Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire stergatoare la spritare spalator parbriz
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4
klaus
UCH-ul, atat cel de Solenza, cat si cel de Logan - care sunt aceleasi - prezinta posibilitatea, neinstalata, de pornire temporizata a stergatoarelor dupa stropirea parbrizului.

In acest sens exista doua faze:
1. La apasarea de sub o secunda a manetei pentru stropirea parbrizului, stergatoarele pornesc automat o singura data.
2. La actionare de peste 3 secunde a manetei spalatorului de parbriz, stergatoarele pornesc automat de 3 ori, numarate dupa intreruperea actionarii manetei (daca se tine maneta apasata, stergatoarele functioneaza atata timp cat se tina maneta apasata + 3 ori).
Ambele functionari ale stergatoarelor au loc cu o intarziere de cca 1s-2s, pentru a exista timpul necesar ca duzele spalatorului sa functioneze si sa ude parbrizul (pentru a nu functiona stergatoarele pe praf uscat, sa zgaraie parbrizul)

Considerente teoretice:
1. Pinul de control pentru aceasta functie este pinul A7 a UCH. Daca primeste tensiune 12V+ pentru mai putin de o secunda, comanda stergatoarele pentru o sigura data. Daca pinul este pus la 12V+ pentru mai mult de 3s, UCH comanda stergatoarele sa functioneze de 3 ori.

Considerente practice:
1. Se instaleaza contactorul pe pinul A7 a uch (pozitionat cf. “0 Scheme uch.gif”) – asa cum se vede si in “3 pozitionare pin 7.jpg”. Pinul 7 este al conectorului cu 40 de pini – EH1 – mai mic, nu cel mare, alb care are doar 15 pini – P1). Conectorul se regaseste in mufa maro (EH1 este format de fapt din 2 mufe – una verde si una maro, asa cum se vede si in “2 Alcatuire mufa.jpg”). Ar fi aici nevoie de un contactor dintr-un televizor ceva, pentru ca mufa nu are contactori metalici pentru pinii neutilizati.
Nu este nevoie sa se scoata UCH-ul pentru a se scoate mufa, este suficienta declipsarea mufei de pe UCH (are un maner de clips care se rabateaza, ca la acceleratoarele de la avion). Mufa care se scoate este evidentiata in “1 Mufa de scos.jpg”
Pe Solenza pe care a fost montat (confort cu clima), pe linia de pini A1-A10 era montat doar conectorul de contact A8 (“Comanda + temporizator deschidere blocare electrica usi”)


2. Firul astfel montat pe pinul 7 al mufei EH1 se trage apoi pana la mufa blocului stergator (nr. 1 in “4 Mufa maneta.jpg”) de pe volan si se racordeaza la pinul 4 al mufei (al 4-lea de la dreapta la stanga, randul de sus, cum te uiti de pe scaunul soferului cu mufa montata) care da tensiune de 12V+ pompei stropitoare parbriz. In imaginea “4 Mufa maneta.jpg” se vede cum m-am legat pe firul verde (pin 4) al acestei mufe (nr. 2).
Pentru a avea acces la mufa blocului stergator parbriz, este necesara desfacerea cochiliilor volan, prin desurubarea celor 3 holzsuruburi indicate in “5 Suruburi cochilie.jpg”, cu un torx T20. Atrag atentia asupra unei oarecare dificultati la remontarea cochiliilor volanului, care nu pica chiar “din prima”.

Daca legarea la mufa blocului stergator pare dificila, acelasi rezultat se va obtine si prin conectarea directa la firul pompei stergatorului de parbriz din compartimentul special, doar ca in acest caz va fi nevoie de tras firul prin contraaripa stanga fata.

Pentru perfectionisti, care vor sa demonteze si UCH-ul, ca sa lucreze mai usor, acesta se demonteaza prin desurubarea NUMAI a surubului prezentat in “6 Surub UCH.jpg”, dupa care – pentru solenza – se impinge UCH in sus pentru a iesi de pe ghidajul bordului.

Repet inca o data, acest montaj este functional atat pentru Solenza cat si pentru Logan (care impart aceleasi UCH-uri).

Multumesc pe aceasta cale celor care au contribuit cu informatii pentru acest tutorial, in special celor care au dezvaluit existenta aceastei functii neinstalate a uch-ului.
CristiZ
QUOTE(klaus @ 8 Nov 2004, 08:33)
UCH-ul, atat cel de Solenza, cat si cel de Logan  - care sunt aceleasi - prezinta posibilitatea, neinstalata, de pornire temporizata a stergatoarelor dupa stropirea parbrizului.

