Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Etansare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
apollo
Salut.Sa va prezint cate bucatele de problema.

1.Ce se poate face la u cheder de parbriz sa nu mai intre apa in masina?tot picura pe sub bord.De la ce alte modele de masina se mai potriveste la Nova.Dintre : DSN si SLZ.Un pret? biggrin.gif

2.La hayon, buza de care se prinde chederul e mancata.Un sudor sau tinichigiu, ar putea sa o refaca?Si cam la ce unghi ar trebui ridicata ca atunci cand vine montat chederul sa etanseze cu hayonul, ca nu vreau sa stau sa o tot indoi ca n-am facut nimic.


3. in portbagaj mai gasesc apa in lateral de tot.undeva langa aripa intre tripla si oala.pe unde poate sa curga?nu cred ca are cum sa treaca printre buza de tabla si cheder sau sa se stranga atata apa incat surplusul sa mi-l verse in portbagaj.

Cand eram cu DSN-ul, la fel.Apa peste tot.

La hayon , pe partea de sus a lui unde vin articulatiile(balamalele), am pus de-a lungul chederului auto 2 straturi de chedere din acelea de usi metalice cu adeziv.ma gandeam ca poate nu atingea cu hayonul.

acum se imbina bine dat tot picura.

mai am putin si cred ca se infiltreaza apa prin tabla.

are cineva vreo idee ceva?sau ma apuc de pescuit in primavara? tongue.gif
Kraven
Asta e una din marile probleme ale Novei.La mine ploua cu galeata in spate,bancheta e fleasca in momentul de fata radmasa.gif ,dar am pregatit colegii de munca si vin cu ciolofanul la ei(vb serios).
Cea mai buna varianta e cea pe care ai aplicat-o tu cu hayonul,banda aia adeziva.Sincer nu am incercat dar tot la asa ceva ma gandeam si eu.Aaaa si ca sa te mai incurajez la mine la portbagaj un copil de 6-7 ani baga mana lejer .Am incercat sa l mai reglez dar apoi la prima groapa se deschide.
apollo
nu inteleg de ce sunt asa de prost inchegate.sa nu mai zic de fiecare plastic care bate sau scartie.

bun, mai degraba as prefera sa scartie alea decat sa ma ploua in masina.

nova are cumva guri de scurgere in caz de se strange apa la picioare?sau trebuie sa-i dau eu gauri ? smile.gif

mai exista ceva pe piata, in afara de silicon cu care as putea etansa?
Kraven
Io nu mai zic nimic ca mai si lucrez la uzina si culmea si la preparare dispozitive de asamblare dar heii nu dati cu pietre ca n am apucat sa prind proiectele de nova DSN si SLZ. biggrin.gif

Nu stiu ce ar mai merge dar ma mai interesez.
apollo
ar exista un alt model de cheder mai mare, dar pe acelasi sistem de prindere?

mai mare ma refer la acea buza care etanseaza.mai inalt.
bengaves
sad.gif am si eu aceleasi probleme ,dar cel mai mult ma deranjeaza apa de sub mocheta (in fata,si in stanga si in dreapta);dupa fiecare ploaie e apa sub mocheta ;cum scap de ea?unde trebuie sa pun silicon?
apollo
cred ca la fel ca si la mine.

de vina e chederul de la parbriz.apa se scurge pe sub bord.
mai bine schimbi chederul.

sau ar mai putea fi pe la axul de la stergatoare.


faci cum fac si eu.am dat drumu la caldura si am masina pornite de 4 ore de acum.o tin asa ca sa mai usuce prin ea.

sper sa apara soarele macar vreo 2 zile sa ma ocup de ea.
Kraven
QUOTE(apollo @ 23 Oct 2007, 09:49)
ar exista un alt model de cheder mai mare, dar pe acelasi sistem de prindere?

mai mare ma refer la acea buza care etanseaza.mai inalt.
*


Dupa parerea mea sunt standard desi e posibil ca la logan sa fie o schimbare ..dar nu sunt sigur.O idee dar ceva greu de pus in practic ce mi a venit acum ar fii sa bagam furtun pt a fi cat mai rigid.Asta o zic fiindca ma uitai acu la un cheder de l aveam pe aici si am vazut ca e posibil.Dar s ar putea sa ma insel si sa fie de Logan ..deci alt model de cheder.

