Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Radiator Electric pentru incalzire pe Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4
Thomy
Salut tuturor,
Se apropie sezonul rece si tare as vrea sa stiu daca exista cineva care si-a montat un radiator electric, o suflanta de aer cald, feon etc tongue.gif pe Logan. Sigur sunt multi care urasc diminetile de iarna cand trebuie sa cobori de la caldurica din casa si sa intri in igluul din parcare.
Asadar, rog pe cei care au cunostinte in domeniu sa-si dea cu parerea daca este posibil de montat asa ceva, poate poate reusim sa scapam intr-un final de aceasta "scapare" a inginerilor de la Dacia.
Numai bine biggrin.gif
Lostboy
nu mai bine iti pui incalzire in scaune?
IRONICK
Nu te opreste nimeni sa bagi o rezistenta de diesel in aeroterma si scaune incalzite. Ai aer cald de cand ai pornit motorul si nu mai stai pe rece ...
klaus
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=32965
Poate va da niste idei ...
Thomy
Bine de cei care au Diesel happy.gif ... Insa eu am MPI. La motoarele pe benzina nu exista posibilitatea sa se monteze asa ceva ? unsure.gif Si daca da, cum ? Si-a montat cineva ?
IRONICK
Simplu. Se decupeaza in aeroterma, se baga rezistenta, se cupleaza la blocul de relee si se conecteaza la un contact de on/off. Eventual la o maneta de break pe comanda de stergator spate pentru ergonomie ... Se foloseste martorul de diesel din bord pentru bujii incandescente ca indicator. Si iese ca de fabrica.

PS. relatii pe pm daca doreste cineva
Bujor Stefan
Dai frumusel bordul jos biggrin.gif , apoi se taie in grupul de climatizare locasul pentru rezistenta de incalzire, apoi tragi niste fire serioase de la baterie pentru alimentare si alte fire pentru comanda releelor, et voila!, ai si incalzire electrica.

Aaa, mai ai de pus si bordul inapoi smile.gif
Lostboy
bordul il pune ironick inapoi. Ca de, asa fac prietenii!
IRONICK
radmasa.gif
Mythica
Ce cod au rezistentele? Locasul din aeroterma banuiesc ca e special pentru ele doar ca nu e folosit decat la diesel. Eventual o poza daca are cineva.
Multumesc
TIulian
Am un prieten, care are pe Logan autobuz (adica MCV smile.gif) alarma cu pornire din telecomanda, ca sa se faca cald in masina pana coboara el din casa ..asta daca a gasit in prealabil loc de parcare in raza de vizibilitate (ca sa o si auzi / vezi ca a pornit), sau daca bate telecomanda pana la masina biggrin.gif Oricum, e buna ideea cu bujia de diesel in aeroterma, evtl. facut un sistem cu termostat (electronic), in asa fel incat cand temperatura motorului a ajuns suficient de sus sa nu mai fie nevoie de bujie, sa se opreasca singura; se mai poate monta si un potentiometru pe butonul de reglat temperatura, ca sa se modifice si temperatura de decuplare (daca eu vreau sa dau mai rece aerul in masina..), sau un comutator cu cateva pozitii - cand e pe rece total sa fie decuplata permanent, cand e intre rece si cald (la misloc) sa fie temp. 1, cand e la 3 sferturi (jumatatea zonei cu rosu) sa fie temp. 2, si cand e la maxim, temperatura maxima, care se decupleaza cand ajunge motorul la cel putin 80 de grade.. ar fi si mai elegant sa se poata folosi direct output-ul senzorului de temperatura a apei din dotarea masinii.. ce ziceti, e cineva priceput la cod pe microcontrollere (assembler, C..) ? ..ma ofer voluntar pentru schema logica smile.gif
han_1.6 mpi
da frigurosi mai sunteti fratilor. se face cald in masina destul de repede, adica vreo 3 minute de la pornire si baga deja aer cald.

