Păi, eu cred că ai avut și ai în continuare rateuri la greu pe evacuare. Astea vin de la: supapă(e) de evacuare "duse" sau "pe cale", ori de la amestec incorect, ori de la fișe/bujii/filtru de aer "duse". Meserie, nu?
Btw, mai ai catalizator?
Acuma, ca să fie clar: nu numai că nu "mă dau", dar chiar nici nu sunt expert in treburile astea. Spun și eu ce mi s-a spus (pot da sursa pe pm, n-am chef să fac reclamă altor site-uri și forum-uri aici) de către cei care se pricep. În plus, am văzut "pe pielea mea" că au dreptate.
Deci
... Ca să fii cu conștiința împăcată, cum s-ar spune, trebuie să ai instalația electrică și toată căblăraia aprinderii în stare - dacă nu perfectă - cît se poate de bună. Adică bujii, fișe bujii, sonda lambda (de aia era important să zici tipul instalației), apoi filtrul de aer, filtrul de gaz etc. etc. etc.
Dacă "ești sigur" pe treburile astea și tot îți face probleme, treci la reglaje pe instalație. Și astea se fac în funcție de marcă și tip. De la tot felul de șuruburi pe furtunuri și vaporizator, la setări pe calculatorul instalației cu ajutorul "laptoapelor", soft-uri, figuri, chestii.
Prin urmare, ia-o "băbește" și economicește, adică nu da buzna-n service pentru toate alea. Vezi ce și cum e mașina aia, bujiile, fișele, filtrele etc. Asta se poate face în weekend. Apoi ia-o la întrebări pe partea de reglaje, dar numai la oameni pricepuți. Dacă ești în apropierea localității Rm. Vâlcea, ești norocos. Tot pe pm îți pot spune de ce.
Dar și în zonele București și Buzău se pricep destui.
Mai vorbim.
@metrix4you: Tradiția populară spune că fișele ar cam trebui schimbate la 60.000 km sau 4 ani. Acuma, dacă-s flexibile și mașina funcționează impecabil, se poate să meargă și mai mult. Cum ți-e norocul și/sau fabricantul lor. Dacă ai avea "gaz" ai vedea că, la funcționarea pe GPL, motorul este incomparabil mai sensibil la starea fișelor și a bujiilor decît la funcționarea pe benzină.