23 Oct 2007, 11:38:
QUOTE(bengaves @ 23 Oct 2007, 11:24)
sad.gif am si eu aceleasi probleme ,dar cel mai mult ma deranjeaza apa de sub mocheta (in fata,si in stanga si in dreapta);dupa fiecare ploaie e apa sub mocheta ;cum scap de ea?unde trebuie sa pun silicon?
*




Da o gaura in zona unde se strange mai multa apa,in felu' asta se mai elimina cat de cat.
apollo


<span class='edit'>23 Oct 2007, 11:38:</span>
Da o gaura in zona unde se strange mai multa apa,in felu' asta se mai elimina cat de cat.
*

[/quote]


asta am facut dimineata.am dat gauri unde se strange mai multa apa.dar asa cum se scurge pe acolo poate si intra daca dai cu masina in balti.

ce ai zis tu cu furtunul, m-am gandit si eu dar nu cred ca o sa mearga.
trebuie unul moale ca sa se muleze mai bine.

chederul de logan e total diferit
Georginho
1. Chederul de SN sigur merge, dar cred ca si cel de SLZ. Eu l-am cumparat acum vreo 2 luni, cand am schimbat prabrizul si m-a costat 35 lei. L-am gasit foarte greu, dar am fost obligat pt ca cel vechi era imbatranit si nu mai etansa bine. Asta e problema si la tine, cred...


2. Daca mergi la un service, sigur stie sudorul cum s-o sudeze, la ce unghi si ce dimensiuni. Asa ar fi cel mai bine sa nu mai pierzi vremea chinuindu-te degeaba.


3. Cred ca tot de la cheder este. Cel putin asa am patit eu, masina fiind noua. Am fost la service si mi-au spus celebra replica "asa face toate" ras hohote.gif Am luat silicon si am izolat si pe interior si pe exterior, dar am lasat destupate gaurelele alea de scurgere a apei. E mai nasol daca vei avea nevoie sa schimbi luneta, pt ca siliconul se lipeste destul de bine, dar cu putina "pasiune" se ia. ras hohote.gif


Bafta multa ca vine iarna! 256.gif
apollo
cica e o pasta speciala care lipeste chederul sau nu stiu exact ce-i face.

la dacia e 50RON tubul.semana cu cel de silicon.

o fi bun de ceva?a mai incercat cineva?cam cat e manopera pentru schimbarea chederului la parbriz?

Oelash
deci ziceti ca p langa chederul de la parbriz curge de este ud la picioare la sofer si in partea dreapta nu?k ma gandesc ca dak pui silicon din ala transparent ar trebui sa elimine problema asta...
paulica
Daca intra apa pe la parbriz, fie printre cheder si tabla, fie printre geam si cheder, undeva in partea ei de sus mocheta ar trebui sa fie uda, fie pe stânga fie pe dreapta. Ca mocheta urca putin in sus spre zidul antifoc. Ei la mine nici pomeneala, si totusi sub picioare e ceva umezeala. Deci mai este si condens si nu-i de loc putin.
apollo
am mai observat cateva lucururi.
daca acele canale din usa sunt infundate, apa se aduna si iese pe sub fata de la usa direct in masina.sau daca e putin rugina in partea de jos a usii , tot asa, intra apa.


la parbriz am vazut ca iese apa si pe bord de acum....

si apa nu trece pe intre cheder si tabla ci intre cheder si parbriz.in partea superioara dreapta jos.


se vede unde se imbina bordul cu parbrizul si se vede si chederul.partea de sus a lui.acolo e apa.


am pus silicon sus si in laterale.jos am bagat varnish pentru evacuarea apei.

problema e ca de la caldurile de asta vara, chederul a facut damburi.
pe acolo cred ca intra.

ori il schimb, ori iau un tub din acela de etansare.am inteles ca e 50ron dar la banii care-i dau pe el cred ca am sa cumpar un cheder nou si platesc si mana de lucru.


e greu de schimbat chederul?
mastersync
pfoaaa...eu abea astept sa scap de nova mea , mai ieri m`am trezit cu apa de 3 degete in spate la scaunul de la sofer .in fata intra apa decat cand parchez " prost " , adica nu mereu , decat cand o parchez mai cu botu in sus sau mai intro parte , nush exact . am gasit un audi a3 bun ca pret , cred ca ma risc . daca e ceva interesat sa ma scape de ea , sa se uite la galeria mea smile.gif
apollo
aseara n-am mai gasit apa decat in spate. smile.gif

e un lucru bun.ori nu s-a mai strans apa, ori s-a scurs smile.gif.

