Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Servodirectie pe DSN
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Mihai_E
Mi s-a pus pata!!!!! Vreau sa-mi pun servo! Cine stie cit ar costa, cine monteaza si ce influente ar avea asupra performantelor masinii. (cica si asta e nu din cauzele pentru care SLZ nu se mai infige ca DSN). Astept opinii, comentarii si sugestii.
GeorgeB
pai, si eu vreau, am stat cu alex si am studiat,mare branza nu e, daor ca trebuie piesele, si nu se stie nici un pret, inca! cat despre performante, ha ha ha ha ha ha ha ... in nici un caz!!!
Sergiu
Esti convins ca nu este una din cauzele scaderii performantelor? Pentru ca acea curea care antreneaza compresorul de la aerul comprimat si alternatorul, mai este acum atasat la inca o ciudatenie, care este de fapt o pompa de ulei sau ce o fi. Asa ca sigur suge si asta ceva (dar se poate s-o faca doar la actionarea volanului).
DSops
Fratilor, cumnatilor, colegi de suferinta. Asteptati o tirsica sa vedem ce mai boncane chitaie si se perpeleste la noua servodirectie. Si mie mi-ar placea, dar sa nu ajung cu ea toata ziulica la service si in plus numai pe banii mei.
klaus
Va astept cu interes sa va puneti servo.

Si apoi sa ne spuneti si celorlalti daca trebuie sa mergeti la RAR sa va autorizeze modificarea (importanta, constructiva, la DIRECTIE).

Toate cele bune!
GeorgeB
QUOTE
Va astept cu interes sa va puneti servo.

Si apoi sa ne spuneti si celorlalti daca trebuie sa mergeti la RAR sa va autorizeze modificarea (importanta, constructiva, la DIRECTIE).

Toate cele bune!

haide ca ma faci sa rad. am vazut inainte sa plec din tara un reportaj la reporter incognito despre cum se poate trece rar ul. au luat astia o masina de nici 6 mil nu au dat pe ea , cazuta rau de tot !!! si cu 100 de dolari si vreo 200 000 lei si o cafea au trecut rar ul !!!
Anonymous
Iertati-ma, dar ma bag si eu in discutia asta cu servodirectia.

1. Masina nu va trece RAR-ul - pe bune - cu spaga, sintem in Romania. Asta va garantez, am vorbit cu oameni ce lucreaza acolo, numai daca va faceti omologare care este OBLIGATORIE pt. modificari la frina si directie. Cred ca oricum nu va veti face omologare pt. servodirectie ca costa de va luati alta masina ( cu sevo din fabrica ).

2. Acum o parere personala. La dsn directia merge foarte usor - incercati o LADA daca sinteti curiosi sa vedeti acolo directie de-ti trebuie muschi, nu gluma. Pe mine nu ma deranjeaza deloc prin oras - acolo e problema, la parcari, manevre pe loc etc. - ca la drum intins nu are nevoie nimeni de servodirectie, cea de pe solenza e chiar enervant de sensibila la viteze mari ( masinile " destepte " scad presiunea in servo la cresterea vitezei masinii ). Parerea mea personala si va rog sa nu ma injurati cei care sinteti partizanii servodirectiei este ca acest minunat dispozitiv de care vorbim a fost inventat de cel care a dat legea ca femeile au voie sa conduca masini.
GeorgeB
QUOTE
... Parerea mea personala si va rog sa nu ma injurati cei care sinteti partizanii servodirectiei este ca acest minunat dispozitiv de care vorbim a fost inventat de cel care a dat legea ca femeile au voie sa conduca masini.


aici nu sunt de acord cu tine servodirectia nu este sa te simti ca ai brand pe tine este sa te faca sa te simti ca ai masina si sa nu te concentrezi la tras de volan ci sa te concentrezi la ciotul din dreapta sau pomul din stanga .
MoneyTalks
QUOTE


cea de pe solenza e chiar enervant de sensibila la viteze mari ( masinile \" destepte \" scad presiunea in servo la cresterea vitezei masinii )


