Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema cutie de viteze?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Virusake
De ceva vreme, Nova mea imi da mari batai de cap. In primul rand ca o simt ca nu mai are putere, pleaca destul de greu de pe loc. In al doilea rand si ce e cel mai important, in timpul mersului cand schimb intr-o treapta superioara, trepideaza foarte tare masina. Dupa ce dau drumul la ambreiaj, trebuie sa accelerez foarte lent pentru ca altfel se tureaza motorul si nu se accelereaza mai deloc.

Astazi era sa o patesc cand urcam un deal pentru ca nu mai avea putere mai deloc si trepida la greu. Aveti idee de la ce ar putea fi? Daca da, v-as ruga sa imi spuneti cam cat ar costa reparatiile in service. Nu ma pricep prea bine si nu ma hazardez sa umblu eu...

Alta problema ar fi cu acel indicator (!) care imi ramane aprins pe bord. Am citit pe forum ca ar fi o problema cu franele gen placute de frana uzate, sau putin lichid de frane. Tin sa precizez ca franele au fost facute acum aprox 2 luni, inainte sa plec la mare, incluzand schimbat placute, aerisire si inca cateva operatiuni minore. Aveti idee de la ce ar putea fi?

Va multumesc.
Executron
QUOTE(Virusake @ 17 Sep 2007, 20:54)
Dupa ce dau drumul la ambreiaj, trebuie sa accelerez foarte lent pentru ca altfel se tureaza motorul si nu se accelereaza mai deloc.


Parerea mea ca e destul de clar ca e ceva la ambreiaj si nu la cutie. Daca se tureaza motorul fara sa trimita puterea la roti. Poate rezolvi cu un reglaj dar nu cred. Posibil sa trebuiasca sa schimbi kitul ambreiaj.
$$ilvviu
E clar discul de ambraiaj uzat.
Un prieten se plangea de trepidatii la nova, ne-am batut capul destul de mult, am verificat suporti motor, etc.
Dupa ceva timp imi spune ca a schimbat capacul delcoului si trepidatiile au incetat.
Virusake
Care sunt preturile unui disc de ambreiaj si cam cat costa schimbatul in service? Nu cred ca e capacul delcoului, a fost schimbat de curand si ma gandesc ca nu ar avea un impact atat de puternic asupra ambreiajului. O sa ma uit pe acolo sa vad exact daca are ceva.

Este posibil sa fie de la cablul de ambreiaj? Pedala este la fel ca inainte deci nu stiu daca el poate fi vinovat...
apollo
discul de ambreiaj ~70 RON
rulment presiune ~40RON
placa presiune ~130RON

mana de lucru ~100

eu asa am dat in primavara

tie iti patineaza discul din cate am inteles.
ai putea sa scapi mai ieftin si sa schimbi acel "ferodou" sau cum se numeste, de pe disc, dar nu se stie in ce stadiu sunt acele arculete de pe el.
Virusake
Multumesc mult, o sa fac o vizita pe la service si va anunt ce si cum.
gti98
Testul pentru patinare de ambreiaj se face astfel:
Pe un drum drept si liber (asta-l gasesti tu; eventual te bazezi si pe ora la care faci testul!!) cu masina in viteza a 4-a, o lasi la 40km/h. In aceasta situatie, apesi pedala de acceleratie pana la capat si apoi apesi cat poti tu de repede si mai ales eliberezi imediat pedala de ambreiaj (dai un "sut" in ambreiaj) In momentul in care ai decuplat ambreiajul, fara sarcina masinii (alea 0,1-0,2 secunde!) motorul ridica turatia. Pedala de acceleratie ramane tot timpul apasata, testul e concludent in 2-3 secunde.
Daca ambreiajul e bun, turatia motorului scade la cea normala pentru deplasarea cu 40-45km/h; daca ambreiajul patineaza, motorul ramane turat fara ca viteza sa creasca semnificativ.
Alt "test" e de a ridica capota dupa ce masina a rulat si de a mirosi; daca ambreiajul patineaza, scoate un miros specific.
Desigur, aceste teste presupun o oarecare experienta practica pe care o poseda, din pacate tot mai putini...
Bafta la un mecanic bun!!

PS Preturile sunt optimiste, mai ales la manopera. Nu cred ca e o afacere sa inlocuiesti doar ferodourile la disc (doar la cel uzat, sa-l ai ca piesa de schimb, daca partea metalica e buna) (si daca il nituiesti tu sau ti-l nituieste cineva priceput si ieftin - un socru, un tata, unchi sau vecin) Altfel nici nu mai prea gasesti ferodouri separate...
Executron
Daca tot suntem la subiectul "ambreiaje" am cateva intrebari smile.gif

Acum cateva luni vroiam sa parchez masina pe o bordura mai intaltuta (dar nu iesit din comun, gen astea noi cum le pun acuma) si am dat sa bag cu spatele stiind garda de sol f. redusa in fata.

Ei bine ajungand perpendicular pe bordura masina efectiv nu vroia sa urce cu ambreiajul total dat drumul turand pe la 3-4000rpm, l-am patinat si pana la urma mi-am luat avand si l-am urcat. Bineinteles ca putea rau de tot a ambreiaj.