edit: cred ca mult mai bun pentru frigurosi ar fi incalzirea in scaune. ca scaunul e foarte rece si presupun ca va asezati in masini fara cojoace pe voi deci riscul de raceala sau junghiuri la spate e mare .
IRONICK
QUOTE(TIulian @ 22 Oct 2007, 16:25)
Oricum, e buna ideea cu bujia de diesel in aeroterma
Ai inteles gresit, eu am zis doar de martorul de bujii incandescente din bord ca indicator, nu si bujie incandescenta bagata in aeroterma. Nu cred ca rezista nici un plastic la ce temperatura ajunge bujia ...
TIulian
Pai se incinge doar varfu, si is destul de lungi, dar asa e, ai dreptate, ca daca sta mai mult timp alimentata, prinsa doar de un plastic, probabil ca se incinge toata; da' despre ce "rezistenta de diesel" ai zis prima data (ca de acolo m-ai dus cu gandu la bujie) ? smile.gif
IRONICK
Ma refeream de rezistenta care este bagata din fabrica in aeroterma de diesel. Aia de face caldura cand temeperatura este sub 0 grade afara ... nu ai prins nici o iarna cu dieselul tau pana acum ?
mario1980
Si eu am fost curios de rezistenta cind mi-am schimbat aeroterma, dar cind mi-au zis pretul, m-am razgindit instantaneu : undeva pe la 1200 RON. De montat se monteaza relativ usor, cred, se decupeaza o membrana care este linga calorifer, pe partea stinga a aerotermei/masinii. Acum, a gasit cineva o rezistenta la un pret acceptabil?
andmik
nu ma pricep prea bine dar la pretul asta ai putea cauta o instalatie webasto s.h.!!!
Geox16v
7701060006 codul original si costa 100 si ceva de euro in magazin la dealer Am eu o buc si-o dau cu tot cu mufa si relee
Mythica
QUOTE(Geox16v @ 22 Oct 2007, 16:56)
7701060006 codul original si costa 100 si ceva de euro in magazin la dealer Am eu o buc si-o dau cu tot cu mufa si relee
*



Mersi, dar la banii astia imi iau o haina mai groasa smile.gif

mario1980
... da', cu iubita, ce te faci? wub.gif
ady85btz
subscriu: da frigurosi mai sunteti fratilor!!!ma refer strict la MPI: dupa 10 minute de la plecare pe vremea de afara(10 grade) eu eram in tricou in masina,iar dupa inca 5 nu puteam sta decat pe treapta 1 wink.gif .Parerea mea: nu renteaza incalzirea suplimentara! p.s: la diesel dupa 3 minute eram in tricou laugh.gif
Thomy
biggrin.gif are dreptate Mario. CE FAC CU IUBITA !?! ...si nu, nu vreau sa schim masina daca la asta va ganditi tongue.gif . Acum ONTOPIC, chestia e ca nu e doar un moft, eu lucrez relativ aproape de casa (cam 3-4km) si nu prea are timp sa se incalzeasca motorul. E testat ca atunci cand ajung in apropiere de munca da caldura cum trebuie... de multe ori mai stau putin in parcare la munca sa ma bucur de caldura blush.gif ... vad ca sunt multi interesati de imbunatatirea asta... daca si-a facut cineva poate ne arata si poze sau un How to do it guide biggrin.gif
Ms anticipat
IRONICK
QUOTE(Mythica @ 22 Oct 2007, 18:06)
Mersi, dar la banii astia imi iau o haina mai groasa smile.gif
Gratis nu vrei ?
adiya
Credeti voi ca e mare branza cu rezistenta aia? Pe vremea asta cand nu sunt 0 grade afara tremuram cu totii la fel; indiferent ca e dci sau mpi.
Astept sa vad cum se comporta la temperaturi mai mici de 0 grade.
Cred ca imi bag iar incalzire in scaune. E sfanta.
AlinREHAU
Adica eu am rezistenta in aeroterma ? Nu pot sa o cuplez manual ? Stau la cateva grade peste 0 si "inghet" in masina ... chiar ma gandeam zilele astea sa dau jos incalzirea in scaune de pe break si sa o bag pe logan ca si asa nu prea merg cu ala sad.gif .
han_1.6 mpi
eu va recomand sa faceti miscare. sport. sala. ciclism. alergari prin parc. etc. sa vedeti cum nu va mai este frig la 10 grade celsius.o viata sedentara duce la mult rau. maine poimaine parasiti cu totii forumul dacia si fondati rrforum.

http://www.forum-auto.com/marques/rolls-royce/sujet17.htm
IRONICK
Se poate face si sa cupleze manual. Se muta comanda releelor de pe ecu pe un contactor normal care pune la masa. Sunt doua trepte la alegere ... doua contacte de pus la masa.
AlinREHAU
Nu as umbla la ecu , am sa caut sa vad care sunt relele alea si le dau lor comanda daca sunt 2 trepte ...
IRONICK
Pai nici nu trebuie umblat la ecu ...
TIulian
QUOTE(IRONICK @ 22 Oct 2007, 16:52)
Ma refeream de rezistenta care este bagata din fabrica in aeroterma de diesel. Aia de face caldura cand temeperatura este sub 0 grade afara ... nu ai prins nici o iarna cu dieselul tau pana acum ?
*


