Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor injectie dupa accelerare puternica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
turbionu
Salutare. Am si eu o nova GTI cu multe bucurii si cateva suparari (care se rezolva din fericire). Dar problema asta nu am mai intalnit-o. Sper ca stiti voi de unde este.
Dupa o accelerare mai lunga, de obicei in a II-a cand ajung cu motorul la 4000-5000 de turatii, mi se aprinde martorul de injectie si motorul nu mai vrea sa traga. Accelerez si nimic, si apoi, dupa cateva secunde, brusc incepe sa accelereze. Martorul de injectie ramane aprins tot timpul, nu se mai stinge decat daca opresc motorul, iar turatia daca las motorul la relanti sta undeva la 1500-1800 desi motorul e cald. E ca si cum ar fi in regim de soc automat cand e mototrul rece. Dupa repornire, se stinge martorul de injectie si culmea, motorul merge normal. Daca reusesc (cu greu ce e drept) sa o tin sub 3000, nu se mai itimpla chestia asta. E destul de neplacut pt ca mi-a schimbat total stilul de mers. Masina imi place mult si merg cu ea destul de tare. Sper sa rezolv problema asta cu ajutorul vostru ca sa revin la stilul dinainte.
apollo
imi e sa nu fie o protectie.dar la 4000-5000 ture, tu cat ai vrea sa mai traga?

ma gandesc sa nu fie motorasul pas cu pas.

mai erau niste topicuri pe aici, dar cum nu am nova pe injectie... sorry.
turbionu
Poate nu m-am exprimat foarte bine. Nu ca nu mai vrea sa traga mai mult. Dupa o accelerare mai lunga, chiar daca incerc sa mentin turatia motorului,aceasta scade pana la relanti sau undeva in jur de si apoi nu mai vrea sa traga (ceea ce pana acum nu se intampla). Ma gandesc sa nu fie cumva de la injectoare. Pot fi infundate si atunci cand e nevoie de mai multa benzina sa nu mai faca fata?

P.S. Azi am mai facut un test. Am crescut incet in a II-a pana la 5000 de ture si apoi am revenit la relanti. Nu au mai aparut simtomele prezentate mai sus. Se pare ca doar la acceleratii bruste are prebleme. Poate mentiunea asta va ajuta sa va dati seama ce are.
variable_dynamics
Injectorul(nu la plural) se infunda mai greu la Nova datorita orificiului prin care scuipa benzina, orificiu care este destul de mare in diametru. De asemenea,injector infundat are ca manifestare datul in nas, tremuratul motorului la relanti,etc.

Zic si eu(nu dati cu parul!) sa verifici senzorul de turatie cat si mufa lui si sa le cureti(mufei ii dai cu spray de contacte).

Sfat: Nu o mai tura asa de tare!!! 5000 de ture e destul de mult. Daca tragi de ea in halul asta o sa iti traga si ea de buzunar.

La faza cu turatia mare la relanti, posibil aer fals(cauti pe unde trage), surub reglaj relanti miscat de pe pozitia lui,motoras reglare relanti, posibil sa fie si potentiometrul clapetei de acceleratie(asta poate sa iti faca probleme si la faza cu zcaderea turatiei in mers)...

Vezi intai cu senzorul si cu aerul fals si revino cu informatii, dupa care mai vedem.

Posibil sa fie si o limitare de turatie cum a zis Apollo, desi nu sunt sigur. Poti sa verifici si cablul de acceleratie. posibil sa fie ceva probleme si de acolo,desi daca zici ca se aprinde becul de injectie....e ceva de injectie...

Verifica ce s-a zis pana acum. Spor la treaba.

Numai bine!
turbionu
Azi am scos senzorul de turatie si l-am curatat, dar nu s-a rezolvat problema.
O sa reiau explicatia sa incerc sa redau mai bine ce se intampla:

Daca accelerez rapid (in a doua cu acceleratia la podea) pana ajung la 4000-4500 ture, si apoi schimb in a treia sau raman in a doua dar reduc turatia, dupa cateva secunde parca nu ar mai primi benzina. Deci nu cand ajung cu motorul sa fie turat, ci dupa am redus turatia, parca nu mai primesc benzina. Motorul nu moare dar ramane undeva la 1500 ture (ca si cum abea l-am pornit si are socul automat), si dupa alte cateva secunde se aprinde martorul de la injectie in bord. In momentul asta daca incerc sa accelerez, nu reactionaza decat dupa alte 3-5 secunde, ca si cum in intervalul asta nu asi apasa acceleratia. Daca opresc si repornesc motorul, totul revine la normal.

