metrologica in termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuarii verificarii si autorizatia de operator radar pentru cel care va incheie procesul-verbal. Lipsa oricaruia din aceste documente trebuie prevazuta de dvs. la rubrica "alte mentiuni" si este caz de nulitate absoluta a procesului-verbal.

2. Politistii nu au voie sa mearga cu radarul mobil oprit si sa-l porneasca atunci cand dvs. sunteti foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o functie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cat timp in partea stanga jos a fotografiei apare litera "T" aparatul radar nu si-a terminat autotestarea si conform normelor masuratorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislatiei rutiere (mai apare si o dunga alba care este exact peste ultima cifra din viteza prevazuta pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, politistii nu au voie sa foloseasca aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respecta unghiul de incidenta si nici nu au voie sa foloseasca un paravan pe care sa-l ridice la apropierea autovehiculului.

3. Aparatul radar de tip stationar nu poate fi amplasat in apropierea unei surse puternice de radiatii electromagnetice, adica un stalp de radio, televiziune, telefonie mobila sau, cel mai des, o instalatie electrica de inalta tensiune. Normele pentru proiectarea si amplasarea unei locuinte prevad pentru evitarea poluarii electromagnetice amplasarea locuintei la cel putin 200m de o retea electrica de inalta tensiune. Deci, aparatul radar trebuie sa fie cel putin la 200 m de instalatia electrica de inalta tensiune, in afara campului electromagnetic. Aparatul radar stationar are lungimea fasciculului de 400-500m. Daca acest fascicul este indreptat spre instalatia electrica de inalta tensiune in timpul masurarii ceea ce se poate determina foarte usor din fotografie, atunci distanta la care trebuie sa fie amplasat aparatul radar stationar creste pana la 400-500m functie de unghi.

4. Daca in fotografiile depuse in instanta drept probe de catre Politie apar mai multe autovehicule simultan, verificati in toate fotografiile distanta dintre dvs. si celelalte autovehicule. Daca aceasta variaza de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveati neaparat viteza cea mare din toate si este clar ca se incalca normele metrologice care prevad ca masuratorile nu pot constitui probe daca circula simultan mai multe autovehicule si nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.

5. Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul care constata contraventia se numeste agent constatator. Agentul constatator este si cel care aplica sanctiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absoluta. Deci, daca un agent constata contraventia, dar procesu-verbal este intocmit de un alt agent (situatia in care se transmite viteza prin statie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare si in urma contestatiei dvs. instanta il va anula, va anula si amenda si punctele.

6. Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul constatator are obligatia sa aduca la cunostinta contravenientului ca are dreptul de a avea sau nu obiectiuni pe care sa le inscrie la rubrica "alte mentiuni" sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal. Deci, daca la rubrica "alte mentiuni" nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept si instanta il va anula si va anula si amenda si punctele.

7. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML) si nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depasiri neregulamentare, trecerea pe rosu la semafor si altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: in asfalt sunt amplasati doi senzori electromagnetici la o distanta de 5 metri unul de celalalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprima autovehiculului o amprenta magnetica unica. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculeaza viteza si daca este mai mare decat cea legala, trimite comanda catre camera digitala care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevazute cu bucla inductiva sunt doar 6 din cele 49 amplasate pana in prezent si ele se afla pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din orase niciuna nu are bucla inductiva. Se observa foarte usor care camere au si bucle inductive prin faptul ca, pe fiecare sens, in dreptul camerelor respective lipite de asfalt, in exteriorul asfaltului, sunt doua portiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealalta, in care sunt incastrati senzorii."

