Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu luminile, semnalizarea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Aldor
Dupa ce mi-au facut niste reparatii la botul masinii (schimbat aripi, vopsit capota, etc) nu mai am faza scurta deloc. Iar semnalizarea dreapta are frecventa dubla fata de semnalizarea stanga (adica clipeste mai repede).
La inceput cand am scos-o din atelier cand franam, nu mergea uneori semnalizarea dreapta! Cand semnalizam si puneam piciorul pe frana, se oprea semnalizarea, cum ridicam piciorul, pornea din nou. Apoi asta si-a revenit singur si a mers bine o vreme, dar acum merge la frecventa dubla dreapta fata de stanga.
Plus, nu mai am faza scurta. Pana acum seara am mers in oras cu pozitii si luminile de ceata de jos de pe masca. Dar nu se poate asa, ar cam trebui s-o repar. Ceva idei? Contacte proaste pe undeva? Sau schimbat intregul bloc?
Faza lunga merge, dar cand trag maneta spre mine nu se mai aude acel click cum era normal, numai se aprinde faza lunga. Si ca s-o sting trebuie sa apas maneta in directie opusa, deci spre bord!
apollo
semnalizarea aia care are frecventa dubla, o are din cauza ca un bec pe acea parte nu functioneaza.ori fata ori spatele.

dupa cum zici cu faza scurta e posibil sa fie blocul problema.asa au cedat 3 blocuri la mine si la fel faceau.
verifica totusi soclurile de la faruri sau eventual daca ai relee.sa nu fie oxidat ceva.

mufele de sub bord sa fie bagate bine.
Aldor
Merci de sugestii, o sa ma apuc maine dimineata de verificat ce ai zis. Totusi ce nu inteleg e ca inainte sa bag masina la reparatii, blocul lumini era OK. Si acolo nu au umblat cica, au facut doar treaba de tinichigerie. Ciudata treaba, se poate strica blocul numai asa, daca nici n-o folosesti si nici nu umbli la ea?
Georginho
Si eu am patit exact acelasi lucru. Am desfacut mufa din spate de la stop, am curatat-o putin si acum merge totul OK. Umbla acolo si unde a mai zis si apollo.
Executron
QUOTE(Aldor @ 22 Oct 2007, 11:36)
Merci de sugestii, o sa ma apuc maine dimineata de verificat ce ai zis. Totusi ce nu inteleg e ca inainte sa bag masina la reparatii, blocul lumini era OK. Si acolo nu au umblat cica, au facut doar treaba de tinichigerie. Ciudata treaba, se poate strica blocul numai asa, daca nici n-o folosesti si nici nu umbli la ea?
*



Daca nu mai face click atunci parerea mea e ca s-a intamplat ceva cu blocul de lumini. Nu vreau sa par absurd sau acuzator, dar cine stie ce s-a intamplat in service acolo, tinand cont ca blocul de lumini se strica des pe Nova.... unsure.gif unsure.gif
apollo
o alta idee mai credibila ar fi urmatoare.

blocul de lumini e 200 ron unul de fabrica.sunt atatea nove care le au stricate.

poate nenea mecanicul a facut o "gluma"(in caz de e prins) si l-a schimbat.


orice e posibil la noi.

sau s-a jucat cu el pana la stricat.sau la reglatul farurilor le-a lasat prea mult aprinse sau cand au pus farurile la loc si le-au reglat, a facut un scurt undeva.

e o lamela in el care e cea de scurta si se incinge prima.cand acea lamela s-a incis si s-a topit,atunci cand rotesti sa aprinzi faza scurta se simte o diferenta.nu se mai aude un click si se invarte mult mai usor.
doar lunga si flash-ul mai functioneaza.

asta stiu din propria experienta.
Aldor
Semnalizarea si-a revenit azi. Eram pe drum, am semnalizat dreapta, semnalizarea a pornit la frecventa dubla, am franat, si cum am pus piciorul pe frana, frecventa semnalizatorului a revenit la normal, si de atunci merge bine huh.gif
Merci de sugestii, ma apuc maine de treaba si desfac blocul de lumini. Se poate desface in bucati, sa vad daca nu s-a topit cumva vreo lamela pe acolo? Mecanicii si electricienii de aici m-au cam secat de bani, si vreau sa repar singur tot ce se poate.
Executron
QUOTE(Aldor @ 22 Oct 2007, 19:29)
Merci de sugestii, ma apuc maine de treaba si desfac blocul de lumini. Se poate desface in bucati, sa vad daca nu s-a topit cumva vreo lamela pe acolo?
*



