Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ulei cutie si motor...si altele
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
ionut232
stiu ca s-au mai discutat aceste probleme dar as vrea sa mai aud ceva pareri....
am o berlina '98

as vrea sa schimb uleiul din cutia de viteze...sau sa-l completez...
mentionez ca nu a mai fost schimbat de multisor(de vreo cateva 10 de mii) si nu stiu daca sa-l schimb sau sa-l completez....!!!! si eventual de care sa pun...

si in legatura cu uleiul de motor...as vrea sa pun un bp visco(mineral)...ca cica ar fi bun...!!!!
mi-e frica sa nu dau banii pe ulei bp...si sa imi intre benzina in el si pe urma sa pierd banii... unsure.gif
bp visco are nevoie de aditivi?
as vrea sa pun un 20-40...
cam ce ar trebui sa fac...si de care sa pun...acuma pentru iarna...


as vrea sa ii pun si o aprindere electronica...dar iar nu stiu care ar fi mai buna...am inteles ca cele rosii...

sper sa ma lamuriti si pe mine...
RIon
La cutia de viteze schimba-l, cred ca 2l intra la berlina. Poti lua ceva mai bun, e mai putin vascos, va merge mai binisor in perioada rece. Daca nu ai bani, T90 e bun - eu din ala am.
BP cred ca e ok, dar pune 15W40, e mai bun iarna. Aditivi poti pune, dar cu cap, cauta pe forum. La fel si despre aprindere, aia rosie e ok.
ionut232
ok.mersi mult de raspuns....vad ca nu s-a inghesuit multa lume sa imi raspunda.
mersi si la ceilalti oricum.... biggrin.gif
RIon
Am ramas mai putini in CLT - multi au SN-SLZ-LGN:)
Da' nu ne dam batuti.
george_d
La cutie in 5 nu tre' 2.5 litrii?
BOBINATOR
La un raport bun pret calitate ce ulei de cutie se poate pune?Si as avea si eu o intrebare:am o problema cu a treia , intra cam greu daca schimb uleiul de la cutie se poate imbunatati situatia ?Precizez ca sunt cam nou in domeniu, si masina nu posed decat de 2 saptamni are 55000 de kilo.
AAA,era sa uit la cat se schimba normal uleiul in cutie?
whitesorcerer12
daca abia ai liat-o schimba-i toate lichidele cat mai repede!
ionut232
QUOTE(george_d @ 5 Nov 2004, 19:25)
La cutie in 5 nu tre' 2.5 litrii?
*



nu neaparat...si oricum nu am auzit de 2.5 la nici o berlina.
maxim 2.2
se mai poate 1.8...2.0 si ...2.2 maxim
la a mea cica 1.8 si e in 5 trepte...berlina din '98 smile.gif
RIon
La Nova 4l. Pune un ulei de firma, e putin peste 100 000 lei/l.
Trebuie sa fie full. Cam 15 000 km, si schimb la CV, dar in practica...multi nu schimba deloc:)
diaconuliviu
QUOTE(ionut232 @ 7 Nov 2004, 14:33)
nu neaparat...si oricum nu am auzit de 2.5 la nici o berlina.
maxim 2.2
se mai poate 1.8...2.0 si ...2.2 maxim
la a mea cica 1.8 si e in 5 trepte...berlina din '98 smile.gif
*


Mondiru "spune": 2 l cutia berlina 4 trepte
2,5 l cutia in 5 trepte
e normal, avind partea de pinioane pentru treapta a 5-a.
Oricum, se introduce ulei pina incepe sa curga pe la busonul de umplere-acela e nivelul care poate diferi fata de ce spune cartea din cauza inerentelor erori de constructie.
MosMartin
Faza-i ca uleiu cand il bagi e rece si vascos, si de aia nu intra in toate cele. daca o mai lasi si o mai invartzi sau o deschizi peste cateva zile poate mai intra (numai sa nu pierzi) biggrin.gif
Madfan
si eu am dacia berlina din 95 si am 70 k km si nu schimbasem uleiul ..
M-am hotarat sa-l schimb si am cumparat castrol 80 w90 manual ...2l
am cutie in 5 trepte si atat intra ...
2,3 l intra daca lasi sa se scurga 3 zile tot uleiul din cutie laugh.gif



cumpara un ulei scump ca oricum il schimbi la 40 k -50 k km ...nu te zgarci se simte diferenta . smile.gif
tase
QUOTE(Madfan @ 1 Mar 2005, 12:13)
si eu am dacia berlina din 95 si am 70 k km si nu schimbasem uleiul ..
M-am hotarat sa-l schimb si am cumparat castrol 80 w90 manual ...2l
am cutie in 5 trepte si atat intra ...
2,3 l intra daca lasi sa se scurga 3 zile tot uleiul din cutie laugh.gif



cumpara un ulei scump ca oricum il schimbi la 40 k -50 k km ...nu te zgarci se simte diferenta .  smile.gif
*