Romania Libera
holograma
este interesant si util postul tau, insa puncul 6 este eronat.
astfel, in art. 16, alin. 7 din ordonanta de guvern 2/2001, este specificat "obiectiunile sunt consemnate distinct in rocesul-verbal la rubrica Alte mentiuni, sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal."
articolul face referire in mod expres doar la procedura ce trebuie aplicata in cazul in care exista obiectiuni. deci, daca contravenientul are obiectiuni si doar daca acestea nu sunt consemnate, procesul-verbal de constatare a contraventiei este nul.
cristidb
Povstile astea circula de mai multa vreme dar nu sunt chiar adevarate.
1. Masuratoarea e nula fara certificat de omologare, dar nu trebuie sa ti-l arate. Sunt obligati sa-l arate doar organelor de control. Tu il vei vedea doar in instanta.
2. E adevarat ca Python 2 nu suporta instant on. In instanta se trimit doar poze si nu poti vedea daca ai fost veiozat decat din film. T inseamna target. Apare pe orice poza. Python 2 nu emite dovada autotestarii asa cum prevede NML 021-05. Cu toate astea intotdeauna aspectul asta va fi ignorat.
3. In NML sunt niste valori pe care radiatiile elecromagnetice de anumite frecvente nu trebuie sa le depaseasca pentru a nu afecta masuratoarea. Din pacate nu avem aparate cu care sa masuram si sa demonstram ca masuratoarea a fost influentata. Intensitatea campului elecromagnetic e neglijabila la mai mult de 30m. Totusi, la noi liniile trec foarte aproape de sosele.
4. Cu asta se castiga multe contestatii.
5. Toti sunt agenti constatatori. Mai mult, daca exista probe inregistrate cu aparate omologate nu e nevoie de martor, PV fiind valabil doar semnat de politist.
6. Gresit. Oricum, daca spui ca nu ai nimic de declarat va scrie acolo ca nu ai nimic de declarat. Daca scrie altceva decat ai spus nu semnezi rubrica aia.
7. Asa e. S-a vehiculat o perioada aberatia cum ca identifica numarul si fac o viteza medie cu care ai parcurs distanta dintre localitati. SF.
GoGu
Pe 10 octombrie 2008 BRML a dat aprobare de model pt " Aparat pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor (Cinemometru) tip Scout-Stalker DUAL DSR", produs de Sintel Italia S.p.A./Applied Concepts Inc. Italia. In esenta e vorba de un radar Stalker DSR produs de Applied Concepts (2 antene -fata-spate-, banda Ka, instant-on rolleyes.gif ) LINK imperecheat tongue.gif cu un sistem de inregistrare Scout fabricat de Sintel Italia.
Pe langa laserele fixe sau mobile Vitronic si foto-radarele low power, si tipul asta de radar prezinta o provocare mult mai puternica decat Pythoanele cu care ne-am obisnuit (atat prin folosirea benzii Ka, mai dificila, cu fascicul mai ingust si reflexii mai putine, cat si prin prezenta functiei instant-on si a folosirii a 2 antene).
RIon
Ce am retinut eu... desi sunt putin contrariat biggrin.gif
- radarele in RO sunt K
- orice apasare de CITY scoate banda X, banda care nu e necesar sa fie activa in RO
- radarul e reglat sa te ia de pe la 200m (atat bate) dar practic la 50m iti face poza
- vg2 da alarme false in K catre alte detectoare - ceea ce e bine, ii va face pe vitezomani sa reduca viteza biggrin.gif
- Speedophot (ceea ce e si la noi) e detectat de radarele slabe cu putin de tot oinainte de ati se face poza, practic nu apuci sa franezi de la 100kmh la 55kmh...
GoGu
"- radarele in RO sunt K" - Momentan. Se pregateste si Ka (vezi Stalker-ul omologat). Mai exista radare fixe laser (cum e cel de la Sacel).

"- orice apasare de CITY scoate banda X, banda care nu e necesar sa fie activa in RO" - depinde de detector, unele atenueaza in trepte sau nu X-ul, altele il si scot, fiecare producator are politica lui. Intr-adevar X-ul e inutil in RO.

"- radarul e reglat sa te ia de pe la 200m (atat bate) dar practic la 50m iti face poza" - depinde de radar, dar in general raza de actiune a radarului si performanta camerei video sunt lucruri diferite. Oricum, un radar bate mult mai mult de 200m. Camera video insa mai putin. Fotoradarele (gen Speedophot sau radar fix Gatso sau Codec) sunt alta discutie, lucreaza mult mai "din scurt", cu fascicul in diagonala drumului si cu o raza de ~50m.

