Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scartaieli enervante spate - o metoda de rezolvare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Anonymous
Tot aici pe forum c&c a dat o solutie cu glicerina boraxata. I-am urmat sfatul si va pot spune cum am rezolvat eu aceasta problema:

1. Mai intai verificati inchiderea hayonului. Reglati cu rabdare acele distantiere de cauciuc (situate pe hayon) astfel incat hayonul sa se inchida prin propria greutate. Aveti grija totusi sa nu fie prea ridicat, sa nu aveti probleme cu apa! Distantierele le-am uns putin pe capete cu glicerina.

2. Verificati spatarele banchetelor cat de bine sint fixate. Trageti de ele si vedeti daca se misca. Si ele se proptesc pe caroserie, pe niste distantiere de cauciuc, identice cu cele de la hayon. Reglati-le si pe ele. In clichetele de fixare ale spatarelor am pus vaselina, nu am folosit banda izolatoare deloc. Sezuturile banchetelor au fost si ele unse cu vaselina la prinderi.

3. Capacul de carton care acopera portbagajul a fost uns cu minunata glicerina la imensa garnitura de cauciuc care freaca pe hayon, si cu putina vaselina in locasurile de plastic unde se infige capacul.

4. Chederul spate al masinii l-am uns cu glicerina pe toata suprafata.

Merg cu masina de 3 zile si nu se mai aude nimic in spate. Nici nu-mi vine sa cred. Nu stiu cat rezista aceasta solutie in timp. Glicerina asta este foarte buna, nu te mozolesti cum faci cu vaselina...Am cumparat-o de la farmacie, e la sticluta mica-mica, foarte ieftina. Cred ca e buna si datorita faptului ca nu ataca chederul masinii. Nu contine substante tari ce ar putea dauna cauciucul.

Bastos si mii de multumiri lui c&c care a postat prima oara despre aceasta solutie.
Anonymous
Solutia este foarte buna.

De cind am postat mesajul au trecut 2 sapt. si intr-adevar nu se mai aude absolut nimic in spate.

Bastos!
alex
Eu dupa nici aproape doua saptamani observ ca revine la prostul obicei de a scartaii sad.gif

Nu a inceput sa faca rau dar incet incet parca iar o aud "chitaind"

Cred ca o sa fac cum au baietii: Pe unde atinge cheder-ul de la hayon tabla, se pune pe tabla, izolirband (banda izolatoare). Plus ca o sa pun purfix pe garnitura aia mare de care pomeneai mai sus. La tine mai tine cu glicerina?

A, o singura "greseala" am facut. In loc sa ung si incuietorile de la bancheta cu glicerina le-am dat cu silicon din ala cu care se lustruieste bordul. O sa verific sa nu fie de la asta.
Anonymous
Nu se aude nimic de atunci...Intre timp am mai uns de 2 ori maxim. In locashurile de prindere ale banchetei spate a ramas vaselina pusa prima data. Aaa! Era sa uit! Am dat jos cele 2 placutze laterale spate shi le-am invelit marginile cu car-tape (e o banda dublu adeziva din Carrefour). Alea mai faceau zgomot putzin cand trageai de ele. Acum stau bine merci.

Bafta!
Liviu
Eu nu folosesc substante care de care mai ciudate si care trebuiesc aplicate la o anumita perioada pe motiv ca "s-a dus"!.



Eu unul mi-am lipit pe hayon (exact pe linia de contact cu chederul) niste izolirband plasticat (din ala banal care se gaseste peste tot).



Imensa garnitura din cauciuc a capacului interior al hayounului am scos-o ... am taiat partea cu care se "agata" pe capac si am fixat-o mai sus . In felul asta nu mai ramane spatiu intre garnitura si hayon => distributie mai buna a fortelor de apasare.



In plus, am pus pe marginea garniturii niste cheder de geam (din ala care este pe portiera pe interior ... cu pufulet).