...........................

*



Atentie la faptul ca mufele nu trebuie scoase din calculator cu cheile in contact altfel ramene evenimentul memorat in computer. Mai bine se scoate borna plus a bateriei, nu e asa Klaus?

Vreau sa iti multumesc pt efortul depus ca sa publici toata teoria asta..
klaus
Am realizat circuitul si pe un Logan laureate 1.6.
Merge foarte bine si pe Logan.
Bogdan-Adrian
O plecaciune in fata lui Klaus si mii de multumiri.
Ceilalti sa nu va puneti asa ceva ca pierdeti garantia la partea electrica, si in asa fel beneficiem cat mai putini de acesta utilitate. 10561582.gif 10561582.gif 04.gif 04.gif .
Inca odata, MULTUMESC Klaus.
inconturnabil
Garantia la partea electrica se pierde atunci cand se intervine pe cablaj, ex.:sectionarea firelor, taierea matisajului de la cablajele principale, etc., in cazul acesta nu se deterioreaza nimic se adauga decat un fir.
Tudor B
Si eu m-am gandit sa fac smecheria, in consecinta am vorbit cu electricienii din service feleac (ii stiu bine), au spus ca nu se baga, nu au de unde sa-mi puna contactorul necesar in mufa de UCH, am lasat-o moarta, nu ma deranjeaza sa folosesc stergatoarele fara imbunatatirea asta.
klaus
Eu va zic asa cu contactorul ala: dati-l incolo, nu va mai cramponati cu el!
Principiu este ca firul sa faca contact cu pinul UCH-ului. Daca se baga firul pur si simplu dezizolat in mufa merge f. bine, pt. ca pinul uch-ului va face contact cu cel putin o lita din fir (de fapt pinul uch va intra in mijlocul snopului de lite din fir - folositi un fir de la cablurile de alimentare, ca-s mai groase, de 1, cel mult 1,5). Pentru acest lucru mentionez ca este foarte utila prinderea cu izolir-band a firului astfel introdus in mufa de celelalte fire care ies din mufa, pentru a nu fi impins la introducerea mufei tata in mufa mama din uch. Iar mufa cu fire are o impartire foarte buna interioara, cu pereti plini, astfel ca firul introdus intr-o pozitie nu face contacte cu pinii adiacenti. Deci nu este absolut deloc necesar contactor de bagat acolo.
Este bine a se da totusi firul, atat pinii uch cat si firul din mufa cu spray de contacte
Iar daca vreti cu tot dinadinsul sa bagati un contactor acolo, va intreb asa: ati vazut vreo mufa de cablu IDE de HDD? Niste contactori, alea alea?
klaus
I have translated the topic about automatic wiper start at
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=11523
Dsign
dupa ce bagi firul in mufa, trebuie sa-l lipesti cu plastic siliconic, ca sa stea fix acolo, sa nu se balangane ca celelalte fire care au contactori...

cine vrea sa-l ajut, ma gasiti la serviciul tuning pe www.zexstar.com.
Daniel
siru
Am reusit sa fac si eu montajul descris de Klaus pentru pornirea automata a stergatoarelor, la Logan.

Iata citeva idei:
- am folosit un cablu de la un mouse vechi, deoarece avea un papuc bun de folosit la conectare cu pinul 7 al UCH.
- am reusit sa NU TAI IZOLATIA firului existent la pinul 4 al controlerului stropitoarei (as fi pierdut garantia daca taiam izolatia!)
- am detasat cit am putut partea neagra a mufei albe de la stropitoare (se vede si in imaginile lui Klaus)
- am scos firul existent si am observat ca are un papuc cu 2 gauri - am folosit una din gauri ca sa conectez noul fir adus de la UCH
- am reasezat firul original pe pinul 4 si am reasezat partea neagra a mufei cum
a fost la inceput

A mers perfect,
Multumesc Klaus pentru explicatii!

Nu uitati:
- scoateti cheia din contact inainte de orice miscare de fire
- scoateti sigurantele din panoul din partea stinga a bordului, asa cum se vede in prima imagine a lui Klaus
DFA
Am un coleg de serviciu cu un Preferance 1.4MPI care are această modificare din fabrică, este luată pe la sfârșitul verii, prin programul RABLA.

