Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vopsit (retusat)masina
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2
sola_tdi
AM sifonat masina intr-o tamponare usoara si acu trebuie sa o repar .CUm procedez ca se vede tabla s-a luat vopseaua si a prins si putina rugina.Mi-am luat tot ce imi trebuie ,kit smirghel ,vopsea spray ,diluant.
EU nu prea styu sa fac dar cred ca asa se procedeaza
-dau cu smirghel ,curat cu diluant ,dau cu grund dau iar cu smirghel curatz cu diluat si dupa aceea dau cu kit astept sa se intareasca il smirgheluiesc si in final dau cu vopseaua spray
CUm prepar kitul cat intarito la cat kit (detalii)
mad toz
In primul rand curesti suprafata,dai cu smirghel(P150 - cred ca ar fii cel mai bun).
Dupa dai cu grund,dupa ce sa uscat destul de bine ,il matuiesti.Adica iei smirghel P300 si dai cu apa si cu smirghel.
Acum dai cu kit ,aduci la nivel si finisezi foate bine cu un smirghel P300.
Degresezi cu diluant si la sfarsit aplici vopseaua in straturi subtiri,pentru ca altfel o sa iti curga si se vede oribil.
Ar fii bine sa te inveti un pic cu spray-ul pe o tabla ceva biggrin.gif]


PS : Nu ar fii chiar bine sa dai cu vopseaua direct pe chit,ar trebui sa dai inainte cu spray-chit(sau spriž-chit ,cum io mai zice)
sola_tdi
Ms mult ,dar nu styu cum sa fac amestecul la kit
intaritor cu kit ,pe ambalaz scrie ca la 100g kit pun 3 intaritor si nu stiu cat inseamna,si cum fac amestecul ,am vazut o data la tv si amesta un tip pe o placa cu in batz kitul ,deci pe mine ma intereseaza proportiile amestecului de kit
de ex la 4 linguri de kit cat intaritor pun ?
deconectat
Sa stii ca majoritatea oamenilor prefera sa mearga la service ca sa-si repare masina...mai ales daca nu se pricep.
Daca accidentul nu a fost din vina ta, fugi si fa-ti masina pe asigurarea celuilalt. Daca a fost din vina ta si tii tu neaparat sa o carpesti cu mana ta, cauta un prieten care se pricepe sa iti arate.
Oricum, o lucrare facuta in service (inteleg ca e vorba si de tinichigerie) s-ar putea sa fie mai ieftina decat o lucrare facuta prost de tine si rezolvata apoi in service...

Tot de la tv: "o minge de golf de chit cu un bob de mazare de intaritor"
sola_tdi
nu am fugit ,accidentul a fost din vina mea am platit o amenda de 75 lei si 3 pt si de masina idividului s-a ocupat asigurarea mea ,doar ca mie politistul a zis ca e julita putin si sa o fac singur , asa ca nu mi-a dat act de constatare
MS de informatie .
deconectat
Nu am zis ca ai fugit; mai citeste o data.

Trebuia sa-ti dea act de constatare, dar acum asta e.
Daca nu e tabla indoita, nu cred ca ai nevoie de chit. Ar fi util daca ai putea sa pui o poza cu zona afectata.

In principiu ar trebui sa cureti zona de rugina cu un smirghel fin si sa matuiesti vopseaua in jur, degresezi bine zona cu alcool/diluant, dai un strat de grund, apoi vopsea. Vopseaua se da cu spray-ul cam de la 15 cm, avand grija sa nu dai prea mult. Daca dai prea mult si se scurge trebuie sa astepti sa se usuce, apoi sa o iei de la inceput (o matuiesti cu smirghel si dai din nou).
Cauta si tu weeler dealers pe net si studiaza problema! smile.gif
Bejenaru Ionut
QUOTE(mad toz @ 27 Sep 2007, 14:46)
Dupa dai cu grund,dupa ce sa uscat destul de bine ,il matuiesti.Adica iei  smirghel P300 si dai cu apa si cu smirghel.
*



Cu ce fel de grund se da cu dintr-ala grena?
Pai ca sa dai cu smirghel pe el trebe sa il dai in zece starturi.
ceribros
Eu nu as recomanda spray deoarece nu iti mai iese lucioas cum era inainte, mai bine cu pensula daca nu e pe o suprafata mare. Daca are cineva o idee cum faci sa iasa lucios cu spray sa imi spuna si mie deoarece am incercat de n ori si iese mat, am dat si cu lac tot spray si tot la fel a iesit sad.gif
brigada_diverse
asta sunt si eu curios
cu pasta abraziva apoi cu ceara speciala o merge?
CriSTI68
am incercat degeaba
Mirciulik
in aceasta dilema stau si eu. insa acum aflu ca am facut o prostie.

Aveam mici urme de rugina pe aripi. Am smirgheluit bine, rugina "galbena" nu mai este insa se observa mici imperfectiuni in tabla, si de o culoare inchisa. Am dat cu chit, luat iar la smirghel, la inceput cu 120-180 apoi cu 320, 500 si 1000.

Am incercat sa folosesc apa insa mi se dezintegra smirghelul (p500) asa ca am renuntat.

Am dat cu grund dupa ce am chituit. (pot aparea probleme?)
Apoi am dat de proba o zona cu vopsea alb boreal. la uscare am observat ca nu avea luciu si se simtea nasol la mana, nu aluneca degetul ca pe restul caroseriei. Asta pe langa faptul ca nu mi se asorteaza culoarea. Cred ca pana la urma voi vopsi tot botul masinii caaltfel se cunoaste prea tare diferenta de culoare.

CUm rezolvam luciul? In service cam cat se ia pentru vopsea+manopera daca ma duc cu masina gata preparata? adica totul dezechipat+ acoperit cu ziare si scotch de hartie?
mariann
salutari

haideti sa va zic cum am facut eu, mi-am retusat masinile de mai multe ori, am o dacie 1300 si un cielo metalizat si pot sa zic ca a iesit vopseaua foarte bine

1: curatare zona f bine, cu smirghel mai mare FARA a lasa urma de rugina, va atrag atentia daca lasati macar putina rugina o sa aveti probleme pana la urma va da prin vopsea si asta curand. daca si daca nu reusiti sa indepartati rugina atunci puteti utiliza feruginol 140.000 litru, se da si se asteapta 30-40 min, curatati cu dizolvant

2: se da cu chit sau fibra, diferenta intre cele doua este coomponenta, fibra e putin mai greu de prelucrat dar are mai mare rezistenta, daca veti da cu chit iese mai bine , un finisaj mai bun. dupa ce ati dat primul strat de chit slefuiti cu o padela si cu hartie abraziva si apa. cu un smirghel de granulatia mai mare la inceput ptr a avansa mai repde si cu unul fin P600 la sfarsit. slefuirea si udatul cu apa sunt concomitente.nu e nevoie de foarte multa apa dar zona trb sa fie in permanenta uda. dupa ce ati terminat urmatorul pas este sa dati cu un chit fin. acest chit fin va da finishul ala bun si nu va mai face diferenta intre zona chituita si cea invecinata. se slefuieste tot cu hartie P600 si apa. atentie mare acumputeti avea impreisa ca ati facut treaba buna si atunci cand veti d cu vopsea sa se vada evemtuale defecte. ar fi cazul sa fiti foarte atenti si sa pipaiti bine zona cu degetul aratator, marginile sunt f importante curatati cu dizolvant

3: dati cu grund i n mai multe straturi 2-3 pot fi suficiente. smirgeluiti putin cu P600. curatati cu dizolvant

4: dati cu vopsea, se poate ajunge si la 4-5 straturi de vopsea. niciodata sa nu va incercati dinprima sa aduceti zona respectiva la culoarea masinii, aceasta de face treptat. nu trebuie dat cu prea multa vopsea ca va curge si de aici alte probleme
vopseaua metalizata da mai multe probleme decat cera simpla, cea simpla f usor de retusat si simplu de adus la culoarea originala a masinii.