..pai nu am prins nici o iarna, ca o am de asta vara; da' daca tot au pus rezistenta in aeroterma, de ce mama ..lor nu or fi facut-o sa se porneasca si la temperaturi nitel peste 0 grade (de ex. 10 grade.. blink.gif ) ..ca imi clantane dintii in cate o dimineata ca in desene animate; eh, sper ca macar la iarna sa beneficiez de avantajele acelei rezistente (chiar nu stiam ca am asa ceva la dacie biggrin.gif)
doctorasul
Se monteaza la DCI.
AlinREHAU
Unde gasesc releul pt rezistenta asta ??
doctorasul
Rezistenta are doua trepte si se folosesc doua relee, de 40A si 70A.Te referi pe unde este montat in masina sau vrei sa-ti cumperi?. intrebare.gif
AlinREHAU
Si eu unde pot lega o comanda pt relee ? ms .
IRONICK
Te coafeaza schema asta ?

[attachmentid=1627416308]
AlinREHAU
Da m-a coafat de tot ... cred ca astept sa vina 0 grade radmasa.gif radmasa.gif ... Nici nu am timp berechet acum , muncesc de dimineata pana tarziu in noapte.
mex_gl
Eu cred ca e un moft sa pui incalzire electrica la MPI pentru ca motorul se incalzeste imediat.
klaus
Asa si cu transportul in comun se circula foarte bine, nu e necesara o masina, care devine astfel un moft.
Fiecare are nivele diferite de a considera ce este necesar sau moft. E o treaba de piramida a nevoilor.
TIulian
am auzit de la cineva ca loganul exportat in rusia ar avea in dotare si scaune incalzite; stie cineva vreun cod al scaunelor, sau al kitului de incalzire ?
IRONICK
Ai auzit bine. Ti-as fi zis una cu serci ca-i veche ....

6001548328 - Colectie perna electrica 40,16 Euro fara TVA
TIulian
Sorry, am dat un search dupa "incalzire scaune", si am luat cateva topicuri gasite la cautat, dar am cedat repede, am presupus ca daca nu a pomenit nimeni de ele pe topicul cu incalzirea..
OldMan
Asta noapte au fost -9 grade, dimineata la 7 cand am ajuns la masina era totul beton, usile inghetate pe cheder, parbrizul brumat bine....
A pornit ca si vara, iar parbrizul a iceput sa se dezghete in 3min de la pornire.

Cine poate spune cat consuma rezistenta aia de incalzire?
La asta mai adaugati, aeroterma, degivrarea luneta +oglinzi + ceilalti consumatori care fac ca motorul sa mearga, si bineinteles curentul pentru incarcarea bateriei si vedeti daca bietul alternator duce.

Cred ca cele care au rezistenta de incalzire au si alt tip de alternator.
TIulian
Nu stiu daca asa o fi, dar facuse-m la un moment dat asemanarea intre alternatoru' de pe Logan (pe care nu se vedea decat stickeru cu seria si cod de bare) si cel de pe un Seat, care era Valeo si scria pe el 140A.. eu am observat alta chestie ciudata, in dimineata asta am mers un pic fara "lautari" (am uitat sa pun fata la CD), si am constatat ca releele alea clantane non stop, la fiecare 2-3sec. cate doua clickuri; pai nu ar fi trebui sa porneasca odata si sa ramana cuplate ? ..pana se incalzeste motoru; altfel se simte ca functioneaza, ca in 5min da caldura destul de bine..
klaus
QUOTE(OldMan @ 14 Nov 2007, 07:28)
Cred ca cele care au rezistenta de incalzire au si alt tip de alternator.
*
Loganul diesel are alternator VALEO SG12 de 125 A
La benzinare cele mai mari sunt de 110 A (mitsubishi pe 8v sau VALEO TG11 pe 16V)
OldMan
daca la diesel e alternator de 125A inseamna ca poate debita 1500W, putere care nu o atinge la relantiu, ci undeva inspre 3500ture.

rezistenta de incalzire se alimenteaza printr-o siguranta de 80A, deci consumul rezistentei trebuie sa fie undeva la vreo 75A adica vreo 900W-1000W.

