Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Toba
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Anonymous
Daca suspectam toba, proba se poate face in 2 minute. Se lasa motorul mergand la ralanti si se asculta esapamentul. Intr-o situatie normala, gazele trebuie sa iasa sacadat, iar zgomotul este un duruit. Daca gazele ies (aproape) continuu si se aude mai degraba un fasait (zgomot relativ continuu), atunci toba este pe cale sa se infunde.

O proba asemanatoare este cea a... hartiutzei. Se ia o bucata de hartie, eventual putin mai groasa (hartie de impachetat), cu latimea putin mai mare decat diametrul gurii de evacuare (de la toba, deci) si cu o lungime convenabila. Se acopera gura de evacuare cu aceasta hartiuta, tinand-o de celalat capat, pentru a-i lasa spatiu de miscare. Hartia trebuie sa se miste sacadat, in ritmul gazelor ce tashnesc din toba. Cu cat miscarea este mai energica (hartia tremura mai puternic, cu deplasari mari), cu atat toba se afla intr-o stare mai buna si invers: daca tinde sa stea intr-o pozitie intermediara, toba este pe cale sa se infunde.

Daca hartia are miscari sacadate, dar inegale (ex.: 3 ori sare puternic, si a 4-a mai slab), exista o problema pe la bujii (sau la carburatie, dar intr-un procent mult mai redus).
dandulos
sau mai exista o alta posibilitate referitor la ultimul exemplu si acea posibilitate este aceea ca un injector (sau mai multe) este (sunt) infundat(e)
MoGas
Daca toba pierde sitele (prin corodare) atunci miscarea va fi mai ampla, deci te induce in eroare. Cert e ca daca miscarea hartiei e neregulata, atunci motorul nu merge rotund.
GabiS
As mai adauga ca o toba nu se schimba asa unor daca a stat ceva timp acolo.

O sa observati ca nu o sa o puteti scoate si pentru asta eu va sfatuiesc sa folositi un spray degripant dupa care se lasa putin sa patrunda intre teava si teava tobei (desi la mine nu a avut prea mult efect).

Daca nu se reuseste nimic asa, una dintre solutii ptr. a scoate toba este sa puneti masina pe o capra(rampa, sau deasupra unei gropi), sa luati o dalta si un ciocan si sa incepeti sa taiati din teava tobei. Operatiunea nu e prea usoara, ptr ca teava e destul de groasa si pozitia incomoda. Ptr. asta ar fi bine ca cineva sa va tina de toba sa sa o fixati cumva. Daca dupa aceasta opetiune ati strambat teava in care urmeaza sa intre noua toba, indreptati-o pe aceasta la loc si incercati sa nu o faceti ovala. Eu va sfatuiesc sa folositi niste pasta siliconica rosie( care se foloseste la garnituri) ptr. a va asigura ca nu va scapa gaze pe acolo.

Testarea ulterioara se face tinand mana pe toba, pentru a nu lasa gazele sa iasa pe acolo, iar daca gazele ies prin alta parte, ar trebui izolat si acel loc.

Inca ceva: daca vreti sa schimbati toba, cumparati si un colier, pentru ca acestea ruginesc si aveti sanse mari sa se rupa cand incercati sa-l desfaceti, iar chiar daca nu se rup, e bine sa puneti unul nou, ca sa-l mai puteti desface si alta data, eventual unul cu piulite cu capat de teflon, care sa nu se desfaca de la vibratii.
clr
Sau in loc de dalta se foloseste un flex (cu conditia sa ai curent prin preajma). Cel putin asa am vazut un amic mecanic facand si a mers foarte usor.
RaduMan
Daca se scoate toata teava de sub masina, cu toba cu tot, se pot incerca si alte metode. Sigur iese toba de pe teava si nu trebuie taiata.

Mie mi s-a rupt teava intermediara inainte de toba, asa ca le-am schimbat pe amandoua.
Al Cap0nE
pe la cati bani te mai duc tobele ? ca trebuie saa le schimb si eu cat de curand
ADN
QUOTE (\"RaduMan\")
Daca se scoate toata teava de sub masina, cu toba cu tot, se pot incerca si alte metode. Sigur iese toba de pe teava si nu trebuie taiata.

Mie mi s-a rupt teava intermediara inainte de toba, asa ca le-am schimbat pe amandoua.




In acest caz se scoate mai usor intreg traseul de esapament ?

Adica daca este de dat jos, se desprinde usor din partea din fata teava ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.