Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vopsea atacata de solutia pentru spalat parbrizul
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Lucian123
Astazi am spalat masina pentru a doua oara si am avut o surpriza extrem de neplacuta. In jurul duzelor pentru spalat parbrizul si chiar toata zona pe unde a atins sau s-a scurs lichidul de spalat parbrizul a fost atacata vopseaua. S-a matuit si se simte la unghie "agata". A mai patit cineva acest lucru? Culoarea este rosu passion. Lichidul de spalat parbrizul este de foarte buna calitate, cumparat de la Metro cu ~140 000 lei /2,5 l.
gaston
Se pare ca asta cu vopseaua incepe sa devina o problema. Cred ca treb sa faci o vizita pe la service. Nasol sad.gif
geo.meg
Normal nu ar trebui sa patesti nimic la vopsea . Dar sunt 2 posibilitati :
- ori ai pus numai concentrat de parbriz fara apa (alcolul ataca vopseaua adica lacul )
- ori nea Vasile de la Mioveni , ca sa termine mai repede treaba nu a mai adaugat aceeasi concentratie de lac pentru protejarea voselei si uite ce rezulta )

Conform garantiei ar trebui sa-ti voseasca toata capota (daca ai nervi de otel).

Bafta .
hyperyon
mie mi-au zis la dealer ca in primele 2 saptamani sa nu spal masina ci doar asa clatire fara sa frec cu ceva...deoarece e proaspata vopseaua...etc...etc....
RIon
Probabil ca nu era ,,uscat" lacul - e un fenomen asemanator cu cel de pe mobila, la contactul cu alcoolul, este atacat.
Lucian123
In momentul in care se vinde un produs ar trebui sa fie apt sa faca fata oricaror probleme normale de exploatare. Nu se pune problema ca nu era lacul uscat bine pentru ca daca era asa trebuia sa mai tina masina la ei. Odata ce esti in trafic ai nevoie sa functioneze toate sistemele in parametri optimi fara deteriorari.
adso
din proprie experienta am aflat urmatoarele despre solutiile de spalat parbrizul:

majoritatea contin "suspensii" - nu stiu de ce. am avut mai multe care aveau depuneri, uneori foarte putine, alteori mai substantiale. in plus, mi-au obturat o duza, pe care m-am chinuit foarte mult timp sa o desfund. nici acum unul din ajutaje nu functioneaza normal.

prin urmare, am renuntat la solutiile comerciale de spalat parbrizul, si imi prepar singur zeama.

solutia - rezultata din experimente:

vara: apa distilata cu cateva picaturi de pur (eu folosesc din cel sidefiu)si alcool tehnic, cam 1/10. daca puneti pur prea mult, o sa vi se umple masina de clabuci.

iarna: apa distilata, pur, alcool tehnic (cat va lasa inima - mergeti la 1/2 si peste daca e nevoie) si glicerina. adaugati glicerina treptat, si opriti-va cand solutia tinde sa devina "uleioasa" cand o frecati intre degete. glicerina o cumparati din orice farmacie. eventual testati zeama lasand-o pe balcon o noapte in frig, sa reglati punctul de inghet.

de un an jumatate de cand folosesc chestia asta nu am mai avut nici o problema, vopseaua nu "agata" si a inghetat o singura data, iarna trecuta la un ger naprasnic. am avut bafta si vasul nu a patit nimic.
Blu marine
Poate era concentrat si tu trebuia sa-l amesteci cu apa. blink.gif
andu77
ai o poza?
Radduu
asa am patit si eu si a iesit la polish. Am masina vopsita de 1 an, la un service ford, nu va ganditi ca e vopsea daia stricata.
gabrielv
QUOTE
Lichidul de spalat parbrizul este de foarte buna calitate, cumparat de la Metro cu ~140 000 lei /2,5 l.


In primul rand, esti sigur ca era "buna pt ca ai cumparat-o din Metro"???

Chiar daca solutiile de spalat parbrizul sunt vindute in Metro, nu sunt neaparat si bune (parerea mea). Exista destui care scot bani frumosi din consumabile facute aiurea.
In legatura cu vopseaua nu iau apararea producatorului de dacii pt ca stiu cum lucreaza, dar s-a intamplat la fel cu aceeasi solutie si la altii?