Si dai citeva sute de euro in plus pentru a avea aceasta facilitate icon_twisted.gif si asta la masinile care AU deja o servo normala icon_twisted.gif
i96nds
QUOTE


cea de pe solenza e chiar enervant de sensibila la viteze mari


Hai ca eu am SLZ si chiar imi place servo. Imi place si la viteze mari, cred ca e OK. Mi se pare super-misto - asa ca nu va mai legati de ea. La banii astia masina are cam tot ce ii trebuie. Nu ne obliga nimeni sa ne luam DACIA daca nu ne place. Nu?
Anonymous
Apropos de sensibilitatea servodirectiei la slz. Am un prieten - sofer de meserie - care se apropie de 1.000.000 km la volan - ne bate pe toti luati la un loc cred la nr. de kilometri - care venea noaptea dinspre Buc. cu o slz spre casa , sosea 4 benzi, 150 km/h, si trece un iepure prin fata masinii. Asta s-a intimplat cind nu venea nimeni din fata, soseaua absolut libera, era pe la 3 dimineata. A doua zi primul drum l-a facut la service sa-i deconecteze servodirectia, ca multumeste cerului ca a scapat cu viata.
i96nds
A conduce bine inseamna dupa parerea mea sa stii sa iti adaptezi stilul in functie de masina pe care o conduci. Asa ca degeaba ai un milion de km pe aceeasi masina. Poti sa fii sofer EXCELENT pe o masina si sofer groaznic pe alta. Sunt si unii care stiu sa isi adapteze repede mersul in functie de masina. De obicei acestia lucreaza la firme care au multe masini si se intampla sa mearga destul de des ba cu o masina ba cu alta.



Am vazut si inconstienti care coborau din Peugeot 406 si urcau in DSN si mergeau ca nebunii.



Nici eu nu pot sa ma laud ca sunt sofer tare sau cu experienta senzationala, insa la 130KM/h mi se pare OK servodirectia. Oricum, merg cu viteza asta doar daca vad un km inainte ca totul e OK.



Veneam pe la Bacau intr-o zi si era un Peugeot 206 cu servo "desteapta" si a luat un caine pe capota de nu s-a vazut ! Si la fel, era singur pe 4 bezi iar el pe mijloc. Si tot nu l-a evitat.....
GeorgeB
QUOTE
QUOTE


cea de pe solenza e chiar enervant de sensibila la viteze mari


Hai ca eu am SLZ si chiar imi place servo. Imi place si la viteze mari, cred ca e OK. Mi se pare super-misto - asa ca nu va mai legati de ea. La banii astia masina are cam tot ce ii trebuie. Nu ne obliga nimeni sa ne luam DACIA daca nu ne place. Nu?


nu cred ca ai inteles unii dintre noi vrem servo pe dsn , asta este pb. celor care nu le place sa nu-si puna dar unii o apreciaza si mai ales o vor smile.gif
i96nds
GeorgeB, am inteles exact. Unii vor Servo, ceea ce e foarte bine. Eu tocmai combateam pe cei care zic ca servo-directia de pe SLZ nu e buna, ca e invechita, etc.



Mi se pare OK sa vrei servo-directie. Eu tocmai, va incurajam, zicand ca e buna cea de pe SLZ si ca merita sa o instalati. Ramane problema cu RAR-ul.



Sunt si eu curios... Cam cat pierde din putere masina din cauza pompei de servo-directie? Eu am inteles de la cineva ca ar putea fi in jur de 5 CP. Deasemeni se pierd aproape 10 CP din cauza aerului conditionat. Asa o fi? Pai inseamna ca in loc de 75 am 60 CP.... Ce parere aveti?
Liviu
Ei pe dracu pierzi 10CP cu aerul .. astea-s povesti de adormit mecanicii in service .



A/C -ul de pe dsn/slz consuma (in mod activ) cca 1KW ... Daca stai sa calculezi un pic .. iti iese putin sub 2CP .... ceea ce este insignifiant.