Se pare că s-au deșteptat băieții de la Dacia, că nu e așa de greu să tragă și ei un fir suplimentar...
klaus
La ultimele modele exista chiar si un fir lasat in aer, izolat, care doar se introduce in mufa la pinul corespunzator. Adicalea e gata tras, doar ca nu e bagat unde trebuie.
Si acum cei din service au aflat si ei de modul de realizare a acestei "optiuni", ca au facut la pregatirile de la "Academia Dacia"...
ghc
Am ridicat masina (Laur 1.4) acum o saptamana. Nu are aceasta facilitate implementata. O sa caut firul lasat in aer.

PS: Manualul de instructiuni editia iulie 2005 nu aminteste nimic despre asa ceva.
catalin_bal
Multumesc Klaus a functionat din prima. Am folosit un conecotr de la o statie radio pentru conectarea la UCH Siemens.
voicamic
Cam tarziu mi-am facut timp pentru asta, dar a iesit perfect. Multumesc, Klaus!
- Pentru conectarea la pinul A7 al UCH am folosit un fir cu papuc scos dintr-o mufa de alimentare a unitatii floppy disk la PC-uri.
- Ca si colegul Siru, am scos din mufa blocului de stergatoare papucul pinului 4, am legat de urechile lui firul de conectare la UCH si l-am bagat la loc, fara a mai taia astfel izolatia firului existent.
A iesit o treaba curata, nici n-ai zice ca noul fir n-a fost pus acolo de fabrica.

Oricum, efectul nu-i un moft, mai ales acum in plina toamna, cand nevoia de a curata cat de des parbrizul in mers e de baza!
Hannddy
Nu uitati:
- scoateti cheia din contact inainte de orice miscare de fire
- scoateti sigurantele din panoul din partea stinga a bordului, asa cum se vede in prima imagine a lui Klaus
*

[/quote]
adica ce sigurante sa scot???
yO_
Eu am scos numai siguranta pe care scria UCH, restul le-am lasat cum erau. Masina merge fara probleme. Acum sper ca evenimentul nu a fost totusi memorat in UCH...

Daca vrei sa mergi la sigur, cea mai directa metoda e sa debransezi bateria wink.gif , dar mie mi-a fost lene sa caut codul pentru casetofon.
medevac106
Gata! am facut-o si p-asta! 053.gif
impreuna cu reglajul de la frana. a fost mai dificil cu scosul paslei antifonice de sub volan (vezi topicul de acolo) ca am rup un piciorus excl.gif (rezolvat cu superglue) si cu pusul la loc al cochiilor de la volan excl.gif (exact cum a prevazut klaus ... worship.gif )
nu am gasit nici un fir liber in manunchiul ala asa ca am pus unul "nou". am renutat la papuc dar dupa ce am introdus firul in mufa am pus o picatura din vesnicul superglue si am matisat cu banda izolatoare.. la fel si la mufa de la stergator: se scoate cu grija partea neagra si se leaga firul direct de papucul existent...

dar...
1. nu am scos sigurantele (am uitat)
2. cand faceam niste probe in timpul montajului ca sa fiu sigur ca-s firele corecte,cred ca am uitat contactul pus 183.gif ...
ce parere aveti? 1zhelp00.gif probleme la orizont?

ps: multumesc mult pentru sfaturi si explicatii tuturor. fara acest forum nu aflam si nu as fi avut curajul sa fac totul singur! si am invatat o lectie: sa citesc toate posturile (vezi chestia cu scosul sigurantelor si contactul) 256.gif

ps2: ca idee am fost si la o firma de alarme (in Ghencea, la capatul tranvaiului 41, chestia aia galbena...) l-am prezentat problema cum ca as vrea sa-mi faca modificarea: au prezentat-o ca pe o chestie ff complicata (o ora de munca) si 50ron!!! showfinger.gif
aviz amatorilor! parerea mea ca daca nu aveti curaj singuri mai mult de 10-15 ron nu face!
baciu_dib
Nu sunt multi care stiu!!! In service-uri nu se stie, doar daca "cineva" a avut informatia si Curajul sa incerce! "Constructorul" nu pune la dispozitie aceasta informatie si ..... asta e.
klaus
E, se mai stie si prin service. Doar ca lucratorii respectivi trebuie sa fi participat la cursuri de pregatire la "Academia Dacia" ...
-Scorpio-
activat si eu functia astazi in colaborare cu un prieten electronist si tocmai am prins vreme cacacioasa, din aia in care ei nevoie de spritz din 100 in 100m si multumit frumos si urat sanatate si fericire userului klaus pt ideie si bunavointa de a ne impartasi si noua.
caramelIASI
M-ar interesa daca exista cineva din Iasi care si-a facut aceasta imbunatatire!!! Daca exista as dori sa ma contacteze sa ma ajute si pe mine, contra cost evident
Contact: printu_costi@yahoo.com
yO_
LA a mea mi-am montat firul prin intermediul unui buton plasat langa rozeta de reglat farurile.