O sa iau un sprey de contacte sa curat si contactele senzorului de turatie. Sper sa fie de acolo. O sa va mai scriu sa va zic ce am facut.
Cei care mai aveti idei referitoare la problema mea, nu va sfiiti sa mi le spuneti. Oricum, daca mai curat una-alta (piese, contacte), nu strica deloc.
apollo
poate iti intrerupe pompa .

in cazul asta veerifica si acel releu care e pe langa baterie.de fapt is 2 relee daca nu ma insel.unul e pentru electroventilator si celalalt e pentru pompa de benzina.

si eu am avut probleme cu el pe cand eram cu supernova si nu stiam ce are.am tras masina vreo 10 km si n-a vrut sa pornesca.adica pornea dar murea imediat.la zdruncinaturi ce baga benzina putina ca dupa aia murea.
madendre
l-am turat intr-o zi si limitarea era pe la 5600rot in treapta 1(nu puteam cu treapta 2 ca era mic locul )deci limitarea e peste 5000 de ture curata prima data senzorul de turatie verifica ca bujiile sa fie in stare buna si cea mai zis apollo ca si eu leam miscat intro zi din greseala si se intreba taicameu dece nu porneste.
rba
salut,

verifica mufa / schimba sonda temperatura motor. (asta explica relantiul crescut cu motorul cald)

dupa ce faci asta sa ne comunici rezultate.
rba
turbionu
Salut. Am fost azi cu ea la service si i-am facut test de injectie (50RON). E destul de rau. Corpul clapeta injector trebuie schimbat si cica e vreo 11 mil. Mecanicu a zis ca de fapt ar fi stricat potentiometrul de la clapeta. Ideea e ca pt moment fondurile nu imi permit unul nou. Oare nu pot lua asa ceva de la un cimintir de masini sau de ep altundeva? Daca aveti vreo idee mai ieftina de atat va rog sa imi spuneti. Sau poate ca merge schimbat numai potentiometrul ala?

P.S. Am intrebat daca se poate strica altceva daca merg cu el asa si se pare ca nu. Si odata ce a pornit masina nu ma poate lasa in drum. O sa merg cu ea asa pana o sa gasesc o solutie.

<span class='edit'>13 Oct 2007, 09:05:</span>
Am incercat sa gasesc la cimintirele de masini si am gasit un corp clapeta injector de la o dacie berlina dar de 1600. Cica ar fi la fel dar nu stiu cum sa imi dau seama daca chiar se potriveste. SI am mai gasit intr-un loc de renault dar iar nu stiu daca se potriveste. Cum pot sa imi dau seama daca sunt bune pt nova gti?