Daca aflii cum sa-mi zici si mie... Nu prea e de recomandat sa-l desfaci, e putin probabil c-o sa reusesti sa-l remontezi ... wacko.gif

http://www.daciaclub.ro/Schema-Bloc-Lumini-t88049.html

P.S. Al meu e inca in portbagaj in bucati deci...
apollo
si eu il tin pe al meu bucati,mai mult pentru piese ca cine stie ce se mai poate intampla.

cel de fabrica stiu ca e capsulat.nu?

e greu de montat.mai bine il lasi asa, dai 60RON si iti iei unul de import.
daca mai ai si relee pe faruri, sa dea Domnu sa ai tu zile, la cat o sa te tina blocul.

in cazul in care il protejezi cu relee, singurii factori care-l mai pot strica sunt cei mecanici.sa nu-l lovesti,sa nu-l invarti prea tare,sau cand dai sa semnalizezi sa nu ramai cu maneta in mana smile.gif
Kraven
Nici al meu nu mai face clantz-ul ala specific deci ma astept din zi in zi sa ma lase si cred ca am sa trec la niste improvizatii ceva adica sa trec pe butoane.

Da e capsulat ceva din fabrica.Dupa decapsulare cred ca ar merge prins cu suruburi dar beleau e de facut la loc.

@Aldor Nu bag mana n foc dar n am incredere deloc in service-uri......asa ca incerc pe cat posibil sa repar in ograda mea..mai cu un forum ,mai cu o intrebare pe la prieteni,mai cu ce stiu eu si tot asa.
apollo
daca te uiti prin galeria mea foto, ai sa vezi ca am avut bloc de DSN(takosan) si pe masca de la volan am avut 3 intrerupatoare smile.gif

1.pozitie
2.faza scurta
3.faza lunga.

de urgenta a trebuit sa leg toate luminile pe intrerupatoare.mai tineam doar semnalizarea si claxonul pe bloc.ca oricum, atata mai functiona pe el smile.gif


acum am bloc nou si releee si sper sa ma tina, ca daca nu am unde sa mut luminile smile.gif
Aldor
Nu stiu daca am relee, habar n-am pe unde sa ma uit sa vad... Inca n-am avut problema cu luminile de cand am luat masina anul trecut. Chiar acum cobor sa vad daca pot face ceva la ea, si revin dupa sa va zic daca am reusit.

Problema cu semnalizarea am rezolvat-o era un contact cu probleme la becul din spate dreapta. Cu blocul de lumini n-am facut mare lucru, m-am apucat s-o desfac si cand am scos si ultimul surub, s-a aprins singur faza lunga. Nu se stingea nicicum, doar cand strangeam din nou surubul respectiv. Deci ma gandesc ca bloculde lumini o fi defect. Nu stiu ce sa fac, sa risc sa iau unul din cele ieftine si sa-l schimb? Ca am citit ca sunt probleme cu acelea si se strica repede. Habar n-am daca am montate si relee, nu stiu unde sa ma uit. Blocul de lumini care il am e originalul din fabrica, se pare ca n-a fost schimbat niciodata, are data pe ea (07 98), atunci a fost facuta si masina.
Aldor
Ce ziceti, sa risc sa iau un bloc de lumini din ala mai ieftin pe la 50-60 lei?
Executron
Eu de acela am. 50 de RON. Din cate stiu si Apollo tot "de import" are si el. F. important este sa ai relee montate si esti OK smile.gif

apollo
am o intrebare.eu am , de fapt am avut leduri in faruri.

e posibil ca ledul sa intre dupa 5 luni de functionare in scurt si sa-mi afecteze faza scurta?ca din limina alba imi facea lumina galbena farul...si ledul se aprindea foarte slab.

