opreagheorghe
13 Sep 2007, 17:09
Va rog sa ma ajutati cu sfaturi referitoare la urmatoarea problema cu care ma confrunt de mult timp la masina mea (Dacia 1310/An fabricatie 1997/Motor 1400 cmc/Carburator):
- Pornirea masinii nu o pot face decit cu socul tras la maxim indiferent de temperatura exterioara (fie vara torida, fie iarna geroasa);
- Masina porneste imediat dar la turatie foarte mare (peste 2000 ture) ceea ce cred ca dauneaza foarte mult motorului;
- Daca incerc sa pornesc cu socul tras mai putin nu porneste sub nici o forma;
- Daca nu las masina cel putin 10 secunde cu turatia maxima, fara a incerca sa imping socul macar putin, motorul se opreste;
- Dupa 10-20 secunde de soc maxim pot sa introduc socul in functie de temperatura exteriora pina aproape de jumatate fara probleme (la o turatie de aprox. 1200 ture);
- Nu pot introduce socul de tot decat daca temperatura motorul a ajuns la regimul normal de functionare (orice introducere a socului mai inainte duce la functionare in hopuri a motorului);
- Mentionez ca de 2 ani de zile ma confrunt cu acesta problema, incercand toate solutiile posibile (curatie si reglare carburator, reglare aprindere, etc.).
marius-gabriel
13 Sep 2007, 17:37
posibil sa iti traga aer fals la carburator sau amestecul sa fie prea sarac.
ca sta turata la 2000 de ture e normal cand tragi socul la maxim pt ca se actioneaza si clapeta de acceleratie.
sfatul meu e sa desfaci carburatorul, sa-l speli si sa-l reglezi cum trebuie.
vi_escu
13 Sep 2007, 17:54
Sa inteleg ca te deranjaza cele 2000rpm la pornire? Actioneaza asupra tirantului 22 din pozele anexate (fig.5.11) in sensul indoirii lui. Astfel cand tragi socul iti deschide mai putin clapeta de admisie (4) . Regleaza si cablul de la soc astfel incat cu socul tras la maxim clapeta de aer (1) sa fie complet inchisa.
Sper sa iti foloseasca.
julian_www
13 Sep 2007, 17:57
M-am confruntat si eu vreo 6 luni cu problema asta, pana am dat de un mecanic priceput. Verifica daca ai culbutorii reglati corect (la mine pistonul 3 nu functiona normal) si dupa aia vezi cum iti merge. Totusi mai intai verifica bujiile, capacul delcoului, platina. Sa ne spui si noua cand o rezolvi.
geopsi
13 Sep 2007, 19:50
iode obicei dau cateva pedale si apoi dau la cheie in timp ce tot asa dau pedale pana porneste. dupa aia ii mai dau tot asa sprituri pana se incalzeste ca daca tin apasat moare trascaleta!
opreagheorghe
16 Sep 2007, 16:03
Am incercat toate sfaturile primite dar nu s-a rezolvat.
Astept in continuare alte sfaturi.
Multumesc anticipat tuturor celor care vor sa ma ajute.
Merced
16 Sep 2007, 16:35
Eu nu cred ca dauneaza pornirea cu socul tras la maxim la fel de mult cat credeti voi. Nu proiectau oamenii aia masina astfel incat sa dauneze pornirile cu socul, mai ales ca pe timp de iarna nu prea ai de ales. Si eu am aceeasi problema dar nu ma deranjeaza, si nici masina nu cred ca sufera prea mult din cauza asta. Asta vara chinuiam si electomotorul si bateria pornind-o la a 5 a cheie fara soc, acum prefer sa-l trag si sa nu-i dau niciun fel de sprit sau altceva, porneste, las socul pana ies din parcare la drum intins, apoi daca e cald il imping de tot, daca e frig jumate pentru inca vreo 2 minute, apoi il imping. De mentiionat faptul ca odata pornit si incalzit motorul, pleaca la sfert de cheie fara soc sau sprituri, pana se raceste si incepe sa o ia mai greu. In orice caz dimineata prima cheie i-o dau cu soc la maxim. N-am turometru sa spun la ce turatii ajunge, dar cred ca ~2000 e corect dupa ureche. Repet, nu faceau aia masina astfel incat s-o strice socul, cel putin eu nu pot crede asta.
sefu_alx
16 Sep 2007, 16:42
masina trebuie pornita cu socul la maxim cand e motorul rece indiferent de temperatura exterioara
nu dauneaza cu nimic alea 2000 rpm la pornire,asa a fost facut carburatorul cand tragi socul sa deschida clapeta de acceleratie la o anumita cota
Merced
16 Sep 2007, 16:45
Eh, un unchi are si acum in geamul papucului instructiunile de pornire, care spun ceva de genul:
1. Motor cald: se porneste fara soc.
2. Motor rece vara: se trage 1/2 socul si se porneste.
3. Motor rece iarna: se trage socul pana la capat si se porneste.
Deci nu poti spune ca trebuie pornita cu soc indiferent de temperatura ambianta. Totusi imi mentin parerea, nu cred ca omor motorul, sau poate-l omor daca fac asta pentru urmatorii 10 ani, daca trag socul pana la capat la pornire si il las asa un minut.