Da .. e adevarat .. se simte la relanti .. dar asa numai pentru ca motorul in regim de relanti genereaza cativa cai ... (cred ca 2-3 .. dar nu stiu cu siguranta).
GeorgeB
QUOTE
GeorgeB, am inteles exact. Unii vor Servo, ceea ce e foarte bine. Eu tocmai combateam pe cei care zic ca servo-directia de pe SLZ nu e buna, ca e invechita, etc.



Mi se pare OK sa vrei servo-directie. Eu tocmai, va incurajam, zicand ca e buna cea de pe SLZ si ca merita sa o instalati. Ramane problema cu RAR-ul.  


Sunt si eu curios... Cam cat pierde din putere masina din cauza pompei de servo-directie? Eu am inteles de la cineva ca ar putea fi in jur de 5 CP. Deasemeni se pierd aproape 10 CP din cauza aerului conditionat. Asa o fi? Pai inseamna ca in loc de 75 am 60 CP.... Ce parere aveti?

ok scuze. nu iti ia chiar asa de mult oricum servo nu consuma decat cand tragi de volan adica pe loc !!! in demaraje nu incepi sa faci ca aia la curse sa-ti incalzesti pneurile :lol in zig zag iar aerul ia cam 5 cp MAXIM
MoneyTalks
QUOTE
Apropos de sensibilitatea servodirectiei la slz. Am un prieten - sofer de meserie -  care se apropie de 1.000.000 km la volan - ne bate pe toti luati la un loc cred la nr. de kilometri - care venea noaptea dinspre Buc. cu o slz spre casa , sosea 4 benzi, 150 km/h, si trece un iepure prin fata masinii. Asta s-a intimplat cind nu venea nimeni din fata, soseaua absolut libera, era pe la 3 dimineata. A doua zi primul drum l-a facut la service sa-i deconecteze servodirectia, ca multumeste cerului ca a scapat cu viata.


Daca tu numesti un asemenea om "sofer cu experienta"... icon_twisted.gif laugh.gif



Probabil ca in viata lui nu a mai condus o masina cu servo laugh.gif laugh.gif Degeaba are cei 1 000 000 km icon_twisted.gif cele ce i s-au intimplat demonstreaza ca experienta lui este egala cu zero! :shock:
GeorgeB
QUOTE
QUOTE
Apropos de sensibilitatea servodirectiei la slz. Am un prieten - sofer de meserie -  care se apropie de 1.000.000 km la volan - ne bate pe toti luati la un loc cred la nr. de kilometri - care venea noaptea dinspre Buc. cu o slz spre casa , sosea 4 benzi, 150 km/h, si trece un iepure prin fata masinii. Asta s-a intimplat cind nu venea nimeni din fata, soseaua absolut libera, era pe la 3 dimineata. A doua zi primul drum l-a facut la service sa-i deconecteze servodirectia, ca multumeste cerului ca a scapat cu viata.


Daca tu numesti un asemenea om "sofer cu experienta"... icon_twisted.gif laugh.gif



Probabil ca in viata lui nu a mai condus o masina cu servo laugh.gif laugh.gif Degeaba are cei 1 000 000 km icon_twisted.gif cele ce i s-au intimplat demonstreaza ca experienta lui este egala cu zero! :shock:


absolut de acord !!! hai lasa ne cu povesti de genul la ce bun servo directia sau aerul , daca el toata viata a fost sofer pe trabant e vina cui ???
i96nds
QUOTE
Esti convins ca nu este una din cauzele scaderii performantelor? Pentru ca acea curea care antreneaza compresorul de la aerul comprimat si alternatorul, mai este acum atasat la inca o ciudatenie, care este de fapt o pompa de ulei sau ce o fi. Asa ca sigur suge si asta ceva (dar se poate s-o faca doar la actionarea volanului).


