Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei sa pun in cutia de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
pentium10
Azi am fost la mecanic si am schimbat uleiul din motor cu unul nou Elf 15w.
A verificat nivelul din cutia de viteze, era OK. Dar uleiul este foarte uzat. S-a mirat cand a vazut, a zis ca trebuie schimbat urgent.

Mecanicul a zis ca ei au numai ulei Texaco si ca ar costa in jur de 51 RON schimbul. Asta ar veni 2 litri de ulei + manopera.

Ce ulei este recomandat in cutia de viteze?
tibip
baga ulei romanesc, tip T90EP2, 6 sau 7 lei litrul. Este foarte bun.
brigada_diverse
eu am o sticla cu ulei, cam vechi, adevarat, scrie ulei de transmimisie, o sa ma uit daca ar evro serie speciala sau vreun standard
sinon
T90.
Numai bine
diaconuliviu
Texaco ala de care zicea mecanicul nu era multigrad? 80W90?
pentium10
nu a precizat nici un tip, dar a zis ca este garantat 30 000 km
s-a mandrit cu asta de vreo trei-patru ori.
argon
T90 punea bunicu la 1300 in 1980, acum au evoluat lucrurile, si un ulei multigrad face toti banii, mai ales iarna, dar si vara cand e foarte cald.
sinon
Au evoluat lucrurile dar cutia e acceasi. Pui degeaba ulei performant.
vi_escu
Pune un multigrad 80W90 de la Elf si daca te tine punga un aditiv pentru cutii de viteze de la Liqui Moly. Vei zice ca ai alta cutie de viteze!


P.S. poti reduce costurile facand tu schimburile, de multe ori costa manopera cat uleiul!
ydaniel
recomand castrol 75w90- cam 70 lei litru:)
OAP
QUOTE(pentium10 @ 28 Aug 2007, 14:40)
Dar uleiul este foarte uzat. S-a mirat cand a vazut, a zis ca trebuie schimbat urgent.

Si cum si-a dat seama ca "e foarte uzat"...L-a frecat intre degete?
argon
QUOTE(sinon @ 28 Aug 2007, 15:20)
Au evoluat lucrurile dar cutia e acceasi. Pui degeaba ulei performant.
*



nu pui degeaba deloc, incearca daca nu crezi pentru a vedea diferentele.


Bullix
Iti ia cam mult pe manopera. Dar e pe buna dreptate. E treaba de mozoleala si tarsaiala pe sub masina. Daca accepti sa faci tu asta in locul lui, faci o oarecare economie. Dar vezi ca suruburile alea de scurgere/umplere s-ar putea sa iasa al dracului de greu.
ageana
Nu asta e problema, ca ies greu suruburile (la mine chiar au iesit usor). Problema e cu ce bagi uleiul... eu am incercat 3 metode pana acum (de fiecare data am facut treaba asta cand erau ~10 grade afara si uleiul era vascos):
1. palnie cu gat lung si subtire - dureaza muuuuuuuuul
2. bidon cu furtunas in capat - la fel de muuuuuuult
3. cu pompa de ulei de dacia - cea mai buna metoda (se adapteaza un furtunas pe unde scoate pompa ulei si invarti de ax.
diaconuliviu
La fel spuneau si despre 10W40 elf, ca nu merita..etc.
argon
se ia un furtun transparent de grosime apropiata busonului, se gaseste un niplu de plastic pe care se face un sant circular pe mijloc, pe acel niplu se introduce furtunul, se ia o sticla de 2 litri , se gaureste dopul, gaura sa fie mai mica decat circumferinta niplului, si egala cu circumferinta crestaturii, niplul cu tot cu furtun se fixeaza ferm in dop.

Metoda asta o folosesc de ani buni, uleiul il incalzesc inainte, dureaza max 10 min, nu exista pierderi.
ionutctn
Ultima data cand am schimbat uleiul la cutie am pus BP (exista si de cutie). O caruta de bani a costat dar ce sa zic iarna urmatoare intra super in viteze iar argon are dreptate merita banii cu conditia bineinteles sa nu ai pierderi pe la simeringuri pe undeva. Daca iti pierde pe la simeringul de la palier sau pe la simeringurile de la planetare nu are rost sa pui ulei scump. Cel putin daca pierde pe la palier cine da cutia jos sa schimbe un simering???
Bullix
Foarte buna modalitatea lui Argon. Probat, merge perfect. Teava aia sa ajunga pana la fundul sticlei si sticla sa fie cat de cat moale dar si solida in acelasi timp (ca sa poti pastra si pentru viitor improvizatia). Strangi stica in maini pana nu mai poti, apoi o strangi cumva "invers", incat sa traga aer in ea. Vei vedea cum face uleiul bulbuci si apoi dispare incet, incet cam cate-un deget, la fiecare presare.
ageana
Incercati si cu pompa de ulei chiar merge rapid. Probabil daca prinzi axul la o bormasina cu abreaj, bagi uleiul imediat.
Muttley
QUOTE(ydaniel @ 29 Aug 2007, 09:24)
recomand castrol 75w90- cam 70 lei litru:)
*