am bloc ieftin si e super bun.
la fel, relee sa ai.
gti98
Intotdeauna, verificati intai calitatea legaturii la masa.
Al doilea, verificati starea de oxidare a papucilor (de multe ori acestia sunt "prinsi" in blocuri din plastic, unde apa stationeaza indelung)
Reparatiile de tinichigerie se soldeaza de multe ori cu arderea izolatiei cablurilor, cu smulgeri (cate un cablu se rupe in izolatie) si cu intreruperea contactului ca urmare a vopsirii pieselor de contact (care ar trebui sa fie cu metalul "gol", neacoperit)
"Tablagii" sunt de multe ori foarte neglijenti cu altceva decat tabla, chit, vopsea (si nici alea nu le "ies" intotdeauna!!)
Privitor la demontatul blocului de lumini: blocul meu (din 98) era asamblat cu suruburi deci perfect demontabil. In interior e relativ complex, dar pentru cine are un minim de indemanare si ceva "metoda", este fezabila demontarea si chiar remontarea lui! Problema e gasirea (eventual confectionarea artizanala?) a piesei defecte (uzate, sparte, topite) Cum de obicei la toate se paradeste aceeasi piesa, ideea de a pastra blocul vechi "pentru piese" nu se dovedeste prea utila....
Partea cea mai "tampita" e mecanismul de schimbare al fazelor, unde se uzeaza o piesa din plastic, subdimensionata ca rezistenta. Personal, am transferat schimbarea de faza unui bistabil cu tranzistoare, comandat de contactul de "flash" (Urmeaza sa implementez cumva si flash-ul pe timp de zi; initial am zis ca nu e foarte util, dar....)
In rest, "caruciorul" semnalizarii de directie e destul de robust, si camele care comanda circuitul pozitiilor si alimentarea spre faruri, precum si functia de claxon functioneaza fara probleme.
Ce nu mai merge, e sistemul de oprire a semnalizarii la revenirea volanului la "drept inainte"...
Bafta!!
PS Releele intermediare pe faze sunt foarte bune, dar implica nitica munca, de tras fire (ideal ar fi sa fie cablate cat mai scurt intre alternator-baterie si far, si ar trebui mutate si sigurantele de pe faruri)
Aprinderea slaba a farului: 1 masa; 2 rezistenta de contact mare (conector bec oxidat, lamela siguranta, idem, contact bloc ars)
25YBA
postez si eu aici dak e vb tot d lumini, semnalizari samd
am ramas fara semnalizari st-dr, dupa ce am folosit avariile... am desfacut sub volan sa verific papucii si ce mai este pe acolo da nik... in schimb imi merg avariile... poate avetzi vreo idee de ce nu`mi merge semnalizarea
apollo
"Aprinderea slaba a farului: 1 masa; 2 rezistenta de contact mare (conector bec oxidat, lamela siguranta, idem, contact bloc ars) "


pana ieri a mers perfect.

ieri am gasit ledul luminand slab si farul cu sticla albastra avea lumina galbena.nu stiu cum.

am umblat putin la acea mufa de la far si si-a revenit.

dupa 2 ore m-am uitat iar, mufa deja incepuse sa se topeasca.cealalta era rece.

mi-a picat fisa ca e vorba de un scurt, dar de unde?

prima data am tinut sa cred ca picase o siguranta si imi influenta doar partea dreapta a masinii...dar e dacie si parca nu are asa ceva.sau are?in fine.

am scos mufa la far de cateva ori, am dat ledurile jos si am pus becuri normale de pozitie si acum nu se mai incinge.ciudat e ca umblam la led si-mi influenta farul..dar de ce?

de la bloc nu era problema, releele cuplau..de unde as fi fost?