Sa revenim totusi la ce a zis si Sergiu. Inclin sa fiu de acord cu el. Unii ziceau ceva ca la nu stiu ce turatie/viteza se decupleaza directia asistata si nu mai mananca din puterea motorului. Eu sincer nu prea cred, as zice ca merge mereu pompa aia...
GeorgeB
QUOTE
QUOTE
Esti convins ca nu este una din cauzele scaderii performantelor? Pentru ca acea curea care antreneaza compresorul de la aerul comprimat si alternatorul, mai este acum atasat la inca o ciudatenie, care este de fapt o pompa de ulei sau ce o fi. Asa ca sigur suge si asta ceva (dar se poate s-o faca doar la actionarea volanului).


Sa revenim totusi la ce a zis si Sergiu. Inclin sa fiu de acord cu el. Unii ziceau ceva ca la nu stiu ce turatie/viteza se decupleaza directia asistata si nu mai mananca din puterea motorului. Eu sincer nu prea cred, as zice ca merge mereu pompa aia...


pompa este pusa la treaba doar cand tragi de covrig, ea merge tot timpul dar consumul ei este de ceva 0.5 cp adica nu prea se pune , alaturi de ac ai putea zice ca ai o masina intradevar puturoasa laugh.gif laugh.gif laugh.gif



servo se decupleaza la unele masini, nu este cazul SLZ si se decupleaza pentru oameni cu experienta de peste 1 000 000 km carora le ies iepuri in fata laugh.gif
Anonymous
Voua vi se pare ca directia pe dsn merge greu ? De-asta va trebuie servo ? Servo de-asta neadaptiva - teapa frentuzeasca ca si casetofonul, cd-player-ul si altele asemenea. Va sfatuiesc sa conduceti o LADA 1500 sa vedeti acolo directie ' grea '. Oricum eu mi-am pus un volan mic de 32cm care mareste si el forta necesara in directie - este pighia mai mica, stiti si voi. Oricum imi place mult cum directia 'tine' pe curbe, este un feeling excelent, sa simti cum tragi de masina si ea de tine. Injurati-ma, adepti ai servo-ului !

Si acum cealalta problema. Servo a fost pusa pe slz nu ca ar fi fost nevoie acum , ci este pregatitoare pentru motorul diesel, mult mai greu, care va fi montat incepind de la SAB din toamna ( zvonuri ) de asemeni, un motor mai mare, unii zic de 1600, altii motorul de clio 1400 16V. La o masina cu motor mai mare, implicit mai greu, servodirectia devine intr-adevar necesara. Daca ati auzit de noile motorizari dacia din toamna spuneti-ne si noua ( pitesteni, se aude ? )
daciaclub-Laurentiu
Prea multa gargara strica. Propun sa incepem prin enumerarea (daca stiti) pieselor de care avem nevoie.

Am uitat sa va spun ca si pe mine ma itereseaza sa-mi pun servo. Cred ca probabil o sa simtiti ceva schimbari in comportamentu' masinii, bune si rele. Pompa de ulei pentru servo din cate am vazut merge tot timpu' nu doar cand tragi de volan :wink: .

Da' ce conteza daca pierzi 2,3 sau 5 caluti...cu servo directie poti parca dom'le masina fara sa transpiri, ca aici vei simti cat de utila este. Nu ?



Apropo, daca nu va place servo directia "invechita" de pe SLZ nu va opreste nimeni sa incercati sa montati una mai moderna (inteligenta) :wink: pe DSN vostru beton.



Prea multa carcoteala pe forum...forum DACIA poate ati uitat :wink:
Anonymous
Cei care transpira cind trag de volan la dsn le recomand sa-si faca un abonament la o sala de forta, si veti atrage si privirile fetelor, ca la ce masini aveti, ma scuzati dragilor, dar nu vad ca s-ar tine cirduri de femei dupa voi...
Liviu
Dar tu draga ... ce masina ai daca nu te superi ???
Anonymous
Liviu, nu ma refeream la tine, ca am inteles ca nu esti din categoria celor care transpira cind invirt volanul.
i96nds
QUOTE
Si acum cealalta problema. Servo a fost pusa pe slz nu ca ar fi fost nevoie acum , ci este pregatitoare pentru motorul diesel, mult mai greu


Eu zic ca era nevoie oricum. Cum iti explici tie ca exista servodirectie pana si pe Matiz - 800 cmc dar si pe alte masini cu motor de 1.2 l care sunt cat o cutie de chibrit???