@Mirciulik smirghelul de P500 nu se dezintegreaza daca dai cu apa, trebuie fixat pe o padela , pe o bucata de lemn mai dreapta sau mai curba dupa zona pe care o ai de prelucrat. legat de luciu, cei de la service dau cu lac ptr a proteja vopseaua


@ceribros NU SE DA CU PENSULA smile.gif. vopseaua ti-a iesit mata ptr ca e mata...cu siguranta ca nu ai gasit nuanta masinii si trb sa mai cauti

@sola_tdi amestecu la chit este de 3-5% inataritor, dar se poate pune si mai mult, cu cat mai putin intaritor cu atat mai mult timp de prelucrare. nu iti bate f mult capul. la 4 linguri de chit pui un varf de lingura de intaritor.politistul ala mi se pare un idiot, tare ciudat ca nu ti-a dat nimic la mana dar ce sa i faci, politia romana...
Mirciulik
intarito mai mult inseamna ca acel chit se va usca si intari mai repede iar apoi odata intarit se slefuieste lafel indiferent de cantitatea de intaritor?

Sau acest intaritor da defapt duritatea chitului? slefuire mai usoara sau slefuiere foarte greoaie?

Dupa chituire mi-au ramas vreo 2-3 punctulete cat un varf de ac, care nu se simt la deget insa se observa cand dau cu grund (spray). AM zis sa dau din nou cu chit in speranta ca se vor acoperi. Mare greseala... a trebuit sa ma chinui din nou sa aduc suprafata la planeitate si apoi am observat ca am obtinut ceea ce vroiam dar mi-au aparut alte 2 punctulete in alt loc. Daca fac chitul si il indes cu degetul pe gaurica oare se rezolva mai usor?

Sau sa aplic mai multe straturi de grund?

Apa cm se toarna? Masina o tin in garaj si vreau sa fac balta. Eu am luat o cana si cu o mana smirgheluiam si cu cealalta mai turnam odata la 5 secunde. Oare sa gauresc un dop si sa fac o stropitoare?
mariann
Teoretic pui intaritor maxim 5%, poti pune si unpic mai mult, insa nu poti pune cat vrei de mult se va intari chiar in momentul in care il amesteci cu chitul smile.gif si nu -l vei mai putea prelucra pe suprafata, de slefuit se slefuieste la fel nu vei obs diferenta.

Chitul se aplica cu o spatula moale de plastic, se gasesc pe la magazinele de specialitate , sunt galbene, vreo 4 buc si costa 40-50 mii, poti aplica si cu degetul si cu c doresti, rezultatul ideal este sa pui cat mai putin chit si cat mai bine, exact pe zonele care trebuie a.i. sa slefuiesti cat mai putin. Nu trebuie sa te temi daca dai unpic imprejur, e normal numai ca atunci cand slefuiesti cu P600 sa dai si pe aceste zone. Oricate straturi de grund aplici tot se va vedea, si chiar daca se vede prin grund, poti repara si pe urma mai dai un start, repari evident dupa uscarea completa.

Ca sa torni apa bine faci o stropitoare dintr-o sticlutza de suc ceva la max 1 L ca sa nu fie f grea in mana, in cepriveste garajul....NU o repara in garaj! Orice atelier de vopsitorie, tinichigerie, ce o fi, are o importanta sursa de lumina naturala. NUMAI la lumina naturala se observa cu adevarat cat de bine ai facut treaba. In garaj poate fi totul ok si cand o scoti afara....

Se vedea ca e bine facut cand ai dat cu grund? Suprafata era plana fara urme?
Mirciulik
momentan n-am alta solutie decat in garaj. Am cutia de viteze data jos, saptamana viitoare pun alta pe masina.

Momentan m-am ocupat doar de o aripa. Am vrut sa vad daca imi iese ceva.
Pe ea aveam nelipsita rugina iar in fata langa far 2 lovituri, una cat o jumatate de ou si o infundatura cam de 2cm patrati si intrata in interior cam 5 mm.

Aripa am finisat-o toata, insa de vopsit am dat doar cu grund partea din fata, deoarece nu pot spala masina. AM dat doar cu apa pe aripa aia + mult diluant. Lumina am de neon si m-am foit si cu o portativa in jurul masinii si a iesit bine. Nu am urme de umbre si nu se simte nimic la mana. Doar 2 gaurele cat un varf de ac.

Acum am dat grila dintre faruri jos, care avea multe puncte de rugina (cred ca de la pietre au aparut) pe care doresc sa o prelucrez pana la final.
Am slefuit, am dat grund, i-am dat 2 maini de vopsea alba (alb boreal nova) si acum ma duc sa cumpar un lac.

Daca imi iese bine grila merg mai departe. Daca nu ma duc la vopsitorie.

PS: Am sa revin si cu poze.
mariann
Stratul de chit ar trb sa fie de maxim 2-3 mm sau se crapa in timp. Ai spus ca ai o adancitura de 5, trebuia sa indrepti tabla.

Lumina de neon nu e buna, in fine vezi la sfarsit la lumina naturala cum a iesit, sper ca nuanta de vopsea sa se potriveasca, nu e dificil albul boreal dar la cate firme fac vopsele e posibil sa nu se potriveasca.
han_1.6 mpi
la magazinele specializate pe vopsea auto au posibilitattea sa a afla exact nuanta masinii tale si iti imbuteliaza la spray daca ceri culoarea prelucrata.
ionut.tanase
Celor care vreti sa faceti o reparatie "made home" va dau urmatoarele sfaturi:
- curatati cu jmirghel foarte bine portiunea de tabla pana nu mai ramane nici o urma de rugina;
- primul strat pe care il veti da va fi cel de fibra; stratul sa nu fie prea gros;
- dupa ce se lasa "sa traga" pana se intareste se freaca cu jmirghel pana se finiseaza;
- se aplica pe urma un alt strat dar de data aceasta de chit (stratul sa nu fie mai mare de 2-3 mm);
- dupa ce se usuca se finiseaza cu jmirghel la lumina unui bec pana se ajunge la un strat uniform; aceasta operatie se face prin frecare cu jmirghel cu granulatie mica ajutat de putina apa (din cand in cand).
- dupa ce se finiseaza uniform puteti aplica vopseaua cu spray.
Atentie cand vopsiti sa nu tineti sprayul prea aproape si intr-un singur loc pentru ca este foarte probabil ca vopseaua sa curga.

