Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Testare frane
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
clr
Cu ocazia unei vizite la service pentru schimbare radiator am facut si un test pentru frane. Raspunsul a fost ceva la genul are un oarecare dezechilibru, dar se incadreaza in limitele admise, lucru ce m - a lasat total nedumerit. As dori insa de la un cunoscator cateva informatii despre ce inseamna fiecare chestie, care sunt limitele admise si ce implica eventuala depasire a uneia din ele.

Iata si rezultatele:

Axa fata:
Rularea libera: 110 N 0% 110N
Forta franare: 2510N 6% 2370N
Ovalitatea 1: ------- --------
Sarcina pe axa: 290 daN 280daN
Eficienta la franare: 86%

Axa spate:
Rularea libera: 90N 22% 70N
Forta franare: 1770N 16% 1480N
Ovalitatea 1: ------ -------
Sarcina pe axa: 210daN 210daN
Eficienta la franare: 77%

Frana de mana;
Forta franare: 1600 N 23% 1230N

Total:
Sarcina test: 1009 kg
F. fr. totala
Axa fata: 4880N
Axa spate: +3250N
-----------
8130N
Frana de mana: 2830N

Franarea:
Frana de serviciu: 82%
Frana de mana: 29%

Multumesc.
cristimm
La roata spate dreapta ai ceva probleme, cel mai probabil mazga, ceea ce o face sa franeze mai slab atat la frana de mana cat si la frana de picior.
Liviu
Ca sa poti face o comparatie. Uite rezultatele de frana de la masina mea facute azi:

AL
Franele tale sunt ok, nu ai de ce sa iti faci probleme...

Cel mai grav este dezechilibrul stanga-dreapta pe oricare din axe...

La rotile fatza, trebuie sa ai sub 10% iar la cele spate sub 15%... la frana de mana se accepta si 40%... cel mai bine este sa le ai cat mai aproape de 0%...

De asemenea, rotile din spate trebuie sa prezinte o forta de franare mai mica decat cele din fatza.... datorita repartitorului... in cazul tau, acesta functioneaza corect...

Dezechilibrul de la rotile spate (st/dr) este cam mare....dar e la limita... pe viitor, va fi nevoie de o verificare.

P.S. Liviu, si la tine, pe fatza, dezechilibrul este cam mare.... dar se datoreaza probabil placutelor.... au am avut 10% la ITP, numai din placute neomogene.... cum le-am schimbat, a scazut la 1%
Liviu
AL, placutele mi-au fost schimbate de mecanic fara sa ma intrebe macar daca vreau sa mi le schimbe. Mi-a spus ca alea vechi erau uzate (mi le-a si aratat, erau cam pe la 50-60% din grosimea originala). Cica acum am placute BOSCH .... ce-or fi alea chiar nu stiu ...

Oricum imediat cum pun mana pe niste malai, am sa imi pun la loc placute Ferodo. Mie mi se par ca sunt imbatabile ca franare.
costi
Liviu, Bosch am eu, dupa ce m-am plins de n'spe ori ca placutele originale imi scirtie. Astea nu mai scirtie si sint absolut OK. Eu as zice sa le mai lasi.
clr
QUOTE(AL @ 27 Oct 2004, 10:02)
Dezechilibrul de la rotile spate (st/dr) este cam mare....dar e la limita... pe viitor, va fi nevoie de o verificare.
*


Cu cilindrul dreapta spate am avut probleme in trecut (scurgeri de lichid). Am schimbat atunci numai pistonasul de la cilindru (chit care avea si garniturile pe el) si de atunci n - a mai curs. Se pare ca totusi nu lucreaza ca la carte, asa ca probabil in viitorul apropiat voi schimba cilindrul cu totul.
cristimm
Nu e de la cilindru. Daca ar fi de la cilindru atunci la frana de mana ar fi ok. Este mazga pe ferodouri, am patit-o si eu. Trebuie numai demontat si sters (degresat) pe acolo.
AL
Poate fi de la cilindru....de regula nu se inlocuieste doar pistonul cu garniturile ci tot cilindrul... Oricum, sfatul lui cristim este bun... intai vei curata bine de tot pe acolo si dupa cateva zile vei face un nou test... daca problema persista, in final tot la schimb de cilindru vei ajunge...

asa cum am zis si mai sus, inca nu este o diferenta alarmanta dar atentie ca vine iarna!

bafta!...
clr
QUOTE(AL @ 27 Oct 2004, 10:02)
La rotile fatza, trebuie sa ai sub 10% iar la cele spate sub 15%...
*


Al, lamureste - ma si pe mine te rog, spui ca e ok, dar ca pe spate trebuie sa fie maxim 15%, din ce inteleg din rezultate eu am 16%.
AL
E simplu.... daca vei face testul de trei ori, de fiecare data vei obtine alta valoare; apropiate, dar diferite!... de aceea am spus ca este OK, dar LA LIMITA... conteaza mult cat de curate sunt cauciucurile, cat de uzati sunt cilindrii aparatului de verificat si pe ce zona a lor se produce franarea/testul (au latimea canalului/rolei cam de trei ori cat roata si, datorita uzurii, suprafata mediana a rolelor are alta aderenta decat marginile), plus erorile de masurare ale aparatului etc.