PH-06-BOA
16 Sep 2007, 17:38
E cam mare la 2000 de ture, motorul fiind rece, organele sunt stranse , si grabeste uzura. Pornirea cu soc e normala, si totusi ai amestec sarac. Turatia cu socul tras, o reglezi cu un patent, curband tija de sarma (22 din poza de sus), facand ca parghia de care e legat cablul acceleratiei,sa fie actionata mai putin.Poti regla pana acolo (facand sarma in forma de Z ) unde motorul are 1000 de ture, ceea ce recomand tuturor posesorilor de Dacii. Cand motorul e rece, in camera de ardere, patrunde si benzina sub forma lichida, care spala cilindrul de si-asa putinul ulei pe care a avut timp sa-l iea.Mai verifica sa ai relantiul din jiclor ( fara nicio saiba sau altceva) nu din clapeta intredeschisa ( Surubul de reglaj al clapetei sa lase clapeta sa se inchida total). Calibreaza duza jiclorului de relanti pana face acest lucru, proba o faci cu motorul pornit si cald, slabind usor jiclorul de relanti, si pe parcursul a o jumatate de tura, daca gasesti o pozitie in care turatia creste, duza e prea mica (l-ai schimbat vreodata cu unul aiurea ), si mareste-o din aproape in aproape, pana cand la slabirea lui,turatia scade. Ar mai fi - e un roman.
Merced
16 Sep 2007, 18:41
Mie personal 1000rpm mi se pare putin, in conditiile in care socul automat de la Cielo iarna tine masina la relanti la 1200-1300rpm pana se incalzeste, iar pe un ger l-am vazut si la 1500rpm.
geopsi
17 Sep 2007, 11:26
da io cand trag socu la maxim niciodata nu ajunge la 2000 rpm.... uite, azi spre exemplu plecai cu socu tras ca murea motorul si nu vad cu ce ii putea dauna. singura chestie e ca daca e rece turatia sta pe la 1000 cand e tras socul si dupa ce se incalzeste mai urca pana chiar la 1800!
opreagheorghe
18 Sep 2007, 15:49
Multumesc PH-06-BOA.
Cu mult timp in urma, pentru remedierea unor defectiuni la carburator am schimbat si jiclorul de ralanti. Acum l-am inlocuit cu cel anterior, care intradevar are orificiul mai mare, si nu mai sunt probleme.
floryyn
12 Oct 2007, 11:26
Acum, ca sa nu deschid alt topic, iata ce mi s-a intamplat mie. Motor rece, dimineata, nu pornea! Da-i chei, trage socul, pedale, nimic! Ma uit, cand colo, trageam eu degeaba de soc, era desfiletat surubul ala care leaga cablul de soc de carburator. L-am infiletat la repezeala, dau cheie, porneste imediat.
Dar...porneste foarte turata, chiar cu socul impins 3 sferturi. In plus, surprize surprize
, intr-antaia, chiar daca iau piciorul de pe acceleratie, merge singura...
Clar ca e dereglat, am cautat pe forum, nu prea m-am lamurit, zicea
diaconuliviu (http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=77764&hl=soc) ca trebuie demontat carburatorul de pe masina, pt. un reglaj corect. Totusi, este vreo metoda mai pentru "invatacei" in ale mecanicii
, care sa nu implice demontarea?
bygy007
12 Oct 2007, 16:08
QUOTE(floryyn @ 12 Oct 2007, 12:26)
Acum, ca sa nu deschid alt topic, iata ce mi s-a intamplat mie. Motor rece, dimineata, nu pornea! Da-i chei, trage socul, pedale, nimic! Ma uit, cand colo, trageam eu degeaba de soc, era desfiletat surubul ala care leaga cablul de soc de carburator. L-am infiletat la repezeala, dau cheie, porneste imediat.
Dar...porneste foarte turata, chiar cu socul impins 3 sferturi. In plus, surprize surprize
, intr-antaia, chiar daca iau piciorul de pe acceleratie, merge singura...
Clar ca e dereglat, am cautat pe forum, nu prea m-am lamurit, zicea
diaconuliviu (http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=77764&hl=soc) ca trebuie demontat carburatorul de pe masina, pt. un reglaj corect. Totusi, este vreo metoda mai pentru "invatacei" in ale mecanicii
, care sa nu implice demontarea?
cind ai legat cablul inapoi socul era tras un pic , pentru remediere faci asa desfaci cablul de soc din surub apoi deschizi clapeta cu mina la maxim (sa fie verticala fata de gaura) impingi butonul din masina ca sa intre de tot apoi stringi surubul
SHERRYF
31 Mar 2008, 20:34
iar am pierdut topicu'
BeciAcustic
1 Apr 2008, 21:28
Mai cum porniti voi vara pe 40 grade masina cu soc? La mine la sfert de cheie porneste fara sprit sau soc.... iarna e normal sa ii dai soc de dim cand pleci prima data ... in rest nu....
SebyAvrig
1 Apr 2008, 21:31
fiecare dacie ii diferita.asa poneste a ta!:D
djasu82
1 Apr 2008, 21:37
QUOTE(BeciAcustic @ 1 Apr 2008, 22:28)
Mai cum porniti voi vara pe 40 grade masina cu soc? La mine la sfert de cheie porneste fara sprit sau soc.... iarna e normal sa ii dai soc de dim cand pleci prima data ... in rest nu....
Pai porneste pina la urma farqa soc dupa 4 cicluri motor daca vrei sa ne convingi filmuletu postat cu temperatura la motor 0. De laude ne-am cam saturat fapte prin imagini video!
BeciAcustic
1 Apr 2008, 21:40
maine dim o sa fac filmuletul ... dar daca o sa fie 4 grade cum a fost si eri dim trbuie sa ii dau puitn soc sa nu chinui bateria.... da nu maxim.... 1/2.....si vara iti garantez ca uit de soc... pana in toamna-iarna....
djasu82
1 Apr 2008, 22:18
Si primul orificiu de progresiune e descoperit
.... da asa porneste la toti daca e reglat carburatorul ... ori ce masina fie ea pe injectie fie ea pe carburatie toate pornesc prin soc manoal pneumatic electronic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.