De preferat ar fi sa aveti o distanta de minim 20-25 cm fata de suprafata care trebuie vopsita iar in momentul cand actionati sprayul trebuie sa plimbati in permanenta mana peste toata suprafata cu miscari pendulare stanga-dreapta.

Sper ca cele de mai sus sa va fie de folos.

PS: Cele de mai sus sunt exersate cu succes de mine pe anumite portiuni de tabla ale masinii tatalui meu.
CriSTI68
ce fac daca am gazat coltul la o usa cand am retusat pragurile ?? sleep.gif
Kruger
Polish cu masina.
neajiji
Nu mai incercati treburile acestea "home mode" iese destul de nasol. Jentile mai merg retusate/revopsite/vopsite dar la elementele de caroserie trebuie sa ai mana facuta pentru asa ceva. Eu mi-am indreptat o aripa ca era putin indoita si i-am aplicat toate procedurile ca la carte. Rezultatul se vede ca a fost vopsita acolo si chitul nu-l veti slefui in veci vecilor fara aparatul ala de slefuit.
psychoo
blink.gif nu mai spune! oltcitul care l`am avut inainte l`am executat de 2 ori si a iesit ca la carte. daca esti migalos si insisti poti sa aduci la nivel de nu se observa decat daca zgarii vopseaua. am prelucrat ambele aripi fata si spate la curbura rotii, ambele usi, pragurile, portbagajul si cateva ciobituri pe capota. vopseaua am pus`o eu alb mat si chiar mi`a placut mai mult decat originala semi-lucioasa.

in loc de feruginol am inteles ca se poate aplica acid sulfuric care reactioneaza cu oxizii de fier. intreb si eu pe aici...e adevarat? am avut retineri in a testa. solutia am primit`o cand cautam feruginol si nu reuseam sa gasesc pe niciunde, in final facand treaba fara nici o solutie miraculoasa dar am extins smirghelit`ul si am insistat pana toata tabla era curata
CriSTI68
o mica intrebare, nu prea tine de retusat dar tine de vopsirea unei componente de pe masina biggrin.gif , vreau sa vopsesc carburatorul, ma gandeam sa astup toate orificiile si sa ii dau o vopsea ca ma enerveaza cand il vad asa cenusiul ala jegos, daca astup bine toate orificiile si il vopsesc dauneaza cu ceva vopseaua carburatorului ? (doar pe exterior)
emircea
Ala este de aluminiu, pe care vopseaua normala nu prea prinde. N-am vazut inca vopsit carburator, dar galerii (tot aluminiu) am vazut si dupa ceva vreme nu aratau prea stralucit.

Ai putea masca tot in afara de zona de vopsit, daca ai chef, si sa incerci. Eventuala benzina, daca nu se usuca bine, va afecta vopseaua.
Adrian_Boy
Daca tot se vorbeste de cum se face aceste operatii de retusat, puteti spune la ce marci de produse e bine sa ne orientam ?

Body ?
Adrian_Boy
Cum e mai bine sa dai, intai chit si pe urma grund, sau invers ?
adrianne
QUOTE(mariann @ 29 Feb 2008, 20:24)
salutari

haideti sa va zic cum am facut eu, mi-am retusat masinile de mai multe ori, am o dacie 1300 si un cielo metalizat si pot sa zic ca a iesit vopseaua foarte bine

1: curatare zona f bine, cu smirghel mai mare FARA a lasa urma de rugina, ...
2: se da cu chit sau fibra, ...
3: dati cu grund i n mai multe ...
4: dati cu vopsea, ...
*



Chitul nu se da direct pe tabla.
etape: (cine e la standox stie mai bine si ma poate corecta)
- matuire
- grund (spritchit sau cum vreti voi), doar ca nu e vopsea tip grund, ci o baza ce neutralizeaza tabla pentru a nu rugini
- chituire
- grund
- baza vopsea
- vopsea
- lac

obs:
-dupa chituire se grunduieste iar pentru a nu aparea nuante de culoare de la chit
-baza vopsea asigura aderenta intre grund si vopsea si face trecerea la aplicarea vopselei astfel incat sa se obtina exact nuanta dorita
-din cate stiu, se da doar un strat din fiecare, cu exceptia lacului
-se folosesc lavete electrostatice, ventilatoare aer cu filtre de impuritati, filtre pe circuitul de aer ce intra in pistol, compresorul de aer e in alta incapere, lumina surround, imbracaminte electrostatica...
Ai dracu' nemtii astia!

http://www.daciaclub.ro/Vopsea-Standox-33-...ml#entry1272357
brigada_diverse
intrebare: carefuru da faliment la raionul vopsele -spray auto? la noi nu mai au decat vreo 3-4 tuburi....bleu-gri 616 nu am mai gasit sad.gif
gygy
Dupa ce iti indreapta tabla , dai cu disc P 80 sa faci o leaca de masa si sa mai finisezi putin tabla.Apoi, cu P150 dai iar peste tabla dar pierzi si marginile unde se intalneste tabla cu vopseaua.Dupa asta, cauti frumos solutie si degresezi bine zona, dupa care pregatesti chitul.( se face cam asa : 97% chit si 3% intaritor ).Mesteci bine chitul cu intaritor, pana nu se mai vede diferenta de culoare.Dupa asta, cauti frumos 2 tiple. cu care sa ei chit si il dai pe masina.Ca sa dai chit pe masina, ei pe mijlocul tiplei putin chit si tragi frumos de sus in jos ca sa astupi toata "buba", da sa ai grija sa stergi bine marginile ca sa iti fie cat mai usor la frecat.Dupa 15-20 min , se intareste chitul ( depinde cat intaritor pui . ca sa verifici zgarii cu unghia si daca nu se ia e uscat) si te pregatesti de frecat.Pentru frecat chit ai nevoie de un tampon .Intai il ei din gros cu P80 pana ti se pare tie ca e drept , fara denivelari.Verifici din cand in cand cu palma daca a iesit.Dupa ce ai dat cu p80 dai cu P150 pana cand iese fin ( ai grija sa nu freci prea mult .Daca se ajunge la tabla inseamna ca zona respectiva e prea inalta si poti sa bati putin cu un ciocanel.Daca se intampla asa o sa ai nevoie de inca un chit.).Dupa P150 ,dai cu P240 ca sa pierzi toate zgarieturile care au ramas din urma frecarii la tampon.(dai si pe tabla in jurul chitului pentru ca sigur o sa ajungi si pe acolo cand freci).Urmatoarea operatie este grunduirea.In mod normal sa da la pistol si trebuie facut din fuller , intaritor si activator, dar sa gaseste la spray deja facut.Trebuie sa dai mai multe maini , ca sa se astupe bine.Prima mana dai gazat , adica dai numai putin .Dupa asta,il lasi 15 min sa se usuce putin ,dupa care dai o mana plina ,dar sa misti tot timpul spray-ul ca sa nu dai prea mult intr-un loc ,pt ca se scurge.Dupa ce il lasi tot asa sa se usuce putin, dai si a treia mana.Dupa asta, il lasi 10 ore sa se usuce bine , bine dupa care trebuie sa il matuiesti.(grundul se da intotdeauna pe o suprafata mai mare decat chitul.Intotdeauna sa matuiesti inainte de a da grund.)Pentru matuit ei la tampon cu P 240 zona unde a fost chitul ( cu grija sa nu strapungi) , iar restul zonei ei cu P400 (daca gasesti un compresor si o masina de matuit se poate inlocui tamponul) pana iese fin (dai cu mana inainte de matuire si dupa ca sa vezi diferenta.Urmeaza vopsirea nu inainte de a degresa bine.Pt asta cauti un vopsitor sa iti faca vopseaua si sa o aplice(cel mai bine).
Adrian_Boy
Ca la carte wink.gif Merci gygy
Asa am si facut si a iesit bine.
Minel
Vin si eu cu o intrebare , tocmai am terminat de retusat o mica infundatura la aripa dreapta spate (ramasa de la fostul proprietar ) si se observa diferenta intre locul unde am dat cu spray si vopseaua originala , acum urmeaza sa ii dau un loc pe acea portiune .