Poate cineva sa imi zica unde se gaseste acest corp clapeta injector (pe masina). Niste poze ar fi de mare folos. Please.
gti98
Pai daca ai GTi, se potriveste ala de berlina/papuc/ etc de 1600. Dar faptul ca "revine la normal" dupa oprire mie imi sugereaza ca "defectul" apare la zona de "pedala la podea" a potentiometrului corp clapeta. Cum in exploatarea majoritatii utilizatorilor nu se prea foloseste zona aia, as inclina sa cred ca e vorba de o murdarire a pistei conductoare care intrerupe contactul cursorului. Semnalul "se duce in balarii" iar calculatorul de asemenea; oprirea produce revenirea in programul normal (are o droaie de protectii, dar probabil ca asta nu a fost tratata de dezvoltatorul de software) Mecanicul sau mai corect aparatul da sursa erorii si propune solutia cea mai simpla si eficienta (din punctul lui de vedere!): inlocuirea.
Nu am demontat acea componenta (Potentiometrul) si nu stiu daca si cum se poate efectua o curatire (este posibil, dar putin probabil, sa se fi produs corodarea vreunei parti, caz in care nu mai e posibila repararea) In orice caz, daca reusesti sa il cureti, recomandarea finala e sa pui un pic de ulei SILICONIC, (atentie, nu vaselina siliconica pentru contact termic la radiator - electronic!) Uleiul formeaza un film de protectie si fiind siliconic e stabil in timp - spray-ul Contact contine si ulei siliconic.
Bafta!
mihaivasc
Cum am mai precizat intr-un alt topic si la nova mea GTi am intampinat exact aceiasi problema. Pusa pe tester la Dacia Service - potentiometru corp clapeta dus; rezolvarea : inlocuirea intregului bloc injector (sau ceva de genu)=1200ron. Prin urmare de aprox 3 luni circul cu ea asa. Probleme majore nu am avut decat relanti foarte instabilm, moare motorul daca las acceleratia (cel putin pana se incalzeste), martorul de injectie constant aprins. In diminetile foarte reci de saptamanile trecute abia reuseam sa mentin motorul pornit pana se incalzea si avand in vedere ca mai urmeaza m-am gandit sa caut o solutie. Am gasit si eu la dezmembrari piesa inlocuitoare de la un renault insa nu m-am incumetat sa o cumpar (cei de acolo ziceau ca sigur potriveste). Am fost azi la un service si cei de acolo mi-au oferit o solutie de test: inlocuirea acelui bloc de sub filtru de aer unde este si potentiometrul corp clapeta (sper ca nu vb prostii) piesa care costa 260 ron, iar daca tot asa face il monteaza inapoi pe cel vechi. O sa revin cu precizari. Daca totusi mai aveti sugestii sau va-ti mai batut de aceasta problema....

26 Oct 2007, 11:05:
Sper ca nu e problema ca postez succesiv. Ieri electricianul de la service zicea ca nu e sigur ca de la acel bloc situat sub filtru de aer e problema si nu l-a pus pe cel de test sad.gif Zicea ca sa ma duc la dacia si sa intreb unde e amplasat acel potentiometru corp clapeta de care mi-au zis cand am pus-o pe tester ca nu stie sigur la ce piesa fac referire. Poate cineva sa ma ajute cu amanunte? E incorporat in acel bloc de sub filtrul de aer in partea din fata? Acesta are rolul de a regla si turatia la relanti?
variable_dynamics
Mihaivasc, corpul-clapeta include si potentiometrul clapetei de acceleratie. Am atasat o poza pentru clarificare. Din cate stiu eu,el se vinde cu tot cu corpul-clapeta si costa in jur de 800-1200 RON.

[attachmentid=1627416638] [attachmentid=1627416639]

In prima poza ti-am incercuit potentiometrul si poza 2 e "in detaliu"(scuze focalizarea dar aveam bateriile pe duca)

Rolul acestui potentiometru este de a oferi calculatorului de injectie informatii privind sarcina, in functie de unghiul de deschidere al clapetei de acceleratie.
Potentiometrul asta este dublu iar cele doua cursoare ale lui au o zona comuna pentru optimizarea functionarii in regim de sarcina partiala a motorului.


Daca ai indemanare, poti incerca o curatare,desi nu sunt sigur ca problema e rezolvabila asa. Atentie,vei avea nevoie de imbus sau surubelnita torx cu orificiu pe fateta capului. Daca o sa te uiti la sistemul de prindere al potentiometrului, o sa intelegi ce vreau sa spun.