concluziile sunt vizibile.
Bujor Stefan
Mi-am montat si eu rezistenta de incalzire (cu amabilitatea unei persoane de aici de pe forum si cu ajutorul unui prieten smile.gif ).
La inceput totul decurge frumos: desfacut prinderile bordului, casetofonul, tabloul de bord, comanda climatizarii.... pana ajungem la volan la care m-am chinuit pana l-am scos de pe ax cel putin vreo 30 de minute.
Bordul iese usor, doar sa respectati procedurile din manualul de reparatii.
Se demonteaza o tabla de sustinere laterala a intreg grupului de climatizare si se impinge inspre fata masina, pentru a avea acces la locasul rezistentei.
Apoi urmeaza scoaterea capacului care obtureaza locasul rezistentei de incalzire (poze sunt mai sus, cu amabilatea user-ului doctorasul), operatie pe care eu am facut-o taind plasticul cu un pistol de lipit cu ansa.
Caloriferul de incalzire este situat destul de aproape, aripioarele extrem de fine si orice scapare a unei lame de cuter sau alta scula deterioreaza grav caloriferul.
Rezistenta se monteaza usor, se prinde cu 2 holtzsuruburi mici si se trece mai departe la montare releelor, pe care eu le-am montat pe acea tabla de sutinere, cu un colier de plastic.
Urmeaza tragerea cablurilor de la motor, eu am tras pentru alimentare un cablu de 3 X 4,5 mm2 litat pe partea de + si un cablu suplimentar de masa 6 mm2 pe partea de -. Cablurile le-am trecut printr-un capac de plastic situat pe peretele anti-foc, chiar sub gaura prin care trec toate firele dintre motor si habitaclu.
excl.gif Aveti f mare grija ca toate cablurile sa nu atinga tabla, in special colturi, cute ale tablei, pentru ca riscati un incediu!
Ajunsi pana aici, se va face taierea cablurilor la lungime, pastrand si cativa cm suplimentari, cositorirea, izolarea si prinderea lor.
Cei care nu mai au chef de montaje electronice suplimentare aproape au finalizat montarea, nu mai trebuie decat pus un buton pe partea de comanda a releelor.
Eu aici m-am complicat putin mai mult si am facut impreuna cu un prieten un montaj care nu cupleaza rezistentele decat in urmatoarele conditii:
- dezaburirea sa fie pornita (asa sunt sigur ca ele pot fi pornite doar daca motorul functioneaza si vor fi decuplate in 15 minute)
- ventilatorul de climatizare sa fie pornit (asa sunt sigur ca rezistentele nu pot fi pornite fara ca ventilatorul sa sufle aer si sa topeasca sau sa ia foc carcasa grupului de climatizare - nu uitati ca ele au 900 W si se incing f tare, puteti sa le probati inainte direct pe baterie pentru cateva zeci de secunde)
Astfel ca am facut un montaj electronic pe care l-am inghesuit sub cochilia din consola dintre scaune, cea cu butonul de blocare pentru geamurile electrice de pe spate. In al II-lea locaas liber am pus un buton identic de comanda a releelor rezistentei de incalzire.
Ne apropiem de final, aranjam si izolam firele, montam bordul si toate accesoriile inapoi pe masina si GATA! am terminat.

Estimarile de timp pentru operatii:
- o zi dat bordul jos si facuta gaura pentru rezistenta (o zi de munca a insemnat pentru mine cam 4 - 5 ore, tinand cont ca am facut treaba asta inainte de Craciun, cand afara erau temperaturi cu minus)
- vreo 2 zile am pierdut cu montajul electronic, trasul firelor, cositorirea de papuci seriosi, realizarea unor cabluti de masa cu paucii aferenti, desfacerea bordului si montarea unui led pe pozitia de bujii incadescente etc.
- inca o zi pusul bordului la loc
- si inca o zi pentru izolarea cablurilor pe sub bord, pozarea lor, montarea ultimelor accesorii

In concluzie: am muncit o saptamana ca sclavul biggrin.gif

Partile frumoase acum la sfarsit wub.gif
- la - 5 -> - 10 grade, in cateva minute deja dezgheata parbrizul
- in vreo 5 - 7 minute temperatura ajunge deja la 2 liniute (mult mai repede decat inainte) datorita si fortarii suplimentare a motorului de catre alternator
- la 2 liniute aerul este chiar cald, daca se asteapta cu rezitenta pana la 4 liniute aerul deja devine fierbinte, prea fierbinte ca sa tii mana mai mult de 30 de secunde la aerator (oricum, nu recomand functionarea rezistentei daca motorul a ajuns la temperatura de regim)

Spor la treaba!
IRONICK
Eu am zis ca-i meserie cu rezistenta ...
Bujor Stefan
Dar si de munca, mama ei de rezistenta!
Am stat in genunchi pe langa masina ca sa ii aranjez firele pe sub bord mai mult decat la toate femeile care au fost, sunt si vor fi in viata mea la un loc.
IRONICK
Nimeni nu a zis ca-i usor. Si cand montezi o alarma sau un filtru de polen stai cu craci in sus ...
klaus
Cred ca "montajul electronic" putea fi inlocuit destul de simplu cu 2 relee.
Unul comandat de ventilator care sa inchida circuitul celui de al doilea comandat de dezaburire si care efectiv alimenteaza rezistenta.
S-ar putea sa mearga doar cu un releu si o dioda, nu stiu ca nu am studiat problema, dar zic ca ar merge
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.