de abia ce am reusit sa usuc in masina, azi iar era jale.
azi sau maine ma duc sa schimb blestematul asta de cheder si cel de la hayon.

singura varianta care as mai putea sa o fac de moment, e sa cumpar o husa auto impermeabila.

asa macar ma pot pune pe uscat.
bengaves
eu nu cred ca imi intra apa pe la chederul de la parbriz pentru ca am observat aceiasi problema si in spate !chederul de la parbriz este etansat!oricum am mai dat cu 1/2 tub de silicon sa fiu sigur si astept sa ploua!
apollo
si eu am bagat silicon o gramada.dar degeaba.

daca mergi pe un drum de pietre, sa pui mana pe parbriz sa vezi cat joaca in cheder.de asta nu ramane lipit siliconul.
variable_dynamics
Apollo, ziceai mai sus ca ai probleme cu apa in portbagaj, spre stopuri,daca nu ma insel.

Sa-ti dau un hint:unul din locurile pe unde intra acolo e chiar pe la stopuri.

Deci, cand ai timp si te ajuta si vremea, dai stopurile jos,le speli bine,dupa care:

1.pui silicon pe tabla masinii(urmaresti conturul garniturii stopului dar ca sa fi sigur latimea stratului sa fie de vreo 2 degete si sa aiba grosime mica; dai un strat,lasi sa se usuce, il dai pe al doilea)

Preferabil,cand dai al doilea strat sa fii pregatit sa pui si stopurile la loc astfel incat cand se intareste siliconul, sa prinda garnitura stopului.

2.La stopuri(triple): dai cu silicon pe garnitura aceea neagra(daca vrei o poti dezlipi,cureti prenadezul si o lipesti la loc cu silicon dupa care dai cu silicon si pe partea care intra in contact cu caroseria)

Montezi stopurile cu garniturile proaspat siliconate,strangi suruburile in portbagaj(atentie! nu strange foarte tare fiindca se deformeaza garnitura)dupa care dai cu degetul inca un strat de silicon pe afara,intre caroserie si stopuri astfel incat sa iti acopere garnitura neagra(adica sa nu se prea mai vada(deci strat gros,ca sa umplii cantul dintre corpul triplei si caroserie).

Bineinteles,asta o vei putea face doar pe doua laturi ale fiecare triple(nici macar doua laturi complete). Pune cat poti de mult! pe acolo se scurge apa de pe streasine si trebuie bine siliconat.

Stiu ca poate nu intelegi unele chestii pe care le-am scris. Daca insa te hotarasti sa imi urmezi sfaturile, te ajut bucuros cu explicatii suplimentare. E valabil pentru oricine are nelamuriri sau vrea ajutor.

In incheiere tin sa mentionez ca nu explic din auzite sau de mai stiu eu de pe unde!!!. Operatiunea am facut-o asta vara cand au fost 2 saptamani ploioase si puteam face baie lejer in portbagaj!!! De cand am facut asta nu am NICI O PICATURA in portbagaj.

Ce-i drept, curge prin alte locuri....In sfarsit, stiu ca postul e lung si imi cer scuze. L-am scris totusi in speranta ca romanul politist de mai sus "Actiuni impotriva apei" va va ajuta cat de cat. tongue.gif

Daca o sa am niste timp o sa fac pe viitor niste tutoriale.....am deja experienta si poze pentru vreo 5-6...cu timpul stau mai prost insa.

Sa auzim numai de bine si....Spor la treaba!
apollo
@ variable_dynamics am facut in mare parte ce ai zis tu, mai putin partea cu datul de silicon si pe garnitura care etanseaza cu caroseria.

tin sa cred ca nu mai curge apa pe acolo.


intre cheder si caroserie la hayon e un sant sa zic asa, unde coboara si dupa care vine drept.

acolo la mine se strange la apa de da pe afara, de fapt in masina.

sunt atatea locuri mici pe unde intra apa incat turbez cand ma uit la masina.

mai intai rezolv cu chederul de la parbriz, dupa care rezolv cu un cheder la usa sau vad eu ce-i fac si hayonul ma bate gandul sa-l schimb cu unu bun chiar de e tot de nova sau DSN.