Full sintetic.
Initiativa e buna, dar la randul meu iti recomand sa-ti scoti definitiv orice Castrol din cap wink.gif

Prima oara am completat uleiul in cutie toamna, pe frig, folosindu-ma de o perfuzie si o seringa de 20 ml. E clar ca mi-a luat juma' de zi sa torn juma' de litru.

Nu prea am inteles ce-i cu niplul lui argon. De cand mi-a venit mintea la cap folosesc tot o sticla, dar in locul dopului am pus un buson de Pur pt vase. Busonului i-am scos þuºpoaca aia de se salta in sus ca sa torni detergent. A ramas un dop cu un ºtuþ in care se infinge f usor un furtun si se asigura cu colier.

Edit moderatoru': cam asa se scriu cuvintele alea fara irc.
argon
niplu adica un cilindru de plastic mai dur de 2-3 cm. E ok si cu pur-ul, dar eu am gasit bucata aia de plastic perfecta.


Uleiul se incalzeste chiar si vara, in cuptor, sau in apa fierbinte cu sticla cu tot ,5 minute.
diaconuliviu
radmasa.gif
ydaniel
cea mai buna solutie:se ia o cutie de tabla de la contactoare se pune o pompa de ulei de dacie-la care se sudeaza o tija;) se pune furtun si cu o bormasina in cateva secunde gata:)
si DA numai castrol recomand;)
brigada_diverse
cam la cat timp schimbati voi uleiul din cutie(km sau ani)

e adevarat ca Dacia(modele vechi) nu e o masina pretentioasa si merge la fel de bine cu un ulei ieftin?
ydaniel
eu cma la 15.000km:) NU recomand uleiuri slabe calitativ. CV e mai pretentioasa decat motoru:)
Muttley
QUOTE(Muttley @ 29 Aug 2007, 14:40)
Edit moderatoru': cam asa se scriu cuvintele alea fara irc.
*


Ma crezi ca habar n-am de unde iau diacriticele alea? blush.gif
diaconuliviu
Linga ceas ai EN, click pe el si alegi RO; sau, mai pe scurt, Shift+Alt; [ =ã
]=î ;=º '=þ \=â;
Sau, scri cu a s t i a.
brigada_diverse
cutia de viteze la a mea are uleiul de cand e masina, de 18 ani, are 30 000km la bord si mai am in portbagaj o sticla de ulei de transmisie, cand o fi nevoie o sa il schimb..
Merced
Nu e indicat sa ai mult timp acelasi ulei in masina, desi asta de transmisie teoretic nu se degradeaza asa usor in timp ca cel pentru motor. Si eu cred ca am ulei de mult timp in cutie, dar in afara de niste caraieli rare cand sunt eu prea sictirit si nu apas ambreiajul chiar pana la fund n-am probleme. smile.gif
brigada_diverse
biggrin.gif eu o duc foarte bine

majoritatea daciilor care le aud caraie cand baga in viteza...la a mea nu se aude
Paca
am pus eu texaco 80w90 m-a costat vreo 500 uleiul plus 100 manopera.La mine pierde ulei pe la simeringuri si sincer nu prea se merita sa bag ulei asa scump.Ideea e ca iese pana la un anumit nivel si dupa aia nu mai curge.Dar oricum o sa pun mai ieftin acusi.Vreau sa ne spuna cineva care e cel mai gros ulei pt cutie....banuiesc ca daca pui gros...curge greu.Texaco era subtirel tare si probabil de aceea a curs.
diaconuliviu
Ori nu apasa ambreiajul suficient, ori aud de inele sincron si de ulei cind si daca o face altcineva. Asta e tristul adevar.
PH-06-BOA
Pune T90 si schimba-l la 100 de mii(daca nu-ti curge si sti sa mergi , sa nu spargi sincroane sau altceva). Cum ti-a vazut ala uleiul fara sa-l dea jos, si daca l-a dat, de ce n-a pus altul, chiar si de motor ( unele cutii au ungere de la uleiul din motor). Dacia e vaca saracului .
mirceas
QUOTE(PH-06-BOA @ 2 Sep 2007, 17:43)
...chiar si de motor ( unele cutii au ungere de la uleiul din motor).