Ii dau "Enable/Disable" la aceasta functie cand vreau. Nu ma intrebati de ce, fiecare cu mofturile lui.

Alydor
face cineva chestia asta in brasov? Adica daca apas maneta sa porneasca automat stergatoarele? Contra cost desigur. Platesc biggrin.gif
driv3r
Am executat si eu operatiunea de mai sus cu mare succes. La fel ca restu cu cablul luat de la mouse si cu contactorii luati tot de acolo. Merge super. Atata doar ca eu am prins firul in mufa contactorului de la volan si nu pe fir. Bafta celor care vor sa-si faca modificarea asta. Oricum problemele cele mai mari sunt cu cochiliile de pe volan care se dau jos si se pun inapoi relativ greu.

p.s. multumiri lui klaus
Poseidon
QUOTE(Alydor @ 26 Apr 2006, 20:25)
face cineva chestia asta in brasov? Adica daca apas maneta sa porneasca automat stergatoarele? Contra cost desigur. Platesc biggrin.gif
*


te ajut eu GRATIS ,scrie-mi pe e-mail
Alydor
daca imi dai si o adresa de mail... ti-as fi recunoscator...
andrei_radu
Salutare tuturor!
Eu am solenza rapsodie din iunie 2003, deci printre primele aparute. Va spun asta pentru ca am aceasta functie activata de cand am luat-o si m-am mirat cand am citit aici despre loganuri care nu au aceasta functie, care mie mi se pare foarte utila.
klaus
Tu ai o solenza cu UCE decodor, nu cu UCH.
Of, of, mai, mai...
UVN
mai usor zis: un capat al firului intra in pinul 7 si celelalt capat in pinul 4 al celeilalte mufe ??? unsure.gif
paulica
Alydor, daca vrei sa dai un email, vezi ca adresa lui Poseidon este disponibila de pe pagina lui din forum. Adica faci click pe numele lui, apare "Viewing profile: Poseidon" si acolo ai optiunea Send a Personal message si imediat sub asta este "Send an email". Dai click pe asta cu email scrii, dai send si gata.
Bafta
adoase
Salutare! Stie cineva vreo veste de actualitate, daca ma ajuta si pe mine cineva cu firul asta minune in Bucuresti? Contra cost, evident? adoase@yahoo.com
wionut
cel mai sigur ca sa impacam pe toata lumea se ia una bucata sonda care se ataseaza la capacul rezervorului de lichid pt spalare parbriz si la ea se leaga firul care face legatura intre pinii 7 si 4 normal cu unele modificari astfel incat atunci can vasul e gol sonda sa deschida nu sa inchida circuitul si astfel stergatoarele nu mai pornesc daca nu ai apa si implicit nu-ti mai zgarie parbrizul
tuffguy
Am facut si eu modificarea asta.
La mufa schimbatorului am legat firul nou de conectorul deja existent la pinul 4.

Am stans bine litele dupa ce le-am bagat prin gaurile pe care le are acest conector. Apoi pe deasupra am pus o bucata de tub termoconstrictor (din ala care se strange cand il incalzesti cu flacara) ca sa rigidizez ansamblul. La UCH am folosit un conector identic cu celelate deja existente (am gasit unul ratacit ptintr-o punga la servici).

M-am cam chinuit cu cochiliile si m-a prins seara.

Nu am avut timp sa probez foarte amanuntit.

De pornit, stergatoarele pornesc, dar am avut impresia ca nu functioneaza decat cat trag de maneta, nu se mai plimba de 3 ori asa dupa oprirea stropitorii cum se zice mai sus.