28 Oct 2007, 19:31:
"postez si eu aici dak e vb tot d lumini, semnalizari samd
am ramas fara semnalizari st-dr, dupa ce am folosit avariile... am desfacut sub volan sa verific papucii si ce mai este pe acolo da nik... in schimb imi merg avariile... poate avetzi vreo idee de ce nu`mi merge semnalizarea "

@25YBA presupun ca la tine ar fi de vina chiar intrerupatorul pentru avarii.
nu stiu cum sa iti explic, dar sunt sigur ca el e vinovat.

sigurantele?dar nu cred.
25YBA
am desfacut si ala era cam varza prin`nauntru dar mergea... l`am scos de tot si tot nu mergeau... sa vad maine sa cumpar unu
mai am o intrebare de super-incepator : unde e jigleoru la carb de 1.4?smile.gif ca vreau sa`l suflu un pic:)
apollo
stii unde e membrana la pompa de sprit?

deci ar veni in spatele carburatorului exact langa acea membrana.

e un surubel in "minus" si-l desfaci cu o surubelnita.

"minus" - am zis asa ca sa stii de care surubelnita sa ai.

una scurta si sa fie lata in varf.

e auriu in caz de reusesti sa-l vezi.
Aldor
QUOTE(Executron @ 28 Oct 2007, 00:36)
Eu de acela am. 50 de RON. Din cate stiu si Apollo tot "de import" are si el. F. important este sa ai relee montate si esti OK smile.gif
*



Merci, dar de unde stiu daca am montate relee? Unde sa ma uit, unde ar trebui sa fie daca am?
Pe panoul de sigurante langa releul acela negru care parca e pentru semnalizare, deci langa ala mai sunt doua chestii care arata ca relee, dar habar n-am ce sunt.
apollo
din cate stiu, novele din fabrica nu au releu.

la panoul de sigurante ai altceva acolo.

te duci cu masina undeva unde e liniste si ar trebui sa se auda un "click" cand dai faza scurta si un dublu "click"(ca sunt 2 relee) cand comuti pe faza lunga.cel de scurta decupleaza si cupleaza cel de lunga.

sau mergi cu faza scurta ceva mai mult timp si daca firele care duc la bloc sunt calde sau chiar blocul daca e cald, inseamna ca nu ai relee.n-are voie sa se mai incalzeasca cu relee montate.
Aldor
Asta e problema ca n-am faza scurta deloc, deci nu prea am cum sa verific asa.. Stiu ca din fabrica nu au relee, dar cine stie, poate am noroc si o fi montat proprietarul anterior..
Inca mai stau pe ganduri daca sa cumpar un bloc nou din ala cu 50 lei. Nu pot sa verific cumva fara sa demontez complet blocul vechi, daca blocul e de vina? Adica sa scurtcircuitez careva din iesirile blocului si sa vad daca se aprinde asa faza scurta? Ma gandesc ca teoretic ar trebui sa fie posibil.
apollo
daca legi firele de scurta intre ele, normal ca o sa se aprinda, ca inchizi circuitul.

dar daca ai ramas fara scurta din cauza blocului, e clar ca nu ai relee.
acei contacti s-au topit.

sfatul meu e : cumpara un bloc nou de import(ala mai ieftin) si monteaza relee.pui si sigurante pe alimentarea releelor
Aldor
Nu stiu inca sigur daca e din caua blocului. Masina a fost in reparatii o saptamana, cand am dus-o aveam faza scurta, cand am adus-o nu mai aveam.
Nu-i problema, montez si relee, numai sa-mi explice cineva ce si cum sa fac mai exact. De ex. o schema electrica ar fi super.
apollo
asa puteam sa le pun si eu, dar am preferat sa ma duc la cineva care stie meserie.nu vreau sa "ard in flacari" smile.gif
Aldor
Eu am ceva cunostinte de elctronica, deci cu o schema ma gandesc ca as putea sa montez releele fara probleme deosebite, de asta am intrebat.
E chiar asa complicata treaba ca poti "sa arzi in flacari"? biggrin.gif Cat te-a costat cu totul toata operatiunea? Sa am o idee despre pret macar cat-decat, in caz ca o sa incerce sa ma taxeze mai cu tupeu.
Executron
Pe mine m-a costat 400 mii cu tot cu relee toata operatiunea. Electricianu mi-a facut ansamblul ala dinainte si am venit, in 30 min le pusese cum trebuie... Nu stiu daca merita sa te chinuiesti pt 400 mii.
apollo
30 lei am dat eu, dar cu releele mele.deci tot acolo.