E o liniste deplina .... si nu necesita intretinere (la urma urmei asta ne mananca pe toti .... intretinerea .... la nu stiu cat timp fa-i aia .. unge-i aia .. la la la ). PUNCT.
bondoo7
am si eu scartiieli, dar suparat fiind ca am incercat toate metodele prezentate aici fara un rezultat multumitor m-am apucat si am uns cu vaselina si... inelul de prindere al haionului si surpriza = tacere, am ramas totusi cu trancanelile portierelor, capacului haionului si care or mai fi
Anonymous
Are cineva idee cum se regleaza banchetele din spate sa nu mai bata? M'am dus de cateva ori pana acum la service si _aproape_ le-au rezolvat ... intr-adevar, timp de 2 saptamani a fost liniste .. apoi distractia a inceput iara! sad.gif

Am incercat sa le strang si eu singur (s-au plictisit cei de la service de mine si m'au invatat cum sa fac asta) dar dupa ce se aseaza cineva pe ele, adio liniste! Am fost la munte si atunci cand masina era plina (inclusiv portbagajul) nu s-a mai auzit nimic - asta inseamna ca nu e de la amortizoare sau altceva. Am gasit o solutie temporara, dar nu prea imi convine ... mi-am luat un cd-player mai bun si atunci cand cedez psihic il dau la maxim ...

Heeeeeeeelp!

Thnx.
Anonymous
O varianta care are efect reducerea aproape totala a "trancanelilor" si zgomotelor ce provin de la banchetele din spate,(incercata de cca.2luni), este un strat de buret (cat mai gros.4 - 5 cm) care se intinde intre caroserie si banchetele din spate demontate.

O sa fie o problema cu prinderea din nou a acestora in locasurile lor, dar cu un pic de efort reusiti
Anonymous
Pentru zgomotul produs de canapele spate, mai ales dreapta:

1. se apasa pe butonul de deblocare al banchetei.

2. cu o cheie de 10 se slabesc suruburile care tin suportul cu urechea de prindere.

3. se coboara suportul.

4. se string se inchide bancheta si se testeaza.



Eu am coborit suportul cam 1cm iar de atunci nu se mai aude nimic. Din toate metodele incercate (ungerea sistemului de inchidere al banchetei, izolerband) aceasta a dat rezultate.

Solutia e "furata" din service. Ajustarile le-am facut eu, iar dupa 2 incercari am reusit sa scap de zgomot. Iar de testat cred ca bucurestiul cu eternele lui gropi e suficient....
Anonymous
Salut, sunt un utilizator nou al acestui forum si am petrecut o perioada de timp sa citesc mai toate posturile asa ca am hotarat sa scriu si eu ceva.

Legat de scartaitul in spate, din cate am observat la mine (am masina de 2 ani) mare parte a lui se datoreaza faptului ca hayonul nu sta fix ci antreneaza chederul intr-o miscare laterala. Desi solutiile date de dumneavoastra sunt bune, ele necesita intretinere asa ca va propun una mai simpla:

1. stergeti complet chederul pe care sta hayonul de orice urma de unsoare (glicerina, vaselina etc) pentru ca hayonul in timpul miscarii sale sa adere foarte bine la el.

2. desfaceti chederul si aplicati vaselina (de preferat siliconica) IN INTERIORUL ACESTUIA.

3. puneti chederul la loc si faceti in asa fel incat hayonul sa preseze cat mai bine pe cheder (prin modificarea prinderii).



Astept pareri si critici..
bondoo7
corect, eu am bagat pudra de talc
Valentin
Eu am observat altceva!.

Daca apasati cu degetul pe cheder si miscati stanga-dreatpa (transversal), o sa observati ca scartzaie (la mine cel putin asa e).

Deci scartzitul se produce in interiorul chederului.

Eu ma gandeam sa scot chederul si sa torn ceva glicerina in el.



Am incercat toate metodele scrise aici si tot scartzaie, mai putin da' tot scartzaie.

Intrebarea este : oare hayonul preseaza chederul asa mult incat gaura aia din el sa dispara si sa apara o frecare in interior?







Aaaaa si mai am o intrebare: a incercat cineva un cheder de masina straina? (ma gandeam la ceva de la dezmembrari)
AlexV
la mine nu mai e garua in el nici cand e ridicat portbagajul. dar nu stiu daca e de la aia scartaitul. ar trebui incercat cu un cheder mai dur, care nu se preseaza asa usor.
sstanescu
Sambata asta nu am mai rezistat nervos la scartaieli si am purces la dres problema. Surpriza mea (duh, ce fraier sunt, ma mai surprinde ceva!) a fost ca 90% dintre scartaieli vin de la bancheta. Si nu din urechile de prindere (care au fost imbracate in izolirband) ci din partea de jos a spatarelor. Acolo sunt niste suruburi ciobanesti ce prind plasticul ce se constituie in spatele spatarelor. Capetele suruburilor au trecut in cele din urma de acel carton asfaltat (mie asa imi pare) ce este lipit si vopsit in portbagaj.