Apropo, verifica pe eticheta sa vezi daca scrie ca ar contine metanol. Daca tineti la
viata voastra, nu folositi asa ceva - metanolul e foarte toxic si chiar daca nu te ucide pe loc iti da niste dureri de cap mama, mama (cautati methanol-toxicity sau un msds si va lamuriti singuri)

Solutia folosita de adso functioneaza foarte bine cu observatia ca iarna e bine sa ai cam 66% alcool tehnic si nu mai ingheata cat o fi iarna de grea.




bicosu
EU folosesc solutie de spalat parbrizul din Cora, 50 de mii 3 litri, miroase frumos, nu ingheata si nici nu ataca vopseaua. Nu tot ceea ce este scump este bun.
dragOn
Nu e vorba de vopsea atacată, ci pur și simplu de lichidul acela care s-a uscat acolo. Iese greu!
vad
QUOTE(bicosu @ 15 Dec 2004, 16:27)
EU folosesc solutie de spalat parbrizul din Cora, 50 de mii 3 litri, miroase frumos, nu ingheata si nici nu ataca vopseaua. Nu tot ceea ce este scump este bun.
*


si eu folosesc acelasi tip de solutie, insa mi-a aparut dupa un timp o pelicula(unsuroasa) pe parbriz ce se intinde mereu , chair daca dau cu solutie chiar daca ploua>>>> ce sa fie oare?
bomicabomic
QUOTE(vad @ 18 Dec 2004, 17:23)
si eu folosesc acelasi tip de solutie, insa mi-a aparut dupa un timp o pelicula(unsuroasa) pe parbriz ce se intinde mereu , chair daca dau cu solutie chiar daca ploua>>>> ce sa fie oare?
*


Nu cumva ai ceruit masina? dupa cum prezinti, cam ceara e aia.
RoboCoop
Eu folosesc de un an jumate RAIN X si nu am avut nici o problema la vospsea spre deosebire de alte solutii de parbriz din cauza carora mi sa stricat motorasul si nu curata bine.Solutia asta ce o folosesc acum nu e asa de scumpa cam 98000 - 2l si 201000 - 5l si este speciala de iarna si de vara
emanoel
Eu folosesc de cativa ani solutie concentrata 2+2, se poate gasi mai peste tot,
0,473 litri, este de productie Americana si diluat 1/3 tine pana la - 18 *C.
Nu stiu cum va reactiona la vopseaua Loganului ca abia Luni 27/12/04 il ridic,
m-am cam speriat dupa cate probleme am citit pe aici ,oare am aruncat 8500 Euro in vant ??. unsure.gif
bogdan_o
1. Nu exista asa ceva ca nevoia de a astepta 2 saptamani sa se usuce lacul/vopseaua. Doar nu o vopsesc cu aspiratorul in curtea fabricii si o pun direct pe trailer. De-aia exista cemere de uscare. Cand iei masina singurele limitari ar trebui sa fie cele legate de rodaj si nu de altceva.
2. Toate solutiile de parbriz ataca chederele/vopseaua indiferent de ce scrie pe ele. Sunt detergenti si astia au o serie de compusi cationici si/sau anonici care nu fac bne nici chederelor si nici vopselei. Asta cu solutia care nu ataca nimic e ca reclama de la Ace care nu ataca tesatura.
3. Daca ceea ce s-a depus e solutie intarita schimba marca solutiei ca e stift. Nu are voie sa se intample asa ceva. Eu cel putin nu am patit-o si am folosit Johnson's Rally, Iada, Prelix si Prestone. In schimb mi-am bulit vreo 3 pompe de la solutiile astea, ca sunt uleioase.
4. E bine sa nu se sara calul cu spalatul parbrizului. Asta se sterge numai cand e necesar. Nu daca s-a depus putin praf gata, jumate de rezervor de lichid pompat pe geam. Eu folosesc apa si alcool tehnic in proportii ce variaza in functie de sezon. Daca e murdar geamul dau de 2-3 ori scurt de maneta si se sterge. Nu am avut nici o problema cu vopseaua/chederele si nici cu pompa. Singurul incnvenient ar fi duhoarea care ramane in masina pret de 30 sec-1 minut si pe care nici mama Ambi-Pur-ului nu o neutralizeaza.
Ionut_r2100
Ai dreptate bogdan_o si eu folosesc si recomand alcool cu apa alcoholic.gif . miroase dar nu ataca ( acum depinde ce preferati )
dragOn
Lipsa unei soluții mai uleiose poate duce la zgarierea parbrizului!
dariusboom
QUOTE(adso @ 11 Nov 2004, 13:45)
din proprie experienta am aflat urmatoarele despre solutiile de spalat parbrizul:

