Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Adaptare filtru de aer
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Kraven
Salutare,

Am renuntat si eu la carburatorul dublu-corp in favoarea unuia de 1400 si va rog acum sa mi prezentati si mie cateva solutii de adaptare a filtrului de aer (daca se poate si cateva poze care m ar ajuta si mai mult)

PS Pentru cei care inca mai au dubii in privinta carburatorului de 1400 nu vreau sa zic decat ca sunt foarte multumit si AZI am simtit si eu pt prima data ca ma deplasez cu masina la servici cool.gif .

Multumesc si astept cateva idei (eventual link-uri care ma pot ajuta )
apollo
ai putea face un prezon care sa-ti tina filtrul de aer original pe carburator.

dai o gaura in bucata aia de tabla de la buzunar, o gaura in filtrul de aer si un surub mai lung.
pui niste piulite si contra-piulite si gata.

uita-te la galerie foto la mine unde am poze cu motorul.

am scris undeva exact cum am facut.dar nu mai gasesc.

aa...gura de la carburatorul de 1400 e rotunda, cea de la filtru e ovala.
locul unde ramane liber intre carburator si filtru faci ceva gen semi-luna din o bucata de tabla si o lipeste cu silicon acolo.ca sa nu traga aer direct de afara.
Kraven
Salut

Da am dat peste "materialul tau didactic" si pot sa zic ca m am inspirat si de acolo.Ideea e ca ma gandesc sa iau prezoanele alea 4(sau doar 2 pt a asigura o imbinare cat mai buna a carb.) de la carburatorul dublu corp si sa le prind pe cel de 1400 si sper sa vina la gaurile de la capacul inferior al carcasei de la filtru.Adaosul de material ...e mai complicat ..inca ma mai gandesc din ce sa fac o forma astfel incat sa etanseze foarte bine..bineinteles dupa ce i dau si cu mastic(e buna si varianta cu tabla insa nu prea am cu ce s o tai).
Revin cu noutati si posibil poze!!
apollo
nu prea vad cum sa pui tu prezoanele.

de filtru le mai prinzi, dar in partea de jos?de unde la mai prinzi?

doar sa faci cu niste suruburi cu filet de sus pana jos,mai lungi si sa dai gauri in flansa de adaptare.
Kraven
QUOTE(apollo @ 1 Oct 2007, 14:47)
nu prea vad cum sa pui tu prezoanele.

de filtru le mai prinzi, dar in partea de jos?de unde la mai prinzi?

doar sa faci cu niste suruburi cu filet de sus pana jos,mai lungi si sa dai gauri in flansa de adaptare.
*


Asa e nu am cum sa pun peste gaurile de la carb de 1400 pt ca nu corespund distantele.In fine...am lipit cu mastic din ala de garnituri o tabla in forma care mi trebuia acolo..insa am facut o mare bulibaseala la prinderea capacului de o sa rada tot forumu' de mine(asta din lipsa de scule si asa va ramane pana sambata).Asadar..am scos 4 sarma prin cele 4 gauri ale capacului si le am impletit si io cum am putut radmasa.gif blush.gif ..urat dar practic ca nu se mai misca de acolo.

Daca pana sambata nu mi vin alte idei dau 2 gauri in tabla aia inferioara si prin ala cu suruburi cool.gif
apollo
dar de ce sa dai 2 gauri in tabla?

la mine filtrul sta super bine.doar ca -sa mai ridicat putin si atinge in capota.in fine...am lipit ceva de capota ca sa nu "sape" cu timpul.
Kraven
QUOTE(apollo @ 2 Oct 2007, 10:39)
dar de ce sa dai 2 gauri in tabla?

la mine filtrul sta super bine.doar ca -sa mai ridicat putin si atinge in capota.in fine...am lipit ceva de capota ca sa nu "sape" cu timpul.
*


Fiindca nu gasesc suruburi pe dimensiunea aia.Am gasit mai subtiri ..doar ca trebuie sa gauresc ca sa fac prinderea.