care sunt alea?
Merced
In niciun caz alea de Dacii CLT. radmasa.gif
vi_escu
QUOTE(Paca @ 31 Aug 2007, 09:57)
Vreau sa ne spuna cineva care e cel mai gros ulei pt cutie....banuiesc ca daca pui gros...curge greu.
*



Si roaga-ta sa nu mai vina iarna! radmasa.gif
Paca
smile.gif)
ionutctn
QUOTE(Merced @ 30 Aug 2007, 19:15)
Nu e indicat sa ai mult timp acelasi ulei in masina, desi asta de transmisie teoretic nu se degradeaza asa usor in timp ca cel pentru motor. Si eu cred ca am ulei de mult timp in cutie, dar in afara de niste caraieli rare cand sunt eu prea sictirit si nu apas ambreiajul chiar pana la fund n-am probleme.  smile.gif
*



Ba eu iti recomand sa nu il schimbi des mai ales daca ai pus un ulei de cutie mai de calitate. Daca nu are nivel, mai completeaza dar nu schimba des. Eu unul am de gand sa il tin vreo 60.000 km de acum incolo in cutie pe actualul numai prin completari bineinteles.
PH-06-BOA
Citroenul di-naintea olcitului, parca.
Gabi Popescu
Nici la a mea nu cred ca de 15 ani ia pus cineva ulei in cutie si sincer nu ma plang pt ca intra in viteze aproape perfect. totusi ma gandeam sa ma duc la cineva sa imi verifice si mie nivelul la ulei !
PaulT
Am avut un Citroen BX cu motor de 1,4.Avea ungere comuna motor +cutie.Lua vreo 4,5-5l de ulei.Super-masina wub.gif .
Adrian_Boy
Ca sa nu mai deschid alt topic, nu stiu cat ulei mai am incutie si intra greu in viteze, nu mereu dar are momente.

Poate sa fie de la uleiul din cutie?
Daca da, pot sa-l schimb pe vremea asta.

Am vazut in Cora o pompita de ulei la pretul de 21 Ron, crede-ti ca daca-i pun un furtunel in capat reusesc sa introduc ulei mult mai repede in cutie, pt ca pe frigul asta dureaza destul de mult cu metoda clasica (palnie, sticla, etc.) ?

Cat dureaza sa se scurga cel vechi si cum il fac sa se scurga mai repede, las motorul sa mearga 15 min sa se incalzeasca cel vechi ?
Minel

@Adrian-Boy
Ungerea la cutie se face prin barbotare ,nu are nici o legatura faptul ca tu lasi motorul sa mearga cu uleiul din cutie ,doar cu cel din motor ,mai bine mergi cativa km cu masina si apoi sigur ti se va scurge mai usor si mai mult daca este cald uleiul din cutie ,bafta !!!
Executron
Si eu, tot ca sa nu deschid un nou topic.

Pentru cutia mea de nova e acelasi ulei ca la CLT?

Cand e frig afara cutia merge semnificativ mai greu in primele 15 min pana se incalzeste uleiul. Pare e f. vascos. Ei bine am plecat anul asta cu masina f. de dim. cand afara era cu minus si sincer pare de abia bagam in viteza. Nu caraia (n-o fortam) dar zici ca mestecam in oala cu dulceata f. groasa. E timpul sa schimb uleiul? Dupa ce se incalzeste intra no prob.
Merced
Asa patesc si eu in putinele dimineti cand plec cu Cielo-ul maica-mii. Nu mi-am facut griji, in 5 minute isi revine. La Dacie n-am problema asta, d-aia stau si ma gandesc, o mai fi ulei p-acolo? radmasa.gif
dobre
eu am masina de 5 ani si nici macar nu l-am verificat
adytt
cine v-a zis ca uleiul din cutie se schimba la 60 sau 100 de mii de kilometri , mie mi sa spus ca se inlocuieste la cca 20.000 de km, eu am pus in cutie ulei elf 80w90, si se simte diferenta dimineatza la temperaturi sub 0 grade intra mai usor in viteza, nu cu 2 degete dar mai bine ca inainte
ZTV
revin si eu cu cateva intrebari:
1- de unde dau seamna nivelul de ulei in cutie de viteza
2- cum tre sa schimb uleiul din cutia de viteza?

multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.