"- vg2 da alarme false in K catre alte detectoare" - valabil doar la cateva platforme BG Tech (Cobra)... Cand iti curg pe E85 zeci de rahaturi de Cobre din fata nu mai e amuzant deloc... Bineinteles ca celelalte Cobre sunt imune, sensibilitatea lor in Ka e foarte proasta asa ca nu se detecteaza intre ele. Bine, intre timp producatorii au implementat algoritmi de filtrare (Whistler chiar a conceput filtrarea pt Cobre in mod special...). Din pacate V1 plateste tribut sensibilitatii sale la faza asta dry.gif

"- Speedophot (ceea ce e si la noi) e detectat de radarele slabe cu putin de tot oinainte de ati se face poza, practic nu apuci sa franezi de la 100kmh la 55kmh..." - valabil pt orice radar pe principiul fotoradarului (Speedophot, camere fixe, Multanova, etc) si cam pt. orice detector de supermarket...








RIon
ok...merci mult!
deci... cu care merg cu 70 in localitate am timp si cu amaratul asta din hypermarket sa ajung la 55-50 smile.gif
paulica
QUOTE(costi @ 29 Sep 2008, 09:25)
...Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML) si nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale...
*


Sper ca nu e vorba de radarele fixe (Gatso s.a.) Si eu credeam despre CODEC astea ca nu au omologare, dar am mai sapat si iata un link extrem de interesant:
http://www.cjcluj.ro/UserUploadedFiles/Fil...ocol_hot_29.doc
Si se pare ca S.C. CODEC S.R.L. a obtinut aprobare de model (AM 190/06). Iata linkul:
http://www.brml.ro/download/2006.xls (Nr. crt. 188)
pegas
am si eu o intrebare: instant on = pop = veioza? care e diferenta intre ele?
cristidb
instant on= mod de functionare al unor radare. Antena nu emite nimic pana in momentul in care operatorul masoara viteza unei masini.

pop= mod folosit doar de unele radare multanova pentru estimarea vitezei unei tinte dar nu si pentru masurare pentru ca e imprecis. Radarul emite doar 67ms sau mai nou 16ms. Detectoarele bune detecteaza de cele mai multe ori pop de 67ms. Pe cel de 16ms practic nu-l detecteaza nici unul.

veioza= improvizatie romaneasca prin taierea cablului de la antena si montarea unui intrerupator sau prin scoarerea cablului din antena pentru a folosi in mod instant on un radar care nu a fost conceput sa fie folosit asa, care afecteaza functionarea radarului si precizia masurarii, dar tolerata de politie si justitie si practicata pe scara larga in Romania.
GoGu
- instant-on: pornirea brusca a (emisiei) radarului si mentinerea sa atata vreme cat e necesar pt a obtine viteza si, daca e necesar, istoricul (evolutia vitezei). Numele de veioza e dat unei improvizatii facute la noi pe Python pt. a avea instant-on (desi radarul are nativ asa ceva, configuratia achizitionata la noi nu are "butonul" necesar pt. asta).

- pop: emiterea unui puls foarte scurt (nedetectabil de catre multe detectoare) necesar pt. estimarea vitezei. Doar unele radare MPH au functia asta. Nu avem in RO, oricum nu constituie proba in instanta.

- puls: exista radare care emit in pulsuri, mai lungi decat in cazul POP, pulsuri care deruteaza detectoarele. Nu avem asa ceva la noi.

LE: am postat in acelasi timp cu cristidb smile.gif Cu mentiunea ca Multanova nu lucreaza cu POP, e un fotoradar in Ka, foarte scarbos. POP e marca inregistrata MPH.
pegas
si cum poti tu ca sofer sa demonstrezi o veioza? ai ceva sanse? mai ales daca nu ai voie sa te dai jos din masina...
RIon
QUOTE(GoGu @ 14 Nov 2008, 00:15)
Pe 10 octombrie 2008 BRML a dat aprobare de model pt " Aparat pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor (Cinemometru) tip Scout-Stalker DUAL DSR", produs de Sintel Italia S.p.A./Applied Concepts Inc. Italia. In esenta e vorba de un radar Stalker DSR produs de Applied Concepts (2 antene -fata-spate-, banda Ka, instant-on  rolleyes.gif ) LINK imperecheat  tongue.gif cu un sistem de inregistrare Scout fabricat de Sintel Italia.
Pe langa laserele fixe sau mobile Vitronic si foto-radarele low power, si tipul asta de radar prezinta o provocare mult mai puternica decat Pythoanele cu care ne-am obisnuit (atat prin folosirea benzii Ka, mai dificila, cu fascicul mai ingust si reflexii mai putine, cat si prin prezenta functiei instant-on si a folosirii a 2 antene).
*



A aparut pe drumuri, undeva?
GoGu
Pe 13.03.2009 firma UTI Systems a obtinut aprobare de model pentru "Aparat pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor(Cinemometru) tip RADAR AUTOVISION" produs de Traffic Safety Systems Ltd. Marea Britanie.