De asemenea am mers cam 1 luna cu ambreiajul semi-cuplat tot timpul. Adica tineam ambreiajul apasat la max in vit. I si se ducea inainte. Caraia la intrat in vit...

Am schimbat cablul si mers la un mecanic (priceput) si mi-a reglat tzais totul si acum nu mai am probleme, masina se accelereaza f. bine

Intrebarea mea ar fi daca ar trebui sa-mi fac probleme asupra integritatii ambreiajului... Posibil sa fii patit ceva?

In ultimul timp am inceput sa-l mai protejez adica nu turez inainte sa schimb, dau drumul la ambreiaj la schimbare fara acceleratie. Alte sfaturi?

P.S. Prefer automatele laugh.gif
Virusake
Gata, am dus-o la service, trebuie schimbat si discul si placa. Intradevar, dupa ce merg cu masina din motor iese un miros mai special ceea ce cred ca e de la ambreiaj. Astazi am mai observat ca de fiecare data cand dau drumul la pedala de ambreiaj are un tacanit ciudat.

Oricum, maine e programat totul, dupa ce ajung maine cu masina acasa va spun si preturile.
apollo
OFF-TOPIC.

am o problema si eu.

pe sub caseta de directie trece o bara de la o roata la alta si pe mijloc se inalta putin.

cum se numeste acea bara?e o bara cu profil de "U".la mine e ruginita si imi e sa nu cedeze.ce rol are bara aia?e ceva de stabilizare?daca nu ma insel e prinsa de ea si un tampon al motorului.

am vazut-o noaptea si nu prea stiu exact ce mai era pe acolo.
se poate schimba usor?e vreun pericol daca merg asa cu ea?
variable_dynamics
Apollo, presupun ca te referi la bara stabilizatoare. Aceea are forma descrisa de tine insa nu este prins nimic de ea, din cate stiu eu. ce ai vazut tu probabil sa fi fost una din cele 4 bucse ale ei(are 2 bucse de capat si 2 de lonjeron).

Eu iti zic in felul urmator:studiaz-o bine pe lumina,vezi exact cat de adanca e rugina dupa care o schimbi sau nu.

In legatura cu schimbatul, nu-ti pot spune nimic concret... insa n-ar trebuie sa fie foarte greu. Din ce stiu eu,cele 4 bucse sunt sistemul ei de prindere, deci teoretic, daca o desfaci din toate bucsele ar trebui sa iasa. Evident schimbi si cele 4 bucse odata cu bara(daca o fi nevoie de schimbat bara)

Nu stiu insa cum trebuie sustinuta masina in timpul schimbarii(cric,proptele,cum,unde,etc)

Sper ca n-am presupus eu gresit despre ce este vorba.

Spor!
apollo
variable_dynamics stiu la ce te referi.
Aia e bara anti-ruliu sau bara de torsiune care se prinde in bascule si de lonjeroane in niste bucse de cauciuc.

Bara de torsiune , daca te bagi sub masina, o vezi, dar bara de care vorbesc eu nu se vede.doar daca deschizi capota o vezi.

E destul de ruginita.e mancata de acum, ca am bagat o surubelnita in ea si a strapuns rugina.

e ceva ca un jug.trece pe sub podul pedalier in fata.
deschide capota si uitatate sub caseta de directie si ai sa vezi acea bara de metal.

eu as merge asa cu ea, dar nu stiu la ce pericol ma expun.
Virusake
Am revenit, masina functioneaza foarte bine, cu ocazia asta mi-am facut si aprinderea smile.gif Baietii de la service s-au miscat foarte repede si pana acum pot spune ca au facut o treaba buna. Sper sa nu imi schimb parerea in timp. Oricum, acum mi se pare ca masina are mai multe putere chiar decat inainte de a se defecta ambreiajul asa ca...

Pentru cei care sunt interesati de preturi, imi pot scrie pe PM sau le pot posta chiar aici.

LE: Am uitat sa precizez ca am rezolvat si problema cu indicatorul ce ramanea aprins tot timpul. Se pare ca nu aveam suficient lichid de frana pentru a ajunge la contactele acelea smile.gif
Cristi25
Ca tot e vorba de discul de ambreiaj....a venit timpul sa l schimb si eu...acum am o problema,am un disc si o placa de presiune,noi,mi le a dat cineva care si a vandut masina...dar acum nu stiu daca se potrivesc la nova...ma puteti ajuta cu ceva caracteristici?
apollo
in primul rand sa fie de fi200(diametrul). si cam atat.dar te sfatuiesc sa schimbi si rulmentul de presiune daca tot schimbi discul si placa.
paulica
Ca tot veni vorba de disc de ambreiaj, cine stie un magazin prin Bucuresti de unde pot cumpara un disc Valeo pt Nova? Eventual cu nr. de tel?
Cristi25
Gata,am rezolvat si eu...discul si placa pe care le aveam, nu se potriveau (aveau priza mai mica, si nu intra axul)....am gasit disc,placa si rulment la 157ron(placa si rulmentul chipurile de origine si discul cica ar fi unguresc), manopera service 155 ron (sa zicem 200ron cu ce am dat la baieti),deci un total de 357ron...Masina functioneaza bine...deocamdata sunt multumit...sper sa nu am probleme cu ea, nu de alta dar merge maica-mea cu ea...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.