fire ascunse frumos, sigurante puse, papucii ambutisati bine si am fost la un baiat electrician.

pe firele de plus de la relee puse sigurante.dar vreau sa zic ca si-a meritat banii cu varf si indesat.cine stie cate blocuri mai schimbam
sukarmafia
OFF TOPIC Vreau si eu schema electrica de la nova pls help
Aldor
Eu de cand nu mai am faza scurta nu mai merg nici luminile de ceata de pe masca spate. Ce legatura este intre cele doua?
OK, in rest m-ati convins, ma duc la electrician, numai sa-mi spuneti ce anume sa-i cer sa-mi monteze. Relee pe faza surta si faza lunga? Asa ii zice?
apollo
da.relee cu sigurante.dar sa schimbi si blocul.

luminile de ceata nu pornesc pana nu cuplezi faza scurta.asa sunt facute sa mearga.
Aldor
Merci.
Normal ca schimb si blocul, doar n-o sa-si revina singur smile.gif Din cate am citit aici, ma mir ca s-a stricat abia acum, ca e originala din fabrica din '98 de cand e masina.
apollo
zi mersi.inca te-a tinut mult.poate ca a fost un scurt la tine care l-a topit
MIHAI8888
apropo de bloc de lumini
eu mi lam reparat pe al meu asta bineinteles dupa ce lam prajit pe ala turcesc cu tot cu relee (habar nu am de ce s-a intamplat asta dar atinut fix o ora )
am luat apoi blocul vechi la care era topit varful ala de la mecanismu de schimbare a fazelor am desfacut piesa aia in forma de U(are doua bolturi transversale ce o tin intreaga) si am confectinat varful ala dintrun surub de 4 in nici 5 minute
lam montat si nu am mai avut probleme
problema mea e de fapt alta
cum spuneam semnalizarile au intrat dracii in ele ,fac tot felul de chestii
1- cand am deschis usa alarma a aprin semnalele asa cum trebuia sa o faca dar in acelasi timp ceasul clipea dupa semnale si a pornit aeroterma
2- in mers semnalizez stanga si porneste dreapta dar cu frecventa dubla
3- avariile nu mai merg doar caraie releul ala si nu se apride nimic
4-alteori functioneaza normal dar in bord nu se mai aprinde nimic
de fiecare data cu un pumn bine tintit isi revine dar.... nu tine mult
va rog sa ma ajutati poate ati mai intalnit atfel de probleme ca eu am cautat in draci dar nu iam dat de capat
multumesc mult
MIHAI8888
QUOTE(apollo @ 22 Oct 2007, 22:24)
si eu il tin pe al meu bucati,mai mult pentru piese ca cine stie ce se mai poate intampla.

cel de fabrica stiu ca e capsulat.nu?

e greu de montat.mai bine il lasi asa, dai 60RON si iti iei unul de import.
daca mai ai si relee pe faruri, sa dea Domnu sa ai tu zile, la cat o sa te tina blocul.

in cazul in care il protejezi cu relee, singurii factori care-l mai pot strica sunt cei mecanici.sa nu-l lovesti,sa nu-l invarti prea tare,sau cand dai sa semnalizezi sa nu ramai cu maneta in mana smile.gif
*


sau un scurt in instalatia de comanda a lumin ilor de ceata spate asa cum am avut eu
am rezolvat cu semnalizarile era releul avea lipirturile dintre placa si picioruse desfacute
Executron
Aoleo, acum am vazut.

Un om care a desfacut un Bloc Lumini Nova si a reusit sa-l puna la loc biggrin.gif

MARE pacat ca n-ai facut si un DYI cu niste poze pentru ca sincer mi-am dat seama ce fac cam 1/2 componente si repunerea loc la loc in ordine e o treaba incredibil de complicata si minutioasa smile.gif
MIHAI8888
mie mia luat vreo 3 ore sa il pun inapoi(prima data)
mai greu a fost pana am reusit sa identific fiecare componenta si functionalitatea ei ca sa il pot repara
pana sa gasesc solutia cu surubul polizat l-am desfacut de cel putin 10-15 ori asa ca la momentul respectiv eram specialist
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.