Este vorba de un sistem ce integreaza (in configuratia standard) radarul MPH Bee III (banda Ka, 33.8 GHZ, Instant-on si POP). Sa vedem daca va aparea la strada si in ce configuratie. Partea prosta e ca are POP care, scapat pe mana militienilor va fi, probabil, sursa de abuzuri (reamintesc ca vitezele masurate in mod POP nu constituie dovezi in instanta datorita erorilor, dealtfel nici nu se poate face "lock" pe o viteza citita in mod POP. Modul instant-on -mod diferit de POP- furnizeaza in schimb informatii corecte).

@RIon: nu am auzit sa fi aparut Stalker-ul pe drumuri.
GoGu
Pe A2 va patrula un Seat Leon Cupra, inscriptionat, dotat (din informatiile de pana acum) cu un radar Decatur Genesis II Select in banda Ka -35,5 GHz- (unele surse zic K, dar mult mai probabil Ka).

Poze aici

[attachmentid=1627520211]
[attachmentid=1627520212]

Acest radar nu apare pe lista aprobarilor de model de la BRML unsure.gif
balanel
Excelenta initiativa. Mai e doar un pas pana la aparitia masinilor neinscriptionate, cu politisti sub acoperire, ca in Germania. Doar ca acolo ei au masini mult mai puternice.
Usor-usor, se face lumina si in tara noastra.
Eu sunt satul de vitezomanii lu' peste, pe drumurile noastre. Unu' n-ar respecta viteza legala, nici sa-l f....
Pe de alta parte, de ce trebuie sa-i urmareasca ca sa-i prinda? Nu ii pot prinde la iesirea de pe autostrada? Poate sa fie cate un echipaj la fiecare iesire.
cristidb
Daca e Ka 35,5 o sa faca ceva victime printre posesorii de cobre si alte detectoare ieftine. Din ce vad eu nu are instant on.
RIon
Exista detector care lucreaza in 35,5 pe Ka??? Eu am citit 34,700 +- 1,300 GHz...adica fix 35, nu 35,5... defapt si aici http://www.guysoflidar.com/august-2007/rad...ector-test.html apare 35,5 doar ca in manualul in lb Ro al V940 al meu apare ce am scris mai sus..sper ca nu e model pt. RO numai biggrin.gif
oricum, din testul de la guys of lidar a detectat binisor si 34,7 si 35,5.
cristidb
34,7 +1,3 =36 nu 35
RIon
o Doamne... si nu eram decat obosit la ora aia biggrin.gif scuze smile.gif
logan1.5dci
Cine ma poate ajuta?
Am contestatie depusa, sunt in proces cu politia.

Intrebarea este, sunt radarele Python II aprobate pentru masurarea vitezei din mers?
Pe actele depuse de politie se spune ca aparatul radar era Python II si ca se afla montat pe masina cu numarul....(nu am retinut) care se mentioneaza ca se afla in miscare. Pe poza sunt imprimate viteza masinii cu radar (61km/ora) si viteza mea 124km/h.

Deci sunt aprobate pentru miscare? O referire la legi, norme ..ceva.

Eu am gasit urmatoarele articole in presa :
Tanarul care a tras radarul pe dreapta
Razboiul justitiei cu radarul pythonII

Si politistul asta zice ceva aici despre incarcarea (vecinatatea) telefonului mobil.

"This is an OK unit but it reads RF and locks up if we are charging a cell phone in the patrol car. Once we quit charging it does alright. My officers complain that it is not always accurate. "
GoGu
NML 021-05 , cap. 3.3.4
logan1.5dci
Inteleg din postarea ta ca sunt aprobate. Ok. Multumesc.
GoGu
Detaliile sunt in aprobarea de model, pt Autovision Compact Python II e vorba de AM 185/01, insa nu am gasit continutul acestei aprobari. Insa, tinand cont ca Python II e conceput pt. a fi utilizat si din mers, ar fi stupid sa nu aiba omologare si pt. acest tip de functionare.