Spor la treaba! Si daca il cureti cumva,da-me si noua de stire smile.gif


P.S - potentiometrul clapetei NU ARE arolul de a regla relanti-ul. De asta se ocupa motorasul de reglare al relantiului, care este comandat de UCE injectie pe baza semnalelor primite de la senzorii de temperatura si cel de turatie
turbionu
Multumesc mult pentru poze. O sa incerc sa il curat sau poate gasesc un potentiometru compatibil cu care sa il inlocuiesc. Daca cineva stie unde pot gasi asa ceva sa zica. Va anunt cand si ce am reusit sa fac.
turbionu
Am desfacut azi acel potentiometru si am incercat sa il masor cu un Ohm-metru. Din pacate nu am schema electrica a lui si nu stiu cum ar trebui sa fie corect. El acest potentiometru are patru piste dispuse astfel: doua piste independente intre care sunt situate alte doua piste care comunica intre ele (nu sunt separate electric). Cablul de acceleratie invarte o tija pe care se alfa doua elemente ce fac scurt una intre primele doua piste si cealalta intre ultimele doua piste. Aceste elemente au niste "gherute" care in timp au sapat niste mici santulete pe aceste piste. Cand am masurat (repet ca nu am schema electrica a acestui potentiometru) aparent totul parea sa fie in regula. Pe de alta parte problema mea se pare ca numai de aici poate sa fie. Asa ca am cautat si am gasit la un parc de dezmembrari un potentiometru ca acesta si o sa ma duc sa il montez sa vad daca masina se va comporta altfel. In magazin se pare totusi ca s-ar putea gasi si numai potentiometrul si ar costa undeva la 400 RON. O sa va zic ce am reusit sa fac. Cand il mai demontez o sa iau si un aparat foto cu mine sa va arat si poze cu el. Am incercat sa dau si cu un sprei de curatat contacte electrice si ceva mizerie era pe acele piste dar nesemnificativ, pentru ca l-am masurat si inainte si dupa cu Ohm-metru si nu erau diferente semnificative. Multumesc mult pentru sfaturi si poze lui "variable_dynamics". Ai avut dreptate cu surubelnita aceea TORX.
variable_dynamics
Turbionu, uite schema potentiometrului clapetei de acceleratie.

[attachmentid=1627417261]

Ca sa vezi daca e bun,testezi ori cu un multimetru, ori cu un osciloscop(metoda mai exacta),in felul urmator:

Metoda I:
Cu potentiometrul dat jos de pe masina:

- conectezi testerul negru(al multimetrului) la pinul 1 al conectorului potentiometrului;
- conectezi testerul rosu(al multimetrului) la pinul 4 al conectorului potentiometrului;

Pinul 4 al conectorului corespunde potentiometrului 2(19 grade - 90 grade de deschidere clapeta, asta te intereseaza pe tine!). Oricum,daca nu imi mai amintesc eu asa bine,tu oricum verifica traseele potentiometrului!

- dai pe ohmi si miscand incet cursoarele, urmaresti indicatia aparatului. Daca exista intreruperi,o sa deduci din indicatie.

Metoda II:
Cu potentiometrul montat(pe masina,la locul lui)si conectat in circuit(cu mufa in el):

- conectezi masa intrarii osciloscopului la pinul 1 al conectorului(poti sa faci asta prin spatele mufei, se vad pinii conectorului);

- conectezi intrarea osciloscopului la pinul 2 al conectorului;

- pui contactul,si cu osciloscopul bransat cum am zis mai sus,misti clapeta de acceleratie cu mana(deci NU pornesti motorul,doar pui contactul!)

Pe ecranul osciloscopului va trebui sa vezi 3 sau patru linii orizontale(paralele cu abscisa) asta inseamna ca potentiometrul e bun. Atentie,lucrezi cu 5V c.c. deci vezi cum reglezi atenuatorul intrarii osciloscopului.

Uite in final corespondenta pinilor in conector:

[attachmentid=1627417262]

Spor la lucru si daca te incumeti sa testezi si ai nelamuriri,intreaba.

Numai bine.


MIHAI8888
eu am avut o problema asemanatoare cand am pus benzina de la petrom de 95
am remarcat concordanta dintre diferitele calitati de benzina si functionare motorului
oricum la scurt timp mi-a cazut pompa
dupa ilocuire nu a mai facut asa
sper sa nu am probleme de genul corp clapeta pt ca masina are abia 28k km
turbionu
Salutare All. Am reusit sa gasesc un potentiometru identic cu al meu la un centru de dezmembrari auto (cu 100 RON). L-am montat si problema a disparut smile.gif Nevasta-mea a zis ca am redevenit eu cel dinainte smile.gif) Adevarul e ca mi se schimbase total stilul de condus. De reparat nu se putea face nimic asa ca asta era singura varianta posibila. De cumparat din magazin nu il veti gasi decat cu tot corpul clapeta de injectie care costa undeva la 1300 RON. Asa ca solutia cu dezmembrarile auto mi-a economisit 1200 RON. Bafta fiecaruia cu probleme voastre. Daca pot sa va ajut ... smile.gif