Off topic Masina merge cum nu a mers nici noua!Doar mici probleme de dimineata cand este rece si nu sta la relanti si are tendinta ''sa dea in nas''.In rest totu' e ok si mai este o chestie nu i am facut un consum insa drumul care acum o sapt il faceam cu 15RON il fac cu 10RON cool.gif
Georginho
S-ar putea sa dea in nas de la fise sau capacul de delcou. Verifica astea 2.
apollo
asa face si a mea.
pana nu ajunge apa pe la 40-45 de grade, da in nas rau de tot.

nu ai ce reglaje sa-i faci.

un carburator 32IRMA2 parca, adica cel de 1400 da mai putin in nas.
e vorba si de benzina arsa la relanti, ea vine sub forma lichida mai mult decat vapori.

doar ce trebuie sa se incalzeasca putin si gata.o poti calca linistit.

ce accident era sa fac prima data din cauza asta... smile.gif

am dat sa o calc cu motorul rece si parca m-a bagat in frana de motor pana s-a oprit motorul.
Kraven
QUOTE(apollo @ 3 Oct 2007, 15:58)
asa face si a mea.
pana nu ajunge apa pe la 40-45 de grade, da in nas rau de tot.

nu ai ce reglaje sa-i faci.

un carburator 32IRMA2 parca, adica cel de 1400 da mai putin in nas.
e vorba si de benzina arsa la relanti, ea vine sub forma lichida mai mult decat vapori.

doar ce trebuie sa se incalzeasca putin si gata.o poti calca linistit.

ce accident era sa fac prima data din cauza asta... smile.gif

am dat sa o calc cu motorul rece si parca m-a bagat in frana de motor pana s-a oprit motorul.
*


Eeee ..dragii mei referitor la prinderea capacului de filtru, de carburator ,mi au facut baietii la servici 2 prezoane filetate la ambele capete (filet 40mm la fiecare cap)pe care le am pus in diagonala-dimensiunea suruburilor 200mm.A incaput perfect deci va puteti baza pe acesta dimensiune rolleyes.gif

Referitor la incalzirea motorului ma gandesc sa pun un radiator mai mic in ideea de a incalzi mai repede apa.Pe de alta parte s ar pune problema supraincalzirii ... blush.gif probabil nu stiu zic si eu.
Aaaa si altceva ..se gaseau intr un timp pe la magazine o tablita decupata radial(ca un soare) cica pt o pulverizare cat mai buna a benzinei.

Mai am de lucrat la:
-Dezaburire luneta(i am tras fir pe direct sa vad daca e dincontactele alea pe ace..nu e asta buba)
-CV a fost lovita,sudata si se pare ca n au imbinat o bine baietii(da cate o picatura...)
-Clapeta care dirijeaza aerul la geam fata ...etc a ramas blocata pe aer prin grilele de pe bord(n am idee ce o fi ca n am desfacut niciodata)
-Jurnalierul si generalul nu mai funct..dar km-trajul da..iar n am idee dar este un topic asemanator si urmaresc acolo.
In rest le am cam rezolvat ..dar bineinteles ca nu exclud aparitia altor probleme cheers.gif
apollo
acea tablita se numeste economizor.

ea din fabrica vine in 8 pale, dar daca o lasi asa nu o sa ai randament.undeva la 90-100km/h o sa-ti dea in nas pentru ca absorbtia motorului e mult mai mare decat la o dacie 1310 si automat acel economizor o sa obtureze din benzina pentru motor.

sftatul meu e ca din cele 8 pale e sa dai jos 4 din ele din 2 in 2.

asa o sa fie mai bine.cel putin asa am facut eu.

mai indicat ar fi sa conectezi pata calda la carburator.

nu micsora radiatorul ca o sa ai mari probleme.cel mai bine e sa-i pui un termostat de 86 de grade si ai rezolvat tot.
Kraven
In primul rand multumesc apollo pt sfaturi cheers.gif

Cu tablita daca e vb doar de econonie si nu de o dispunere mai buna a vaporilor de benzina pt o ardere mai buna atunci renunt la ea fiindca consunul pe care l am de o sapt incoace adica de cand am schimbat carb e mai mult decat multumitor.