Mie mi se pare normal sa fie servo pe orice masina. Asta ca sa conduca si gagicile. Mai beau si eu bere cand merg in oras, cu ocazia asta. :wink:
daciaclub-Laurentiu
Transpiratie era intre ghilimele ...

Sala de forta, muschi ... gagici ?? Eu nu vreau asta, vreau sa-nvart volanu' cu un deget.

Sa nu ma-ntelegeti gresit, nu m-am vaitat ca merge greu fara servo... da' daca se poate cu, de ce sa nu-mi pun biggrin.gif

Tot timpu' aveti ceva de carait.

Daca vreti muschi, gagici etc. ... va pot ajuta cu axu' meu vechi care are crucea cardanica gripata icon_twisted.gif

De ce daca masina are servo, inseamna ca este facuta pt gagici ?? :?:



Nu vreti sa discutam ceva mai constructiv? Ex: Ce ne trebuie si cum semonteaza servo.



Hai sa lasam pe fiecare sa decida daca vrea sa-si monteze dipozitiv "femeio-directie" sau nu. (Scuze sexului fem.)
Anonymous
Pentru i96nds : ai perfecta dreptate, pe matiz a fost montata servo ca masina este conceputa in special pentru femei, de mers la servici, oras, piata , parcari aglomerate etc. Dar gindeste-te ( ca la un vis ) la un S 320 , cum ar fi ala fara servodirectie ? Numai Arnold i-ar invirti directia. Dar eu va propun la toti sa deschidem un topic despre noile motoare dacia ce vor aparea din toamna. Diesel-ul am inteles ca e 100% sigur. Trebuie sa recunosti ca un Diesel e mult mai greu decit un mas la aceesi cilindree. si daca il pune pe ala de 1600, atunci da, servo e obligatorie. Spuneti ce stiti de chestia asta. Personal m-ar interesa despre motorul 1400 16V.
GeorgeB
QUOTE
Pentru i96nds : ai perfecta dreptate, pe matiz a fost montata servo ca masina este conceputa in special pentru femei, de mers la servici, oras, piata , parcari aglomerate etc. Dar gindeste-te ( ca la un vis ) la un S 320 , cum ar fi ala fara servodirectie ? Numai Arnold i-ar invirti directia. Dar eu va propun la toti sa deschidem un topic despre noile motoare dacia ce vor aparea din toamna. Diesel-ul am inteles ca e 100% sigur. Trebuie sa recunosti ca un Diesel e mult mai greu decit un mas la aceesi cilindree. si daca il pune pe ala de 1600, atunci da, servo e obligatorie. Spuneti ce stiti de chestia asta. Personal m-ar interesa  despre motorul 1400 16V.


acum pe bune ganditi-va si voi un pic . singurele motoare pretabile din pct de vedere al pretului investitiei sunt cele de 1.9 D motor ce deja exista in linie de fabricatie la noi ! si 1.6 de 8v 90cp , motor ce nu mai este de interes in occident ! trebuie sa fim realisti ca dacia este o modalitate renault de a scapa de liniile de fabricatie invechite si de a face profit de pe aceasta .
Anonymous
Perfect de acord cu GeorgeB, motoare diesel acum toate modelele noi sint HDI, ceea ce noi la dacia mai avem mult si bine de asteptat, macar de l-ar pune pe ala care e acum pe papuc. Renault vinde aici tot ce nu are el nevoie, uite CD-playerele si casetofoanele alea cu cod care un electronist bun il scoate in 5 minute - in fata mea s-a intimplat. A mai vazut cineva modele actuale noi de casetofoane cu fata care nu se scoate ???
GeorgeB
QUOTE
Perfect de acord cu GeorgeB, motoare diesel acum toate modelele noi sint HDI, ceea ce noi la dacia mai avem mult si bine de asteptat, macar de l-ar pune pe ala care e acum pe papuc. Renault vinde aici tot ce nu are el nevoie, uite CD-playerele si casetofoanele alea cu cod care un electronist bun il scoate in 5 minute - in fata mea s-a intimplat. A mai vazut cineva modele actuale noi de casetofoane cu fata care nu se scoate ???