2 litri de T90 si mai erau aprox 3-4 MM pina la buson, verificat cu o spita de bicicleta. utilaje: furtun si pilnie; timp: 1 ora scursul, 1 ora umplutul; consideratii subiective: #$@#$!@ sa stai cu pilnia in mina si sa te uiti cum se scurge incet-incet uleiul in decembrie.

bonus: span in busonul de golire, nu mult dar este; 100k km cutia, ulei neschimbat de vreo 50k km, precedentul a fost ceva extrascump LiquiMoly cumparat la turci, era limpede cind l-am schimbat dar nu regret, asta nou e verzaliu deci mai simpatic si nici nu mai suiera cutia asa tare.

ulei motor: shell galben 15w40. de la o vreme n-am mai gasit si am pus tot shell galben 15w40 dar de motoare diesel. nici o diferenta subiectiva sau obiectiva ceea ce ma face sa cred ca e cam acelasi lucru vindut mai scump ca de! protejeaza motorul diesel.

lichid de frina dot 3 romanesc, ceva de spalare nemtesc si vaselina texaco cu bisulfit de molibden si grafit. e neagra si puturoasa si unge bine. dar s-a cam terminat.
bogdan3l
De cand a venit caldura mi se pare ca intra mai greu in viteza si ma gandesc ca uleiul se incalzeste si nu isi mai pastreaza proprietatile . Se poate sa se intample asa sau e doar o parere a mea ?
Uleiul a fost schimbat acum 15.000 km cand a shimbat sincroanele si de pierdut sigur nu il pierd pt. ca nu am nici o pata sub masina.
andu911
e invers biggrin.gif la caldura se subtiaza, cred ca ti se pare smile.gif
diaconuliviu
QUOTE(andu911 @ 14 Jun 2005, 00:51)
e invers biggrin.gif la caldura se subtiaza, cred ca ti se pare smile.gif
*


Depinde de ulei; daca se subtiaza prea tare poate da simtomul de "lipsa ulei" adica inclusiv intrare greoaie; ce ulei ai? sigur ai la nivel?dar masurat, nu pe principiul "nu-mi curge".
Raggaeman
eu am schimbat zilele astea uleiul in cutie...nu era schimbat de vreo 20 000 km. Surpriza...am scos din cutie 1.8l. am bagat un Elf T90, au intrat 2 l si costa 300 000. Se simte diferenta...imi intra mai usor intr-a I-a si a II-a, care imi cam faceau probleme. Dar am schimbat si bieleta de la cutie.Nu stiu daca din cauza uleiului nou merge mai bine sau din cauza bieletei, sau amandurora,dar sunt multumit.
bogdan3l
QUOTE(diaconuliviu @ 14 Jun 2005, 11:16)
Depinde de ulei; daca se subtiaza prea tare poate da simtomul de "lipsa ulei" adica inclusiv intrare greoaie; ce ulei ai? sigur ai la nivel?dar masurat, nu pe principiul "nu-mi curge".
*




Asa ma gandeam si eu . Nu stiu ce ulei este acum in cutie insa o sa ii spun lu' tata sa ii zica mecanicului sa se uite daca e de ajuns cand se duce sa repare franele .

matrafox
dar de ce i-ai schimbat sincroanele?intra greu in viteze sau a fost ceva preventiv?
bogdan3l
intra numai cand vroia biggrin.gif intr-a I-a si a II a
anpop
QUOTE(tase @ 1 Mar 2005, 12:25)
2 litri de T90 si mai erau aprox 3-4 MM pina la buson, verificat cu o spita de bicicleta. utilaje: furtun si pilnie; timp: 1 ora scursul, 1 ora umplutul; consideratii subiective: #$@#$!@ sa stai cu pilnia in mina si sa te uiti cum se scurge incet-incet uleiul in decembrie.