ar trebuie expuse toate probleme cu apa in masina si cine a reusit sa-si rezolve problema sa explice ce si cum.

sunt constient ca sunt probleme care se reolva, dar sincer am ramas in pana de idei.

need help here 090.gif
variable_dynamics
Bun,urmatorul pas:siliconeaza imbinarea aceea(imbinarile, pe ambele parti, unde se uneste tabla prin sudura in puncte,da? sper ca ne referim la acelasi lucru) prin interior si exterior. La interior e putin mai greu, dar o faci "cu dejtu' " biggrin.gif. Fa-o cu grija totusi, muchiile tablelor sunt ascutite,te vei taia si nu doar o data.

Un alt loc pe unde se scurge e prin interiorul stalpilor spate st/dr, pe plastice. Stiu ca pare incredibil si de neconceput.

Daca ma crezi totusi, cauta pe latura de sus a caroseriei(in spate,sus, unde e prins hayon-ul) si o sa vezi doua canale pe stanga si pe dreapta,in apropierea balamalelor,prin care presupun eu, apa se scurge de pe streasini in interior. Astupa-le cu silicon din belsug. Nu stiu ce rol au! M-am gandit(nu indelung totusi tongue.gif )si nu mi-a venit in minte nici un posibil rol pt. ele insa stiu ca pe acolo se scurge apa in interior, pe plasticele de pe stalpii spate si iti curge in portbagaj!.

Daca nu ma crezi,da un plastic de pe un stalp spate jos si toarna apa pe streasina de pe partea de pe care ai scos plasticul.... Ce-o sa se intample,presupun ca iti dai seama. wacko.gif

Daca ai facut si asta spune-mi si-ti mai dau indicii despre unde am observat eu ca se mai prelinge apa.

Spor!
apollo
QUOTE(variable_dynamics @ 24 Oct 2007, 16:12)
Bun,urmatorul pas:siliconeaza imbinarea aceea(imbinarile, pe ambele parti, unde se uneste tabla prin sudura in puncte,da? sper ca ne referim la acelasi lucru) prin interior si exterior. La interior e putin mai greu, dar o faci "cu dejtu' " biggrin.gif. Fa-o cu grija totusi, muchiile tablelor sunt ascutite,te vei taia si nu doar o data.

wacko.gif

Daca ai facut si asta spune-mi si-ti mai dau indicii despre unde am observat eu ca se mai prelinge apa.

Spor!
*




mai sunt acele bucati de tabla care vin in prelungirea de la streasina,acelea demontabile.daca te referi acolo, e siliconat tot.chederele de la usi si cel de la streasina la fel.

acum m-ai pus pe ganduri si banuiesc si chederul de la luneta.am gasit pe hayon pe interior o dunga cum s-ar fi scurs apa pe acolo.de sub cheder s-a prelins pe tabla si apoi in portbagaj.
s-au s-a scurs apa de la condensul de pe luneta.nu stiu inca dar sper ca sambata sa fie frumos afara ca am de muncit.


la ce ai zis tu mai sus, nu-mi dau seama la ce te referi
variable_dynamics
DIn pacate nu iti pot explica asa,"static" Ti-am dat PM
codrin_ando
Eu aveam problema mare cu chederul la parbriz. Mereu cand mergem pe ploaie eram ud in adidasi ,in masina, ba mai mult ma mai ploua si pe mana cand o tineam pe volan.
Am dat cu silicon fest pe sub cheder si am zis ca am scapat..da de unde!!!
Mai grav era ca aveam si modulelelde la alarma pe stalpul de la sofer si imi ploua pe ele de suna alarma de nebuna(noroc ca nu s-a ars)

Asa ca am luat 2 tuburi de silicon transparent si am uns barbar chederul si prin exterior, practic am dat cu dejtu peste cheder unde se imbina cu caroseria. E drept ca se vede cam urat atunci cand se murdareste, pt ca si masina e alba, dar doar pe cupola pt ca restu e mascat fie de portiere si capota...da nu mai am apa in masina..sper, oricum ies uscat pe papuci smile.gif))