te rog , nu mai utiliza denumirea hdi , aceasta denumire este specifica grupului psa. dc te referi la motoare cu rampa comuna , le poti spune commonrail simplu, dc ne referim la renault ele sunt denumite dci de exemplu. deci , te rog, nu mai folosi denumiri improprii motoarelor, denumestele in general . deoarece noi dc vom avea vreo data pe un model dacia un motor rampa comuna , acesta va fi de provenienta renault deci va avea denumirea dci .

multumesc.
Anonymous
Am scris hdi ca e mai scurt decit commonrail Vezi ca n-am scris mac in loc de diesel ca poate unii nu stiu ce e aia mac, dar eu sint la serviciu si timpul de tastat este pretios .
AlexV
motor cu aprindere prin compresie biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif



oameni buni, s-a mai discutat o data problema daca este sau nu necesara servodirectia pe dacia. uni vor airbag, alti abs in loc de servodirectie.

de ce trebuie sa schimbati discutia? omu vrea sa stie daca se poate pune si cat costa.



problema e clara: ce piese trebuie. george tu le mai ti mine ca ne-am uitat amandoi vreo 3 zile dar nu am notat nimic.



cu omologarea. nu cred ca trebuie sa iti omologezi sistemul de directie deoarece daca montezi tot de pe solenza sistemul este deja omologat rar. piesa cu piesa. asta e foarte important. daca piesele nu ar fi omologate... pa pa servo, dar sigur sigur sunt.
GeorgeB
QUOTE
motor cu aprindere prin compresie  :D  :D  :D  :D  :D  


oameni buni, s-a mai discutat o data problema daca este sau nu necesara servodirectia pe dacia. uni vor airbag, alti abs in loc de servodirectie.

de ce trebuie sa schimbati discutia? omu vrea sa stie daca se poate pune si cat costa.  


problema e clara: ce piese trebuie. george tu le mai ti mine ca ne-am uitat amandoi vreo 3 zile dar nu am notat nimic.  


cu omologarea. nu cred ca trebuie sa iti omologezi sistemul de directie deoarece daca montezi tot de pe solenza sistemul este deja omologat rar. piesa cu piesa. asta e foarte important. daca piesele nu ar fi omologate... pa pa servo, dar sigur sigur sunt.


pai ai nevoie de o alta caseta , de circuitul tur retur , de vasul de lichid de pompa si de un suport suplimentar ce se monteaza pe motor . se mai schimba locatia vasului de expansiune (ala mai mult lung decat ingust si negru) cam atat ...
Liviu
Chiar daca mesajul asta va fi (si este) considerat inutil .. eu unul spun ca o masina arata si functioneaza CEL MAI BINE in forma in care vine de la producator (fie el chiar si Dacia) .. Daca vrei mai mult .. bagi mana in buzunar cat mai adanc si iti iei ceea ce doresti (adica alta masina) .. restul se numeste IMPROVIZATIE .. iar daca aceasta este aplicata unor sisteme de care depinde viata ta atunci eu unul zic PAS ... (asta nu inseamna ca eu nu am improvizatii pe masina .. dar le am in locuri deloc periculoase in caz de nefunctionare) ...



Asa ca bafta tuturor celor care vor sa-si modifice dpdv mecanic/functional biata DSN/SLZ si le doresc viata lunga. Punct.
Watchful snake
Absolut corect!!! laugh.gif
MBZ
QUOTE
Dar gindeste-te ( ca la un vis ) la un S 320 , cum ar fi ala fara servodirectie ? Numai Arnold i-ar invirti directia.  Trebuie sa recunosti ca un Diesel e mult mai greu decit un mas la aceesi cilindree. si daca il pune pe ala de 1600, atunci da, servo e obligatorie.