majoritatea contin "suspensii" - nu stiu de ce. am avut mai multe care aveau depuneri, uneori foarte putine, alteori mai substantiale. in plus, mi-au obturat o duza, pe care m-am chinuit foarte mult timp sa o desfund. nici acum unul din ajutaje nu functioneaza normal.

prin urmare, am renuntat la solutiile comerciale de spalat parbrizul, si imi prepar singur zeama.

solutia - rezultata din experimente:

vara: apa distilata cu cateva picaturi de pur (eu folosesc din cel sidefiu)si alcool tehnic, cam 1/10. daca puneti pur prea mult, o sa vi se umple masina de clabuci.

iarna: apa distilata, pur, alcool tehnic (cat va lasa inima - mergeti la 1/2 si peste daca e nevoie) si glicerina. adaugati glicerina treptat, si opriti-va cand solutia tinde sa devina "uleioasa" cand o frecati intre degete. glicerina o cumparati din orice farmacie. eventual testati zeama lasand-o pe balcon o noapte in frig, sa reglati punctul de inghet.

de un an jumatate de cand folosesc chestia asta nu am mai avut nici o problema, vopseaua nu "agata" si a inghetat o singura data, iarna trecuta la un ger naprasnic. am avut bafta si vasul nu a patit nimic.
*




Dar cu apa ce are????!!!!! (sa zicem vara)...cu ce strica apa chioara de la put?????
Acum ca e iarna am pus un lichid albastru diluat jumi-juma dar nu folosesc decat in situatii urgente, altfel tot apa chioara ramane de baza dimineata cand plec cu ea la serviciu!!!!!!!!!
bogdan_o
Apa chioara cauzeaza depuneri de calciu. De-aia este si interzisa in sistemul de racire, antigelul fiind diluat exclusiv cu apa distilata.
sorinGo
Si totusi ce-i de facut?....am fost in week-end la munte si am fost nevoit sa folosesc pentru prima data mai mult timp stropitoarea....acum stau si ma uit cum pe vopseaua mea sunt numai pete ..am incercat sa vad daca se iau...cu o laveta umeda se curata..in schimb freci de-ti ies ochii sad.gif(...si cum afara e frig nu prea iti vine sa stai mult.
Ionut_r2100
Tocmai mi s-a terminat lichidul de parbriz cu care a venit dotata, si ce am facut? am luat 2l apa plata de la magazin i-am combinat cu 2(doua) jumatati de spirt....hac....si gata merge de rupe si nu ingheata (la -18 grade cat au fost ieri ....)

m-power
Dar se transforma in gel, nu?
bogdan_o
QUOTE
Apa chioara cauzeaza depuneri de calciu. De-aia este si interzisa in sistemul de racire, antigelul fiind diluat exclusiv cu apa distilata.


Recitind topicul mi-am dat seama de ce balarie am spus, dar nixam posibilitate de editare. Apa de la robinet cauzeaza depuneri de calcar (nu calciu).
musicall
QUOTE(hyperyon @ 8 Nov 2004, 01:47)
in primele 2 saptamani sa nu spal masina ci doar asa clatire fara sa frec cu ceva...deoarece e proaspata vopseaua...etc...etc....
*



SI YO STIAM ASTA !!! DECI MARE ATENTIE !!!!
Lucian123
Cum adica e proaspata. Pai ce au vopsit-o la coltul stazii cu pensula.
Livreaza un produs finit, care trebuie sa faca fata din prima zi la toate conditiile normale de functionare.
In plus nu scrie nicaieri in manualul de utilizare asa ceva.
dragOn
QUOTE(Lucian123 @ 12 Feb 2005, 11:49)
Livreaza un produs finit, care trebuie sa faca fata din prima zi la toate conditiile normale de functionare.