Despre pata calda bineinteles ca as vrea sa o montez numai ca..stiu ca merge pus un teu intr o parte dar in chiulasa unde l mai pun blink.gif ?Sa fie sa scot una din sonde si sa pun un stutz acolo ceva?

Termostatul este din ala de 50-60° cred fiindca inainte a mers sotia si vara venea cu ea in "flacari" radmasa.gif radmasa.gif .Nu exclud montarea unui astfel de termostat.Intrebare:Se poate monta de Dacia 1310?

PS Sunt din Pitesti si piesele de Dacia lipsesc cu desavarsire.Daca stie cineva un magazin unde pot sa merg sa cumpar diverse pt Nova il rog sa mi spuna si mie.
apollo
as sti un magazin care are tot ce vrei de nova,dar nu din pitesti.

merge orice tip de termostat de dacie.Nu e aceeasi pompa de apa?

in legatura cu economizorul as mai adauga ceva.

in momentul cand se incalzeste masina si masina absoarbe benzina, acea elice are rolul de a face benzina in vapori(consum mai mic) si de a-i da sensul de turbion.

te mai ajuta la consum.ai vazut ca si injectoarele pulverizeaza benzina.cam acelasi lucru face si acea elice.o transforma in vapori.

dupa parerea mea si ce am mai auzit, benzina sub forma de vapori are o aprindere mai buna fata de benzina care intra sub forma lichida la piston.

cand e lichida de aici vine si "innecarea" motorul sau acel dat in nas pentru ca nu se produce explozia la prima scanteie ci la a 2 a sau chiar mai multe.

nu stiu cum sa ma fac inteles...dar am idee despre ce e vorba.

poti sa pui acea elice cu toata increderea.numai sa ii mai iei din pale.

eu am reusit sa scot un consum la nova mea cu carburator de 1310 de 5.2%
Kraven
Bun hai ca astea le am inteles ..dar ce fac cu pata calda? intra pe la teu si inapoi in chiulasa pe unde?Variante?
apollo
din cate am vazut se face asa.

turul care duce la calorifer se intrerupe si se conecteaza la pata calda.

Pompa de apa->furtun tur calorifer->pata calda intrare apa->pata calda iesire apa ->conectare pata la furtunul calofierului si gata


gogoasa
la nova mea am montat si eu carb. 1400, la care am pus "pata calda" cu trei stuturi doua pt. apa si unul pt. recilarea gazelor. Pt. apa am luat intrare printr-un teu montat imediat dupa iesirea din pompa de apa iar pentru iesire am folosit locul din blocul motor (opus bujiilor, pe partea cu galeria de admisie/evacuare ) situat spee ambreiaj care este astupat cu un surub, acest surub l-am inlocuit cu un stut (ca cel de la pompa de apa). Despre avantajele ei (pata calda) nu are rost sa mai spun, problema este ca montind-o sa ridicat carburatorul cu cca 1 cm. si nu prea mai intra filtru de aer, care se loveste de capota, eu am adaptat carcasa de la R19 care este mai ingusta decit cea originala de nova, am incercat si cu filtru de 1300 dar din cauza instalatiei GPL nu era loc si asa am ajuns la R19
apollo
n-am avut probleme cu filtrul cu toate ca s-a ridicat fata de cum era inainte de a monta carburatorul de 1310.tot ce am facut a fost sa lipesc un burete de capota ca incepuse sa zgarie in ea.
Kraven
Nici eu nu am avut probleme cu filtrul dupa ce am inlocuit cum am spus si mai sus 2 prezoane din cele 4 ale carb de 1,6 cu 2 facute la strung de dimens de 200mm.Aaa si inca ceva e montat cu pata calda carb de 1,4.
Azi sau maine o sa ma uit sa vad ce fac cu pata calda..sa vad de unde pot sa gasesc un teu pt partea dinspre pompa si unde zice gogoasa sa caut ca din cate stiu eu nu am nici un surub ..dar caut mai atent ca e posibil sa nu ma fi uitat bine.
niq
buna apollo smile.gif