Cum mi-a mai ramas cheder din cel de care am pus la izolarea compartimentului stergatoarelor, am folosit o bucata dintr-aceea. Taiat si introdus in asa fel incat sa intre bine intre capetele suruburilor cu pricina si tabla de pe fundul portbagajului. Inchis banchetele cu mare forta.

Acum am inceput sa aud virbatii si zdranganeli in torpedou (spray-uri de iarna) pe care inainte nu aveam nici o sansa sa le aud. A inceput masina sa se auda iar ca la inceput! Ma rog, daca ignor scartaitul scaunului soferului, ce e din ce in ce mai pregnant.
Cristian Balan
Am incercat si eu chestia cu izolirband la chederul de la haion, dar tot mai scartaie... Daca inchid haionul si apas pe el se aude din exterior scrartaitul. :oops: Sa fiu sincer de cand am nova m-am cam saturat sa tot bag purfixuri silicoane carpe si alte izolirbanduri pe ea si sa vad ca dupa doua saptamani scartie din nou... Daca mai aveti solutii sunt foarte interesat.

A si inca o chestie. Am un Confort si am fazut la o Clima ca avea un sistem de inchidere total diferit de al meu - cu un fel de cleste pe haion si un bat in portbagaj :? si cu niste chestii ca niste contacte langa. Haionul la ala se inchidea perfect (incredibil la o dacie) si nu se batzia deloc in lateral sau in jos. Stie careva ce sistem de inchidere era ala? A si inca o chestie ala avea tot portbagajul capitonat din fabrica. De unde pot gasi si eu sa cumpar materialul ala gata croit??



Astept raspunsuri daca se poate
c#c
Si eu am tot "Confort". Pana saptamana trecuta, pt. ca sa inchid hayonul trebuia sa trantesc de 3-4 ori cu putere hayonul. Dar mi-a venit ideea sa iau un imbus de 8 sau 10 (nu mai stiu exact) si sa desfac " U"-ul de pe baza portbagajului in care se prinde hayonul si sa-l ridic putin mai sus si sa-l aduc la pozitie perfect orizontala ( era putin sucit).

Surpriza : am scapat definitiv de trantitul hayonului. tongue.gif

Nici nu banuiam ca poate fi atat de simplu. :wink: (Si nici apa in portbagaj nu intra).
DSops
Am citit undeva pe forum de cineva care a pus purfix la portbagaj. Solutia este excelenta: se ia purfix de la Metro profil K si se lipeste pe haion exact pe urma contactului cu chederul (se degreseaza / usca in prealabil, cine nu are prealabil gaseste alta metoda). Reglate din nou caucuicele si inchizatoarea sa se inchida putin greu si gata cu zgomotele haionului. Multumesc la cel care mi-a dat ideea.
BBC
Eu am aplicat alta metoda, pe care acum cei de la Dacia au introdus-o la DS. Am eliminat miscarea hayonului stanga-dreapta si am scapat de zgomot. De multe luni e liniste in masina.
klaus
Care a fost metoda ta de eliminarea a miscarii portbagajului?



Poate chiar niste detalii tehnice, piese necesare.

Multumesc.
BBC
Acesta este dispozitivul folosit. Este vorba de un profil U (dimensiuni 10x10x ..) . Bara din mijloc e prinsa cu 3 suruburi de hayon, iar cele laterale sunt prinse de caroserie (cate 2 suruburi).

Desenul este aproximativ (poate il fac maine mai frumos).
adi
Am incercat si eu diferitele metode prezentate pe acest site, si abia acum dupa 2 ani ... DSN mea nu mai scartaie in spate. Am vazut pe site ceva asemanator, diferenta fiind ca nu am indepartat chederul de pe placa spate. Am motat in colturile capotei cate o bucata de cauciuc mai tare (cheder invechit si dur) cu cate 2 autofiletante. Rezulatul: haionul preseaza mai bine chederul original si nu mai scartie nici la frig nici la caldura ! :wink:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.