Intrebarea mea este , ar fi bine ca dupa vopsire sa ii dau un pic cu Polish ,si abia apoi sa dau cu lac ??? huh.gif
Sau dau cu lac si apoi cu Polish ??? blink.gif
Adrian_Boy
Daca vopseaua era buna, zic eu, trebuia sa-ti dea senzatia de lac, adica sa aiba luciu destul de bun.

Dai cu polish in zona aia, ti-as recomanda eu wink.gif
Minel
QUOTE(Adrian_Boy @ 22 May 2008, 10:25)
Daca vopseaua era buna, zic eu, trebuia sa-ti dea senzatia de lac, adica sa aiba luciu destul de bun.

Dai cu polish in zona aia, ti-as recomanda eu wink.gif
*



Tocmai de aceea , fiindca vopseaua originala este rosu coral metalizat iar sprayul folosit la retusare este tot rosu coral de la Duplicolor si lacul tot de la Duplicolor , ii nasol ca se vad marginile retusului si asta doresc sa elimin
Las sa se usuce vopseaua ,apoi un polish si apoi un strat de lac pe o suprafata mai mare decat cea retusata , ma gandesc ca ar mai atenua din diferenta ... dry.gif
gygy
De asta se vopseste tot elementul, ca sa nu se vada wink.gif
Minel
Precizez ca am facut cum am scris mai sus si a iesit foarte bine , la o vopsea metalizata de 14 ani batuta de calduri si intemperii ,am reusit sa fac sa nu se observe diferenta in proportie de 85 % rolleyes.gif
CriSTI68
vopseaua electrostatica si un primer special da rezultate icon_mrgreen.gif
mvali
Am gasit un ghid special pe forum-ul Opel pentru vopsire cu descrierea si remediarea problemelor(greselilor) comune ce pot aparea:

Definitie:
Ridicarea sau umflarea(creponarea) stratului proaspat aplicat.
Cauze:
1. Timp de zvantare prea lung cand se lucreaza cu produse aplicabile ud pe ud.
2. Revopsirea unor vopsele sensibile la solventi(TPA-termoplastice acrilice) cu produse neindicate.
3. Vopsele aplicate ca izolanti sunt aplicate in straturi prea subtiri sau sunt slefuite prea adanc.
Cum se evita:
1. Respectati intodeauna timpii de zvantare recomandati(nu lasati prea mult).
2. Faceti un test de solvent inainte de aplicare si folositi materialele corespunzatoare la grosimea de strat recomandata.
3. Aplicati produsele la grosimea de strat recomandata.

Scala 20:1 (20x)
Swelling (sweating)
Definitie:
Evaporarea inceata a solventului(transpira) din stratul de vopsea proaspat aplicat.
Acest lucru duce la transpirarea stratului de vopsea ceea ce duce la reducerea luciului sau conturari.
Cauze:
1. Uscarea insuficienta intre straturi in cazul vopsirilor complete sau aplicarea filler-ului in straturi prea groase.
2. Aplicarea materialelor de incarcare sau umplere in straturi prea groase
3. Inmuierea si umflarea sobstraturilor sensibile la solventi.
4. Adaugarea unei cantitati gresite de intaritor in chit sau filler.
Cum se evita:
1. Intotdeauna respectati grosimea de strat recomandata si timpii de uscare recomandati.
2. Intotdeauna respectati grosimea de strat recomandata.
3. Faceti un test de solvent inainte de aplicare.Aplicati filler-ul in straturi normale cu timp de aerare intre straturi ppentru a crea o izolare fata de substratul sensibil la solvent.Nu aplicati chit pe vopseau veche sensibila la solventi.
4. Respectati ratiile de amestec.
Remediu:
Slefuiti toata zona afectata si reconstruiti sistemul cu produse potrivite.
Blistering (basicare)
Definitie:
Pe vreme umeda, o mica cantitate de vapori este absorbita in stratul de vopsea si se evapora apoi in timpul procesului de uscare.
Prelucrarea defectuoasa a filler-ului va lasa pe suprafata saruri. Aceste saruri cauzeaza o concentrare locala de solutie de saruri care vor penetra stratul de vopsea ulterior aplicata sub forma de basicute. Aceste basicute pot aparea sub diferite marimi si localizari, fie pe anumite zone fie in intregul film de vopsea.
Cauze:
1. Suprafata ce urmeaza sa fie vopsita (filler, tabla, etc) nu a fost curatata suficient. Contaminarea cu reziduuri de saruri, transpiratie de pe mana, apa murdara de la slefuire pe ud, au fost lasate pe suprafata de vopsit sau intre straturi.
2. Operatiile de slefuire uda fara suficient timp lasat pentru evaporarea apei inainte de aplicarea vopselei.
3. Conditiile climatice din cabina de vopsit in timpul vopsirii.
Cum se evita:
1. Curatati bine suprafata inainte de vopsit cu apa curata. Schimbati apa regulat in timpul slefuirii pe ud. Incercati sa slefuiti cat posibil pe uscat.
2. Lasati suficient timp pentru evaporarea apei(aprox.2 ore la 20ºC) cand slefuiti pe ud. Slefuiti pe uscat pe cat posibil mai ales chiturile poliesterice.
3. Asigurati-va ca cabina de vopsit este uscata inainte de vopsire.
Pe vreme rece si umeda puneti cabina pe ciclul de uscare putin timp inainte de inceperea vopsirii.
Remediu:
Slefuiti si indepartati total defectul pana in stratul in care a aparut. Refaceti apoi intregul sistem de vopsire(primer, filler, vopsea).