A fff important .ATENTIE cu siliconul pe sub chedere pt ca se crapa parbrizu de la tensionare (am facut-o si pe asta..deh da nu se vede ca e sub stergator) ..da nu mai am apa!!!
Mai ramane sa vad cu portbagaju...parca il simt putin umed smile.gif)) da mai mere.
apollo
"ATENTIE cu siliconul pe sub chedere pt ca se crapa parbrizu de la tensionare (am facut-o si pe asta..deh da nu se vede ca e sub stergator) ..da nu mai am apa!!!
"


ce vrei sa zici?daca bag prea tare tubul crapa parbrizul?
cat silicon sa-i mai bag?parca vad ca la o groapa o sa-mi sara masina ca mingea de ping-pong smile.gif


siliconul e ceva de moment.am dat si eu silicon si s-a prins tare de tabla de nu-l mai pot dezlipi si de cheder nu s-a prins deloc.drepot urmare iar imi ploua in masina sad.gif

codrin_ando
"ce vrei sa zici?daca bag prea tare tubul crapa parbrizul?
cat silicon sa-i mai bag?parca vad ca la o groapa o sa-mi sara masina ca mingea de ping-pong smile.gif"

Nu e vorba de cat de tare bagi tubul de silicon, ci de cat de mult silicon bagi sub chedere pt ca se tensioneaza parbrizul si la socuri crapa
apollo
dar siliconul e moale si nu bag presiune.oricum parbrizul isi face joc acolo si de asta nu cred ca rezolv cu silicon.

am mai zis si repet.

stie cineva ceva de o pasta gen silicon neagra care e facuta pentru chedere si pentru a etansa.

am inteles ca lipeste sau tine mult mai bine decat siliconul.
apollo
scuzati ca am facut 2 posturi consecutive dar vreau sa zic ce am vazut si facut la masina.

1.am etansat pe unde a zis variable_dymanics si a dat rezultate.

la acea imbinatura/sudura la spate, chiar intra apa in portbagaj pe acolo.am pus silicon si am rezolvat.

plus ca in partea de sus, exact unde se termina plafonul de carton, am dat silicon pe la cheder.se pare ca nu prindea bine si se infiltra apa pe acolo.nu mai picuri nici pe acolo.

chederul la parbriz l-am schimbat.si a trebuit sa torn 10 galeti cu apa ca sa vad daca mai picura.rezultatul e ca mai picura, dar foarte putine picaturi.am sa fac ceva la acele canale care sunt sub cheder si cred ca rezolv.daca nu bag silicon si tot e bine.

fata de cum era inainte , pot sa zic ca in proportie de 95% e rezolvata problema cu apa.

la usi am desfundat canalele dar ceva face ca apa sa se prelinga pe fata de la usa si sa intre inauntru, dar am rezolvat`o cu folie PEE.

am decupa folie pe lungimea usii si am dat silicon pe ea.am desfacut fata la usa , am bagat-o ceva mai mult sub fata, am lipit-o de fata si apoi de partea de sub usa.

asa protejez si usa si nici ca mai intra apa in ea.intre fata de usa(facuta de mine) si tabla am si acolo folie PEE , deci nu-mi fac griji ca acel PAL va trage apa.

mersi mult variable_dynamics
variable_dynamics
Cu placere, Apollo. Ma bucur ca ai rezolvat cat de cat. smile.gif Acum sa fii atent pe unde ti se mai scurge apa,fiindca sigur mai sunt locuri din pacate. A,era sa uit! Siliconeaza chederul hayonului si la interior(pe sub cheder,pe tot conturul!)

Nu stiu cum e pe la tine insa in hayonul meu intra apa printr-o multime de locuri(inca nu le-am depistat chiar pe toate) Cum imi mai amintesc vreun loc,dau detalii. rolleyes.gif

Numai bine!
sukarmafia
cu apa d la sofer si dreapta ia uitativa sub bord pe unde vin firele de la baterie, si mai este o gaura la axul volanului ...in spate la haion dc se strange pamant pe santul acela apa intra direct in masina
apollo
QUOTE(sukarmafia @ 30 Oct 2007, 15:16)
cu apa d la sofer si dreapta ia uitativa sub bord pe unde vin firele de la baterie, si mai este o gaura la axul volanului ...in spate la haion dc se strange pamant pe santul acela apa intra direct in masina
*



inainte pe acolo batea vantul la picioare la mine.e astupat acel loc. :)dar ma mai uit
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.