P.S. Revin cu niste mentiuni. Dupa schimbarea potentiometrului a disparut si mersul putin inecat al motorului la pornirea de pe loc, motorul sta mai bine si la relanti (se pare ca regleaza si relanti-ul) iar in sarcina masina trage considerabil mai bine. Potentiometrul asta se pare ca "citeste" cat de mult este apasata pedala de acceleratie si in functie de el, calculatorul comanda aerul si benzina pentru un amestec optim. O sa revin cu niste poze ale lui si o sa incerc sa le fac in asa fel incat sa se vada indicativele de pe el ca sa il puteti cauta (sper sa nu aveti nevoie). Bafta.
turbionu
Am reventi cu poze.
variable_dynamics
Turbionu,multumes pentru poze. Si ma bucur ca ai rezolvat.

In alta ordine de idei, potentiometrul nu "regleaza" nimic! Am scris si mai sus cred,intr-adevar el "citeste" pozitia(unghiul de deschidere) al/a clapetei de aer.
De asemenea NU comanda nici un aer! El da informatii calculatorului de injectie,care la randul lui, comanda motorasul de relanti.

Deci el este senzor/traductor nu actuator. Bat moneda pe detaliile astea ca sa poti intelege exact rolul lui. Unitatea centrala de injectie este SINGURA care "regleaza" chestii,care comanda chestii. restul sunt senzori/traductoare(turatie,temperatura motor,temperatura aer,unghi deschidere clapeta - potentiometrul clapetei de aer,concentratia de oxigen din gazele de evacuare - sonda Lambda)

Imi cer scuze ca ma repet. Si sper sa nu supar pe nimeni ca insist asupra acuratetei unor informatii.

Numai bine.
dogyydog
sal
scuze ca ma bag in seama,dar am si eu o problema la masina nova gti din 2000,nu imi sta pornita pe benzina ,la relanti,iam schimbat motorasul pas cu pas si face la fel ,se poate sa fie din acel potentiometru despre care vorbiti????
apollo
injectorul infundat?

verifica pompa de benzina, sau daca ai debit mare pe tur la benzina.
variable_dynamics
dogyydog,ti-am raspuns pe celalalt topic,alaturi de alti cativa colegi de forum.

Numai bine.
barbutu
salut am si eu un necaz numit nova
nu imi sta in relanti scade la la 1000 ture la 500 in mod repetat pana ii dau cateva spritzuri si isi revine
am scos capacul filtrului de aer si am pornit motorul,cand mergea frumos injectorul pulveriza benzina,iar knd scadea in ture injectorul doar picura benzina
concluzia pe care am tras-o este ca injectorul este infundat si am incercat sa il desfac dar am vazut k nu il pot desface si am desfacut ceva care dupa mintea mea ar trebui sa aiba rol de pompa de benzina,situata chiar langa injector am gasit ceva gunoaie akolo,am curatat am montat la loc si am dat cheie la masina si a luat-o dar knd am vrut sa plec de pe loc s-a oprit si nu a mai luat-o
1 ce credeti k are ?vi s-a mai intamplat?
2 cine imi poate spune cum se monteaza corect pompa aia de benzina sau ce o fi asa o sa incerc sa atasez o poza ca sa vedeti la ce ma refer(este cea incercuita cu negru)
are inauntru o membrana apoi un arc si capacul si cred k sunt exact in ordinea pe care am zis-o
C a t a l i n
Pompa e în rezervor. Tocmai ai distrus regulatorul de presiune din câte văd...

Dacă sita din sorbul pompei și filtrul de benzină de la puntea spate ar fi fost schimbate la timp, imposibil să fi ajuns mizerie acolo... Iar concluzia ta că injectorul e înfundat e total eronată... Injectorul nu l-ai putut desface pentru că nu ai torx-uri. Pregătește bani pentru altă pompă de benzină, acolo e buba...