Dar nu face!!!
MoneyTalks
Atentie!

In acest topic este vorba despre vopsea atacata de solutia de spalat parbrizul! ATIT!!! mad.gif

TOATE reply-urile despre alte chestii (cit e de buna sau nu vopseaua la lovituri etc.) au ajuns la gunoi!
valentin_05
Am apucat sa spal logan-ul (laureate 1.6) de doua ori pana acum la o spalatorie "manuala" din Ploiesti. De fiecare data aceeasi problema. In primele 15 minute dupa ce o spalau baietii cu jet de apa cand puneam contactul sa pornesc motorul bordul clipea si tacanea ca alarma de usa deschisa, doar ca usile erau inchise toate si martorul luminos de usa deschisa nu se aprindea blink.gif . Dupa 15 minute totul reintra in normal. A mai patit cineva asa ceva?
klaus
Ai un contact la masa facut de apa la unul din contactorii alarmei, nu ai masinii, Probabil la capota motor.
collinro2
mie imi vine masina pe 4 martie (sper), dar am un amic ce si-a spalat-o de doua ori, la spalatorie manuala, si deja are cercuri pe vopsea de la frecatul cu cirpele. Iar lacul i se exfoliaza pe zone mici; el descrie aspectul lacului "ca si cum ar intra bule de aer sub el". Si zice ca in cartea tehnica scrie ca nu se da cu jet de inalta presiune pe praguri. Eu cred ca e foarte prost lacul. Ce e de facut? Sa o spal eu acasa?! Sa iau lavete din alea cu microfibre, care nu zgirie? Trebuie sa mai bag bani si in chestiile astea? 022.gif 022.gif
xoft
Am spalat o singura data masina, la o spalatorie automata la un RomPetrol si a spalat chiar bine; am un prieten care are passat nou nout si s-a dus la o spalatorie manuala si cred ca a avut ceva metalic prin carpa tanti aia, ca a reusit sa ii zgaraie pragul si pe acolo (da destul de naspa) si am preferat sa ma duc la o spalatorie automata.
tazzz
voi v-ati uitat pe la praguri ca se scurge si ceara din portiere?...si ceara aia arata exact ca un lac ce ar avea bule de aer sub el tongue.gif

si la mine au aparut cerculete de la spalatoriile de masini...dar asta este, traim in romania si nu avem spalatorii la standarde europene...si oricum aia nu le spala asa des...ca deh...n-au noroi d-asta gros ca aici 022.gif
musicall
Niste poze... pe modul "micro" sa vedem si noi !!! SE POATE ??
valentin_05
QUOTE(klaus @ 21 Feb 2005, 20:31)
Ai un contact la masa facut de apa la unul din contactorii alarmei, nu ai masinii, Probabil la capota motor.
*



multumesc pt raspuns. cred ca ai dreptate. am remarcat ca alarma
nu mai functioneaza normal dupa ce o spal (can o armez de-obicei suna
o singura data. dupa spalare suna de 4 ori biggrin.gif )
pick73
daca alarma suna de 4 ori la armare indica faptul ca a detectat o zona nefunctionala pe care o va ignora. In cazul tau e contactul de la capota.
Aceeasi poveste o patesc si eu la fiecare drum spre Satu Mare - Bucuresti mai ales din cauza apei cu sare, ca urmare am scos din functiune butonul cu pricina.
Valentin V
am o nelamurire
ce solutie de spalat parbrizul trebuie folosita la logan?
e buna asta care se gaseste prin metro carefour selgros?
ce recomanda dacia? va multumesc
motanel pufos
Vara apa demineralizata este buna ? Ma gandesc ca nu are altceva in ea sa atace sau sa strice.
logum
Apropo de vopseaua atacata de solutii parbriz: luati o solutie de polish de asta pt polishare manuala si frecati acolo une a lasat urme lichidul de parbriz. Rezolvati in 5 minute. Nu va panicati degeaba.
bobo77
Nu merge mereu degeaba zici tu...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.