*


Daca tot te mana entuziasmul sa schimbi singur uleiul la cutie in decembrie (la un service ti-ar lua cca. 50k lei ), mergi cu caruta pana se incalzeste si cutia si pe bidonul cu ulei nou ai grija sa curga ceva apa fierbinte...in felul asta il schimbi in cca 15 min biggrin.gif
PS: pt dacisti, cutia in 5 cca 2,3l.
argon
QUOTE(einstein1984 @ 5 Feb 2006, 22:01)
Stai linistit ca si Land Rover au o cutie cu treapta a 5-a in afara carterului. Si mai sunt si altii.
Argon, cutia deja are o uzura dupa 100 000 de km, dcei orice ulei ai pune nu o faci ca noua. Daca t90 a avut pana acum, pune tot t90. Ca altfel, daca schimbi marca de ulei. ar fi indicat sa desfaci cutia si sa cureti (prea multa munca pentru nimic), ca sa nu se amestece uleiurile (ma rog, urmele aluia vechi cu cel nou).
*




asa cred ca am sa fac...dar o marca anume? Lubrifin? deasta am avut pana acum, mie cam frica sa pun sintetic si deastea sa nu inceapa sa picure pe undeva...cutia nu a picurat niciodata, nici o picatura...si deasta cred ca o sa pun tot t90.
argon
Gata, am facut rost de Texaco 80w90 adus direct de la reprezentanta, azi sau maine ma apuc sa-l schimb.

Cum m-am gandit eu..fac cateva ture cu masina sa se incalzeasca putin cutia, si o bag in garaj, nu voi folosi nici rampa nici capre etc, sper sa reusesc sa ma bag sub masina, si ii dau drumu sa curga, si fiind la mine in garaj, o sa pun un radiator electric sa sufle pe cutie, sa stea calda biggrin.gif , si las sa se scurga cateva ore, sa iasa tot.

La introducere m-am gandit la un bidon de plastic, cu un furtun infipt in capac, si etansat corespunzator, si introduc in felul acesta uleiul , incalzit la radiator in prealabil , sa fie subtire, pana da afara, las asa cateva ore, eventual fac o tura, si revin cu completare pana cand da afara, si gata.

Procedez bine ? aveti corectii?
ionutctn
Hai mai terminati-va cu prostiile astea cu subtiat uleiul inainte de bagare in cutie. Important e sa pui un ulei de cutie bun, sa nu ai pierderi de ulei (pe la simeringuri la planetare sau eu mai stiu) si sa ii pui pana la nivel atat. Eventual mai il poti verifica dupa o perioada sa vezi daca are nivel in cutie.
argon
Uleiul e Texaco 80w90 ORIGINAL
Totusi incalzit merge treaba mai repede..parerea mea.
diaconuliviu
Faceti-va o "spritiera" dintr-o tija cu filet la capat si un tub de silicon.
Scoateti tot siliconul care mai ramine, apoi impingeti pistonul din tub inapoi pina iese complet, curatati totul, fixati tija pe piston cu doua piulite si saibe (eu am folosit tija de la un "pistol" pentru tuburi de silicon) si aveti o "seringa" adhoc. Careia ii atasati un tub "Bergmann" indoit convenabil sau un furtun. Cu asta introduceti uleiul in 10 minute.
ydaniel
eu am pompa de bagat uleiu super faina;
cum e facuta:dintr-o pompa de ulei de dacie se sudeaza un l pe axul unde este actionata de motor,se pun 2 m de furtun si un rezervor pt aspiratie.e de 5 ani facuta si merge de rupe.si e super:)
andutzu_84
QUOTE(ydaniel @ 11 Apr 2006, 18:45)
eu am pompa de bagat uleiu super faina;
cum e facuta:dintr-o pompa de ulei de dacie se sudeaza un l pe axul unde este actionata de motor,se pun 2 m de furtun si un rezervor pt aspiratie.e de 5 ani facuta si merge de rupe.si e super:)
*


Da, ai dreptate.Cu pompa de umflat merge cel mai repede si e si foarte comod.Luati o pompa ii demontati supapa si o puneti cumva pe direct (fara supapa) odesfaceti si bagati ulei in ea iar pe urma tija cu pistonul.Furtunul in bagati in busonul de umplere.
Eu am reusit sa bag 2l de ulei prin busonul de jos (cel de golire) deoarece ala de umplere nu l-am putut da afara.(de asta mi-am dat seama abia dupa ce am scurs uleiul din cutie si am constatat cu stupoare ca nu mai pot baga altul la loc radmasa.gif wacko.gif ) Am bagat furtunul fortat in gaura sa nu curga pe alaturi.A mers super, doar ca trebuie sa fi iute de mana cund bagi busonul inapoi. biggrin.gif
ydaniel
pompa de ulei frate:)))) nu de umflat anvelopele:))))))))
argon
QUOTE(andutzu_84 @ 11 Apr 2006, 20:46)
Eu am reusit sa bag 2l de ulei prin busonul de jos (cel de golire) deoarece ala de umplere nu l-am putut da afara.(de asta mi-am dat seama abia dupa ce am scurs uleiul din cutie si am constatat cu stupoare ca nu mai pot baga altul la loc radmasa.gif  wacko.gif ) Am bagat furtunul fortat in gaura sa nu curga pe alaturi.A mers super, doar ca trebuie sa fi iute de mana cund bagi busonul inapoi. biggrin.gif
*