(Ce bine era dacă citeai ceva documentație înainte să umblii pe acolo, deasemenea Regulamentul forumului, să vezi cum se scrie corect românește...)

barbutu
sita de la pompa de benzină este bună și pompa trage
însă nu știu cât de bun este filtrul de benzină de aceea o să îl schimb
mai bine ar fi dusă pompa de benzină pentru că,costă doar 90 roni,în comparație cu câteva sute de roni cât costă un injector
variable_dynamics
O tragea ea pompa....insa ai masurat presiunea in circuit? Adica pe tur,inainte de regulator, cu un T-eu si un manometru.

Regulatorul de presiune pe care tocmai l-ai decalibrat(arcul ala are si el un rol pe acolo) va trebui reglat(daca se poate,desi ma indoiesc....din cate imi amintesc,e capsulat. Pot sa ma insel insa,nu stiu sigur...)

Ca idee,ce te face sa crezi ca e injectorul de vina avand in vedere ca tu insuti ai afirmat ca in anumite momente el "scuipa" bine?

Spor la schimbat pompa+regulatorul de presiune.

Numai bine.
barbutu
asta facea inainte ba scuipa ba nu
akum nu mai porneste deloc.maine o sa iau toate contactele la rand la verificat si la curatat si apoi ma apuc sa verific presiunea pe circuit
dak nu merge cu nimik din toate acestea luni e in service,nu mai stau sa imi bat capul singur pentru k mi se pare ca ma lupt cu morile de vant mai ales cand vad ca alti in loc sa dea sfaturi cat mai explicite te iau la misto.
variable_dynamics
Daca la mine faci referire cu mistoul...stimabile, atunci ai gresit adresa, sa stii. Eu incerc sa ajut doar.

N-ar fi stricat insa sa fi intrebat INAINTE sa desfaci regulatorul de presiune(care este o piesa de "finete",si foarte posibil posibil sa nu se vanda separat de corpul-clapeta, corp-clapeta care costa vreo 800 RON - 1200 RON)

Atat am zis. Atat eu cat si colegii de forum.

Sau poate crezi ca te-am luat la misto cand am zis ca trebuie sa schimbi regulatorul de presiune?!?! Mai gandeste-te. Nu il vei mai putea regla, sa stii.

LaterEdit: Confirm cele afirmate de mine mai sus si atasez "dovezi" in ceea ce priveste regulatorul de presiune.


[attachmentid=1627423698]

Ok,acum "corpul superior" nu stiu cat costa,nu stiu daca il gasesti separat,daca ainoroc sa il gasesti,nu te va costa chiar 1200 RON insa va fi o cheltuiala in plus, cheltuiala pe care o puteai evita intreband inainte sa umbli la regulator. Acum,asta e, schimbi corpul superior vrand-nevrand.

Numai bine.
barbutu
nu la tine fac referire.din contra am vazut ca tu dai cele mai explicite informatii de pe forum,adica nu te limitezi doar sa spui care e problema ci si explici pas cu pas cum trebuie ea rezolvata
cat despre corpul cu clapeta ,el costa 900 roni dar baiatul de la magazin mi-a zis k imi poate aduce doar partea cu regulatorul undeva la 400 roni
o sa incerc maine sa ii fac un reglaj aproximativ pentru ca imi trebuie masina sa ma misc
numai bine si cati mai multi km fara incidente;)

14 Dec 2007, 15:02:
problema rezolvata(contact imperfect)
nova back on the streets smile.gif
variable_dynamics
Spune-mi si mie,te rog, UNDE a fost contactul imperfect?
Multumesc anticipat.

Numai bine.
barbutu
nu pot sa iti spun cu exactitate pentru ca am curatat tot si apoi am inercat sa o pornesc.am curatat toate mufele,releurile,sigurantele,bornele baterie absolut tot pentru ca am luat un sprey imens de la 2+2 si daca tot aveam asa mult nu avea rost sa nu il folosec biggrin.gif daca le curatam pe rand si dadeam la automat dupa fiecare mufa curata poate ca imi dadeam seama unde era contactul imperfect
Numai bine smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.