Depinde foarte mult de solutia constructiva a directiei(caseta) la Mercedes 220D(diesel) 1890 Kg cu directie mecanica, merge mai usor decat la supernova....

asa ca nu este o regula...si mai are si roti 185/14 J5.5-6
GeorgeB
QUOTE
QUOTE
Dar gindeste-te ( ca la un vis ) la un S 320 , cum ar fi ala fara servodirectie ? Numai Arnold i-ar invirti directia.  Trebuie sa recunosti ca un Diesel e mult mai greu decit un mas la aceesi cilindree. si daca il pune pe ala de 1600, atunci da, servo e obligatorie.


Depinde foarte mult de solutia constructiva a directiei(caseta) la Mercedes 220D(diesel) 1890 Kg cu directie mecanica, merge mai usor decat la supernova....

asa ca nu este o regula...si mai are si roti 185/14 J5.5-6


DEPINDE de pompa pusa pe model, cat de puternica este la ce greutati poate sa faca fata ...

merge mai usor ca la supernova ??? NORMAL nu are a face ca are nici 7 tone , dc are o pompa pe masura !

dar de subaru meu care are 225 z 17 ??? asta cum ar trebui sa mearga ?
cristimm
Cred ca MBZ prin "directie mecanica" intelege fara nici un fel de servo si deci fara nici o pompa. Si eu am condus masini mai maricele decat Dacia fara servo la care directia mergea mai usor.
terapistul
1 Parerea mea este ca tot ce-i lipseste DNS este servodirectia. Am condus un Clio Bicorp de 98 CP si cu servo iti mai ardea sa te bagi. Riscul este mai mare cand nu ai directia asistat, caci nu ai timpul necesar sa virezi invers si daca demarezi in tromba risti sa lovesti pe altii.

2 Daca la Solenza servodirectia nu este limitata ca presiune odata cu cresterea vitezei mai bine fara.

3 Servodirectia nu te ajuta sa eviti obstacole la viteze mari. Pentru asta ai ABS care este mult mai util. Un viraj strans la 100 - 130 km/h poate fi fatal
gabynew1
si pan la urma a reusint cineva?

ma bate gandul si pe mine, esti in buc viteza mica viraje mai stranse, nu ar strica sa trag mai usor la o parcare...

psystem
Am fost si am intrebat la service cat costa.......1000-1300euro. Am zis ca ma las pagubas. sad.gif
virtualu
iti iei o haltera, faci ceva muschi si gata servodirectia biggrin.gif
gabynew1
de 1000 EUR, ii pun gamepad, pe post de volan!! smile.gif)
Maff_77
tare asta cu gamepad
bolek_bolek
Daca la Solenza servodirectia nu este limitata ca presiune odata cu cresterea vitezei mai bine fara.

Cand merg peste 120 sustin aceasta afirmatie. Pana sa am masina asta , nu am mai fost niciodata nevoit sa tin volanul cu 2 maini la drum lung si drept. Nu numai ca nu imi intareste volanul, ba din contra, merge chiar si mai usor! Si am constatat cu stupoare ca si la logan e la fel !

Ce draq, fratilor, macar un sistem de franare mecanica a axului de la volan atunci cand mergi cu viteza mare sa fi bagat si ei, ca nu era un capat de tzara! N-o fi decedat nici unu din cauza asta? gen...a intins mana spre sticla de suc, s-a aplecat sa ia ceva de pe jos, etc...
virtualu
pai noua ne place dacia ca e masina ieftina, vrem sa simtim asfaltu in volan biggrin.gif
puiu82
Pana la urma are cineva servodirectie pe DSN?
Vreau sa cumpar una si am vazut cateva anunturi in care detinatorul spunea
ca are servo.
Exista sanse sa fie adevarat?
deconectat
Nu.
Si chiar daca ar fi...nu stiu daca o improvizatie la sistemul de directie e o idee chiar asa de buna...
pastrama
Plus ca ar trebui omologata la RAR.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.