Scala 10:1 (10x)
Bleeding (sangerare, patare)
Definitie:
Sangerarea este patarea sau scurgerea unui colorant din substratul anterior in stratul de vopsea superior. Ea este observata ca pata sau ca o decolorare in stratul de vopsea( adesea in rosu sau galben).
Excesul de intaritor peroxidic in chit poliesteric poate cauza acest defect datorita reactiei cu pigmentii din vopsea.
Cauze:
1. Pigmentii sau colorantii solubili din vechea vopsea sunt dizolvati de solventul din noua vopsea.
2. Patarea poate aparea cand excesul de intaritor peroxidic de la produsele poliesterice reactioneaza cu pigmentii din celelalte produse ducand la aparitia unor pete galben-maronii. Culorile albastru si verde sunt in special vulnerabile la acest fenomen.
3. Reziduuri de bitum sau gudron pe suprafata.
Cum se evita:
1. Efectuati un test de solvent pe vopseaua veche pentru a verifica daca exista pigmenti solubili.
2. Respectati intotdeauna ratiile de amestec indicate pentru amestecul cu intaritor si amestecati pana la omogenizarea completa cu chitul.
3. Inainte de vopsire asigurati-va ca suprafata este curatata de posibile contaminari cu bitum sau gudron.
Remediu:
Pentru a remedia un astfel de defect suprafata respectiva trebuie izolata cu un produs intermediar aplicat ca izolant. Daca patarea este profunda, suprafata trebuie slefuita pana la substratul in care a aparut si revopsirea intregului sistem cu materiale potrivite.

Scala 1:1 (1x)


Putere de acoperire slaba
Definitie:
Substratul este vizibil prin stratul de vopsea aplicata.
Cauze:
1. Pentru anumite nuante nu s-a aplicat stratul intermediar colorat(undercoat) indicat.
2. Vopseau aplicata a fost supra diluata.
3. Vopsea aplicata in straturi prea subtiri.
4. Culorile de baza neamestecate suficient.
Cum se evita:
1. Intotdeauna aplicati stratul intermediar colorat(undercoat) indicat in reteta.
2. Respectati ratiile de dilutie.
3. Aplicati vopseaua in grosimea de strat recomandata.
4. Amestecati culorile de baza inainte de prepararea vopselei.
Remediu:
Dupa uscare se slefuieste si se revopseste.
Luciu scazut
Cauze:
1. Evaporarea incet a solventului din stratul de vopsea anterior.
2. Aplicarea vopselei in straturi prea groase.
3. Factori atmosferici(actiunea bioxidului de sulf , oxidului de azot in combinatie cu umiditatea atmosferica sau radiatii UV.
4. Cantitate incorecta de intaritor in voselele 2k.
5. Tratament incorect dupa vopsire:
5. 1. Polishare incorecta(polish prea agresiv sau polishare in soare).
5. 2. Spalarea cu perii foarte aspre sau uzate.
5. 3. Lichid de spalare agresiv.
6. Scoaterea masinii vopsite prea devreme in mediu ambiant. Vopseaua proaspata aplicata in straturi prea groase este sensibila la umiditatea din aer.
7. Insuficienta ventilatie in timpul vopsirii sau in timpul uscarii.
Cum se evita:
1. Vezi ''evaporarea scazuta''.
2. Aplicati vopseaua in grosimea de strat recomandata.
3. Acordati atentie factorilor atmosferici.
4. Respectati ratiile de amestec.
5. Vezi capitolul ''Dupa vopsire''.
6. Respectati timpii de uscare si grosimea de strat recomandata.
7.Verificati circulatia aerului in cabina de vopsit si filtrele de cabina..
Remediu:
Incercati sa polishati zona respectiva. Daca nu ajuta se va revopsii din nou.

Scala 1:1 (1x)
Aderenta slaba
Aderenta slaba se poate manifesta in 2 variante:
1. fie tot sistemul se desprinde;
2. aderenta slaba se manifesta doar intre straturi.
Cauze:
1. Substante ce pot cauza aderenta slaba sunt lasate pe suprafata(silicon, ulei, grasimi, ceara protectoare).
2. Aplicarea unui primer sau filler neadecvat.
3. Slefuire insuficienta pe suprafata.
4. Primerul sau vopseaua au fost aplicate in straturi prea subtiri.
5. Uscare in conditii defectoase.
Cum se evita:
Pentru a evita lipsa de aderenta pe substrat respectati urmatoarele:
1. Folositi un primer sau filler indicat pentru substratul respectiv.
2. Aplicati produsele conform indicatiilor tehnice.
3. Curatati si degresati suprafetele inainte de orice aplicare de produs.
Remediu:
Indepartati complet straturile cu aderenta scazuta. Slefuiti si degresati suprafata.
Revopsiti folosind produse adecvate.

Scala 10:1 (10x)
Bule de solvent
Definitie:
Basicute datorate penetrarii solventului din stratul inferior in cel superior.
Cauze:
1. Straturi aplicate prea gros.
2. Intaritor sau diluant prea rapid.
3. Timp de aerare intre straturi prea scurt.
4. Timp de zvantare inainte de uscare cu lampa de infrarosii prea lung.
5. Distanta insuficienta intre obiectul vopsit si lampa de IR.
6. Timp de aerare prea scurt cand se folosesc produse cu aplicare ud pe ud.
Cum se evita:
1. Respectati grosimea de strat recomandata.
2. Folositi intaritorul si diluantul recomandat in functie de temperatura de lucru.
3. Lasati timpii de aerare recomandati intre straturi.
4. Lasati timpii de aerare recomandati inainte de uscare cu IR.
5. Pastrati distanta recomandata fata de piesa la uscarea cu IR.
6. Lasati timpii de aerare recomandati intre straturi.
Remediu:
Pentru remedierea acestui defect trebuie slefuit pana in stratul in care au aparut si apoi revopsire.
Daca aceste mici bule nu sunt indepartate complet ele vor duce la aparitia intepaturilor cand se va apliva stratul de vopsea urmator.

Scala 1:1 (1x)
Intepaturi
Definitie:
Mici intepaturi sau cratere in vopseaua proaspat aplicata ca rezultat al bulelor de solvent neindepartate complet de pe vopseaua veche.
Cauze:
Bule de solvent prezente in substratul pe care se aplica vopseaua.
Cum se evita:
Fie se slefuiesc si se indeparteaza bulele fie se astupa.
Remediu:
Intepaturile se repara prin slefuirea suprafetei sau umplerea lor prin aplicarea unor produse de umplere.
Cratere
Definitie:
Cratere circulare cu diametru de la 0,5 mm la 3 mm.
Cauze:
Cauza principala este prezenta pe suprafata a unor substante ca: ulei, grasime, ceara sau silicon.
Aceste substante pot proveni din:
1. Personal – pete de pe carpe de lucru, urme de pe manusi, lotiuni de par, transpiratie.
2. Cabina de vopsit – Uleiuri lubrifiante de la anumite componente, substante pentru tratarea partilor din plastic, izolanti, murdarie de pe podeaua cabinei.
3. Vopsea – Folosirea incorecta a aditivilor antisiliconici, impuritati din transport sau depozitare.
4. Piesa – Reziduuri de la agenti de tratare a pieselor din plastic, ulei din produse izolante fum de sudura.
5. Scule si produse auxiliare – Degresant nepotrivit, adezivi de la banda de mascare.
6. Mediu ambient – Gaze de esapament, fum de sudura, praf de la materiale izolante din constructii.
Cum se evita:
Folosirea in vopsitorie si in apropierea acesteia numai a produselor fara silicon si curatirea si degresarea suprafetelor ce urmeaza a fi vopsite.
Remediu:
Slefuire pana la stratul in care a aparut craterul si se revopseste.