A mai patit cineva smecheria asta?
tuffguy
Se pare ca nu am testat eu atent atunci. Intr-adevar, stergatoarele functioneaza asa cum ar trebui si la mine.
yulla
Salutare!
Astazi am facut si eu aceasta mica inbunatatire.A durat cam jumatate de ora.Pt cine nu a facut...nu e greu deloc.
Octav
Si eu am reusit sa fac! Super misto chestia si mii de multumiri lui Dydycom....
-Scorpio-
ce treaba are Dydycom cu topicul asta? ca aici n-a postat deloc.
driverx
E ok daca folosesc o sarma subtire de grosimea celor din cablurile audio pentru CD (ieserea audio din CDROM-> intrarea CDIN la placa de sunet

Banui ca nu sunt curenti mari, ci doar o comanda pentru UCH. Banui ca motorul stergatorului are alta linie de alimentare

Ma insel?
klaus
Nu
eugen-c
blink.gif sautare ...prin Timisoara e cineva care a facu operatiunea " firul "

CAUT AJUTOR rugaciune.gif

multumiri
LibRah
Da, eu! Foarte usor si rapid!
mihai0070
Sincer ...La NOVA functia este activa din fabrica ...cand stropesti parbrizul pornesc stergatoarele pentru 10 secunde .... daca tii mana pe maneta mai multe de 10 sec atunci merg pentru 20 .... am NOVA din 97 si am aceasta functie
adryano
salut eu am masina din oct 2005 si uch ii prins in 2 suruburi cu cap de torx l-am dat jos si nu e asemanator cu ce am vazut prin poze( uch ii panoul de sigurantze??)
driverx
Panoul de sigurante e panoul de sigurante. La ala ai acces deschizand usa sofer. UCH-ul e unde ti-am spus...SUB bord in stanga. Dai de 2-3 ori cu mana si il prinzi. Ca sa nu mai zic ca daca ai scos panoul, puteai vedea jos UCH-ul....

Fara sa te superi pe mine, dar daca pari asa pierdut in spatiu, ce anume vrei sa faci cu saracul UCH?
gorobete
Folositoare chestia asta. Unde este UCH-ul la logan?
cipicut
QUOTE(klaus @ 8 Nov 2004, 08:33)
Pentru a avea acces la mufa blocului stergator parbriz, este necesara desfacerea cochiliilor volan, prin desurubarea celor 3 holzsuruburi indicate in “5 Suruburi cochilie.jpg”, cu un torx T20. Atrag atentia asupra unei oarecare dificultati la remontarea cochiliilor volanului, care nu pica chiar “din prima”.

*



Toate bune si frumoase dupa ce am citit si rascitit acest topic m-am inarmat cu rabdare si sculele si am coborat jos la masina.
Am scos siguranta de la UCH si cand sa dau cochiliile de la volan jos surpriza...
nu era nici un surub sad.gif .
Am tras eu de ele (cu grija ca nu as vrea sa le zgarii sau sa le crap) dar nu am reusit sa le desfac. A mai defacut cineva acest tip de cochilii?

Mai jos am pus si 2 poze

as vrea dar nu stiu cum sad.gif( pana la urma am reusit smile.gif
IRONICK
QUOTE(cipicut)
as vrea dar nu stiu cum sad.gif


Din unghiul in care ai facut tu poza nu o sa vezi nici un surub. Ele sunt foarte aproape de marginea dinspre volan.
Oricum, daca te-ai impotmolit la doua suruburi, permite-mi sa ma indoiesc ca poti sa duci operatia la bun sfarsit in siguranta. Mai bine, un cunoscut care se pricepe mai bine.
klaus
cipicut stimabile, incearca sa bunghesti cu o lanterna si un ochi ce se afla IN FUNDUL acelor gauri de la cochilia inferioara pe care mata ai pozat-o in imaginea a doua.
Sa nu uiti sa ne zici si noua ce ai descoperit.
cipicut
QUOTE(IRONICK @ 9 Jan 2007, 13:11)
QUOTE(cipicut)
as vrea dar nu stiu cum sad.gif


Din unghiul in care ai facut tu poza nu o sa vezi nici un surub. Ele sunt foarte aproape de marginea dinspre volan.
Oricum, daca te-ai impotmolit la doua suruburi, permite-mi sa ma indoiesc ca poti sa duci operatia la bun sfarsit in siguranta. Mai bine, un cunoscut care se pricepe mai bine.
*




QUOTE(klaus @ 9 Jan 2007, 13:58)
cipicut stimabile, incearca sa bunghesti cu o lanterna si un ochi ce se afla IN FUNDUL acelor gauri de la cochilia inferioara pe care mata ai pozat-o in imaginea a doua.
Sa nu uiti sa ne zici si noua ce ai descoperit.
*



Va pot spune cu siguranta ca nu sunt suruburi acolo.
M-am uitat cu o lanterna si nu am vazut nimic
Cobor joc acum sa fac o poza
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.