Cel mai bine este sa faci o verificare a rotilor spate si o curatire a mecanismelor de franare... se va verifica obligatoriu si revenirea corecta a cablului de la frana de mana dupa ce a fost actionata!
clr
Ok, saru' mana de informatie.
cpanoiu
Toata saptamana asta am pierdut-o incercand sa trec ITP-ul; masina este din mai 2001 si este la a 2-a infatisare la un ITP; doua probleme: una a constituit-o "Gazele": au trebuit sa incalzeasca sonda cu o bricheta ( afirmatiile sunt ale indivizilor si daca ei m-au vrazit.... astept reactia voastra); a doua problema a fost dezechilibtul pe frane: fata 46,5%, pe spate 19,5%; si cum cu franele nu e bine sa te joci, am dat fuguta la service unde dupa 2 interventii la frane, urmate de 2 verificari pe stand ale lor, am plecat "fericit" biggrin.gif cu un dezechilibru pe fata de 7%, respectiv de 4% pe spate. am pus fericirea in ghilimele pentru ca la ITP aproape ca au avut valorile initiale wacko.gif ( mentionez ca dezechilibrul maxim acceptabil este de 20%). ce am de facut? ce trebuie sa suspectez?
cpanoiu
le-am vazut pe toate, dar referintele la dezechilibrul de frane este tangential...
tse
Cauciucurile umflate aiurea, sau rotite haotic pe masina, adica au uzuri diferite.
Dezechilibrul era liniar- plecau ambele ace la fel si la sfirsit (blocare) se diferentiau sau plecau diferit de la inceputul frinarii?
Du-te cu presiunea facuta bine, la 1,9 pe fata si 2 pe spate, si eventual mai desumfli cauciucul cu frina mai proasta.

Cel mai important este sa nu traga intr-o parte la frina. Nu te juca...
cpanoiu
presiunea in pneuri NU am verificat-o ( poate se fie anapoda);
unul din cauciucuri este mai putin folosit ( a stat ca rezerva) si este pe roata care prindea mai bine;
curbele plecau la fel, dar spre sfarsit o luau razna;
masina nu a prea fost plimbata in iarna asta ( s-a si descarcat acumulatorul de stat)

este o problema tipica la DSN sau doar la mine din cauze particulare, dezechilibrarea de frane?
tse
Pune roti similare, mai ales fata. Eventual imprumuta roti bune pentru proba de frina.
Mergi la vulcanizare si urmareste-i ce fac. 1.9 fata, 2 spatele, 2.3 rezerva.

Si, inainte de ITP, mergi la spalatorie MOL acolo au posibilitatea de a o spala pe dedesubt. Asta face impresie mai buna decit plicul bagat in buzunar.
Mihai007
Eu am DSN productie august2001 si la ITP-ul de acu' 2 ani am patit acelasi lucru : dezechilibru de franare pe spate de X%. Si eu am fost destul de fraier sa zic... dom'le este importanta treaba ! Asa ca am bagat-o in service la Meridian. Peste 1 ora, cand m-am intors, masina era deja afara. Factura era facuta. Am platit si m-am dus iar la responsabilul ITP. Zic "uite factura. hai s-o bagam iar pe stand. vreau sa vad cum au rezolvat-o baietii la service" ... Dar surpriza ohmy.gif ... omu' zice "nu-i nevoie. am inchis si nu mai deschid iar. da-mi talonul" ... Mi-a pus stampila de OK si gata.
Dar eu nu pot stii sigur daca chiar s-a rezolvat...
Stiu doar ca am platit 400.000 lei (in 2003) pentru reglare frana spate.
costi
pai s-a cam rezolvat daca ne scrii acum
altfel din 2003......
Mihai007
QUOTE(costi @ 24 Mar 2005, 18:20)
pai s-a cam rezolvat daca ne scrii acum
altfel din 2003......
*



pai vreau sa-ti spun ca intre inainte si dupa marea reglare de frane nu am simtit vre-o diferenta.
frana bine si inainte, frana bine si dupa...franeaza bine si acum... dry.gif

din ce am inteles de la un alt mecanic (intre timp) este ca sabotii de frana de pe spate au un sistem special de autoreglare ... cu niste dinti ca o cremaliera. Si din punctul lui de vedere ar fi fost imposibil sa existe o astfel de diferenta pentru ca se ...auto-regleaza post-336-1110552439.gif
costi
pai mai ai putintica rabdare ca acu vine ITP-ul si te lamuresti smile.gif
Mihai007
QUOTE(costi @ 24 Mar 2005, 18:34)
pai mai ai putintica rabdare ca acu vine ITP-ul si te lamuresti smile.gif
*



da stiu blush.gif ... in august iar ma duc... Data trecuta mi-a trimis Meridianu o scrisorica cu o revista auto si un talon prin care ma invita sa-mi fac gratuit ITP la ei (de la ei mi-am luat masina si d'aia).
Poate mi-or mai trimite si acum dar... slabe sanse.
Levistiitp
Daca are cineva nevoie de test de frana gratuit in Cluj-Napoca, il asteptam la statia noastra ITP. Levisti Itp Cluj str. Fabricii de Zahar nr 149. Mai multe informatii:Levisti ITP Cluj
www.itpcj.ro
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.