Scala 50:1 (50x)
Zgarieturi de la periile de spalat

Cretarea
Definitie:
Descompunerea liantilor din suprafata vopsita ceea ce duce la decolorarea pigmentilor din vopsea astfel ca culorile rosu si galben devin albiciaose iar albastru devine bronz.
Cauze:
1. Folosirea unui intaritor nepotrivit sau in cantitate gresita.
2. Stratul de vopsea aplicat in straturi prea groase.
3. Actiunea factorilor externi(poluare cu dioxid de sulf sau oxizi de azot in combinatie cu umiditate ridicata).
4. Tratament defectuos dupa vopsire.
5. Repararea incompleta a unei cretari anterioare.
Cum se evita:
1. Folositi intotdeauna intaritorii indicati in cantitatile recomandate.
2. Aplicati vopseaua in grosimea de strat recomandata.
3. Protejati masina de factori externi nocivi.
4. Nu supuneti suprafetele vopsite proaspat la tratamente dure.
5. Asigurati-va ca cretarea anterioara a fost indepartata complet prin slefuire pana in stratul in care a aparut.
Remediu:
Incercati sa polishati cu polish abraziv suprafata afectata si apoi cu polish de luciu.
Daca nu ajuta sau daca defectul reapare din nou dupa cateva saptamani, atunci trebuie indepartata prin slefuire pana la stratul in care a aparut si apoi se revopseste.

Scala 10:1 (10x)
Intepaturi (pori)
Definitie:
Mici gauri in suprafata vopsita datorita porilor de pe suprafata plasticului.
Cauze:
Defecte din fabricatie a partilor din plastic.
Cum se evita:
Verificati cu foarte mare atentie suprafata partilor din plastic inainte de vopsire.
Scurgeri
Definitie:
Scurgeri de vopsea proaspat aplicata.
Cauze:
1. Vascozitatea vopselei prea mica.
2. Piesa ce urmeaza a fi vopsita este prae rece(nu a fost climatizata inainte de vopsire).
3. Vopsea aplicata prea gros.
4. Prea multe straturi aplicate.
5. Timpi de aerare intre straturi prea scurt.
6. Distanta de vopsire prea mica.
7.Duza pistolului folosit este prea mare.
8.Tehnica de vopsire defectuoasa.
Cum se evita:
1. Pastrati vascozitatea de aplicare.
2. Aplicati vopseaua pe piese ce au fost climatizate( piesa are temperatura mediului).
3. Respectati distanta de vopsire precum si duza indicata pentru fiecare produs.
Remediu:
Indepartarea scurgerilor se face prin slefuire cu abraziv foarte fin sau prin polishare.
Metamerism
Definitie:
Este un efect in care o culoare poate aparea in diverse nuante in diverse conditii de lumina.Cel mai des caz este acela cand doua culori se potrivesc la lumina zilei dar sunt diferite in lumina artificiala.
Cauze:
1. Pigmentul din vopseaua preparata nu are aceeasi compozitie cu cel din vopseaua de pe masina.
2. Prepararea unei vopsele ce difera de cea din retetar fara a se verifica culoarea sub diverse surse de lumina.
3. Nuantarea vopselei aplicate cu o pasta ce nu este in reteta originala.
Cum se evita:
1. Cand se prepara o nuanta noua ce nu este in retetar, trebuie verificat metamerismul prin teste si masuratori colorimetrice.
2. Pentru nuante care sunt in retetar ele trebuie verificate in diverse surse de lumina.
3. Faceti nuantari doar cu pastele din reteta.
Remediu:
Mici efecte de metamerism pot fi rezolvate prin tehnica de blend-in sau pierdere.
Coaja de portocala
Definitie:
Aspectul vopselei la suprafata este similar cu cel al unei coaje de portocala.
Cauze:
1. Distanta de vopsire mult prea mare.
2. Presiune de vopsire prea scazuta.
3. Grosimea stratului prea mica.
4. Vascozitatea vopselei este prea mare.(vopsea prea diluata).
5. Intaritorul si/sau diluantul folosit sunt prea rapide pentru conditiile de aplicare si pentru marimea suprafetei de vopsit.
6. Duza pistolului prea mica.
7. Timp de zvantare prea lung intre straturi.
Cum se evita:
1. Pastrati distanta recomandata de vopsire.
2. Vopsiti la presiunea indicata.
3. Aplicati intotdeauna straturi pline.
4. Pastrati vascozitatea de aplicare recomandata.
5. Alegeti intaritorul potrivit pentru conditiile de vopsire si dimensiunea pieselor ce urmeaza a fi vopsite.
6. Folositi duza de pistol recomandata.
7. Lasati timpii de aerare recomandati.
Remediu:
Daca defectul este minor se polisheaza suprafata.
Daca defectul este major slefuiti suprafata si apoi revopsiti.

Scala 1:1 (1x)
Margini (conturari)
Definitie:
Conturarea marginilor vizibila in vopseaua finala in jurul suprafetelor unde a fost aplicat chit sau filler.
Cauze:
1. Uscare insuficienta a filler-ului sau a chitului.
2. Inmuierea stratului aplicat pe zona de intalnire unde stratul de filler a intalnit vopseaua veche de pe masina sau tabla. Sau slefuirea pierduta a marginilor nu s-a facut corespunzator.
3. Sistem de vopsea necorespunzator aplicat peste vopsele TPA(termoplastice acrilice) sau NC(nitrocelulozice).
4. Suprafete slefuite pana la tabla neizolate corespunzator inainte de aplicarea vopselei si lacului.
5. Chit poliesteric aplicat peste vopseaua veche in strat gros.
Cum se evita:
1. Respectati timpii de uscare recomandati. Uscarea cu lampi de IR reduce riscul aparitiei conturarilor datorita modului de uscare (de la tabla catre ultimul strat).
2. Inainte de inceperea reparatiei faceti un test de solvent (cu un solvent acrylic sau nitro) pentru a verifica sensibilitatea vopselei vechi la solventi.
La slefuire asigurati-va ca ati respectat granulatiile de slefuire pentru slefuirea substratului inainte de aplicarea urmatorului produs:
• P80/150-pentru chit
• P240-pentru.primer/filler.
3. Aplicati stratul de filler ce nu contine solvent in cantitate mare in strat subtire pentru a izola suprafetele sensibile la solventi.
4. Construiti un sistem de vopsire corespunzator: chit-filler-vopsea-lac.
5. Nu aplicati chit poliesteric in straturi groase pe vopseaua veche. Aplicati chit doar pe tabla curata si lasati o margine de tabla curata pana la vopseaua veche.
Remediu:
Se slefuieste suprafata respectiva si se revopseste corespunzator.