si aerul pe unde a iesit? sau la cat de etanse sunt cutiile de Dacie, nu mai are rost intrebarea biggrin.gif
diaconuliviu
Aerul a iesit pe aerisitor, are un mic stut deasupra cutiei, acoperit cu un capacel de protectie, care e fixat asa incit sa nu obtureze orificiul. Nu, nu e supapa, cum am mai citit pe aici, e stut de aerisire protejat.
ydaniel
oricum.tot solutia mea este cea mai eleganta.era FOLosita de batranii care alergau in coasta.asta am aflat-o de la un mare mecanic:)
argon
QUOTE(ydaniel @ 13 Apr 2006, 20:15)
oricum.tot solutia mea este cea mai eleganta.era FOLosita de batranii care alergau in coasta.asta am aflat-o de la un mare mecanic:)
*




Care-i treaba cu batranii astia ca m-ati omorat..batranii in sus, batranii in jos, unde mama dracului tot alergau? ce coasta? erau foresti gumpi, au bolunzit?! , sau ce fugeau atat?
ydaniel
nu .alergau pe la cozi:)
dex lada
Treaba cu pompa de rotii nu prea merge sa zis eu !!!
Pt ca se produce "fenomenul de vaccum ", adica cand ai impins "pistonul" pompei pana la capat cand il veti trage in sus ca sa bagati din nou ulei, veti avea surpriza neplacuta ca va trage si uleiul din cutie sau uleiul ramas pe furtun.

A si eu am bagat de "control" si aditiv 2+2 (fara teflon !!) si la cutie si la diferential
andutzu_84
smile.gif "pistonul" scoti repede (brusc) si nu il trage inapoi, ca nu are timp.Iti garantez eu ca merge ff repede.Tu daca umfli o roata inseamna ca bagi aer si in acelas timp il si scoti.Membrana e flexibila si intra aerul pe langa ea cand pistonul se deplaseaza in sus... In 5 minute schimbi uleiul din cutie si nu te mai tarai prea mult pe sub masina daca nu ai rampa.Stai frumos si dai la pompa. smile.gif
dex lada
QUOTE(andutzu_84 @ 13 Apr 2006, 21:18)
smile.gif "pistonul" scoti repede (brusc) si nu il trage inapoi, ca nu are timp.Iti garantez eu ca merge ff repede.Tu daca umfli o roata inseamna ca bagi aer si in acelas timp il si scoti.Membrana e flexibila si intra aerul pe langa ea cand pistonul se deplaseaza in sus... In 5 minute schimbi uleiul din cutie si nu te mai tarai prea mult pe sub masina daca nu ai rampa.Stai frumos si dai la pompa. smile.gif
*



la umflatul roti nu e asa ca dai ai supapa (ventil) acolo, in ambele parti si la roata si la pompa.
argon
QUOTE(dex lada @ 13 Apr 2006, 21:20)
la umflatul roti nu e asa ca dai ai supapa (ventil) acolo, in ambele parti si la roata si la pompa.
*




La roata nu ai nimic, pentru ca ventilul sta in permanenta apasat, ramane valabil doar supapa de la pompa.

Am schimbat uleiul, cu sticla de platic cu furtun, am etansat calumea la dop, si m-am suit pe sticla cu genunchii...cam in jumate de ora s-a umplut cutia, au intrat cam 2,3 litrii.

Am facut cateva ture, intra muuult mai usor in viteza, si inainte intra usor, dar acum intra la deget..se simte ca e ulei bun...texaco 80w90...inainte aveam de lubrifin, T90, de 50 000 km era la nivel, nu lipsea o picatura...
diaconuliviu
La "umflatul" cutiei cu pompa de roti, se apasa pistonul, uleiul curge in cutie la un nivel mai jos decit al gurii de umplere, iar cind scoti pistonul, trage aer si cel mult uleiul ramas in furtun, foarte putin.
andutzu_84
QUOTE(diaconuliviu @ 14 Apr 2006, 08:07)
La "umflatul" cutiei cu pompa de roti, se apasa  pistonul, uleiul curge in cutie la un nivel mai jos decit al gurii de umplere, iar cind  scoti pistonul,  trage aer si cel mult uleiul ramas in furtun, foarte putin.
*


wink.gif Corect! Merci ca m-ai ajutat sa ma fac inteles... Eu am reusit sa o umplu si pe busonul de dedesubt, dupa cum am mai zis.Uleiul e destul de vascos ca se se intoarca asa repede in pompa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.