ia zii cand ai timp sa ma reped pana la focsani .. sa te uiti si la dacia mea.. are o gramada de probleme daca ma poti ajuta.. smile.gif ar fii foarte bine...
apollo
blink.gif blink.gif blink.gif ma iei tare? smile.gif

descrie problema/problemele ...
niq
pai hai sa incepem smile.gif)) is multe alde draq .

1. adaptare filtru motor pentru 1400 (la mine e pus filtru doar sa stea acolo smile.gif) nu e prins de nimic.. si cred ca deia imi manca tot 10 la suta)
2. toba imi atinge de punte si mai sunt destule smile.gif) dar nu imi mai aduc aminte dar astea ar fii cele mai importante
apollo
la filtru de aer, merge ori cu prezoane cum a facut Kraven ori cum am facut eu.

cu o ranga se rezolva si toba?dar ai arcurile moi, n-a fost bagata bine?
niq
da-mi si mie un pm cu id-u tau de mess smile.gif daca ai asa ceva .. ca sa vb normal ca asa.. cine stie
Kraven
A aparut si prima chestie deranjanta..dar retusabila;
256.gif Nu se trage shocul!!!Tre' sa vad ce improvizatii mai fac.Eventual ma gandesc sa renunt la pata calda fiindca azi a fost ceva mai rece si nu am avut nici o problema si astfel mai castig aproape un cm de la filtru la capota si sa mai tai si din prezoane.Poate asa reusesc sa aduc filtru mai sus si sa pot trage socul !

Va tin la curent ! cheers.gif
apollo
pata calda mai e si pe post de distantier.nu cred ca ai face bine daca o dai jos.

la mine merge socul si nu am facut nicio modificare.
Kraven
Gerul de azi de dimineata m-a luat pe nepregatite.E posibil sa i fi facut ceva la motor daca am avut apa chioara in loc de antigel.Motorul s a comportat ca de obicei iar acul indicator doar ca nu s a mai ridicat cat eram eu obisnuit sa l vad...insa tot mi e frica sa nu-i fi daunat cu ceva.N am avut timp sa i ridic capota fiindca si asa am intarziat sa servici 256.gif

PS Cantitatea de apa(antigel) cam care este.E bine 6l?
Georginho
post-336-1110552475.gif

Daor daca ingheata e periculos. Daca se mentine la limita, nu se intampla nimic, dar e bine sa pui cat mai repede antigel pt ca vin frigurile... ph34r.gif
apollo
faci 50%-50%.

adica 3 litri de apa distilata cu 3 litri de antigel.

oricum nu a fost ger ca sa inghete, asa ca fii linistit.
nu ti s-a mai ridicat acul la apa pentru ca se facea racirea mai rapid in radiator fiind mai frig afara.e ceva normal.
Kraven
QUOTE(apollo @ 15 Oct 2007, 11:41)
faci 50%-50%.

adica 3 litri de apa distilata cu 3 litri de antigel.

oricum nu a fost ger ca sa inghete, asa ca fii linistit.
nu ti s-a mai ridicat acul la apa pentru ca se facea racirea mai rapid in radiator fiind mai frig afara.e ceva normal.
*