Scala 1:1 (1x)
Crapaturi (cu aspect de piele de crocodil)
Definitie:
Crapaturi de diverse lungimi, adancimi si latimi.
Cauze:
1. Folosirea chiturilor poliesterice, a washprimere-lor, email-urilor sintetice direct pe vopseleTPA (termoplastice acrilice).
2. Nu s-a adaugat intaritor in produse 2k.
3. Aplicare de chit poliesteric peste grund tip washprimer.
4. Uscare prea agresiva cu lampi UV fluctuatii mari de temperatura.
5. Timpi de aerare prea scurti la aplicarea produselor ud pe ud.
6. Grosimea filmului intregului sistem aplicat este prea mare.
Cum se evita:
1. Nu aplicati chituri poliesterice sau grund-uri reactive de tip washprimer peste vopsele TPA.
2. Respectati ratiile de amestec pentru produsele 2k.
3. Nu aplicati chit poliesteric peste grund reactiv tip washprimer.
4. Respectati instructiunile de utilizare ale lampilor UV.
5. Lasati timpii de aerare recomandati.
6. Respectati grosimea de film recomandata.
Remediu:
Se slefuieste suprafata respectiva pana in substratul in care nu mai apare defectul si se reface sistemul corespunzator.

Scala 1:1 (1x)
Cutare, Incretire, Aspect scorojit
Definitie:
Suprafata vopselei aplicate este texturata, cu neregularitati. Acest defect apare atunci cand vopseaua finala se usuca mai repede decat cele aplicate sub ea. Apare de obicei in prezenta emailurilor sintetice.
Cauze:
1. Email sintetic aplicat prea gros.
2. Nu s-a adaugat solutie de sicativ in emailul sintetic.
3. Conditii nefavorabile de uscare.(temperatura prea mare).
Cum se evita:
1. Respectati numarul de straturi recomandate grosimea de film recomandate.
2. asigurati-va ca solutia de sicativ va fi adaugata in reteta.
3. Uscati la temperatura optima nu prea mare.
Remediu:
Pentru defecte mici, uscati corespunzator suprafata vopsita, slefuiti pana la substratul perfect intarit si apoi revopsiti.
Pentru defecte mari, se decapeaza intreg sistemul de vopsea si se reface corespunzator.

Scala 10:1 (10x)
Urme de slefuire, Zgarieturi de slefuire
Definitie:
Urme de slefuire din substratul anterior.
Cauze:
1. Substratul anterior a fost slefuit cu o granulatie prea mare.Zgarietura astfel formata este prea adanca pentru a fi acoperita de produsul aplicat peste.
2. Timpii de uscare al primerului sau fillerului nu au fost respectati. Astfel urmele de slefuire vor deveni vizibile in timpul aplicarii vopselei finale datorita inmuierii stratului de filler iar apoi va aparea cutarea suprafetei in timpul uscarii.
3. Stratul de filler a fost aplicat in grosime prea mica pentru a putea acoperi zgarieturile.
4. Nerespectarea pasilor de slefuire sau o tehnica defectuoasa de slefuire.
Cum se evita:
1. Respectati succesiunea pasilor de slefuire.
2. Respectati timpii de uscare.
3. Respectati grosimile de strat.
4. Intotdeauna plasati talpa masinii de slefuit pe piesa si apoi porniti masina de slefuit.
Remediu:
Slefuiti pana in substratul unde au aparut zgarieturile si revopsiti din nou.
Incluziuni de praf
Definitie:
Particule mici de diverse proveniente(praf, scame) prezente in filmul de vopsea.
Cauze:
1. Substratul nu a fost curatat inainte de vopsire.
2. Sistemul de filtre al cabinei de vopsit este este murdar, furtune de alimentare cu aer murdare, etc.
3. Contaminare zonelor de finisare cu aer din zonele de pregatire.
Cum se evita:
1. Degresati si curatati inainte de vopsire.
2. Asigurati intretinerea corecta a cabinei de vopsit.
3. Asigurati-va ca zonele de finisare ale vopselei sunt separate de zonele de pregatire.
Remediu:
Pentru defecte minore se polisheaza.
Pentru defecte majore se slefuieste pana in stratul in care isi are provenienta contaminarea si se revopseste.

