scc_ghost
8 Sep 2007, 09:09
Am si eu o mica problema si nelamurire!
Pana ieri, in timp ce mergeam mi se incalzea contactul (cheia) uneori!
Ieri, mi-a iesit fum din el; l-am schimbat si pana acum vad ca merge!
Intamplarea a fost urmatoarea: mergeam pe sosea si dintr-o data mi s-au aprins becurile la bord, cele rosi de la ulei, benzina, apa, baterie (era ca si cand as fi pus contactil), dar motorul mergea intr-una si nu mai puteam sa misc cheia in butuc si pe langa cheie iesea fum; apoi am scos borna de la baterie si a incetat sa mai iasa fum!
As dori sa imi spuna si mie cineva daca stie care este cauza; si daca acest incident mi-a mai afectat si alte circuite sau cabluri prin bord; si ce tre sa verific sau sa fac!
10x
brigada_diverse
8 Sep 2007, 09:29
daca a scos fum inseamna ca intensitatea care a trecut prin contact a fost mare, deci cel mai probabil a fost(este inca) un scurtcircuit sub bord
este posibil sa fie afectat firul prin care a trecut intensitate mare si cablajele la care este reglat. cel mai bine, cheama un electrician sa verifice, sa nu ai surpriza si sa izbucneasca un incendiu
este posibil sa se fi dus si partea electrica a contactlui, la mine a scos o data fum si cand am incercat sa o mai pornesc i-am 5 sec si abia abia a luat-o.Am schimbat partea electrica a contactului si s-a rezolvat problema.
GARFIELD 87
9 Sep 2007, 20:05
incerca cu un alt contact si vezi daca se mai intampla
mad toz
9 Sep 2007, 20:43
Am patit si eu acelasi lucru ,si treaba a fost din contact nu mia afectat nimic.
Am pus contact nou si merge bine.
si al meu se incalzea cateodata...am pus contact de Logan si nu mai am nici o problema.
tester
10 Sep 2007, 10:32
siguranta mai mare decat trebuie
ca daca e prea mare ajunge prea mult curent si in timp relativ scurt iti apar probleme de genul asta... asa a patit un amic cu o berlina pe injectie ce a avut probleme la sigurante si un mecanic de mecanic ia schimbat sigurantele asa dupa ureche sau mai bine spus cum credea el si ia pus una de 20 in loc de una 15 cat ii trebuia lui conform schemei de la producator si pana sa ajunga acasa ii sau ars in cateva secunde absolut toate beculetele de pe bord.
vi_escu
10 Sep 2007, 11:26
QUOTE(tester @ 10 Sep 2007, 10:32)
siguranta mai mare decat trebuie
ca daca e prea mare ajunge prea mult curent si in timp relativ scurt iti apar probleme de genul asta... asa a patit un amic cu o berlina pe injectie ce a avut probleme la sigurante si un mecanic de mecanic ia schimbat sigurantele asa dupa ureche sau mai bine spus cum credea el si ia pus una de 20 in loc de una 15 cat ii trebuia lui conform schemei de la producator si pana sa ajunga acasa ii sau ars in cateva secunde absolut toate beculetele de pe bord.
mad toz
10 Sep 2007, 13:39
Io aveam sigurantle originale pe masina cand mi sa intamplat faza cu contactu.
Acum mi-am pus tablou de sigurante ,cu sigurante tip super nova(ca alea originale ma easperasera,se miscau) si acum am sigurante si de 30 A si nu am nici o problema.
PH-06-BOA
16 Sep 2007, 23:11
Siguranta e pentru a proteja instalatia la nevaoie (scurtcircuir) nu pentru a delimita curentul printr-un consumator. Ca s-au ars becurile , nu e vina mecanicului,ci a alternatorului,sau a bornelor slabe pe baterie, care daca sar sau intrerup contactul cu acumulatorul in timp ce motorul e turat, alternatorul baga si 70 de volti. Nu turati motorul, in timp ce desfaceti bornele (ex. daca ati pornit cu bateria altcuiva, si trebuie schimbata cu motorul mergand) ca veti arde toti consumatorii nici( becuri de bord, relee electronice etc.) .
Poti sa pui o siguranta si de 100 de amperi, dar la un scurt, se va arde cel care suporta curentul cel mai mic, adica firul. Siguranta nu e un furtun care, cu cat e mai gros, cu atat trece mai mult.In electrotehnica 1+1 nu fac 2.
Becurile s-au ars ca a crescut tensiunea, deci curentul scade pentru aceeasi putere data.
Contactul s-a ars datorita pierderii de curent( contact inperfect) si n-are cum sa afecteze si altceva.
16 Sep 2007, 23:13:
Scuzati erorile la scris.Oboseala, lipsa de timp...
bygy007
16 Sep 2007, 23:18
pentru linistea voastra va spun ca sa cunoasteti ca alimentarea bobinei de inductie si releului regulator (incarcare)se alimenteaza direct din contact ,NU TRECE PRIN NICI O SIGURANTA
argon spune-mi un pret pt contactul de logan...se potriveste perfect ?
40 ron in Vitan, trebuie data o gaura in carcasa unde intra butucul, pentru ca sistemul de blocare(pintenul) e mai jos, in rest surubul merge la fix.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.