Multumesc apollo.N am avut probleme in dimineata aia iar apoi i am turnat pe gatlej 6l. Treaba i alta..nu prea am pornire buna dimineata adica dau de 6-7ori la automat pana reusesc s o tin cat de cat din acceleratie.Daca i dau cu pedala mi e ca o innec.Daca i dau fara invarte ca si cum nu i ar veni benzina suficienta.Care sa fie beleaua?Doar simplu fapt ca e mai frig si acul cu ploiele astea si un pic de condens.Sa i mai dau benzina..sa nu i mai dau??
Relanti la cald undeva la 900rpm..consum mic..de aici ma gandesc ca nici benzina nu i prea vine.Voi ce ziceti e vremea sau dozajul? 090.gif
apollo
eu inainte sa o pornesc , calc de cateva ori acceleratia si totusi , tot nu porneste la prima cheie.

sunt mai multe variante.la mine se mai duce benzina din filtrele de benzina si pana se amorseaza pompa, trebuie sa tin mult la automat.

mai tine si de aprindere, dar la mine tine tare mult de electromotor.

apropo, aveti avel furtun gorfat sau cum i se zice dintre filtru de aer si galerie?
pe acolo trage aer cald si ajuta mult treaba asta.eu am incercat fara si aveam relantiu instabil.
Kraven
HeHe asa e pe acolo trage aer cald si e tare bine cu furtunul ala numai ca eu nu am asa ceva..De fapt m am uitat eu pe acolo dar nu gasesc nici un gauroi pe unde sa bag furtunul despre care vorbesti.

Posibil sa pierd si eu din benzina,maine dimineata inainte sa o pornesc o sa amorsez un pic poma si apoi incerc automatul.
apollo
si asa.de vina sunt pastilele din pompa.

pe galerie, e o tabla care capteaza caldura.acel furtun e 1.5 ron bucata.
Kraven
QUOTE(apollo @ 22 Oct 2007, 10:49)
si asa.de vina sunt pastilele din pompa.

pe galerie, e o tabla care capteaza caldura.acel furtun e 1.5 ron bucata.
*


Pai si pun direct furtunul in dreptul galeriei? Sau se baga undeva pe acolo.Spun asta fiindca la 1310 de ex stiu ca intra in galerie.

La filtru am gaura dar galerie nix.
apollo
uita`te in spate la bobina de inductie in poza.

el urca pana la filtru, dupa acea clapeta.cat e rece motorul, clapeta sta inchisa ca sa traga aer cald.cand trage prea mult aer cald, de fapt cand e prea fierbinte aerul, acea clapeta se deschide.

sub carburator unde e galeria, e ca un fel de carcasa de captare a caldurii pe care o trage carburatorul prin filtru.
Kraven
QUOTE(apollo @ 22 Oct 2007, 12:29)
uita`te in spate la bobina de inductie in poza.

el urca pana la filtru, dupa acea clapeta.cat e rece motorul, clapeta sta inchisa ca sa traga aer cald.cand trage prea mult aer cald, de fapt cand e prea fierbinte aerul, acea clapeta se deschide.

sub carburator unde e galeria, e ca un fel de carcasa de captare a caldurii pe care o trage carburatorul prin filtru.
*


Da, m am lamurit e clar.Eu nu am acea carcasa ..ma gandeam eu sa fie si sa nu mi dau seama despre ce e vb.Mai e o chestie sa ma uit la Dacie sa vad daca pot sa iau piesa aia si s o adaptez cumva pe Nova.
apollo
daciile 1310 nu au asa ceva.berlinele nu au asa.

doar sa ii iei filtrul de aer, ca la berline acea clapeta e actionata manual.pur si simplu ii opresti aerul rece de afara.nu am idee pe unde mai trage.dar am sa aflu.
Kraven
Pai sub filtrul de aer(la Dacii )se afla carcasa aia care mi lipseste mie si de acolo isi ia aer cald.
Clapeta de la filtrul de Nova s a dus de mult ca mi s a pus mie pata pe ea si oricum nu cred ca a functionat vreodata biggrin.gif.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.