Scala 1:1 (1x)
Gazare
Definitie:
Gaze provenite de la vopsire ce vor ajunge pe piesele alturate celei vopsite sau ce nu sunt absorbite de vopseaua aplicata anterior.
Cauze:
1. Gazele nu sunt absorbite in stratul anterior datorita folosirii unui intaritor sau diluant prea rapid pentru conditiile de vopsire sau prea rapid pentru marimea suprafetelor vopsite.
2. Tehnica defectuoasa de vopsire.
Cum se evita:
1. Selectati intaritorul si diluantul potrivit pentru temperatura mediului in care se vopseste si pentru dimensiunea suprafetei vopsite.
2. Folositi tehnica de vopsire recomandata.
Remediu:
Se polisheaza intai cu polish abraziv si apoi cu cel de luciu.
Lovituri de pietre
Definitie:
Deteriorari mecanice in stratul de vopsea datorate loviturilor de pietre de pe carosabil.
Cauze:
Lovituri de pietre de diverse marimi de pe carosabil.
In functie de forta cu care aceste pietre lovesc sistemul de vopsea pot aparea deteriorari in stratul de vopsea sau in stratul de grund-filler pana la tabla curata.
Umezeala va patrunde in filmul de vopsea si pot aparea desprinderi ale intregului system de vopsea.
Cum se evita:
Nu exista o protectie totala impotriva loviturilor de pietre.
Pentru suprafetele care sunt mai expuse la aceste lovituri, vopseaua se aditiveaza cu aditiv elasticizant pentru a mari elasticitatea filmului.
Remediu:
Se slefuieste intreaga zona afectata pana la produsul care nu a sarit de pe support si se reface sistemul de vopsire adecvat.
Urme de apa
Definitie:
Urme de apa apar ca niste pete mici circulare albicioase, rezultate ca urmare a evaporarii apei in combinatie cu saruri minerale pe filmul de vopsea. Suprafata din interiorul petei este aproape intacta pe cand marginea exterioara a petei este usor ridicata.
Cauze:
1. Uscare insuficienta a vopselei inainte de a iesi cu masina in ploaie.
2. Intaritorul folosit a fost neadecvat sau folosit in cantitate insuficienta.
Cum se evita:
asigurati-va ca vopseaua este aplicata la grosimea necesara,( nu mai mare) cu cantitatea recomandata de intaritor pentru a se putea usca corespunzator.
Remediu:
Daca deteriorarea este minora spalati cu apa curata.Daca nu se remediaza polishati suprafata deteriorata.
Daca defectul este mare trebuie sa slefuiti zona respectiva (asigurati-va ca este bine uscata)si sa revopsiti.
Testul de solvent
Inainte de a incepe orice operatie pe o suprafata cu vopsea veche recomandam realizarea unui TEST DE SOLVENT, pentru a verifica daca sistemul de vopsea existent contine vopsele sensibile la solvent, si din acest motiv necesitarea unui tratament adecvat.
Vopsele sensibile la solvent:
1. Acrilice Termoplastice (TPA);
2. Nitro celulozice;
3. Sintetice neintarite total;
4. Vopsele ce prezinta defectul de evaporare inceata a solventilor din componenta.
Cum se face testul:
Se slefuieste o portiune mica din piesa ce urmeaza sa fie reparata, astfel incat sa se identifice toate straturile sistemului.
Se inmoaie o carpa intr-un solvent puternic( diluant D 20), si se insista pe suprafata slefuita. Se analizeaza atent si daca se observa ca un start se inmoaie , se ridica ori devine lipicios, atunci acel strat este sensibil la solvent.
Instructiuni de tratare a unei suprafete cu vopsea sensibila la solvent:
• Operatia de slefuire trebuie facuta cu abrasive mult mai fine decat de obicei si pe o suprafata mult mai mare.
• Nu aplicati chit pe marginile slefuite ale sistemului sensibil lasati intotdeauna metal curat intre chit si vopseaua veche.
• Aplicati fillerul si vopseaua finala in straturi subtiri lasand timpi mari de aerare intre straturi.
• Nu aplicati fillere sau vopsele in sistem ud pe ud.
• Acolo unde sistemul sensibil la solvent este gros si este extrem de reactiv la solvent, acesta trebuie indepartat total pana la tabla curata inainte de a incepe operatia de reparatie.
Rugina
Definitie:
Deteriorari ale statului de vopsea sub forma de umflaturi neregulate. Daca se indeparteaza vopseaua umflata se poate observa dedesubt rugina pe metal, sau rugina alba pe aluminiu.
Cauze:
1. Deteriorari mecanice ale filmului de vopsea ce au cauzat penetrarea umezelii sub filmul de vopsea cauzand aparitia ruginii pe substratul de metal.
2. Slaba pregatire si curatare a substratului de metal inaintea vopsirii.
3. Rugina proaspat aparuta pe suprafete proaspat sablate.
Cum se evita:
1. Zgarieturile sau loviturile de pietre trebuiesc peparate imediat.
2. Asigurati o curatare adecvata a suprafetei de metal inainte de vopsire( degresant).
3. Suprafetele sablate trebuiesc grunduite imediat dupa sablare.
Remediu:
Indepartati toata vopseaua de pe portiune afectata si rugina de dedesubt, prin slefuire, sablare, etc. Curatati suprafata de orice urma de rugina, grasime , etc cu degresant. Aplicati un strat de grund reactiv cat mai repede posibil pe suprafata de metal curat pentru a evita aparitia ruginii si apoi incepeti aplicarea produselor urmatoare( filler, vopsea , lac).
Nori, umbre
Definitie:
Pete, urme luminoase sau inchise ce pot fi observate in vopseaua metalizata.
Cauze:
1. Aplicare neuniforma.
2. Timpi de aerare intre straturi sau inainte de aplicarea lacului prea scurti.
3. Vopseaua de baza metalizata aplicata fie prea plin fie prea gazat.
Cum se evita:
1. Aplicarea trebuie sa fie uniforma si sa se suprapuna cat mai bine patern-ul pistolului.
2. Respectati timpii de aerare intre straturi.
3. Respectati grosimea de strat recomandata.
Remediu:
Daca norisorii apar in timpul aplicarii bazei metalizate, se vor remedia prin remedierea tehnicii de vopsit( aplicare uniforma si atenta).
Daca norii, petele devin vizibile dupa aplicarea lacului, atunci trebuie uscat lacul, slefuit si reaplicata corect vopseaua metalizata.
klaus
Bine, daca e sa ma intrebi pe mine treaba e luata de pe site-ul policolor, la http://www.vopseleauto.ro/?Suport%20tehnic...%20si%20solutii

Asa, chestie de citare a sursei reale...
mvali
Excelent acolo sunt si poze rolleyes.gif dar eu am o nelamurire:
se mentioneaza acolo la coaja de portocala:

"Vascozitatea vopselei este prea mare.(vopsea prea diluata)."

Pai daca vascozitatea este mare nu inseamna ca nu s'a pus diluant destul? de ce spun ei in paranteza: "vopsea prea diluata"?

Multumesc
CriSTI68
are cineva idee de unde pot procura Aluminium Primer si Plastic Primer si lac la spray prin bucuresti ?
danezu_pitesti
cum aplic sprayul plastic primer, trebuie sa curat vopseaua initiala sau doar sterg si dau peste ea. asta inteleg de fapt ca-i un strat care are aderenta pt vopseaua ce urmeaza a fi aplicata. multumesc
G I M
Daca vrei sa faci o treaba bune curata vopseaua veche, apoi dai plastic primer si apoi vopsea.
Tudor Badescu
Ia vedeti,nu cumva plastic primer e grund pentru vopsirea pe plastic?
Si vedeti ca lacurile la spray uzuale prin comert se altereaza foarte repede,sunt bune,asa, pentru vanzarea masinii.Vedeti pe la Policolor.au si sprayuri profesionale.
besche
primer = grund smile.gif
G I M
Din cate am simtit eu , plastic primerul seamana la miros cu nitrodiluantul. Nu face altceva decat sa "inmoaie" putin plasticul pentru a prinde vopseaua.
tkx
unele primere au pigmenti si poate de aici confuzia cu grundul
Tudor Badescu
Nu e nici o confuzie.In engleza "primer"(primul strat)inseamna "grund".Iar pigmentii nu sunt de frumusete ci au si rol de inhibitori de coroziune.Pe plastic insa ce sa rugineasca?Acolo e necesara doar functia de aderenta.
CriSTI68
QUOTE(Tudor Badescu @ 8 Sep 2010, 14:46)
Nu e nici o confuzie.In engleza "primer"(primul strat)inseamna "grund".Iar pigmentii nu sunt de frumusete ci au si rol de inhibitori de coroziune.Pe plastic insa ce sa rugineasca?Acolo e necesara doar functia de aderenta.
*



sau acoperirea porilor la spoiler-ul de logan de exemplu pentru a evita efectul de "coaja de portocale"
Drgaster 125cc
sall am si eu o intrebare
am un scuter cu carene de PLASTIC...si doresc sa il vopsesc
imi poate spune si mie careva care st conditiile ptr vopsit plastic
adica am un prieten care a facut de capul lui si ia cazut vopseaua in 2 saptamani
pls urgent
multumesc anticipat!
id:sined_d3nis94
sobolan
dai cu primer-plast intai si dupa aia vopsea si lac...in mare...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.