LE: pe "poza" (ca de fapt e o captura de pe caseta) trebuie sa apara si indicatia sensului masurat (ACELASI sau OPUS).
logan1.5dci
De fapt asta doream sa stiu daca fabricantul l-a facut pentru miscare sau prin nu stiu ce deduceri l-au facut romanii. Vad ca are indicarea vitezei masinii patrula, deduc de aici ca a fost produs si pentru miscare. Deci e ok pentru miscare. Urmeaza sa ma uit foarte atent in atestatele depuse la dosar, dar inca nu le-am luat, le-am vazut, am aruncat o privire dar trebuie sa le analizez.

L.E. Scrie ...opus, in schimb parca nu am vazut (in verificarea metrologica, numarul masinii pe care e instalat (parca).
GoGu
Citeste prin NML-ul pus mai sus, vezi daca intruneau conditiile pt. validitatea masuratorii. Nu te lega de aia cu autotestarea, ca e ambigua (Python-ul nu stiu sa afiseze ceva legat de autotestare, poate doar erorile).
Daca suspectezi ca a fost "veioza" poti cere capturi dupa frame-urile aferente celor 30 de secunde dinaintea celui prezentat in instanta. Daca vitezele T si P sunt zero si brusc apar valorile din ultima poza, atunci e "veioza", altfel, cel putin valoarea vitezei P trebuie sa fie prezenta, daca zici ca erau in mers.

PS: daca erai in localitate, las-o si tu mai moale... Si ia-ti un detector, din scenariul asta te scotea cam orice jeg wink.gif
logan1.5dci
Ai mare dreptate, am detector dar nu era montat ca nu mergeam cu viteza, a fost o inlantuire de evenimente stupide. Daca ai timp sa citesti, povestesc aici
cristidb
Radarul de pe leonul care patruleaza pe A2 e in banda Ka. Am trecut ieri pe langa el.
floring77
salutare,

Am fost ieri pana la Bucuresti pe E85 si am intalnit cateva radare pe masini ale politiei. Am vazut ca au disparut acele "borcane " albe de pe bord si au acum montate sub oglinda retrovizoare o cutie dreptunghica neagra cu semisfera aia spre parbriz. Aveti idee de aceste radare??

O zi buna .
Master01
Ceva idei despre ce spune colegul [B]floring77[/B] nu stie nimeni? S-a schimbat ceva?
George Paul
Nu e ce vedem in poza a 2-a prin parbrizul Leon-ului (postul Lui GoGu din susul paginii)?
GoGu
Din cate stiu nu s-a schimbat nimic, "cutia" respectiva poate fi banala camera video ce echipeaza masinile cu radare Python (in zona aia sunt montate, in susul parbrizului) sau alte tipuri de camera video pt. inregistrarea altor abateri.

Radarul din poza mea e Decatur-ul de pe Seat-ul de pe A2, e unicat in tara si la data cand am verificat ultima data era neomologat (deci o baza buna de pornire pt contestarea amenzilor).
George Paul
neconventionale:

Dupa Pasti, ieseam din Curtea de Arges spre Pitesti. Ma depaseste o masina (era ceva gen Aveo, inmatriculata normal sau leasing) desi aveam 100-110km/h, apoi imi ramane in fatza.
Incepe SF-ul: semnal Pop (nu-mi aduc aminte clar avertizarea detectorului, sa fi aratat si banda Ka... ori Pop ori/si Ka?). Treaba e ca m-a scanat de 3-4 ori.
M-am nedumerit, am incetinit abia dupa al 3-lea urlet al detectorului.

Ala se potoleste, dar incetineste si el de-acum, iar de pe un drum lateral i se plaseaza (venind incet) in fatza o masina clasica de Politie. Aia stiau clar unul de altul, veneau la intalnire.
Incetinesc mai mult, sa vad care-i treaba: aia se opresc (ambele masini) pe dreapta, apoi ala din Aveo coboara si-i da politaiului niste pagini. Nu altceva: pagini scrise.

Ma bucur ca nu mi-a sosit rezultatul acasa, in plic. happy.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.