Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Contact
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
scc_ghost
Am si eu o mica problema si nelamurire!
Pana ieri, in timp ce mergeam mi se incalzea contactul (cheia) uneori!
Ieri, mi-a iesit fum din el; l-am schimbat si pana acum vad ca merge!
Intamplarea a fost urmatoarea: mergeam pe sosea si dintr-o data mi s-au aprins becurile la bord, cele rosi de la ulei, benzina, apa, baterie (era ca si cand as fi pus contactil), dar motorul mergea intr-una si nu mai puteam sa misc cheia in butuc si pe langa cheie iesea fum; apoi am scos borna de la baterie si a incetat sa mai iasa fum!
As dori sa imi spuna si mie cineva daca stie care este cauza; si daca acest incident mi-a mai afectat si alte circuite sau cabluri prin bord; si ce tre sa verific sau sa fac!

10x
brigada_diverse
daca a scos fum inseamna ca intensitatea care a trecut prin contact a fost mare, deci cel mai probabil a fost(este inca) un scurtcircuit sub bord

este posibil sa fie afectat firul prin care a trecut intensitate mare si cablajele la care este reglat. cel mai bine, cheama un electrician sa verifice, sa nu ai surpriza si sa izbucneasca un incendiu
MECCA
este posibil sa se fi dus si partea electrica a contactlui, la mine a scos o data fum si cand am incercat sa o mai pornesc i-am 5 sec si abia abia a luat-o.Am schimbat partea electrica a contactului si s-a rezolvat problema.
GARFIELD 87
incerca cu un alt contact si vezi daca se mai intampla
mad toz
Am patit si eu acelasi lucru ,si treaba a fost din contact nu mia afectat nimic.
Am pus contact nou si merge bine.
argon
si al meu se incalzea cateodata...am pus contact de Logan si nu mai am nici o problema.
tester
siguranta mai mare decat trebuie nedumerire.gif ca daca e prea mare ajunge prea mult curent si in timp relativ scurt iti apar probleme de genul asta... asa a patit un amic cu o berlina pe injectie ce a avut probleme la sigurante si un mecanic de mecanic ia schimbat sigurantele asa dupa ureche sau mai bine spus cum credea el si ia pus una de 20 in loc de una 15 cat ii trebuia lui conform schemei de la producator si pana sa ajunga acasa ii sau ars in cateva secunde absolut toate beculetele de pe bord.
vi_escu
QUOTE(tester @ 10 Sep 2007, 10:32)
siguranta mai mare decat trebuie  nedumerire.gif  ca daca e prea mare ajunge prea mult curent si in timp relativ scurt iti apar probleme de genul asta... asa a patit un amic cu o berlina pe injectie ce a avut probleme la sigurante si un mecanic de mecanic ia schimbat sigurantele asa dupa ureche sau mai bine spus cum credea el si ia pus una de 20 in loc de una 15 cat ii trebuia lui conform schemei de la producator si pana sa ajunga acasa ii sau ars in cateva secunde absolut toate beculetele de pe bord.
*



radmasa.gif
mad toz
Io aveam sigurantle originale pe masina cand mi sa intamplat faza cu contactu.
Acum mi-am pus tablou de sigurante ,cu sigurante tip super nova(ca alea originale ma easperasera,se miscau) si acum am sigurante si de 30 A si nu am nici o problema.
PH-06-BOA
Siguranta e pentru a proteja instalatia la nevaoie (scurtcircuir) nu pentru a delimita curentul printr-un consumator. Ca s-au ars becurile , nu e vina mecanicului,ci a alternatorului,sau a bornelor slabe pe baterie, care daca sar sau intrerup contactul cu acumulatorul in timp ce motorul e turat, alternatorul baga si 70 de volti. Nu turati motorul, in timp ce desfaceti bornele (ex. daca ati pornit cu bateria altcuiva, si trebuie schimbata cu motorul mergand) ca veti arde toti consumatorii nici( becuri de bord, relee electronice etc.) .
Poti sa pui o siguranta si de 100 de amperi, dar la un scurt, se va arde cel care suporta curentul cel mai mic, adica firul. Siguranta nu e un furtun care, cu cat e mai gros, cu atat trece mai mult.In electrotehnica 1+1 nu fac 2.
Becurile s-au ars ca a crescut tensiunea, deci curentul scade pentru aceeasi putere data.
Contactul s-a ars datorita pierderii de curent( contact inperfect) si n-are cum sa afecteze si altceva.


16 Sep 2007, 23:13:
Scuzati erorile la scris.Oboseala, lipsa de timp...
bygy007
pentru linistea voastra va spun ca sa cunoasteti ca alimentarea bobinei de inductie si releului regulator (incarcare)se alimenteaza direct din contact ,NU TRECE PRIN NICI O SIGURANTA
Paca
argon spune-mi un pret pt contactul de logan...se potriveste perfect ?
argon
40 ron in Vitan, trebuie data o gaura in carcasa unde intra butucul, pentru ca sistemul de blocare(pintenul) e mai jos, in rest surubul merge la fix.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.